Arkadaşlar bugün arkadaşımın 2004 model bmw f650gs sinin, yağ içine su karışmış bol miktarda, sütlü kahve gibi olmuştu
Üst kapak contası hakkında şüphelerimiz vardı ama motorun çekişinde ve hararetinde bir sıkıntı olmadığı için bizde devirdaim kısmına yoğunlaştık ve devir daim keçelerini değiştirmeye karar verdik. Aslında o-ring keçe desek daha doğru olur.
Devir daim kelebeği ve mili. yurt dışından geldi 100 tl gibi bir maliyet oldu. (40.000 km'de bir değişmesi gerekiyormuş)
Keçeler tanesi 2 tl X 2 =4 TL
Sıvı conta siyah 10 tl (baya arttı zaten)
Birde yan debriyaj kapağına tekrar conta kestirdik o da 5 tl.
Öncelikle koltuk, yan grenajlar motor koruma demirini ve sacını sökerek işe başladık. Motor yağı çok su ile karıştığı için motor yağını önce güzelce boşalttık ve ucuz motor yağı ile filitreyide sökmek sureti ile 15 dk çalıştırdık ve tekrar o yağı da boşalttık. Ondan sonra devirdaim kapağını ve debriyaj bölümünün kapağını söktük. sonra keçeleri değiştirip, devirdaimi yenileyerek sıvı contayı sürüp kapağı tekrar yerine oturtarak ters mühendislik yaptık ve işimizi bitirdik. Ama inanın yaklaşık olarak 5-6 saat gibi bir sürede yapabildik 2 kişi :(
Şİmdi dile kolay böyle kısa bir şekilde anlatıyorum ama rotax marka bu motor beni BMW'den soğuttu diyebilirim. Çünkü periyodik sayılabilecek işler için bile çok çok zor ve zahmetli atraksiyonlara girmek zorunda kalıyorsunuz malesef. Açıkcası birçok şey düşünülmemiş. Özellikle devirdaim pompasının kalitesinin ve boyutunun bu motora yetebileceğini düşünenler varsa beri gelsin. Bana göre hem değiştirmesi daha kolay hemde kalitesi daha iyi olmalıydı arkadaşlar. Birde debriyaj tası ile debriyaj telini irtibatlandıran mekanizmada gerçekten çok dandik. Motorun içerisinde birçok mika ve plastik dişli seti kullanılmış bu iyi değil. Motoru yıkarken özellikle elektirik aksamı ve elektronik sistemler açık hedef. çünkü 2 hafta öncede elektirik tesisatını elden geçirmiştik ve birçok eksiklik tespit ettik. Bu yüzden motorunuzu yıkarken özellikle göstergeden seleye kadar olan kısma su tutmamaya özen gösterin.
Velhasıl kelam, denge kurmaya çalışırsak eğer; tork, gidiş, duruş, rahatlık ve en önemlisi 650 cc bir makine için yakıt harika. Ama bu yukarıda saydığım ve tespit ettiğim sebeplerden dolayı sıkıntılarımı belirtmek istedim. Teşekkürler herkese.