BMW F650 GS / Dakar Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
21 Aralık 2012, 19:29
#1781
Arkadaşlar merhaba, Ekim'den bu yana BMW F650 GS (2000) kullanıcısıyım. Forumları araştırdım son derece dolu bulduğum için aranıza katılmaya karar verdim. Umarım sohbet ve faaliyetlerinizde bana da yer açarsınız. Hemen arıza ile söze başlamak istemezdim ancak bir yağ lambası sorunum var. Motor soğukken bir sorun yok ancak 10-15 dk geçip bir tur devir daim ettiğinde yağ lambası yanıp sönmeye başlıyor. Uzun yolda sorun yok ancak trafikte tamamen kırmızı olup ara sıra stop bile ediyor. Levent'te oturuyorum tamirci dahil çözüm önerilerine açığım selamlar.
Bir yere gitmek için ARABAya binilir, MOTORA BİNMEK İÇİN her yere GİDİLİR!
Reklamlar
-
21 Aralık 2012, 19:46
#1782
t.bozdogan adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar merhaba, Ekim'den bu yana BMW F650 GS (2000) kullanıcısıyım. Forumları araştırdım son derece dolu bulduğum için aranıza katılmaya karar verdim. Umarım sohbet ve faaliyetlerinizde bana da yer açarsınız. Hemen arıza ile söze başlamak istemezdim ancak bir yağ lambası sorunum var. Motor soğukken bir sorun yok ancak 10-15 dk geçip bir tur devir daim ettiğinde yağ lambası yanıp sönmeye başlıyor. Uzun yolda sorun yok ancak trafikte tamamen kırmızı olup ara sıra stop bile ediyor. Levent'te oturuyorum tamirci dahil çözüm önerilerine açığım selamlar.
hocam motoru ilk aldığınızda yağ ve filtreyi değiştirmişmiydiniz acaba?
Yağ filtrenizi bir kontrol edin ilk evvela..
ve yağ lambanız bozuk değil ise motorunuzun içerisinde yeteri miktarda yağ dönmüyor olabilir buda ileride çok daha büyük masraflara yol açar bilginize.
Bu şekilde kullanmanızı tavsiye etmiyorum kesinlikle..
ANGARAJ
-
22 Aralık 2012, 00:17
#1783
Teşekkür ederim. İlk bakım BORUSAN'da yapıldı değiştirdiklerini hatırlıyorum ancak teyit edeceğim. Yağın yukarı çıktığını cam göstergeden anlayabiliyorum ama tamircim egzantrik üzerinde yağsızlıktan derin çizikler olduğunu söylemişti ve bu nedenle taşlama yapıldı. F 650 GS tekniğinden anlamıyorum acaba yağın aşağı süzülmesini engelleyen bir tıkanıklık teknik olarak mümkün mü?
Bir yere gitmek için ARABAya binilir, MOTORA BİNMEK İÇİN her yere GİDİLİR!
-
22 Aralık 2012, 00:20
#1784
Şasisinden yağ dolaşan motor değilmiydi bu? Bir yerleri tıkanmış olabilir öyleyse.
-
22 Aralık 2012, 22:34
#1785
t.bozdogan adlı üyeden alıntı
Teşekkür ederim. İlk bakım BORUSAN'da yapıldı değiştirdiklerini hatırlıyorum ancak teyit edeceğim. Yağın yukarı çıktığını cam göstergeden anlayabiliyorum ama tamircim egzantrik üzerinde yağsızlıktan derin çizikler olduğunu söylemişti ve bu nedenle taşlama yapıldı. F 650 GS tekniğinden anlamıyorum acaba yağın aşağı süzülmesini engelleyen bir tıkanıklık teknik olarak mümkün mü?
2000 öncesi f650lerde ve sonrası f650lerde şasede yağ dolaşıyor,
Hatt ve hatta şasede de tel bir filtre mevcut ve by filtre de kirlenip tıkandığı takdirde motorda yağ lambasının yanmasın ı sağlamakta,
şurdan 2000 öncesi f650lerin şasedeki yağ filtresinin nerde olduğunu görebilirsiniz,
2000den sonraki modellerde de yağ hortumunu takip ederek bulabilirsiniz.
ANGARAJ
-
24 Aralık 2012, 13:27
#1786
Çok teşekkür ederim. Hemen kontrol edeceğim.
Bir yere gitmek için ARABAya binilir, MOTORA BİNMEK İÇİN her yere GİDİLİR!
-
24 Aralık 2012, 21:51
#1787
Sevgili GaCCaLL,
Yaptığım araştırmada 2000 üstü F 650 GS lerde tel filtre yokmuş. O eskilerde varmış. Bu arada bizim filtrenin değiştiğini teyit ettim. Başka neden olabilir acaba?
Bir yere gitmek için ARABAya binilir, MOTORA BİNMEK İÇİN her yere GİDİLİR!
-
25 Aralık 2012, 00:45
#1788
t.bozdogan adlı üyeden alıntı
Sevgili GaCCaLL,
Yaptığım araştırmada 2000 üstü F 650 GS lerde tel filtre yokmuş. O eskilerde varmış. Bu arada bizim filtrenin değiştiğini teyit ettim. Başka neden olabilir acaba?
O zaman üzülerek yağ pompası diyorum yetiştiremiyor demekki,
Motorun açılıp yağ pompasının temizlenmesi eğerki temizlenmeyecek durumdaysa değişmesi gerekmekte..
ANGARAJ
-
25 Aralık 2012, 20:59
#1789
Sorunu hallettik yağ müşiri arızalanmış. Her şey için teşekkürler.
Bir yere gitmek için ARABAya binilir, MOTORA BİNMEK İÇİN her yere GİDİLİR!
-
31 Aralık 2012, 20:17
#1790
Herkese iyi yıllar emniyetli sürüşler!
Bir yere gitmek için ARABAya binilir, MOTORA BİNMEK İÇİN her yere GİDİLİR!
-
19 Mart 2013, 18:10
#1791
Arkadaşlar bir arkadaş enduro sınıfına geçiş yapmak istiyor 250lik bir motor kullanıyor bütçesi çok iyi değil f650 gslere heves saldı bir sorayım dedim pek bilgim yok bmw konusunda nasıldır tek silindir titreşim durumu nasıldır. uzun yola gider mi yedek parçada sıkıntı yaşar mı? ve alacağı motor 2000-2005 model arası olacağı için o yaşta motorlar alınır mı servis borusan dışında özel yerler nasıldır gibi konularda bana yardımcı olacak bir arkadaş varsa çok mutlu olurum
-
26 Mart 2013, 02:29
#1792
Arkadaşlar 2004-2006 arası f650 gs almak üzereyim. Vakit buldukça motorları inceliyorum. Bugün 2004 model bir dakara baktım yanılmıyorsam 27.000kmdeydi. Ancak ikinci elde dikkat edilmesi gereken çok unsur var. Özellikle bu motorlar için önereceğiniz bir kriter var mıdır? Bir de temiz, helal süt emmiş bir gs satmayı düşünen varsa beni haberdar edebilir mi?
-
26 Mart 2013, 14:54
#1793
bikerboi adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar 2004-2006 arası f650 gs almak üzereyim. Vakit buldukça motorları inceliyorum. Bugün 2004 model bir dakara baktım yanılmıyorsam 27.000kmdeydi. Ancak ikinci elde dikkat edilmesi gereken çok unsur var. Özellikle bu motorlar için önereceğiniz bir kriter var mıdır? Bir de temiz, helal süt emmiş bir gs satmayı düşünen varsa beni haberdar edebilir mi?
BMW'ler için söyleyebileceğim hele hele f650 ler için diyebileceğim;
Bu aletler tamamen piyangodur piyasada çok el değiştirir nelerin yapılıp nelerin yapılmadığını tam bilemezsin eğer ki bir tanıdıktan almadıysan,
lakin gidip bir transalp alırsan BMW'de yapacağın bakım masraf vs parasını Transalpde benzine vermiş olursun.
Ayrıca titremeden konforlu bir şekilde seyahat edersin (Marka fanatikliği yapmıyorum yanlış anlaşılmasın)
ANGARAJ
-
26 Mart 2013, 16:03
#1794
bikerboi adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar 2004-2006 arası f650 gs almak üzereyim. Vakit buldukça motorları inceliyorum. Bugün 2004 model bir dakara baktım yanılmıyorsam 27.000kmdeydi. Ancak ikinci elde dikkat edilmesi gereken çok unsur var. Özellikle bu motorlar için önereceğiniz bir kriter var mıdır? Bir de temiz, helal süt emmiş bir gs satmayı düşünen varsa beni haberdar edebilir mi?
Merhaba bikerboi, Sanırım baktığın motosiklet Kavacıkta Efe Otomotiv'in ilanındaki motosiklet değil mi? Bende yaz ortası gibi F650 GS/Dakar almayı planlıyorum şu anda varolan ilanların hepsini de gözden geçirdim. Bugün bakmışsın motora nasıl görünüyor? Var mıydı gözüne ilişen her hangi birşey. Biraz anlatabilir misin ne düşünüyorsun bu motosiklet hakkında?
Teşekkürler şimdiden.
-
02 Nisan 2013, 17:15
#1795
GS ile CS arasında kaldım. Boyum 1.90. Daha çok asfaltta olacağım. Arada bir ufak tefek patika yollara girerim ancak bir cross motor gibi araziye gireceğimi çok sanmıyorum. En fazla çadır kurmak için 100-200 m giderim. GS nin tipi daha çok hoşuma gidiyor. Ancak asfaltta yol tutuşu CS ye göre daha zayıf olur diye düşünüyorum. GS asfaltta çok sorun çıkartır mı?
Birde şu varki almayı düşündüğüm motorlardan CS, GS ye göre 10bin km az yol yapmıs (34000m de) ve 3 yıl daha yeni.
CS 34000m'de 2004 model, GS 44000km de 2001 model.
Amma da saçmaladım. Siz hangisini önerirsiniz??
-
06 Nisan 2013, 13:36
#1796
Berker Merhaba,
CS kullanmadım ancak GS hakkında sana fikir verebilirim. 190cm boy ile istediğin motoru kullanırsın sorunsuz. Transalp yorumuna katılıyorum, ancak "denge" ve "ABS" hakikaten büyük fark yaratıyor. Bu arada F650 GS sık rastlanan arızaları elektronik aksam, marş dinamosu ve yağlama sistemi. Elektronik; yapacak bir şey yok tespit etmek kolay. Marş Dinamosu; akünü ve güçlü tutacaksın. Yağlama Sistemi; yağ lambası yanıyorsa paraya acımayıp bilindik bir ustaya veya BORUSAN'a gideceksin. Ben 1750 TL hesap vermemek için BORUSAN'a gitmedim 900TL verdim. Ancak daha sonra 2000TL üstüne masraf çıktı hak iddia edemedim. BORUSAN olsa tamirci hatasını söke söke alırdım. Ama ben gene de param yoksa TRANSALP yerine 650 GS alırım. Güvenlik her şeyden önce gelir. Bunu hafif yağışlı bir havada ABS 10 sn boyunca devreye girince anladım. Hangisine karar kılarsan kıl hakkında hayırlısı olsun.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:33 ----------
Bu arada söylemeyi unuttum, konu BMW ise km'yi boşver. 130.000km devirip hala taş gibi giden arkadaşım var. Ayrıca eğer bir motor 10 yaşını devirmiş ve hala 15-20.000km de ise altında çapan oğlu ara km yapmış makinalar bence daha güvenli.
Bir yere gitmek için ARABAya binilir, MOTORA BİNMEK İÇİN her yere GİDİLİR!
-
06 Nisan 2013, 13:40
#1797
Eğerki o kadar önemli ise ABS gider er6 serisi bir alet alırım zira hem önünde hem arkasında ABS mevcut ama yok endro olacak sa da f650 yerine transalp daha mantıklı işletme maliyeti olarak..
ANGARAJ
-
24 Nisan 2013, 01:26
#1798
Merhaba arkadaşlar.
Maddi sebeplerden dolayı motorumu satıyorum. Ancak Motor aşkı ağır bastığı için motorsuz yapamayacağım. Ben de daha düşük bütçeyle alabileceğim enduro tarzı bir motor bakınıyorum. Şu anda bana en uygun alet F650 GS. Ancak etrafta Hm F650, Hemde F650GS için kumar oynarsın diyorlar. Bütçeme uygun 2000-2003 modelleri arası. Merak ettiğim şu; Bu motoru alırken nelere dikkat etmem lazım. İnternette araştırdım. Kronik arızlardan bahsedilmiş ancak okadar çok bilgi var ki Hangisi eski kasanın hangisi GS'in sorunu anlayamadım. Bu konuda bana yardımcı olur musunuz?
Sağlıcakla.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:11 ----------
Bir de bu motorun tek bujili versiyonu ile çift bujili versiyonu arasında yakıt ivmelenme hususunda belirli bir fark var mıdır?
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
-
24 Nisan 2013, 16:21
#1799
ARBETUS adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaşlar.
Maddi sebeplerden dolayı motorumu satıyorum. Ancak Motor aşkı ağır bastığı için motorsuz yapamayacağım. Ben de daha düşük bütçeyle alabileceğim enduro tarzı bir motor bakınıyorum. Şu anda bana en uygun alet F650 GS. Ancak etrafta Hm F650, Hemde F650GS için kumar oynarsın diyorlar. Bütçeme uygun 2000-2003 modelleri arası. Merak ettiğim şu; Bu motoru alırken nelere dikkat etmem lazım. İnternette araştırdım. Kronik arızlardan bahsedilmiş ancak okadar çok bilgi var ki Hangisi eski kasanın hangisi GS'in sorunu anlayamadım. Bu konuda bana yardımcı olur musunuz?
Sağlıcakla.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:11 ----------
Bir de bu motorun tek bujili versiyonu ile çift bujili versiyonu arasında yakıt ivmelenme hususunda belirli bir fark var mıdır?
Hocam merhaba,
Bu topicde Bir abimiz(Uğur 1000)(Şuan Enduroistte daha aktif olarak yazmakta istersen Telefon numarasınıda verebilirim) f650gs alırsan yapacağın bakman gereken şeyleri madde madde sırası ile ve fiyatları ile yazmıştı.tek buji ile çift buji arasında gözle görülür elle tutulur bir fark yok benim bildiğim fakat arkadaşların dediği gibi kumar oynamak gibi,
Ben şahsen 99 model f650yi 1.5 sene kullandım illaki sıkıntıları çıkıyor her motorda olduğu gibi ama motor kısmı ellenmemiş eski kasa f650 piyasada ve ilanlarda YOK.
2000 üstü f650 lerinde fiyatlarının bu derece yükselmesini anlamlandıramıyorum,
illaki enduro alayım diyecek isen transalp alman daha mantıklı en azından BMW'ye vereceğin parça parasını yakıta vermiş olursun ve uğraşmamış olursun diye düşünüyorum..
ANGARAJ
-
24 Nisan 2013, 17:00
#1800
GaCCaLL adlı üyeden alıntı
Hocam merhaba,
Bu topicde Bir abimiz(Uğur 1000)(Şuan Enduroistte daha aktif olarak yazmakta istersen Telefon numarasınıda verebilirim) f650gs alırsan yapacağın bakman gereken şeyleri madde madde sırası ile ve fiyatları ile yazmıştı.tek buji ile çift buji arasında gözle görülür elle tutulur bir fark yok benim bildiğim fakat arkadaşların dediği gibi kumar oynamak gibi,
Ben şahsen 99 model f650yi 1.5 sene kullandım illaki sıkıntıları çıkıyor her motorda olduğu gibi ama motor kısmı ellenmemiş eski kasa f650 piyasada ve ilanlarda YOK.
2000 üstü f650 lerinde fiyatlarının bu derece yükselmesini anlamlandıramıyorum,
illaki enduro alayım diyecek isen transalp alman daha mantıklı en azından BMW'ye vereceğin parça parasını yakıta vermiş olursun ve uğraşmamış olursun diye düşünüyorum..
Hocam enduroist e üyeyim. Oradanda bilgi alıyorum. Boyum 1.67 cm Bu yüzen TA ve selefi şu an benden uzak. Boyum itibari ile seçeneğim bol olsa bir sürü alternatif var ancak şu anda hem geçiş hem de kontrolde sıkıntı olmaması için düşünüyorum. Tabi bütçem de söz konusu.
Sağlıcakla.
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 10 kullanıcı var. (0 üye ve 10 misafir)
Bu Konudaki Etiketler