Merhaba geçen ay aldığım 2004 Model F650 GS motoru Yaşadığım yerde bir motosiklet ustasına götürdüm.Genel kontrolü yaptırmak için.Motosiklet çalışıyor ve bana bir sorunu yok gibi geliyordu.Satın almadan önce rolantide stop ediyordu satıcı halledeceğini söyledi,alırken bu sorun düzelmişti.Usta Bana tek bobin olduğunu(Sanırım orjinal değil) ve bu bobinden çıkan kabloya ek yapılarak çift çıkış alınmış ve bujilere öyle girilmiş dedi
1-Bu şekilde olması ne sorun yaratır.
2-Değiştirmek istesem 2 adet bobinin yanında pals vericisinide almam gerekir mi?
3-Kabaca maliyeti nedir.
Yeni başlayan biri olarak yardımınıza ihtiyacım olacak.Bilgi verebilirseniz mutlu olurum.Teşekkürler.
Bilgi ve yardıma ihtiyacım var.Teşekkürler.
Bmw yetkili servislerinden birini arayın, problemi anlatın maliyeti sorun.
Sonra bmw özel servislerini arayın, problemi anlatıp maliyeti sorun. (motorcu melih, gs ci ibrahim vs gibi)
İnternetten bu yerleri bulabilirsiniz.
Hayırlı olsun, mutluluklar.
herkese iyi akşamlar.
motor konusunda uzun yıllar tecrübesi olan ve aynı zamanda bmw kullanıcısı olan bir abimiz motorsikleti yeni kullanmaya başlayanlar için F 650 gs'yi ideal model olarak göstermişti. bu konu ile ilgili siz f 650 kullanıcıları neler düşünüyorsunuz ? makulmüdür, tercih edilebilirmi?
Pazar günü pazar alanında slalom çalışması yaparken motoru devirdim. Şükür bende bir şey yok. Ancak sağ aynam kırıldı.
Borusan fiyatı: 138 TL + 37 TL tutma vidaları (kırıldıysa)
motobins fiyatı: 71 TL
motobins'den alışveriş yapan çok kişi gördüm. pek sıkıntı yaşayan olmamış. Aynayı kendim takıp takamaaycağımdan emin değilim. Ama çok sıkıntı olacağını sanmıyorum. Bir şekilde hallolur.
Aslında motora görüş açısı geniş, eğimli bir ayna takmak istiyorum.
Bu konularda önerisi olan var mı?
herkese selamlar saygılar..
forumda bilgi ve deneyimlerini paylaşan; başta savaş kayan abimiz olmak üzere herkese teşekkürler..
öncelikle sorumun mükerrer bir soru olması ihtimaline karşın başlıkta yazılanların tümünü okumak baya bi zaman aldı..
f 650 gs ile ilgili yaşamakta olduğum bir sorunu paylaşıp fikirlerinizi almak istiyorum.
gayet normal ve sağlıklı çalışan motosikletim birkaç gündür çalıştırır çalıştırmaz 1500 devire iniyor. (stop etmiyor!) normalde, malumunuz olduğu üzere bir müddet 2000 devirde çalıştıktan sonra (sanırım ısındıktan sonra) 1500 devire inmesi gerekirken bunu çalışır çalışmaz yapıyor. son olarak bugün, motorun sol tarafından anlamlandıramadığım bir yanık kokusu geldi. tüm bunlara rağmen motosikletin gidişinde ve performansında herhangi bir sorun da yok. acaba fırtına öncesi sessizlik midir, nedir; bilemedim
deneyimi, fikri olan arkadaşlar paylaşırsa minnettar olurum.
teşekkürler..
temel taşları şu ulu sıra dağlar olan tapınaklarda en sofu müminlerin, en bilgin mollaların bilmediği ve onların hakikat, erdem ve onur üzerine verdikleri tüm vaazları aşan dualar öğrenelim.
Ben yeni motora başlamış f650sine daha kavuşamamış biri olarak söyleyebilirimki f 650 gs ye bindiğimde çok rahat hissettim kolay bir sürüşü var ve iki ayağımda boyum 1.76 olmasına rağmen o kadar kolay basıyorki yere motor bana güven veriyor artık 1. motor %100 budur benim için sıra 2. motoru düşünmekte oda muhtemelen r1150gs olur
---------- Mesaj ekleme zamanı: 09:22 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:20 ----------
Yanık kokusu hayra alamet değil acilen bir servise götür bence o motoru bişey çıkmazsa bile için rahat eder en azından belkide büyük bir masrafın önüne geçersin.
Ne diyor doktorlar erken teşhis hayat kurtarır
---------- Mesaj ekleme zamanı: 09:28 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:22 ----------
F 650 GS benim ilk motorum olacak diyebilirim öncelikle.Daha önceki tecrübem sadece 300 400 metre asya motor vitesli
Motor konusunda vites kullanımı debriyaj kullanımında konuya hakimsen biraz pratikle gayet rahat binilebilicek bir alet.Selesi alçak olduğu için kötü bişey hissettiğinizde direk 2 ayağınızlada yere basabiliyorsunuz.
Bana bu motoru 25 yıldır motor üretimi ve kullanımında usta bir abim önerdi acemiler için uygun olmasa önermezdi
Tabi ileri sürüş teknikleri dersi almamı şart koştu o ayrı sanada öneririm
Merhaba,
Yanık kokusu olayı ile ilgili anlatayım, benzer bir durum benim de başıma geldi. Motorun bakımlarını yaptıktan sonra yağ ve hava filltresi grenajları sökük vaziyette iken yıkama işini de yapıp grenajlarını öyle takmak istemiştim.
Motorun üzerine su döktükten sonra bi cızırtı sesi duymamla akü kablolarını sökmek için saldırmam bir olmuştu. Eğer o gün grenaj sökük olmasa ve o kısımlara su ulaşmasa o olayıda göremeyecektim.
Mesele şundan kaynaklanıyordu ki;
Motor şasisi üzerine plastik kelepçe ile tutturulmuş bir demet kablo (ki bunlar arka amortisör yükseklik ayarının olduğu kısımın hemen üstünden geçiyorlar hatta onun şasi bağlantısı üzerine plastik kelepçelerle sabitlenmiş durumdalar. Sağ taraftan bahsediyorum )
Motorun sürekli vibrasyonu yüzünden şasinin keskin bir kısmı tarafından sürekli titremekten plastik kısmı soyulmuş ve kablolar o vaziyette hafiften birbirine değmekte idi. Su ile birlikte de cızırtı ile yanmaya başlamaları uyanmama sebep oldu. Bu durum belki de aylardır vardı ama motorun ilk çalıştırmada çok nadiren kırmızı yağ müşürü ışığı yanmamazlık yapmasından başka bir problemi yoktu. düşününsene kim bilir belki nelerde daha kapalı demetler içindeki kablolarda temassızlık yapan yerler var.. Bunu düşününce ikinci el ve yaşlı motor almak, helede bunun elektronikle dopdolu oluşu...
Sizin motorunuzda da bir ihtimal bir sensörün, devrenin kablosu titreşim vs gibi bir sebeple kısa devre yapmış yada temassızlık yapıyor olabilir duman bir kablodan gelmiş olabilir, bu durum soğuk motorun rölantisini düzenleyen otomatik jikle olayının çalışmamasına sebep oluyor olabilir. Kablolar kontrol edilip iyice incelenmeli, hatta motor bilgisayarla arıza tespit edebilecek bir yere götürülmeli, inşallah çok masrafı olan bir sıkıntı ile karşılaşmazsınız. Selamlar,
kısmetindir gezdiren yer yer seni...
Von_Pasther, umarım en kısa zamanda motosikletinize kavuşursunuz.
sorun oluştuğu gün hava ve yağ filtresi için borusana gitmiştim. durumu anlattım, nasıl muayene ederiz dedim; motosikleti bırakmamı, 3-5 gün; bir haftada da olsa sorunu bulabileceklerini, ama sırada daha başka bir sürü motosiklet olduğunu...vs. anlatıp durdu.. yok efendim saatimiz bilmem kaç euro da (illa da euro, tl olmaz mı?) falan filan işte.. anlatmaya çalıştığım acaip sinir oluyorum borusana ve çalışanlarına. bmw motosiklet seviyorum tabi, o ayrı
evet, başka bir yerde başka bir şekilde çaresine bakacağız artık..
selamlar..
---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:57 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:49 ----------
çok teşekkür ederim. yazdıklarınız, elektrik tesisatında olası bir kısa devre şüphemi doğrular nitelikte. ilk fırsatta detaylı bir tahlille ameliyata alacağım motoru. şu yağmurlar bir dinse...
selamlar..
temel taşları şu ulu sıra dağlar olan tapınaklarda en sofu müminlerin, en bilgin mollaların bilmediği ve onların hakikat, erdem ve onur üzerine verdikleri tüm vaazları aşan dualar öğrenelim.
İlk kez vitesli bir motor kullanmaya kalktığımda debriyaj ve vites ayarı konusunda endişelerim olmasına rağmen 5 dakikalık bir anlatımın ardından problem yaşamadan kullanmaya başlamıştım. Denge konusunda herhangi bir şüphem yok. F 650 gs'de beni cezbeden alçak sele özelliği ve abs. Boyum 1.73 olduğundan her motora oturduğumda ayağım tam olarak yere basmıyor ve buda güven eksikliği yaratıyor. Ayrıca abs'ninde ne derece katkı sağladığı malum. Ufaktan antremanlarla alışırım diyorum ama bakalım kararsızım.
Binbaki teşekkür ederim şuan beklemedeyiz motoru alınca revizyonuna başlayacağız.
Ben motorumu borusana vermeyi hayatta düşünmüyorum.Çok acil olmadığı sürece ordan parçada almak istemem.Malum anormal bir fiyat farkı koyuyorlar.İşçiliğide neden euro üzerinden alıyolarsa artık sanki ustalar alman Bu konudaydı sanırım bildiğime göre BMW lerde uzman ustalar vardı ben olsam borusan yerine onlara giderdim
---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:44 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 10:38 ----------
Çok boy farkımız yok bende 1.76 yım.Ben çok rahat ettim f650 de seninde rahatsız olacağını sanmıyorum.
Ben ehliyet kursuna gittiğimde adamlar çok iyi öğrettiler sağolsun
Adam tutuşturdu asya motorun gidonunu elime yaktı sıgarasını oturdu kendim netten bildiğim ve kitaplarda okuduğum kadarıyla sürdüm hiçte zorlanmadım çin malının dandik debriyajını ve gaz elciğini saymazsak
hocam size yer tarif edeyim isterseniz.
anadolu yakasında sahrayıcedidde optimum alışveriş merkezi karşısı toyata plaza arkasında tour motor var özel bmw servisi diagnoz cihazları bile var oraya gittiğinizde sizinle ilgilenirler ve borusandan çok daha ucuza işinizi hallederler.
ÖĞRENMEDEN,ÇALIŞMADAN,YORULMADAN,RAHAT YAŞAMANIN YOLLARINI ARAMAYI ALIŞKANLIK HALİNE GETİREN MİLLETLER;ÖNCE HAYSİYETLERİNİ, SONRA HÜRRİYETLERİNİ,SONRA İSTİKLALLERİNİ,KAYBETMEYE MAHKUMDURLAR. K.ATATÜRK
çok teşekkür ederim. öncelikle kendim bir muayene edeceğim. sorunu çözemezsem diye de belirttiğiniz yeri aklımda bulunduracağım.
acaba avrupa yakasında da böyle bir özel bmw servisi var mıdır?
bu arada özel bmw servisi! resmi, özel...
neyse, borusan olmasın da...
selamlar..
temel taşları şu ulu sıra dağlar olan tapınaklarda en sofu müminlerin, en bilgin mollaların bilmediği ve onların hakikat, erdem ve onur üzerine verdikleri tüm vaazları aşan dualar öğrenelim.
Arkadaslar 2001 uzeri dakarlarin son hizi nedir? Internette 163kmh olarak geciyor. Cok can sikici bir rakam olmasiyla beraber pek de inandirici degil. Tesekkurler
Retro Moto Works
Instagram & Facebook
.../retromotoworks
temel taşları şu ulu sıra dağlar olan tapınaklarda en sofu müminlerin, en bilgin mollaların bilmediği ve onların hakikat, erdem ve onur üzerine verdikleri tüm vaazları aşan dualar öğrenelim.
f 650 160 görüyor ama almadan gene düşünün.. kronik arızalarını araştırın derim artık hakkında konuşam istemiyorum foruma bk. bmw alacakların dikkatine diye başlık var orada hersey yazıyor arkadaşlar
:bounce: Efendi olcaksn Efendilik herzaman iyi prim yapar bak Yüzüklern Efendisine nasıl gişe yaptı Olay yüzüktemi ? Hayır efendilikte:bounce:
eğer sıfır almayacaksan (ki ikinci el bile satın alacağını belirtmemişsin) "bmw alacakların dikkatine" olan başlığa bakmana gerek yok. bu başlık altında yazılı olanları okuman yeterli. f 650 gs ile 175 km/h hıza ulaşılabiliyor.
arıza vs. konularında ise nispeten kaliteli ve güvenlidir.
selamlar..
temel taşları şu ulu sıra dağlar olan tapınaklarda en sofu müminlerin, en bilgin mollaların bilmediği ve onların hakikat, erdem ve onur üzerine verdikleri tüm vaazları aşan dualar öğrenelim.
Şu an bu konu içerisinde 12 kullanıcı var. (0 üye ve 12 misafir)