Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Mondial 150 ZAT Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #3801

    Üyelik
    19 Mayıs 2008
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Mondial 150 zat
    ahmet erşen e cevap

    üstad ben 1 depo benzini o zamanda30 ytl ye doldurmuştum. Şimdi 1 depo ile hala aynı paraya doluyor ve 250 km yapıyorum. Motorda ufak tefek sorunlar çıktı ve sevpa da hallettim. Bugunde akşam eve gelirken arka lastik patladı malesef. Zaten zamanı gelmişti. Bence çok iyi bir motor 150 zat emsallerine göre. Arka lastigi büyük almayı düşünüyorum. Servisten bana 80 ytl her şey dahil fiyat verdiler.

    Bir sorunum daha var motor yagmurlu havalarda stop ediyor. Giderken sorun yok amam trafilkte durdunuzmu ve gaza bastınmı stop edi,yor ve çalıştımak çok zor oluyor. yerler yaş iken sorun yok ama yagmur yagdı zaman yapıyor bu sorunu.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #3802

    Üyelik
    06 Mart 2009
    selam motor üstadları. yaklaşık kasım ayından beri zatçıyım. benim sizlere sorum motoru kapatıp ertesi gün bindikten sonra sanki benzin ibresinin biraz daha azalmış olduğunu görüyorum. koku ve kaçırma olduğunu zannetmiyorum. bazı arkadaşlarım motor sıcakken benzin genleşir ondan olduğundan fazla gösterir ibre derler bu doğru mu?

  3. #3803

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    arkadaşlar motorumu sattım belki yaza doğru zat alır zatçı olarak aranıza dönerim

  4. #3804

    Üyelik
    03 Ekim 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    ZAT 150 - 2005
    Hoşgeldin ayberk
    Sevindim geldiğine

  5. #3805
    serkanzat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Kasım 2008
    Şehir
    zeytinburnu
    Motosikleti
    zat
    Alıntı logaritma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar motorumu sattım belki yaza doğru zat alır zatçı olarak aranıza dönerim
    cok memnun oluruz.
    AGLARSA ANAM AGLAR GERISI PLAYBACK YAPAR,,,

  6. #3806
    enginogurlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2008
    Şehir
    İstanbul / Kasımpaşa
    Motosikleti
    loading...
    Alıntı tuvamova adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    selam motor üstadları. yaklaşık kasım ayından beri zatçıyım. benim sizlere sorum motoru kapatıp ertesi gün bindikten sonra sanki benzin ibresinin biraz daha azalmış olduğunu görüyorum. koku ve kaçırma olduğunu zannetmiyorum. bazı arkadaşlarım motor sıcakken benzin genleşir ondan olduğundan fazla gösterir ibre derler bu doğru mu?
    bizim zatların ibreleri öle yolda giderken anlık olarak düşüşü göstermiyor istop edip belli bi zaman gectikten sonra gösteriyor

    Alıntı logaritma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar motorumu sattım belki yaza doğru zat alır zatçı olarak aranıza dönerim
    Bekliyoruz

  7. #3807
    Ahmet Erşen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Nisan 2008
    Şehir
    İzmir Bostanlı
    Motosikleti
    Mondial ZAT 150 2005
    Arkadaşlar herkese merhablar...

    Bende 10 gündür İzmir dışındaydım,Bahçe çapa , budama işleri flan...

    Bugün formu kaldığım yerden okudum..Kısa kısa konukarı değerlendirmeye çalışacağım.....

    Sizlerde 2 haftada 2 sahife.. biraz tembellik etmişsiniz. Formu biraz canlandıralım.....

    Konulara sondan başlayım...

    Tuvamova.. arkadaşımızın benzin göstergesi

    serkanın dediğine katılıyorum. Zatın göstergesi hızlı düşüş yapmıyor .Yaptığını görmeniz için 100 - 150 Km gitmeniz gerekir.Ama Tuvamovanın demek istediği.Motoru kapatıp uzun zaman sonra açınca ibre kontağı kapattığı yerin aşağısında duruyor.Fakat motoru çalıştıdıktan 2 ,3 dakika sonra yine seviyesine geri dönüyor.......Benim mantıken izahım,,,motor çalışken şarz devreye girdiğinden yani akım yükseldiğinden ibre noırmal yerine gelmektedir.....Benzin göstergesinde bozukluk söz kunusu değildir..............................

    Fatih 38 ........

    Fatih biz seninle bu konuyu zannedesem mayıs 2008 de konuşmuş idik.O gün Km. de kuruş hesabı yapıyorduk. Km de kaç kuruş yaktığını öğrenmek için sormuştum........
    Amma yakıt hesabında önemli olan 100 Km de Kaç litre yaktığın.Seninle konuştuğumuzda benzinin litresi 3.40 Tl nin üzerindeydi .Dün benzin aldım litresi 2.98 Tl. ..........
    Bu yüzden Ben kendime 1000 Km hedefi koydum.Benzinciden aldığım benzin fişlerilerini topluyorum. 1000 km de kaç Lt ve kaç lira benzin yaktım
    buluyorum. Sizlerde kendinize 300 veya 500 Km lik hedef koyarak. yaktığınız benzini sağlıklı olarak bulabilirsiniz........

    Biraz ara veriyorum bundan sonraki başlığım Kedi çişleriHakkında olacak..

  8. #3808
    serkanzat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Kasım 2008
    Şehir
    zeytinburnu
    Motosikleti
    zat
    tam benim konum
    AGLARSA ANAM AGLAR GERISI PLAYBACK YAPAR,,,

  9. #3809
    Ahmet Erşen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Nisan 2008
    Şehir
    İzmir Bostanlı
    Motosikleti
    Mondial ZAT 150 2005
    Evet arkadaşlar

    Kedilerden bende çok şikayetçiyim . Motoru mahvediyorlar. Tüğ , koku ve çiş ve tırnak izleri.

    Kediler örtüleri yazın hamak kışında çadır olarak kullanıyorlar....

    Motoru aldığımda 35.- Tl ye aldığım örtüyü ekim ayında Hamak olarak üstüne çıkmak için tırnaklarıyla , falçata atmişlar gibi farçaladılar. Brandacıya kalın sugeçirmez , kedilerin yırtamıyacağı yeni bir branda yaptırdım. 55 Tl..Şimdilik sorun yok.

    Brandanın çadırolarak kullanılma işini şöyle önledim..

    Marketten şeffaf plastik içinde olan yuvarlak naftalinlerden aldım.Kapagını açtım kavanozun boğazından iple bağladım ve diğer ucunu kask kancasına bağladım.Örtüsünü örtükten sonra oluşan çok kesif naftalin kokusundan , alışkanlıktan bir iki gün gelen kediler birdaha gelmez oldular...

    Yani bunun çaresi bir kutu naftalin..



    Birde bu motor kitlenme işine değinmek istiyorum...

    Ayberk in motor kitlenmesinden sonra gündeme gelen bu olayın sebepleri nelerdir.

    Bir mekanik sebepler ,( Sibop kesme , biye kolu kırılması , krank mili kırılması
    krank mili rulmanının dağılması, piston şişmesi vs..)..

    İki içinde sadece 0.75 Lt motor yağımızın kontrol etmeyi unutarak motorumuzun yağsız kalması...

    Motor sıkışmaları genelde mekanik sebeplerden değil kullanıcı hatalarından kaynaklanmaktadır.Yağsız kalan motor aşırı ısınıp sürtünme sebebiyle piston şişmekte ve piston gömlek içinde kitlenmektedir...

    Mekanik arızalarda aşırı yükte kullanmaktan ve limitleri zorlamadan kaynaklanır..


    Biz Scooter sürücüleri ,Scooterin aktarma organlarının yapısında dolayı motor kitlenma durumlarında şanslı sayılırız .

    Ayni şey vitesli motor sürücülerinin başına geldiğinde durum daha tehlikeli olmaktadır..

    Vitesli motorlarda motor kitlendiğinde aktarma organlarından tekerleğe kadar herşey kitlenir vaya şanzuman dağıtır , arka teker boşta kalır.


    Oysa Scooterlerde,Motor kıtlendiğinde arka varyatördeki merkezkaç çalışan balatalar ın hareketi durur. arka teker aksına baglı kavrama kapana tasının hareketi boşta kalır ve tekerlek ile dönmeye başlar....Buda bizlerin sigortasıdır.....Olacak kazayı önler...

    Şimdilik müsadelerinizle..

    Sonra sizlere Scoterin aktarma organları olan Ön varyatör .tahrik takımı , kayış , arka varyatör ve sanzuman ve tekerlek bağlantılarını izahatlı anlatmak istıyorum . Çünkü varyatör gurbunun motor performansı ve hızı üzerinde çok etkisi var..

  10. #3810
    serkanzat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Kasım 2008
    Şehir
    zeytinburnu
    Motosikleti
    zat
    Sağolasın ahmet abi....

    Naftalin olayını bir deneyeceğim,doğru düşünmüşsün bencede işe yarayacaktır.

    motor hakkında da...

    Bence motorlarımızdan çok fazla hızlar bekliyoruz,bizim aldığımız scooter ları ayağımızı yerden kessin sağa sola kısa mesafelere araba kullanmadan gidebilelim diye kullanmalıyız.gerçekten bu motorları sıkıştırmaya gelmıyor.sonra başımız ağrıyor.her aracın kapasitesi var ve o kapasitelere göre işlevselliği artıyor veya düşüyor,bizim makinalar 150 cc bunun yapabileceği hız gideceği yol belli bunun üzerine çıkarsak alırız makineyi kucağımıza
    heee ben hızı seviyorum(130kmh-160kmh) ve uzun yolda hiç durmadan 3 saat kullanmak istiyorum diyiyorsak ona göre daha güçlü ve kalite makinalar alacağız.aynı muameleyi zat tan beklememeliyiz,burada yapılacak olay bence belli bu araçlarda 80 kmh aşılmamalı,sık sık yağını sağını solunu kontrol etmeliyiz,bakımları zamanında yapılmalı bu şekilde kullanırsak çok daha az sorunla karşılaşır ve daha uzun süre kullanabiliriz.
    AGLARSA ANAM AGLAR GERISI PLAYBACK YAPAR,,,

  11. #3811

    Üyelik
    06 Mart 2009
    teşekkür ederim cevaplarınız için...

  12. #3812
    Ahmet Erşen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Nisan 2008
    Şehir
    İzmir Bostanlı
    Motosikleti
    Mondial ZAT 150 2005
    Arkadaşlar herkase iyi akşamlar..


    İki gün kaytarmadan sonra , yazıma kaldığım yerden devam etmek istiyorum.

    Sizde diyeceksiniz ki Ahmet abi yine bilgiçlik taslamaya başlıyor....

    Esasında Scooterı ben geçen sene Ocak ayında aldım.Nisan ayında da ehliyetimi alıp motorumu kullanmaya başladım. Zaten üyelik başlangıç tarihimde
    nisan 2008.Scoter hakında da fazla birşey bilmiyordum. Ocak ayında ilk işim 90 sahifelik formu okumak, ikinci işim el kitapçığını en az 2 kere okumak üçüncü işimde Mondial yedekparça formundan yedekparça kataloğunu A 4 kağıda indirip katalog halıne getirip bütün parçalar hakkında fikir edinmek olldu.

    Anlıyacağınız motoru alana kadar Scooter Hk fazla bir bilgim yoktu.Hele varyatör ( Vites ) gurubu hakkında taki onbeşgün önce ye kadar.

    Onbeşgün önce bahara hazırlık olsun diye Motor yagını ( Castrol 10 / 40 ), Yağfilitresini ,Şanzuman yağini ( Castrol 20 / 40 ) değiştirdim.Ayrıca Sele altındaki hava filitrelerini ( İkitane var ) önce gazla temizleyip kurutup sonra 10 / 40 yağla yağladıktan sonra yerine taktım. Sonra aldığım CR7HASA
    NGK bujimi de değiştirdim. ( Bu iş mutlaka motor soğuk iken yapılmalıdır.Sıcak iken sökülürse Aliminyum buji yatgı dişlerini sıyırabiliriz. ) ..

    Benim yaptığım bakım bukadar.

    Geçen sene Motoru aldığımda kalkışlarda anormal titreme vardı. Titremeden zaten sağ , motor traversi iki civatasından kopmuştu.Usta Arka varyatöru ve kayışı değiştirdi birdaha yapmaz dedi. Fakat 3500 Km.tekrar titremeye başladı.Ben 20 Tl ye bando kayış aldım ve önbeşgün önce yaptığım bakımdan sonras ustaya götürdüm.Usta birdaha silkelemez dedin yine silkeleme yapmaya başladı dedim.

    Önvaryatörü kayışı ve arka varyatörüde söktürttüm.3500 Km kayış aynen çıktı ,değiştirilen arka varyatördede aşınma falan yoktu temiz çıktı.Fakat ön Varyatör bitmişti.

    Ustaya çıkıştım Arka varyatörü değiştirirken öne niye bakmadın dedim .

    Neyse Orjinal kutusunda ön varyatör getirdi ve taktı.

    Ben kayışa 20.Tl verdim. Önvaryatör takma Arka varyatörü temizleme ve zımparalama yeni kayışı takma 60 Tl de usta aldı 80. Tl ye Komple varyatör gurubunu yenilemiş ve bakımını yaptırmış oldum..

    Esas anlatmak istediğim şey Geçen seneden elimde arka varyatör vardı.Şimdide elime ön varyatör ve kayış üçü bir arya gelince , birsenedir cevabını alamadığım soruların cevabını bulmuş oldum...

    Sizlerlede paylaumşmak istediğim Komple varyatör gurbu ( Önvaryatör ve çalişma sistemi arka varyatör ve çalışma sıstemi, Varyatör kayışı etkenliği )
    ve bu üçünün motorla arasındaki olması gereken uyumlu çalışma ve maksimum verimlilik.....

    Serkan ....

    Sana aynen katılıyorum..Motorumuzu seviyoruz ...Ama ona gereken özeni göstermiyoruz.....Ben şahsen motorumdan memnunum.Diyeceksinizki nasıl memnunsun devamlı tamirinle uğraşıyorsun...????
    Onu tanımaya çalışıyorum.Her arıza bana onun nasıl kullanılması gerektiğini öğretiyor. En son Önvaryatörde olduğu gibi...

    Form tekrar giriş istemeden yazımı göndereyim yoksa uzun yazılarda beni dişarı atıyor ve bütün yazdıklarım boşuna gidiyor.....

  13. #3813
    enginogurlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2008
    Şehir
    İstanbul / Kasımpaşa
    Motosikleti
    loading...
    Ahmet abi engin bilgilerin için teşekkür ederim abi

  14. #3814
    Ahmet Erşen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Nisan 2008
    Şehir
    İzmir Bostanlı
    Motosikleti
    Mondial ZAT 150 2005
    Engin teşekkür ederim..

    Şimdi anlatacaklrım gerçekten önemli ben yeni öğrendim.Sizlerede faydalı olacağından eminim.Zira ben motoru şimdi daha iyi tanıdım..


    [B]Varyatör gurubu[/B

    Çok basıte indirgeyerek anlatmaya çalışacağım....Konuyu bilen arkadaşların sabrına sığınarak anlatmaya başlıyorum...Anlatıklarımı arzu ederseniz mondial yedekparça kısımından varyatör gurubundan takip ederk daha iyi anlayacağınızı tahminediyorum.

    ARKA VARYATÖR

    Arka varyatör 3 guruptan oluşmaktadır
    1-Kasnak (Varyatör kayışının oturduğu kasnak.İkiparçadan oluşuyor . Kalın bir yay ile iki parça birleştiriliyor. V kasnak şeklini alıyor.Kasnagın çapı 14 cm.Kayış , motor çalışmadan önce V kasnağın en üstünde duruyor.)

    2- Kavrama balatası. ( Kasnak miline somunla bağlı.Yani kasnak döndüğünde kasnak setide dönmekte.Kasnak ve balata bir kit.Yaylar ile bağlı olan Balatalar kasnak dönmeye başladığında merkez kaç kuveti ile açılmakta ve kavrama kampanasına sürterek onu döndürmeye başlamaktadır.

    3- Kavrama kampanası ( tası ). Kavrama kampanası bir tas gibi balata setinin özerini örtmektedir.Tasın göbeği kamalı olduğundan tahrik miline girmekte ve mile vidalanmaktadır.Yani kasnak ve kavrama kampanası birbirinden ayrı hareket etmektedir.Kavrama kampanasını elle çevirdiğinizde tekerleğin hareket ettiğini görürüz......Kavuçuk kayışı elle çevirdiğimizde de kavrama balatasının döndüğünü fakat kavrama kampanasını dönmediği görülür......İşte Motorumuzun pistonu kitlendiği an ,, dönerken merkezkaç kuveti ile yapışan balatalar piston kitlendiğinde kayış durur ve balatalar balata yayları ile kavrama tahrik göbeğine çekilirler ve tas boşta kalır ve motor ( vitesi boşa atılmış araba gibi )akmaya başlar......

    VARYATÖR KAYIŞI......

    Kayışımızın ölçüsü 835 20 ebadındadır..Yani 835 mm çember çaplı ve 20 mm enindedir....Kayışımızın eni hızımız ile ilintilidir..Kayışın eninde aşınma olduğunda kasnağın yüksekliğinde düşme olacağından arka tekerde devir kaybına uğrayacaktır.Kayışımız kavçuk olduğundan tutunma özelliğine sahiptir.Ön varyatör kasnağından arka varyatör kasnağa krank milinin dönme hareketini iletir.Bu yüzden çok önemlidir.Aşırı sert kullanmalar kayış kasnaklarında kayış üzerinde kaymalar yapacak aşınmalara ve gereksiz ısınmalara yol açacaktır.Normalde bile kullanım sonrası varyatör kapağının üzerini ellediğinizde ateş gibi olduğunu göreceksiniz.Daha fazla ısı ise kavuçuğu sertleşrirerek kasnaklara tutunmayı azaltarak kaymayı arttıracak , kaymada ısıyı arttıracaktır..

    ÖN VARYATÖR...

    Ön varyatörün kasnağı da iki parçadan meydana gelmektedir.Kanatlı palet ( dış kasnak ) Kasnağın dışa bakan tarafında ayni zamanda varyatör kutusunun içini soğutan hava kanatçıkları bulunmaktadır....İç kasnakta dış kasnak gibi çift görevli olup motor bloğuna bakan tarfında tahrik bilyeleri ve ,tahrik silindir sacı bulunur.....
    Ön varyatörün kasnak çapı 10.5 cm dir.Dış ve iç kasnaklar , arka varyatörün tersine biri birlerinden ayrı dururlar.Varyatör kayışı kasnağın en dibine ,burcun üzerine oturmuş vaziyettedir.

    TAHRİK SETİ..

    Tahrik seti Varyatör gurubunun en hassas ve en önemli yeridir.
    Tahrik seti içinde 6 adet ( göbeği sarı metalden yapılmış üzeri bakalit veya çoksert kauçuk ile kaplı 18 mm çaplı (benimkiler aşınık olabilir ) 14 mm yüksekliğinde silindir şeklindeki bilyeler ile..., bilyeleri iç kasnak içinde hareket etmesini sağlayan tahrik silindir saçı.dır..

    Bu tahrik bilyeleri , motor çalışmaz iken tahrik sacının baskısı ile kasnağın merkazinde toplanmaktadırlar....Motor çalışmaya başlayınca merkezkaç kuveti ile kasnağın dışına doğru savrulmakta bu arada tahrik saçına baskı yaparak iç kasnak dış kasnağa yaklaşarak en dipte olan kayışı yukarıya doğru itmektedir...

    Yani Motor çalışmazdan önce kayışımızın durumu ön varyatör kasnağının en altında .. arka varyatör kasnağımızında en üstünde durmaktadır..


    Sıra motor ve kasnaklar arasındaki güç dengesine geldi...

    Ön varyatörün çapı 10.5 Cm idi Arka varyatörün çapı 14 Cm olduğuna göre ön ve arka varyatörlerin kuvvet oranı 14 - 10.5 = 3.5 Cm
    3.5 in 10.5 e oranı 3 / 1 dir.... Yani ön varyatör 3 defa döndüğünde arka varyatör bir defa döner.... Çünkü ilk çalıştırmada kayış krank miline bağlı ön varyatör kasnağın dibinde , arka varyatör kasnağının en üstündedir.....

    Arkadaşlar motor çalıştıktan sonraki kasnak hareketlerini , motor performansı , ve arka tekere giden güce yarın devam edeceğim..........

    Kazasız ve zevkli sürüşler..

  15. #3815
    enginogurlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2008
    Şehir
    İstanbul / Kasımpaşa
    Motosikleti
    loading...
    ahmet abi tekrar teşekkürler bilgilerin için

    mesela bizim motorların varyatör setleriyle oynayabilerek bile güçünü kuvvetini arttırabiliyoruz dorumu düşünüyorum ahmet abi

  16. #3816
    serkanzat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Kasım 2008
    Şehir
    zeytinburnu
    Motosikleti
    zat
    Ahmet abi

    Bu değerli bilgileri bizlerlede paylaştığın için teşekkür ederiz.keyifle okuyoruz,devamını bekleriz

    motorlarımızı sevelim onlara gözümüz gibi bakalım.biz onları üzmezsek onlarda bizi üzmezler.
    AGLARSA ANAM AGLAR GERISI PLAYBACK YAPAR,,,

  17. #3817
    sakinseytan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Şubat 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Africa Twin 1000
    zatın kıymetini bilin ondaki keyif pek çogunda yok

  18. #3818

    Üyelik
    27 Aralık 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Burgman UH 150
    havalar yavaş yavaş ısınmaya başlıyor
    birgün toplanıp bir gezi yapalım diorum ben size uyarmı
    ağva yada şile olabilir

  19. #3819
    Ahmet Erşen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Nisan 2008
    Şehir
    İzmir Bostanlı
    Motosikleti
    Mondial ZAT 150 2005
    Engin , Serkan..

    Arkadaşlar ben teşekkür ederim. Beraberce ZAT ı daha iyi tanımaya çalışıyoruz. İnsanlar bilmedikleri şeylerden korkarlarmış.Karşılıklı bildiklerimizi paylaşarak ZAT a yakıştırılan " motrmu yaa " diyen korkakların
    tezlerini çürüteceğiz....

    Geçengün ışıklarda durdum yanıma artçılı Dalyn 150 motor yanaştı.Artçı devamlı zatla ilgili birşeyler söyleyip benim kırmızı ZAT ı başını arkaya çevire çevire bakıp duruyor..Adamın boynu tutulacak.Fakat motoru kullanan çocuk , honda motorya pek ilgilenmek istemiyor.Adamcağın boynu tutulmasın diye ben biraz ilerledim yanyana geldik.Artçı dayanamadı " abi nasıl memnunmusun ,sorun çıkarıyormu " diye sordu .Eğer bakmassan her motor sorun çıkarır ,benimkinde herhengibir sorun yok dedim.
    Daylan 150 gözüme çok küçük gözüktü. ZAT ın yanında kayboldu gitti adeta.

    Bu yaşadıklarımdan sadece birtanesi..

    Engin..

    Varyatör setinde değişiklik olabilirmi..?

    Bilemiyorum..Bu tip işler oldukça ince hesap işleri..Hesap kitap olmadan olmaz...Olursada benyaptım oldu olur..

    Makina mühendisi veya motor teknisyeni olmadığım için ,cevap vermekte zorlanıyorum ve yanlış bir cevap vermek istemiyorum..

    Fakat sesli olarak düşünürsek.............

    Birkere kasnak oranlarının ZAT tan büyük olması gerekir.Varyatör kutusuna sığarmı..Uydurulacak kasnakların göbek çapları tutarmı... ZAT ın motor devri uygulanacak varyatörlere uyarmı.. birsürü soru ????

    Bana Transmisyon ( Şanzuman veya dişli kutusu ) ile oynamak daha kolaymış gibi geliyor.Üç tane dişli var .Bunlar arka teker devrini arttıracak şekilde değiştirilir.Bu dişliler yeniden de yaptırılabilir.....Fakat bir makina mühendisinin hesaplaması ve çizmesi gerekir.Tanıdık bir frezeci varsa o da bu hesaplamaları yapabilir..............

    Bütün bu masraflı ve zahmetli olup olmıyacağı belli olmayan işleri bırakalım....Benim onaylamadığım daha kolay bir yol var...

    Arka teker ölçülerini ön tekerle eşitlemek....

    Bu bize % 10 luk bir hız artışı kazandırır. Max Hızı 90 Km olan motorumuzun hızı 100 Km ye çıkar.. .....

    İşte hesabı...

    Öntekerimizin ( 110 / 90 )çevresi , yani bir turda gittiği yol.. 1.57 Mt

    Arkatekerimizin (110 / 70 ) çevresi , yan, birturda gittiği yol 1.42 Mt

    Yani biz öntekerden arkayada takarsak , arka tekerin her turunda 15 cm daha fazla yol almış oluruz.

    Oran sağlaması 15 / 142 = % 0.10

    Yapmaya çalışacagımız , Motorun hız artımı ile ilgili bu üç seçeneğin hepsi
    de motara yük getirmektedir.

    Esasında bu işin en mantıklısı Motor hacmini yükseltip , motoru güçlendirmektir.

    En kolayıda arka tekerleği 110 / 90 yapmaktır.( Budurumda motoru kesinlikle zorlamamak, kalkışları yavaş yapmak , hızımızı yavaş arttırmak ve
    artçı taşımadan kaçınarak motora yüklenen % 10 luk yükü azaltmak gerekir.

    Yok ben motoru limitlerde kullanırım diyen arkadaşlar hiç bu işe girmesinle ..
    Kısa zamanda motor yaptırmak zorunda kalırlar...

    Bukadar basit..

    Kazasız masrafsız ve zevki sürüşler dileğiyle...................

  20. #3820

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    bu motoru 250cc güzel keser onun yolunu ucuza bulmak lazım mevcut parçaları maksimumda elde tutarak


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 12 kullanıcı var. (0 üye ve 12 misafir)

Bu Konudaki Etiketler