Bana bmw nin motorları biraz kaba geliyor
Bana bmw nin motorları biraz kaba geliyor
sevdiğim bir motor ama yüksek hızlarda titreşim sorunu var diye biliyorum o yüzden biraz uzak durmayı tercih ediyorum. cbr 125ten sonra sport touring yada enduro tarzı birşey almayı düşünüyorum.
merhabalar,
bu motor ile ilgileniyorum. motoru bir kaç kez görmüş oldum. ancak detayları internet üzerinden ve resimlerden öğreniyoruz. bu topikteki sayfaları okudum ve çok şey öğrenmiş oldum. katkısı olan tüm arkadaşlara teşekkür edeerim.
benim de bir kaç sorum olacak. bilen arkadaşlar cevaplar iseler memnun olurum:
1- bu sorum jant ve lastik hakkında olacak. gs nin jantları telli olduğu için, telli janta sahip lastiklerde şamyel olarak bildiğimiz iç lastik kullanıyor. gelişen lastik teknolojisi sonucu tubeless (dubleks diye halk arasında bilinen) olan iç lastik olmayan lastikler gelişti ve otomobillerde yaygın olarak kullanılıyor. motosikletlerde de alüminyum alaşım jantlar ile birlikte tubeless lastikler kullanılmaya başlandı. yanılmıyor isem, gs nin yeni modeli de alüminyum alaşım jantlı ve tubeless lastik. bu hatırlatmadan sonra sorum şu ki:
a) enduro olan bir motosiklette, yer yer su-dere-çamurlu yollardan gidildiğinde telli jantların jant-tel birleşimi olan yerleri içerisine su giriyor mu? su giriyor ise, paslanmaya neden olmuyor mu? pas oluyor ise, nasıl temizleniyor?
b) "bu tarz motorların jantları telli olmalıdır çünkü, yamulduğu zaman doğrultur yolunuza devam edersiniz" deniliyor. malumdur ki, telli jantlar iç lastik gerektirdiği için, lastik patlaması durumunda da derhal inmeye neden olur. bu durumda sürücüler yanlarında lastik tamir kiti bulunduruyorlardır demektir. halbuki tubeless lastikler, patlama anında hemen inmezler. bu konuda neler belirtirsiniz?
c) "bu tarz motorların jantları telli olmalıdır çünkü, yamulduğu zaman doğrultur yolunuza devam edersiniz" ise, bmw yeni modelinde neden alüminyum alaşım jant tercih etmiştir acaba? yoksa artık daha çok asfalt üzerinde mi gitmek istiyor?
2- gs nin benzin deposu sele altında. peki fotolarda görünen ve depo gibi duran yerde ne var arkadaşlar? cs de o kısımda kask-eşya vb. koyma yeri var. bazıları sırf bu boşluk yüzünden cs yi itici görüyor. ama gs de orada bir boşluk görünmüyor. boşluk yok ve orası benzin deposu değil ise, ne işe yarıyor. sadece görüntü mü, yoksa o görüntünün altında saklı bir şeyler var mı?
ilginiz için teşekkür ederim.
[COLOR="Red"][B]Dikkat. 6D Kuralı. Konu motosiklet olunca 4x4-10 yönlü bir sürüş dikkati gerekir.[/B][/COLOR]
[COLOR="Red"]D1: Öne dikkat, D2: Arkaya dikkat, D3: Sağa dikkat, D4: Sola dikkat, D5: Aşağı dikkat, D6: Yukarı dikkat.[/COLOR]
jant olayını bu kadar derinden incelemene gerek var mı bilmiyorum ama cevabı sayfalar sürer.
Jantın içi küflense ne olur,küflenmese ne olur?
suya çamura giren bir motordan bahsediyoruz ki ,herhangi bir motor jantından
fazla küflenmez
tel jant offroad ın olmazsa olmazıdır,jant eğrilirse iki taş vurursun düzelir,lastik patlarsa yamarsın olur biter,ama alüminyum jant eğrildiğinde lastiği şişirmek mümkün olmayabilir.
GS in depo gibi görünen yerinde,Akü var,hava filtresinin bir kısmı var,yağ deposu var.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:40 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:38 ----------
bana da senin yorumun anlamsız geliyor
yaptığın yorum teknik mi, sanatsal mı yoksa fiyatının yüksekliğini mi ifade ediyor?
---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:46 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:40 ----------
Aman enduro alırken BMW lerden uzak dur
tepiyorlar anlamadan.
Savaş bey yorumlarınızı gülümseyerek okudum:D
Bugün benim cs e bakan bir arkadaşın yorumu geldi aklıma.Marşa bastı ve rölantideki durum için " bu kadar vibrasyon normal mi dedi" .Dedim hocam 650 cc tek silindir, sence??? Forumlardan basmakalıp birkaç cümle ezberleyen herkes piyasaya çıkmış sanırım.
memleketin insanı 73 milyon ,ukalası 773
bilmediğimiz,eksik bildiğimiz her konuya yorum yapabilen bir milletiz.
Hele İnternetteki haberlere yorum yapanlara bir bakalım,Mizahçı olsam espri aramaya uğraşmaz,bu dev hazineden faydalanırdım
bilmedğimiz konularda konuşarak harcadığımız enerjiyi o konuları gerçekten öğrenmeye sarfetsek bugün yaşam standadımız 10 kat yüksek olurdu.
merhabalar,
savaskayan bey, verdiğiniz cevaplar için teşekkür ederim. yalnız, jant-pas durumunu nasıl giderdiğinizi belirtmemişsiniz. bana göre 0 numara bir zımpara ile cantı temizlerim. böylece belki de jantın bazı yerleri çizilmiş olur. yoksa pas sökücü spreyler mi kullanmalıyım. belki de önce pas sökücü spreyi denemeliyim, çıkmaz ise zımpara kullanmalıyım. ama bu çözümler bana göre olur. sizler bu durumu bilen ve yaşayanlar olduğunuz için bunun nasıl temizlendiğini en iyi sizler anlatabilirsiniz.
mgu bey, "Ya neden kimse 2000 yılında adam abs düşünmüş yada bunun gibi şeylerden kimse bahsetmiyor." diyorsunuz ya. işte ben tam da sizin belirttiğiniz gibi "neden yeni modelde alüminyum alaşım jant kullanılmıştır" diye soruyorum. buyrun cevaplayınız...
[COLOR="Red"][B]Dikkat. 6D Kuralı. Konu motosiklet olunca 4x4-10 yönlü bir sürüş dikkati gerekir.[/B][/COLOR]
[COLOR="Red"]D1: Öne dikkat, D2: Arkaya dikkat, D3: Sağa dikkat, D4: Sola dikkat, D5: Aşağı dikkat, D6: Yukarı dikkat.[/COLOR]
tahminimce f650gs i biraz daha şehir içine çekerek f800gs i daha ön plana çıkarmak istemeleridir, f650 nin sadece ismi bile satmasına yeterli olacakdır diye düşünmüş olabilirler
savaş bey aynen katılıyorum size, motoru olmayan hatta ismini duyup yorum yapan çok olduğu için insanın siniri bozuluyor ama o kadar çok olunca sinir olmayıp eğlenceye vurmak gerekir.
habe habe
kişisel olarak ancak güncel olan sorunlarla uğraşmaktan yanayım
şimdi ortada jantı temizlenecek bir motor var mı? yok.
Olmayan bir motorun jantının temizliğini niye düşünelim ki?
Şu ana kadar gördüğüm F650Gs lerde derin jant temizliği gerektirecek bir janta rastlamadım.Küflenme sorunu olsaydı benim motorumda da olması gerekirdi
F650GS topiginin de ,f650 topiğinin debaşından sonuna kadar kimse yahu jantlarım kuflendi,nasıl temizleyeyim diye sormadı bile.
demekki güncel bir sorun değil,ileride ortaya çıkabilecek bir sorun olsaydı aynı jantı kullanan 95 model F650 lerde çoktan olacaktı.
Bu tip bir sorun söz konusu olsa herhalde ilk önce bahsedecek kişilerden biri ben olurdum.nokta kadar lekeye,sinek pisliğine bile tahammülüm
yoktur.
Benim motorum 2004 model,suya da çamura da giriyor ve ben jant temizliğini bezle yapıyorum.
Ama jine de jantı küflenmiş bir F650Gs e siz rastlarsanız o zaman çözüm arayabiliriz
Ne yazıkki 650GS'imi sattım... ama izninizle bu konuya devam edeyim.
Telli jant yüksek esneme kabiliyeti yüzünden arazide tercih ediliyor.
Tubeless lastik için 1200GS'te telli jant opsiyonu var; sorunu zekice çözmüşler.
Yeni 650GS tasarımı asfalt için ve 800GS tasarımı offroad için yapılmış.
Onun için 650GS aluminyum ve 800GS telli jant kullanıyor.
Oldu olduda 650GS aldınız ve jantın içi paslanmış (küflenme bakteriyal bir olay, sabunlarsın geçer), aluminyum kaplama yapan (galvaniz kaplama gibi birşey) biryerde jantınızı kaplatırsınız olur biter
ne olduğunu ben de çıkaramadım bir an için
anladığım kadarı ile Hidrolik veya yağ hortumu değil
Sanki su hortumu gibi,üzerinde şırınga benzeri bir sistem var galibasoğutma sisteminde böyle bir hortum hatırlamıyorum ancak belki genleşme deposuna dışarıdan su ilave etmek için konulmuş bir parça olabilir.
buna benzer bir su hortumu akünün tahliye çıkışında da var ama sadece bir hortum.
teşekkür ederim, biraz araştırıcam.
Valla ben F650min her yerine girdim (motorun içi hariç) ama böyle bir parça görmedim. Bana daha çok akvaryum hortumu gibi geldi.
Herşey yeniden yollarda olabilmek için...
olmayacak iş değil,çocuklar evden çıkan her hurda parçayla oynamayı sevdikleri için motorun altına atmış olabilirler de.
Bu BMW ciler de alem adamlar,
biri iki tane rulman atsa motorun altına" nereden düştü acaba?" diye
sıyırtacağız bu gidişle
ama motorun eski sahibinin genleşme şişesi icin böyle bir aparat yapması da mümkün,o şişeye su ilave etmek için topcase,sele,grenaj sökmek gerekiyor.
Bu yaz başında sattığım 2000 model f650 gs'imi çok özlüyorum. Şu an 2007 model cbf 600 motosikletimi satmaya çalışıyorum, tekrar F650 gs almak için.
Keeper Of THe Seven Locks
bahsettiğiniz genleşme şişesi cam dan mı? motorun soğutma sistemi ile mi ilgili? tam olarak ne işe yarıyor? bu şişedeki su (yada antifiriz mi) eksildiğinde motor genleşemeyerek, soğutma sistemini (fan'ı) açmıyor mu? o şişe radyatör ile bağlantılı değil mi? su yada antifiriz ilavesi radyatörden yapılmıyor mu? nasıl yapılması gerekiyor? tam olarak anlayamadım. o şişenin görevini biraz daha açıklayabilir misiniz?
[COLOR="Red"][B]Dikkat. 6D Kuralı. Konu motosiklet olunca 4x4-10 yönlü bir sürüş dikkati gerekir.[/B][/COLOR]
[COLOR="Red"]D1: Öne dikkat, D2: Arkaya dikkat, D3: Sağa dikkat, D4: Sola dikkat, D5: Aşağı dikkat, D6: Yukarı dikkat.[/COLOR]
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)