BMW F650 GS / Dakar Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
19 Nisan 2012, 20:17
#1561
Bugün benzin filtrem orjinaliyle değiştirildi. Maalesef benden önceki sahibi, bir araçtan (muhtemelen VW grubu) söktüğü çıkma benzin filtresini taktığı için motor garip hareketler yapıyordu, gaz kesiyor sonra açıyor sonra tekrar kesiyor, bunu özellikle 3000-3500 devir arasında yapıyordu, yüksek veya düşük devirde pek hissettirmiyordu. BMW servisine götürdüğümde tüm sorunun orjinal olmayan ve araç çıkması bir filtreden kaynaklandığını söyledi. Değiştirince de sorun geçti. Kısacası şu VW Bora'nın benzin filtresi efsanesi olumsuz arkadaşlar. Burada da okumuştum bar basıncı farklıymış sanırım ondan. Zaten ben taktırmazdım ama velakin benden önceki sahibi sağolsun eşşek niyetine binmiş motora! Alt tarafı 200 liralık masraftan kaçınayım derken boşu boşuna fazla benzin sarfediyormuşuz.
Reklamlar
-
19 Nisan 2012, 23:50
#1562
uğuR1000 adlı üyeden alıntı
arkadaşlar,ben motosiklet ustası değilim bu özellikle bilinsin.ama 25 senedir bu makinaların üzerindeyim,mekanik ve elektirik bilgim iyidir,aslında üşengeç ustalar yüzünden kendi kendimin ustasıyım denebilir.eski ustalar tamir etmeye çalışırlardı yeni ustacıklar at eskiyi tak yeniyi ustası olmuşlar.
f650 gs ninde aslında çok basit ve etkili bir mühendisliği var.çoğu motordan daha basit,geçen forumların birinde yağ değişirken kullanılan bi maddeden bahsediliyordu sözüm ona yağ boşaltıldıktan sonra bu maddeyi motora koyup 1-2 dk çalıştırıp boşaltılınca içindeki eski artık yağında motordan atılması sağlanıyormuş,ve bunu öve öve bitirememişler forumdakiler.
ben yıllardırmotorlarıma ve şimdi kullandığım gs dede 1 kg fazla yağ alırım.tüm eski yağı boşaltıp 1 kg fazla yağı joyar 1 dk çalıştırır.içinde kalan eski yağıda bu 1 kg ile boşaltır,yeni yağı öyle koyarım.ama adamlar.memet ali yi ali memet yapıp,bunu kullan daha iyi deyince yere göğe sığdırılamıyorlar.
:tuhaf milletiz vesselam.elimden geldiğince herkese yardımcı olmaya çalışırım.kurs vermek bana düşmez.
Uüur üstadım hazı seni yakalamışken sorayım gerçi sizin 2000 sonrası f650lerde tahliyesi farklı diye biliyorum daha kolay yani ama bizim motorlar için bilgin var ise onuda öğrenmiş oluruz en azından şimdi radyatördeki suyu (motordaki dahil nasıl komple boşaltır ve yeniden antifirizli su ile doldurabilirim kısaca açıklarmısın acaba?
ANGARAJ
-
20 Nisan 2012, 00:35
#1563
Yurdukoru adlı üyeden alıntı
Bugün benzin filtrem orjinaliyle değiştirildi. Maalesef benden önceki sahibi, bir araçtan (muhtemelen VW grubu) söktüğü çıkma benzin filtresini taktığı için motor garip hareketler yapıyordu, gaz kesiyor sonra açıyor sonra tekrar kesiyor, bunu özellikle 3000-3500 devir arasında yapıyordu, yüksek veya düşük devirde pek hissettirmiyordu. BMW servisine götürdüğümde tüm sorunun orjinal olmayan ve araç çıkması bir filtreden kaynaklandığını söyledi. Değiştirince de sorun geçti. Kısacası şu VW Bora'nın benzin filtresi efsanesi olumsuz arkadaşlar. Burada da okumuştum bar basıncı farklıymış sanırım ondan. Zaten ben taktırmazdım ama velakin benden önceki sahibi sağolsun eşşek niyetine binmiş motora! Alt tarafı 200 liralık masraftan kaçınayım derken boşu boşuna fazla benzin sarfediyormuşuz.
sanırım ocak ayı ortaları gibi ww golf 4 barlık filitre taktım gs ye sıfır dı 30 tl, bu zamana kadar sanırım 11.000 km yapmışımdır bu filitre ile,100 km de en agresif kullanımda 4.5 lt benzin yakıyorum.ww filtrenin çıkmasını takmak mantık dışı bu fiyata.sakın kullanımda 3.8 den aşşağı düşemedi ne orjinal filitre ile nede ww filitre ile.
ama şu olabilir orjinali 40.000 yaparsa ww de 25 bin yapsın.
2000 öncesi ile pek haşır neşir olmadım yanlış bilgi vermeyeyim.ben olsam en aşşadaki boru bağlantısını söker boşaltırdım.ama motor blok yada su dolaşımı olan her yerde hava alma civatası varmı kontrol et.civata varda havasını almazsan motoru yakarsın.su tahliye civatası devir dain kapağının en aşşadaki civata gs ile aynı sadece o civatanın bakır yada aleminyum pulu vardır kaçak yapmaması için.
2 nolu civata 3 nolu bakır pul,
---------- Post added at 23:35 ---------- Previous post was at 23:10 ----------
kısaca açarsak konuyu 2 numaralı civatayı sök,su aksın yollara pulu varsa ters çevir yada yenisini altak koparmadan sık.radyatör kapağını aç .önceden bi kaba %50 su karışımlı antirfirizzi doldur çaştır .f650 dede hava alma civatası aynı yerdedir sağda fan müşürünün üzerinde gevçet civatayı 2.3.4tur kadar suyu tamamla ısınınca cıvatadan köpuklu su gelir sıcak ve kesintisiz şakılde 2-3 dk aksın ,bu arada suyu sürekli tamamla,emin olunca kesilmediğinden civatayı sık suyunu tamamla rezervi doldur ,3-5 km dolaş son kontrolünü yap tamamdır.
UĞUR
4 Teker hatunumun istediği yere,2 Teker burnumun dikine gider
-
20 Nisan 2012, 02:07
#1564
ben yarın sağ tarafta müşürün orayı fotoğraflar burayada koyarım ki yanlış bir iş yapmayalım şimdiden teşekkür ettimm
ANGARAJ
-
20 Nisan 2012, 11:40
#1565
-
21 Nisan 2012, 00:59
#1566
parça kataloğunda bu iki civatayı ayrı ayrı rakkam ve isimle isimlendirmiş,üstteki civata gibi ama,emin olmak için ibrahim usta var güngörende 0532 287 53 31 sor modelini söyle uzağım dersin,hava alma civatası varmıymış öğren.1. resim doğru tespit.
UĞUR
4 Teker hatunumun istediği yere,2 Teker burnumun dikine gider
-
21 Nisan 2012, 01:20
#1567
ANGARAJ
-
21 Nisan 2012, 23:21
#1568
BMW F 650 GS ALACAKLARA DUYURU:
f 650 gs 2000 ve üzeri bir motor sevdası içerisinde olan arkadaşlara kılavuz olması amacıyla bu yazıyı tecrübe ve duyduklarım üzerine hazırladım.
20 BİN İLE 50 BİN KM ARALIĞINDA bir motor almayı düşünenler acaba aldığım bu motorun içinden nasıl bir masraf çıkar neler değişmeli diye düşünenlere eğerki uzun süre yatmış ve bi çok yeri kurcalanmamış bir motor alıyorsanız muhtemel değişecekler listesi hazırladım tabi bunlar zaman içinde ya değişmiştir yada değişmek isteyecektir.
1-25.000 km civarı marş dişlisi ve rublesi.200 tl civarı
2-km sınırı olmadan ön amortisör keçeleri ve yağı.
3-arka amortisör belki,önceki sahiplerine bağlı.
4-lastikler muhtemelen.
5-arka disk
6-arka fren ana merkezi pedaldaki,genelde tamiri mümkün.
7-35.000 km civarı gidon bilyaları ve teker bilyaları.sanai lerde bol.
8-40-45.000 civarı devirdaim keçeleri.2 adet 10x26x7 ölçüde.borusanda 120 tl.piyasada 10 tl
9-soğutma suyu ve antifriz.
10-35.000 km civarı benzin filitresi.orjinali 270 tl,2005 golf otonunki uyar 35 tl,%10 fazla yaktırdığı söylenir.
yağ,filitre fren ve debriyaj balataları,buji,zincir ve dişliler periyodik bakıma girdiğinden yazma gereği duymadım.
unuttuklarım olabilir,eklenti yapmak isteyenler yapabilir f 650 hakkında bir klavuz oluşmuş olur.
UĞUR
4 Teker hatunumun istediği yere,2 Teker burnumun dikine gider
-
22 Nisan 2012, 18:39
#1569
Eveeett.. çocuk borusan'dan çıktı. Nasıl tatlı olmuş nasıl güzel gidiyor anlatamam... KDV dahil 1790,40 TL yidi. değişenler..
* marş rublesi,
* marş kavrama dişlisi,
* devirdaim şaftı
* devirdaim hortumları,
* ısı müşürü
* fan müşürü
* start okuyucu
* debriyaj balatası
* debriyaj teli
* arka amortisör,
* sigrotalar
* karbüratör boğaz lastiği
kontroller ve bakımlar
* yağ + yağ filtresi
* radyatör terleme yapıyordu bir noktadan oraya sıvı kaynak atıldı
* karbüratör contası yerine sıvı conta uygulandı
* radyatör temizlendi iç dış
* fren sistemleri söküldü temizlendi hidrolik değişti..
tüm bunlara ek olarak, yanlışlıkla sipariş verildiği ve tanıdık olduğum için bana bir adet kdv dahil 484TL olan orjinal f650 marş rublesi hediye edildi..
daha ne olsun...
120 ortalama ile 240km geldim..
5,5 lt yaktı...
mutluyum mesudum... bekleyin dağlar ben geliyorum...
HAYATINDA 1dk ICINDE ARDINDA BIRAKIP GIDEMEYECEGIN HIC BIR SEY OLMASIN...
-
22 Nisan 2012, 21:05
#1570
UĞUR
4 Teker hatunumun istediği yere,2 Teker burnumun dikine gider
-
24 Nisan 2012, 11:10
#1571
excavatus adlı üyeden alıntı
Eveeett.. çocuk borusan'dan çıktı. Nasıl tatlı olmuş nasıl güzel gidiyor anlatamam... KDV dahil 1790,40 TL yidi. değişenler..
* marş rublesi,
* marş kavrama dişlisi,
* devirdaim şaftı
* devirdaim hortumları,
* ısı müşürü
* fan müşürü
* start okuyucu
* debriyaj balatası
* debriyaj teli
* arka amortisör,
* sigrotalar
* karbüratör boğaz lastiği
kontroller ve bakımlar
* yağ + yağ filtresi
* radyatör terleme yapıyordu bir noktadan oraya sıvı kaynak atıldı
* karbüratör contası yerine sıvı conta uygulandı
* radyatör temizlendi iç dış
* fren sistemleri söküldü temizlendi hidrolik değişti..
tüm bunlara ek olarak, yanlışlıkla sipariş verildiği ve tanıdık olduğum için bana bir adet kdv dahil 484TL olan orjinal f650 marş rublesi hediye edildi..
daha ne olsun...
120 ortalama ile 240km geldim..
5,5 lt yaktı...
mutluyum mesudum... bekleyin dağlar ben geliyorum...
Çok sevindim, özellikle de o marş rublesine
Hayırlı uğurlu olsun güle gül ekullanman dileğiyle aslında madem bakım yaptırdın amortisör yağı ve keçeleri de elden geçirtseydin.En son ne zaman bakıldı onlara bilgin vardır heralde?
Unutmadan biz bir türlü denk gelemedik seninle olmadı ben trene atlayıp gelicem artık kaskımla...
ANGARAJ
-
24 Nisan 2012, 17:54
#1572
uğuR1000 adlı üyeden alıntı
elcik korumalar orjinal bmw f 650 gs için olanlardan.resimdeki 2 numaralı parça 2 adedi 109 tl kdv li.
7,5 cm metrik 6 civata piyasada tonla,3 numaralı karşılıkta çoğu tamircide var çıkma yada sıfır.
bu arada su devirdaim keçelerini,fren,yada debriyaj balatalarını,yağını filtresini,ön amortisör yağlarını değiştirmek isteyen olursa istanbul anadolu yakasındayım,hafta sonları yardımcı olurum.beraber yaparız.
elimde 10 kg kadar sea/10w mobil amortisör hidrolik yağı var.
http://www.maxbmwmotorcycles.com/fic...aspx?vid=51604
http://d1204.hizliresim.com/w/j/4jrm1.png
Uğur hocam benim elcik korulamalar geldi. Yalnız 3 nolu parçayı uydurmam lazım birde ordaki 7 numaralı parçanın görevi ne acaba?
ANGARAJ
-
24 Nisan 2012, 22:53
#1573
UĞUR
4 Teker hatunumun istediği yere,2 Teker burnumun dikine gider
-
26 Nisan 2012, 13:50
#1574
Yurdukoru adlı üyeden alıntı
Bugün benzin filtrem orjinaliyle değiştirildi. Maalesef benden önceki sahibi, bir araçtan (muhtemelen VW grubu) söktüğü çıkma benzin filtresini taktığı için motor garip hareketler yapıyordu, gaz kesiyor sonra açıyor sonra tekrar kesiyor, bunu özellikle 3000-3500 devir arasında yapıyordu, yüksek veya düşük devirde pek hissettirmiyordu. BMW servisine götürdüğümde tüm sorunun orjinal olmayan ve araç çıkması bir filtreden kaynaklandığını söyledi. Değiştirince de sorun geçti. Kısacası şu VW Bora'nın benzin filtresi efsanesi olumsuz arkadaşlar. Burada da okumuştum bar basıncı farklıymış sanırım ondan. Zaten ben taktırmazdım ama velakin benden önceki sahibi sağolsun eşşek niyetine binmiş motora! Alt tarafı 200 liralık masraftan kaçınayım derken boşu boşuna fazla benzin sarfediyormuşuz.
işçilik dahilmi 200 lira?
B rh(+)
Aynada Herkesin Baktığı Yabancı
-
26 Nisan 2012, 22:26
#1575
merhaba dostlar.daha öncede yazmıştım 6000-6500 civarı iyi bir enduro (f650)arıyordum.şimdi kotayı biraz daha yükselttim. 8500-9000 civarı 50bin kmyi geçmemiş ,temiz,bakımlı ve masrafsız motor (f650GS vb.) önerilerinizi bekliyorum.bu fiyatlara biraz zor gibi ama belki bulunur ne dersiniz...varmı tavsiye edebileceğiniz endoru...
-
26 Nisan 2012, 22:32
#1576
Arkadaslar elimde sanel srr685 konjektor var. Benim motora uymadi maalesef. Karakoyden 70 tl ye bugun aldim. Ihtiyaci olan yada yedek bulundurmak isteyen varsa 50 tl karsiliginda verebilirim.
( şaşmaz makineden aldim, liste fiyati 40 dolardi. )
-
26 Nisan 2012, 23:33
#1577
herkese iyi günler benim 2000 model bir 650 gs motorum var ve eksantirik millerinden biri aşınmış durumda yuvada oynuyo haliyle sübop ses, varmış gibi geliyo ben ikinci el parçaya gğvenim yok sıfır parçayı düşünüyorum borusan dışında bi yer varmı bildiğiniz birde bana tamir edilebilir tornada ne kadar doğrudur bilen varsa yardım cı olur ise çok teşekkür ederim
-
27 Nisan 2012, 10:51
#1578
reiz adlı üyeden alıntı
herkese iyi günler benim 2000 model bir 650 gs motorum var ve eksantirik millerinden biri aşınmış durumda yuvada oynuyo haliyle sübop ses, varmış gibi geliyo ben ikinci el parçaya gğvenim yok sıfır parçayı düşünüyorum borusan dışında bi yer varmı bildiğiniz birde bana tamir edilebilir tornada ne kadar doğrudur bilen varsa yardım cı olur ise çok teşekkür ederim
Borusandan fiyat aldınız mı?Ankara ki servisinden??
ANGARAJ
-
27 Nisan 2012, 13:14
#1579
Bıktım. Motosiklet sürmektende bıkacağım bu gidişle. Motosikletimi alalı 10 ay oldu. Bu on ay süresince gittiğim herhangi bir yerde, tanıdığım tanımadığımı kişilerin MOTOR KAÇ PARA EDİYOR, KAÇA ALDIN benzeri sorularından bıktım. Her sorandan 100 lira alsam motorun yarı parası çıkmış olurdu. Sadece keyifle sürdürmeye çalıştığım bir zevkin ilgili ilgisiz kişilerce katledilmesine tanık oluyorum neredeyse bir senedir. Acaba bu sadece banamı oluyor, bu katliamı herkes yaşıyor mu?
Dumanla haberleşmeye son.
Her yer DUMANSIZ HAVA SAHASI
-
27 Nisan 2012, 16:38
#1580
[QUOTE=GaCCaLL;2661611]Borusandan fiyat aldınız mı?Ankara ki servisinden??[/QUOTE
fiyat aldım tanesi 200 dolaraşağı yukarı
miilerin
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 misafir)
Bu Konudaki Etiketler