BMW F650 GS / Dakar Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
09 Kasım 2007, 00:09
#241
Arkadaslar gecikmeli bir cevap yazdigim icin oncelikle konunun takipcilerinden ozur diliyorum.
Arkadaslar bu forumda F650 GS'i her ne kadar egrileri ve dogrulariyla anlatmaya calissamda bu motor motorculuk hayatimin en son noktasi oldugu icin bazi zamanlarda cokta objektif olamayan, F650 GS'i öven deneyimleri aktardigim kacinilmaz bir gercek. Fakat bunun icin ozur dileyemecegim aksine bir kez daha F650 GS'in dual purpose motorlar icinde benim icin en güzel motor oldugunu sizlere belirtmek istiyorum.
Fakat su yorumumda ozellikle subjektif olmaktan kacinacagimi belirtiyorum. Evet F650 GS'in parcalari pahalidir. Ama pahali tekrar olacak ama rölativ bir kavram. Ancak sundan veya bundan pahali olarak tanimlarsak sanirim bir anlam ifade ediyor. Cünkü bu klasmandaki motorlarin hepsi belirli bir gelir seviyesinin üzerindeki kullaniclara hitab ediyor. Evet YBR'ye göre, Titan'a göre parcalari kiyas götürmeyecek kadar pahalidir. Ama Transalp, V-Strom ya da Capanord'la kiyasladiginiz zaman BMW'nin parcalari icin genel bir pahali kelimesi kullanmak cok yanlis olur. Cünkü bu markalarda degisik parcalar icin degisik fiyatlar vardir. Sinyal, debriyaj kolu ya da teli, ampul gibi parcalar icin zaten illede orjinal yedek parca kullanilmasi sart degildir. Bunlar hayati onem tasimayan parcalardir ve bir cok motorunki bir cok motora kolayca uyar. Ufak tefek dusmelerde grenajda veya daha spesifik örnekleme yapmak gerkirse egsoz korumada olusacak sorunlar icin orjinal yedek parcayla degisim kisitli butceleri olan kullanicilar icin savruganliktan baska birsey degildir. Yakin bir arakadasimin motorunda bu bahsettigim parcalarda meydana gelen ufak tefek sorunlarin Turkiye gibi usta cennetinin oldugu bir ulkede cok ucuz yollu bir sekilde kusursuzca giderildigine tanik oldum.
Gelelim hayati parcalara. Iste bu noktada bilinci bir motorcu olarak orjinal parcalari kullanmak gercekten onemlidir. Bu noktada yine kiyas yoluna basvurursak daha oncede belirttigimiz gibi oldukca basit bir motora sahip olan F650 GS herhangi bir motor arazasinda rakiplerine göre daha az parcaya ihtiyac duyar daha az iscilik masrafi gerektirir. Artik bildiginiz gibi butun yetkili servisler iscilik ucretini saat uzerinden fiyatlandirmaktadir. Rotax motora yapilacak herhangi bir mudahele diger rakiplerin V motorlarina göre daha kisa sürede daha az parca fiyatiyla yapilabilmektedir. Ama yinede tekrarlamak istiyorum. Eger gercekten kisitli bir butceniz varsa ve alacaginiz motor hor kulanilmis ikinci el, sorun cikarmaya gebe bir motorsa butceniz zorlanabilir.
Bir diger altin kuralda sizin motora gösterdiginiz ilgidir. Benim kisisel sürüs zevkim performansli ve agresif kullanim seklindedir. Ama bugüne kadar kendi motorumda bunu hiçbir zaman yapmadim. Cunku yillar boyunca kullanacagim, degistirmeyi hiç ama hiç dusunmedigim bir motor. Ne kadar agresif kullanirsam, riski ve yipranmayi o kadar arttiracagim icin kendi motorumda bunu asla yapmiyorum. Samimice söylemek gerekirse kiyamiyorum.
Bir diger soru X-Challenge serisiyle ilgili. Bu motoru BMW istinye servisinde görmekten oteye gidemedim. Profesyonel olarak feedback alabilecegim biriylede tanismadim. Dizayn olarak gercekten cok hos bir motor. Yakit tüketimi hakkinda da bir bilgim henüz yok.
Reklamlar
-
09 Kasım 2007, 00:46
#242
F650GS adlı üyeden alıntı
Yabanci forumlardan ve BMW'nin resmi sitesinden takip ettigim kadariyla F650 GS icin yakin zamanda bir modifikasyon dusunulmuyor. Zaten motora yapilacak tek yenilik herhalde yol bilgisayari olabilir ki o da motora komplikelik katacaktir. F 650 GS kullanicilarinin en son isteyecegi seylerden birisi de sanirsam budur. Cunku bu motor ozellikle yurt disinda sade, basit ve fonksiyonel olmasiyla efsane halini alis bir motordur.
Oyleki sadece
www.f650.com sitesinden bulabileceginiz fotograflarla, anlatimlarla birazcik bu islere eli yatkin bir kisi bu motoru komple söküp toplayabilir.
Mühendisligin en temel prensiplerinden birisi:
Simple is Best...
Iste burda da F650 GS'in arazi karakteri öne cikmis oluyor. Ne kosulda olursa olsun sizi yari yolda birakmayacak yüzbinlerce kilometreyi sorunsuz kat etmenizi saglayacak bir makine...
6. vitesin bu motora gerekliligi ise kanimca tartisilir. Motor ztn 650cc. Cok büyük bir hacmi yok. 5. vitesteyken 170 km hizlara geldikten sora devir saatini daha yukari cikarmakta zorlaniyor zira sonlara dogru yaklasmis red line'a girmiş oluyor. Tabi olsa da uzun yolda avntajli olabilir. 5000 devirde degilde 4000 devirde gitmenizi saglayabilir. Ama diger taraftan hem motora bi agirlik külfeti, hem komplekslik hem de fiyat artis sebebi olacagindan sanirim BMW muhendisleri 5 vitesinde bu motor icin fazlaca iyi oldugunu dusunmusler.
F650 hocam senin karizma yeni F650 ile yerle bir oldu, bırak modifikasyonu adamlar motoru komple yenilemişler üstelik sen bunları yazdıktan 1 hafta sonra
-
09 Kasım 2007, 02:48
#243
-
09 Kasım 2007, 02:58
#244
F650GS adlı üyeden alıntı
Yzb. Volkan cok güldüm abicim ya... Karizma yerle bir oldu ne demek yahu
Motorculuk sitesinde karizma mi olur... Elimden geldigince bu motoru almak isteyenlere bilgi vermek istiyorum.
Yeni F650 GS'e de gelince gercekten ben de sasirdim. F800 GS'in gelecegi uzun zamandir beklenen birseydi ama F800 GS'in beygir gücünü düsürüp piyasaya yine F650 GS adiyla vericek olmalari (bu forumdan takip ettigim kadariyla) garip olmus hakkaten... Ben bir sonuca vardim burdan: F650 GS oyle efsane olmus ki onun ismiyle pazarlama stretejisi gelistirmisler (yine F650 GS'i övdüm
)
(Bu konuda Agabey'imin muthis bir tezi vardi. Bugün FIAT firmasi orta segmentte gelistirecegi arabaya bravo-marea-palio falan degil de Tipo adini verse Turkiye'de her sekilde yok satar o araba. Bende cani gönülden katiliyorum bu teze...)
Mevcut F650 GS'ler icinde benzer bir uygulama vardi hatta hala var. Yeni baslayanlar icin 50 hp - 60 Nm zaman zaman sorun olabilir düsüncesiyle farkli bir yazilima sahip 30 hp'lik F650 GS'lerde üretilmektedir. Turkiye pazarina sunuluyorlar mi hic bir fikrim yok.
Ben de merakla bekliyorum F800 GS'i (ya da yeni F650 GS)
Benimki latife sadece, yazdıklarını zevkle ve dikkatle okuyoruz
-
09 Kasım 2007, 03:46
#245
ya her şey çok iyi. çok güzel de...
çok para be... (:
-
09 Kasım 2007, 10:24
#246
reco58 neye göre çok para şimdi bu konuda ben sana katılmıyom
uygun f650 97 ile 99 modelleri mevcut pek farkı yok ama gönlüm tabiki gs den yana inşallah kavuşurum bi gs'e
insanın poposu bmw'nin koltuğuna alıştımı inmek istemiyormuş derlerdi inanmazdım gerçekten öyle istindeye f650gs test sürüşünden sonra bi baktım ben f650gs den başka bişi istemiyorum.
herkese iyi günler ve iyi sürüşler
-
09 Kasım 2007, 11:43
#247
Aaaah ah görebilecekmiyiz şöyle gerçek bir motora bindiğimiz günleri yaa
Hayallere ulaşmanın yolu, rüyalardan uyanmaktır.
-
09 Kasım 2007, 12:04
#248
2000 modelden sorası benım ıcın yeterlıdır..
kullandım cok ıyı bı motor(hakkatenmı ozgur ya ) neyse
her devırde her vıteste torku var..
sıledeyken vıtesı dusurup cıkarmadan aynı vıtesle vırajları zaman zaman hızlı zaman zaman yavas ama hıc duraklamadan(yani kesılmeden) geçtim..
dediğim gibi 2000 modelden sorası cogu f650 gs i gozum kapalı alırım..
zıra bı tanıdıgımızın 2000 modeli var..23000 kmde canavar gıbı alet..keske alabılsem..
f650gs teşekkürler topıc ıcın tekrar..
bende bır sey sorucam yani f800 gs le f650 gs ın arasında ole ahım sahım bı fark yok..
sence sadece ısımden yararlanma olayımı..
bıde yenı f650gs ın jantları coook kotu:
asya as 125t, honda cbr125, honda nx4 falcon, suzuki gsr 600, sırada?
-
09 Kasım 2007, 12:38
#249
(BU YAZIMI DAHA ÖNCE TA İLE 650 KIYASLAMASININ YAPILDIĞI KONU BAŞLIĞI ALTINDA YAZMIŞTIM.ORADAN ALINTIDIR)
''Pata pata pata pata''diye bir ses daha rölantide size hoş geldin diyor. Traktördesin sanki. Titreşimi hissetmek için 5000 rpm’e kadar çıkmaya gerek yok. Üzerine binip çalıştırdığınız an motor titremeye başlıyor. Evet, bu F 650 GS. Geçen hafta sonu yaklaşık 40 km kadar test ettim. BMW Borusan İstinye'ye teşekkürler. İlgilendiler sürekli. Peki, bu motorla nasıl oluyor da insanlar uzun yola (mesela Mersin-Sibirya-Moğolistan, hepimiz biliyoruz bu seyahati)çıkabiliyorlar? Bunun pek çok nedeni var. Bence en önemlisi yakıt.
Müthiş bir ivmelenme. Polisler için bu. Yakalayamayacakları araba yok kısa mesafede. ABS gerçekten acemiler için güzel. Denemek için ön frenler yaptım, savurma kilitlenme yok. Arka fren pedalında ABS'yi hissetmek bile insana yetiyor. Burada şunu söylemem gerek: ABS kesinlikle fren mesafesini kısaltmaz. Unutmayın, iki teker üzerindeyiz hepimiz. Düşük devirde yüksek vites kullandım arada sırada. Gaz yemesi harika. Sollamalarda kesinlikle sıkıntı yok. Bir anda 170 km hıza erişiyorsunuz. Ama bu hızda rüzgârla bayağı mücadele etmeniz gerek. Üzerindeki cam yetersiz. Camın yükseltilmesiyle dilediğiniz kadar gidebilirsiniz. Rölantisi yükse bir motor. Tek silindirden olsa gerek. Böyle ayarlanıyor fabrikada. Yeni başlayanların gaz verirken alışması gereken bir nokta.
Son söz olarak; tork, son hız ve ivmelenme olarak TA'dan kesinlikle daha iyi.120–130 aralığında (bu hız çoğumuz için de yeterli bence) titreşim yok. Bahsedilen titreşim biraz abartılmış. Yol konforu yeterli bir motosiklet F 650 GS. Ama bu hızın üstü uzun yolda insanı yorar.
Bence TA, BMW’ye bindikten sonra bana enduro motosiklet olarak gelmiyor artık. BMW çok daha dengeli ve stabil. Şöyle bir örnek vereyim: Dik bir patikada durup iki motorla kalkmayı deneyin. TA ile ön tekerlek kesinlikle havalanır. Daha ağır ve kontrolü zor bir motordur TA. Asfalttan bahsetmiyorum. TA’daki o grenajlar çizilmesin diye çok uğraşır insan enduroda. Ayakların yere değmesi bile insana güven veriyor F 650 GS’de. Taksim Mecidiyeköy trafiğinde gün ortasında rahatça kullandım. Bu iki motor bence çok farklı. Niyeti olanların bu iki motoru da iyice denemesi gerek. Servis aralığı da TA’ya göre uzun. Bakım masrafları hemen hemen aynı. Sarf malzeme fiyatlarını da çıkarttırdım. Şayet isterseniz onları da bir ara yazarım. Bu konuya uygun cevabı olan veriyorum: benim için hız önemli değil. Güvenlik ve yakıt her zaman önce gelir. Amacıma uygun olan BMW diyorum kesinlikle.
(SONUÇ OLARAK 650 DERİM BEN.TEK SİLİNDİR HERZAMAN YARIM MASRAFTIR.DAHA ÇOK TORK DEMEKTİR.BUNU DENEMEDEN BİLEMEZSİNİZ.DAHA EKONOMİKTİR Kİ BU BENİM İÇİN ÇOK ÖNEMLİ.AMA YİNE DE ZEVKLER TARTIŞILMAZ DERİM SON OLARAK.)
-
09 Kasım 2007, 15:04
#250
parmaklarına sağlık süper anlatmışın
-
10 Kasım 2007, 16:17
#251
F650GS adlı üyeden alıntı
Bircogumuzun da bildigi uzere F650 GS'te 652cc'lik tek silindirli Avusturyali Rotax Motor kullanmaktadir. .
http://www.rotax.com/en/
http://www.efesair.com/trike_tr.htm
rotax'ın ürettiği motorların kullanıldığı başka alanlar da var. Ve bu motorlar dünyanın en iyileri. bu da F650GS'in %50'si demek. Kalan yüzde elli de diğer her şeyi F650GS'in
-
11 Kasım 2007, 01:31
#252
Ya peki ben hep Aprilia yapıyo F650nin motorunu diye duydum. Yanlış bilgimi yani
Hayallere ulaşmanın yolu, rüyalardan uyanmaktır.
-
11 Kasım 2007, 12:01
#253
DISTORTEDMAN adlı üyeden alıntı
Ya peki ben hep Aprilia yapıyo F650nin motorunu diye duydum. Yanlış bilgimi yani
Avusturya ROTAX motor yapıyor.Aprilia ve F 650 aynı motorları kullanıyorlar.Fakat bazı farklar da mevcut.Ama temel olarak aynı.
-
12 Kasım 2007, 11:43
#254
Öyleyse Rotax her iki firmayada motor yapıyor, doğrumu?
Hayallere ulaşmanın yolu, rüyalardan uyanmaktır.
-
12 Kasım 2007, 12:11
#255
sırf iki firmaya değil jawanın 650 lilik makinelerinide onlardan alıyorlar
hatta bişey daha aprilia nın 1000lik racing makinenin motorlarınıda rotax veriyor.
onarım kitapçığını isteyen arkadaşlara link aşağıda
Repair Manual
-
12 Kasım 2007, 18:21
#256
Aprilia pegaso650 titreşiminin F650GS den az olduğu sonucuna varan yorumlar aldım karşılaşıp da sohbet ettiğim bir kullanıcısından. Siz ne düşünüyorsunuz arkadaşlar
Hayallere ulaşmanın yolu, rüyalardan uyanmaktır.
-
12 Kasım 2007, 23:14
#257
Yeni başlayan için F650 nasıl olur acaba.
Arkadaşlar.. F650 yorumları çok lezzetli geldi bana.. Ben yeni başlayan biri olarak F650 ile yatıp kalkıyorum.. Ama daha almadım tabi..2006 model 3.500 Km'de bir tane buldum.. Alayım diyorum.. Amaaaa..Daha ilk motor için de fazla mı gelir diyorum.. Yahu çok kararsız kaldım ben be..Yahu Allah Rızası İçin bir fikir.. Bir destek..
-
12 Kasım 2007, 23:59
#258
erolgulten adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar.. F650 yorumları çok lezzetli geldi bana.. Ben yeni başlayan biri olarak F650 ile yatıp kalkıyorum.. Ama daha almadım tabi..2006 model 3.500 Km'de bir tane buldum.. Alayım diyorum.. Amaaaa..Daha ilk motor için de fazla mı gelir diyorum.. Yahu çok kararsız kaldım ben be..Yahu Allah Rızası İçin bir fikir.. Bir destek..
Bu konu altında aslında aradığın cevaplar fazlası ile var. Ayrıca gerçekten çok iyi emek verilmiş herkeze teşekkür etmek istiyorum.
Kısa süreli scooter kullanımından sonra aldığım motor F650 GS :o)) inan hiç pişman olmayacaksın. Yaklaşık 5 aydır kullanıyorum. Scooter ı saymazsak benim ilk motorum yani.
-
13 Kasım 2007, 00:03
#259
selimg adlı üyeden alıntı
Bu konu altında aslında aradığın cevaplar fazlası ile var. Ayrıca gerçekten çok iyi emek verilmiş herkeze teşekkür etmek istiyorum.
Kısa süreli scooter kullanımından sonra aldığım motor F650 GS :o)) inan hiç pişman olmayacaksın. Yaklaşık 5 aydır kullanıyorum. Scooter ı saymazsak benim ilk motorum yani.
Gerçekten çok istiyorum. İnşallah fuarda tama karar verip bir an önce alırım..
-
13 Kasım 2007, 00:11
#260
erolgulten adlı üyeden alıntı
Gerçekten çok istiyorum. İnşallah fuarda tama karar verip bir an önce alırım..
:o)) Sanki kendimi görür gibiyim. Fuarda çok daha çapıcı modeller göreceğinden emin ol. Aratırsan bir çoğunun resimleri 2008 modeller konu başlıkları altında yer alıyor. Bu fuar senin fikrini alt üst edebilir gibi geliyor bana
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)
Bu Konudaki Etiketler