slm arkadaşlar
ya benim motor 150 aydır yatıyodu ASKERDEYDİM
eh akü bitmiş tabiki 12v 9a bir akü alcam. o kolay onu alırımda
bu kavrama balatası işini kesin çözen var mı acaba??
motor ilk kalkarken kırılacak gibi titriyor..ne yapmamız lazım bu konuyla ilgili?
kesin çözümü yokmu servise götürüyorum yenisini akıyolaar 1000km gitmeden tekrar başlıyor.
nolursunuz kesin çözüm yok mu???
teşekkürler
teşekkürler enginogurlu
başka fikri ve çaresi olan varsa yazsın lütfenn
yardımcı olabildiysem ne mutlu bana
ya ben kendimi tanıtmayı unuttum sizi
ben bu siteye 24-03-2006 tarihinde mehmetkilic31 olarak üye oldum
buradan bayağı arkadaşlarla görüştüm tanıştım ve bana çok yardımcı oldular sağolsunllar.
bende buradaki aldığım bilgilerle gittim mondial 150 zat aldım.
daha sonra iskenderunlu olarak adımı değiştirdim.
kasım 2007 de vatani görevimi yapmak üzere askere gittim.
15 şubat 2009 da ise borcumu ödemiş olarak geri döndüm.
resimlerim sitede mevcuttur.
hatta google de mondial 150zat yazın ilk cıkan motor benim motorun resmi
zatımdan cok memnunum. ona bakarsan o da sana bakıyo.
bir iki konuda yardıma ihticaım var. yardımcı olursanız sevinirm.
bundan hep buradayım inşallah.
görüşmek üzere
mehmet bilgin
iskenderun/hatay
yaş.23
Mehmet kardeşim tekrar hoşgeldin aramıza
hoş bulduk
ahmet hocam paylaşımlarınızı takip ediyoru. teşekkür ederim
motorum şu anda 8800km de.
malum 2000 km de bir bakım yaptırıyorum
4000 bakımında
kavrama balatası ( titreşimden dolayı )
yağ felan değişti
6000 bakımında ise
arka tekerlekteki 3 adet bilye
fren balataları
kavrama balataları (titreşimden dolayı)
kavramaba balatası 6 adet silindirik bilye siyah renk etrafını gresliyollar bi dahaki bakıma kadar idare ediyo
ama ben köklü çözüm arıyorum
yane motor kalkarken öyle bir titriyorki ortadan ikiye kırılacak zannedersin. o derece
yardımcı olabişrseniz sevinir
bu arada kavrama balatalarının eskileri elimde mevcut yalnız yazlıkta onların resmini isterseniz ileriki zamanlarda koyabilirim.
teşşürler
Mehmet...
Benim mZAT ta 8900 Km. Aşağı yukarı ayni problemler var..
Bende ilk arka varyatörü ( Kavrama balatası ) 5000 Km de değiştirdim.Şu an üzerindeki balata 4000 Km de. ..Bir ay önce bakıma girmeden önce tekrar silkeleme başladı.... Ön varyatör ve kayışı değiştirince düzeldi...Şimdi bir sorun yok.... Titreme yok...Hızde ve hızlanmada farkedilir bir artış var......
Senin dediğin siyah silindir bilyeler ön varyatörde bulunmaktadır...Kavrama ile ilgili değildir..Fakat silkeleme ile ilgilidir....Ama benim bildiğim kadar bu bilyelerin
yağlanmaması gerekir..Zira metal değildirler..Bakalit veya sert kauçuk görünümündedirler....Ve metal bilyelere göre oldukça hafiftirler...Ağırlık olsun diye sadece ortasında sarı metal yüksükler vardır....Mantıken böyle hafif silindiri gresler ve yağlarsanız yapışma yapar ve kayma özelliğini kaybeder ve silkelemeye sebep olur...
Mehmet.....Başının rahat etmesini istiyorsan....
Motorunu bakıma soktuğunda....
1 adet yeni ve orjinal ön varyatör...
1 adet yeni ve orjinal arka varyatör..
1 adet yeni varyatör kayışı ....( PowerLing 835 / 20 veya Bando 835 / 20 Japon malı kullan iki kayışta çok kaliteli..)
Ben Bu üç parçayıda ayni anda değiştir derim ..Parça fiyatlarını mondialin yedekparça bölümünden bakabilirsin..Düne kadar parça bölümüne fiyat değişikliği nedeni ile giremedim...Fakat ben değiştirdiğimde
Ön varyatör 25 Tl
Kayış bando 20 Tl
Arka Varyatör 35 Tl idi....
Usta El işçiliğine de 50 - 60 tl alınsa Kabaca 150 tl masraf gider.
Fakat başın 5000 - 6000 Km ağırmaz..
Bu üç parçadan herhangibirini değiştirmediğimizi düşünsek..Ve 1500 - 2000 Km sonra silkelemeden şikayetle ustaya tekrar varytörü açtırsak ...Ustaya parça parası hariç yine 40-50 Tl Vereceğiz...Ustaya vereceğimiz bu fazladan parayı....baştan parçaya verip değiştirmek bence en akıllı iş.....
Varyatörün dışında ustaya baktıracağın yerler .....
Enginin söylediği gibi Motor bağlatı kauçuklarına baktır...Bunu sende anlıyabilirsin...Sehpada arka tekerleği tutup sağa sola doğru salla ..(.Motor , Varyatör ve arka tekerlek birbirlerine bağlı bir bütündür..ve motor bağlantı kauçuğu ile sele altında iki civata ile şaseye bağlıdır..)..eğer motorda sallanma ve boşluk hissedilirse kauçuklarda aşınma var demektir.Değiştirilmeleri gerekir..
Birde bende olduğu gibi..Egzostun bağlı olduğu sağ traversin motor bloğuna bağlı olan vida yatakları titreşimden çatlama yapıyor.Ustaya onlarıda kontrol ettir..
Kolaygelsin......
arkadaşlar genelde problem olna ön varyatör arkada varyatör de sorun teşkil etmiyor benimde benzer sorun vardı ama benim kilomdan kaynaklanıyordu ön değiştirdim ve bando kayış taktım sorun klmadı istanbul da olan varsa ben tamirci konusunda yardımcı olurum
http://img30.imageshack.us/img30/9673/imageqhg7.gif
teşekkür ederim ahmet abi servisle görşecem..
Herkese hayırlı haftalar arkadaşlar...
Nasılsınız bakalım??? Serkan; anne nasıl oldu biladerim? iyidir inşallah???
Where did you sleep last night? ? ? :silent:
seçimlerde bitti kurtulduk yaa
neydi herkeste bi stres bi telaş artık hayata dönelim kriz var ortamda (kriz var ya da yok kimse işçi almıyor)
the end
Şu an bu konu içerisinde 9 kullanıcı var. (0 üye ve 9 misafir)