Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

BMW F650 GS / Dakar Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #641
    sercan2667 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2010
    Şehir
    MERSİN
    Motosikleti
    '''14 Crypton&''05 TDM 900''22 GSX-S 1000
    O titreşim bence çok hız yapacaklar içindir.bmw 650 gs de enduro dur .öle yarış motoru gibi kullanamazsın..bana ustalarda dediler titreme var dediler.
    Ama bmw ölüsü bile para eder.2008 yeni kasa ve üzeri 2 silinidr 2008 altı tek silindir..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #642
    mslck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2007
    Şehir
    sivas, istanbul,
    Motosikleti
    F650 GS
    Alıntı a vagrant adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba. Akümün durumu iyi değil. Hangisini tavsiye edersiniz? Marka, model ve nereden? Üzerindeki orijinal BMW aküsü ve 2004 model. Çok iyi dayandı. Yenisi ne kadar acaba?
    Daha yüksek amper taktıran oldu mu? 12Ah üzeri? Sığıyor mu yerine?
    Yorumlarınızı yazarsanız sevinirim. Selamlar.

    Merhaba,

    Geçenlerde benim de soğuk havalarda aküm yeterli olmamaya başladığında araştırmıştım...

    Aküyü bir kaç kere sökmüşlüğüm var, şarj etmek için dışarı da almıştım..
    Akünün yeri çok dar ve neredeyse tek ölçü yerine olabiliyor. Birer cm tolerans var ve o ölçüde olanlarda genelde 12 Amperlik olanlar... 14 amperlik olanı takmak mümkün olmayabilir.. Akünün oturduğu dip kısım neredeyse silme oluyor.

    bizim akünün, 12 volt 12 amper; ölçüleri 80*134*160 mm idi sanırım..

    Boschların orjinal olmadığı söyleniyor onun yerine direk çin olan yuasa vs tavsiye ediliyorki o boschtan daha pahalı. Bu sitede uygun fiyatlı bulmuştum tabi daha uygunu da bulunabilir belki.

    http://www.oto-parca.net/index.php?d...g/results&tp=2


    bu sayfada en alttaki 4 akü incelenebilir.
    018005120D olan bizimkinin aynısı. İmkan varsa 14 yada 19 amperliği yerleştirilebilirse daha iyi olur soğuk havalar vs için ama yer çok dar bilginiz olsun. imkan varsa fiziksel olarak yerine uyup uymadığı kontrol edilmeli eğer farklı bir model alınacaksa.
    kısmetindir gezdiren yer yer seni...

  3. #643
    a vagrant - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Haziran 2006
    Motosikleti
    Yamaha Tenere XT660 ZA
    Alıntı mslck adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba,

    Geçenlerde benim de soğuk havalarda aküm yeterli olmamaya başladığında araştırmıştım...

    Aküyü bir kaç kere sökmüşlüğüm var, şarj etmek için dışarı da almıştım..
    Akünün yeri çok dar ve neredeyse tek ölçü yerine olabiliyor. Birer cm tolerans var ve o ölçüde olanlarda genelde 12 Amperlik olanlar... 14 amperlik olanı takmak mümkün olmayabilir.. Akünün oturduğu dip kısım neredeyse silme oluyor.

    bizim akünün, 12 volt 12 amper; ölçüleri 80*134*160 mm idi sanırım..

    Boschların orjinal olmadığı söyleniyor onun yerine direk çin olan yuasa vs tavsiye ediliyorki o boschtan daha pahalı. Bu sitede uygun fiyatlı bulmuştum tabi daha uygunu da bulunabilir belki.

    http://www.oto-parca.net/index.php?d...g/results&tp=2


    bu sayfada en alttaki 4 akü incelenebilir.
    018005120D olan bizimkinin aynısı. İmkan varsa 14 yada 19 amperliği yerleştirilebilirse daha iyi olur soğuk havalar vs için ama yer çok dar bilginiz olsun. imkan varsa fiziksel olarak yerine uyup uymadığı kontrol edilmeli eğer farklı bir model alınacaksa.
    Teşekkür ederim. Yuasa ile ilgili şikayet de çok. Sakın alma diyen arkadaşlarım var. Şaştım kaldım doğrusu.
    The Venturer

  4. #644
    mslck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2007
    Şehir
    sivas, istanbul,
    Motosikleti
    F650 GS
    Benim tercihim de bosch tan yana olurdu.. Bu arada 12 V 14 Amper 140A olan olabilir gibi gözüküyor tabi internetten değilde riske atmayıp bayiden filan bakmak lazım. Kolay gelsin, aldığınızı bizede bildirirseniz ilerisi için bizede faydalı olur belki.
    kısmetindir gezdiren yer yer seni...

  5. #645
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    23 Temmuz 2007
    Alıntı mslck adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim tercihim de bosch tan yana olurdu.. Bu arada 12 V 14 Amper 140A olan olabilir gibi gözüküyor tabi internetten değilde riske atmayıp bayiden filan bakmak lazım. Kolay gelsin, aldığınızı bizede bildirirseniz ilerisi için bizede faydalı olur belki.
    Benn Bosch 9 Ah.kullanıyorum ve yeterli oluyor.

  6. #646
    a vagrant - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Haziran 2006
    Motosikleti
    Yamaha Tenere XT660 ZA
    Alıntı savaskayan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benn Bosch 9 Ah.kullanıyorum ve yeterli oluyor.
    Savaşkayan, o akü fazla dayanmaz, şayet şarjda tutmuyorsanız.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:10 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:08 ----------

    Alıntı mslck adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim tercihim de bosch tan yana olurdu.. Bu arada 12 V 14 Amper 140A olan olabilir gibi gözüküyor tabi internetten değilde riske atmayıp bayiden filan bakmak lazım. Kolay gelsin, aldığınızı bizede bildirirseniz ilerisi için bizede faydalı olur belki.
    14 Ah olan hangisi? Aynı ölçüde değildir o bence?
    Bu arada İstanbul'da deneyeceğim yer neresi acaba? Selamlar.
    The Venturer

  7. #647

    Üyelik
    27 Mart 2007
    Şehir
    Ankara
    sayın "a vagrant"
    geçenlerde yanlış şarj sonucu ölen orjinal exide akünün yerine, vlm akü aldım. 70 ytlye geldi. 12v 12ah olan bu akünün 6 ay garantisi var ama 2.5 senedir kullanıp tavsiye eden arkadaşım yüzünden aldım. oto elektirikçide ilk yaptırdığım şarjdan sonra da değerleri gayet normal ve voltajı iyi çıktı. ama ömrü ne kadardır bilmem,

    vesselam 70 ytlik akü 2 sene dayansa bile orjinal veya yuasadan evladır diye düşünüyorum.

    saygılarımla

  8. #648
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    23 Temmuz 2007
    Alıntı a vagrant adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Savaşkayan, o akü fazla dayanmaz, şayet şarjda tutmuyorsanız.[COLOR="Silver"]

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:10 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:08 ----------

    .
    Geçen yaz sorun yaşamadım
    Kış fazla soğuk gecince arasıra şarj ettim ve sorun yok şimdilik.

  9. #649
    mslck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2007
    Şehir
    sivas, istanbul,
    Motosikleti
    F650 GS
    Alıntı a vagrant adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Savaşkayan, o akü fazla dayanmaz, şayet şarjda tutmuyorsanız.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:10 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:08 ----------



    14 Ah olan hangisi? Aynı ölçüde değildir o bence?
    Bu arada İstanbul'da deneyeceğim yer neresi acaba? Selamlar.
    sıkıntı en konusunda olur eğer olursa 9 mm toleransa ihtiyaç var ama o kadar bile yoksa yapılacak hiç birşey yok. 12 V 12 Amper 120 A almaktan başka. en alttaki 3 14 amperlikte bu şekilde...

    Yerini ölçmüştüm ama şimdi aklımda kalmamış, havalar düzelince gerek de kalmadı ve gündemden kalkmıştı bendeki akü ihtiyacı.
    kısmetindir gezdiren yer yer seni...

  10. #650
    a vagrant - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Haziran 2006
    Motosikleti
    Yamaha Tenere XT660 ZA
    Alıntı marcos2609 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sayın "a vagrant"
    geçenlerde yanlış şarj sonucu ölen orjinal exide akünün yerine, vlm akü aldım. 70 ytlye geldi. 12v 12ah olan bu akünün 6 ay garantisi var ama 2.5 senedir kullanıp tavsiye eden arkadaşım yüzünden aldım. oto elektirikçide ilk yaptırdığım şarjdan sonra da değerleri gayet normal ve voltajı iyi çıktı. ama ömrü ne kadardır bilmem,

    vesselam 70 ytlik akü 2 sene dayansa bile orjinal veya yuasadan evladır diye düşünüyorum.

    saygılarımla
    +1 Size katılıyorum.
    Keyifli ve güvenli sürüşler.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:46 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:41 ----------

    Alıntı savaskayan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Geçen yaz sorun yaşamadım
    Kış fazla soğuk gecince arasıra şarj ettim ve sorun yok şimdilik.
    Anladım. Sanırım ben akümden fazla şey bekliyorum. Halbuki 7. yılında sorun çıkardı. İyi bir şarj yaptım evde. Hem pratik yapmış oldum, akü ne kadar şarj tutacak diye evde bekletiyorum. Ya bitti gitti akü ya da tamamen canlandı veya az bir süre daha götürecek. Ama yolda kalmaya değmez. Sanırım bir akü alacağım. Bosch İstanbul'da nerede satılıyor acaba? Yeri uyuyorsa daha büyük almayı düşünüyorum.
    Herkese yorumları için teşekkürler.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:46 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:46 ----------

    Alıntı mslck adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sıkıntı en konusunda olur eğer olursa 9 mm toleransa ihtiyaç var ama o kadar bile yoksa yapılacak hiç birşey yok. 12 V 12 Amper 120 A almaktan başka. en alttaki 3 14 amperlikte bu şekilde...

    Yerini ölçmüştüm ama şimdi aklımda kalmamış, havalar düzelince gerek de kalmadı ve gündemden kalkmıştı bendeki akü ihtiyacı.
    Teşekkür ederim ilginizden dolayı.
    The Venturer

  11. #651
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    23 Temmuz 2007
    Alıntı a vagrant adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    +1 Size katılıyorum.
    Keyifli ve güvenli sürüşler.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:46 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:41 ----------

    Anladım. Sanırım ben akümden fazla şey bekliyorum. Halbuki 7. yılında sorun çıkardı. İyi bir şarj yaptım evde. Hem pratik yapmış oldum, akü ne kadar şarj tutacak diye evde bekletiyorum. Ya bitti gitti akü ya da tamamen canlandı veya az bir süre daha götürecek. Ama yolda kalmaya değmez. Sanırım bir akü alacağım. Bosch İstanbul'da nerede satılıyor acaba? Yeri uyuyorsa daha büyük almayı düşünüyorum.
    Herkese yorumları için teşekkürler.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:46 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:46 ----------

    Teşekkür ederim ilginizden dolayı.
    şarj süresi dolduğunda akü kaynıyorsa iş yapar
    kaynamıyorsa ölmüştür.
    Sık kullanılmayan aküler çabuk bozulur.Benim ofisteki güç kaynağı aküleri 4.yılında ve sorunsuz.Günde 17-18 saat açık.
    Otomobilde 10 yılda 3 kez akü değiştirdim.
    Motosiklette 2 yıl gitmesi makul bir süredir.Kurye motoru olsa 3-4 yıl gider.

  12. #652
    a vagrant - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Haziran 2006
    Motosikleti
    Yamaha Tenere XT660 ZA
    Alıntı savaskayan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    şarj süresi dolduğunda akü kaynıyorsa iş yapar
    kaynamıyorsa ölmüştür.
    Sık kullanılmayan aküler çabuk bozulur.Benim ofisteki güç kaynağı aküleri 4.yılında ve sorunsuz.Günde 17-18 saat açık.
    Otomobilde 10 yılda 3 kez akü değiştirdim.
    Motosiklette 2 yıl gitmesi makul bir süredir.Kurye motoru olsa 3-4 yıl gider.
    Isınma vardı. Artık kısmet. İt deyince de itilmiyorlar ki! Eşşek ölüsü gibi.
    The Venturer

  13. #653
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    23 Temmuz 2007
    Alıntı a vagrant adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Isınma vardı. Artık kısmet. İt deyince de itilmiyorlar ki! Eşşek ölüsü gibi.
    itilmez,vurdurmayla calışmaz illa takviye yapmak gerekir

  14. #654
    a vagrant - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Haziran 2006
    Motosikleti
    Yamaha Tenere XT660 ZA
    Alıntı savaskayan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    itilmez,vurdurmayla calışmaz illa takviye yapmak gerekir
    Yokuş aşağı bile çok zor viteste ilerletmek. Yokuş yukarısını bir düşünün...
    The Venturer

  15. #655
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    23 Temmuz 2007
    Alıntı a vagrant adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yokuş aşağı bile çok zor viteste ilerletmek. Yokuş yukarısını bir düşünün...
    topcase de bi takviye kablon olsun,dağ başında bile korkusuz gezersin

  16. #656
    a vagrant - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Haziran 2006
    Motosikleti
    Yamaha Tenere XT660 ZA
    Alıntı savaskayan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    topcase de bi takviye kablon olsun,dağ başında bile korkusuz gezersin
    Kablo önemli değil de araç varsa olur takviye Yoksa en yakın yere kadar canı çıkar insanın yine de.
    The Venturer

  17. #657
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    23 Temmuz 2007
    Alıntı a vagrant adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kablo önemli değil de araç varsa olur takviye Yoksa en yakın yere kadar canı çıkar insanın yine de.
    dostum motoru itmeyeceksin o durumda senin calıştıramadıgın motoru kimse calamaz zaten yuruyup gideceksin,bir arac bulacaksın,
    olmadı taksi cagırıp takviye yapacaksın.

  18. #658

    Üyelik
    05 Nisan 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    As 200 gy
    Merhabalar,öncelikle forumda emeği geçen herkese teşekkür ederim.Faydalı bilgiler paylaşılmış.Forumu baştan sona soluksuz okudum şuan gözlerim yanıyorDaha önce As 200 gy çin malı kross-enduro tarzı bi motosiklet kullandım 2 yıllık tecrübem var.F650GS almayı düşünüyorum.Bazı sorularım olcak.

    1-)Bildiğiniz gibi 2004 öncesi modellertek bujili.2004 sonrası çift bujili bu yakıtta çok ciddi bi tasarruf sağlar mı?(tercih konusu olcak kadar)
    2-)2004 altı bi modelin üst kapağını değiştirerek çift bujili yapmak mümkün mü?
    3-)2000-2001 gibi düşük model GS alırken neye dikkat etmeli.Mesela Km'si az ve kurcalanmamış olsa bile 10 yaşında olduğu için malzeme yorgunluğundan değişmesi gereken parçalar olabilir mi?(lastikler hariç)
    4-)Almayı düşündüğüm GS'i Borusan'da kontrol ettirmek istesem ekspertiz için bana kaça malolur? ve servis kontrolünde olası tüm kusurlar tespit edilir mi?
    Teşekkür ederim.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:12 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:33 ----------

    Bide ek olarak Boyum 1.90cm GS'ye oturduğum zaman dizlerim fazla katlanıyor(oturduğum motorun selesi yükseltilmemiş olabilir)82 cm'ye yükseltmenin mümkün olduğunu biliyorum.Dakar selesi gibi sele göbeğini doldurarak daha yüksek hale getirmek mümkün olabilir mi?Yani selenin aşağıya doğru bombesini doldurarak Dakar gibi hafif düzleştirmek.

  19. #659
    mgu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2008
    Şehir
    SİLİVRİ / İST
    Motosikleti
    F 650 GS
    Selam arkadaşlar 2002 f 650 gs kullanıyorum mayıs ayında vizesi doluyor.
    Şase no motor no kontol edicem şase noyu buldum ama motor noyu bulamadım bilgisi olan varmı

  20. #660
    mgu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2008
    Şehir
    SİLİVRİ / İST
    Motosikleti
    F 650 GS
    Kimse bilmiyor anlaşılan


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)

Bu Konudaki Etiketler