Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
5. sayfa BirinciBirinci ... 345671555105 ... SonuncuSonuncu

BMW F650 GS / Dakar Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #81

    Üyelik
    25 Temmuz 2006
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    Yamaha MT-09 TRACER
    Alıntı shakulin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    git deneme surusu icin rezervasyon yaptir..

    bi dene bakalm nasil gider naapar, sevecek misin bakalm..

    http://www.bmw-motosiklet.com/index....devusu_mc.aspx



    kolay gele..



    Shakulin
    valla demiştim ya ben geçen gün yaptırdım rezervasyon...gittim abicim cmts günü bindik...bizim arkadaş r1200gs ye bende f650 gs ye 2006 model...
    gerçekten çok keyifli ve eğlenceli bi sürüşü var...ilk defa 250 cc nin üstünde bi motora bindim bide...çok rahat ben hiç titreşim hissetmedim desem yeridir...
    kesinlikle öneriyorum ama deneme sürüşü yaparsan kendinde anlarsın hemen gidip almak istiyeceksin kesin eminim....mesela ben şu anda almak istiyorum deli gibi....bi tane hatta var 2003 model bakalım kısmet nasip...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #82
    Balago Zanis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Eylül 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Ducati Monster 620 ie

    V1

    herkese selam, şu ara büyük memnuniyetle kullandığım 1998 ducati monster 600'ü almadan önce uzun bir süre F-650'yi inceledim, şimdi tabii ki biri şehir içi kullanım, diğeri de hafif arazi koşulları için yapılmış bu motorları nasıl aynı kefeye koyduğumu soracaktır, o zamanki düşüncem, ikise de yüksek kaliteli modeller üreten Bmw ve Ducati'nin ekonomik sayılabilicek motorlarından birini kullanma fikriydi. Alışveriş zamanı yaklaştıkça ilgim Monster'a kaydı ve Ducati'yi aldım, bu alışverişten önce F-650'yi kullanma şansım olmasa da park halindeki incelemelerim ve bir arkadaşın arkasındaki seyehatim sonunda istediğim makinenin bu olmadığına karar verdim. Monster'ı kullanmaya başladıktan 2 ay kadar sonra, bu sefer Bmw Riders Academy'de test için bir F-650 kullandım, dikkatimi çeken çift silindirli İtalyana göre oldukça düşük olan tork'u ve karizma eksiği olan motor sesiydi. Ama eminim örneğin Belgrad ormanlarında bir arazi sürüşünde F-650 doğal olarak Monster'a fark koyacaktır. Uzun lafın kısası kanımca F-650 1150'lik ya da 1200'lük gs'lere sahip olmaya ekonomisi yeterli olmayanlar için Bmw kalitesini yaşamak için en ulaşabilir yol.

  3. #83
    pazer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2004
    Alıntı Balago Zanis adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    herkese selam, şu ara büyük memnuniyetle kullandığım 1998 ducati monster 600'ü almadan önce uzun bir süre F-650'yi inceledim, şimdi tabii ki biri şehir içi kullanım, diğeri de hafif arazi koşulları için yapılmış bu motorları nasıl aynı kefeye koyduğumu soracaktır, o zamanki düşüncem, ikise de yüksek kaliteli modeller üreten Bmw ve Ducati'nin ekonomik sayılabilicek motorlarından birini kullanma fikriydi. Alışveriş zamanı yaklaştıkça ilgim Monster'a kaydı ve Ducati'yi aldım, bu alışverişten önce F-650'yi kullanma şansım olmasa da park halindeki incelemelerim ve bir arkadaşın arkasındaki seyehatim sonunda istediğim makinenin bu olmadığına karar verdim. Monster'ı kullanmaya başladıktan 2 ay kadar sonra, bu sefer Bmw Riders Academy'de test için bir F-650 kullandım, dikkatimi çeken çift silindirli İtalyana göre oldukça düşük olan tork'u ve karizma eksiği olan motor sesiydi. Ama eminim örneğin Belgrad ormanlarında bir arazi sürüşünde F-650 doğal olarak Monster'a fark koyacaktır. Uzun lafın kısası kanımca F-650 1150'lik ya da 1200'lük gs'lere sahip olmaya ekonomisi yeterli olmayanlar için Bmw kalitesini yaşamak için en ulaşabilir yol.
    Malesef son cümlenize katılamayacağım.Nedenini ise şöyle açıklayabilirim:1200 GS ile 650 GS ne kadar da enduro olarak sınıflandırılsa da 650 GS ile yapabilecekleriniz özelikle de arazide 1200 GS'in katbekat üstündedir.Sonuç olarak insanların 650 GS'i tercih etmelerinin tek nedeni nedeni 1200 GS'e paralarının yetmeyişiyle açıklanamaz.
    Bu arada bir arkadaşımız Pegaso Trail ile 650 GS'nin farklılıklarını/benzerliklerini sormuş.F650 GS 652 cc, Pegaso Trail 659 cc motor hacmine sahiptir.Dolayısıyla ikisi de aynı vergi dilimindedir.Dakar ve Düz GS ile günübirlik beraberliklerim oldu.21" lik ön jantın arazi sürüşünde motora hakimiyet konusunda inanılmaz faydası olduğunu düşünüyorum.
    Pegaso Trail'in 19" lik ön janta sahip olması Dakar'dan arazi kabiliyeti olarak zayıf kalacağını düşündürüyor.

  4. #84
    Prometheus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2004
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '14 BMW R1200GS
    Eh biraz üstündedir ama kat be kat diyemeyiz. 190 KG'lık bir motosikletten bahsediyoruz sonuçta. 1200 GS ile aralarında 35 KG fark var sadece.

    Arazide ortaya bir şeyler koymak istiyorsanız KTM 640 LC4 gibi nispeten daha hafif makineler tercih ediniz (ki o da çok hafif sayılmaz, 148 kg).
    Onur Yollarda
    Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
    YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ

  5. #85
    pazer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2004
    Alıntı Prometheus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eh biraz üstündedir ama kat be kat diyemeyiz. 190 KG'lık bir motosikletten bahsediyoruz sonuçta. 1200 GS ile aralarında 35 KG fark var sadece.

    Arazide ortaya bir şeyler koymak istiyorsanız KTM 640 LC4 gibi nispeten daha hafif makineler tercih ediniz (ki o da çok hafif sayılmaz, 148 kg).
    Prometheus, keşke arazide Dakar'ı iyice deneyip forum satırlarına düşüncelerini öyle taşısaydın.Doğrudur, GS 190 kg'dır, fakat arazi sürüşünde önemli olan bazı noktalar vardır.Motosikletin sele yüksekliği, sele yüksekliğinden kastım hem motorun altı yüksek olacak hem de arazide tedirgin oldugunuzda rahatca ayağınızı yere basmanız gerektiğidir.Üstelik düşük ağırlık merkezi nedeniyle 190 kg ağrlığı hissetmiyorsunuz bile.BMW bu işi Dakar'da o kadar güzel başarmışki.İkincisi 21" lik ön jantın gerekliligidir.Bu da bozuk zeminde önünüze yani motorunuza daha iyi hakim olmanızı sağlar.1200 GS'in ön lastiği malesef 21" değil.Genel olarak sürüş karakterisitiği açısından 1200 GS araziye ne kadar uygunsuzsa 650 GS Dakar da bir o kadar uygundur.
    Diğer bir olay da KTM 640 LC4 arazide tabiki 650 GS Dakar dan üstündür, ama biraz da bu üstünlük kullanıcının yetenekleriyle alakalıdır.Üstelik LC4 inanılmaz abidik bir motor.Ağırlığı dolayısıyla spesiyel olmaktan çok uzak, titreşim karşılaştırması yaptığımızda da Dakar KTM'nin yanında 4 silindir bir alet gibi kalıyor.Sonuç olarak LC4 ne arazide çok üstün(diğer spesiyellere göre) ne de yolda üstün(Dakar'a göre), sonuç olarak arazi ve yolu birlikte düşündüğümüzde Dakar optimum bir motor olarak LC4'ü ezer geçer.

  6. #86
    Prometheus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2004
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '14 BMW R1200GS
    LC4 için titreşim karşılaştırması yapmıyorum ben. Arazi değerlendirmesi yaptım sadece. Zaten arazide iyi olan motorlar genelde çok titrerler, pek oturarak sürmezsiniz zaten bunları.

    Sele yüksekliği ve motorun yüksekliği konusunda LC4, Dakar'dan üstündür (yerden yüksekli 300mm, sele yüksekliği 910 mm). Bu da senin söylediğinden yola çıkarsak LC4'ü arazide daha iyi yapıyor.

    Karşılaştırmamız special cross ve LC4 karşılaştırması değil, Dakar-LC4 karşılaştırmasıydı. O yüzden special cross'lar LC4'ten arazi konusunda daha iyi olduğu gibi Dakar'dan da daha iyidir, bu bir ölçü olamaz.

    Eğer amacım uzun yollar yapıp, bozuk arazide (köy yolları gibi) rahat etmekse 1200GS ya da 1200GS Adventure alırdım. Amacım araziye çıkmaksa KTM'lere bakardım. Hiçbir durumda 650GS doğrudan hedefim olamaz (ki tahminim kimsenin olamaz). 1200GS'e param yetmediği için F650GS ya da Dakar düşünüyorum ben
    Onur Yollarda
    Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
    YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ

  7. #87
    pazer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2004
    Alıntı Prometheus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    LC4 için titreşim karşılaştırması yapmıyorum ben. Arazi değerlendirmesi yaptım sadece. Zaten arazide iyi olan motorlar genelde çok titrerler, pek oturarak sürmezsiniz zaten bunları.

    Sele yüksekliği ve motorun yüksekliği konusunda LC4, Dakar'dan üstündür (yerden yüksekli 300mm, sele yüksekliği 910 mm). Bu da senin söylediğinden yola çıkarsak LC4'ü arazide daha iyi yapıyor.

    Karşılaştırmamız special cross ve LC4 karşılaştırması değil, Dakar-LC4 karşılaştırmasıydı. O yüzden special cross'lar LC4'ten arazi konusunda daha iyi olduğu gibi Dakar'dan da daha iyidir, bu bir ölçü olamaz.

    Eğer amacım uzun yollar yapıp, bozuk arazide (köy yolları gibi) rahat etmekse 1200GS ya da 1200GS Adventure alırdım. Amacım araziye çıkmaksa KTM'lere bakardım. Hiçbir durumda 650GS doğrudan hedefim olamaz (ki tahminim kimsenin olamaz). 1200GS'e param yetmediği için F650GS ya da Dakar düşünüyorum ben
    Madem cümle cümle üşenmeyip, cevap yazmışsın, ben de cevap yazayım da belki bir sinerji yaratırız.
    Birinci cümlene istinaden verilen cevabım:LC4 için titreşim karşılaştırması yapıyorsun demedim ki.Hemen savunma mekanizmanı harekete geçirmene gerek yoktu.Sadece düşüncelerimi söyledim.Kızmana gerek yoktu.Titreşimin bir ölçüt olamayacığını söylemişsin, eger amacımız hem yol hem de arazide optimum performans/rahatlik ise titreşim bir anda çok önemli bir husus haline geliyor.
    İkinci cümlene istinaden verilen cevap:Yani?!LC4 arazide Dakar'dan daha mı kötü dedim ki bu tarz bir cevap verdin?
    Üçüncü cümlene istinaden verilen cevap:Yine, yani?!
    Son cümlene istinaden verilen cevap:İstersen iki motoru da hem arazide hem de asfaltta bir dene, izlenimlerini ondan sonra aktar buraya. Çünkü, son cümlende yanılgı içindesin.Dediğim doğrultuda Dakar'ı, 1200 GS'e tercih eden tanıdıklarım var.
    Gerisi Galactica'dan sonra.

  8. #88
    superzzt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2006
    Şehir
    istanbul-göztepe
    Motosikleti
    BWS 135 + GT650 Comet
    Savgili F650 kullanıcıları;
    Geçenlerde 4800ytl civarlarında 1994 model 35000 km bir f650 vardı.Alsam mı almasam mı çok tereddüt ettim hala ilanı duruyor.Ne düşünüyorsunuz.Ben pek anlamadığım için (bana kalsa ilanı gördüğüm an alırdım ama malum etraftan baya bi olay duydum.) nelere dikkat etmem lazım? Açıkçası F650 aldıktan sonra benim kişisel nirvanama ulaşmış olurum , adam gibi bakımını yaptırırsam bir 10 sene üzmeden taşır mı?Hatta avrupa turu bile düşünüyorum o motoru alırsam ve adam gibi tecrübe kazanırsam.Ne düşünüyorsunuz sayın F650 kullanıcıları ve motordan alyan arkadaşlar...Saygılar

  9. #89
    Prometheus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2004
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '14 BMW R1200GS
    @superzzt; fiyat çok yüksek bence.

    @pazer; LC4 için "Diğer bir olay da KTM 640 LC4 arazide tabiki 650 GS Dakar dan üstündür, ama biraz da bu üstünlük kullanıcının yetenekleriyle alakalıdır" gibisinden bir söz söyledin, ne çabuk unutuyorsun yau

    Ayrıca sen F650GS Dakar'I savunduğun için ben sana 1200GS ile çok da aşırı farkı olmaz arazide, esas amacı arazi kullanımı olanlar için dedim. Esas amaç arazi kullanımıysa (ki bahsettiğim bildiğin dağlık arazi, köy yolu falan gibi şose yollar değil) Dakar kesmez kimseyi. Amaç touring ise yine kesmez 1200GS varken.

    "Dediğim doğrultuda Dakar'ı, 1200 GS'e tercih eden tanıdıklarım var." bu sözüne ne yazık ki inanmadığımı belirteyim. Veyahut sana inanıyorum da sana öyle diyen tanıdıklarına inanmıyorum Hiç kimse illa Dakar diye tutturmaz çünkü az önce belirttiğim gibi arada bir motordur. 1200GS varken, 1200GS alınır. Parası 1200GS'e yeten de Dakar almaz, 640 ADV vs. alır belki ama yine de Dakar almaz
    Onur Yollarda
    Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
    YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ

  10. #90
    superzzt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2006
    Şehir
    istanbul-göztepe
    Motosikleti
    BWS 135 + GT650 Comet
    Üstad bu bahsettiğim aletin ederi ne kadardır?Ha birde aynaları çalınmış...falan filan

  11. #91
    Prometheus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2004
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '14 BMW R1200GS
    Ben o motoru almanı tavsiye etmem. Muhtemelen son sahibi olursun ya da ciddi zarar edersin.
    97-98 lerini 6.000-6.500 YTL civarına bulabilirken 3-4 yaş daha eskisine 5.000 YTL vermek bana pek akıllıca gelmiyor.
    Onur Yollarda
    Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
    YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ

  12. #92
    superzzt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2006
    Şehir
    istanbul-göztepe
    Motosikleti
    BWS 135 + GT650 Comet
    Yardımcı olduğun için çok sağol.Biraz daha bekliyebilirim.Araştırmaya devam ederim.Sağol

  13. #93
    pazer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2004
    Alıntı Prometheus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @superzzt; fiyat çok yüksek bence.

    @pazer; LC4 için "Diğer bir olay da KTM 640 LC4 arazide tabiki 650 GS Dakar dan üstündür, ama biraz da bu üstünlük kullanıcının yetenekleriyle alakalıdır" gibisinden bir söz söyledin, ne çabuk unutuyorsun yau

    Ayrıca sen F650GS Dakar'I savunduğun için ben sana 1200GS ile çok da aşırı farkı olmaz arazide, esas amacı arazi kullanımı olanlar için dedim. Esas amaç arazi kullanımıysa (ki bahsettiğim bildiğin dağlık arazi, köy yolu falan gibi şose yollar değil) Dakar kesmez kimseyi. Amaç touring ise yine kesmez 1200GS varken.

    "Dediğim doğrultuda Dakar'ı, 1200 GS'e tercih eden tanıdıklarım var." bu sözüne ne yazık ki inanmadığımı belirteyim. Veyahut sana inanıyorum da sana öyle diyen tanıdıklarına inanmıyorum Hiç kimse illa Dakar diye tutturmaz çünkü az önce belirttiğim gibi arada bir motordur. 1200GS varken, 1200GS alınır. Parası 1200GS'e yeten de Dakar almaz, 640 ADV vs. alır belki ama yine de Dakar almaz
    Allah iyiliğini versin Prometheus, ne deyim?
    Diğer cümlelerine yazacak birşey bulamıyorum, zaten cevapladığım senin de farklı kelimeler kullanarak aynı konuları tekrarladığın cümlelerin olduğundan cevap vermeye lüzum yok.
    Az buçuk arazi deneyimin olsaydı son cümleni hiç yazmazdın.Neyse, umarım en kısa zamanda Dakar'ını alır, 1200 GS ile karşılaştırır, değiştir butonuna tıklarsın.

  14. #94
    Prometheus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2004
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '14 BMW R1200GS
    Alıntı pazer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Allah iyiliğini versin Prometheus, ne deyim?
    Diğer cümlelerine yazacak birşey bulamıyorum, zaten cevapladığım senin de farklı kelimeler kullanarak aynı konuları tekrarladığın cümlelerin olduğundan cevap vermeye lüzum yok.
    Az buçuk arazi deneyimin olsaydı son cümleni hiç yazmazdın.Neyse, umarım en kısa zamanda Dakar'ını alır, 1200 GS ile karşılaştırır, değiştir butonuna tıklarsın.
    Arazi deneyimim yok ama, şose deneyimim var. Şosede hakkını veren bir makina, ancak arazi motoru olarak kullanmam bu kadar ağır bir makinayı. Sonra içim yanar

    Bu arada araziden kastım şudur:

    Onur Yollarda
    Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
    YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ

  15. #95
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    31 Ocak 2006
    Dakar maximum arazi performansı sağlanması maksadıyla üretilmiş bir motosiklet değil zaten.Dakar enduro model bmw f 650 gs'in türevi.. Pazer'inde söylediği gibi beklentiye göre optimum yol_arazi performansı sağlayabilecek modellerden birisi..bana göre..

  16. #96
    hakanz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    BMW F650 CS Scarver
    Forumda anladığım kadarıyla bir çok kişi BMW servis masraflarından korkuyor. Vasat bir markada 2.000 km de bir servise gitmekten ve her defasında ortalama 75 YTL bırakmaktansa, ki bu 375 YTL yapar toplamda BMW de 10.000 km de bir servise 450 YTL vermek bana daha mantıklı geliyor. Aradaki 75 YTL fark ise BMW ye binmenin keyfi ve güveni.

    Kısacası alabilecek durumunuz var ise kaliteli bir markanın ikinci el motorunu almanızı tavsiye ederim.

    Ben motosiklet kullanıcı profili olarak dağ bayır meraklısı olmadığımdan F650 CS Scarveri tercih ettim. Yolda GS veya Dakara göre daha keyif verici bir makina. Kevlar kayışı zincire alternatif, daha yumuşak bir vites değişimi ve titreşim, 60.000 km kayış ömrü, zincir, dişli,yağlama sorunu yok. Kısacası ağırlıklı olarak yol motoru olarak kullanacaklara daha uygun.

    Keyifli ve güvenli sürüşler.
    Saygı göster, saygı gör. Seviyesizlerden hep uzak dur!

  17. #97
    Prometheus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2004
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '14 BMW R1200GS
    BMW hakkındaki görüşlerine katılıyorum ama Scarver'a katılmıyorum. Yani katılmıyorum derken enduronun ruhu ayrı
    Onur Yollarda
    Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
    YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ

  18. #98
    Elegant - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2007
    Şehir
    Adana
    Bu motora sahip olan yada enduro tarzı kullanan arkadaşlara sorum.

    1.Yeni bir sürücü bu motosikletle başlayabilir mi? (Boy 1,63)

    2.Uzun yol ve şehiriçinde tavsiye edermisiniz?

    Bu motosikleti düşünme sebebim memleketimizde yolların çukur deryası olması ve aldığım motoru uzun süre kullanabilmek. Yakıtta cimri olması da cabası?

    Evet arkadaşlar bu kadar çok ikinci eli olan bir motor daha üst koular arasında yer almalı.

  19. #99
    Prometheus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2004
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '14 BMW R1200GS
    Adana'da bu motora sahip arkadaşlarımız var. MT Adana ekibine katılırsan yakından ad inceleyebilirsin bu motoru.

    Uzun yol ve şehir içi iyin iyi ancak boyun biraz kısaymış İlk motor olarak zorlanabilirsin o yüzden. Boyunun yeteceği bir motorla başla ilk olarak.
    Onur Yollarda
    Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
    YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ

  20. #100
    Elegant - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2007
    Şehir
    Adana
    Esasında bu motoru biraz da alçak sele opsiyonu olduğu için düşünmüştüm ama düşürürsek iyi masraf çıkacağından daha ucuz birşeyle başlamak mantıklı ama sabretmesi mesele.

    Esasında racinglere meraklıydım görüntü ve ses nedeniyle, ama foruma göre çok yakıt yakmaları kafamdaki motosiklet imajını zedeledi. Bir motosiklet otomobilden fazla yakıt yakmamalı. Sonuçta gezme amaçlı alacağım.


5. sayfa BirinciBirinci ... 345671555105 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)

Bu Konudaki Etiketler