Mondial 150 ZAT Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
08 Mayıs 2008, 14:40
#2001
[QUOTE=alico96;1075032]Arkadaşlar 150 Zat'ın Uzaktan Kumanda çalıştırma sistemi hakkında bilgisi olan varmı? Çalıştırmak için neler yapmak gerekiyor bilgilendirirseniz sevinirim.Şimdiden Teşekkürler.[/QUO
uzaktan kumandayla calıştırma tavsiye etme.zamanla marş motorunu emeklı ediyor.ayda bır sefer calıştır gerı kalan zamanda kullanma pek tavsiye etmem.
Reklamlar
-
10 Mayıs 2008, 20:43
#2002
Dostlarım Zat 150 Arıyorum Yardımcı Olurmusunuz Bana Forumda Yenıyım Kısa Mesafe Iş Ev Yapıcam Yardımcı Olursanız Sevınırım
-
10 Mayıs 2008, 21:07
#2003
250ccolsun adlı üyeden alıntı
Dostlarım Zat 150 Arıyorum Yardımcı Olurmusunuz Bana Forumda Yenıyım Kısa Mesafe Iş Ev Yapıcam Yardımcı Olursanız Sevınırım
imkanın varsa 0 km alderım.bır oncekı sayfada bır seyler yazdım onlar 2. ellerde cok cıkıyor.
-
10 Mayıs 2008, 22:17
#2004
250ccolsun adlı üyeden alıntı
Dostlarım Zat 150 Arıyorum Yardımcı Olurmusunuz Bana Forumda Yenıyım Kısa Mesafe Iş Ev Yapıcam Yardımcı Olursanız Sevınırım
Hocam hangi şehirde olduğunu yazsan bekli daha fazla yardımcı olan çıkabilir.
-
19 Mayıs 2008, 23:09
#2005
Selam
Bende 150 zat var 1 senedir kullanıyorum sorun çıkarmadı. Sadece 1 depo benzinle 250 km yapıyorum yani bu demek oluyorki yakıt tüketimi diger modellere göre fazla. Ayrıca arka lastik ön lastikten küçük oldugu için sorun oluyor 2 kişi binerken alt tarafı en ufak çukurda yere vuruyor. Arka tekeri degiştirmek lazım.
05.03.2009
1 DEPO BENZİN 30 YTL yi aşıyor hocam. Kısa mesafe kullanıyorum evden işe işten eve toplam 13 km. Benzin ibresi kırmızının altına gelse bile 50 km yapıyor ama ben riske girmek istemiyorum.
-
20 Mayıs 2008, 18:30
#2006
-
21 Mayıs 2008, 00:42
#2007
kardeşlerim merhaba zat 150 için yan canta ayarlamıs bı arkadas nerden nasıl ayarlamıs ??? bıraz bılgı verebılırmısınız acaba?
-
22 Mayıs 2008, 14:56
#2008
Gürsel ' e Cevap...
Çin malı motorların bütün aksamında olduğu gibi benzin hortumları da kalitesiz. Motorrları ucuza mal edebilmek için malzemeden tasarruf yapıyorlar.
Benzin hortumlarının da kauçuk miktarı az ,dolgu katkı miktarı fazla olduğu için zamanından önce çürüme yapıyorlar.Bunun için an az iki senede bir hortumları gözden geçirmek lazım.
Zat ' larda benzin hortumu buji kablosunun üzerinden geçtiği için oldukça tehlikeli.Hortumun çatlayıp benzin akıtması durumunda yangın çıkması kaçınılmaz olur.
Kazasız keyifli sürüşler.
-
22 Mayıs 2008, 21:03
#2009
Ahmet Erşen adlı üyeden alıntı
Gürsel ' e Cevap...
Çin malı motorların bütün aksamında olduğu gibi benzin hortumları da kalitesiz. Motorrları ucuza mal edebilmek için malzemeden tasarruf yapıyorlar.
Benzin hortumlarının da kauçuk miktarı az ,dolgu katkı miktarı fazla olduğu için zamanından önce çürüme yapıyorlar.Bunun için an az iki senede bir hortumları gözden geçirmek lazım.
Zat ' larda benzin hortumu buji kablosunun üzerinden geçtiği için oldukça tehlikeli.Hortumun çatlayıp benzin akıtması durumunda yangın çıkması kaçınılmaz olur.
Kazasız keyifli sürüşler.
Abi ilgin için teşekkür ederim. Arkadaşlar siz siz olun Benzin hortumunun çatlamasını falan bekleyip, rezillik yaşamayın benim gibi.
Direk benzin hortumunu değiştirin. 25 ytl tutuyor ama en azından kafanız rahat olur.
Nerede bu hayatın restart düğmesi? Kasmaya başladı artık, Yeniden başlatmam lazım...
-
23 Mayıs 2008, 00:32
#2010
Fatih 83 ' e cevap :.....
1 ) Bir depo benzinle 250 Km. yaptığını yazmışsın, fakat 250 Km de kaç Litre veya kaç Ytl ye dopoyu doldurduğunu yazmamışsın . Bu yüzden yakıt tüketimin hakkında fikir sahibi olamadık.Eğer deponun Litre veya Ytl cinsinden değerini yazarsan
100 Km kaç litre veya kaç lira yaktığını bulabiliriz.
Ben nisan ayında yakıt ile ilgili yazı yazmıştım ve yazımda ( ki motorumun karbüratörünü ayarlatmıştım ) 120 Km 20 YTL yakmıştım. Bu yazımdan sonra tekrar servise gittim usta "abi gel sana orjinal 151 Rs karbüratörü takalım hem yakıtta hem çekişte farkeder " dedi. Bende kabul ettim çünkü arabamla ayni yakıyordu.
Sonuç hayret verici idi , depoyu fulledim alt kırmızı çizgiye geldiğinde depoyu tekrar doldurdum ve 24 YTL ile 240 Kilometre yaptım . Yani 1 Km de 10 kuruş 100 Km. de 2.9 Lt yakmış oldum .
Bana karbüratörün takması dahil maliyeti 85. Ytl oldu. Ben eski yakıtıma göre en fazla 5 depoda karbüratörün parasını çıkarmış bedavaya getirmiş olacağım.
2 ) Lastik büyütme işine gelince devamlı bunu dile getiriyorlar .Banagöre yanlış.
Şöyle : Bu motorun gücü ve Kilometre kadranı orjinal tekerleğine göre hesaplanmıştır.Arka teker ölçüsü 110/70/12 dir . siz ön teker ölçüsü 110/90/12 taktığınızda tekerleğin çevresinin ölçüsüde değişecektir.Tekerleğin bir turunu açtığımızı düşünelim orjinal arka teker misal.120 cm yol alıyorsa ön tekeri taktığınızda 150 cm yol alacaktır.Buda kilometre kadranını alt üst edecektir. Siz 50 km hızla gittiğinizde gerçekte 55 km hızla gidiyor olacaksınız . kilometre saatına baktığınızda 50 kilometre yol gittiğinizi düşündüğünüzde gerçekte 55 km yol almış olacaksınız.Bütün yakıt,hız ve yol hesaplarınız şaşacak.
Arka tekeri büyütmekle motor gücündeki düşüşüde şöyle düşünelim...
Vitesli bisikletimiz var.Arka teker dişlilerinin en büyünde kalkış yaptığımızı düşünelim kalkış hareketinde zorlanacağımız kesin ta yüksek hıza ulaşana kadar. Yokuşa geldiğimizi düşünelim ayni büyük dişlide yoşu çıkmamız çokzor olacaktır. Bu motorumuz içinde ayni şey.Motorumuz gereksiz devamlı yükte olacaktır. Bu şekilde kullanan arkadaşlar vardır fakat kısa sürede motoru aşındıracaklardır.Hele iki kişi kullanıyorsa . motorun ölümü dahada hızlı olacaktır.
İyi akşamlar kazasız ve zekli sürüşler.
Arkadaşlar dünkü, yazıma düzeltme yapıyorum.....
Arka tekerleğin değişmesi ile ilgili kilometre kadranındaki yazılarımı düzeltiyorum...... Çünki ZAT ın kilometre teli ön tekerin solundan hareket alıyormuş. Ben viteskutusu veya arka tekerden alıyor diye düşünüyordum. Bugün inceleyince kilometre hareketlerinin ön tekere bağlı olduğunu gördüm. Bu sebepten hız ve KM ölçer arka teker büyüsede doğru gösterecektir. Eğer Kilometre teli arka tekere bağli olsaydı tezim doğru olacaktı.. Düzeltiyorum..Fakat Arka tekerin büyümesinin motora zarar vereceği tezini hala savunuyorum.
Birde size Kilimetre teli ile ilgili başımdan geçen olayı anlatayım . Motoru 2 inci el 5000 Km de yeni almıştım .Birkaçyuz kilometre kullandım sorun yoktu.Birgün yolda giderken Kilometre göztermez oldu. Çok canım sıkılmıştı. Epey bir masraf açaçak diye düşündüm.Motoru durdurup sağına soluna baktım. Sonra yanda V şeklindeki 2 vida ile tutturulan siyah parçayı söktüm Ön kadranın altı olduğu gibi gözüküyordu ve kilometre teli siprali sallatıdan gevşemiş ve somunu yuvasından çıkmıştı. Tekrar yerine taktım ve çalişmaya başladı.
Aklınızda bulunsun sizinde sarsıntılardan dolayı her an başınıza gelebilir. Ön tekerin sol tarafındaki sipral somunda gevşiyebilir......
Kazasız ve keyifli sürüşler.............
-
23 Mayıs 2008, 18:29
#2011
Ahmet Erşen adlı üyeden alıntı
Fatih 83 ' e cevap :.....
1 ) Bir depo benzinle 250 Km. yaptığını yazmışsın, fakat 250 Km de kaç Litre veya kaç Ytl ye dopoyu doldurduğunu yazmamışsın . Bu yüzden yakıt tüketimin hakkında fikir sahibi olamadık.Eğer deponun Litre veya Ytl cinsinden değerini yazarsan
100 Km kaç litre veya kaç lira yaktığını bulabiliriz.
Ben nisan ayında yakıt ile ilgili yazı yazmıştım ve yazımda ( ki motorumun karbüratörünü ayarlatmıştım ) 120 Km 20 YTL yakmıştım. Bu yazımdan sonra tekrar servise gittim usta "abi gel sana orjinal 151 Rs karbüratörü takalım hem yakıtta hem çekişte farkeder " dedi. Bende kabul ettim çünkü arabamla ayni yakıyordu.
Sonuç hayret verici idi , depoyu fulledim alt kırmızı çizgiye geldiğinde depoyu tekrar doldurdum ve 24 YTL ile 240 Kilometre yaptım . Yani 1 Km de 10 kuruş 100 Km. de 2.9 Lt yakmış oldum .
Bana karbüratörün takması dahil maliyeti 85. Ytl oldu. Ben eski yakıtıma göre en fazla 5 depoda karbüratörün parasını çıkarmış bedavaya getirmiş olacağım.
2 ) Lastik büyütme işine gelince devamlı bunu dile getiriyorlar .Banagöre yanlış.
Şöyle : Bu motorun gücü ve Kilometre kadranı orjinal tekerleğine göre hesaplanmıştır.Arka teker ölçüsü 110/70/12 dir . siz ön teker ölçüsü 110/90/12 taktığınızda tekerleğin çevresinin ölçüsüde değişecektir.Tekerleğin bir turunu açtığımızı düşünelim orjinal arka teker misal.120 cm yol alıyorsa ön tekeri taktığınızda 150 cm yol alacaktır.Buda kilometre kadranını alt üst edecektir. Siz 50 km hızla gittiğinizde gerçekte 55 km hızla gidiyor olacaksınız . kilometre saatına baktığınızda 50 kilometre yol gittiğinizi düşündüğünüzde gerçekte 55 km yol almış olacaksınız.Bütün yakıt,hız ve yol hesaplarınız şaşacak.
Arka tekeri büyütmekle motor gücündeki düşüşüde şöyle düşünelim...
Vitesli bisikletimiz var.Arka teker dişlilerinin en büyünde kalkış yaptığımızı düşünelim kalkış hareketinde zorlanacağımız kesin ta yüksek hıza ulaşana kadar. Yokuşa geldiğimizi düşünelim ayni büyük dişlide yoşu çıkmamız çokzor olacaktır. Bu motorumuz içinde ayni şey.Motorumuz gereksiz devamlı yükte olacaktır. Bu şekilde kullanan arkadaşlar vardır fakat kısa sürede motoru aşındıracaklardır.Hele iki kişi kullanıyorsa . motorun ölümü dahada hızlı olacaktır.
İyi akşamlar kazasız ve zekli sürüşler.
Arkadaşlar dünkü, yazıma düzeltme yapıyorum.....
Arka tekerleğin değişmesi ile ilgili kilometre kadranındaki yazılarımı düzeltiyorum...... Çünki ZAT ın kilometre teli ön tekerin solundan hareket alıyormuş. Ben viteskutusu veya arka tekerden alıyor diye düşünüyordum. Bugün inceleyince kilometre hareketlerinin ön tekere bağlı olduğunu gördüm. Bu sebepten hız ve KM ölçer arka teker büyüsede doğru gösterecektir. Eğer Kilometre teli arka tekere bağli olsaydı tezim doğru olacaktı.. Düzeltiyorum..Fakat Arka tekerin büyümesinin motora zarar vereceği tezini hala savunuyorum.
Birde size Kilimetre teli ile ilgili başımdan geçen olayı anlatayım . Motoru 2 inci el 5000 Km de yeni almıştım .Birkaçyuz kilometre kullandım sorun yoktu.Birgün yolda giderken Kilometre göztermez oldu. Çok canım sıkılmıştı. Epey bir masraf açaçak diye düşündüm.Motoru durdurup sağına soluna baktım. Sonra yanda V şeklindeki 2 vida ile tutturulan siyah parçayı söktüm Ön kadranın altı olduğu gibi gözüküyordu ve kilometre teli siprali sallatıdan gevşemiş ve somunu yuvasından çıkmıştı. Tekrar yerine taktım ve çalişmaya başladı.
Aklınızda bulunsun sizinde sarsıntılardan dolayı her an başınıza gelebilir. Ön tekerin sol tarafındaki sipral somunda gevşiyebilir......
Kazasız ve keyifli sürüşler.............
Ahmet hocam merhaba;
daha önceki yazılarınızdan İzmirde oturduğunuzu hatırlıyorum.Bende yakıttan şikayetçiyim onun için taktırdığınız 151 Rs karbüratöründen bende yaptırmak istiyorum.Acaba hangi tamircide yaptırdınız bana tam adresini ve usta ismini verirmisiniz.Eğer müsayitseniz boş olduğunuz bir gün beraber de gidebiliriz sizinlede tanışmış oluruz.yardımcı olursanız çok sevinirim şimdiden teşekkürler.
Rüzgar ne kadar sert eserse essin kayadan alıp götürecegi sadece tozdur.
-
23 Mayıs 2008, 18:37
#2012
arkadaşlar benim de bir sorum olcak. motor 5000-6000 km deyken arka teker patlamıştı hemde o bahaneyle 120 ebatlı duro lastik taktık.gayet te güsel memnunum.suan 9000 km de ama ön teker hiç değişmedi.Ön tekerin değişmesi gerekirmi yada kac bin km de değiştirmeliyim?
-
23 Mayıs 2008, 19:24
#2013
[B][SIZE="4"]Alico 96 . cevap..
Alico arkadaşım tabi yardım ederim...
Ben bostanlıda oturuyorum.Mondial servisi karşıyaka şemiklerde bana yakın. bana telefonunu yazarsan birgün buluşur seni oraya götürürüm.Daha önceden de karbüratörü temin edebilirsek. yarım günde hallolur.
Selamlar...
-
23 Mayıs 2008, 20:09
#2014
-
23 Mayıs 2008, 20:37
#2015
Ahmet Erşen adlı üyeden alıntı
[B][SIZE="4"]Alico 96 . cevap..
Alico arkadaşım tabi yardım ederim...
Ben bostanlıda oturuyorum.Mondial servisi karşıyaka şemiklerde bana yakın. bana telefonunu yazarsan birgün buluşur seni oraya götürürüm.Daha önceden de karbüratörü temin edebilirsek. yarım günde hallolur.
Selamlar...
Çok teşekkür ederim özelden cebi yazıyorum.
Rüzgar ne kadar sert eserse essin kayadan alıp götürecegi sadece tozdur.
-
23 Mayıs 2008, 21:31
#2016
NovaJRdeli ye cevap...
Zatın lastikleri tubless olduğu için, yarılma falan olmaz ise , kolay kolay patlamaz. Çivi girse bile tubless lastikler şamrelli lastikler gibi hemen sönmez. Yapıları gereği kauçuk çiviyi sıktığı için hava boşalması olmaz. Ancak tekeri çivinin üzerinde park edersen belki kaçırabilir.
Tekerin yıprandığını nasıl anlarız ? Tekerleğin kauçuk yüzeyinde çatlamalar görülmeye başlar ve teker üzerindeki yol tutan yarıklar aşınır yani yükseklikleri azalırsa ki bu 5 - 10 bin kilometrede olmaz. Tabiki tekeri kaydırmıyor ve patanaj yapmıyorsan .Motorru çakıllı ve bozuk satıhlı yollarda kullanıyorsan , Bu hareketler tekeri çabuk aşındırır.
Normal kullanma ile en az 20 bin kilometre kullanılabileceği kanısındayım.
Selamlar kazasız ve keyifli sürüşler...
-
25 Mayıs 2008, 16:51
#2017
Gürcell adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar Zat 150 de benzin hortumu çürümesi sorunu yaşayan varmı?
Yada konu hakkında bilgisi olan?
Bu hortum niye çürür?
Çok sık yaşanan bir sorunmu?
Benim Motorumda da oLdu benzer SorunLar bunun Sebebi motorun Yere teması daha koLay oLdugu için o temas Sırasında Hortum parçaLanıyor..
novaJRdeli adlı üyeden alıntı
arkadaşlar benim de bir sorum olcak. motor 5000-6000 km deyken arka teker patlamıştı hemde o bahaneyle 120 ebatlı duro lastik taktık.gayet te güsel memnunum.suan 9000 km de ama ön teker hiç değişmedi.Ön tekerin değişmesi gerekirmi yada kac bin km de değiştirmeliyim?
Ben Sık kuLLanıyorum ama 3 Sene Sonra degiştirdim ön Lastigi Motor Su an 30 binLerde..
-
26 Mayıs 2008, 21:55
#2018
Ahmet Erşen,ByPromiL cevabınız için teşekkürler.demek bi bu kadar da kullandıktan sonra değişmesi gerekiyomuş :D
-
28 Mayıs 2008, 14:13
#2019
lastiklerle ilgili:
scooter lastikleri, özellikle arka lastikler motora-egsoza çok yakın olduğu, küçük ebatlı olduğu için daha çok ısınır, kimyasal olarak bozulur ve özelliklerini kaybederler.diş derinliğinin fazla olması lastik iyi anlamına gelmez.
yol tutuşun azaldığını, kaydırmayı farkettiğiniz anda lastikleri değiştirin. zat150 için ugyun ebatları olan Duro ve Sava ekonomik ve kalitelidir. (50ytl civarı/adet) ben arka lastiği baklava desenli 130/70/R12 Duro ile değiştirmiştim, yol tutuşu inanılmaz arttı ve toprak yolda, traşlanmış asfaltda çok daha stabil. orjinal arka lastik traşlı asvaltda geziniyordu....
B00_74
Önce denge, hayatınızı dengeleyin !!!
-
29 Mayıs 2008, 10:20
#2020
BOO_74 adlı üyeden alıntı
lastiklerle ilgili:
scooter lastikleri, özellikle arka lastikler motora-egsoza çok yakın olduğu, küçük ebatlı olduğu için daha çok ısınır, kimyasal olarak bozulur ve özelliklerini kaybederler.diş derinliğinin fazla olması lastik iyi anlamına gelmez.
yol tutuşun azaldığını, kaydırmayı farkettiğiniz anda lastikleri değiştirin. zat150 için ugyun ebatları olan Duro ve Sava ekonomik ve kalitelidir. (50ytl civarı/adet) ben arka lastiği baklava desenli 130/70/R12 Duro ile değiştirmiştim, yol tutuşu inanılmaz arttı ve toprak yolda, traşlanmış asfaltda çok daha stabil. orjinal arka lastik traşlı asvaltda geziniyordu....
Arkadaşım normalde 130 ebadı çok büyük gelmedimi sürtme falan yapmadımı.Bir boy yukarısını takanlar olmuştu ama bana biraz bu değer yüksek gibi geldi.
Rüzgar ne kadar sert eserse essin kayadan alıp götürecegi sadece tozdur.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)
Bu Konudaki Etiketler