BMW F650 GS / Dakar Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
25 Ağustos 2011, 19:09
#1241
Merhaba arkadaslar,
F650 GS almayi dusunuyorum. Aklima takilan bir soru isareti tek silindirli motorun ne kadar titresim urettigi. Internette buldugum kullanici yorumlarinda rahatsiz etmiyor diyende var titresimden dikiz aynasindaki goruntuyu secemedim diyende. Kendi tecrubelerinize dayanarak bu konuda bir seyler soyleyebilir misiniz?
F650GS ararken 2004 sonrasi uretilmis cift bujili modelde israrci olmali mi? 2000-2004 arasi uretilmis tek bujili modellerin bazi kronik sorunlari olabildigini okudum. Bu sorunlar ne kadar yaygin goruluyor biraz daha fazla parayi gozden cikarip yeni model aramayi hakli cikartir mi?
Simdiden tesekkurler
Reklamlar
-
26 Ağustos 2011, 09:56
#1242
demir_at adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaslar,
F650 GS almayi dusunuyorum. Aklima takilan bir soru isareti tek silindirli motorun ne kadar titresim urettigi. Internette buldugum kullanici yorumlarinda rahatsiz etmiyor diyende var titresimden dikiz aynasindaki goruntuyu secemedim diyende. Kendi tecrubelerinize dayanarak bu konuda bir seyler soyleyebilir misiniz?
F650GS ararken 2004 sonrasi uretilmis cift bujili modelde israrci olmali mi? 2000-2004 arasi uretilmis tek bujili modellerin bazi kronik sorunlari olabildigini okudum. Bu sorunlar ne kadar yaygin goruluyor biraz daha fazla parayi gozden cikarip yeni model aramayi hakli cikartir mi?
Simdiden tesekkurler
her ne kadar kişiden kişiye değiştiğini iddia etseler de 120 km/h'te aynalardaki görüntü kaybı kişiden kişiye değişmez. aslında aynalardaki görüntü kaybı 90'dan sonra başlar 100 km/h'de pek bir şey seçilmez. evet, titreşim var. kesinlikle var.
...biraz daha fazla para ödenip 2004 sonrası alınmalı elbette.
aslında f 650 gs'i ne için almak istediğiniz önemli. titreşimsiz bir motor istiyorsanız kesinlikle almayın.
aslında bunların hepsi bu konu başlığı altında tartışılmış, detaylı detaylı anlatılmış..
selamlar..
temel taşları şu ulu sıra dağlar olan tapınaklarda en sofu müminlerin, en bilgin mollaların bilmediği ve onların hakikat, erdem ve onur üzerine verdikleri tüm vaazları aşan dualar öğrenelim.
-
05 Eylül 2011, 17:29
#1243
TWIN
demir_at adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaslar,
F650 GS almayi dusunuyorum. Aklima takilan bir soru isareti tek silindirli motorun ne kadar titresim urettigi. Internette buldugum kullanici yorumlarinda rahatsiz etmiyor diyende var titresimden dikiz aynasindaki goruntuyu secemedim diyende. Kendi tecrubelerinize dayanarak bu konuda bir seyler soyleyebilir misiniz?
F650GS ararken 2004 sonrasi uretilmis cift bujili modelde israrci olmali mi? 2000-2004 arasi uretilmis tek bujili modellerin bazi kronik sorunlari olabildigini okudum. Bu sorunlar ne kadar yaygin goruluyor biraz daha fazla parayi gozden cikarip yeni model aramayi hakli cikartir mi?
Simdiden tesekkurler
Ekonomik gücünüz elverecekse en uygunu çift silindir olanlardan almanız. Bir arkadaşım uzun yol performansından ve titreşimden çok şikayetçi olduğu için satmıştı tek silindir 650 GS'ini. Özellikle titreşimden olan şikayetlerden dolayı ben şase, kaporta ve görünümü çok daha hoşuma gitsede eski kasa değil twin almayı tercih ettim.
Önceden ne kullandınız, ne kadar kullandınız ve boyunuz ne kadar tercih edeceğiniz motosiklette etkili unsurlar. Bir uzman okuduğum yazısında "Bindiğiniz motosiklet durduğunuz zaman ayaklarınızı yere koyarak kontrol edebilceğiniz yükseklikte olmalı" diyordu. Her ne alırsanız alın Allah kazasız belasız hayırlı sürüşler nasip etsin inşaallah...
-
11 Eylül 2011, 11:25
#1244
merhaba 1.70 boyunda - arazide çalışan mühendisim.
1.70 boy için 2011 model sıfır BMW F 650 GS kesinlikle uygun mudur, durduğumda ve şehir içi trafiğinde ışıklarda durmak zorunda kaldığımda AYAKLARIM YERE ZORLANMADAN DEĞER Mİ ve ZAPTEDEBİLİR miyim ?? -herşeyden önce bunu bilmem gerek. ayrıca bu benim ilk motorum olacak. beni cesaretlendiren tek şey : bugüne kadar otomobil, bisikleti...vs. tüm teknolojik -el göz beyin koordinasyonu isteyen- aletleri çok hızlı öğrenmemdir. bir eğitimciden eğitimini alıcam. OKUDUĞUM 1945 lerde Rusya' da diesel bir BMW motor üzerinde geçen bir romandan esinlenerek; sağlamlığına ve uzun süreli dayanıklılığına romandan da alıntı yaparak inandığım için BMW 'ye bakıyorum---Yorumunuzu bekliyorum -ilk forum yazım. Saygılarımla.
-
11 Eylül 2011, 13:07
#1245
1.70 boy bence uygundur, ayaklarınız yere değer ve herhangi bir zorlanma olmaz. zaptetmek konusunda ise zorlanacağınız kesin. ağırlığı sizi zorlayacaktır.
ilk motosikletiniz olacağı için tavsiye edilmez bence. yine de iyi bir eğitmen ve iyi bir sabırla, bahsetmiş olduğunuz kişisel farklılığın (bugüne kadar otomobil, bisikleti...vs. tüm teknolojik -el göz beyin koordinasyonu isteyen- aletleri çok hızlı öğrenmem) da etkisiyle imkansız değil (ama zor.. ). yine de üzerine çıktığınızda zaten farkedeceksiniz...
bmw, diesel motosiklet... ilk defa duyuyorum..
temel taşları şu ulu sıra dağlar olan tapınaklarda en sofu müminlerin, en bilgin mollaların bilmediği ve onların hakikat, erdem ve onur üzerine verdikleri tüm vaazları aşan dualar öğrenelim.
-
11 Eylül 2011, 16:09
#1246
Tavsiye etmemenizde etken -ilk kullananların gazı fazla fazla verip defalarca devrilmesi biryerlere çıkmasıysa; o tehlikeyi asya motor 125 cc 'de -ilk deneyimim- bile yaşadım Kaldırımda yürüyen bi kızın üstüne çıkıyodum, hızı düşüremedim ama virajı geniş alarak kurtardım durumu bozuntuya vermedim Trafiğe tamamen kapalı geniş çim ve toprak arazide antrene ederim diye düşünerek öyle yazdım kendimi.
Kitabın adı KAR KURDU - GLENN MEADE - aklımda hala diesel diye kalmış o kurgudaki motor. Fakat geçmişinde hiç diesel motor yapmadıysa da tarihini bilmiyorum BMW' nin. Ayrıca kitap o kadar iyi kurgulanmış ve o kadar sürükleyici ki; BMW F 650 GS kadar öneririm polisiye - macera severler için. ;)
Motorun şakaya gelmeyeceğinin bilincindeyim; şu yazdıklarımı eğlenelim diye yazıyorum : Bir dağ bisikletim var amerikadan getirttiğim, elimi gidona değdirmeden 3 portakalı aynı anda tutup soyup yiyebiliyorum :S İki ayak üstünde durduğum günden beri bisiklet sürüyorum tek deneyimim bisiklet üzerinde.
Sadece 2 kez ya da 3 kez ayrı ayrı para ödemek istemiyorum ne idüğü belirsiz farklı farklı cc' lere endişem o yönden..
-
12 Eylül 2011, 10:44
#1247
F.A.Freud adlı üyeden alıntı
Tavsiye etmemenizde etken -ilk kullananların gazı fazla fazla verip defalarca devrilmesi biryerlere çıkmasıysa; o tehlikeyi asya motor 125 cc 'de -ilk deneyimim- bile yaşadım
Kaldırımda yürüyen bi kızın üstüne çıkıyodum, hızı düşüremedim ama virajı geniş alarak kurtardım durumu bozuntuya vermedim
Trafiğe tamamen kapalı geniş çim ve toprak arazide antrene ederim diye düşünerek öyle yazdım kendimi.
Kitabın adı KAR KURDU - GLENN MEADE - aklımda hala diesel diye kalmış o kurgudaki motor. Fakat geçmişinde hiç diesel motor yapmadıysa da tarihini bilmiyorum BMW' nin. Ayrıca kitap o kadar iyi kurgulanmış ve o kadar sürükleyici ki; BMW F 650 GS kadar öneririm polisiye - macera severler için. ;)
Motorun şakaya gelmeyeceğinin bilincindeyim; şu yazdıklarımı eğlenelim diye yazıyorum : Bir dağ bisikletim var amerikadan getirttiğim, elimi gidona değdirmeden 3 portakalı aynı anda tutup soyup yiyebiliyorum :S İki ayak üstünde durduğum günden beri bisiklet sürüyorum tek deneyimim bisiklet üzerinde.
Sadece 2 kez ya da 3 kez ayrı ayrı para ödemek istemiyorum ne idüğü belirsiz farklı farklı cc' lere endişem o yönden..
Yaşı kemale ermiş ve eğitimli bir insan ilk motor olarak F650gs e binebilir,sürebilir bence çok fazla sıkıntısı olmaz..170 boy f650 kullanmak için yeter de artar bile.endişeniz olmasın.
-
12 Eylül 2011, 16:26
#1248
F.A.Freud adlı üyeden alıntı
1.70 boy için 2011 model sıfır BMW F 650 GS kesinlikle uygun mudur, durduğumda ve şehir içi trafiğinde ışıklarda durmak zorunda kaldığımda AYAKLARIM YERE ZORLANMADAN DEĞER Mİ ve ZAPTEDEBİLİR miyim ?? -herşeyden önce bunu bilmem gerek. ayrıca bu benim ilk motorum olacak. beni cesaretlendiren tek şey : bugüne kadar otomobil, bisikleti...vs. tüm teknolojik -el göz beyin koordinasyonu isteyen- aletleri çok hızlı öğrenmemdir. bir eğitimciden eğitimini alıcam. OKUDUĞUM 1945 lerde Rusya' da diesel bir BMW motor üzerinde geçen bir romandan esinlenerek; sağlamlığına ve uzun süreli dayanıklılığına romandan da alıntı yaparak inandığım için BMW 'ye bakıyorum---Yorumunuzu bekliyorum -ilk forum yazım. Saygılarımla.
Bende 170 cm boyundayım. Normal kullünımnda bir sıkıntı vermiyor. Özellikle alçak selede ranatlıkla sağlam olarak her iki ayaklada yere basabiliyorsunuz. Durmak zorunda olduğunuz zemin biraz engebeli ve motosiklet yüksekte, basmak zorunda kaldığınız yer alçaktaysa birde artçılığı çok bilmeyen bir yolcunuz varsa toplam ağırlık siz hariç 300 kg'ı geçiyorsa sağlam tutmakta zorlanabilrsiniz. Bakınız ; BEN. Ama normal motosiklet kullanabileceğinize güveniyorsanız rahatlıkla kullanabilirsiniz. Ama çok acemi için ideal motosiklet değil. Kendinizi geliştirmek için İstanbul'da BMW Rider Academi'de eğitim alıp çok iyi motosiklet sürücüsü olabilirsiniz.
Her ne alırsanız alın Allah size kazasız belasız hayırlı sürüşler nasip eder inş...
-
13 Eylül 2011, 00:22
#1249
bu motor f650gs almak asvaltta kullanırken beni pişman eder mi ? comfortable mı ? süspansiyonu yoksa -bir boxer motorlu bmw yi aratmaz mı ? düzgün yolda, asvaltta da. yaşım 27 ve en erken zamanın her zaman şimdi harekete geçtiğin zaman olduğuna inanırım Bu YUKARIDAKİ sorum gerçekten kritik. Hep şunu okudum ve duydum. Tamam başka motor markaları da var ama BMW kullananlar birdaha asla başka motora binmezmiş değiştirecekleri zaman geldiğinde de.
-
13 Eylül 2011, 09:15
#1250
F.A.Freud adlı üyeden alıntı
bu motor f650gs almak asvaltta kullanırken beni pişman eder mi ? comfortable mı ? süspansiyonu yoksa -bir boxer motorlu bmw yi aratmaz mı ? düzgün yolda, asvaltta da. yaşım 27 ve en erken zamanın her zaman şimdi harekete geçtiğin zaman olduğuna inanırım
Bu YUKARIDAKİ sorum gerçekten kritik. Hep şunu okudum ve duydum. Tamam başka motor markaları da var ama BMW kullananlar birdaha asla başka motora binmezmiş değiştirecekleri zaman geldiğinde de.
1200 GS, 1200 RT kadar konforlu olmadığını söyleyebilirim. Sadece BMW almayı düşünüyorsanız en iyi tarcihiniz F650 GS olur diyibilirim. Yüksek hızlar göz önüne alınarak yapılan makinalar olmadığı içinde 90 km kızdan sonra azda olsa titreşim (tek silindirlilerle kıyaslayınca rahatsız etmiyor) oluyor. Sele çok konforlu değil (belki sadece beni rahatsız etmiştir). Ağustos içinde 50 km kadarı çok bozuk yollarıda içermek üzere 1200 km yol yaptım. Beni fazlasıyla memnun etti. Bu sene vaktim olmaz ama Allah izin verirse gelecek sene 5000 km'yi bulacağını tahmin ettiğim Türkiye turuna çıkmayı düşünüyorum. Sizin için kıstas olacaksa 1200 kmlik yoldan sonra 5000 kmyi çok sıkıntı yaşamadan yapabilirim gibi geliyor. Motosikleti deneme imkanınız olsa sizin için uygun olup olmadığına karar verermek daha kolay olurdu. Ben aldım ve memnunum.
Almaya karar verecek olursanız motor koruma, radyatör koruma, kartel koruma, elcik koruma ve uzun cam almalısınız. Arka ve yan çantalarıda almak isteyebileceğinizi hesaba katın. Tabi birde gerekli ekipmanınız yoksa kask, eldiven, mont, bot, pantalon ve diğer gerekli korunma ekipmanlarınıda göz önünde bulundurun.
-
13 Eylül 2011, 12:44
#1251
Arkadaşlar öteki tarafta pek cevap alamadım, şu nota bir bakarsanız sevinirim...
http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...leme-gibi.html
HAYATINDA 1dk ICINDE ARDINDA BIRAKIP GIDEMEYECEGIN HIC BIR SEY OLMASIN...
-
13 Eylül 2011, 18:03
#1252
yüksek hız yapmayacağım -sadece bazen araziye girmek istediğimde de hayır demesin istiyorum. ekipmanlarımı tam alırsam, bot eldiven deri ceket ya da korumalı ceket kask vb. iç anadolu ikliminde sizce kışın da rahatlıkla kullanılabilir mi motor -ya da siz kışın pek kullanıyo musunuz. hava güzel yağışsız ama çok soğuk olduğunu varsaydığımızda ..! ???
-
13 Eylül 2011, 18:10
#1253
excavatus adlı üyeden alıntı
Antalya Kosifler Oto santral numarası 0242 340 24 84 . Ne kadar yardımcı olur, olabilirmi bilmiyorum ama Berkutay ustayla görüşün. Türkiye'de ki en iyi BMW motosiklet ustalarından birisidir kendisi...
-
13 Eylül 2011, 18:40
#1254
ankarada BMW motosiklet ustası var mı bildiğiniz özel servis, güvenilir... ??
HAYATINDA 1dk ICINDE ARDINDA BIRAKIP GIDEMEYECEGIN HIC BIR SEY OLMASIN...
-
13 Eylül 2011, 18:57
#1255
enduro - honda' da nake ibaresiyle kodlanan galiba. hani BMW kullananlar asla başka motora geçmez ya. en büyük rakip olarak Honda' yı algılıyorum bugüne kadarki izlenimim çerçevesinde seyirci olarak gözlemlediğimde. neden honda değil de BMW ?? (İÇİMDE KUŞKU YOK -SADECE İŞTE O FARK YARATAN DETAYLARI SİZİN GİBİ USTA KULLANICILARDAN DİNLEMEK İSTİYORUM HEPSİ BU ..!!) ???
-
13 Eylül 2011, 22:35
#1256
Arkadaşlar selam. Benim F650 GS su kaynattı. termostaddan fokur fokur su/antifiriz fışkırtıyor. yakında ktm ci bir usta vardı ona bıraktım, ringini değiştirdim tamam dedi. motoru aldım 500 metre sonra yolda kaldım. Zarar vermesinden korktuğum için motoru dinlendirerek eve zor attım. bu konuda tecrübesi olanlar yardımcı olabilir mi? nedendir bu durum?
-
14 Eylül 2011, 09:19
#1257
F.A.Freud adlı üyeden alıntı
yüksek hız yapmayacağım -sadece bazen araziye girmek istediğimde de hayır demesin istiyorum. ekipmanlarımı tam alırsam, bot eldiven deri ceket ya da korumalı ceket kask vb. iç anadolu ikliminde sizce kışın da rahatlıkla kullanılabilir mi motor -ya da siz kışın pek kullanıyo musunuz. hava güzel yağışsız ama çok soğuk olduğunu varsaydığımızda ..! ???
Ben motosiklete karda buzda dahi binmiştim yıllar önce. Eğer gerekli donanımınız olursa yol şartlarına dikkat ederek motosiklete binebilirsiniz.
Bizim motosikletler enduro olarak geçsede çok bozuk zeminler için (benim gözlemlerime göre) uzun süreler kullanıma çok uygun değiller. Ağır oldukları için çok düşük süratlarde kontrol zorlaşabiliyor. Eğer motoru yatırıp hasar verirseniz parçalar çok pahalı. Sadece bir sinyal lambası 60 euro civarındaydı yanlış hatırlamıyorsam. Araziden kastınız stabilize ise ben asfaltta gidermiş gibi kullanabiliyorum.
Hondada 650 gs in karşılığı transalp modelleri oluyor. Kawasakide ise wersys.
Neden BMW sorusuna çok daha fazla yol yapmış, çok daha farklı motorlar kullanmışlar daha mantıklı cevap verebilirler. Ama ben kalite ve teknolojisini seviyorum. Otomobil alırken neden BMW tercih sebebiyse motosiklettede aynı. Siz BMW otomobil alabilecekken HONDA alırmısınız? (Benim otomobilim BMW değil bu arada)
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:14 ----------
F.A.Freud adlı üyeden alıntı
enduro - honda' da nake ibaresiyle kodlanan galiba. hani BMW kullananlar asla başka motora geçmez ya. en büyük rakip olarak Honda' yı algılıyorum bugüne kadarki izlenimim çerçevesinde seyirci olarak gözlemlediğimde. neden honda değil de BMW ?? (İÇİMDE KUŞKU YOK -SADECE İŞTE O FARK YARATAN DETAYLARI SİZİN GİBİ USTA KULLANICILARDAN DİNLEMEK İSTİYORUM HEPSİ BU ..!!) ???
Ben usta değilim henüz. Emekleme safhasında sayılırım
-
14 Eylül 2011, 18:02
#1258
BİNBAKİ - SAVAŞ BEY VE GRHN - verdiğiniz teknik ve güncel bilgilerden dolayı hepinize ayrı ayrı teşekkür ediyorum diycem de yalan olucak -şu gördüğünüz tek mesajda herşey var. Sizinle konuştuktan sonra -otomobil i 2. sıraya attım ve önemini de marka - kalite olarak kaybetti bende. Şu an BMW motorda karar kıldım. 2 model arasındayım : F650 GS ve F 800 R - (BATMAN ' in motosikletine benziyo ana hatları ilk bakışta 800 R ' ın) ve dikkatimi çeken şey şu : 35.000 TL her ikisi de F650gs ve F800 R - --sakın kızmayın bana bu forumda niye yazıyosun diye eğer tercihim 800' den yana olursa.
HANDİKAPIM ŞU :
---800 R -çıplak kullanılmak zorunda mı ? -yazılı olmayan anayasası bu mudur bu işin -adeti, geleneği ..??
---800 R - ön süspansiyon ya da sele yüksekliği ile oynanarak biraz daha dik oturuş pozisyonuna yaklaşır mı F650 kadar ??
Eminim bu sorularıma siz de rahatlıkla cevap verebilirsiniz. Ne de olsa 1 - sıfırdan büyüktür..!
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:49 ----------
Rüzgardan öldürecek gibi olursa beni uzun yolda (uzun yola gitmezse 800 hiç işim olmaz ama.. hatta onun da benle işi olmaz bir zaman sonra ) )
-
14 Eylül 2011, 18:08
#1259
F.A.Freud adlı üyeden alıntı
BİNBAKİ - SAVAŞ BEY VE GRHN - verdiğiniz teknik ve güncel bilgilerden dolayı hepinize ayrı ayrı teşekkür ediyorum diycem de yalan olucak -şu gördüğünüz tek mesajda herşey var. Sizinle konuştuktan sonra -otomobil i 2. sıraya attım ve önemini de marka - kalite olarak kaybetti bende. Şu an BMW motorda karar kıldım. 2 model arasındayım : F650 GS ve F 800 R - (BATMAN ' in motosikletine benziyo ana hatları ilk bakışta 800 R ' ın) ve dikkatimi çeken şey şu : 35.000 TL her ikisi de F650gs ve F800 R - --sakın kızmayın bana bu forumda niye yazıyosun diye eğer tercihim 800' den yana olursa.
HANDİKAPIM ŞU :
---800 R -çıplak kullanılmak zorunda mı ? -yazılı olmayan anayasası bu mudur bu işin -adeti, geleneği ..??
---800 R - ön süspansiyon ya da sele yüksekliği ile oynanarak biraz daha dik oturuş pozisyonuna yaklaşır mı F650 kadar ??
Eminim bu sorularıma siz de rahatlıkla cevap verebilirsiniz. Ne de olsa 1 - sıfırdan büyüktür..!
"800 R -çıplak kullanılmak zorunda mı ? -yazılı olmayan anayasası bu mudur bu işin -adeti, geleneği ..??"
-tabi, çıplak olmazsa olmaz..
"800 R - ön süspansiyon ya da sele yüksekliği ile oynanarak biraz daha dik oturuş pozisyonuna yaklaşır mı F650 kadar ?? "
-f 650 kadar!!?
şimdi, birisi naked motosiklet; birisi enduro...
f 800 r, k 1300 r elbisesi giymiş gibi; çok hoş görünüyor.. ama naked tarzda...
f 800 r ya da başka bir motosiklet tercihinden dolayı kimsenin sana kızacağını sanmam.. borusan'ın test sürüşleri var, katıl bence..
gurcaladıkça daha da çok kafan karışacak gibi..
al birini kullan, sat; al ötekini kullan.. sonra onu da sat, al başka birini...
temel taşları şu ulu sıra dağlar olan tapınaklarda en sofu müminlerin, en bilgin mollaların bilmediği ve onların hakikat, erdem ve onur üzerine verdikleri tüm vaazları aşan dualar öğrenelim.
-
14 Eylül 2011, 18:18
#1260
binbaki teşekkür ederim. yerleşti artık bişeyler kafaya. -nake le işim olmaz. -arabaya ihtiyacım yok şu an 4x4 pick up lar emrimizde.. -dik oturuş ve korumalarından dolayı -ve elektronik aksam çok abartı olduğundan 800 r ' da --bir arkadaşımın uyarısı- F650 gs -nin yamacındayım. BMW dışında motor istemediğimden -seçmede zorlanmam -sandığın kadar. ) -en kritik nokta da bu zaten ;)
-hemen her BMW modelini bulabileceğim -tavsiye edeceğiniz 2. EL satan website leri var mı ??
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 10 kullanıcı var. (0 üye ve 10 misafir)
Bu Konudaki Etiketler