BMW F650 GS / Dakar Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
09 Ağustos 2012, 10:57
#1721
GÜNTEKİN adlı üyeden alıntı
Tam da bu konuyu düşünürken aynı şey başıma geldi, hadi bakalım ne olacak şimdi. Otoburkaplan kardeşim için İnternette gezinip pek birşey bulamamıştım. Dün motoruma boy abdesti aldırdım, kontağı açtım, Hayırlı işleeeer, tarife aynen uyuyor. Otobur kardeşim sensör demişti ya, kafama takıldı abimin motorunu sehpaya aldık gerçekten hız göstergesi sensörle çalışıyordu+ABS+Devir saati+Takometre+normal saat nasıl oluyor derken dün kendi başıma geldi. sabah erkenden ilk işim arka sensörü söküp temizlemek oldu ama nafile, sele altındaki sensörün ucunu soketten çıkardım, ABS ışığı yanıyor, Takınca sönüyor. Olmadı göstergeyi dağıttım, son kanaatim gösterge içerisindeki elektronik kartta bir entegre veya bilmiyorum birşey yanmış olabilir. Anlamadığım için alt dudağımı büküp geri topladım. Cevabı bulana kadar herhalde alışmaya çalışacağız, başına gelen varsa ve paylaşırsa sevinirim.
---------- Post added at 23:13 ---------- Previous post was at 23:09 ----------
Savaş abi kablo diagramını anlayamadım, nasıl bir malzeme?
Hocam merhaba,
Benim sorunum çözüldü ertesi gün.. Yaptıklarımdan hangisi yardımcı oldu bilmiyorum ama sırayla özetlersem ;
1. Tüm sigortaları söküp kontrol ettim (Problem yoktu).
2. Arka ve ABS sensörlerini hem tekerlek hem de gövde içi soketlerinden söküp hava tuttum. Gözle bir su çıkışı saptamadım.Tekrar herşeyi topladım.
3. Marş bastım, problem devam ediyordu.
4. Dua edip gece yattım
5. Sabah yine marş bastım, çalışıyordu
Bu duruma göre üç seçenek ortaya çıkıyor;
A) Farkında olmadan mübarek bir adam olmuşum (Çok düşük bi ihtimal )
B) Suyu atılan ABS Sensörü, nemi de iyice kuruyunca normale döndü
C) Sigorta söküp takma birşeyleri resetledi.
Araya zaman girmese ve direkt çalışsa bir de D seçeneği olarak kablo söküp-takma bir reset etkisi yapmış diyecektim.
Sonuç olarak elektronik devrelere girişmeden önce motora biraz zaman tanı ve yaptıklarımı tekrarla derim. Senin problemin de ıslanma sonrası olduğu için birşeyler kuruyunca normale dönebilir. Geceyi es geçme, malum mübarek aydayız
Ever tried, ever failed..No matter, try again, fail again, fail better
Reklamlar
-
09 Ağustos 2012, 11:50
#1722
Otoburkaplan kardeşim; Benimki de ilginç bir şekilde gelişmeye devam ediyor. Ben de ilk önce sigortaları kontrol ettim herşey normal, Aynı şekilde ön arka sensörleri temizledim, olmadı, Göstergeyi kademe kademe söktüm hava tuttum nafile, artık böyle yaşamaya karar verdim derken gösterge fiyatlarını araştırdım 350 tl civarı, dursun bakalım derken eşimle birlikte Isparta ya 20 km olan Gönen deki abimin yanına gitmemiz gerekti. Motoru çıkarıp yan ayağına aldım, Kaskımı giyerken ne göreyim göstergelerin hepsi faal, çocuklar gibi sevindim ve motorumu seviyorum diyerek yola çıktık. 5 km kadar şehir içinde herşey güzel, anayola çıktık ekran yine gitti Km saati 80 km devir saati 4500 de dondu. yola devam keskin bir viraja girdim motoru sağa doğru yatırınca görüntü geldi, 1 km kadar gittim görüntü yine aynı şekilde dondu, tekrar sola bir viraj görüntü geldi, olayı yakaladım bir temassızlık var. Abimin yanına gelince motoru yan ayağına aldık bir müddet sonra görüntü tekrar geldi. Bu şekilde aradan 3-5 gün geçti. Dün tekrar örtüsünü açıp Sağ grenajın üstünden elimi sokup elime gelen kabloları sağa sola kurcalarken görüntü geldi. Konu netleşti temassızlık. Bugün yarın grenajı söküp kabloları tek tek elden geçireceğim. sanırım basınçlı su kablolara bir zarar vermiş. Şimdilik konu bundan ibaret gelişmeleri paylaşırım.
Eğri cetvelden doğru çizgi çıkmaz.
-
09 Ağustos 2012, 12:18
#1723
stepfunk adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar selam, sizlere bir kaç soru sormak istiyorum.
Benim boyum 1.71, kilo 73. Şu anda 2011 CBR250R kullanıyorum.
F650'ye geçme gibi bir düşüncem var. Fakat bu motor bana çok yüksek gelir mi?
Bir de çok titreşim oluyormuş diye bir kaç yerden duydum, bu çok rahasızlık veriyor mu?
Genelde şehiriçi kullanacağım. Yerde buz olmadığı sürece motorun tepesindeyim.
Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.
Beyler yok mu cevap verebilecek olan?
"Cahillerle tartışmaya girmeyin çünkü ben hiç yenemedim!"
İmam-ı Gazâli Hazretleri (k.s)
-
09 Ağustos 2012, 12:52
#1724
GÜNTEKİN adlı üyeden alıntı
Otoburkaplan kardeşim; Benimki de ilginç bir şekilde gelişmeye devam ediyor. Ben de ilk önce sigortaları kontrol ettim herşey normal, Aynı şekilde ön arka sensörleri temizledim, olmadı, Göstergeyi kademe kademe söktüm hava tuttum nafile, artık böyle yaşamaya karar verdim derken gösterge fiyatlarını araştırdım 350 tl civarı, dursun bakalım derken eşimle birlikte Isparta ya 20 km olan Gönen deki abimin yanına gitmemiz gerekti. Motoru çıkarıp yan ayağına aldım, Kaskımı giyerken ne göreyim göstergelerin hepsi faal, çocuklar gibi sevindim ve motorumu seviyorum diyerek yola çıktık. 5 km kadar şehir içinde herşey güzel, anayola çıktık ekran yine gitti Km saati 80 km devir saati 4500 de dondu. yola devam keskin bir viraja girdim motoru sağa doğru yatırınca görüntü geldi, 1 km kadar gittim görüntü yine aynı şekilde dondu, tekrar sola bir viraj görüntü geldi, olayı yakaladım bir temassızlık var. Abimin yanına gelince motoru yan ayağına aldık bir müddet sonra görüntü tekrar geldi. Bu şekilde aradan 3-5 gün geçti. Dün tekrar örtüsünü açıp Sağ grenajın üstünden elimi sokup elime gelen kabloları sağa sola kurcalarken görüntü geldi. Konu netleşti temassızlık. Bugün yarın grenajı söküp kabloları tek tek elden geçireceğim. sanırım basınçlı su kablolara bir zarar vermiş. Şimdilik konu bundan ibaret gelişmeleri paylaşırım.
Ne varsa eskilerde var yine o kadar elektronik aksam yok 1 yıldır tripmetrem bozuktu kullanamıyordum içerisinden çark kırılmıştır diye düşünüyodum ama geçen gün Osram Nightbraker takarken birde gördümki tripmetreden çıkan klavuzumsu teli tutan iğne kalınlığında bir parça yok o yüzden yerinden çıkmış, hemen bir toplu iğne operasyonuyla çalışır vaziyete getirdim kendilerini
stepfunk adlı üyeden alıntı
Beyler yok mu cevap verebilecek olan?
hocam boyun yeterli lakin cbr250den daha titreşimli olduğu gerçek iki motoru kullanan birisi olarak yazıyorum bunu fakat manevra kabiliyeti ile kullanımı daha kolay olacaktır sehir içinde...
ANGARAJ
-
09 Ağustos 2012, 12:57
#1725
GaCCaLL adlı üyeden alıntı
hocam boyun yeterli lakin cbr250den daha titreşimli olduğu gerçek iki motoru kullanan birisi olarak yazıyorum bunu fakat manevra kabiliyeti ile kullanımı daha kolay olacaktır sehir içinde...
Çok teşekkür ederim cevabınız için. İki silindirlisini de alamayacağıma göre, başka bahara kaldı BMW hayali..
"Cahillerle tartışmaya girmeyin çünkü ben hiç yenemedim!"
İmam-ı Gazâli Hazretleri (k.s)
-
09 Ağustos 2012, 13:02
#1726
stepfunk adlı üyeden alıntı
Çok teşekkür ederim cevabınız için. İki silindirlisini de alamayacağıma göre, başka bahara kaldı BMW hayali..
titreşime niye bu kadar takıldınız anlamadım zira türkiyede cbr250 kullanmakda pek farklı değil f650 kullanmaktan, bildiğiniz üzere yollarımızın hepsi patates tarlası.Ayrıca şehiriçinde kullanımı daha rahat F650'nin...
ANGARAJ
-
09 Ağustos 2012, 16:09
#1727
GaCCaLL adlı üyeden alıntı
titreşime niye bu kadar takıldınız anlamadım zira türkiyede cbr250 kullanmakda pek farklı değil f650 kullanmaktan, bildiğiniz üzere yollarımızın hepsi patates tarlası.Ayrıca şehiriçinde kullanımı daha rahat F650'nin...
Aslında doğru söylüyorsunuz, titreşimle ilgili abartılı benzetmeler yapmıştı bazı arkadaşlar. Belki onun etkisinde kaldım.
Uzun yolda bu titreşim ne boyutta peki, mesela bazen 200 km'lik geziye çıktığım oluyor.
Genelde cbr'la sağ elim uyuşuyor, crumpbuster aldım bunun için. Gayet faydalı oldu. Keşke deneme şansım olsaydı bu motoru.
"Cahillerle tartışmaya girmeyin çünkü ben hiç yenemedim!"
İmam-ı Gazâli Hazretleri (k.s)
-
09 Ağustos 2012, 18:21
#1728
stepfunk adlı üyeden alıntı
Aslında doğru söylüyorsunuz, titreşimle ilgili abartılı benzetmeler yapmıştı bazı arkadaşlar. Belki onun etkisinde kaldım.
Uzun yolda bu titreşim ne boyutta peki, mesela bazen 200 km'lik geziye çıktığım oluyor.
Genelde cbr'la sağ elim uyuşuyor, crumpbuster aldım bunun için. Gayet faydalı oldu. Keşke deneme şansım olsaydı bu motoru.
hocam ben 2000 öncesi bir F650 kullanıyorum ve kesintisiz olarak 250km yapıp normal günlük yaşantıma devam edip herhangi bir sıkıntı ile karşılaşmıyorum tabi bunun içinde sürüş konforunu arttıracak şekilde yolculuk etmekde var haliyle arkama çanta bağlayarak yaslanarak gidiyorum vs. ama normalde de herhangi bir problemle karşılşamadım rahatsızlık olarak bizim modeller için uzun seyahatlerde ideal sürüş hızı 120-130 civarı ondan sonra titreşim kendini gösteriyor malesef...
ANGARAJ
-
09 Ağustos 2012, 18:28
#1729
stepfunk adlı üyeden alıntı
Genelde cbr'la sağ elim uyuşuyor, crumpbuster aldım bunun için. Gayet faydalı oldu. Keşke deneme şansım olsaydı bu motoru.
crumpbuster denen aletin takılı kalıp kazaya sebebiyet verme durumu var mı..sanki öyle bişey duymuştum...çalışma prensibi nasıl...el elciğe değmiyo mu da el uyuşmuyo...
-
09 Ağustos 2012, 19:10
#1730
GaCCaLL adlı üyeden alıntı
hocam ben 2000 öncesi bir F650 kullanıyorum ve kesintisiz olarak 250km yapıp normal günlük yaşantıma devam edip herhangi bir sıkıntı ile karşılaşmıyorum tabi bunun içinde sürüş konforunu arttıracak şekilde yolculuk etmekde var haliyle arkama çanta bağlayarak yaslanarak gidiyorum vs. ama normalde de herhangi bir problemle karşılşamadım rahatsızlık olarak bizim modeller için uzun seyahatlerde ideal sürüş hızı 120-130 civarı ondan sonra titreşim kendini gösteriyor malesef...
250 km kesintisiz kullansam daha ne isterim CBR'da da öyle 120 ideal hızı. Zaten fazlasına da gerek yok uzun yolda bence.
Genelde ya elim ya da sağ kalçam uyuşuyor. İlanlara bakınmaya devam o zaman. Düşük km'li temiz bir tane bulursam ciddi ciddi düşünüyorum bu motoru.
erro adlı üyeden alıntı
crumpbuster denen aletin takılı kalıp kazaya sebebiyet verme durumu var mı..sanki öyle bişey duymuştum...çalışma prensibi nasıl...el elciğe değmiyo mu da el uyuşmuyo...
Şehiriçinde kullanımını tavsiye etmiyorlar, farketmeden gazı açabilirsiniz çünkü. Çalışma prensibini anlatan bir video var..
Uzunyola çıkacaksanız kullanmanızı tavsiye ederim. Uyuşma problemini büyük ölçüde engelledi.
Bu parça sayesinde gaz kolunu tam olarak sıkmanıza gerek kalmıyor. Böylece uyuşmayı engelliyor.
Daha rahat oluyor eliniz. Sabit bir hızda gitmek içinde çok etkili, elinizi bu parçaya yaslamanız yeterli.
"Cahillerle tartışmaya girmeyin çünkü ben hiç yenemedim!"
İmam-ı Gazâli Hazretleri (k.s)
-
09 Ağustos 2012, 20:34
#1731
ha ha crumpbuster miymiş bunun adı 5 aydır kullanıyorum,gaz kolu diye isimlendirmiştim ben bunu,
UĞUR
4 Teker hatunumun istediği yere,2 Teker burnumun dikine gider
-
09 Ağustos 2012, 22:24
#1732
uğuR1000 adlı üyeden alıntı
ha ha crumpbuster miymiş bunun adı 5 aydır kullanıyorum,gaz kolu diye isimlendirmiştim ben bunu,
Aslında ingilizce manası kramp kovucu gibi bişey
Yalancı gaz koluda olur, akıllıca düşünülmüş. Çok işe yarıyor, şehiriçinde de kullanıyormusunuz?
---------- Post added at 19:24 ---------- Previous post was at 19:19 ----------
Beyler şu motor nasıl sizce? Yorum yapabilirmisiniz genel olarak?
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...95837078/detay
"Cahillerle tartışmaya girmeyin çünkü ben hiç yenemedim!"
İmam-ı Gazâli Hazretleri (k.s)
-
09 Ağustos 2012, 22:43
#1733
can bence motor temiz görünüyor..yaklaşık bir ay gibi bir süre f650gs alacam diye kendimi şartlandırdıktan sonra kısmetim dl650 imiş.ancak bu başlığı baştan sona 2 defa okuyan biri olarak kendi çapımda diyebilirmki motor temiz ancak fiyat biraz fazla gibi geldi.ben herşey ile orjinal 2004 model 18.000 km de olan gri renkli bir modelini 13.000 tl ye kadar pazarlık yapmıştım ancak fırsatım olmadı bir türlü gidemedim.sonra eleman satmış,belki gidebilseydim motorum o olurdu..nasip kısmet işleri bunlar..umarım temiz bir tane denk gelir..
bu arada motor arayışında olduğum zaman zarfında bana cevap vererek yardımlarını esirgemeyen arkadaşlarıma teşekkür ederim..
SÖZ KONUSU VATAN İSE GERİSİ TEFERRUATTIR!!!
-
09 Ağustos 2012, 23:27
#1734
YÖRÜK adlı üyeden alıntı
can bence motor temiz görünüyor..yaklaşık bir ay gibi bir süre f650gs alacam diye kendimi şartlandırdıktan sonra kısmetim dl650 imiş.ancak bu başlığı baştan sona 2 defa okuyan biri olarak kendi çapımda diyebilirmki motor temiz ancak fiyat biraz fazla gibi geldi.ben herşey ile orjinal 2004 model 18.000 km de olan gri renkli bir modelini 13.000 tl ye kadar pazarlık yapmıştım ancak fırsatım olmadı bir türlü gidemedim.sonra eleman satmış,belki gidebilseydim motorum o olurdu..nasip kısmet işleri bunlar..umarım temiz bir tane denk gelir..
bu arada motor arayışında olduğum zaman zarfında bana cevap vererek yardımlarını esirgemeyen arkadaşlarıma teşekkür ederim..
Yöruk dostum iyi dileklerin icin cok tesekkur ederim.
İsmini goremiyorum, telefondan giriyorum suanda.
Bizim oglan çöreklendi pc'ye
Motor banada temiz geldi, en azindan durust biri oldugu belli ilan aciklamasindan. Km'si fazlami acaba?
-
10 Ağustos 2012, 00:52
#1735
benim şahsi düşüncem bakımları düzenli olduğu sürece enduro motorlarda bir yere kadar km önemli olmuyor.yani avrupada asıl binilecek motorun 30-35 bin km den sonra olanlar olduğunu söylüyor forumlar.hatta 15-20 bin km deki motorlara "deaf" yani sağır motorlar diyorlar.km dediğim gibi çok abartı olmadığı sürece ki bunda çok abartı değil sonuçta 7 yaşında motor ve az yakan bir motor bu kadar binilmesi normal.asıl km ile oynanıp düşük km de görünenlerden korkacaksın.etrafta yamyam çok dikkat etmek gerek. ismim ilker bu arada bende de bir oğlan var ama daha çöreklenecek yaşta değil
SÖZ KONUSU VATAN İSE GERİSİ TEFERRUATTIR!!!
-
10 Ağustos 2012, 01:08
#1736
YÖRÜK adlı üyeden alıntı
benim şahsi düşüncem bakımları düzenli olduğu sürece enduro motorlarda bir yere kadar km önemli olmuyor.yani avrupada asıl binilecek motorun 30-35 bin km den sonra olanlar olduğunu söylüyor forumlar.hatta 15-20 bin km deki motorlara "deaf" yani sağır motorlar diyorlar.km dediğim gibi çok abartı olmadığı sürece ki bunda çok abartı değil sonuçta 7 yaşında motor ve az yakan bir motor bu kadar binilmesi normal.asıl km ile oynanıp düşük km de görünenlerden korkacaksın.etrafta yamyam çok dikkat etmek gerek. ismim ilker bu arada
bende de bir oğlan var ama daha çöreklenecek yaşta değil
Memnun oldum İlker Bey. Oğlanı uyuttuk, meydan bize kaldı. allah hepsini nazarlardan korusun.
Evet söylediklerinizde haklısınız, düşük km'lilere hep şüpheyle bakmak lazım. Çok bildik bir motor olmadığı sürece.
Hayırlısı bakalım..
"Cahillerle tartışmaya girmeyin çünkü ben hiç yenemedim!"
İmam-ı Gazâli Hazretleri (k.s)
-
10 Ağustos 2012, 02:54
#1737
YÖRÜK adlı üyeden alıntı
can bence motor temiz görünüyor..yaklaşık bir ay gibi bir süre f650gs alacam diye kendimi şartlandırdıktan sonra kısmetim dl650 imiş.ancak bu başlığı baştan sona 2 defa okuyan biri olarak kendi çapımda diyebilirmki motor temiz ancak fiyat biraz fazla gibi geldi.ben herşey ile orjinal 2004 model 18.000 km de olan gri renkli bir modelini 13.000 tl ye kadar pazarlık yapmıştım ancak fırsatım olmadı bir türlü gidemedim.sonra eleman satmış,belki gidebilseydim motorum o olurdu..nasip kısmet işleri bunlar..umarım temiz bir tane denk gelir..
bu arada motor arayışında olduğum zaman zarfında bana cevap vererek yardımlarını esirgemeyen arkadaşlarıma teşekkür ederim..
ilker hocam motorun hayırlı olsun bayadır arayışta beklemedeydin benim gözlemlediğim bi fotoğraf falan koyda gözümüz şenlensin biraz
Allah kaza bela vermesin
ANGARAJ
-
10 Ağustos 2012, 21:01
#1738
Herkese merhabalar.
Yeni merak sardığım motosiklet dünyasına 2006 model F650 GS alarak girdim... Bir çok kişi daha küçük bir motorla başlamayı tavsiye etse de, hem ciddi bir kurumdan 2 ay ders almam hem de 188 cm ve 105 kg ölçüleriyle düşük cc'li motorlar üzerinde komik durmam sebebiyle ilk motorum BMW F650GS oldu. 3 ay önce aldığım motoruma işimin yoğunluğu sebebiyle ancak hafta sonları ve kısa mesafelerde binebildim ama önümüzdeki günlerde daha aktif bir şekilde kullanmak istiyorum. BMW resmi sitesinde 2007 sonrası modellerin kullanıcı klavuzlarını bulmak mümkün ama benim motorumun kullanıcı manuelini internette bir türlü bulamadım. 2006 model F650 GS kullanıcı manuelini nasıl bulabilirim? Yardımcı olabilecek biri var mı?
-
12 Ağustos 2012, 11:38
#1739
beyler ilk motor olarak tavsiye eder misiniz..şehir içi kullanim için uygun mudur..
-
12 Ağustos 2012, 12:48
#1740
korayozer adlı üyeden alıntı
Herkese merhabalar.
Yeni merak sardığım motosiklet dünyasına 2006 model F650 GS alarak girdim... Bir çok kişi daha küçük bir motorla başlamayı tavsiye etse de, hem ciddi bir kurumdan 2 ay ders almam hem de 188 cm ve 105 kg ölçüleriyle düşük cc'li motorlar üzerinde komik durmam
sebebiyle ilk motorum BMW F650GS oldu. 3 ay önce aldığım motoruma işimin yoğunluğu sebebiyle ancak hafta sonları ve kısa mesafelerde binebildim ama önümüzdeki günlerde daha aktif bir şekilde kullanmak istiyorum. BMW resmi sitesinde 2007 sonrası modellerin kullanıcı klavuzlarını bulmak mümkün ama benim motorumun kullanıcı manuelini internette bir türlü bulamadım. 2006 model F650 GS kullanıcı manuelini nasıl bulabilirim? Yardımcı olabilecek biri var mı?
hayırlı olsun hocam...bi gün denk gelirsek incelemk isterim ki kendisi listemde olan bi motor...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 misafir)
Bu Konudaki Etiketler