Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

BMW F650 GS / Dakar Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #1961
    GaCCaLL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    KTM 1190-DR 350-Joyride 200-BMW R26-Jawa 250
    Beyler
    İlandaki benim eski motorumdur KM yi düşürmüşler ve fahiş fiyattan satıyorlar duyrulur..

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-bmw-bmw-f650-mavi-temiz-bakimli-162495445/detay
    erkanzdemir bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #1962

    Üyelik
    14 Nisan 2014
    Öncelikle herkese merhaba, aranıza yeni katılıyorum. Yaklaşık 1 aydır F650GS bakıyorum fakat tam olarak güvenebildiğim bir makina bulamadım.

    Aşağıda soracağım sorununun cevabını bütün forumu uzun uzun okumamama rağmen maalesef bulamadım. Daha önce sorulup cevaplandıysa şimdiden kusura bakmayın.

    aşağıdaki ilanda yer alan motoru bugün inceledim, bir ustaya da gösterdim fakat usta klasik olarak çok fazla yorum yapmadı. Anladığım kadarıyla BMW'ye genel olarak karşı bir ustamız. Çok özen gösterilmemiş fakat mekanik anlamda bir sıkıntı görünmüyor dedi. Elcikler eski, artçı ayak koyma yerleri değişecek vs. gibi. Motor benim içime sindi fakat ustanın sözleri aklımı karıştırdı. (Ustada satılık Transalp var 2. el o yüzden aklımı karıştırıyor olabilir)
    Motorun lastikleri ve fren diskleri fena değil, yan çantaları BMW çantalar fakat sağ çanta yüzeyinde ciddi çizikler var, gövdesinde herhangi bir çizik yok.Sanıyorum biraz sürüklenmiş.

    Asıl soruya gelince motor blogunda sağ tarafta boya üstünde kabarmalar var. Anahtarla kazıyınca geçiyor fakat bu çok fazla hararet yaptığının göstergesidir olarak algılıyorum. Fikriniz nedir? Motor bloğu üzerinde bu tip nokta nokta kabarmalar var ise ciddi bir sıkıntının işaretçisi midir? Anahtarla kazıyınca parlak aluminyum yüzey görünüyor. Fiyat ve alınabilirliği konusunda yorumlarınızı bekliyorum.

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-bmw-temiz-f650gs-150082050/detay

    Teşekkürler,

  3. #1963
    E-TEKİN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ocak 2014
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    KTM Duke200
    Arkadaşlar 2012 yılında 2002 model f650gs almıştım 27000km de idi.Bu motoru alacak olanlara tavsiyem,marş rublesi,devir daim seti,Ön amortisör keçelerine,konjektörüne bakmaya veya baktırmayı unutmayın.Sağlam bir ustaya ve cihaza bağlatmadan kesinlikle almayın derim.

  4. #1964

    Üyelik
    14 Nisan 2014
    Ugur bey tesekkur ederim. Motoru kacirdim irdelerken. Yakinlarda baska denk gelirse sizi rahatsiz ederim.

    Selamlar

  5. #1965
    canyerli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    F 650 GS DAKAR
    Herkese Merhaba

    2 Ay önce bir DAKAR da ben edindim,kesinlikle harika fakat birkaç gün önce sağ aynam şansızlık eseri kırıldı. Üst üste olan 2 somun birbirinden ayrıldı ve biri ayna çubuğunda öteki ise gazın yanındaki yerde kaldı. Borusan da bu somunların olduğunu öğrendim .(14,35 EURO) .Ankara da başka bulabileceğim bir yer var mıdır? Bilgisi olan Paylaşırsa sevinirim.

    Şimdiden Teşekkürler

  6. #1966
    Arda_Karaca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Kasım 2011
    Şehir
    Foça
    Motosikleti
    BMW F650GS
    Ankara'da değil ama Borusandan almadan önce mutlaka BEMPAR'a da mutlaka sorun.

    0212 482 54 28 - 29

  7. #1967
    hisvarlar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW K1600GTL Exclusive
    Alıntı canyerli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Herkese Merhaba

    2 Ay önce bir DAKAR da ben edindim,kesinlikle harika fakat birkaç gün önce sağ aynam şansızlık eseri kırıldı. Üst üste olan 2 somun birbirinden ayrıldı ve biri ayna çubuğunda öteki ise gazın yanındaki yerde kaldı. Borusan da bu somunların olduğunu öğrendim .(14,35 EURO) .Ankara da başka bulabileceğim bir yer var mıdır? Bilgisi olan Paylaşırsa sevinirim.

    Şimdiden Teşekkürler
    O iki somun zaten gevşeyince birbirinden ayrılır. Ayrıca çinli motorların bazılarıda aynı sisteme sahiptir. Gazkolundaki somunu çıkarıp diğeri ile tekrar sıkmayı deneyin, sıkmazsa bir motorcuya gidin onlar size bir parça ayarlar yada yönlendirirler.
    regal bunu beğendi.

  8. #1968
    canyerli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    F 650 GS DAKAR
    Tesekkur ederim cevaplariniza , unutmadan aklimda bulunsun her zaman , Ankara'da Bildiginiz bir BMW ustasi var midir?

  9. #1969
    GÜNTEKİN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Şubat 2010
    Şehir
    ISPARTA
    Motosikleti
    HONDA CBF 150 & BMW F 650 GS
    Arkadaşlar 2005 f 650 gs sol arka çamur sıyırıcı ihtiyacım var çıkma bulabilir miyiz?

  10. #1970
    RAMİREZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    KTM duke 125-- BMW F650 CS
    Arkadaşlar iyi günler..
    f 6550 cs scarver motorumun lastiklerini michelin pilot road 4 le değiştirdim. Bu özelliklerde başka alternatif bulamadım. Dolayısıyla ön lastik 120 oldu. Şimdi manuelde ön 32 arka 36 psi yazıyordu. Tabi bu 110 ön lastik için. Sizce ön lastiğin havası kaç olmalı? Acaba 32 ye devammı etsem??
    Teşekkürler..

  11. #1971
    hisvarlar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW K1600GTL Exclusive
    Lastik alanı genişledikçe basınç daha fazla alana yayıldığı için aynı hacimde hava ile daha sert bir lastiğiniz olur. 30-31 civarına düşmeniz daha mantıklı olacaktır.
    RAMİREZ bunu beğendi.

  12. #1972

    Üyelik
    11 Eylül 2013
    Şehir
    İst.
    Motosikleti
    V-Strom 650
    Alıntı hisvarlar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Lastik alanı genişledikçe basınç daha fazla alana yayıldığı için aynı hacimde hava ile daha sert bir lastiğiniz olur. 30-31 civarına düşmeniz daha mantıklı olacaktır.
    esasen psi hacim değil basınç ölçüsü. yani 110 ve 120 genişlikteki lastiklerin her ikisinde de 32 psi varken, aynı basıncı sağlamak için 120'lik lastiğin içine daha fazla hava basmak gerekir. ancak dediğiniz şu şekilde doğru olurdu, iki lastiğin içinde de aynı hacimde hava varken, 120'lik lastiğin basıncı daha az olurdu. dolayısıyla lastik biraz daha inik olurdu.
    ben naçizane basıncı değiştirmemeyi öneririm. çünkü lastik zaten 1 santim daha geniş, bir de içine daha az hava basılırsa lastik daha da yayvanlaşır.
    RAMİREZ bunu beğendi.

  13. #1973
    hisvarlar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW K1600GTL Exclusive
    Alıntı byanmaz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    esasen psi hacim değil basınç ölçüsü. yani 110 ve 120 genişlikteki lastiklerin her ikisinde de 32 psi varken, aynı basıncı sağlamak için 120'lik lastiğin içine daha fazla hava basmak gerekir. ancak dediğiniz şu şekilde doğru olurdu, iki lastiğin içinde de aynı hacimde hava varken, 120'lik lastiğin basıncı daha az olurdu. dolayısıyla lastik biraz daha inik olurdu.
    ben naçizane basıncı değiştirmemeyi öneririm. çünkü lastik zaten 1 santim daha geniş, bir de içine daha az hava basılırsa lastik daha da yayvanlaşır.
    Ben psi hacim ölçüsüdür demedim ki. Sizin bu tezinize göre 180-200 taban araba lastiklerinede 32 psi hava basılıyor 120 taban motosiklet lastiğine de. Hemde arabada lastik başına düşen ağırlık çok daha fazla iken. Peki yol bisikletlerinin o incecik lastiklerine 80-100 psi hava basılmasını nasıl açıklayacaksınız ? Madem lastik büyüdükçe daha çok hava basıyoruz 100 psi basmayı denesenize 120 lastiğe : ) Bu basınç işi düz mantıktan biraz farklı, anlaması ve kavraması güç bir durum. Lakin kabul etmek lazım, daha büyük hacimdeki lastiğe aynı şartlarda daha az hava basılır.
    RAMİREZ bunu beğendi.

  14. #1974

    Üyelik
    21 Temmuz 2014
    Motosikleti
    BMW F650GS
    Selam arkadaşlar
    aranıza yeni katılmış biri olarak size küçük bir sorum var F650GS 2005 model motorumu yeni aldım.Ehliyeti almadığım için garaja park ettik fakat bir hafta sonra motora bakmaya gittiğimde tam altında tapanın da tam altında betonda yağ sızıntısı vardı 15 damla falan acaba fazla yağmı aktı yada bir kaçak söz konusu mu yardımlarınızı bekliyorum...

  15. #1975

    Üyelik
    25 Ekim 2011
    Motosikleti
    BMW F650GS
    Merhabalar,

    2001 model f650gs'min marş rublesi dağılmış durumda. Borusan'daki fiyatlar oldukça yüksek olduğundan yurtdışından getirtmeyi düşünüyorum. Nereden almalı, nasıl getirtmeli, gelirken gümrüğe takılır mı gibi şeyleri merak ediyorum. Bu konuda yardımcı olabilecek kimse var mıdır?

  16. #1976
    mslck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2007
    Şehir
    sivas, istanbul,
    Motosikleti
    F650 GS
    Yağ tapasi iyi sıkılmamis, contasi değiştirilmemiş olabilir bu basit durum, motorun contalarindan kaçıriyor olabilir yağı izlemeniz faydali olur.

  17. #1977
    phradrel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    F650GS
    mayısta 2005 f650gs alarak aranıza katılmış bulunuyorum

    yedek parça konusunda ataşehirde uğur usta var. kendisi de üyeydi buraya görüştünüz mü hiç?

  18. #1978
    mslck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2007
    Şehir
    sivas, istanbul,
    Motosikleti
    F650 GS
    Arkadaşlar bilenlerden sorayım, dakar olmayan bir f 650 gs; 3 değişik sele yüksekliği ile geliyor, standart sele, alçak sele ve yüksek sele. Yüksek sele olan 2004 model motorumun selesini standart bir sele ile değiştirdim ama yine biraz olumsuzluk var, sele çukuru uygun değil ve sizi sürekli öne itiyor, uzun yolculuklarda bir süre sonra inanılmaz bir yorgunluk oluyor, yük ayaklara ve kollara biniyor, duruşunuz ve dengeniz bozuluyor, sele de öne yığılıyorsunuz. Daha önceki 2000 model motorumda böyle değildi. Durumu düzeltebilmek için sele altındaki takozların arkadakilerini 6-7 mm kadar keserek kısalttım değişiklik farkedildi ama yeterli değil. Kıyaslama yapabiliyorum çünkü 2000 model 650 gs de bu olay hiç yoktu. Daha dengeli ve konforlu oturabiliyordum. Sormak istediğim bu yüksek alçak versiyonların farkı sadece koltuk süngerinin şekli mi, yoksa şaside de farklılık var mı?

  19. #1979
    GaCCaLL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    KTM 1190-DR 350-Joyride 200-BMW R26-Jawa 250
    Alıntı mslck adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar bilenlerden sorayım, dakar olmayan bir f 650 gs; 3 değişik sele yüksekliği ile geliyor, standart sele, alçak sele ve yüksek sele. Yüksek sele olan 2004 model motorumun selesini standart bir sele ile değiştirdim ama yine biraz olumsuzluk var, sele çukuru uygun değil ve sizi sürekli öne itiyor, uzun yolculuklarda bir süre sonra inanılmaz bir yorgunluk oluyor, yük ayaklara ve kollara biniyor, duruşunuz ve dengeniz bozuluyor, sele de öne yığılıyorsunuz. Daha önceki 2000 model motorumda böyle değildi. Durumu düzeltebilmek için sele altındaki takozların arkadakilerini 6-7 mm kadar keserek kısalttım değişiklik farkedildi ama yeterli değil. Kıyaslama yapabiliyorum çünkü 2000 model 650 gs de bu olay hiç yoktu. Daha dengeli ve konforlu oturabiliyordum. Sormak istediğim bu yüksek alçak versiyonların farkı sadece koltuk süngerinin şekli mi, yoksa şaside de farklılık var mı?
    Şaside farklılık olacağına ihtimal vermiyorum,
    Fakat amortisörlerde de alçaltma kiti olabiliyor bazı motorlarda onları da irdelersen biraz sana faydası dokunabilir ayrıca amortisör sertliği vs içinde oynuyorlar alçaltmak için.
    ANGARAJ

  20. #1980

    Üyelik
    21 Temmuz 2014
    Motosikleti
    BMW F650GS
    teşekkürler contadan kaçırıyormuş usta halledecek...


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler