Teşekkürler ederim yorumunuz için , 1.73 boy , yaş 38 tecrübe olarak 120cc 12bin km , 250cc 18bin km , tavsiye olarak sadece motor için yorum istemiştim , tereddüt ediyorum bana ne gibi sorunlar çıkarabilir diye
Teşekkürler ederim yorumunuz için , 1.73 boy , yaş 38 tecrübe olarak 120cc 12bin km , 250cc 18bin km , tavsiye olarak sadece motor için yorum istemiştim , tereddüt ediyorum bana ne gibi sorunlar çıkarabilir diye
bir 98 biri 99 model olmak üzere 2 adet F650 sahibi oldum,
sana çıkartabilecek tüm sorunların çözümleri internette fazlası ile var,
hele ki bir siteleri var kendisi şu olur,
her türlü parçanın nasıl söküleceği nasıl takılacağı parça adının kodunun ne olduğu hatta ve hatta 3 dvdden oluşan komple motoru indirip dağıtıp topladıkları bir kaynak mevcut,http://f650.com/
o yüzden kafan rahat bir şekilde kendin söküp takabilirsin,
bu kadar beklemiş bir motorun emme manifoldunda çatlaklar olacaktır ilk etapda onu kontrol etmeni tavsiye ederim zira kauçuk bir parça,
ve sadece onlar değil radyatör sıvılarının geçtikleri hortumları da gözden geçirmelisin,
unutmadan fren hortumları ve fren hidroliklerini de tabii ki,
bunlar hiçbirşey yapmasan bile deforme olabilecek parçalar,
metal kısımlarında birşey olacağını düşünmüyorum,
o yüzden plastik aksamı,
depo girişinde su tahliyesi için kullanılan ufak hortumları vs hepsini gözden geçir gerekiyor ise yenisi ile değiştir derim,
tahliye hortumları tıkalı ise depoya su kaçıp motoru tekletebiliyor ve farkına varmak biraz zor,
depo plastik olduğu için korozyon vs olmayacaktır,
şimdilik aklıma gelen bunlar,
birde ağırabi f650 diye aratırsan başka bir forumda baya yüklü sayfaların olduğu f650 topic'i mevcut orayıda detaylıca okuyabilirsin çok faydası olacaktır.
Şimdiden kolay gelsin.
Merhaba arkadaşlar.
Motosiklete bakım yaptırdıktan sonra ortaya çıkan bir sorun var.
1 ay önce, zincir dişli seti, lastikler ve filtreler değişti, yaptırdığım bakım bu.
Problem ise şu; sıkışık trafikte ve kırmızı ışığa denk geldiğimde, doğal olarak, 1. vitese düşüyorum, debriyaj çekili haldeyken (motor boşta değilken) zincir ya da motordan, zaman zaman tak tak diye bir ses geliyor.
Ses motosiklet durana kadar sürüyor, motosiklet durunca ses de kesiliyor.
Diyelim ki durmadım, debriyaj çekili halde 1. viteste gidiyorum, tak tak sesi geliyor, ama hızlanıp 2. vitese geçtiğimde ses yine kesiliyor.
Yüksek vites ve hızlarda hiçbir sorun yok.
Motoru boşa aldığımda da ses olmuyor.
Ama ne zaman 1. vitese insem, tak tak sesi geliyor.
Bu ses, her 1. vitese düşüşümde olmuyor bu arada, bazen oluyor.
Bakımları yaptırdığım yere tekrar gittim, değişen parça zincir olduğu için zincirin gerginliğini biraz azalttık.
Bir de debriyajın kavrama noktasını değiştirdik. Eskiden, maneti bırakır bırakmaz kavrardı, ayarı değiştirince, şimdi daha çok bırakınca kavrıyor.
Bu iki değişiklik sonrası, sesin gerçekleşme sıklığı çok azaldı, eskiden 30 kere oluyorsa, şimdi 1 kere oluyor ama yine de oluyor.
Sorun ne olabilir?
video vs çekme imkanınız varsa belki anlayabiliriz.
keşke eskisi gibi face degilde burada buluşsak butun sayfayı yazdırıdım kitap haline getirdim ne kadar çok bilgi ne kadar çok ögrenecek şey var
vay be artık 3 ayda bir mesaj yazılıyor. nereden nereye.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:08 ----------
şu motorun km sinin doğru olma ihtimali kaçtır sizce?
https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-bmw-bmw-f650-gs-cicek-paket-901908648/detay
hmm evet o cümleyi görmemişim teşekkürler
Merhabalar arkadaşlar sizin yardımlarınıza ihtiyacım var 2000 model f650 gs almış bulunmaktayım iki sorum olacak ilki motor çalışırken boşa geçmiyor ve stop edince geçiyor ikincisi dreksiyon kitlediğimde parklar otomatik yanıyor ve sönmüyor bu konularda yardımlarınızı bekliyorum
[/COLOR]BMW 650 GS Detaylı İnceleme TEST Sürüşü ..
bende şu ikisini gördüm:
https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-bmw-zabita-cikmasi-ile-karistirmayiniz-2005-model-gs-928264813/detay
https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-bmw-takasli-abs%2Celcik-isitma-aktif-sorunsuz-cift-buji-dakar-915582734/detay
ne dersiniz, r25'ten sonra bakıyorum biraz da uzun yol merakı olanlardanım. var mıdır bir sorunsalları kronik vs. yoksa tavsiye edeceğiniz bu fiyat skalasında ne olabilir?
teşekkürler.
Gelirin nedir ?
Eski yandan çarklı(gerçek bmw değil rotax motorlu italyada üretikleri bir şey sonuçta) BMW alıyor isen açabileceği masrafları da düşün derim .
Asgari ücret ile çalışan veya giderlerin çıktıktan sonra aylık kenra 3-4bir şey kalmıyor ise seni üzebilir.
Ne kadar iyi de olsa alacağın riski düşün ona göre karar ver..
onun yerine suziki vstrom ,XT660, transalp 650 daha az riskli olur tabi ki daha çok yakar işletme giderleri daha yüksek , boy olarakda yüksek boyunda müsait değil ise GS650 boyunda sele boylu endruo yok zaten..
İtlik mesai ili bir iştir , sabah erken kalkmak gerek.
If you try and fail, congratulations. Most people don't even try.
Bu arkadaşın motoru düzgün bakımlarıda tam, açıklaması ise zaten motora nasıl baktığını göstermiş eğerki ille alınacaksa bu alınabilinir çok sorun da çıkarmaz gibi geliyor bana, bunların genel piyasaı bu şekilde ise tercihim bu motordan yana olurdu. Kronik problemleri pek yok bildiğim kadarıyla olası sorunlara da kendiniz bakacak iseniz f650.com sitesinde her türlü neyin nasıl yapılacağına dair bilgi var yapacağınız masraf yedek parça masrafı olur sadece. yakıtı da güzel uzun yolda 3.5lt lere indiğimi hatırlıyorum ki bendeki 2000 model tek bujili ve nispeten dökük bir motordu.https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-bmw-zabita-cikmasi-ile-karistirmayiniz-2005-model-gs-928264813/detay
ANGARAJ
Merhaba boş vitese geçmemek nedeni Debriyaj baskı baltayı tam ayırmadığı için boda 2000 model motor da parçaların yerleri yuvaları aşınmışsada olur size sorun değilse eliniz alışır. Zaten motorlar boşta bırakılmaz benim tavsiyem masraf etmeyin. İkinci konu Gidon kilitlendiğinde iki bölüm var ikincisi parkları açıyor diye hatırlıyorum dikkatli bakın belki ikinci bölüme geliyordur kontak iyi dürüşler.
Herkese selam. Ben de '07 Dakar ile katıldım aranıza. Epeydir kimse bir şeyler yazmamış, biraz tuhaf geldi doğrusu. Sezona doğru giderken canavarı keşfetmeye çalışacağım. Ufak tefek problemleri, daha doğrusu noksanları var gibi. Önce tanımlamam gerekiyor. Biraz zamanla tanımlar, buradan deneyimi olan arkadaşların tavsiyelerine başvururum gibi görünüyor. Herkese kazasız belasız sürüşler dilerim.
Hosgeldin. Artik pek al sati olmayan motorlar. Ama binilmeyecek anlamina gelmiyor bu dedigim. Ben bile yillar once sattim. Baska marka modele yoneldim. Bir sorunun olursa yine de buradayiz. Keyifli surusler hayirli ugurlu olsun.
Yanıtın için teşekkür ederim. Ben gördüğüm kadarıyla piyasada temiz, düzgün olanı yaz-kış farketmeksizin hemen satılıyor. Evet 2007 modeller artık 15 yılını doldurdu tabi ama, ne yapalım bu piyasa koşullarında şahine-doğana 100 bin diyorlar. Ben makinayaı anlamaya çalışıyorum. Bir yandan ustamla, bir yandan da km yaparak. Ön taraftan fanın olduğu bölgeden bir uğultu çıkıyor. Fan çalıştı sanıyorum, duruyorum, bakıyorum, fan değil. Belkide normaldir, belkide değildir henüz bilmiyorum. Sesin nasıl bir ses olduğunu tanımlamak da hayli güç. Ustama gidiyorum ses yok diyor. Ben dinliyorum ses var.Motor durduğumda (ışıklarda mesela) ister boş viteste iken, isterse de elim debriyajda beklerken devir ibresinde yukarı aşşağı küçük hareketler var, motorun çalışması da ona eşlik ediyor. Çukurlarda arkadan taaak diye ses geliyor, sanırım Arka amortisörden. En sıkılaştırlmış pozisyonda bile çok yumuşak, sanırım değişmesi gerekiyor. Orjinali 1200-1500 Dolar civarında çıkması ya da yan sanayisi bulunur mu? bulunursa takmalı mı takmamalı mı muamma. Şimdilik çok keyif veriyor. Daha havalar düzelmedi buralarda yağümur yağıyor kaç gündür, ona rağmen ısrarla biniyorum. BU yazdığım başlıklarla ilgili tecrübeni paylaşıp, dayanışma gösterirsen pek sevinirim. Keyifli sürüşler dilerim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:49 ----------
Bir de unuttum, alırken farkettik tabi ama şöyle bir durum var. KOntağı açtığımda çalıştırmadan önce yanan ve bir süre sonra sönmesini beklediğimiz gösterge panelindeki ışıklarda ABS ışığı hiç yanmıyor. Arka ABS devreye giriyor her zaman, ama ön ABS bazen devreye giriyor. Satın aldığım arkadaş gösterge panelini söktüğünü, söktükten sonra da temazssızlık olabileceğini söylüyor. Ön diskin orda, ön ABS kablosunun temazssızlık da yapabileceğini söylüyor. ACaba bu tür sorunlar genel olarak nasıl çözülür, o konuda da yardım talep ediyorum. Yoksa ben böyle de binmeye devam edeceğim.
Once akunu bir kontrol ettir diyecektim ama ikinci mesajini gorunce, olayin akuden oldugu kesin.
Neden mi? İkinci mesajina gore, durumu soyle izah edeyim. Abs beyni sabit 11.5 volt ister ve bunu goremez ise abs calistirmaz ki bu devir saatindeki ibrenin hareket etmesine de sebebiyet verir. Abs acma kapama dugmeni de kontrol et. Calisip calismadigindan emin ol. Abs sensoru on tekerlekte ve bir plastik parca. Bu zamanla catlayip icine su alip calismaya da biliyor. Akunun sabit voltajini ve motor calisirken voltajini olc. Calisirken 14 civari olacak. Gaz ve 3000 4000 devir arasi ve 14 u goruyor mu bak. Sunu da unutma, bosta calistirma, orta sehpada calistirma da abs sensor hatasi verebiliyor motor asiri titredigi icin. Bir de motoru rolantide calistirmak akuyu sarz etmez. En az 5 saat yuksek devir surus veya akuyu cihazla sarz etmen gerek. Devir saatinin ignesinin oynamasi bir yerden sase aliyor olmasindan da olabilir.
Fan cercevesi saglam mi bir bak. Fanin cikardigi ses olmasin?
Arka amortisorden gelen o ses amortisor sikintisi. Ya patlak ya da ayari bozuk. Bana patlak gibi geliyor. O yuzden dibe vuruyor olabilir. Aklima gelmisken yan ayak switch i cok sikinti bu motorlarda. Yolda ani stop yaptirabiliyor. Panik yapma, ayaginla hafif indir ve kapansin kendi bi kac cm asagi indir duzelir yolda giderken.
Fren esnasında yük ön tekerleğe bindiğinden dolayı tutunma artıyor ve dolayısıyla lastik kaymadığı(ya da az kaydığı) için ön ABS'nin devreye bazen girmesi normal. Bildiğim kadarıyla GS lerde ABS sensörü arızası sık rastlanılabilen bir durum. Fakat siz devreye giriyor dediğiniz için muhtelemen sizdeki sorun göstergedeki LED lamba bozulmuş.
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)