Mondial 150 ZAT Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
20 Nisan 2009, 18:26
#4061
cavus adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar merhaba, aranıza Ankara'dan yeni katıldım.
Ben de dün ve bugün olmak üzere iki günlük zatçıyım. Lakin daha önceden hiç motorsiklet deneyimim olmadığı için 1,92 boyunda 98 kg ağırlığında kalıplı bir adam olmama rağmen çok zorlanıyorum. Motoru sıfır aldım. Henüz 15 km civarı gezindim. Ankara trafiğinin yeni bir motorcu için anlatamayacağım kadar zor bir iş olduğunu gördüm. Henüz bir vukuatım olmadı ama bana her an birşey olacakmış gibi geliyor. 16 yıllık şoförüm. A2 hariç, C, E her türlü ehliyetim var ama motorsiklet bambaşka birşeymiş. Gözüm fena korktu diyebilirim. Hatta daha 2. günün sonunda motoru satsam mı diye düşünmüyor değilim.
Öncelikle hayırlı uğurlu olsun motorunuz. Bir an kendimi düşündüm sadece tatilde 1 günlük motor kiralama deneyiminden sonra iki yıl kasıp zatımı almıştım. (ehliyet kursundaki 30dk lık eğitim sürüşünü de katayım tam olsun.) Motoru aldım serviste çalıştırdık acaip mutluyum, dışarı çıktım konya yoluna girmeden ula ben şimdi ne halt edecem diye düşünmüş soğuk soğuk terler akıtmıştım. sağdan sağdan iskitlerden etliğe geldim ama ne gelme tir tir titriyorum, yusuf yusuf modundayım motoru park ettim eve çıktım anca kendime geldim. ula satayım kurtulayım dedim ama akşam yatağa yattığımda ertesi gün gezme hayalleriyle uyumuştum. Uzun süre çekine çekine sadece şehir içi mt buluşmalarına gidip geldim hava kararınca yada bulutlu havada (Yağmurlu hava demiyorum dikkat bulutlu havada bile çıkmuıyordum) sürmemeye gayret ettim Ankara mt nin light motorcusu olmuştum. Taki geçen sene nasıl yaptım bilmiyorum gaza geldim ankara-alanya-izmir-kuşadası-çeşme gezip geldim işte o zaman motoruma aşık oldum, Cidden şehir içinde sürmekten hala tırsıyorum ama biraz dikkatle çoğuşey halloluyor.
Ankara bir zat çı daha kazandığı için sevindim. umarım görüşüp tanışmak kısmet olur.
Tüm zatçılara selamlar...
Nerede bu hayatın restart düğmesi? Kasmaya başladı artık, Yeniden başlatmam lazım...
Reklamlar
-
20 Nisan 2009, 20:33
#4062
arkadaşlar ön camı tutturan 6 vida bayağı yıprandı hatta bazıları tutmuyor. bu vidaları nerden temin edebilirm? servis yok çekiyor. ya da bu vidaların emsali varmı yardımcı olurmusunuz?
http://www.motosiklet.net/forum/tekn...ml#post1530834
-
20 Nisan 2009, 20:39
#4063
-
20 Nisan 2009, 22:12
#4064
iskenderunlu adlı üyeden alıntı
arkadaşlar ön camı tutturan 6 vida bayağı yıprandı hatta bazıları tutmuyor. bu vidaları nerden temin edebilirm? servis yok çekiyor. ya da bu vidaların emsali varmı yardımcı olurmusunuz?
herkeze selamlar
Benimde bu şekilde bir problemim vardı; Bende servise sormuştum bana da yok çekmişkerdi,Bende başka vida kullandım. (görüntü açısından pek hoş olmasada, sesi kesmek için mecbur kaldım)
En sonunda benim servisim Başka bir yol buldu koruma camının etrafına SİLİKON çekti.. şu an hiç bir sekilde problem yaşamıyorum..
Sizlerede tavsiyem; mevcut orjinal vidalar motorun üzerindeyken bu yöntemi sizlere tavsiye edebilirim...
saygılarımla
[B]ALLAH KASK'LARIMIZA ASFALT YÜZÜ GÖSTERMESİN[/B]
-
20 Nisan 2009, 23:20
#4065
everlasting adlı üyeden alıntı
enginogurlu ne oldu senin mercek modifiyesi takip edemedim ya?
http://www.motosiklet.net/forum/tekn...resimleri.html
bunlar motor üstündeki resimleri
http://www.motosiklet.net/forum/tekn...ygulamasi.html
bunlarda yapım aşaması
en son hali bu
-
20 Nisan 2009, 23:30
#4066
-
20 Nisan 2009, 23:56
#4067
AYBERK adlı üyeden alıntı
ya ben ne yapabiirim daha az yakması için motosikletim demekki fazla yakıyor.
kalkışlarda cok sert kalmıyorum hava filtresinide sık sık temizliyorum ama
-
21 Nisan 2009, 02:02
#4068
...
slmlar benim mondial 100 kh motorum war. zatı olan bi arkadasla takas düşünüorm daha doğrusu teklif etti takas için bu zatlarda merak ettiğim bişey war 12000 km deymiş motor bna püf noktalarını söylerseniz motora ona göre bakıcam.. temiz bakıldığını nereden anlarım hız olarak ortalama tek kişi ne kadar gider hepsini denicem ama tawsiyeleriniz warsa we yazarsanızz cok sewinirim cok teşekürler şmdiden..
-
21 Nisan 2009, 02:45
#4069
iskenderunlu adlı üyeden alıntı
ya ben ne yapabiirim daha az yakması için motosikletim demekki fazla yakıyor.
kalkışlarda cok sert kalmıyorum hava filtresinide sık sık temizliyorum ama
eğer motorunu ''0'' km aldıysan, rodaj döneminde biraz yakr... bu gayet doğal!!!
eğer 2. el aldıysan kabüratörüne baktır derim...1-2 ayar yapıyorlar,düzeliyor.... rölantisinide ayarlattır bu arada....
-
21 Nisan 2009, 03:15
#4070
bikaç sorum olucak
motor gaza basmazken bile kendi kendine gitmeye çalışıyor, normalmi bu
birde rölantisini ayarlamak istiyorum ama nası olucak, nerden yapıldığını biliyorum ama neye göre ayarlicam
-
21 Nisan 2009, 11:22
#4071
RunemagicK adlı üyeden alıntı
bikaç sorum olucak
motor gaza basmazken bile kendi kendine gitmeye çalışıyor, normalmi bu
birde rölantisini ayarlamak istiyorum ama nası olucak, nerden yapıldığını biliyorum ama neye göre ayarlicam
merhaba rölanti ayarlama yerinide biliyorsan rölantiyi düşürdüğünde stop edecekmiş gibi olur tam o sırada bir tık yükselt,yani 1 milim geri alsan stop edecekmiş gibi düşün
AGLARSA ANAM AGLAR GERISI PLAYBACK YAPAR,,,
-
21 Nisan 2009, 22:39
#4072
-
21 Nisan 2009, 23:55
#4073
AYBERK adlı üyeden alıntı
eğer motorunu ''0'' km aldıysan, rodaj döneminde biraz yakr... bu gayet doğal!!!
eğer 2. el aldıysan kabüratörüne baktır derim...1-2 ayar yapıyorlar,düzeliyor.... rölantisinide ayarlattır bu arada....
motosikletimi sıfır aldım ben 2006 yılında. şimdi 8900km de. rölantisi iyi gibi ama? sogukken stop ediyo motor ona göre ayarladım rçlantiyi.
karbüratörü ben yapabilirmiyim acaba?
-
22 Nisan 2009, 03:06
#4074
serkanzat adlı üyeden alıntı
merhaba rölanti ayarlama yerinide biliyorsan rölantiyi düşürdüğünde stop edecekmiş gibi olur tam o sırada bir tık yükselt,yani 1 milim geri alsan stop edecekmiş gibi düşün
ayarladım, 15km filan gittim, sonra tekrar çalıştırdığımda stop etti, biraz yürüdüm yavaşladım yine durdu sonra hava girişini biraz daha kıstım şimdi rölentideyken sesi iyi, eskisi gibi yardırmıyor ama tırsıyorum yine stop edicek diye
birde bu kendi kendine yürüme olayı normalmidir yoksa debriyaj ayarındamı sorun var
-
22 Nisan 2009, 10:19
#4075
RunemagicK adlı üyeden alıntı
ayarladım, 15km filan gittim, sonra tekrar çalıştırdığımda stop etti, biraz yürüdüm yavaşladım yine durdu
sonra hava girişini biraz daha kıstım şimdi rölentideyken sesi iyi, eskisi gibi yardırmıyor ama tırsıyorum yine stop edicek diye
birde bu kendi kendine yürüme olayı normalmidir yoksa debriyaj ayarındamı sorun var
yani motora gaz vermeden hareketmi ediyor? veya motor askıdeyken tekerlek(boş tamı)dönüyormu?
enginogurlu adlı üyeden alıntı
enginim sezona girerken bitirdin motoru tebrik ederim,gözede hoş gözüküyor,bir gün toplanacağız inşallah yakından görme fırsatıda buluruz,
güle güle kullan allah kaza bela göstermesin sana ve hepimize
AGLARSA ANAM AGLAR GERISI PLAYBACK YAPAR,,,
-
22 Nisan 2009, 16:26
#4076
serkanzat adlı üyeden alıntı
yani motora gaz vermeden hareketmi ediyor? veya motor askıdeyken tekerlek(boş tamı)dönüyormu?
aynen dediğin gibi
-
22 Nisan 2009, 20:02
#4077
Arkadaşlar herkese merhabalar...
Engin..
Tebrikler.....Motoru tam zamanında hazır hale getirmişsin...Şık olmuş..
Ön fren mekanizmasını kırmızımı yaptın.. Uyumlu duruyor..Ortadaki üçgen boş duruyor orayada birşeyler uydur...162 inci sahifedeki benim motorun üçgenine bak.kırmızı kartal çıkartma var..Sende uyumlu durabilir..Ondan her yerde var....
Güle güle kullan...Kazasız belesız....İyigünlerde..
İskendurunlu..
Şiperliğinin kıyılarında plastik nikelajmı var ben yanılıyormuyum..Alt tarafında da siyah plastik geçmişsin gibi görunuyor..
Genelde sıperlıkten ses , mikanın grenaja temasından kaynaklanıyor.Ben titreşimden kaynaklanan bu sesi ancak grenajla mika arasına ,tek taraflı yapışkan ince bir siyah sünger koyarak kestim.Hiç bellide olmuyor.
Siperlik vidalarından kesinlikle ses yapmaz ..Vida ve somunlar kauçuk içinde durmaktadır.Yalnız zamanla kauçuk çürüyüp kesildiği için gevşeyip titreşim yapar...
Runemaqick
Senin şikayetlerin karbüratör ayarı ile ilgili.....Sen yapabilirmisin..? Bana göre zor ...Çünkü ZAT ın karbüratörü zor ayar tutuyor..
Motor zengin yakıttamı fakir yakıttamı karbondioksit oranı nedir..bilmek zor..Arka tekerin rolantide kendiliğinden dönmesi motorun yüksek devirde çalışmasından kaynaklanıyor..
Bu sebepten iyi bir ustaya götür.Derdini anlat yapıp yapamıyacağını sor ..Garanti iste ..Öyle yaptır.
Kolaygelsin...
-
22 Nisan 2009, 20:23
#4078
iskenderunlu adlı üyeden alıntı
ben nalburdan karşılığı olan vidalardan alıp takmıştım camın önüne plastik pul arkaya aluminyum pul zatın sökmedigim yeri kalmamıştı ey gidi maziler
Ahmet Erşen adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar herkese merhabalar...
Engin..
Tebrikler.....Motoru tam zamanında hazır hale getirmişsin...Şık olmuş..
Ön fren mekanizmasını kırmızımı yaptın.. Uyumlu duruyor..Ortadaki üçgen boş duruyor orayada birşeyler uydur...162 inci sahifedeki benim motorun üçgenine bak.kırmızı kartal çıkartma var..Sende uyumlu durabilir..Ondan her yerde var....
Güle güle kullan...Kazasız belesız....İyigünlerde..
İskendurunlu..
Şiperliğinin kıyılarında plastik nikelajmı var ben yanılıyormuyum..Alt tarafında da siyah plastik geçmişsin gibi görunuyor..
Genelde sıperlıkten ses , mikanın grenaja temasından kaynaklanıyor.Ben titreşimden kaynaklanan bu sesi ancak grenajla mika arasına ,tek taraflı yapışkan ince bir siyah sünger koyarak kestim.Hiç bellide olmuyor.
Siperlik vidalarından kesinlikle ses yapmaz ..Vida ve somunlar kauçuk içinde durmaktadır.Yalnız zamanla kauçuk çürüyüp kesildiği için gevşeyip titreşim yapar...
Runemaqick
Senin şikayetlerin karbüratör ayarı ile ilgili.....Sen yapabilirmisin..? Bana göre zor ...Çünkü ZAT ın karbüratörü zor ayar tutuyor..
Motor zengin yakıttamı fakir yakıttamı karbondioksit oranı nedir..bilmek zor..Arka tekerin rolantide kendiliğinden dönmesi motorun yüksek devirde çalışmasından kaynaklanıyor..
Bu sebepten iyi bir ustaya götür.Derdini anlat yapıp yapamıyacağını sor ..Garanti iste ..Öyle yaptır.
Kolaygelsin...
onun karbiratörüne ayar tutturucak adam piyasada daha yok 50 kere sökmüşümdür tahmini 2 tane zat vardı bende hayatta tutmaz ayarı rolantiyi düşürürsün istop eder yükseltirsin kendiliğinden gider 2 kişi zorla yokuşta hemen kayış misket ne varsa iptal olur ömrümü yedi canımdan can gitti tamirci oldum sayesinde sırf şekli yüzünden fazgeçememiştim kaza yapınca hemen sattım şimdi tvs apache aldım daha elime anahtar almadım değmez ya ona
enginogurlu adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar resimleri yeni cektim motoru topladık (babam ve ben) arkadaşla bir kasımpaşa turu yaptık kask yok diye kızmayın mahhelle içinde yavas yavas tanıtım turu attık
yorumlarınızı beklerim arkadaslar
motorun cc mi yükselttin?ben hep yükseltmek istemiştim kısmet olmadı ölemi yaptın? 150 cc hiç yetmiyo o motora zaten
-
22 Nisan 2009, 20:55
#4079
Ahmet Erşen adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar herkese merhabalar...
Runemaqick
Senin şikayetlerin karbüratör ayarı ile ilgili.....Sen yapabilirmisin..? Bana göre zor ...Çünkü ZAT ın karbüratörü zor ayar tutuyor..
Motor zengin yakıttamı fakir yakıttamı karbondioksit oranı nedir..bilmek zor..Arka tekerin rolantide kendiliğinden dönmesi motorun yüksek devirde çalışmasından kaynaklanıyor..
Bu sebepten iyi bir ustaya götür.Derdini anlat yapıp yapamıyacağını sor ..Garanti iste ..Öyle yaptır.
Kolaygelsin...
üsttede yazdığım gibi karbüratör ayarı yaotım, devir düşük, bi sorun yok o konuda ama yinede gidiyo alet
-
22 Nisan 2009, 22:04
#4080
RunemagicK adlı üyeden alıntı
üsttede yazdığım gibi karbüratör ayarı yaotım, devir düşük, bi sorun yok o konuda ama yinede gidiyo alet
Tebrik ederim eline sağlık.....
Birde yapılan işin kontrolü için benzinciden deponu fulle...O depoyla 300 Km
yaptıktan sonra tekrar deponu doldur. Depon 9 litre benzin aldıysa ( ki
buda 100 Km de 3 Litre , Km de 10 kuruş yakıyorsun demektir ve normali
budur...( El kitabında 100 Km de 2.8 LT der..)
Ama depon 11 - 12 litre alıyorsa veya 300 km de benzinin biterse tekrar
karbüratör ayarı yapman gerekir....
Kolay gelsin..
Kazasız belasız sürüşler....
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 12 kullanıcı var. (0 üye ve 12 misafir)
Bu Konudaki Etiketler