Mondial 150 ZAT Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
17 Nisan 2009, 01:02
#4041
osbourne adlı üyeden alıntı
Herkese teşekkürler..
@mondialcii
2006 model oldu model yılı olarak..ama 2009 çıkışlı olacak..
yani yarın öbür gün mondial getirirse eğer 2009 model 150 zat, benimki anında yarı fiyatına düşer hehehe.. ama olsun artık aldık bitti konuşmaya gerek yok..
@AYBERK
Yapalım usta aynen katılırım...
@Herkese
Şimdi arkadaşlar sizlerden tavsiyeye ihtiyacım var..
Daha evvel yazmıştım ama gene sorayım..
Motora binmeden değiştirmeyi düşündüklerim:
- Motor yağı: Castrol
- Kayış:
- Lastik: Dunlop
- Buji:
- Fren ve Debriyaj Telleri:
- Benzin ve yağ boruları:
- .......
Sizlerden ricam buraya eklememi tavsiye ettiğiniz parçalar, markaları ve fiyatları...
Mesela yukarı yazdıklarımın bazılarına marka yazmadım çünkü bilmiyorum onlara da marka önerirseniz sevinirim..
Bu motoru almadan önce daha pahalı modellere baktığımdan dolayı bütçem hala biraz var..Bende bu şekilde bir iyileştirmeye harcayayım diyorum paramın kalanını..
kayış:bando marka (fakat kayış 5000km rahat götürür)ben hala orjinalini kullanıyorum
buji :DPR7EA- 9 NGK orjinal motosiklet (9 tl) ve 70tl arası iridyum olanlar pahalıdır
lastik dunlop veya pirelli birde ( metzeller kdv dahil 60 tl)orjinali bu yaz kullanıp kışa girerkende değiştire bilirsin bence.(ben hala orjinalini kullanıyorum)
Motor yağı: Castrol(muhakkak değiştir)
benzin filtresini de değiştir hatta motora benzin koymadan kaliteli cam filtreler var hemen taktır bence
Benzin ve yağ boruları:hemen değiştirmen boş yere masraf olur,2 sezon rahat kullanırsın.ama çok istersen benzin borularını değiştire bilirsin
AGLARSA ANAM AGLAR GERISI PLAYBACK YAPAR,,,
Reklamlar
-
17 Nisan 2009, 01:47
#4042
Şimdi şöye bir liste çıkardım:
Kayış:Bando
Buji :DPR7EA- 9 NGK orjinal motosiklet (iridyum)
Lastik: Dunlop
Motor yağı: Castrol
Benzin filtresi: Camlı
Benzin ve Yağ borularını es geçtim..
(İlk mesajı okumayanlar için)Sıfır alacağım ZAT için binmeden değiştireceklerim olarak bunlar mıdır? Birşey ekleyecek olan varmı?
Bir de bu elektrik aksamının su geçirmezliğini sağlayabileceğim bir sızdırmazlık olayı varmı? Çünkü hatırladığım kadarı ile yağmurda stop etme hafif birikintilere girememe gibi sorunları vardı motorun?
-
17 Nisan 2009, 02:33
#4043
ben lastik olarak DUNLOP kullanıyorum....
virajlara çok sağlam giriyorum!!!!
sakın orjinalini kullanmayın!!!!!
farkı anlıyorsunuz....
ben sağnak yağmurda da bindim,yağmurda da bıraktım... hatta kar'da bile kaldı!!!!
bir sıkıntı yaşamadım......
-
17 Nisan 2009, 13:47
#4044
Yav bunun farlarını da değiştireyim mi acaba?
Traktör farı falan diyorlardı
-
17 Nisan 2009, 15:07
#4045
[QUOTE=osbourne;1524430]Yav bunun farlarını da değiştireyim mi acaba?
Traktör farı falan diyorlardı [/QUOT
traktör farı nasıl oluyormuş yahuu ve diyenide öğrenmek isterim.
AGLARSA ANAM AGLAR GERISI PLAYBACK YAPAR,,,
-
17 Nisan 2009, 15:08
#4046
[QUOTE=serkanzat;1524553]
osbourne adlı üyeden alıntı
Yav bunun farlarını da değiştireyim mi acaba?
Traktör farı falan diyorlardı
[/QUOT
traktör farı nasıl oluyormuş yahuu ve diyenide öğrenmek isterim.
Gene bu başlıkta gerilerde bir yerde okumuştum..Tamam farları geçtim..Peki akü değiştirmek istermi? Bir de lastikleri arkalı önlümü değiştirmek gerek? Yoksa sadece arka yetermi?
-
17 Nisan 2009, 15:28
#4047
AGLARSA ANAM AGLAR GERISI PLAYBACK YAPAR,,,
-
17 Nisan 2009, 15:40
#4048
yok be yav ne burgman ı ne yaptın en fazla 200 TL. ye bitiyor iş hehe..korumalara ayırdığım parayı hiç söylemiyim en iyisi hehe..bak o burgmanlık işte..
-
17 Nisan 2009, 22:37
#4049
Arkadaşlar merhaba, aranıza Ankara'dan yeni katıldım.
Ben de dün ve bugün olmak üzere iki günlük zatçıyım. Lakin daha önceden hiç motorsiklet deneyimim olmadığı için 1,92 boyunda 98 kg ağırlığında kalıplı bir adam olmama rağmen çok zorlanıyorum. Motoru sıfır aldım. Henüz 15 km civarı gezindim. Ankara trafiğinin yeni bir motorcu için anlatamayacağım kadar zor bir iş olduğunu gördüm. Henüz bir vukuatım olmadı ama bana her an birşey olacakmış gibi geliyor. 16 yıllık şoförüm. A2 hariç, C, E her türlü ehliyetim var ama motorsiklet bambaşka birşeymiş. Gözüm fena korktu diyebilirim. Hatta daha 2. günün sonunda motoru satsam mı diye düşünmüyor değilim.
-
18 Nisan 2009, 01:34
#4050
-
18 Nisan 2009, 02:37
#4051
150 ZAT ı yeni alan ve alacak olanlarar faydalı bilgiler.
MONDİAL 150 ZAT ını YENİ ALMIŞ VE ALACAK OLANLARA FAYDALI BİLGİLER
İkiyüz sayfayı bulan formumuzdan okuyarak ve deneyerek çıkarmış olduğum ,
Zatını yeni alalan ,yakında alacak olan veya ikinci el zat kullanmaya başlıyanların ZATçı ların sorun olarak karşılaştığı veya karşılaşacağı olaylar şöyle sıralayabiliriz....
1 - Benzin Otamatiği
Motorumuzun benzin deposu karbüratörün altındadır . , depodan karbüratöre benzin gitmesi için Benzin otamatiği karbüratöre benzin pompalar , pompalarken de tık.tık.tık diye bir ses duyulur.Bu Bilhassa birkaçgün ve daha uzun süre çalışmamış motorumuzda olur..Motorumuzun kontak anahtarını çevirdiğimizde bu sesi kuvetli bir şekilde duyarız.Bu motorumuzun yattığı günle orantılı olarak uzun sürer.
Bu motorun yatmasından dolayı hortumlardaki benzinin tekrar depoya geri akarak hortumların boşalmasından kaynaklanır. Biz kontağı çevirince , benzin pompası tekrar boş hortumları dolduracağından tık,tık,tık sesini duyarız..
Formda bu konu yeni zatçılar tarafından hep bir arıza olarak görülüp sebebi sorulmuştur...Sebebi Benzin otomatiği sesidir.
Benzin Deposu
Benzin deposu 11 + 2 = 13 LT dir ve en az 300 Km yol yapar. Deponuzu fulledikten sonra benzin ibresi kırmızıya inse dahi bitmeyecektir.
Sizi daha deponuzda 100 Km yol yapabilecek benzininiz var demektir..
Yan sehpa
Motorumuzun yan sehpasında bir anahtar vardır . Yan sehpayı ayağınızla indirdiğinizde motor stop eder.Yani motora giden ateşleme devresi kesilir.
Yine formda ençok şikayet edilen konulardan biridir....Ayağı tekrar yerine kaldırdıktan sonra motorun çalışmadığı söylenir.Bu anahtar içindeki yayın esnekliğini kaybetmesi ve ve içerdeki yağın kurumasından kaynaklanan platinler arası temassızlıktan kaynaklanır.Bu durumlarda yapılacak fazla marşa basıp motoru boğmamak ve alttaki iki telin fişlerini çıkarıp birbirlerine bağlamaktır.Sonra anahtarı söküp temizler yayını sertleştip yağlayarak yerine takar , yapamazsanız yenisini alıp değiştirirsiniz.Ama Kesinlikle iptal ettirmeyin bir gün yan sehpa açık vaziyette yola çıkarsanız sola dönüşlerde ayağın yere vurmasıyla düşme tehlikesi geçirebilirsiniz.
Sele altı lambası..
Selemizi kaldırınca gece kullanılmak üzere konulmuş gece lambası vardır .En çok şikayet edilen ve iptal edilen yerlerden biride burasıdır..En kolay iş beceremiyorsan iptalet gitsin...
Sele altı lambamızın bir gece veya birgün açık kalması akümüzün bitmesine
sebep olur. Selenin kapanmasına iki parmak kala lambanın sönmesi lazımdır .
Selemizi açıp kapadığımızda buna dikkat edelim.Eğer sorun varsa lambayı yukarı doğru çekerek kablo fişlerini çıkaralım veya lamba iğnesinin seleye değdiği yere yapışkanlı kavuçuk parçalarını yapıştırarak veya başka malzeme
ile iğnenin aşağıya inmesi ve lanbanın sönmesini sağlıyalım...
Yeni lastiklerin rodajı
İster motorumuzun orjinal lastikler , isterse yeni taktırdığımız lastikler olsun lastiklerinde motor gibi bir Rodajsüresi vardır..
Yeni lastiklerin üzeri parlak ve ayna gibidir.Bunlar lastiğin yola tutunmasını azaltır....Bunun için ilk 1000 - 1500 Km arası ani hızlanma , ani duruşlar ve sert viraj dönmelerinden kaçınmak gerekir.Bilhassa yağışlı havalarda iki sefer daha dikkat gerekir...
Akü ve Şarz
Şarz göstergemiz akümüzün motor çalışırken şarz olup olmadığını gösterir.Şarz ibresi yeşil bölgenin üst tarafında duruyorsa akümüz 16 volt şarz ediyor demektir..
Motoru çalıştırmadan önce kontağı çervirdiğimizde de , Şarz ibresi bize aküdeki voltu gösterir....Eger ibre kırmızı arasında ise bulunduğu yere göre
8 - 12 volt akım var demektir....Eğer ibre yeşil çizgi arasında ise bulunduğu yere göre 12 - 16 volt arasında akım vardemektir..
Şarz ibremiz kırmızı çızginin üzerinde duruyorsa akümüzün şarzı düşük demektir..Buda marş basıyorsa bile motoru çalıştıraçak devire çıkaramıyor
demektir....Boşuna marşa basıp motorunuzu boğmayın...Ayak marşını deneyin..
El Kitabı
Size motorunuzla beraber verilen el kitabını muhakkak en az bir sefer başından sonuna kadar bilhassa İKAZ ve UYARI dikkatle okuyunuz..
İlk Çalıştırma
Motorumuzu ( bilhassa sabahları ) ilk çalıştırmamızda en az bir dakika yola çıkmadan önce çalıştırarark , motor gövdesi içerisindeki parçalaın tamamen yağlanmasını sağlayalım..
Kesinlikle motoru çalştırır çalıştırmaz yola çıkmayalım..Zamanından önce motorumuzun aşınmasına sebep oluruz.
Motorun kullanımı.
Daha önce motor kullanıyor olsak dahi ...(.ZAT maxi Scooter bir motor ve oldukça ağır ve hacimli olduğundan ) ilk teecrübelerimizi kesinlikle yoğun trafikte yapmayın..Yeni aldığımız motoru genellikle trafiğin yoğun olmadığı yollarda ve direksiyon hakimiyetini kazanmak için tenha dönüşü bol olan sokak aralarında yapınız..
Aklıma gelenler bukadar..
Kazasız ve zevkli sürüşler
-
18 Nisan 2009, 02:53
#4052
osbourne adlı üyeden alıntı
yok be yav ne burgman ı ne yaptın
en fazla 200 TL. ye bitiyor iş hehe..korumalara ayırdığım parayı hiç söylemiyim en iyisi hehe..bak o burgmanlık işte..
1.000 TL..... Okudum
canım ahmet abim benim.....
gene döktürmüşsün.... eline,emeğine sağlık....
işin aslı çok uzun zamandır keyifsizim... kimseyle ne yazışıyorum nede görüşüyorum... seni ve diğer arkadaşlarımıda ihmal ettim... özür dilerim:(
artık yaz geldi sayılır,az kaldı... bundan sonrasını umarım telafi edebilirim....
hepiniz allah'a emanet olun... tekeriniz düz bassın!!!!
-
18 Nisan 2009, 03:19
#4053
Ahmet Erşen adlı üyeden alıntı
Akü ve Şarz
Şarz ibremiz kırmızı çızginin üzerinde duruyorsa akümüzün şarzı düşük demektir..
Hocam burayı anlamadım yani akü şarj göstergesi kırmızda mı durmalı yeşilde mi? Biraz anlam karmaşası olmuş.Sanırım sen çalıştırmadn önceki safhayı anlatıyorsun..Öyleyse OK.
Verdiğin bilgiler için ayrıca teşekkürler..
AYBERK adlı üyeden alıntı
1.000 TL..... Okudum
Hesap et işte hehe
-
18 Nisan 2009, 03:33
#4054
AYBERK adlı üyeden alıntı
1.000 TL..... Okudum
canım ahmet abim benim.....
gene döktürmüşsün.... eline,emeğine sağlık....
işin aslı çok uzun zamandır keyifsizim... kimseyle ne yazışıyorum nede görüşüyorum... seni ve diğer arkadaşlarımıda ihmal ettim... özür dilerim:(
artık yaz geldi sayılır,az kaldı... bundan sonrasını umarım telafi edebilirim....
hepiniz allah'a emanet olun... tekeriniz düz bassın!!!!
en yakın zamanda görüşmek üzere abim benım..
abi yeri gelecek hep beraber AHMET abiye gidicez :D
saygılarımla
[B]ALLAH KASK'LARIMIZA ASFALT YÜZÜ GÖSTERMESİN[/B]
-
18 Nisan 2009, 09:51
#4055
Ayberk..Merhaba
Ben içinde bulunduğun durumun farkındayım.İnsanların bazen kendini dinlemeleri ve sağlıklı düşünebilmeleri için yalnız kalmaya ihtiyaçları vardır.ve bu durum gayet normaldir . Olayları , hayatımızı aynen devam ederek yok sayamayız..Yaptığın gayet normal...
Oysa sen günde en az 2 - 3 mesaj yazan biriydin.Aylardır sessiz kalşın içinde bulunduğun zorluğun göstergesi..Allah kolaylık versin....
İstanbulda bulunduğum süredede bu sebepten rahatsız etmek istemedim....
ZAT çı Arkadaşlarıma ..
Sizlerle bidiklerimi paylaşmaktan mutlu oluyorum..Sizlere yardım edebiliyorsam ne mutlu bana ..
İnsanlar genelde bilmedikleri şeylerden korkarlar ..Bildikleri şeyler ise onlara güven verir.Bu sebepten motorunuzu tanımaya çalışın...Tanıyın..
Korkulacak birşey olmadığını göreceksiniz..
Bildğiniz ufacık şeyler sizi yolda kalmaktan .., hatta kazalardan koruyacktır...
Kazasız masrafsız ve zevkli sürüşler..
-
19 Nisan 2009, 13:34
#4056
Ahmet abi coşturmussun gene engin bilgilerin için teşekkürler abi
-
19 Nisan 2009, 17:36
#4057
Tüm arkadaşlara selamlar....
ayberkim hakikatten ihmal ettin bu sayfayı ve bizi ,
hepimizin ortak derdi maddiyat..ama en büyük zenginlik sağlık
allah derdi olanlara derman,rahatsız olanlara acil şifa,borcu olana ödeme kolaylığı versin,
AGLARSA ANAM AGLAR GERISI PLAYBACK YAPAR,,,
-
20 Nisan 2009, 11:49
#4058
enginogurlu ne oldu senin mercek modifiyesi takip edemedim ya?
-
20 Nisan 2009, 12:02
#4059
Öncelikle tüm Zat sever arkadaşlara iyi haftalar diliyorum.İşlerin yoğunluğu nedeniyle forumda herzaman bulunumayorum bu yüzden tüm kaçırdığım yazıları okuyup ara ara cevap yazıyorum.Ama herzaman takipteyim.
Havaların düzelmesiyle beraber eğer Çeşmeye gitmeden yetişebilirsem ilk işim Ahmet Erşen Abimizi ziyaret etmek olucak.Buradan kendisine saygılarımı sunuyorum.
Tüm arkadaşlara kazasız belasız sürüşler diliyorum.
Rüzgar ne kadar sert eserse essin kayadan alıp götürecegi sadece tozdur.
-
20 Nisan 2009, 17:44
#4060
bir depo ile (11lt) 230km yol katettim. şehiriçi ve şehirdışı karışık
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 14 kullanıcı var. (0 üye ve 14 misafir)
Bu Konudaki Etiketler