Çok acılar çekerim çok acılar, köpek değilim onu ısıramam.. Isırırım dudağımı. Büyük kişilerin sırlarına ortağım, gene de nah şu kadar övünemem. Bütün ayıplar bende ama, ne yapıp yapmalı ulaşmalı dostlara. Geri de kalmayı kendime yediremem..
Ben bütçeme uygun ve güvenilir bir F650 GS bulamadım. Bugün gittim Xl 650 Transalp aldım. Amortisör soft ayarda. Bir ayağımın parmak eklemine kadar yere basabiliyorum. Seleyi traşlatıcam. Alabilirsem alçaltma kiti de alıp daha rahat bir sürüş yapacağım.
Sağlıcakla.
Neden daha fazla para ödeyecekmişiz.
Yağ Filtresi
http://www.ebay.com/itm/BMW-F650GS-D...2cd44f&vxp=mtr
Hava Filtresi
http://www.ebay.com/itm/Air-filter-t...item51aac22404
Değerli F 650 kullanıcıları topiğinizde bundan sonra sık sık benide göreceksiniz.2004 model bir F 650 GS almış bulunmaktayım.Bu motorun bende aşağı yukarı 10 senelik bir hayranlığı var.Ancak bugüne kadar Hondadan şaşmamıştım.Hondanın 250 cc ve altı her türlü modeline bindim ve memnun kaldım.Ama 250 ve altı cc lerde beni tatmin etmedi.Bisiklet gibi geldi.(mesleğimde zaten bisikletçilik) Şu anda rüyalarımı gerçekleştirdim sayılır.
Lakin bütçem kısıtlı bu motoru aldığıma pişmanmı olurum, memnunmu kalırım zaman gösterecek.Ama forumlarda okuduğum kadarıyla sonuçta BMW öyle zırt pırt arıza yapacağını çalışmasından gidişinden anlıyorumki kolay kolay beni üzmeyecek.Ama genede tereddütlerim yok değil.
Benim hedefim belli.Hafta sonları uzun mesafe gezilere katılmak yada ferdi uzun mesafeler gezmek.Motora biniş tarzıma gelince motoru hiç üzeceğimi sanmıyorum.Öyle atlayıp zıplamakla işim yok.Zaten yaşım 50
Şu anki beklentilerim en az bu sezon beni yolda bırakmadan (40000 kmde şuan) beni üzmeden ve rezil etmeden çıkarabilirsem motoruma dört elle sarılacağım.
Şimdi forumdaki gerçekten tecrübeli arkadaşlarımız bana yardımcı olabilirlerse (dikkat etmem gereken konularda) motorumu daha çok seveceğime inanıyorum.Motorumunda resimlerini en kısa zamanda atacağım buraya ayrıca ileriki günlerde bazı sorularla kafanızı şişirirsem kusuruma bakmayın.Saygılarımla
Teşekkür ederim.
Bugün ilk defa sürdüm ve ilk izlenimlerim olumlu.Yol tutuşu hızlanması konforu,gerçi şehir içinde kullandım ve 3 üncü vitesi geçemedim.Yaklaşık yaptığım süratte 100 civarı idi.Yarın (pazar) biraz daha uzun mesafe ve açık yolda deneyeceğim bakalım izlenimlerimi burada yazarım.
Titreşim olayınada birşey yazayım 3000-4000 devirlerde kullandım ve o devirlerde rahatsız edici bir durum göremedim.
Maşallah tertemiz, kız gibi motosiklet. Tekrardan hayırlı olsun.
CBF 150'nin ilan linkini de paylaşır mısınız?
Bu topikte üyemi az yoksa herkes birşeylerlemi meşgul.
Fiyat konusu bence uygun,ama motor düzgünse hararet yaptırılmadıysa,motor açılmadıysa,bakımları düzgün yapıldıysa modelide güzel alınabilir.Ben şuan 2004 ünü kullanıyorum.Daha bugün 400 km yaptık ve tık demedi.Ha 400 km çok bi km değil ama keyif veren bir makina.4000 devirde 100-110 sollamalarda 120-130 gibi hızlarda kullandım ve 55 Tl lik benzin yaktı.
F650 GS lerde kolay kolay sorun olmuyor ancak bilinçli kişinin elinde kullanılırsa.halen piyasada 1995 ve üstü karbüratörlü modeller bile kullanılıyor.Gerisini sen düşün.Ama tekrarlıyorum sıradan bir motorcu tarafından orası burası kurcalanmadıysa al pişman olmazsın.Tekrarlıyorum en büyük sorun eski sahibi tarafından suyu kontrol edilmeyip hararet yaptırılmışmı iyi bir ustaya göster.Birde şarj problemi varmı ona baktır.En son söyleyeceğimde marş rublesinde sorun varmı onada baktır.
Evet 400 km lik bir Bursa gezisi yaptık.60 Tl lik benzin almıştım motora.(Benzin almadan önce lamba yeni yanmıştı.)Gezinin bitimine 20 km kala tekrardan lamba yandı.Yani kaba taslak km de 150 krş yakmışım.
Ammaaaa yolculuk nasıl yapıldı onu yazayım.Yanımdaki arkadaşta 150 lik mondial vardı.haliyle beraber yolculuk yapabilmek için 80-90-100 km sınırlarının dışına çıkmadım.Sadece araç sollamalarda gaz açtım.Vites bile çoğu verde 5 yapamadım.3,4,5 aralığında kullandım.
Benim yakıt sarfiyatıma katılanda olur katılmayanda ama ben bunu yaşadım.Ya motorum çok sağlıklı yada benle alakalı bir durum.
Şehirlerarası yolda zaten tüketim 100km/3,5 Lt ama bazı sürücüler duyuyorum.5,6 Lt yaktıranlar var.Çok merak ediyorum nasıl başarıyorlar bunu, diyeceğim ama çok devirli ve yüksek süratlerde kullanılıyorsa evet yakar.
Öncelikle bu yazıyı sizi suçlamak için yazmadım lütfen yanlış anlamayasınız bunu en başından belirteyim de..
şimdi sakaryadaki akaryakıt fiyatına baktım,
en pahalısı 4.73 oda Moil de
En ucuzuda 4.70 oda Lukoilde,
Biz en ucuzuna göre bir hesap yapalım bence,http://www.benzinal.com/akaryakit-fiyatlari/sakarya/adapazari/kursunsuz-benzin
Elimizde 60 liralık benzin olması gerekmekte,
Bu durumda 60/4.70=12,76lt benzinimiz var demek oluyor,
ve biz bu benzin ile 400km yol gitmemiz gerekmekte yanılmıyorsam,
peki bu kmde kaç lt benzine tekamül ediyor bir bakalım..
12,76/400= 0,0319lt yakması lazım
bunuda 100 ile çarpalım ki 100kmde ne yaktığımızı görelim..
3,19lt...
bunuda benzinin litresi ile çarparasak 100kmde ne yaktığımızı buluruz..
3,19*4,70= 14,993 yani yuvarlak 15tl diyelim..
bu durumda sizin söylediğiniz tutuyor lakin
benim aklım almıyor hani 3.5lt yakanlar var(şimdiye kadar şahit olamadım malesef) okudum ama bununda altına inen olduğunu 1.5 yıl f650 kullanmama rağmen gözümle görmeyi bıraktım ne duydum ne de işittim..
hocam siz o motoru katiyen satmayın,
Size söyleyebileceğim tek şey bu...
kazasız belasız sürüşler
ANGARAJ
Yukarıdada söylediğim gibi.O süratlerde ve birazda benim tecrübelerim sonucu sanıyorum o değerleri yakaladım.Şunu hemen belirteyim o kullanımla F 650 nin hakkını verdimmi hayır.Ama yol arkadaşıma uyum sağlamak için o şekilde kullandıım.İnanırmısın 150 cc lik motorla bana yetişmek için arkadaşımın benzini benden önce bitti.Tabiri caizse o motorunun cc sine göre benden daha çok benzin yaktı.
Sonuç olarak ufak cc li motorlar devirli kullanıldığı zaman bizim motorlar kadar benzin yakıyo.Peki bizimkiler her daimmi böyle yakıyor.Hayır.Bizimkilerde eğer 5000 d/d üzerinde sürersen su gibi içmeye başlıyor.4 Lt leri geçiyor o zaman.Ben bunun bilincindeyim.
Zaten şu bir gerçekki her marka motorlu araç (Otomobil,motosiklet vs.) test kurallarının dışında sürdüğün zaman yakıt sarfiyatını sağlıklı hesaplayamazsın.
Diğer topiklerdede bazı arkadaşlar yazmış mesela aynı marka ve model motorda biri diyor 100 km de 3 Lt yaktım.Öbürü diyor 100 km de 4 Lt yaktım.Ondan sonra 3 Lt yakan öbürüne diyorki senin motorda arıza var galiba.Ne alaka.Sürücü nün meziyetlerini sürüş koşullarını hiçmi düşünemiyorsunuz.Sadece az yaktım çok yaktın muhabbeti.
Şu an bu konu içerisinde 16 kullanıcı var. (0 üye ve 16 misafir)