İkisinden de aktı ve sildikten sonra kesildi
Bir yere gitmek için ARABAya binilir, MOTORA BİNMEK İÇİN her yere GİDİLİR!
Yol hakikaten engebeliydi bir de artcim vardi.Cevap icin tesekkurler
Bir yere gitmek için ARABAya binilir, MOTORA BİNMEK İÇİN her yere GİDİLİR!
İyi dilekleriniz için teşekkür ederim arkadaşlar. Aranızda K&N hava filtresi kullanan var mı? yorumlarınız nedir bu filtre hakkında. yakıt - performans durumu nasıldır. Şu an motorumda bu filtre var. ve devir yükselince çıkardığı ses hoşuma gitmiyor. Sanki filtre yokmuş gibi.
Sağlıcakla.
Arkadaşlar ramazanın son haftası yola çıkacağım. Çıkmadan önce kafamda oluşan soru işaretlerini yokedersem yol dahada keyifli olacak .
Merak ettiklerim sırasıyla ;
* Kontağı ilk açtığımda ABS, benzin uyarı ışığı ve hararet ışığım yanıyor. Ancak yağ uyarı ışığım yanmıyor. Normalde diğer tüm motorlarımda motor çalışmadığında bu lamba yanardı. Bu normal midir yoksa bir sorun mu var?
* Benden önceki sahibi hava filtresi olarak K&N takıldığını söyledi. Henüz söküp bakmadım ama gaza yüklendiğimde sanki filtre yokmuş gibi hava emişini duyuyorum. K&N filtre kullanan arkadaş varsa bu normal midir. bu filtreyi kullanmaya başladıktan sonra hava yakıt ayarı yaptıran oldu mu?
* Motor soğukken marşa bastığımda motor çalışıyormuş gibi oluyor ancak tekrar stop ediyor. ilk çalıştırmayı 3. marş denememde başarabiliyorum.
* Motor sıcakken de çalıştırmak için uzunca bir süre marşa basmak gerekli. Normal olduğu söylendi bana. gerçekten normal midir?
* Eski sahibi marş rublesini KTMnin marş rublesi ile değiştirildiğini söyledi. Böyle birşey mümkün müdür?
* Benzin uyarı ışığı yandığında takribi kaç litre benzin kalıyor depoda ve ne kadar gidileiblir?
* 3000 devir/dakiyayı geçtiğimde motor hissedilir derecede atikleşiyor. Ancak onun öncesinde sanki gaz yemiyor gibi oluyor.
* motorun en üstündeki kapağın orada terleme var. Egzantrik milinin kapağı sanırım orası. Çok sorun yatatır mı?
* Son olarak rölanti devri kaç olmalıdır. Bana biraz yüksek gibi geldi.
Sorularımı cevaplayıp beni aydınlatırsanız sevinirim.
Sağlıcakla.
Elimden geldiğince cevaplamaya çalışayım;
-Benimkinde yağ uyarısı yanıyor bence bir göster kasıtlı olarak engellenmiş ve bozulmuş olabilir. Ayrıca F650 GS yağ olayı hassastır. Benimkinde arıza vardı gömülü yağ pompası olduğu için bayağı uğraştırdı.
- KN kullanmıyorum.
- Akünün ölçümünü yaptır ve zayıf ise hemen değiştir. İleride marş rublesi ile ilgili sorun yaşayabilirsin bu da çok yaygın. Bu arada motoru aç kapa esnasında çarpma gibi metalik bir ses geliyor mu? Eğer varsa hemen tamirciye git yağ ile ilgili sorun var ve krank elden gidiyor demektir. Bunu yağ lamban yanmadığı için ilave ettim.
- Bu motorlarda başka bir konu da yaşa bağlı egzantrik zinciri uzaması. Eğer öyleyse zamanlamadan dolayı geç alma olabilir. Ama bana gene de akü zayıf gibi geldi.
- KTM olayını hiç duymadım.
-Benzin yandıktan sonra tecrübi değer 50 km tabiki motordan motora değişecektir.
- Bizim motorlar torklu makine diye güvenip 3000 altında seyir yapma krankı zorlarsın. İdeali 3750-4250 aralığı bu aralıkta titreşim de gayet uygun ve rahatsızlık vermeyici boyutta. 1nci viteste o dediğin hissedilmiyor olması lazım.
- En üsteki dediğin plastik ve koyu kahve rengli olansa çatlak var mı diye kontrol ettirmen de fayda var. Yoksa conta ile alakalıdır.
- Rölanti benimkinde 1100 RPM.
Umarım yardımcı olmuşumdur.
Bir yere gitmek için ARABAya binilir, MOTORA BİNMEK İÇİN her yere GİDİLİR!
Dostum çok teşekkür ederim cevapların için.
Benim rölanti ve start sorunumun temel sebebi rölanti valfi kirlenmesi gibi görünüyor. Yağ lambası sorunumun ömrü biten ampul olduğunu düşünüyorum. En kısa zamanda bakacağım. Bu arada motoru aldığımdan beri işe onunla gidip geliyorum. birkaç kere de İstanbul'a gidip geldim. Çalışmasında herhangi bir değişiklik yok.
Sağlıcakla.
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
krank mevzusu önemli dikkat derim,
yüksek meblalara çözülüyordu 2000 öncesi f650lerde
arkadeaşlar bu zevk meselesidir. ancak bmw kaliteli bir motor. görsellik olarak harika bir motor. parca sorunu falan yok. pahalı falan derler parca icin ama hondanın bağzı parcaları bmw den pahalı. en pahalı parca bulunmayay parcadır. al kardeşim bir bmw gs icin rahat olsun. ömür boyu sür
Arkadaslar merhaba ben de eski kasa 2004 vs f650 almayı düsünüyorum klasik olarak transalple ikisi arasında kaldım tabiki ikisi de iyi makinadır ama önemli olan insanın ihtiyaclarına uygun olanı alması sorum su ben motoru daha cok is ev arası sıkısık istanbul trafiginde kullanıcam daha önce hyosung gv250 cruiser kullanıyordum trafikte scoter lardan cok da geride kalmıyordum peki f650nin trafikde ki durumu nedir acaba araba gibi sıkısır kalır mıyım trafikte
Merhaba Arkadaşlar.
Uzun zamandır yazmıyorum. Yola çıkmadan önce yağ müşürünü değiştirerek soru çözdüm. 10 Tl ye maloldu.
Bayrdamda yaklaşık 1300 km lik bir yolculuk yaptım. Artçılı ve 3 çanta ile yüklü bir şekilde. 110 - 140 km gibi değişken hızlarda seyrettim. birkaç mekanik sıkıntı yaşadım sıralıyorum;
* Polis çevirmesinde durduğumda arka fren kaliperimden duman geldiğini farkettim. Onu gördükten sonra hızımı 70 km civarına düşürüp varış noktama vardıktan sonra komple arka tekeri söktüm, Teker somununun altındaki kalın pul kırılmıştı. Sanayide bir tornacıda yaptırdım onu. Süm sistemi temizledim kontrol ettim herhangibir sıkıntı görmedim.
* ABS yi kapatmayı beceremedim. Bu yüzden toprak yolda rampa inerken durmak istedim ve düştüm.
* Bu düşüşten sonra arka fren toprak yolda giderken sürekli boşaldı Anadol un fren tertibatı gibi pompalayarak şişirmek zorunda kaldım.(dot4 eklememe rağmen)
*Arka zincir gergileri gevşiyor. Kontra somunu olmadığı için güvenemiyorum. Sağ taraftaki gergi parçası gevşeyip arka dişliye çarptı ve saplamayı yamulttu. Başka bir saplama ile sorunu çözdüm.
Bunlara ek olarak da;
Ara ara da zor çalışıyor rölantideyken birden rölanti düşüyor ve stop ediyor. Ardından Çalıştıramıyorum. 2 hafta içerisinde 4 kere falan yaptı. Yakıt filtresi veya rölanti motorundan şüphelenmekteyim.
Yakıt sarfiyatı beklediğimden fazla çıktı. Orijinal hava filtresini alıp takıcam.
Buna rağmen genel anlamda memnun kaldım motordan. Çıkan sorunları yolda çözebildiğim için eve kadar gelebildim.
Kazasız sürüşler.
Sağlıcakla.
Işık yandıkça depoyu fulledim. deponun dibindeki pislikten dolayı sıkıntı çekmeyeyim diye. yaptığım kilometre ile hesapladım. Bu bağlamda 100 Km'de 5,5 Lt. gibi bir değer çıkardım. Hızım ve yük durumu etkiliyordur bunu.
Açıkcası bu yolculuğu test amaçlı yapmıştım. gerekli eksiklikleri giderip Kurban bayramında aynı güzergahı tekrar almayı hedefliyorum. Riskli bir yolculuktu benimki. Çünkü motoru aldıktan 1-2 hafta içerisinde yola çıktım. Çözebildiğim sorunlar olduğu sürece fazla kızmıyorum .
Sağlıcakla.
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
uzun süredir F650gs kullanmadım ama aklımda kalanları paylaşayım
1-motorun ara sıra zor çalışmasının sebebi genellikle oksijen sensörüdür ,oldukça hassastır,fakat üfleyerek bile temizlenir.
2-ön ve arka disk civatalarını ara sıra kontrol edin veya söküp loctite ile yeniden sıkın.(zaman icinde gevşeyebiliyor)
3-ABS kapatmak bir çok BMW de aynı sekildedir.çalıştırmadan önce ABS off düğmesine uzun süre basmak gerekir,
4-Freni pompalayarak durabiliyorsan borularda hava vardır,fren havalarını almalısın.
5-arka zincir gergi somunlarını(şimdi gözümün önüne getiremiyorum)fiberli somunlarla değiştirebilirsin..
6-Hava filtresi temiz değilse yakıt yükselir,bir de kullanıma bağlı tabii,ama ben yoldışında da 5-5,5 Lt yi geçmedim.
-F650gs genel olarak sorunsuz motordur.az da olsa olumsuz bir kaç olumsuz özelliği var,mesela grenajlarını sevemedim ben o motorun.ön far ampülü değiştirmesi derttir.
-Çift silindir,paralever Telever görmüş BMW tutkunları tek silindir sebebiyle F650gs e sıcak bakmasa da bana göre hala çok cazip bir motordur.Dünya da bunu biliyor ve F650gs üretimden kalktıktan sonra GG650gs olarak piyasaya sunuldu.
-Ben şu an 1150gs ADV kullanıyorum ve yaşım daha da ilerlediğinde 650gs i düşünebilirim.
Savaş Abi seni tekrar gördüğüme sevindim.
* Bir tek sökmediğim lampbda sensörü kalmıştı ona da el atayım. Aslında ben hava emiş borusundaki hava sıcaklığını ölçen sensörden şüphelenmiştim biraz hırpalanmıştı.
* Disk civataları aklıma yattı olabilir.
* Denilen şekilde kapatmayı deniyorum. Ancak olmuyor. Şöyle ki ABS tuşuna basılı tutuyorum kontak açıkken. bir süre sonra ABS ışığı yanıp sönmeye başlıyor. Motor hareket edince sönüyor tamamen. Deneme amaçlı arka frene bastığımda devreye giriyor.
* Gelir gelmez fren havasını aldım zaten. Test etme fırsatım olmadı.
* İlk fırsatta fiberli somuna geçiş yapacağım.
* Aslında ben grenaj kısmını çok sevdim. Hem farklı bir çizgisi var hem de yana yatmalarda yere temas etme yüzdesi düşük(Tarafımca denendi). Misal yağ müşürünün lambasını kontrol etmek için göstergeyi sökmek bayağı uğraştırdı beni . Hepsine led takayım diyorum ama bu hammallıktan dolayı vazgeçiyorum.
* Yıkanabilir tip filtre kullanmışlar. Ancak solüsyonu tekrar sürmemişler sanırım. Geçirgenliği artmış. Filtreyi ışığa tuttuğumda karşı tarafı görebiliyorum.
* Benim gönlümde yatan ikinci aslan 1100 GS. Ancak boyum gerçekten sorun yaratıyor. Teorikte sürebilirim sorun değil. Ancak arazi köy yollarında - genelde bu tip yolalrda kullanmak istiyorum- kontrolün bende olmasını istiyorum. F650 GS bu güveni verdi bana. Aynı yola önceki motorum olan Transalp ile girseydim. Muhtemelen düşüşlerimde grenaj hasarı ile dönerdim tatilden.
* Eğer 1100 GS sahibi olamazsam bu sebeplerden ötürü, Modeli yüksek temiz bir F650 GS alabilirim.
Sağlıcakla.
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
Bugün sabahtan Tokat zileden bir f650gs ilanı koyuldu ve 2 saat sonra kalktı. 2004 model 18binde orjinal arka çantalı, daha egzosları bile yanmamıştı ilk günkü gibiydi. Tamamen kazasız boyasız servis bakımlı 11750 tl. O motorda gözüm kaldı, umarım alanın başına bişey gelmez
Kaldırılmadı sanırım ilanda değişiklik yapıyor
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-bmw-satilik-2004-model-bmw-f650-gs-18.600-km-de-hic-kusursuz-orjinal-134694763/pasif-ilan/#classifiedTitle
Şu an bu konu içerisinde 12 kullanıcı var. (0 üye ve 12 misafir)