Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Mondial 150 ZAT Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #3681

    Üyelik
    29 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    GSXR-1000
    zannetmıyorum


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #3682
    Ahmet Erşen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Nisan 2008
    Şehir
    İzmir Bostanlı
    Motosikleti
    Mondial ZAT 150 2005
    Alıntı safak112 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    zannetmıyorum
    Şafak....

    Bende zannetmiyorum..

    Kısadevre olduğu zaman elektirik tesisatı kitleniyor.Göstergelerin hiçbiri çalışmıyor ve motoruda çalıştıramıyorsun.Ayak marşı dahil.

    Senin başına gelenin iki sebebi olabilir................

    1 - Marşa bastığında tık sesi geliyor diyorsun .Bu selenin altında şaseye bağlı marş otomatiği sesi.O çalışıyor.yani marş motoruna akünün + ucunu gönderiyor.. Marş motoruna gitmeyen = eksi şaseleme uçu ..O da yine bir ucu selenin altında şaseye bağlı diğer ucu varyatör kapağının ön alt tarafına vida ile gağlı olan motor şasileme kablosu......Bu kablonun iki ucunda kabloya sarılı papuçlar var onlar ,malesef tamircilerin dikkatsizliği sonucu papuçlardan sıyrılıyor ve motora giden şasileme yi kesiyor.Marş motoruna - akım gitmediği içinde marş motoru basmıyor.

    Çaresi... Şase kablosunu iki ucundaki civatalarından sökerek ,,kabloyu papuçlara lehimletmek. Lehim makineniz varsa sizde yapabilirsiniz...

    Benim iki defa başıma geldi , iki sefer kablo papuçlarından sıyrıldı.En sonunda lehimledim ve kurtuldum.


    2 - Motorun kaç kilometrede bilemiyorum....Marş motoru kömürleri aşınmış veya motor sargılarında arıza olmuş olabilir.. Daha zayıf bir ihtimal..

    Kolaygelsin...........

  3. #3683

    Üyelik
    29 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    GSXR-1000
    Ahmet abiilk önce acıklamalarına cok tessekkur ederim.

    hemen bu sabah basıma gelen olayı anlatıyım.Evden cıktım marş basmıyor.Ayakla calıstırdım.kopruyu gectim.daha sonra duz yolda gıderken Allah'tan sagdan gıdıordum motor bıraktı kendını.hemen saga cekip ayak marşı ile çalıştırmak istesemde çalışmadı.:( bujileri kontrol ettim.kablolarıda.sonra 15 dk sonra tekrar calıstırdım.100 mt gıttım.yıne durdu.:( Servisi aradım.Aldılar.En son bilgilere gore atesleme sensoru arızalanmıs.tekrar bilgi vericem.

  4. #3684
    Ahmet Erşen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Nisan 2008
    Şehir
    İzmir Bostanlı
    Motosikleti
    Mondial ZAT 150 2005
    Alıntı safak112 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ahmet abiilk önce acıklamalarına cok tessekkur ederim.

    hemen bu sabah basıma gelen olayı anlatıyım.Evden cıktım marş basmıyor.Ayakla calıstırdım.kopruyu gectim.daha sonra duz yolda gıderken Allah'tan sagdan gıdıordum motor bıraktı kendını.hemen saga cekip ayak marşı ile çalıştırmak istesemde çalışmadı.:( bujileri kontrol ettim.kablolarıda.sonra 15 dk sonra tekrar calıstırdım.100 mt gıttım.yıne durdu.:( Servisi aradım.Aldılar.En son bilgilere gore atesleme sensoru arızalanmıs.tekrar bilgi vericem.

    Şafak...

    Bana göre ateşleme sensörü ve Marş motoru birbirinden ayrı şeyler..
    Yani iki ayrı arıza var demektir....

    Ateşleme sensörünün arızalı oluşu bujiye giden 20.000 voltluk akımın
    düşük,kesintili veya hiç gelmemesine yol açar.....Marş motorunun çalışmamasına sebep olmaz..

    Bana göre servise gittiğinde onun üzerinde de dur.Dediğim şase kablosunu kontrol ettir.,,,,,,,,

    Dikkat ederseniz fuar günü yağışlı havada motor kullanan arkadaşların bir çoğundaki ortak arıza çalıştıramama ve gaz yememe olayı idi....

    Bu motorlar fazla yağışlı havada kullanmaya ve hele su birikintilerini ğeçmeye elverişli motorlar değil..şÖYLE.....Kablo izolasyonları ve birleşim yerleri cok yalıtımsız .. su temasına hepsi açık..Mesela CDI ye elektirik taşıyan kablo buji nin yanından geçıyor ve ek yeri orada .Yani neme ve oksidasyona açık.Motorcya motor kesiklik yapıyor dediğin zaman önce oradaki ateşleme kablosu fişlerinin oksidasyonuna bakıp temizliyorlar.

    Yani diyeceğim Kablo bağlantı fişlerinin hepsi neme karşı izalasyonsuz.Ayrıca
    Buji kablosuda ıslanmalara karşı açık.Üzerine su geldiğinde 20.000 voltluk akımda kaçak yapıyor ve motorun çekişi düşüyor, yani benzin gerektiği gibi yanmıyor.

    Eğer aşırı yağışlarda motor kullanmak istiyorsanız bu izalasyomları mutlak yaptırmanız gerekir...Her zaman yolda kalma ihtimaliniz çok fazla..

    Bunun denildiği gibi tatlı su motorculuğu ile bir alakası yok.

    Mantık herzaman hislerin önündedir.....

    motorumuzu tanırsak ondan yapamıyacağı şeyleri istemeyiz...

    Kazasıız ve zevkli sürüşler.

  5. #3685

    Üyelik
    29 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    GSXR-1000
    servisi biraz önce aradım Ahmet Abi;

    mars motoru, sensor, manifolt değişmiş.karburator temizlenmiş.Birde cekiçi parası eklenince 130 tl sıkısmıs araya :( yaw zaten zor gunler yasarken birde bunun olması cok kotu oldu.

  6. #3686

    Üyelik
    11 Mayıs 2008
    Şehir
    düzce
    Motosikleti
    yamaha fz6 fazer
    cevap veriyorum....böyle bir motor alma dingilliğini bende yaptım
    1-yakıt fena değil ama uzun yolda her şey değişir sureklı tam gaz 100km yada 90 km yapabıldıgım ıcın yakıt sarfıyatı artıyor...
    2-ben bu motoru daha cok daga bayıra cıkarken kullanıyorum gercektan saglam cıktı .coktan dagılır demıstım ama hala saglam
    3-bu motorda amortısor yok.sarsıntılar bozuk yolda bel ve boyun agrısı olarak sıze gerı donuyor.
    4-maxımum surat bayır aşşaa 120 km/h duz yolda 90-100 km/h rampa yukarı gittikce kaybolan bır hızda seyır edebılırsınız bu yuzden araba sollamak ıcın en uygun anı yakalamak zorundasınız yoksa gafıl avlanabılırsınız.
    5-arka fren zamanla dahada fazla fren kolunu sıkmanızı gerektırıo yada bellı aralıklarla kontrol ıstıyor.
    6-bu motoru aldıgımda ılk basıma gelen koltugun altındakı ısık tan dolayı sureklı akunun bıtmesı cunkı koltuk kapanınca musure basmaya bılıo bende lambasını ıptal ettırdım kurtuldum....
    7-egerkı bu motoru duzgun bıryolda ve sehır ıcınde kullanırsanız o zman cok guzel....
    8-keske bu motor 250 lık olsaymıstı cunkı motor gucune gore buyuk bır kasaya sahıp.

  7. #3687
    Ahmet Erşen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Nisan 2008
    Şehir
    İzmir Bostanlı
    Motosikleti
    Mondial ZAT 150 2005
    Şafak..

    Neyse geçmiş olsun.....

    Ben bukadar arızanın bir anda olabileceğine ve inanmıyorum. Bu servislerin 10 tl lik işi parça değişimi ile 130 tl ye getirmeye çalışıyorlar.Ne yapsınlar 10-15 tl ile para kazanılmaz.Onlarda bu yolu seçiyorlar.
    tekrar geçmiş olsun........


    Ben motorumdan memnunum. 1.600 tl ye alıdım. Bu paraya bu motor.
    Dikkatli kullanıyorum. Ve motorumu sadece muadili motorlarla karşılaştırıyorum. Asya , Kanuni ,Çelik Vs...

    Bunların arasında en sağlam ve verimli çalışanı ZAT.

    Bence 1.600 Tl değerindeki bir motoru , Değeri 8.000 - 20.000 Tl arasındaki motorlar ile karşılaştırmak biraz mantık dışı.

    Tahmin ediyorumki Zat formundaki arkadaşların ben dahil , maddi imkanları
    olanak verse ne tip ve marka motor alacaklarını çok iyi biliyordur...

    Paranın gözü körolsun.........

    Herkese iyi akşamlar , Kazasız ,masrafsız ve zevkli sürüşler

  8. #3688
    everlasting - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2006
    Şehir
    BALIKESİR
    Motosikleti
    HONDA CBF 150
    benım asyada da çalışmamazlık yapmıştı yolda giderken stop etmeler felan. motorun her yerıne baktım. yok yok neyse çaresiz servise goturdum beraber baktık ettık yok yok. elektrik gelmiyor meğerse sigorta oynamış yerınden ılk bakılacak yere en son baktık. bir elektrikçi olarak kendımden utanmıştım..

  9. #3689
    enginogurlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2008
    Şehir
    İstanbul / Kasımpaşa
    Motosikleti
    loading...
    şafak abi geçmiş olsun

  10. #3690
    alico96 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ağustos 2007
    Şehir
    İZMİR / Şu an Malatya
    Motosikleti
    YBR 125 SİYAH,Keeway Superlight 150,BMW F650
    Alıntı Ahmet Erşen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şafak..

    Neyse geçmiş olsun.....

    Ben bukadar arızanın bir anda olabileceğine ve inanmıyorum. Bu servislerin 10 tl lik işi parça değişimi ile 130 tl ye getirmeye çalışıyorlar.Ne yapsınlar 10-15 tl ile para kazanılmaz.Onlarda bu yolu seçiyorlar.
    tekrar geçmiş olsun........


    Ben motorumdan memnunum. 1.600 tl ye alıdım. Bu paraya bu motor.
    Dikkatli kullanıyorum. Ve motorumu sadece muadili motorlarla karşılaştırıyorum. Asya , Kanuni ,Çelik Vs...

    Bunların arasında en sağlam ve verimli çalışanı ZAT.

    Bence 1.600 Tl değerindeki bir motoru , Değeri 8.000 - 20.000 Tl arasındaki motorlar ile karşılaştırmak biraz mantık dışı.

    Tahmin ediyorumki Zat formundaki arkadaşların ben dahil , maddi imkanları
    olanak verse ne tip ve marka motor alacaklarını çok iyi biliyordur...

    Paranın gözü körolsun.........

    Herkese iyi akşamlar , Kazasız ,masrafsız ve zevkli sürüşler


    Doğru söze nedenir ağzına sağlık Ahmet Abi.
    Rüzgar ne kadar sert eserse essin kayadan alıp götürecegi sadece tozdur.

  11. #3691

    Üyelik
    08 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CORVUS
    herkeze selamlar

    Şafakcım çok geçmiş olsun..... Oysaki senınle en son telefonla konustuğumuzda da bu konulardan bahsetmiştik.. Keşke o ara yaptırsaydın ama Ahmet abi nin dedigi gibi parasızlıgın gözü kör olsun
    [B]ALLAH KASK'LARIMIZA ASFALT YÜZÜ GÖSTERMESİN[/B]

  12. #3692

    Üyelik
    29 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    GSXR-1000
    sormayın valla.moralım bozulmuyor bunların bilincindeyim.Aynen paranın gözü kör olsun.Yinede seviyorum bu zat ı.Ahmet abi cok guzel yazmışsın abi.Bıde kendı kendime diyordum 1500 km oldu masraf yok ne guzel dıye :D olucagı varmıs valla.Ya en cok uzuldugum nokta motor kendını bıraktıgında ınsan bı tuhaf oluyor.cunku elımden bırsey gelmıyor.Gecmıs olsun dıleklerınız ıcın tesekkur ederım.Su anda bı problem yok.ama olan bana oldu 130 tl. :D

  13. #3693

    Üyelik
    30 Ocak 2009
    bozma moralini arkadaşım bunlarda işin tadı tuzu ne yapalım bizim paramız buna yetiyor yinede güzel makina bu paraya boşver

  14. #3694

    Üyelik
    29 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    GSXR-1000
    Alıntı Limankalesi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bozma moralini arkadaşım bunlarda işin tadı tuzu ne yapalım bizim paramız buna yetiyor yinede güzel makina bu paraya boşver

    evet aynen oyle :D

  15. #3695
    AYBERK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mart 2008
    Şehir
    istanbul
    servise nereye gittin yaa.....

  16. #3696
    zargana_21 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ocak 2009
    Şehir
    gaziosmanpaşa
    Motosikleti
    cenix 18 vites bisiklet:)
    motorum için çare buldum sattım
    İNSANLARIN EN ACİZİ DOST EDİNMEYENDİR BUNDAN ACİZİ İSE DOSTUNU YİTİRENDİR
    AKLINI KULLAN ADINI ÇIKAR DELİYE HERGÜN BAYRAM EĞLENMEK KALIR GERİYE
    (özlü sözler)

  17. #3697
    serkanzat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Kasım 2008
    Şehir
    zeytinburnu
    Motosikleti
    zat
    şafak geçmiş olsun.yinede şükret ki cana gelen paraya gelmiş,ve şunada şükret böyle bir arıza burgman da çıksaydı her halde motoru oracıkta bırakırdın.

    cilgin nerelerdesin biladerim.sesin cikmiyor bu aralar
    AGLARSA ANAM AGLAR GERISI PLAYBACK YAPAR,,,

  18. #3698

    Üyelik
    22 Kasım 2008
    Şehir
    İSTANBUL-ETİLER
    Motosikleti
    Zat150 gitti MCT250 geldi :)
    Alıntı zargana_21 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motorum için çare buldum sattım
    kaça sattın öğrenebilirmiyim arkadşım ?

  19. #3699
    AYBERK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mart 2008
    Şehir
    istanbul
    herkese selamlar...

    kimse kusuruma bakmasın arkadaşlar.... çoooooooooooooooooooook zor günler geçiriyorum,bu sebeplerden dolayı topic'e fazla girmiyorum...

    zat'ıma ne olduğunu biliyorsunuz...

    bugün servisten aldım; 275 tl sıkışmış....

    ayrıca; kalkışta performansı arttırması için TAHRİK SETİ taktırdım...

    değiştirdiğim parçalar ve fiyatları...

    SİLİNDİR.......................................... ...63.00
    PİSTON............................................ ....9.50
    SEGMAN............................................ ..11.50
    TK. CONTA...........................................22 .00
    TAHRİK SETİ.........................................15.00
    YAĞ-ELF*15/40.....................................13.50
    ARKA BALATA........................................20.0 0
    İŞÇİLİK........................................... ....120.00


    TOPLAM............................................ ..275.00

    Cuma günü servise tekrar gidip yağını ve diğer ayarlarını yaptıracağım... ilk 1.000 km fazla zorlamamam söylendi,60-70 kmh arası hız yapmamı ve ara sırada olsa 100 kmh'a çıkabileceğimi anca uzun süre,yüksek hızda kullanmamamı söylediler....

    eveeeeeet.....

    zaten zat'ımın tüm grenajını değiştirmiştim,egzost dahil sigorta sağ olsun

    lastiklerimde yeni... DUNLOP
    motorda yenilendi... ''bu arada 15.000 kmden sonra piston,segman vs... değiştirin diyorlar... benimki mecburi oldu ama beterinden urtulmuş oldum''
    farlardan tutunda,ayaklığa kadar herşey cillop gibi...

    artık eskisi gibi ''KIZ'' gibi oldu....

    çoooook acil para'ya sıkıştığım için satmayıda düşünüyorum... aslında hiç istemiyorum ama mecburum...

    motorum 15.300 km'de

    ve bu km'siyle gurur duyuyorum.... bence enn özel zat'lardan biri...

    fiyatına gelince.... 2.500 TL....

    ilk başta çok gibi geliyor ama değil!!!

    yanında kappa 35 çanta,suomy yarım kask veriyorum... kilit vardı ama anahtarını düşüdüm

    resmide aşağıda....




    üstündeki kişi; ahmet erşen abimiz....


    sağ baş'taki benim motorum...


    öndeki kırmızı ZAT!!!!



    daha çoook resim varda...

    az çok motorumu bilen bilir,bakımlı ve temizdir,çokta ünlüdür hani

    gerçek anlamda alıcı olan kimse varsa,seve seve konuşabiliriz,deneme sürüşü yapabilir.... servise gidip 60 TL verip,yeni km göstergesi taktırmıyorum,üstünde oynamıyorum bile.... herşey net!!!

    isteyen özel'den,atekcan@windowslive.com 'dan ulaşabilirsiniz....


    şimdiden teşekkürler

  20. #3700

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    arkadaşlar sanırım bu kriz her kezi etkiledi

    bizim şirkette de epey bir işden çıkarma oldu hatta sırada ben bile olabilirim adamların satışı yok hiç üretimde alımıda kesdik zaten..

    bende silwerwingi mi satılığa çıkarttım 18000 km de abs li falan düşmesi yok bakımı tam 2004 model 11 milyar istiyorum zaten galeri 9 tiko sıcak para veriyor olmadı fazla beklemeden öyle satıcam

    motorsuzda kalamam sattım mı ikinci el bir zat 150 düşünüyorum ikinci el almamın nedeni motorla çok oynıycan yapmak istediğim çok şeyler var donanım olarak ekipman olarak çok şık olucak sıfır motora yazık olur ondan ikinci el alıcam tabii kısmetse her şey kader kısmet..


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 25 kullanıcı var. (0 üye ve 25 misafir)

Bu Konudaki Etiketler