TÜM ZATÇI ARKADAŞLARA MERHABALAR .sERVİS YEDEK PARÇA HER ZAMAN PROBLEM AMA GENEDE ZATI SEVİYORUM.
TÜM ZATÇI ARKADAŞLARA MERHABALAR .sERVİS YEDEK PARÇA HER ZAMAN PROBLEM AMA GENEDE ZATI SEVİYORUM.
Rüzgar ne kadar sert eserse essin kayadan alıp götürecegi sadece tozdur.
150 zattan gercekten memnunmusunuz bende bıtane almak ıstıyorum onlardan ama ıkıncı el dusunuyorum fıyatıda cok uygun bence
Selam zatçılaaaar...
Ben zatla ankara dan konya üzerinden alanyaya geldim. biraz dolaşıpp hhooop geri döneceğim. yani demem oki motorlarımız o kadar da kötü değilmş yafuu.
Yolculuk boyunce 3 adet vida düştü sadece..
Nerede bu hayatın restart düğmesi? Kasmaya başladı artık, Yeniden başlatmam lazım...
zat şekli ve konforu olarak güzel ama 2 kişilik bir motor degil, heleki durmadan istop etmesi benim harcadıgım vakti ve zamanı burda zata kimse harcamamıştır kardeşimde benden özendi zat aldı valla ben yakında tamirci dükkanı acarım heralde 2 ay öncesinde büyük birde kazam oldu sagolsun zat ya frenleri mükkemmel durmadı motor sol ayagımdan oldum yakında satıcam kurtulucam zat sagol bana tamiri ögrettin hastaneleri ögrettin...
Mondial kod numaralarının anlamı
Mondial 50 HC - Havalı conta, kir tutmaz
Mondial 125 KV - Kurtlar Vadisi versiyonu, yedek şarjörüyle
Mondial 125 ZN - Çinko (Zn) kaplama motor bloğu
Mondial 125 RT - Recep Tayyip özel versiyon, başbakanlık arması desenli
Mondial 125 RR - Racing replika, ünlü Çinli motorcu Çan Çin Çon'un muhteşem yarışları anısına
Mondial 150 RR - Bkz: 125 RR
Mondial 150 RF - Radyo frekanslarını yansıtan boya (radara yakalanmaz/Radar Free)
Mondial 150 RE - REtro tasarım, 50'lerin modellerine gönderme tasarım çizgileri
Mondial 151 RS - RehnSport, Almanya fabrikasında üretilen motor sporları modeli
Mondial 150 HS - HighSecurity, immobilizer, kendinden kilitli disk ve alarmlı güvenlik paketi
Mondial 150 ZC - Zırhlı Cadde modeli, kurşun geçirmez grenaj, patlasa da gidebilen lastikler
Mondial 150 ZAT - Ünlüler için özel üretim (ZAT-ı muhtereme)
Mondial 125 KT - Kısa Tırmanma yarışı özel versiyonu
Mondial 125 AGK - AGK buji hediyeli
Mondial 150 KN - KiloNewton, yüksek çekiş güçlü model
Mondial 100 KH - Kötü Hava modeli, şemsiye hediyeli
Mondial 100 KM - Kısa Mesafe modeli, menzili 10km
Mondial 250 MCT - Tasarımcı Mehmet Can Tekteker'e ithafen
Gazı kapatınca veya fren yapınca motorun sık sık stop etmesi problemi bende de aynen devam ediyor. Motorun rölanti ayarı biraz yükseltildi , bobine giden kablo da değişti ama yinede çözüm olmadı.
Bu problemi yaşayıpta farklı sebeplerden çözüm bulan arkadaşlar varsa lütfen bizimle paylaşırmısınız.
Selamlar,
merhaba .deal nicli arkadaşa katılıyorum .2006 model zat 150 sahibiyim.3. yazdır kullanıyorum ilk yaz gaz teli kopması (kendim tamir edip servise vardım) hariç geçen yaz 2 kez. bu yaz 1 kez yolda kaldım.ilki motor saplaması hareket halindeyken çıktı ve bütün yağ boşaldı yola .ikincisinde kayış koptu (çin malı ya) ve geçen haftada karbüratör tıkanmış benzini tahliyeden boşalttı.çekici masrafı, değişecek malzeme ,sinir katsayısı artışı ve kaybedilen zaman eğer sizin için 1500 ytl değerindeyse bu farkı hemen gidin SYM yada DYLAN a verin yazdıklarımdan muaf tutulun.Zira sym joyride tabiri caizse zatın yanında pire gibi çevik kalıyor.zat 150 görüntüsü oturaklı iyi düşünülmüş ama çok kalitesiz bir işçiliğe sahip.Sym ortalama görüntüsünün yanında (zata göre daha kısa bir öne sahip) sorunsuz bir yapıya sahip .Bu arada zatım 5005 km de . sym 1500 kmde.Bu çin malı motorlar ülkemize motorsikleti yeniden aşılayarak çok önemli bir görevde bulundular ,ama daha kaliteli olmalarının zamanı geldi.herkese keyifli sürüşler .
motorumu seviyorum arıza yapıyor edıyor benı delı edıyor fakat onu sevıyorum laf kondurmuyorum gunluk hayatta...
Tüm ZAT çılara iyi akşamlar
Bu sene 5000 Km de almış olduğum ZAT ımda ayni karbüratör sorunlarını yaşadım . İlk çalıştırmada rolanti düşüklüğü , buna bağlı stop etme , kendiliğinden rolanti yükselmesi , ışıklarda durunca stop etmesi , rolantinin kendiliğinden yükselmesi ile kavramaya geçmesi ve arka tekerin askıda devamlı dönmesi , aşırı benzin tüketimi Vs.....
Tamircim abi gel bu karbüratörü degiştirelim dedi 150 HS nin karbüratörleri buna uyuyor onu takalım başın rahat etsin dedi. Bende tamam dedim.
85 Ytl masraf ile değiştirdik.. ve karbüratörle ilgili bütün problemlerim bitti.
Yeni karbüratör ile 2000 Km yaptım hiç bir sorunum olmadı .
Motor yarım marşta çalışıyor , rolantide tıkır tıkır sayıyor ,kendi kendine ne rolanti düşüyor ne de yükseliyor.... Yakıtta da son derece iktısatlı daha önceki yazılarımda da karbüratör ve yakıt konusunu belirtmiştim.
Ayrıca sadece motorun binerek keyf çatmayın motrunuzu dinleyin nereden ses geliyursa gidermeye çalışın , ayda bir vidaları elden geçirin yani sıkın.
ve hor ve sert kullanmayın ..
Bana görede ZAT iki kişilik motor değil.. İki kişi olunca bilhssa yazın cok çabuk şişiyor hızı kesiliyor , kalkışlarta silkelemeye başlıyor....
Ama yinede gösterişli ve kullanışı güzel bir motor olduğunda hem fikirim..
Heskese kazasız ve keyifli sürüşler..
Selam zatçılar hepinize iyi akşamlar...
Alanyada benim makinayı gören şaşırıyor. 06 plakayı gören şaşırıyor demek daha doğru..
Abi sen bununla Ankaradan nasıl geldin diye soruyorlar.
Motoruma bir kere daha aşık oldum bu yolculuk sırasında..
Hepinize kazasız, belasız, arızasız sürüşler dilerim...
Nerede bu hayatın restart düğmesi? Kasmaya başladı artık, Yeniden başlatmam lazım...
Aliçoya cevap
Fazla yakmanın dışında sorunun yoksa daha sonra da yaptırabilirsin.Bu sıcaklarda tamircilerle uğraşmak zor.
Keyiflere gelince allaha şükür iyi. Çeşmeye yolun düşerse mutlaka telefon et biraz dolaşır laflarız.Hatta yolunun düşmesini bekleme izin gününde bir gün atla gel.
Bu arada senin ZAT ta 2005 modeldi değilmi .?
Başıma gelen bir olayı anlatayım motorları 2005 - 2006 model olan ZAT çı arkadaşlarıda ilgilendirir.
Birgün alışveriş için markete gittim.Önüne park ettim.Çıkışta motora bindim marşa bastım çalıştı 10 saniye sonra stop etti.Tekrar çalıştırayım dedim tık yok.Ön kadrana baktım , kadran ibrelerinde hiç hareket yok.Ceryan gelmiyor diye düşündüm.Bir yerden kısa devre vardı.Akünün kırmızı kablosundakı sigortayı elledim ateş gibiydi.Belliki kısa devre vardı sigorta atmıştı.
Sigortaya kısa devre yaptım fakat ön panal ibrelerinde de bir hareket yoktu.
Ön grenajın sağ tarafındaki üçgen V şeklindeki siyah kapakçığı çıkardım kabloların tümüne baktım bir temas göremedim.
100 metre kadar ilerde bir tamirci vardı oraya kadar iterek götürdüm.Adama durumu anlattım adam marşa dokundu motor çalışmaya başladı.Adam bunun birşeyi yok ededi.Ayrıca mondial bu nezaman ne yapacağı belli olmaz dedi
İki gün sonra gidonu manevra için tam sağa kırdığımda sinyal veriyormuşum gibi bib sesi gelmeye başladı. kısa devre yerini belli etmişti.
Eve gelince tekrar V şeklindeki sağdaki kapakçığı açtım ve bir birine değen ,ezilmiş kabloları gördüm birbirlerine sürtüp ateş çıkarıyorlardı ..
Olay Her 3 yaş ve sonrası ZAT çıların başına gelebilecek birşeydi.
4 lü falşöre ve sinyale bip sesini veren kibrit kutusu kadar altı siyah üstü beyaz ,üzerinde üç edet kablo bulunan parçadan kaynaklanmıştı.
Bu parça Önçatalın boyun kısmındaki kulağa incecik kauçuk ile tutturulmuş.
Kauçuk zamanla çürümüş ve yırtılmış.Ve o parça hareketlı olan maşanın üzerine düşmüş.Manevralarda tam sağ ve sol yaptığımızda kablolar maşa dayanma demirleri arasında eziliyorlar ve kısa devreye sebebiyet veriyorlar.
Farkına varmasam kablolardan dolayı motor yanacaktı..
Kavrulmuş olan kabloları tekrar bantla sardım ve kibrit kutusu gibi olan aletide bulunduğu yere 4-5 tur bantla sararak tutturdum..
Tavsiyem bütün ZAT çı arkadaşların V şeklindeki sağ kapağı açarak ( parça kataloğunda aradım fakat ismini bulamadım ) O parçayı mutlaka kontrol etsinler. Parçayı tutan kauçuk çok adi parça parça oluyor.
Muhakkak ya siz kontrol edin veya ettirin .Benim başıma gelen sizin başınızada gelecektir..
Herkese kazasız ve keyifli sürüşler....
valla arkadaşlar şöle gözüme rastlayanlar oldu..yok şöyle sorun veriyo yok böle sorun veriyo..valla ben çooooooook memnunum..iki yıl boyunca hiç sorunsuz bindim...birtek sinir olduğum nokta ön camın ses yapması idi onunda altına lastik conta sıkıştırdım..ses yok oldu fakat camı far değiştirirken açtığımda lastiğin bulunduğu cam kenarındaki noktalı siyah film tarzı boyanın bulunduğu yerdi ve bi baktım o boyayı kaldırmış.yalnız şu sonzamanda abim motorsikletle kuryelik yapıyor ve motoru bütün uyarılarıma rağmen hırpaladığını düşünüyorum.ve hak verirsiniz ki iş dolayısıyla vızır vızır kullanılan motor tabiki ses verecek.ama tahminim kadar ses vermedi.şimdi 100cc motor aldırıyorum iş için "zat"ı muhteremi daha fazla yormamak için...=)
görüyorum ki sorunlarınızın nedeni tamamen servis montajı ve tecrübesi olmaması bence..çünkü ben aldığımda doğru düzgün servise bakımları hariç pek uğramadım.diğer scooter larla karşılaştırmak bile istemiyorum.valla benim bulunduğum bölgede 151rs kullanıcıları çoktu benim "zat"a hasta olmuşlardı.hala da öle...biri atv ile takas etmek istiyo ama benimde atvlere merakım olduğu halde kıyamıyorum motora...
150 zatın arka koltuk sefasını bilen arkadaşlar her fırsatta beni kandırıp gezintiye çıkmak istiyolar...yalnız bişeyden çok korkuyolar..oda ben motoru kullanırken çok yatırıyorum.sport bir motor kullanır gibi kullanıyorum.motoru yatırınca altı deyiyor diyenler benim motoru nasıl yatırdığımı görseler ne diyecekler bilmem...bence altı deyiyor diyenler amortisörler ayarlı onları bi kontrol ettirseler iyi olur...tabiki bazı kasislerde altı deyiyor ..be kardeşim sende çok keskin kasislerde bi yavaşlayıver bi zahmet..valla benim kasislere girmeme hasta oluyolar kasise göre ayarlıyorum kendimi pamuk gibi yumuşak bi şekilde geçiyorum kasisleri...
vallahi arkadaşlar bayadır girmiyorum siteye iş dolayısıyla.
genelde bahsetiginiz sorunlara gelince
benim motorun ön camıda ses yapıyor ben takmıyorum bile.
şu an komple motor yaptırdım ama kullanılan parçalar zat ın orjinal parçaları degil biribir kaliteli parçalar takıldı. ve şu an önceki çekişin üstünde bir performansı var. size tavsiyem genelde kalkışta ve hızlanmada problem yaşayan arkadaşlar zat ın üzerinde bulunan beyni ve ateşleme bobin i gerçekten japon ürünleri ile değiştirmenizdir. normalde beyim 13 ytl zat ın ama japon malı 60 ytl ben yaptırdım ufak gaz verişte ve ani hızlanmam gerekn zamanlarda hiç sorun yaşamıyorum. bu arada her 500 de bir yag ına bakın motorum ve her 1000 de yağ değişimi yapın sakın zat üretiigi yapları degil de castrol sensetik yaglarını kullanın
istanbul da anadolu yakasında oturan arkadaşları benim gittigim servise götürebilirim gayet makul ve düzgün işini yapan biri
baybars.cosar@hotmail.com msn adresim ordan bana ulaşabilirsiniz.
Arkadaşlar.
Geçen günlerde benzin akıtma problemiyler karşılaştım.Forumdan takip ettiğim kadarıyla tahliye yerinden yada karbüratörden fazla yakıtı atmış olabilir.Ancak motosikletin yanında olmadığımdan nereden akıttığını göremedim.Şu an çalışıyor benzin hortumlarıda sağlam gözüküyor.İnşallah bir daha tekrarlamaz.
Rüzgar ne kadar sert eserse essin kayadan alıp götürecegi sadece tozdur.
Evet arkadaşlar yaptığım bilimsel çalışmalar sonucu benzin deposunun altındaki çıkış yerindeki hortumun delindiğini gördüm böylece problem benzin hortumumnda kaldı.Size tavsiyem tüm hortumları değiştirmeniz orjinal hortumlar çok adi ve kalitesiz. hem keyifli bir sürüş hemde güvenlik açısından tüm yakıt hortumlarını zaman geçirmeden değiştirin.
Rüzgar ne kadar sert eserse essin kayadan alıp götürecegi sadece tozdur.
Selam arkadaşlar epeydir yazmamıştım, geçen yaşadığım bir sorunu yazayım istedim. 2 seneden fazladır Zata biniyorum. 2006 model sıfır almıştım. 4000 km yol yaptım. Ufak tefek sorunlar hep olmuştu. Neyse...
15 gün hiç binmemiştim. Benzin almak için gittim 20 YTL lik benzin aldim geldim iş yerine. Motoru park ediyordum benzin koktuğunu farkettim. Bir de baktımki alttan damlıyor ! Kesilir herhalde dedim. Yok kesilmedi. Hemen servisin yolunu tutayım dedim ama birde baktım ki damlalar oldu sel ! Plastik bardağı akan yere koydum 1 dk içinde bardak doldu. Bunun üzerine içindeki benzini boşalttım.
Sonrasında bir sürü problem ! Servis yetkili mondial servisi olmasına rağmen 2km öteden gelmedi ! Güç bela motoru servise götürdüm benzin hortumu singer gibi olmuş çürümüş akıntı oradan kaynaklanıyormuş.
O an servisde mondial yetkilileri varmış. Yanlarında böyle böyle oldu yanıyordum neredeyse falan dedim. Tık yok bir geçmiş olsun bile demediler !
Sonuç olarak o akan benzin sıcak motora değmiş olsaydı büyük ihtimalle şuan bu yazıları yazamıyor olabilirdim.
Benzin hortumlarınızı mutlaka kontrol ettirin !
[COLOR="DeepSkyBlue"]üçtashashoşhofaş[/COLOR]
Şu an bu konu içerisinde 8 kullanıcı var. (0 üye ve 8 misafir)