Mondial 150 ZAT Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
17 Aralık 2008, 07:15
#3101
işde hep dediğim şey kalite farkı bak ahmet abi almış italyan filtre kullanıyor kaç bin km dir diğeri gider mondialin çin işi filtresini takar bir kaç yüz km sonra sorunlar başlar gene birine verirsin 5 milyon diğerine verirsin 15 milyon ama uzun vadede hem maddi hem manevi (sıkıntı vermez ) bu açıdan çok faydasını görürsünüz..
zaten işin özü bu mondialin bakım parçalarını gidip japon bir motorada koysanız onda da bir zaman sonra bu mondilalerdeki sorunlar başlar zaten çıkan sorunlara bakın hep bakım parçaları yok balatadır hortumlardır benzin teli kopar falan filan bunlar kaliteli olsa adam gibi parçalar olsa millet gidipde 5 milyonluk mondialin çin işini takmayıpda 10 milyon fazla parasına kıyıp japon italyan kaliteli bakım parçaları taksalar uzun vadede hiç bir sorun çıkacağını sanmıyorum ama ben şu mondialcilerden şunu anladım bir kaşınanlar var ders almayanlar birde akıllanıp kullananlar var
mesela kaşınanlar adamın motoru arıza yapdımı servise gidip göz göre göre gene aynı kalitesiz çin malı parçayı takanlar adamlar bariz yeniden çıkabilicek aynı soruna meydan hazırlıyorlar..
akıllanıp kullananlar ise adamlar anlıyor çözüyor mevzuyu servise falanda gitmiyor adam gibi özel servis yada iyi bir usta buluyor motorun bakımlarını japon parçalarla yaptırıyor üstüne ilerde çıkan sorunlarıda gene japonlarla değiştiriyor motoru sorunsuz bir hale getiriyor zaten dikka tederseniz bu yüzden iki tip çin kullanıcısı var biri sorunsuz rahat kullananlar diğeri devam servislerden çıkamayanlar..
Ahmet abi bu arada varyatör kayışı mitsuboshi marka var en iyisidir ismine bakıpda çin kopyası sanma :D halis mulis japon malıdır tavsiye ederim suzuki piaggio vespa honda yamahanında kullandığı orjinal kayışdır...
Daha önceden burda ben varyatör kayış fiyatlarını ölçülerini marka modellerine göre vermişdim bakmak istersen bir fikir olabilir..
http://www.yenitayfa.com/forums/vary...ri-t22410.html
Reklamlar
-
17 Aralık 2008, 10:46
#3102
Ahmet Erşen adlı üyeden alıntı
TÜM ARKADAŞLARA İYİ AKŞAMLAR...
AYBARK.. Esasında ben evde olduğum zamanlar her gün siteye giriyorum. Fakat MİSAFİR statüsünde..
Siz gençlerin tatlı sohbetlerini bölmek istemiyorum .
Birde sizler kadar bilgisayardan anlamadığım için cambazlıklar yapamıyorum.Mesala resim göndermeyi bilemiyorum..
KARBÜRATÖRDEN ÇOK MEMNUNUM ... Değiştireli 3800 Km oldu hala ilk takıldığı gibi verimli çalışıyor.Son benzin indirimleri ile Km de 10 krş. falan yakıyor.Tekrar 100 Km hesabı tutuyorum .. Bin Km yi doldurunca daha önceki gibi yazacağım.... Yalnız Değişen karbüratör 151 Hs
modelinin.
Benim sizlerden bir yardım ricam olacak.
3000 Km önce Kalkışlarda çok sılkeleme yaptığı için ustanın artık silkeleme yapmaz diye .. yine mondialin 150 serisinden biri ile değiştirdiği
arka varyatör kalkışlarda silkeleme yapmaya başladı...
1 - Mondial dişinda Japonlardan uyan varyatör varmı ???
2 - Varyatör kayışlarını Japon hangi marka motorlarınki uyuyor..
Şimdiden teşekkür ederim.....
Ayrıca Arka tekerleğin büyütülmesi Motorun hızını arttırmakta fakat motora bir parça yük bindirmektedir..
Arka tekeri değiştirmiş bir zat ile normal zat ayni devir saati ile yol alsa , arka tekeri büyük zat satndart zattan 7 , 8 Km daha hızlı gider..
Herkase zevkli masrafsız ve kazasız şürüşler dileğiyle...
Tesekkur ederim .Ahmet bey arka lastik buyutme benim de merak ettigim bir konuydu. motora binen yuk o kadar abartili bir olaymi yani motoru cok sikistirmaz degilmi?
AGLARSA ANAM AGLAR GERISI PLAYBACK YAPAR,,,
-
17 Aralık 2008, 11:15
#3103
Ahmet Erşen adlı üyeden alıntı
ALİÇO...MERHABA
Koskoca yaz geçti bir aramadın..Çeşmeye davett ettim gelmedin.
Şu sitede bizden başka izmirli yok . Bir ara Hiçolmaz ise kışın buluşup konuşalım.. Bilgi aliş verişi yapalım.
Bekliyorum iyi akşamlar...
Ahmet Abi nekadar söylesen haklısın ama iş yoğunluğu ve nöbetlerden inan fırsat bulamadım.İlk fırsatta buluşmak dileğiyle vakit yaratmaya çalışacağım.Saygılar...
AYBERK hocam markasına tam bakmadım ama bilinmedik bir marka.Burada çankaya taraflarında 20 ytl var ama kaliteli olmadığını söylediler.Sizin aldığınız markayı birkaç yere sordum 60-65 lira fiyat verdiler.Bende garantili olaması ve kullananların memnun olduğünu söyelediği için servisten 50 ytl ye almayı uygun gördüm.
Rüzgar ne kadar sert eserse essin kayadan alıp götürecegi sadece tozdur.
-
17 Aralık 2008, 15:49
#3104
alico96 adlı üyeden alıntı
Ahmet Abi nekadar söylesen haklısın ama iş yoğunluğu ve nöbetlerden inan fırsat bulamadım.İlk fırsatta buluşmak dileğiyle vakit yaratmaya çalışacağım.Saygılar...
AYBERK hocam markasına tam bakmadım ama bilinmedik bir marka.Burada çankaya taraflarında 20 ytl var ama kaliteli olmadığını söylediler.Sizin aldığınız markayı birkaç yere sordum 60-65 lira fiyat verdiler.Bende garantili olaması ve kullananların memnun olduğünu söyelediği için servisten 50 ytl ye almayı uygun gördüm.
aliço merhaba...
kusuruma bakma,ben ne aldığımı ve ne yazdığımı unuttum...daha doğrusu o kadar çok şey yazıyorum ki acaba hangisine ne yazdım bilmiyorum....
60-65 ytl'ye sanırım lastik sordunuz değilmi? DUNLOP marka.... eğer yanılıyorsam lütfen düzeltirmisin....
--------------------------
Ayrıca şimdi baktım;logaritma'nın yazmış olduğu varyatör kayışının fiyatı 51 ytl...
daha detaylı bakmanızda fayda var...
http://www.yenitayfa.com/forums/vary...ri-t22410.html
-
18 Aralık 2008, 00:12
#3105
HERKESE İYİAKŞAMLAR ...
Arkadaşlar yazılarınız için teşekkür ederim..Benim bu varyötör sorununu halledebilmem için çıkan orjinal varyötörü elime alıp parçası parçacı dolaşmam gerekecek....
AYBERK...evet Mart ayından beri yazışılıyor . Benim şu dikkatimi çekti
2005 Temmuz _ 2008 Mart 32 ayda 95 sahife mesaj yazılmış...
2008 Mart - 2008 Aralık 10 ayda 60 sahife ..Bu formdaki arkadaşların yardımlaşma konusundaki hassasiyetlerini dile getirdiğine inanıyorum.....
Serkanzat , Arkatekerin buyük olması motora bir parça yükgetirecektir. Fakat motoru sert kullanmakta bir yüktür,sert ve hızlı kalkışlarda yüktür , Motorda artçıda bir yüktür ,,,,
Önemli olan motoru bütün bu olumsuzlukları bir araya getiripte kullanmamaktır.....
Logaritma ... kayış ile ilgi bilgilere teşekkür ederim çok faydalı oldu ..Zatın orjinal kayışlarının verimsiz kesin ..Silkelemede onunda etkisi olduğuna inanıyorum..
Kazasız,Masrafsız ve zevkli sürüşler...
-
18 Aralık 2008, 00:34
#3106
Ahmet Erşen adlı üyeden alıntı
HERKESE İYİAKŞAMLAR ...
Arkadaşlar yazılarınız için teşekkür ederim..Benim bu varyötör sorununu halledebilmem için çıkan orjinal varyötörü elime alıp parçası parçacı dolaşmam gerekecek....
AYBERK...evet Mart ayından beri yazışılıyor . Benim şu dikkatimi çekti
2005 Temmuz _ 2008 Mart 32 ayda 95 sahife mesaj yazılmış...
2008 Mart - 2008 Aralık 10 ayda 60 sahife ..Bu formdaki arkadaşların yardımlaşma konusundaki hassasiyetlerini dile getirdiğine inanıyorum.....
Serkanzat , Arkatekerin buyük olması motora bir parça yükgetirecektir. Fakat motoru sert kullanmakta bir yüktür,sert ve hızlı kalkışlarda yüktür , Motorda artçıda bir yüktür ,,,,
Önemli olan motoru bütün bu olumsuzlukları bir araya getiripte kullanmamaktır.....
Logaritma ... kayış ile ilgi bilgilere teşekkür ederim çok faydalı oldu ..Zatın orjinal kayışlarının verimsiz kesin ..Silkelemede onunda etkisi olduğuna inanıyorum..
Kazasız,Masrafsız ve zevkli sürüşler...
ahmet abi; merhaba...
10 ayda 60 sahife konusunda haklısın...
aferin bizlere... ama konuların çok içine girince pekte fazla motorla ilgili konular yok... en azından verimli geçmiyor... çünkü eski kullanıcı saysı az. o ilk günlerdeki yazışmalar nerdeeee??????????
o günlerde çok fazla teknik üzerinde dururduk,ama o günkü arkadaşlarda yok artık aramızda... nerdeler bilinmez...
şuan ki muhabbetimiz çok güzel ve sağlam gidiyor... dostluğumuz umarım her daim var olur... çoğu arkadaşımızla daha yüz yüze tanışamadık bile,ama çok yakınız birbirimize... herşey imkanlar dahilinde gerçekleşiyor tabi ki....
ben bu topi'i çok seviyorum... zaten şurda 14-15 kişiyiz,benim en büyük desteğim burası. bütün gün bu forumdayım... ayrıca başka bir forumdan da editörlük teklifi almıştım... onuda beraber yürütüyorum...
http://talk.to/ayberk beklerim....
benden şimdilik bu kadar... ahmet abi,geçenlerde yazmışsın;foto ekleyemem,size yetişemem gibilerinden....
burası sensiz olmaz.... biliyorsun değilmi?
-
18 Aralık 2008, 11:39
#3107
MOTORDA TEKLEME
1- Benzinin mumlaşmasi yüzünden karbüratörde şamandira iğnesi sikişmiştir, temizlenir.
2- şamandira çok düşük ayar edilmiştir, ayar yenilenir.
3- Karbüratör giriş süzgeci tikanmiştir, temizlenir.
4- Yakit pompasi arizali yahut kapasitesi yetersizdir, kontrol ettirilir.
5- Yakit pompasinin filtresi tikanmiştir, temizlenir yahut yenisiyle değiştirilir.
6- Yakit pompasi filtre kapaği contasi arizalidir, değiştirilir.
7- Eğer varsa esnek yakit borulari bükülmüş, kirilmiş yahut sikilmiştir.
8- Pompayla depo arasinda, yakit borulari eğilmiş, tikanmiş, veya delinmiştir.
9- Yakit deposu kapağindaki hava deliği tikanmiş veya daralmiştir, temizlenir.
GAZA BASILDIğI ZAMAN MOTOR TEKLiYOR
Motor rölantide düzgün çaliştiği halde, otomobil hareket halinde iken gaza basildiği zaman motor tekliyorsa; kompresyonun yüksekliği sebebiyle aşağida siralanan arizalar ateşlemenin kesilmesine sebep olmaktadir.
1- Ateşleme zayiftir. Enjektörlü araçlarda enjektörler kontrol edilmeli.
2- Buji tirnak araliklari çok açiktir.
3- Buji kirlenmiş yahut islanmiştir.
4- Buji porseleni içten arizalidir.
MOTOR BÜTÜN HIZLARDA TEKLiYOR
1- Bujiler kirlenmiş veya porseleni kirilmiştir, ilgili bahse bak.
2- Buji kablolari arizalidir, ilgili bahse bak.
3- Akü gerilimi düşüktür, ilgili bahse bak.
4- şarj dinamosu gerilimi düşüktür, îlgili bahse bak.
5- Platinler yanmiş veya meme yapişmiştir, ilgili bahse bak.
6- Platin ayarlari yanliştir, ilgili bahse bak.
7- Kondansatör (meksefe) arizalidir, ilgili bahse bak.
8- Bir veya bir kaç silindirde ateşleme zayiftir veya yoktur.
9- Distribütör kapaği veyahut makarasi arizalidir.
10- Birinci devrede direnç yahut zaman zaman birleşip ayrilan bağlanti vardir.
11- Birinci devre akimi zaman zaman kisa devre yapmaktadir.
12- ikinci devrede direnç yahut zayif bir bağlanti vardir.
13- ikinci devrede tesadüfi kisa devre meydana gelmektedir.
14- Silindir kapak contasi patlamiştir. Patlak, bitişik silindirler arasindaysa dikkati çekebilir.
15- Supaplar sikişmiştir.
16- Hidrolik supap iticileri supaplarin kapanmasina mani oluyor.
17- Supap yaylari kiriktir.
18- Emme manifoldu contasinda hava kaçaği vardir.
19- Hava benzin karişimi çok zengin yahut fakir olmaktadir.
20- Buji kablolari; muhafaza borusunda kisa devre yapmaktadir. Yahut adi geçen boru iyice şasilenmemiştir.
yvz den alıntıdır.
GURUP SÜRÜŞLERİ;
Herkez gurupla birlikte bir yerlere gitmekten hoşlanır.Eger grubunuzun motorsikleti arkadaşlarınızdan oluşuyorsa bu motorsiklet grubu içinde motorunuzu kullanırken dikket etmeniz gereken bazı kurallar var.Bu kurallara uyarak hem kendi güvenliginizi hemde gruptaki digerlerinin güvenligini saglamış olursunuz.Tabi yalnızca siz değil ,gruptaki herkez bu kurallara uyarsa güvenli yolculuk edebilirsiniz.
KİMLERLE MOTORSİKLET KULLANIYORSUNUZ ?
Birlikte motorsiklet kullandıgınız insanları yeterince tanımanız size yararlı olacaktır.Çünki herkezin kendine göre bir stili vardır.Gruptakileri yeteri kadar iyi tanıyorsanız hangi şartlarda nasıl tepki vereceklerini de tahmin edebilir ve siz de kendinizi güvenceye almış olursunuz.Aynı zamanda tehlikeli haraketler yaparak yaparak becerilerini sergilemek isteyenleri'de uyarmalısınız.Çünkü bu tip gösteriler bir grupla yolculuk yaparken tehlikeli sonuçlar doğurabilir.Üstelik bunun faturasınıda yalnızca gösteri yapan değil gruptakilerden birkaç kişide ödeyebilir.Tehlikesiz güvenli ve keyifli bir grup yolculuğu yapmak istiyorsanız motorsikletinizi kurallara uyarak kullanmalısınız,unutmayınki bir tehlike durumunda yalnızca siz degil,başkalarıda zarar görebilir.
ANİ HAREKETLER YAPMAYIN
Çevrenizdeki diger motorsikletli arkadaşlarınızı düşünün.Manevralarınızın sonuçlarından digerleride etkileneceklerdir.Yüzede yüz emin olmadıkca ani fren yapmayın,unutmayınki arkanızda başka motorlarda var ve böyle ani bir frenlemenin sonucu bir faciaya dönüşebilir.Yalnızca tehlikeli bir durumdan nasıl kurtulabilirim diye düşünerek yapacagınız bir fren size yardımcı olmayacaktır, aksine arkanızdaki size hızla çarpabilir ve siz kendinizi korumak isterken daha büyük bir faciaya yol açmış olursunuz.
GİDİŞ DÜZENİ
Bir grupla yola çıkmadan önce mutlaka bir gidiş düzeni yapmalısınız.Kimin önde kimin arkada gidecegi yani herkezi gidiş pozisyonu ayarlı olmalıdır.Yola çıkıldıgındada bu gidiş düzenine eger herhangi bir aksilik olmassa mutlaka uyulmalıdır.Gruptaki hiç kimse ani hızlanmalar bir digerini geçmeye çalışmamalıdır.Eger arkanızdakinin yüzünü aynanızdan görebiliyorsanız,gerçeken arkanızdaki kişi ile uyumlu bir şekilde gidiyorsunuz demektir.
YETERLİ BOŞLUK BIRAKIN
Eger grubun önünde gidiyorsanız arkanızda birinin daha oldugunu unutmayın.Arkanızdakilere aranızda bırakmanız gereken mesafeyi ayarlayın.Hız yaparak gruptan kopmayın.Durdugunuz zaman arkanızdakilerin'de size çarpmadan rahatlıkla durabilecegi mesafeyi korumaya çalışın.Eger önde giden siz degilseniz,öndeki kişi ile aranızdaki güvenlik mesafesini korumaya gayret edin.
KARAR VERİN
Grup içinde motor kullanan insanlariçin en büyük tehlike öndeki binicinin çeşitli durumlardaki tavırlarını iyi anlayamamalarıdır.Bu tehlike durumunda önde giden arkadaşınızın reaksiyonunu hiçe sayıp bagamsız olarak haraket etmeye kalkışırsanız tehlikenin boyutları'da çok daha büyüyecektir.Bu tip durumlarda karşılaştıgınızda ne zaman hızlanacagınıza yada yavaşlayacagınıza iyi karar verin.
AYNI HIZDA GİDİN
Grup içinde herkezin hızı yaklaşık olarak birbirleri ile aynı olmalıdır.Bu hız sürüş konforunuzu bozmayacak şekilde ayarlanmalıdır.Aşırı hızlı gitmenin yada çok yavaş bir anlamı yoktur.Herkez birbiri ile uyum içinde olmalıdır.Düz yolda giderken bu uyumu sağlamak zor degildir.Asıl problem virajları alırken çıkabilir.Çünkü herkez virajı aynı ızla alamayabilir,yada herkezin viraj alma tekniği aynı olmayabilir.Virajı aldıktan sonra aradaki mesafelerde açılma olmuşsa bir an önce eski haline getirilmelidir.Kimse grupdan kopmadan sürüş devam etmelidir.
ROTANIZA KARAR VERİN
Yola çıkmadan önce mutlaka gideceginiz yere ve buraya ulaşmak için izleyeceginiz rota hakkında konuşun ve ortak karar alın.Böylece her kavşakta durup ne tarafa gideceginizi tartışmak zorunda kalmassınız, ve mutlaka duracagınız yeri belirleyin.Çünkü gruptaki motorlardan birinde yada birkaçında sorun çıkabilir.Böylebir durumda buluşma noktasında tekrar bir araya gelmiş olursunuz.
YARIŞMAYIN
Bir grup halinde giderken asla birbirinizle yarışmaya kalkmayın özellikle şehir içi yollarda buna asla teşebbüs etmeyin.Unutmayınki yolda sizden başka taşıtlarda var.Yarışmak tehlikeli sonuçlarıda beraberinde getirir.Ani hızlanmalardan ani frenler özellikle grupla giderken tehlikeli sonuçlar dogurabilir.Unutmayınki kimin ne kadar hız yapacagını ne zaman fren yapacagını tahmin edemessiniz.Yarış durumunda bütün bunlar bir dezavantaj haline gelir ve durup duruken sırf heyecan ugruna canınızdan olabilirsiniz.
ALINTIDIR.(ÇİKO)
MOTORSİKLER KAZALARI
Murat İLHAN dostumuzun çevirisini yapıp göndermiş olduğu Amerika’da “National Technical Information Service” tarafından hazırlanmış olan bu rapor, motosiklet kazalarının meydana geliş sebepleri, bunlar ile ilgili istatistikleri içermektedir. Burada kaza ve bunlara ait verinin incelenmesi ile motosiklet kazaları ve yaralanmalarının oluşumu ve özellikleriyle ilgili bazı gözlemler sunulmaktadır. Bu bulgular aşağıda özetlenmiştir.
Bu rapor her nekadar Amerika'da hazırlanmış olsada içeriği bakımından tüm ülkelerde aynı sorunlar başgöstermektedir.
Bulguların Özeti• Motosiklet kazalarının 3/4‘ü başka bir araçla çarpışma şeklinde olmuştur
• Motosiklet kazalarının yaklaşık %62’sinden sonra yakıt sızıntısı meydana gelmektedir. Bu aynı zamanda yangın tehlikesi de yaratmaktadır.
• Çarpışma öncesi ortalama hız yaklaşık 50 km/saat, çarpışma sırasındaki ortalama hız 35km/saat, binde bir olarak çarpışma hızı ise 110km/saattir
• Kaza tehlikesi yaratan sebeplerin3/4’ünden fazlası, motosiklet sürücüsünün doğrudan karşıya bakarken başının 45’er derece sağ ve sol tarafında kalan alan içinde yer almaktadır.
• Motosiklet ve sürücüsünün karşıdan bakıldığında görülen yüzeylerin (cepheden görünüşün) görünürlüğü çok önemli bir faktördür.
• Motor arızalarından meydan gelen kazaların oranı çok düşük olup, bu arızaların çoğunluğu zamanında ve doğru bakımla giderilebilecek arızalardır.
özellikle binek otolarla).
• Motosiklet kazalarının yaklaşık 1/4’ü motosikletin yolda devrilmesi yada çevredeki sabit bir nesneye çarpması şeklinde olmuştur.
• Araç arızası nedeniyle meydana gelen kaza oranı %3’den daha az olup; tek başına yapılan motosiklet kazalarının büyük çoğunluğunun nedeni tekerleğin patlamasıdır.
• Tek başına yapılan motosiklet kazalarında, yağışlı hava kazaların yaklaşık 2/3’ünde sürücü hatasına (kayma, frenleme nedeniyle düşme yada virajı alamama) sebep olmaktadır.
• Yoldan kaynaklı kazaların oranı %2, hayvanların karıştığı kazaların oranı ise %1’dir.
• Çok sayıda aracın karıştığı kazalarda diğer araçların sürücülerinin motosiklet sürücülerini sıkıştırması ve bu nedenle kazaya sebep olmalarının oranı bu grup kazaların 2/3’üdür.
• Başka bir aracın karıştığı kazaların oluşmasında en önemli sebeplerden bir tanesi araç sürücüsünün, motosikleti ya çarpışmadan önce hiç görmemesi yada gördüğünde kazayı önlemek için çok geç olmasıdır.
• Araç sürücülerinin motosiklet sürücülerine yönelik saldırganca davranışları, kazalarda çok düşük bir oranı oluşturuyor. Çoğunlukla, araç sürücüsü çarpışmadan önce motosikleti görmüyor ve motosiklet düz giderken araç sürücüsü motosikletin önüne manevra yapmaktadır.
• Kavşaklar, araç sürücülerinin motosikleti sıkıştırdıkları yada trafik kurallarına uymadıkları için motosiklet kazalarının en çok olduğu yerlerdir.
• Hava şartları kazaların %98’inde bir faktör olmamaktadır.
• Pek çok motosiklet kazası eğlence, alışveriş, arkadaş ziyareti vb. nedenlerle yapılan kısa sürüşlerde ve gidilen yere yakın mahallerde meydana gelmektedir.
• Çok sayıda aracın karıştığı kazalarda motosiklet yada kazaya karışan diğer araç(lar), başka bir aracın görüşü engellemesi nedeniyle olmaktadır.
• Çok sayıda aracın karıştığı kazalarda motosikletin görünür olması kritik bir faktördür ve farın (gündüz dahil) açık olması, yada görünürlüğü arttıran montların (sarı, portakal rengi, parlak kırmızı renkli) giyilmesi kazaları belirgin ölçüde azaltmaktadır.
• Kazalara karışan motosiklet sürücülerinin yaşları 16 ila 24 arasında oldukça yüksek iken, 30 ila 50 arasında tam tersine oldukça azdır. Motosiklet kazası yapan sürücülerin % 96’sını erkek sürücüler oluştururken, kazaya karışan kadın motosiklet sürücülerinin sayısı da oldukça fazladır.
• Zanaatkar, işçi ve öğrenciler göreceli olarak daha fazla kaza yapmaktadırlar. Öğrenci ve işsizlerin kaza oranı oldukça yüksektir.
• Kazaya karışan motosiklet sürücülerinin çoğu eğitimsiz kişilerden oluşmaktadır. Bunların %92’si motosiklet sürmeyi kendi kendilerine, aileden yada arkadaşlarından öğrenmişler. Motosiklet sürüş eğitiminin alınması hem kaza sayısını hem de kazada yaralanma durumunu azaltmakta.
• Motosiklet sürücülerinin karıştığı kazaların yarısından çoğunda, sürücünün 3 yıldan daha fazla sürüş tecrübesi olduğu halde, kaza yaptığı motosiklette 5 aydan daha az bir süre tecrübesi olduğu tespit edilmiştir. Dirty bike (Arazi motosikleti) tecrübesi olan sürücülerin karıştığı kaza oranı dikkate alınmayacak kadar azdır
• Sürücü için Sürüş becerisine ilişkin dikkatin kaybolması, motosiklet kazalarının tümünün ortak nedenidir.
• Hemen hemen ölümlü kazaların yarısında alkolün etkisi görülmüştür
• Motosiklet sürücülerinde çarpışmadan kaçabilme konusunda ciddi problemler olduğu gözlenmiştir. Ön ve arka frenlerin doğru kullanılması kazaların oranını düşüren bir faktördür. Ani manevra (kıvırmaca) ve ani dönüş yeteneği pek çok motosiklet sürücüsünde ek******.
• Tipik bir motosiklet kazasında, sürücünün kendisini kazadan kurtarabileceği hareketi yapmak için 2 saniyeden az bir süresi bulunmaktadır.
• Sepetli motosikletlerin karıştıkları kaza oranı çok düşük.
• Motosikletle çarpışan araç sürücülerini, diğer kazalara karışan araç sürücülerinden ayıran çok farklı özellikler olmamakla beraber, çoğunlukla yaşları 20-29 arasındadır. Yaşı 69’dan büyük çok az sürücü vardır. Ayrıca bu sürücüler çoğunlukla motosiklete alışık değillerdir.
• Büyük değişim –modifikasyon-yapılmış motosikletlerin kaza oranı çok düşük ancak, karıştıkları kazalarda ciddi yaralanmalara sebep olmaktadırlar.
• Eldeki bilgilerden motosikletin renginin kazaya karışmada bir faktör olup olmadığı tespit edilememekle beraber bir önemi olduğu düşünülmemektedir.
• Motosiklet grenajları yada rüzgar camı gibi aksesuarların kazalara etkisi ihmal edilebilecek kadar küçüktür.
• Kazalara karışan sürücülerin çoğunun araç ruhsatı ve sürücü belgesi yoktur yada geri alınmıştır.
• Yarım modifiye edilen chooper motorlar ve kurye motorlarının karıştığı kaza sayısı çok fazladır.
• Somatik bölgelerdeki yaralanmaların yarısı ayak bileği, alt bacak, diz ve üst bacak bölgelerinde olmaktadır.
• Koruma demirleri yaralanmaları önlemede etkili bir önlem değildir. Ayak bileğinin yaralanma sayısındaki azalma, alt bacak, diz ve üst bacak yaralanmalarının sayısının artmasıyla dengelenmektedir.
• Kalın bot, mont ve eldiven giymek, basit kazalarda derinin sıyrılmasını yada parçalanmasını önlemede etkili olmakla beraber ciddi yaralanmalarda nadiren etkili olur.
• Karın bölgesinden yaralanmalı kazaların % 13’ünden fazlası çok sayıda aracın karıştığı kazalar grubunda olup, bu sırada motosikletin hızı ortalamanın üstündedir ve karşıdan çarpışma şeklindedir.
• Yaralanmaların ciddiyeti hız, alkol kullanım oranı ve motosikletin gücüne paralel olarak artmaktadır.
• Kaza yapan motosiklet sürücülerinin % 73’ünde gözlük (göz koruması) bulunmamaktadır ve rüzgarın korumasız göz üzerindeki etkili çok tehlikeli sonuçlar doğurabilmektedir.
• Motosiklet sürücülerinin yaklaşık % 50’si trafikte kask takmaktadırlar. Ancak bunlarında sadece % 40’ı kaza esnasında kask takmışlardır.
• Kask kullanma oranı, yetersiz eğitim seviyesine sahip, düşük öğrenim düzeyi olan kişiler ile genç motosikletçilerde sıcak günlerde yada kısa mesafeli sürüşlerde çok az olmaktadır.
• Ölümlü kazalarda kurbanlar çoğunlukla göğüs ve baş bölgelerinden yara almışlardır.
• Kask giymek tek başına kafa yaralanmalarının önlenmesinde ve derecesinin azaltılmasında kritik bir faktördür. FMVSS 218 standardına sahip kasklar yaralanmalara karşı önemli bir tedbirdir.
• Kask giymekten dolayı, kazaya sebep olabilecek bir trafik ikaz sesi duyulmaması, görüşün kısıtlanması, dikkatin dağılması vb nedene rastlanmamıştır.
• Kasklarda FMVSS 218 standartı trafik kazalarında yüksek koruma sağlayan standartları belirlemiştir ve sadece kafanın arkasını kapatacak yada tam kapalı kaskların yüz kısmında darbe önleyici modifikasyonlara izin vermiştir.
• Kask takan sürücü ve yolcular, her çeşit yaralanma ve tüm yaralanma seviyelerinde en az baş ve boyun yaralanma oranına sahiptir.
• Tam kapalı kask, korumayı arttırıyor ve özelikle yüz bölgesindeki yaralanmaları azaltıyor.
• Kask giymekle, boyun yaralanmalarından kurtulabileceğine dair garanti olmamakla birlikte, kask giyenler, giymeyenlere göre daha az boyun bölgesinden yaralanmaktadırlar. Kask giyenlerde basit boyun yaralanmaları olmakla beraber, kask ölümcül yada kritik boyun yaralanmaları çoğu zaman önlemektedir.
• Motosiklet sürücülerinin yaklaşık % 60’ı kaza anında kask giymemektedir. Bunların % 26’sı rahat olmaması nedeniyle hiç kask kullanmadıklarını, % 53’ü bir kazaya karışacaklarını ummadıklarını söylemektedirler.
• Motosiklet profili ortaya koyabilecek doğru bilgi sadece çeşitli trafik sitelerinden alınabilmektedir. Bununla beraber ruhsat ve ehliyet bilgilerinin çoğu gerçek kullanım ile ilgili değildir.
• Kazaya karışan sürücülerinin %10’un azında sağlık sigortası yada kasko güvencesi bulunmaktadır.
__________
alıntıdır : silverhead
MOTORDA RÖLANTi DÜZGÜN DEğiL
Motor rölantide çalişirken düzgün çalişamiyorsa bunun sebebi; ya karbüratörde çok zengin karişim hazirlanmasi, yahut herhangi bir sebeple motorda gayri muntazam patlamalarin meydana gelmesiyle teklemelerin olmasidir. Bunlarin belli başli sebepleri önem sirasina göre aşağida siralanmiştir.
1- Rölanti memesi yahut rölanti kanallari kirlenmiştir.
2- Rölanti ayari zengin ayar edilmiştir.
3- Hava filtresi kirlidir.
4- şamandira ayari çok yüksektir.
5- Jikle çok kapalidir.
6- Yakitin uçuculuğu çok fazla, yahut çok azdir.
7- Emme manifoldunda hava kaçaği vardir.
8- Yakit pompasi basinci çok yüksek, yahut çok alçaktir.
9- Karbüratörün memeleri tikanmiştir.
10- Platin araliklari çok geniş, yahut dardir.
11- Buji tirnak araliklari çok geniş, yahut dardir.
12- Platin kollari sikişmaktadir.
13- Bazen ateşlemede tekleme meydana gelmektedir.
14- Supaplar kaçiriyor.
15- Supaplar yahut külbütörler sikişmiştir.
16- Supap yaylari kirilmiştir.
17- Supap boşluklari yoktur. (Supap ayari bozuk).
18- Hidrolik supap iticileri supaplarin kapanmasina mani olmaktadir
AGLARSA ANAM AGLAR GERISI PLAYBACK YAPAR,,,
-
18 Aralık 2008, 15:37
#3108
AYBERK adlı üyeden alıntı
aliço merhaba...
kusuruma bakma,ben ne aldığımı ve ne yazdığımı unuttum...daha doğrusu o kadar çok şey yazıyorum ki acaba hangisine ne yazdım bilmiyorum....
60-65 ytl'ye sanırım lastik sordunuz değilmi? DUNLOP marka.... eğer yanılıyorsam lütfen düzeltirmisin....
--------------------------
Ayrıca şimdi baktım;logaritma'nın yazmış olduğu varyatör kayışının fiyatı 51 ytl...
daha detaylı bakmanızda fayda var...
http://www.yenitayfa.com/forums/vary...ri-t22410.html
AYBERK Hocam yanlış anlaşılma olmuş benim bahsettiğim akü.12 Volt 7 A'lik akü ayrıca link için sağolun onada bakıcım herkeze kazasız belasız sürüşler...
Rüzgar ne kadar sert eserse essin kayadan alıp götürecegi sadece tozdur.
-
18 Aralık 2008, 18:46
#3109
bu değerli bilgiler için; serkan zat'a çook TEŞEKKÜRLER...
-
18 Aralık 2008, 22:00
#3110
serkanzat'a bilgiler için teşekkür
-
18 Aralık 2008, 22:40
#3111
Sağolun saygı değer arkadaşlarım.elimden geldiğince alıntı filan bişeyler yapmaya çalışıyoruz işte.
AGLARSA ANAM AGLAR GERISI PLAYBACK YAPAR,,,
-
19 Aralık 2008, 08:14
#3112
Adaş yararlı bilgiler için sağol
İki teker hastalığımda bünyem tedaviyi reddediyor.
-
19 Aralık 2008, 09:52
#3113
Günaydın arkadaşlar.
Pek fazla yazamasam da bende burada sizlerleyim.
Görüşmek üzere.
-
19 Aralık 2008, 11:33
#3114
SERKANDİNSEL adlı üyeden alıntı
Adaş yararlı bilgiler için sağol
Sende sağol adaşım,kazasız belasız günler hayırlı işler diliyorum.
AGLARSA ANAM AGLAR GERISI PLAYBACK YAPAR,,,
-
19 Aralık 2008, 11:41
#3115
serkanzat adlı üyeden alıntı
Sende sağol adaşım,kazasız belasız günler hayırlı işler diliyorum.
Paylaşım için teşekkürler arkadaşım.Herkeze hayırlı cumalar..........
Rüzgar ne kadar sert eserse essin kayadan alıp götürecegi sadece tozdur.
-
19 Aralık 2008, 13:42
#3116
arkadaşlar ben hayla şu ilandaki gibi şık güzel ayak basma şeyi arıyorum bu gün iki aksesuarcıya gittim bulamadım
http://www.sahibinden.com/temiz_moto...XQQdisplayitem
-
19 Aralık 2008, 13:50
#3117
logaritma yardımcı olmak cok isterdim ama bunler nerden bulunur bilmiyorum diğerlernden olsa sadece aleminyum paspas şeklinde olanlardan onlar her aksesuarcıda var istediğin gibi kesip veriyorlar
http://www.sahibinden.com/2006_model...XQQdisplayitem
bu linkteki gibi istersen oto aksesuarcılarda var bunlardan
-
19 Aralık 2008, 16:57
#3118
logaritma adlı üyeden alıntı
merhaba...
logaritma kardeşim; şimdi hatırladım....
geçen sene tahtakale'de görmüştüm bunlardan. ama aynısı değil tabiki,senin gösterdiğin standart motorun üstünde var... benim dediğim yine alüminyum görünümlü,kauçuk,üstü tıtılklı zikzak şeklinde... büyük rula halide m2 hesabı üzerinden satıyorlardı...
hatta istenirse dükkanda yere bile kaplanır... ben yarın ilk yardım kursuna edirne kapıya gidiyorum... tahtakaleye ve karaköy'e uğrarım...
bi bakarım,hatta resmini çeker,fiyatını öğrenirim...akşamda burdan yayınlarım...
eğer uygunsa alırsın....
sana uyarmı?
-
19 Aralık 2008, 17:24
#3119
AGLARSA ANAM AGLAR GERISI PLAYBACK YAPAR,,,
-
19 Aralık 2008, 21:24
#3120
serkanzat adlı üyeden alıntı
O MARKA MOTORUN STANDAT'INDA BU AYAKLAIKLAR VARSA.O FİRMADAN YEDEK PARÇA OLARAK ALIP ZAT MONTE ETSEN UYMAZMI ACABA?
LOGARİTMA BENCE BÖYLE BİŞEYDE UYAR
EBAT 62 cm x 3 cm
RACING KAPI,BASAMAK EŞİK NİKELAJI 4 LÜ TAKIM
KDV Dahil 19,52 YTL
Piyasada Daha Genişleride Mevcuttur.
AYBERKİN DEDİĞİ PASPAS BU PASPASIN METRE İLE SATILNINDAN SANIRIM.BEN EN SON TEKZEN LERDE GÖRMÜŞTÜM KAUCUK ÜSTÜ NİKELAJ GÖRÜNÜMLÜ DAYANIKLI BİR MALZEME.
Oto Aksesuarcıyı Geçtim Bu Gün
bravo....
bende aynısını demiştim... (en alttaki.... tekzende satılan)
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 7 kullanıcı var. (0 üye ve 7 misafir)
Bu Konudaki Etiketler