zannetmıyorum
zannetmıyorum
Şafak....
Bende zannetmiyorum..
Kısadevre olduğu zaman elektirik tesisatı kitleniyor.Göstergelerin hiçbiri çalışmıyor ve motoruda çalıştıramıyorsun.Ayak marşı dahil.
Senin başına gelenin iki sebebi olabilir................
1 - Marşa bastığında tık sesi geliyor diyorsun .Bu selenin altında şaseye bağlı marş otomatiği sesi.O çalışıyor.yani marş motoruna akünün + ucunu gönderiyor.. Marş motoruna gitmeyen = eksi şaseleme uçu ..O da yine bir ucu selenin altında şaseye bağlı diğer ucu varyatör kapağının ön alt tarafına vida ile gağlı olan motor şasileme kablosu......Bu kablonun iki ucunda kabloya sarılı papuçlar var onlar ,malesef tamircilerin dikkatsizliği sonucu papuçlardan sıyrılıyor ve motora giden şasileme yi kesiyor.Marş motoruna - akım gitmediği içinde marş motoru basmıyor.
Çaresi... Şase kablosunu iki ucundaki civatalarından sökerek ,,kabloyu papuçlara lehimletmek. Lehim makineniz varsa sizde yapabilirsiniz...
Benim iki defa başıma geldi , iki sefer kablo papuçlarından sıyrıldı.En sonunda lehimledim ve kurtuldum.
2 - Motorun kaç kilometrede bilemiyorum....Marş motoru kömürleri aşınmış veya motor sargılarında arıza olmuş olabilir.. Daha zayıf bir ihtimal..
Kolaygelsin...........
Ahmet abiilk önce acıklamalarına cok tessekkur ederim.
hemen bu sabah basıma gelen olayı anlatıyım.Evden cıktım marş basmıyor.Ayakla calıstırdım.kopruyu gectim.daha sonra duz yolda gıderken Allah'tan sagdan gıdıordum motor bıraktı kendını.hemen saga cekip ayak marşı ile çalıştırmak istesemde çalışmadı.:( bujileri kontrol ettim.kablolarıda.sonra 15 dk sonra tekrar calıstırdım.100 mt gıttım.yıne durdu.:( Servisi aradım.Aldılar.En son bilgilere gore atesleme sensoru arızalanmıs.tekrar bilgi vericem.
Şafak...
Bana göre ateşleme sensörü ve Marş motoru birbirinden ayrı şeyler..
Yani iki ayrı arıza var demektir....
Ateşleme sensörünün arızalı oluşu bujiye giden 20.000 voltluk akımın
düşük,kesintili veya hiç gelmemesine yol açar.....Marş motorunun çalışmamasına sebep olmaz..
Bana göre servise gittiğinde onun üzerinde de dur.Dediğim şase kablosunu kontrol ettir.,,,,,,,,
Dikkat ederseniz fuar günü yağışlı havada motor kullanan arkadaşların bir çoğundaki ortak arıza çalıştıramama ve gaz yememe olayı idi....
Bu motorlar fazla yağışlı havada kullanmaya ve hele su birikintilerini ğeçmeye elverişli motorlar değil..şÖYLE.....Kablo izolasyonları ve birleşim yerleri cok yalıtımsız .. su temasına hepsi açık..Mesela CDI ye elektirik taşıyan kablo buji nin yanından geçıyor ve ek yeri orada .Yani neme ve oksidasyona açık.Motorcya motor kesiklik yapıyor dediğin zaman önce oradaki ateşleme kablosu fişlerinin oksidasyonuna bakıp temizliyorlar.
Yani diyeceğim Kablo bağlantı fişlerinin hepsi neme karşı izalasyonsuz.Ayrıca
Buji kablosuda ıslanmalara karşı açık.Üzerine su geldiğinde 20.000 voltluk akımda kaçak yapıyor ve motorun çekişi düşüyor, yani benzin gerektiği gibi yanmıyor.
Eğer aşırı yağışlarda motor kullanmak istiyorsanız bu izalasyomları mutlak yaptırmanız gerekir...Her zaman yolda kalma ihtimaliniz çok fazla..
Bunun denildiği gibi tatlı su motorculuğu ile bir alakası yok.
Mantık herzaman hislerin önündedir.....
motorumuzu tanırsak ondan yapamıyacağı şeyleri istemeyiz...
Kazasıız ve zevkli sürüşler.
servisi biraz önce aradım Ahmet Abi;
mars motoru, sensor, manifolt değişmiş.karburator temizlenmiş.Birde cekiçi parası eklenince 130 tl sıkısmıs araya :( yaw zaten zor gunler yasarken birde bunun olması cok kotu oldu.
cevap veriyorum....böyle bir motor alma dingilliğini bende yaptım
1-yakıt fena değil ama uzun yolda her şey değişir sureklı tam gaz 100km yada 90 km yapabıldıgım ıcın yakıt sarfıyatı artıyor...
2-ben bu motoru daha cok daga bayıra cıkarken kullanıyorum gercektan saglam cıktı .coktan dagılır demıstım ama hala saglam
3-bu motorda amortısor yok.sarsıntılar bozuk yolda bel ve boyun agrısı olarak sıze gerı donuyor.
4-maxımum surat bayır aşşaa 120 km/h duz yolda 90-100 km/h rampa yukarı gittikce kaybolan bır hızda seyır edebılırsınız bu yuzden araba sollamak ıcın en uygun anı yakalamak zorundasınız yoksa gafıl avlanabılırsınız.
5-arka fren zamanla dahada fazla fren kolunu sıkmanızı gerektırıo yada bellı aralıklarla kontrol ıstıyor.
6-bu motoru aldıgımda ılk basıma gelen koltugun altındakı ısık tan dolayı sureklı akunun bıtmesı cunkı koltuk kapanınca musure basmaya bılıo bende lambasını ıptal ettırdım kurtuldum....
7-egerkı bu motoru duzgun bıryolda ve sehır ıcınde kullanırsanız o zman cok guzel....
8-keske bu motor 250 lık olsaymıstı cunkı motor gucune gore buyuk bır kasaya sahıp.
Şafak..
Neyse geçmiş olsun.....
Ben bukadar arızanın bir anda olabileceğine ve inanmıyorum. Bu servislerin 10 tl lik işi parça değişimi ile 130 tl ye getirmeye çalışıyorlar.Ne yapsınlar 10-15 tl ile para kazanılmaz.Onlarda bu yolu seçiyorlar.
tekrar geçmiş olsun........
Ben motorumdan memnunum. 1.600 tl ye alıdım. Bu paraya bu motor.
Dikkatli kullanıyorum. Ve motorumu sadece muadili motorlarla karşılaştırıyorum. Asya , Kanuni ,Çelik Vs...
Bunların arasında en sağlam ve verimli çalışanı ZAT.
Bence 1.600 Tl değerindeki bir motoru , Değeri 8.000 - 20.000 Tl arasındaki motorlar ile karşılaştırmak biraz mantık dışı.
Tahmin ediyorumki Zat formundaki arkadaşların ben dahil , maddi imkanları
olanak verse ne tip ve marka motor alacaklarını çok iyi biliyordur...
Paranın gözü körolsun.........
Herkese iyi akşamlar , Kazasız ,masrafsız ve zevkli sürüşler
benım asyada da çalışmamazlık yapmıştı yolda giderken stop etmeler felan. motorun her yerıne baktım. yok yok neyse çaresiz servise goturdum beraber baktık ettık yok yok. elektrik gelmiyor meğerse sigorta oynamış yerınden ılk bakılacak yere en son baktık. bir elektrikçi olarak kendımden utanmıştım..
herkeze selamlar
Şafakcım çok geçmiş olsun..... Oysaki senınle en son telefonla konustuğumuzda da bu konulardan bahsetmiştik.. Keşke o ara yaptırsaydın ama Ahmet abi nin dedigi gibi parasızlıgın gözü kör olsun
[B]ALLAH KASK'LARIMIZA ASFALT YÜZÜ GÖSTERMESİN[/B]
sormayın valla.moralım bozulmuyor bunların bilincindeyim.Aynen paranın gözü kör olsun.Yinede seviyorum bu zat ı.Ahmet abi cok guzel yazmışsın abi.Bıde kendı kendime diyordum 1500 km oldu masraf yok ne guzel dıye :D olucagı varmıs valla.Ya en cok uzuldugum nokta motor kendını bıraktıgında ınsan bı tuhaf oluyor.cunku elımden bırsey gelmıyor.Gecmıs olsun dıleklerınız ıcın tesekkur ederım.Su anda bı problem yok.ama olan bana oldu 130 tl. :D
bozma moralini arkadaşım bunlarda işin tadı tuzu ne yapalım bizim paramız buna yetiyor yinede güzel makina bu paraya boşver
motorum için çare buldum sattım
İNSANLARIN EN ACİZİ DOST EDİNMEYENDİR BUNDAN ACİZİ İSE DOSTUNU YİTİRENDİR
AKLINI KULLAN ADINI ÇIKAR DELİYE HERGÜN BAYRAM EĞLENMEK KALIR GERİYE
(özlü sözler)
şafak geçmiş olsun.yinede şükret ki cana gelen paraya gelmiş,ve şunada şükret böyle bir arıza burgman da çıksaydı her halde motoru oracıkta bırakırdın.
cilgin nerelerdesin biladerim.sesin cikmiyor bu aralar
AGLARSA ANAM AGLAR GERISI PLAYBACK YAPAR,,,
herkese selamlar...
kimse kusuruma bakmasın arkadaşlar.... çoooooooooooooooooooook zor günler geçiriyorum,bu sebeplerden dolayı topic'e fazla girmiyorum...
zat'ıma ne olduğunu biliyorsunuz...
bugün servisten aldım; 275 tl sıkışmış....
ayrıca; kalkışta performansı arttırması için TAHRİK SETİ taktırdım...
değiştirdiğim parçalar ve fiyatları...
SİLİNDİR.......................................... ...63.00
PİSTON............................................ ....9.50
SEGMAN............................................ ..11.50
TK. CONTA...........................................22 .00
TAHRİK SETİ.........................................15.00
YAĞ-ELF*15/40.....................................13.50
ARKA BALATA........................................20.0 0
İŞÇİLİK........................................... ....120.00
TOPLAM............................................ ..275.00
Cuma günü servise tekrar gidip yağını ve diğer ayarlarını yaptıracağım... ilk 1.000 km fazla zorlamamam söylendi,60-70 kmh arası hız yapmamı ve ara sırada olsa 100 kmh'a çıkabileceğimi anca uzun süre,yüksek hızda kullanmamamı söylediler....
eveeeeeet.....
zaten zat'ımın tüm grenajını değiştirmiştim,egzost dahil sigorta sağ olsun
lastiklerimde yeni... DUNLOP
motorda yenilendi... ''bu arada 15.000 kmden sonra piston,segman vs... değiştirin diyorlar... benimki mecburi oldu ama beterinden urtulmuş oldum''
farlardan tutunda,ayaklığa kadar herşey cillop gibi...
artık eskisi gibi ''KIZ'' gibi oldu....
çoooook acil para'ya sıkıştığım için satmayıda düşünüyorum... aslında hiç istemiyorum ama mecburum...
motorum 15.300 km'de
ve bu km'siyle gurur duyuyorum.... bence enn özel zat'lardan biri...
fiyatına gelince.... 2.500 TL....
ilk başta çok gibi geliyor ama değil!!!
yanında kappa 35 çanta,suomy yarım kask veriyorum... kilit vardı ama anahtarını düşüdüm
resmide aşağıda....
üstündeki kişi; ahmet erşen abimiz....
sağ baş'taki benim motorum...
öndeki kırmızı ZAT!!!!
daha çoook resim varda...
az çok motorumu bilen bilir,bakımlı ve temizdir,çokta ünlüdür hani
gerçek anlamda alıcı olan kimse varsa,seve seve konuşabiliriz,deneme sürüşü yapabilir.... servise gidip 60 TL verip,yeni km göstergesi taktırmıyorum,üstünde oynamıyorum bile.... herşey net!!!
isteyen özel'den,atekcan@windowslive.com 'dan ulaşabilirsiniz....
şimdiden teşekkürler
arkadaşlar sanırım bu kriz her kezi etkiledi
bizim şirkette de epey bir işden çıkarma oldu hatta sırada ben bile olabilirim adamların satışı yok hiç üretimde alımıda kesdik zaten..
bende silwerwingi mi satılığa çıkarttım 18000 km de abs li falan düşmesi yok bakımı tam 2004 model 11 milyar istiyorum zaten galeri 9 tiko sıcak para veriyor olmadı fazla beklemeden öyle satıcam
motorsuzda kalamam sattım mı ikinci el bir zat 150 düşünüyorum ikinci el almamın nedeni motorla çok oynıycan yapmak istediğim çok şeyler var donanım olarak ekipman olarak çok şık olucak sıfır motora yazık olur ondan ikinci el alıcam tabii kısmetse her şey kader kısmet..
Şu an bu konu içerisinde 11 kullanıcı var. (0 üye ve 11 misafir)