BMW F650 GS / Dakar Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
16 Mart 2012, 21:38
#1481
excavatus adlı üyeden alıntı
Bana ne kabarmış.
Özetle...
Makinanın ihtiyacı olan esas şey şu.
Marş rublesi,
Kitleme dişlisi,
Dişli manşonu,
karbüratör çıkış boğazı.
Bu hafta ankaradayım ya.
Motoru satma planlarımı da kaldırdım rafa
adam gibi yaptırıp binecem.
Manşon hariç. Borusan'nın verdiği fiyatlar,
KDV dahil 870 TL, altı taksit. işçilik için fiyat bekliyorum.
Ankarada düzgün bmf ustası bilen varsa yazsın numarasını.
bir arayayım ben.
saygın bu parçalar sökülü ise birer resmini çekipte koyarsan foruma sana yardımcı olabilirim.yakınlarımda çıkmacı var.örneğin arka amortisör uygunu varsa elinde 400 tl der.resmi yada kendi lazımki eşleştirsin.istanbula gelseydin ustanın kralı var.
bu siteden parçalarını bul numaralarını resim üzerinde göster olmazsa.
http://www.realoem.com/bmw/select.do?kind=M&arch=1
UĞUR
4 Teker hatunumun istediği yere,2 Teker burnumun dikine gider
Reklamlar
-
16 Mart 2012, 23:18
#1482
uğuR1000 adlı üyeden alıntı
saygın bu parçalar sökülü ise birer resmini çekipte koyarsan foruma sana yardımcı olabilirim.yakınlarımda çıkmacı var.örneğin arka amortisör uygunu varsa elinde 400 tl der.resmi yada kendi lazımki eşleştirsin.istanbula gelseydin ustanın kralı var.
bu siteden parçalarını bul numaralarını resim üzerinde göster olmazsa.
http://www.realoem.com/bmw/select.do?kind=M&arch=1
Ugur madem böyle bir imkanın var şuna bakarsan bana çok makbule geçer...
ANGARAJ
-
16 Mart 2012, 23:37
#1483
uğuR1000 adlı üyeden alıntı
saygın bu parçalar sökülü ise birer resmini çekipte koyarsan foruma sana yardımcı olabilirim.yakınlarımda çıkmacı var.örneğin arka amortisör uygunu varsa elinde 400 tl der.resmi yada kendi lazımki eşleştirsin.istanbula gelseydin ustanın kralı var.
bu siteden parçalarını bul numaralarını resim üzerinde göster olmazsa.
http://www.realoem.com/bmw/select.do?kind=M&arch=1
Hocam eyvallah. Teşekkür ederim ilgin için.
Çıkma olayından tamamen vazgeçtim.
Orjinal parçaya karar verdim.
Yıllarca konuştuk durduk. Adamlar avrupada 20 yıllık motorları kız gibi. Dünyayı geziyor. Biz niye böyle bakamıyoruz diye.
Pahalı mahalı. Yapacak bi şey yok.
orjinal parça, yetkili servis bundan sonra.
3 gündür ne istanbul ne ankara konuşmadığım parçacı konuşmadığım usta kalmadı.
Sonunda buna karar verdim...
HAYATINDA 1dk ICINDE ARDINDA BIRAKIP GIDEMEYECEGIN HIC BIR SEY OLMASIN...
-
17 Mart 2012, 01:11
#1484
yunus: malesef arka çamurluk banada lazım ama yok,en azından çıkması borusanda 270 tl idi.mayıs haziran gibi akrabalar gelmeye başlıycak almanyadan biri getirir uygun olursa diye bekliyorum.
saygın: o zaman sana tavsiyem şu başıma geldi o yüzden.marş dişlisi değiştikten sonra özellikle borusanda işçilik zayıf.neyse motoru x bi tamircide sağ kapağını açtır.marş dişlisinin ve okuyucunun tarafı,krank üzerindeki somunu havalı tork tabancasıyla (lastik sökme tabancası) sıktır yeniden.aralık 2010 da borusan istinyede değişen marş dişlim tam 1 sene sonra o somunun gevşemesi sonucu krankla volant arasındaki kamayı kopardı.masraf 600 tl.300 tl si çekici parası.
usta beceriksiz ve vurdum duymaz ise borusanda olsa korusanda arıza kaçınılmaz.o yüzden bütün bakımları kendim yapıyorum.
UĞUR
4 Teker hatunumun istediği yere,2 Teker burnumun dikine gider
-
17 Mart 2012, 01:48
#1485
uğuR1000 adlı üyeden alıntı
yunus: malesef arka çamurluk banada lazım ama yok,en azından çıkması borusanda 270 tl idi.mayıs haziran gibi akrabalar gelmeye başlıycak almanyadan biri getirir uygun olursa diye bekliyorum.
saygın: o zaman sana tavsiyem şu başıma geldi o yüzden.marş dişlisi değiştikten sonra özellikle borusanda işçilik zayıf.neyse motoru x bi tamircide sağ kapağını açtır.marş dişlisinin ve okuyucunun tarafı,krank üzerindeki somunu havalı tork tabancasıyla (lastik sökme tabancası) sıktır yeniden.aralık 2010 da borusan istinyede değişen marş dişlim tam 1 sene sonra o somunun gevşemesi sonucu krankla volant arasındaki kamayı kopardı.masraf 600 tl.300 tl si çekici parası.
usta beceriksiz ve vurdum duymaz ise borusanda olsa korusanda arıza kaçınılmaz.o yüzden bütün bakımları kendim yapıyorum.
sizinkisi pahalıymış cidden Saygınla benimkisi karburatörlü eski kasa olan borusanda 150tl gibi bi fiyatı vardı galiba en son ordan alacak gibiyim zaten
ANGARAJ
-
17 Mart 2012, 10:26
#1486
uğuR1000 adlı üyeden alıntı
yunus: malesef arka çamurluk banada lazım ama yok,en azından çıkması borusanda 270 tl idi.mayıs haziran gibi akrabalar gelmeye başlıycak almanyadan biri getirir uygun olursa diye bekliyorum.
saygın: o zaman sana tavsiyem şu başıma geldi o yüzden.marş dişlisi değiştikten sonra özellikle borusanda işçilik zayıf.neyse motoru x bi tamircide sağ kapağını açtır.marş dişlisinin ve okuyucunun tarafı,krank üzerindeki somunu havalı tork tabancasıyla (lastik sökme tabancası) sıktır yeniden.aralık 2010 da borusan istinyede değişen marş dişlim tam 1 sene sonra o somunun gevşemesi sonucu krankla volant arasındaki kamayı kopardı.masraf 600 tl.300 tl si çekici parası.
usta beceriksiz ve vurdum duymaz ise borusanda olsa korusanda arıza kaçınılmaz.o yüzden bütün bakımları kendim yapıyorum.
Elimden gelen herşeyi ben yine kendim yapmaya çalışıyorum.
Ama parça borusan, yapacak bir şey yok.
Bu arada istinye borusan ile, ankara borusan birlik çok farklı hocam servis konusunda.
İstanbuldan sırf bakım için gelen motosiklet doluydu en son gittiğimde.
Senin dediğin doğru işçilik zayıf. Çok şükür ankara'da o kadar kötü değil.
Hem servisin tanıdık olması, hem içerde çalışan yakın bir arkadaş olması biraz daha güven veriyor bana.
Taktıkları parçaya da 2 yıl garanti veriyorlar. Senin olayda, o değişen marş dişlisi garantiye girmedi mi 1 yıl sonra
GaCCaLL adlı üyeden alıntı
sizinkisi pahalıymış cidden Saygınla benimkisi karburatörlü eski kasa olan borusanda 150tl gibi bi fiyatı vardı galiba en son ordan alacak gibiyim zaten
Abi sen hala o arka tekerleğin arkasında duran minik parçayı arıyon di mi?
Bulacam sana ben onu az kaldı. Aslında bulmayacam da :D yaptıracam... ehehe..
Bizim bi arkadaşla konuştum o yapacak... Benim izmire gitmem ve benim parçayı vermem lazım
kalıp çıkartsın diye...
HAYATINDA 1dk ICINDE ARDINDA BIRAKIP GIDEMEYECEGIN HIC BIR SEY OLMASIN...
-
17 Mart 2012, 18:43
#1487
excavatus adlı üyeden alıntı
Elimden gelen herşeyi ben yine kendim yapmaya çalışıyorum.
Ama parça borusan, yapacak bir şey yok.
Bu arada istinye borusan ile, ankara borusan birlik çok farklı hocam servis konusunda.
İstanbuldan sırf bakım için gelen motosiklet doluydu en son gittiğimde.
Senin dediğin doğru işçilik zayıf. Çok şükür ankara'da o kadar kötü değil.
Hem servisin tanıdık olması, hem içerde çalışan yakın bir arkadaş olması biraz daha güven veriyor bana.
Taktıkları parçaya da 2 yıl garanti veriyorlar. Senin olayda, o değişen marş dişlisi garantiye girmedi mi 1 yıl sonra
Abi sen hala o arka tekerleğin arkasında duran minik parçayı arıyon di mi?
Bulacam sana ben onu az kaldı. Aslında bulmayacam da :D yaptıracam... ehehe..
Bizim bi arkadaşla konuştum o yapacak... Benim izmire gitmem ve benim parçayı vermem lazım
kalıp çıkartsın diye...
sen bitanesin yaaa :D
yok arkadaş bulamadım valahi daha
ANGARAJ
-
17 Mart 2012, 21:19
#1488
benim problemim marş dişlisinden kaynaklanmadı kafadaki somun gevşemiş iyi sıkılmadığı için,borusanda biz sıktık deyip üzerine alınmadı.kamayı kırmıştı sanayide yaptırdım.
UĞUR
4 Teker hatunumun istediği yere,2 Teker burnumun dikine gider
-
17 Mart 2012, 22:16
#1489
arkadaşlar merhaba.biliyorum biraz sıradan bi istek olacak ama yinede topici bile okumadan sizlerden tavsiye istiyorum.6000tl bütçem var.10-12bin km tecrübem var. Bu fiyata 96-99arası bi F650 düşünüyorum.evet bu başlık bunun yeri değil ama f650 topic inde can yok sonuçta azda olsa birbirine yakın motorlar olduğu için sizlere danışayım dedim. Şimdi soracaklarım şunlar. F650 eski motor. bakımıydı parçasıydı bana sıkıntı çıkarırmı.ben alacağım motorun aylık 50tlden fazla masraf çıkartmamasını ve 15-20bin km masrafsız binmeyi istiyorum. Hava güzel olduğunda hafta içi ev-iş yapacağım.haftasonu ise şöyle dağ bayır uzunyol falan gezip tozacağım bir enduro arıyorum. Peki F650yi nasıl bilirsiniz? Bu fiyatlara zor diyorsanız, bulunabiliyor ama eski motor olduğu için ve pek fazla tecrübem olmadığı için almaya cesaret edemiyorum.
şimdi değerli yorumlarınızı bekliyorum.iyi forumlar...
-
18 Mart 2012, 00:02
#1490
excavatus adlı üyeden alıntı
Elimden gelen herşeyi ben yine kendim yapmaya çalışıyorum.
Ama parça borusan, yapacak bir şey yok.
Bu arada istinye borusan ile, ankara borusan birlik çok farklı hocam servis konusunda.
İstanbuldan sırf bakım için gelen motosiklet doluydu en son gittiğimde.
Senin dediğin doğru işçilik zayıf. Çok şükür ankara'da o kadar kötü değil.
Hem servisin tanıdık olması, hem içerde çalışan yakın bir arkadaş olması biraz daha güven veriyor bana.
Taktıkları parçaya da 2 yıl garanti veriyorlar. Senin olayda, o değişen marş dişlisi garantiye girmedi mi 1 yıl sonra
Abi sen hala o arka tekerleğin arkasında duran minik parçayı arıyon di mi?
Bulacam sana ben onu az kaldı. Aslında bulmayacam da :D yaptıracam... ehehe..
Bizim bi arkadaşla konuştum o yapacak... Benim izmire gitmem ve benim parçayı vermem lazım
kalıp çıkartsın diye...
selam acaba su ilandaki parçayımı arıyorsunuz bir göz atın ilan pasif ama satcıya mesaj atabiliyorsunuz
umarım yardımcı olmusumdur
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...94/pasif-ilan/
-
18 Mart 2012, 01:49
#1491
ilkerben adlı üyeden alıntı
bu 2000+ sonrası f650liler için olanı bana uymuyorr malesef..
ANGARAJ
-
18 Mart 2012, 03:08
#1492
ben bı mesaj attım cevap gelirse bakarım uyarmı.
UĞUR
4 Teker hatunumun istediği yere,2 Teker burnumun dikine gider
-
18 Mart 2012, 20:40
#1493
reis007 adlı üyeden alıntı
arkadaşlar merhaba.biliyorum biraz sıradan bi istek olacak ama yinede topici bile okumadan sizlerden tavsiye istiyorum.6000tl bütçem var.10-12bin km tecrübem var. Bu fiyata 96-99arası bi F650 düşünüyorum.evet bu başlık bunun yeri değil ama f650 topic inde can yok
sonuçta azda olsa birbirine yakın motorlar olduğu için sizlere danışayım dedim. Şimdi soracaklarım şunlar. F650 eski motor. bakımıydı parçasıydı bana sıkıntı çıkarırmı.ben alacağım motorun aylık 50tlden fazla masraf çıkartmamasını ve 15-20bin km masrafsız binmeyi istiyorum. Hava güzel olduğunda hafta içi ev-iş yapacağım.haftasonu ise şöyle dağ bayır uzunyol falan gezip tozacağım bir enduro arıyorum. Peki F650yi nasıl bilirsiniz? Bu fiyatlara zor diyorsanız, bulunabiliyor ama eski motor olduğu için ve pek fazla tecrübem olmadığı için almaya cesaret edemiyorum.
şimdi değerli yorumlarınızı bekliyorum.iyi forumlar...
aah ah... yaramı deşme. :D
Bahsettiğin makina muhteşem bir makina.
Ancak masraf tabiki açar. Biraz geriye dönük mesajları bi oku istersen. şöyle bir 15 - 20 tane.
Bu makina çok nazlı çok detaylı çok muhteşem bir makina.
Ancak BMW dışında bu makinayı gerçekten bilen usta sayısı 1 bilemedin 2'dir.
Parçasını BMW dışında alabileceğin bir yer yok. Çıkma almayı düşünebilirsin ancak.
Bana sorarsan al, temizini bulursan mutlaka al.
Ancak şunu unutma, bu benim tavsiyemdir.
Bakımlarını bile BORUSAN'da yaptır. Bir arıza çıkarsa (ki genelde çıkmaz) Borusan'a git mutlaka.
Sıradan bir bakım için bile 600TL para alıyorlar.
Ama ustalara güvenmemek lazım diye düşünüyorum artık
NOT: şahsi görüşümdür
HAYATINDA 1dk ICINDE ARDINDA BIRAKIP GIDEMEYECEGIN HIC BIR SEY OLMASIN...
-
18 Mart 2012, 22:56
#1494
excavatus adlı üyeden alıntı
aah ah... yaramı deşme. :D
Bahsettiğin makina muhteşem bir makina.
Ancak masraf tabiki açar. Biraz geriye dönük mesajları bi oku istersen. şöyle bir 15 - 20 tane.
Bu makina çok nazlı çok detaylı çok muhteşem bir makina.
Ancak BMW dışında bu makinayı gerçekten bilen usta sayısı 1 bilemedin 2'dir.
Parçasını BMW dışında alabileceğin bir yer yok. Çıkma almayı düşünebilirsin ancak.
Bana sorarsan al, temizini bulursan mutlaka al.
Ancak şunu unutma, bu benim tavsiyemdir.
Bakımlarını bile BORUSAN'da yaptır. Bir arıza çıkarsa (ki genelde çıkmaz) Borusan'a git mutlaka.
Sıradan bir bakım için bile 600TL para alıyorlar.
Ama ustalara güvenmemek lazım diye düşünüyorum artık
NOT: şahsi görüşümdür
Trabzon'da borusan yok ama motosikleti götürdüğüm ustamda 1150gs var.bu da demek oluyorki bakım sorun çıkartmaz Ama parça sorunu çok yaşarmıyım bilemiyorum.Birde beğendiğim bir motor var 6000tl diyor bi bakıp yorum yaparsanız mutlu olurum.
Sahibinden ilan no: 56068886
Satıcı sadece zincir dişli değişecek diyor.bide size göstereyim dedim
97 model öncesi motorlar pek tutulmuyor galiba.96 modelde farklı olarak ne varki?
-
18 Mart 2012, 23:21
#1495
excavatus adlı üyeden alıntı
aah ah... yaramı deşme. :D
Bahsettiğin makina muhteşem bir makina.
Ancak masraf tabiki açar. Biraz geriye dönük mesajları bi oku istersen. şöyle bir 15 - 20 tane.
Bu makina çok nazlı çok detaylı çok muhteşem bir makina.
Ancak BMW dışında bu makinayı gerçekten bilen usta sayısı 1 bilemedin 2'dir.
Parçasını BMW dışında alabileceğin bir yer yok. Çıkma almayı düşünebilirsin ancak.
Bana sorarsan al, temizini bulursan mutlaka al.
Ancak şunu unutma, bu benim tavsiyemdir.
Bakımlarını bile BORUSAN'da yaptır. Bir arıza çıkarsa (ki genelde çıkmaz) Borusan'a git mutlaka.
Sıradan bir bakım için bile 600TL para alıyorlar.
Ama ustalara güvenmemek lazım diye düşünüyorum artık
NOT: şahsi görüşümdür
Ben 60.000 bakım fiyatını sormuştum 200 mü 250 mi ne demişlerdi yalnız parçalar hariçdi galiba bu içeriğinide yazmışlardı ama hatırlamıyorum maillerde vardı.Bilgi olsun bağlamında..
reis007 adlı üyeden alıntı
Trabzon'da borusan yok ama motosikleti götürdüğüm ustamda 1150gs var.bu da demek oluyorki bakım sorun çıkartmaz
Ama parça sorunu çok yaşarmıyım bilemiyorum.Birde beğendiğim bir motor var 6000tl diyor bi bakıp yorum yaparsanız mutlu olurum.
Sahibinden ilan no: 56068886
Satıcı sadece zincir dişli değişecek diyor.bide size göstereyim dedim
97 model öncesi motorlar pek tutulmuyor galiba.96 modelde farklı olarak ne varki?
Bu motor bayadır ilanda fakat bi türlü satılmadı sebebini bende hatırlamıyorum niye? Fiyatı mı yüksekti neydi o zamanlar ben bundan daha yüksek bir fiyata aldım bu arada ki kmsi bundan 3-4k düşükdü yalnız 99 model.
ANGARAJ
-
19 Mart 2012, 22:24
#1496
Öncelikle herkese iyi forumlar, 650 yada 650gs lerinizle sorunsuz sürüşler diliyorum.
Burada sürekli takipdeyim, 2 tane de enduro sitesi takip ediyorum.
Gönlümdeki motor 2004 sonrası gs yada dakar. 12000 tl ye kadar şimdilik(tabi hala o bütçeyi garantileyemedim ama aklım o seviyelerde)
yanlız sürekli takip ediyorum ve sonucunda iş hep bakım, onarım masraflarını, parça fiyatlarına ve usta bilgisizliği sıkıntılarında aklımda tıkanıp kalıyor f650gs/dakar ile ilgili.
bende geçen mayıstan beri yağmur-çamur-soğuk demeden (kar hariç ) motosikletimi(cbf150) kullanıp km yapmaya devam ediyorum, hergün işe gidiyorum, h.sonu kesin eşimle bindiğim gibi hafta içleride onunla bindiğim günler çok.
yakıt tüketim-abs-konfor gibi durumlardan gönlüm hep bmw deysede hem temiz makina bulma hemde kazıksız ve sorunsuz servis ve parça sıkıntısından aklım pek istemesemde TA650 ye kayıyor.
ama onunda yakıt tüketimi,ağır yapısıyla hergün işe gidip gelirken f650gs gibi ince ve hafif olmaması aklımdaki en büyük handikaplarken , bmw ye göre serviste ve sağlamlıkta 10 adım ileri çıkması, acaba aynı fiyatlarda bulabileceğim bir TA ile daha fazla yakmama rağmen servis, bakım masrafları nedeniyle f650gs in aynı yere gelip gelmeyeceği sürekli aklımı kurcalıyor. :/
bizim buralarda 1 tane dakar var 2004 40000 civarı 11250 istiyorlar ama 0 aksesuar ve akü gerekli deniyor ve bayadır duruyor makina galeride.
forumu takip ettiğim için bakım arifesindeki arkadaşlara sabır ve temiz bir çıkış yolu diliyorum.
herkese iyi forumlar, kazasız keyifli sürüşler dilerim.
-
20 Mart 2012, 02:09
#1497
bu gün,abs ısığı yandı abs devreden çıktı,aynı zamanda km göstergeside durdu.20 tl verip pc ye bağlattım arka abs sensörü ki bu sensör aynı anda km yıde okuyo.bozulmuş.
borusanda 166 tl kdv dahil,hurda yada pert motorarı parçalayıp satan bi yer var ordan 80 tl ye aldım taktım.8 yıl kullanılan bir parça için pahalı demek haksızlık olur.dolayısıyle alacağınız motorda parça fiyatından önce kullanım ömrünü göz önünde bulundurun.
bence bmw araba yada motor 3-5 ay binmek için alınmaz.arabam 5.20 bmw 93 model 5 yıldır kullanıyorum,sıfır reno yada toyotaya değişmem.motorumada kazada parçalanmazsa en az 3 yıl biner yine f 650 alırım.
araba yada motor farketmez dilinden anlayıp muadil parçalarını öğrendiğinizde,çıkardığı her değişik sesi duyup zamanında bakımını yaptığınızda,idare etsin demediğiniz sürece,birbirini tetikleyen arızalar zinciri oluşmaz ve uzun ömürlü olur,araçlarınız.misal:
akü bitmek üzere ise şarz tutmaz ama motor çalışır ampuller dalgalı yanar besleme olmadığından çabucak patlar keser,ateşleme sensörü dalgalı elektirikten yanar bozulur,keza beyin yani ecu yanar,statör sürekli fazla şarz etmekten ısınır yanar.akü idare ettirilmez.
abs sensörü:abs devreden çıkar,uzun süre kullanılmadığında modül içerisindeki o ringler yuvalaına kaynar kanallar tıkanır sensör değişimiyle çalışacak abs h,ç çalışmaz olur.idare etmez.amortisörler yine aynı lastikler bitikse kayar düşer kaza yapar 3 katı fazla para verilir.
anlatmaya çalıştığım şu,çalışan demir ışıldar.aman şu kadar da idare ederim demeyin.
UĞUR
4 Teker hatunumun istediği yere,2 Teker burnumun dikine gider
-
20 Mart 2012, 10:22
#1498
Dediginiz çok doğru işte sorun burada başlıyor benim için 11-12bine alacağım motorun geçmişini asla tam bilemeyeceğim buda beni bekleyen olası arıza ve masrafları tahmin etmemi güçleştiriyor, birde parca fiyatları ve usta sıkıntısıda buna eklenince gs/dakar hayallerm kanatlanmaya başlıyor
-
20 Mart 2012, 20:30
#1499
alacağın motor istanbul yada ankara çıkışlı olursa,borusandan plakasını sorarak en azından 20 bin km ye kadar olan kaydını alırsın,20 binden sonrası için anlayan birinin söylediklerine kulak vermelisin.
UĞUR
4 Teker hatunumun istediği yere,2 Teker burnumun dikine gider
-
21 Mart 2012, 01:20
#1500
millet motorumun f650gs-04 üstündeki orjinal bmw topcase'ini kullanmayacağım için satmaya karar verdim, ne kadar eder fikriniz varmıdır?
B rh(+)
Aynada Herkesin Baktığı Yabancı
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 18 kullanıcı var. (0 üye ve 18 misafir)
Bu Konudaki Etiketler