Mondial 150 ZAT Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
09 Mart 2009, 21:41
#3821
arkadaşlar kötü bi haberim var benim cc yükseltme işi yan yattı camura battı maddiyat kötü etkiledi o iş yalan oldu motoru bıraktığım usta yanlıs yaptı motoru dün aldım bahcemde yatıyo
baska bi ustaya sormustum adam yaparım ama diyo zat parası gider diyo benim için sorun değil diyo japonları sollarsın her türlü diyo o kadar maddiyatta zata yatıramam zaten ZATIN 250 CC SU SOĞUTMALI cıkcak o zaman istiyen arkadaşlar 250 cc su soğutmalı zat alırlar bakarlar keyfine
Ahmet abi bilgilendirmen için tekrar teşekkürler benim sana sorma amacım sadece tahminen olaraktı abi şöle düşündüm mesela abi
italyan motorlarda molossi varyatör kullanıyorlar falan o güçlerini arttırıyor bende onu düşündüm bi an sana bi sorım dedim abi o kadar
Reklamlar
-
09 Mart 2009, 21:50
#3822
barsgamze adlı üyeden alıntı
havalar yavaş yavaş ısınmaya başlıyor
birgün toplanıp bir gezi yapalım diorum ben size uyarmı
ağva yada şile olabilir
valla bana uyar ama daha yakın yerleri tercih etsek nasıl olur.
AGLARSA ANAM AGLAR GERISI PLAYBACK YAPAR,,,
-
09 Mart 2009, 22:50
#3823
[SIZE="3"]Engin.[/SIZE.]
Belki eski kafalıyım ama modifiye işi benim aklıma pek yatmamıştı....
Alınmassan iyi olmuş diyeceğim....Modifiyeden sonsa seni motorunun çok üzeceğini düşünüyordum....Ama sana sadede kolaygelsin diyebildim....
Engin , italyan molossi varyatör ? Benim elimde bir numune olsada zatınki ile karşılaştırabilsek. Eğer kasnak oranı büyük ise , ve göbek çapları uyarsa veya bir torna ile uydurulursa niye olmasın....Şöyle izah edeyim..
Zatın önvaryatörü 3 - 1
2 - 2
1 - 3 oranında dönmekte..
yavaş devirde önü 3 devir dönünce arka 1 devir döner
orta devirde önü 2 devir dönünce arka 2 devir döner
yüksek devirde önü 1 devir dönünce arka 3 devir döner
eğer biz ön varyatörü 1 e 4 devire çıkartabilirsek motrumuzun hızını arttırabiliriz..Önemli olan arka tekere giden devri arttırmakta.
İtalyan veya başka varyatör farketmez hangisi uyuyorsa olur.
Esas 250 lık ZAt haberine sevindim.Nazilliyi , fabrikayı arayıp detaylı bilgi almaya çalışacağım...
-
09 Mart 2009, 23:16
#3824
Ahmet abiye kesinlikle katılıyorum ve eklemek istiyorum
Şöyle düşünüyorum.örnekleme yaparak anlatmaya çalışacağım
şu an elimizde mevcut olan zat motoru ile saatte 80-90kmh ile yol aldığımızı düşünelim .
her 60 dk motoru dinlendirmemiz gerekir (kış ayında tabiki bu süre daha fazla uzayabilir) ama genelde yaz ayında geziler vs katılıp yol alırız.hava sıcak hararet artar, zaten hava soğutmalı motorumuz,buraya kadar bahsettiğim ellenmemiş zat motoru için geçerli.
şimdi modifiye edilmiş zat hakkındaki kişisel yorumumu yapıyorum.kasnak,lastik büyütmek,vs gibi yapılabilinecek cc arttırımı sonucu olabilecekler şunlar olacaktır.düşünün motorun içindeki tüm parçalar aynı ellenmemiş dişliler vs ,sadece dıştan oynama yaparak gücünü arttırdık,ve süratimizi 120-130 kmh çıkarabildik.motorun içindeki parçaların durumunu düşünebiliyormusunuz.motor çok çabuk şişecek ve yağ yakmalar hız kesmeler silkelemeler ,vs başlayacaktır.sık sık durma ihtiyacı olacaktır aşırı ısındığı için,diğerinde 60 dk verdiğimiz mola bunda 40 dk ya inecektir sonuç yine aynı. aynı noktadan 2 zatın aynı anda 130km mesafeye yola çıktıklarını düşünelim.oynanmış zat ilk 40 dk duracaktırama orjinali devam edecektir. ve 20 dk sonra soğutmak için mola verecektir.biri devamlı depar atıp dinlenecek diğeri orjinal olan hiç kasmada 60 dk yol alacaktır.sonuçta finish noktasına hemen hemen aynı zamanda gireceklerdir.yani amaç daha hızlı gitmek ise kısa vadede olabilir ama uzun vadede sorunlarla karşılaşmaya başlanabilir ve yazın göbeğini motorsuz ve tamircilerde gecirmek zorunda kalabiliriz.illaki 250cc isteniyorsa ellenmemiş bir 250cc alınması daha mantıklı çünkü tüm motor ve fren dizaynı ona göre güçlendirilmiş olacaktır.diye düşünüyorum.
Motosiklet benim için keyif aracı ve hobi ben fazla hızın çok riskli ve tehlikeli olduğunu düşünüyorum,bana 60kmh-70kmh ile bile giderken büyük keyif veriyor.
Hele istanbul içinde süratli motor kullanmak acayip tehlikeli ben bu siteye üye olalı 4 ay oldu kaç kişi rahmetli oldu,
Trafik artık 1970 lerde ki gibi değil ,istanbulda motosiklet kullanmak çok riskli motsikletin koltuğuna oturup yola çıktığın an senden kaynaklı olmayan sebeplerden, %80 ölüm riskin var insan hayatı bu kadar ucuz olmamalı onun için arkadaşlar çok yüksek hızlardan sakınalım kendimizi,
Kimse ben şöyle tecrübeliyim bana bişey olmaz,ben böyle sürücüyüm demesin 2 gün önce 12 yıllık profosyonel diyebileceğimiz yaz kış korumalıksız motosiklet kullanmayan kemal arkadaşımızı kaybettik ve artçısı (nişanlısı )olan bayan da bacağını kaybetti.herkez motorda her an başına böyle bişey gelecekmiş gibi düşünüp dikkatli olsun.hepimiz yaşlanıpta yatağımızda ölelim.
İnanın böyle feci olaylar beni motosiklete binmekten soğutuyor.hepimizin ailesi anası babası sevdiği kız arkadaşı karısı çocuğu var,tehlikeden olabildiğince kaçınalım,
Allah hiç birimize böyle acılar yaşatmasın,hiç birşey insan hayatından önemli değildir.motorlarımızı kurcalamayalım var olanla yetinip zevkimizi onunla tatmin edelim.buradaki zatçıların hiç biri motosikletini ticari amaç için bildiğim kadarıyla kullanmıyor
hiç bişey için acelemiz yok,varsın 80kmh yapsın ne acelemiz var gideceğimiz yere 20 dk geç gidelim ne olur ki.ama hayatta kalalım,
EĞER BAŞINIZI AĞRITTIYSAM ÇOK ÖZÜR DİLERİM.ŞU SON KAZADA BENİ BAYAĞI BİR ETKİLEDİ KUSURA BAKMAYIN ARKADAŞLARIM.ALLAH HERŞEYİ GÖNLÜNÜZE GÖRE VERSİN.
AGLARSA ANAM AGLAR GERISI PLAYBACK YAPAR,,,
-
10 Mart 2009, 14:42
#3825
250cc zat için geç bile kaldılar bir çok rakipleri 250cc lik scooterlar getirtti zaten onların getirticeğide aynı motor tek dışı zat olucak.
-
10 Mart 2009, 16:52
#3826
Merhaba Arkadaşlar....
Serkana katılmamak elde değil.....
Hız...Kimimiz için tutku , kimimiz için korku olmuştur..
Benim ehliyetimin doğum yılı 1967 . 42 sene ...4 teker üzerinde dahi hızı sevemedim. Otobanda dahi 120 Km yi geçmedim..Zaten otoban hız sınırı da 120 Km......Kesintisiz tam 42 senedir kullanıyorum..Gençliğimde de hız yapmayı sevmiyordum..Gerçi o zamanki arabalarlada yapamazdınız.Dört gün arabanın üzerinde üç gün arabanın altında tamirde..Km 70 i geçtiğinde direksiyon sallamaya başlar. Parça yok .Tornacıya müracat.Belkide hız korkusu o zamandan kalmıştır.
Araç kullanırken korkumun biri hız diğeri yağış.Yazın dahi ıslak yol gördümmü hızımı azaltırım..
Hele iki tekerlek üzeri tehlike iki katına çıkıyor.Bu sebepten yağışlı havalarda motor kullanmamaya özen gösteriyorum..Ama motor kullanmayı seviyorum..
Bunun tadınıda limitler içersinde kullanarak zevkini çıkartmak istiyorum...
Hız motorumda ikinci planda...Önemli olan motorumuzdan en iyi verimi alabilmek...Zaten hız da verimli çalışma ile gelecektir.
Sizlere önceki yazılarımda anlatmak istediğim ve şimdi bağlayacağım konu başlığıda buydu. ...
Maksimum verimlilik
Daha önce anlatmaya çalıştığım ( Varyatör gurubu ) Motor çalışma karbüratör ayarları dışında en etkili parçalar gurubudur.
Önvaryatör , Kayış ve arkavaryatörün herhangi birinin olumsuz çalışması
hızımızı düşürür ve motorun yüksek devirde çalışarak gereksiz ısınmasına sebep olur...
Ben geçen yaz 7 - 8 sefer çeşme otabanında gidiş geliş 200 km yaparak kullandım.Tabi sabah gidiş akşam dönüş.Yaptığım hız 70 - 80 km yokuş aşagıda 90 95 km idi. dikkatimi çeken motorun çok devirli çalışması idi. hele yaptığım km .artıkça yokuşlarda güç kaybetmesiydi.
Formdan takip ettiğim arızalara göre Kayış ve arka varyatörünü değiştirmiştim. Ama değişen fazla birşey olmamıştı..Ön varyatörün Etkinliğini bilmediğim için ustada birşey demeyince öyle kaldı.orjinal ön varyatörü 9000 km kulanmış oldum.Onbeş ğün önce söktürdüğümde ön varyatör bitmiş sıfırlanmıştı.Daha önce anlattığım 6 adet silindir bilyelerin hepsi ortasındaki sarı metale kadar aşınmış durumdaydı. Yani % 50 çalışıyordu........
Motorun hızının artması ön varyatöre bağlı. Ön varyatör milin üzerinde olan kayışı kasnağın en tepesine çıkarabilirse ( ki bu tahrik seti ile. Silindir bilyalarla olmaktadır ) motor maksimum hızına kavuşur ve rahat
çalışır..
Arkadaşlar motorumuzda bir devir saati ( Takometre ) olsa idi motordaki bu güç kaybını motoru aldığım zaman anlıyacaktım..
Formdaki arkadaşlara sorsam arkadaşlar 60 Km sabit hızda devir saati ne gösteriyor diye gelecek cevaplara göre eğer benim göstergem
( misal ) 400 - 500 devir fazla gösteriyorsa , varyatör gurubunda kaçak ( kaydırma ) var demektir......Bu önvaryatör tahrik seti bilya aşınması , Kayışın aşınması veya arkavaryaör balatalarının aşınmış veya tozlanmış olacagını gösterir...Ozaman ustaya götür baktır.
Oysa iş kulağımıza kalıyor . Motor devir sesini dinle....Kafamızda kask olduğuna göre onuda yapamıyoruz...İşimiz tesadüflere kalıyor....
Bu formda çok okuduğumuz bir şikayet vardır..Abi...daha önce 100 - 120 gören motor 70 - 80 i geçmez oldu......
Ozaman yapacağımız hemen servise gidip varyatör gurubuna baktırmaktır.
Arkadaşlar sizleride usandıran şu yazı dizimde benim tecrübeyle ögrenip anlatmak istediğim konunun özeti de bu idi .Sizlerle paylaşmak istedim...
Hatam varsa affola......
Kalın sağlıcakla...
-
10 Mart 2009, 17:09
#3827
Ahmet abi ne usanması ben bile bunların bir çoğunu bilmiyordum sayende öğrendim.teşekkür ederim
AGLARSA ANAM AGLAR GERISI PLAYBACK YAPAR,,,
-
10 Mart 2009, 21:24
#3828
Ahmet Erşen adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar herkese merhablar...
Fatih 38 ........
Fatih biz seninle bu konuyu zannedesem mayıs 2008 de konuşmuş idik.O gün Km. de kuruş hesabı yapıyorduk. Km de kaç kuruş yaktığını öğrenmek için sormuştum........
Amma yakıt hesabında önemli olan 100 Km de Kaç litre yaktığın.Seninle konuştuğumuzda benzinin litresi 3.40 Tl nin üzerindeydi .Dün benzin aldım litresi 2.98 Tl. ..........
Bu yüzden Ben kendime 1000 Km hedefi koydum.Benzinciden aldığım benzin fişlerilerini topluyorum. 1000 km de kaç Lt ve kaç lira benzin yaktım
buluyorum. Sizlerde kendinize 300 veya 500 Km lik hedef koyarak. yaktığınız benzini sağlıklı olarak bulabilirsiniz........
Biraz ara veriyorum bundan sonraki başlığım Kedi çişleriHakkında olacak..
selamlar ahmet abi.
abi ben gecen cuma günü 06.03.09 motoru servise bıraktım. 2 tane şikayetim vardı.
1- yagmurda stop ediyordu.
2- arka lastik küçüktü.
sevpada motor komple bakımdan gecti. Yagmurda stop olayının sebebi buji ve buji kablosundan oldugu söylendi. Nemlendigi için oluyormuş degiştirildi. Ayrıca motor kayışı,yagı,ampülü,ayaklık vs eksikleride yaptırdım. En önemliside arka lastik 110/90/12 dunlop taktırdım 80 ytl. Şimdi motor uçuyor sanki. Bayagı bir masraf tuttu ama zat için deger.
Benzin konusuna gelince ben memnunum abi ilk başlarda çok felan diyordum ama şimdi iyi. Daha depoyu 0 lamadım az kaldı fulleyip ne kadar gittigine bakıcam. gecen 15 ytl ile 150 km felan gittim daha da giderdi ben riske girmedim benzin ibresi kırmızıda bile olsa bu yedek depo dan ötürü gidiyormuş.
-
10 Mart 2009, 21:33
#3829
fatih kardeşim...
aramıza hoş geldin....
sevpaya gittiğinde İSMET USTA'ya selamlarımı iletirmisin... benim eski servisimdir,iyi bir servistr....
ihtiyaç halinde hep giderim....
dunlop almakla doğru yapmışsın.... bende kullanıyorum,çoook memnunum.
özellikle kuru havalarda viraja nasıl girdiğini anlamayacaksın...
-
11 Mart 2009, 11:29
#3830
Ahmet Erşen adlı üyeden alıntı
Merhaba Arkadaşlar....
Serkana katılmamak elde değil.....
Hız...Kimimiz için tutku , kimimiz için korku olmuştur..
Benim ehliyetimin doğum yılı 1967 . 42 sene ...4 teker üzerinde dahi hızı sevemedim. Otobanda dahi 120 Km yi geçmedim..Zaten otoban hız sınırı da 120 Km......Kesintisiz tam 42 senedir kullanıyorum..Gençliğimde de hız yapmayı sevmiyordum..Gerçi o zamanki arabalarlada yapamazdınız.Dört gün arabanın üzerinde üç gün arabanın altında tamirde..Km 70 i geçtiğinde direksiyon sallamaya başlar. Parça yok .Tornacıya müracat.Belkide hız korkusu o zamandan kalmıştır.
Araç kullanırken korkumun biri hız diğeri yağış.Yazın dahi ıslak yol gördümmü hızımı azaltırım..
Hele iki tekerlek üzeri tehlike iki katına çıkıyor.Bu sebepten yağışlı havalarda motor kullanmamaya özen gösteriyorum..Ama motor kullanmayı seviyorum..
Bunun tadınıda limitler içersinde kullanarak zevkini çıkartmak istiyorum...
Hız motorumda ikinci planda...Önemli olan motorumuzdan en iyi verimi alabilmek...Zaten hız da verimli çalışma ile gelecektir.
Sizlere önceki yazılarımda anlatmak istediğim ve şimdi bağlayacağım konu başlığıda buydu. ...
Maksimum verimlilik
Daha önce anlatmaya çalıştığım ( Varyatör gurubu ) Motor çalışma karbüratör ayarları dışında en etkili parçalar gurubudur.
Önvaryatör , Kayış ve arkavaryatörün herhangi birinin olumsuz çalışması
hızımızı düşürür ve motorun yüksek devirde çalışarak gereksiz ısınmasına sebep olur...
Ben geçen yaz 7 - 8 sefer çeşme otabanında gidiş geliş 200 km yaparak kullandım.Tabi sabah gidiş akşam dönüş.Yaptığım hız 70 - 80 km yokuş aşagıda 90 95 km idi. dikkatimi çeken motorun çok devirli çalışması idi. hele yaptığım km .artıkça yokuşlarda güç kaybetmesiydi.
Formdan takip ettiğim arızalara göre Kayış ve arka varyatörünü değiştirmiştim. Ama değişen fazla birşey olmamıştı..Ön varyatörün Etkinliğini bilmediğim için ustada birşey demeyince öyle kaldı.orjinal ön varyatörü 9000 km kulanmış oldum.Onbeş ğün önce söktürdüğümde ön varyatör bitmiş sıfırlanmıştı.Daha önce anlattığım 6 adet silindir bilyelerin hepsi ortasındaki sarı metale kadar aşınmış durumdaydı. Yani % 50 çalışıyordu........
Motorun hızının artması ön varyatöre bağlı. Ön varyatör milin üzerinde olan kayışı kasnağın en tepesine çıkarabilirse ( ki bu tahrik seti ile. Silindir bilyalarla olmaktadır ) motor maksimum hızına kavuşur ve rahat
çalışır..
Arkadaşlar motorumuzda bir devir saati ( Takometre ) olsa idi motordaki bu güç kaybını motoru aldığım zaman anlıyacaktım..
Formdaki arkadaşlara sorsam arkadaşlar 60 Km sabit hızda devir saati ne gösteriyor diye gelecek cevaplara göre eğer benim göstergem
( misal ) 400 - 500 devir fazla gösteriyorsa , varyatör gurubunda kaçak ( kaydırma ) var demektir......Bu önvaryatör tahrik seti bilya aşınması , Kayışın aşınması veya arkavaryaör balatalarının aşınmış veya tozlanmış olacagını gösterir...Ozaman ustaya götür baktır.
Oysa iş kulağımıza kalıyor . Motor devir sesini dinle....Kafamızda kask olduğuna göre onuda yapamıyoruz...İşimiz tesadüflere kalıyor....
Bu formda çok okuduğumuz bir şikayet vardır..Abi...daha önce 100 - 120 gören motor 70 - 80 i geçmez oldu......
Ozaman yapacağımız hemen servise gidip varyatör gurubuna baktırmaktır.
Arkadaşlar sizleride usandıran şu yazı dizimde benim tecrübeyle ögrenip anlatmak istediğim konunun özeti de bu idi .Sizlerle paylaşmak istedim...
Hatam varsa affola......
Kalın sağlıcakla...
Ahmet abi devir saati taktıralım motorlara güzel spor bişey???
Çok büyük paralar diil bunlar yani. Buluruz güzel monte edilcek bi yer taktırırız. Hoş olucanı düşünüyorum
Where did you sleep last night? ? ? :silent:
-
11 Mart 2009, 21:43
#3831
Fatih..
Sende motoru bahar gezilerine hazır hale getirdin.....Baharda genel bakım yapmak şart...Tam gezilecek zaman tamir işleri ile uğraşmak sıkıcı oluyor..
Yağışlı havalarda malesef Scooter kullanmak diğer motorlara göre daha riskli.. Scooterlar zaten alçak motor.. Zat ın yerden yüksekliği 14.5 Cm.
Ayrıca , Scooterler yatık motor .. Bu sebeple ateşleme sistemi de diğer motolara göre daha aşağıda....
Bu Scooterleri fazla yağışlı havalarda bilhassa su birikintelerinde ateşleme sisteminin nemlenmesine yol açmakta , motorumuz taklemekte veya stop etmektedir......
Bunun buji ile ilgisi yoktur...Bujiye akım götüren kablonun ıslanmasından
veya bujinin üzerini örten kauçuk korucunun yerinden çıkmasından vaya parçalanmış olmasından kaynaklanır...
Bu durumda motorumuz çalışmıyorsa kesinlikle gaz verip çalıştırmak için uğraşmayın...Bu sefer buji , verdiğiniz aşırı gazdan ıslanırsa hiç çalışmaz.
Sadece 5 dakika kadar bekleyin motor sıcaklığı ile kurusun , veya buji kablosunu söküp güzelce kurulayın ve yerine takın.Tabi sıçrıyan sular diğer ateşlemeyle ilğili kablo ve parçaları ıslatmamışsa..(.Mesela CDI sağ ayağınızı bastığınız plastik ayaklığın altında şaseye bağlı..)
Yeni ve yeni ebetlı lastıklerin hayırlı olsun ..Motorun hızının artması gayet normal....
Yakıtıda 100 Km de 3 veya 3.2 lt yakıyorsan normal denebilir . katalogta belirtilen yakıt miktarı 100 Km sabit hızda 2.8 Lt.
Çılgın.....
Motorda takometre kullanım açısından çok faydalı.Keşke zat tada olsaydı..
Malesef yok....Fakat piyasada çok...Bunlar elektronik olduğu için takmasıda kolay...Mondialin birçok modelinde var ...Servisine veya herhangi bir motorcuya taktırabilirsin......
Kazasız ve zevkli sürüşler.....
-
11 Mart 2009, 22:04
#3832
ahmet abi tekrar kocaman teşekkür ediyorum bu engin bilgilerin için
-
13 Mart 2009, 10:19
#3833
Arkadaşlar benim kedileri naftalin manyağı yaptımkediler artık brandanın altına giremiyorlar.brandayı açınca ben bile zor biniyorum
fikrinden dolayı ahmet abi.
AGLARSA ANAM AGLAR GERISI PLAYBACK YAPAR,,,
-
13 Mart 2009, 17:21
#3834
Where did you sleep last night? ? ? :silent:
-
13 Mart 2009, 17:45
#3835
şerefsize pist hoşt diyiyorum bana birde hareket çekiyor
cilginim nasilsin yoksun piyasada kac zamandir.ozlettin kendini
AGLARSA ANAM AGLAR GERISI PLAYBACK YAPAR,,,
-
13 Mart 2009, 23:21
#3836
Arkadaşlar foruma yeni üye oldum bende aranıza katılmak için sabırsızlanıorum.2 haftadır falan motorlara bakıyorum genelde maxi scooter lara bakıyorum çünkü eşimle birlikte hafta sonları ağva-abant gibi yerlere gitmek istiyorum onun haricinde evime çok yakın olan iş yerime ( 10 dakka) gidip gelicem ve fiyat konusunda da çok çıkamadıgımdan zat 150 düşünüyorum.Sıfırı su anda 3.250 tl.Bu konuda bana ne tavsiye edersiniz zat doğru bir karar olurmu.Yardımlarınızı bekliyorum.
-
13 Mart 2009, 23:51
#3837
volkansentur adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar foruma yeni üye oldum bende aranıza katılmak için sabırsızlanıorum.2 haftadır falan motorlara bakıyorum genelde maxi scooter lara bakıyorum çünkü eşimle birlikte hafta sonları ağva-abant gibi yerlere gitmek istiyorum onun haricinde evime çok yakın olan iş yerime ( 10 dakka) gidip gelicem ve fiyat konusunda da çok çıkamadıgımdan zat 150 düşünüyorum.Sıfırı su anda 3.250 tl.Bu konuda bana ne tavsiye edersiniz zat doğru bir karar olurmu.Yardımlarınızı bekliyorum.
Arkadaşım öncelikle aramıza katılmandan mutluluk duyarız,
Zat hakkında önerilerim:zat 2 kişi birde kiloluysanız biraz zorlanabilir zatın ağırlığı 150kg şile ağva olabilir ama abanta 2 kişi ben şahsen gitmem,ama evinden işine ve şile kilyos vs yakın çevrelere rahatlıkla gidilebilinir.
Eğer suziki burgmen 400 lük alabiliyorsan veya emsallerini abant ve daha uzaklara daha rahat gidebilirsin,haa beni aşar diyiyorsan motorada yeni başlayacaksan zatı düşüne bilirsin,yakında fuar olacakmış fuara muhakkak git ve orada daha iyi fikir edinirsin ve uygun fiyata satın alabilirsin,acele etme iyice araştır,senin beklentilerine cevap verebilecek motoru seç kardeşim.zaten bizim forumdaki yazıları okursan üç aşağı beş yukarı kafanda bişeyler oluşur.allah gönlüne göe olanını versin hayırlısı olsun.
AGLARSA ANAM AGLAR GERISI PLAYBACK YAPAR,,,
-
14 Mart 2009, 02:57
#3838
-
15 Mart 2009, 09:53
#3839
Rica ederim volkan bey.bende motosiklet alırken seninle hemen hemen aynı durumdaydım kıyaslamalar yaptım,sym joyride,kymcoo,vs hepsine baktım.fiyatlları biraz aştı benim bütçemi bende zat'ta karar kıldım.bu iş tamamen maddiyatına bakar dediğim gibi.bütçen buna yetiyorsa gönlüne de yattıysa size yeterli olacağına inaniyorum.güzel bir kullanıcıysanda seni ve eşini rahat taşır,pek sorun çıkarmaz
pek diyiyorum :çünkü her marka sorun çıkarabilir bu zat a mahsus bişey değil hondanın.,yamahanın.burgman'in forumlarını okursan onlarında sorun çıkardığını ve yaşadıklarını görebilirsin.önemli olan senin motorun dilinden anlaman.imkanın varsa zat ı bir kullan zaten anlarsın.
AGLARSA ANAM AGLAR GERISI PLAYBACK YAPAR,,,
-
15 Mart 2009, 15:25
#3840
volkansentur adlı üyeden alıntı
serkan bey cevap için çok teşekkür ederim.Burgman yada silverwing gibi bir motor almak isterim tabi ama malum fiyatlarını biliyorsunuz.Zaten eşim buna bile mırın kırın ediyor
eskiden 20 li yaşlarda honda bali vardı bitane bende sonrasında çok motor kiraladım ilk motor değil yani.bir dönem drugstar,cbr600 falan kiralardım ara ara ( üniversitedeyken ) ama tabi onları almaya gücümüz yetmio şu anda.Motorda 2. elde çok içime sinmio açıkcası.işin gerçeği arabamı sattım yayan kalmamak açısından bir motor alıcam hem ucuz olsun hemde işimi görsün istiyorum aslında.hemde bu bahaneyle eşimi kandırıp motor alıorum işte
bu çelik motorun modellerine baktım martian diye bir modeli var gayet ucuz 2000 ytl ye gelio plaka dahil.Ama sonra netten araştırınca çelik ile ilgili servis sorunu var diyenler çok fazla ve bende vaz geçtim.Mondial servis konusunda çok sıkıntılı değilmiş forumdan anladığım kadarıyla.o yuzden fiyatı biraz daha yükseltip, iki kişi hem daha rahat olur diye zat150 de karar kıldım.Alternatif başka neler olabilir fikirleriniz varsa sevinirim.Bu arada ben 75 kiloyum eşim 53 çok ağar değiliz yani
bende silwerving vardı yeni sattım iş motoru almak değil arkadaşım dışardan davulun sesi hoş geliyor bakdınmı güzel falan almakda kolay taksit kredi falan alırsın yeterki iste
ama iş o motora bakmaya geliyor sana şöyle diyim bir servise sokarsan en az standart bir bakım yetkili servisde ki böyle motorlar özel ustaya gitmez standart bakımda 400 ytl yi gözden çıkarıcan
hele birde sorunun varsa arızan falan milyarlara kadar rahat gider bakım parası yıllık 350 tl vergin var en ufak bir parça granajda kasada değişim milyarlara patlar bir zat parası gider.
ayrıca öyle az da yakmıyor benimki en ekonomik gördüğüm uzunyolda 5.5 di şehir içinde benzin dayanmıyordu. yani öyle böyle burgman yada silverwing gibi bir motor alırsanız o motorun yıllık masrafı rahat rahat diyorum bir yılda bir zat parasına geliyor.
bunun karşısında uzun yol yapmıyorsanız silverwing burgman tarzı motorların size verebiliceğinin zatın vericeğinden fazla olucağını sanmayın şehir içinde zaten malum trafik ışıklar artı şehir içi trafik kuralları nedeni ile falan bir zattan süratli gidemessiniz sürdüğünüz silverwing in burgmanın zattan farkı kalmaz..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)
Bu Konudaki Etiketler