BMW F650 GS / Dakar Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
04 Nisan 2010, 00:37
#641
O titreşim bence çok hız yapacaklar içindir.bmw 650 gs de enduro dur .öle yarış motoru gibi kullanamazsın..bana ustalarda dediler titreme var dediler.
Ama bmw ölüsü bile para eder.2008 yeni kasa ve üzeri 2 silinidr 2008 altı tek silindir..
Reklamlar
-
04 Nisan 2010, 03:37
#642
a vagrant adlı üyeden alıntı
Merhaba. Akümün durumu iyi değil. Hangisini tavsiye edersiniz? Marka, model ve nereden? Üzerindeki orijinal BMW aküsü ve 2004 model. Çok iyi dayandı. Yenisi ne kadar acaba?
Daha yüksek amper taktıran oldu mu? 12Ah üzeri? Sığıyor mu yerine?
Yorumlarınızı yazarsanız sevinirim. Selamlar.
Merhaba,
Geçenlerde benim de soğuk havalarda aküm yeterli olmamaya başladığında araştırmıştım...
Aküyü bir kaç kere sökmüşlüğüm var, şarj etmek için dışarı da almıştım..
Akünün yeri çok dar ve neredeyse tek ölçü yerine olabiliyor. Birer cm tolerans var ve o ölçüde olanlarda genelde 12 Amperlik olanlar... 14 amperlik olanı takmak mümkün olmayabilir.. Akünün oturduğu dip kısım neredeyse silme oluyor.
bizim akünün, 12 volt 12 amper; ölçüleri 80*134*160 mm idi sanırım..
Boschların orjinal olmadığı söyleniyor onun yerine direk çin olan yuasa vs tavsiye ediliyorki o boschtan daha pahalı. Bu sitede uygun fiyatlı bulmuştum tabi daha uygunu da bulunabilir belki.
http://www.oto-parca.net/index.php?d...g/results&tp=2
bu sayfada en alttaki 4 akü incelenebilir.
018005120D olan bizimkinin aynısı. İmkan varsa 14 yada 19 amperliği yerleştirilebilirse daha iyi olur soğuk havalar vs için ama yer çok dar bilginiz olsun. imkan varsa fiziksel olarak yerine uyup uymadığı kontrol edilmeli eğer farklı bir model alınacaksa.
kısmetindir gezdiren yer yer seni...
-
04 Nisan 2010, 12:47
#643
mslck adlı üyeden alıntı
Merhaba,
Geçenlerde benim de soğuk havalarda aküm yeterli olmamaya başladığında araştırmıştım...
Aküyü bir kaç kere sökmüşlüğüm var, şarj etmek için dışarı da almıştım..
Akünün yeri çok dar ve neredeyse tek ölçü yerine olabiliyor. Birer cm tolerans var ve o ölçüde olanlarda genelde 12 Amperlik olanlar... 14 amperlik olanı takmak mümkün olmayabilir.. Akünün oturduğu dip kısım neredeyse silme oluyor.
bizim akünün, 12 volt 12 amper; ölçüleri 80*134*160 mm idi sanırım..
Boschların orjinal olmadığı söyleniyor onun yerine direk çin olan yuasa vs tavsiye ediliyorki o boschtan daha pahalı. Bu sitede uygun fiyatlı bulmuştum tabi daha uygunu da bulunabilir belki.
http://www.oto-parca.net/index.php?d...g/results&tp=2
bu sayfada en alttaki 4 akü incelenebilir.
018005120D olan bizimkinin aynısı. İmkan varsa 14 yada 19 amperliği yerleştirilebilirse daha iyi olur soğuk havalar vs için ama yer çok dar bilginiz olsun. imkan varsa fiziksel olarak yerine uyup uymadığı kontrol edilmeli eğer farklı bir model alınacaksa.
Teşekkür ederim. Yuasa ile ilgili şikayet de çok. Sakın alma diyen arkadaşlarım var. Şaştım kaldım doğrusu.
-
04 Nisan 2010, 13:09
#644
Benim tercihim de bosch tan yana olurdu.. Bu arada 12 V 14 Amper 140A olan olabilir gibi gözüküyor tabi internetten değilde riske atmayıp bayiden filan bakmak lazım. Kolay gelsin, aldığınızı bizede bildirirseniz ilerisi için bizede faydalı olur belki.
kısmetindir gezdiren yer yer seni...
-
04 Nisan 2010, 20:07
#645
mslck adlı üyeden alıntı
Benim tercihim de bosch tan yana olurdu.. Bu arada 12 V 14 Amper 140A olan olabilir gibi gözüküyor tabi internetten değilde riske atmayıp bayiden filan bakmak lazım. Kolay gelsin, aldığınızı bizede bildirirseniz ilerisi için bizede faydalı olur belki.
Benn Bosch 9 Ah.kullanıyorum ve yeterli oluyor.
-
06 Nisan 2010, 00:10
#646
savaskayan adlı üyeden alıntı
Benn Bosch 9 Ah.kullanıyorum ve yeterli oluyor.
Savaşkayan, o akü fazla dayanmaz, şayet şarjda tutmuyorsanız.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:10 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:08 ----------
mslck adlı üyeden alıntı
Benim tercihim de bosch tan yana olurdu.. Bu arada 12 V 14 Amper 140A olan olabilir gibi gözüküyor tabi internetten değilde riske atmayıp bayiden filan bakmak lazım. Kolay gelsin, aldığınızı bizede bildirirseniz ilerisi için bizede faydalı olur belki.
14 Ah olan hangisi? Aynı ölçüde değildir o bence?
Bu arada İstanbul'da deneyeceğim yer neresi acaba? Selamlar.
-
06 Nisan 2010, 01:15
#647
sayın "a vagrant"
geçenlerde yanlış şarj sonucu ölen orjinal exide akünün yerine, vlm akü aldım. 70 ytlye geldi. 12v 12ah olan bu akünün 6 ay garantisi var ama 2.5 senedir kullanıp tavsiye eden arkadaşım yüzünden aldım. oto elektirikçide ilk yaptırdığım şarjdan sonra da değerleri gayet normal ve voltajı iyi çıktı. ama ömrü ne kadardır bilmem,
vesselam 70 ytlik akü 2 sene dayansa bile orjinal veya yuasadan evladır diye düşünüyorum.
saygılarımla
-
06 Nisan 2010, 09:40
#648
a vagrant adlı üyeden alıntı
Savaşkayan, o akü fazla dayanmaz, şayet şarjda tutmuyorsanız.[COLOR="Silver"]
---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:10 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:08 ----------
.
Geçen yaz sorun yaşamadım
Kış fazla soğuk gecince arasıra şarj ettim ve sorun yok şimdilik.
-
06 Nisan 2010, 13:01
#649
a vagrant adlı üyeden alıntı
Savaşkayan, o akü fazla dayanmaz, şayet şarjda tutmuyorsanız.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:10 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:08 ----------
14 Ah olan hangisi? Aynı ölçüde değildir o bence?
Bu arada İstanbul'da deneyeceğim yer neresi acaba? Selamlar.
sıkıntı en konusunda olur eğer olursa 9 mm toleransa ihtiyaç var ama o kadar bile yoksa yapılacak hiç birşey yok. 12 V 12 Amper 120 A almaktan başka. en alttaki 3 14 amperlikte bu şekilde...
Yerini ölçmüştüm ama şimdi aklımda kalmamış, havalar düzelince gerek de kalmadı ve gündemden kalkmıştı bendeki akü ihtiyacı.
kısmetindir gezdiren yer yer seni...
-
06 Nisan 2010, 17:46
#650
marcos2609 adlı üyeden alıntı
sayın "a vagrant"
geçenlerde yanlış şarj sonucu ölen orjinal exide akünün yerine, vlm akü aldım. 70 ytlye geldi. 12v 12ah olan bu akünün 6 ay garantisi var ama 2.5 senedir kullanıp tavsiye eden arkadaşım yüzünden aldım. oto elektirikçide ilk yaptırdığım şarjdan sonra da değerleri gayet normal ve voltajı iyi çıktı. ama ömrü ne kadardır bilmem,
vesselam 70 ytlik akü 2 sene dayansa bile orjinal veya yuasadan evladır diye düşünüyorum.
saygılarımla
+1 Size katılıyorum.
Keyifli ve güvenli sürüşler.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:46 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:41 ----------
savaskayan adlı üyeden alıntı
Geçen yaz sorun yaşamadım
Kış fazla soğuk gecince arasıra şarj ettim ve sorun yok şimdilik.
Anladım. Sanırım ben akümden fazla şey bekliyorum. Halbuki 7. yılında sorun çıkardı. İyi bir şarj yaptım evde. Hem pratik yapmış oldum, akü ne kadar şarj tutacak diye evde bekletiyorum. Ya bitti gitti akü ya da tamamen canlandı veya az bir süre daha götürecek. Ama yolda kalmaya değmez. Sanırım bir akü alacağım. Bosch İstanbul'da nerede satılıyor acaba? Yeri uyuyorsa daha büyük almayı düşünüyorum.
Herkese yorumları için teşekkürler.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:46 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:46 ----------
mslck adlı üyeden alıntı
sıkıntı en konusunda olur eğer olursa 9 mm toleransa ihtiyaç var ama o kadar bile yoksa yapılacak hiç birşey yok. 12 V 12 Amper 120 A almaktan başka. en alttaki 3 14 amperlikte bu şekilde...
Yerini ölçmüştüm ama şimdi aklımda kalmamış, havalar düzelince gerek de kalmadı ve gündemden kalkmıştı bendeki akü ihtiyacı.
Teşekkür ederim ilginizden dolayı.
-
06 Nisan 2010, 18:43
#651
a vagrant adlı üyeden alıntı
+1 Size katılıyorum.
Keyifli ve güvenli sürüşler.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:46 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:41 ----------
Anladım. Sanırım ben akümden fazla şey bekliyorum. Halbuki 7. yılında sorun çıkardı. İyi bir şarj yaptım evde. Hem pratik yapmış oldum, akü ne kadar şarj tutacak diye evde bekletiyorum. Ya bitti gitti akü ya da tamamen canlandı veya az bir süre daha götürecek. Ama yolda kalmaya değmez. Sanırım bir akü alacağım. Bosch İstanbul'da nerede satılıyor acaba? Yeri uyuyorsa daha büyük almayı düşünüyorum.
Herkese yorumları için teşekkürler.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:46 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:46 ----------
Teşekkür ederim ilginizden dolayı.
şarj süresi dolduğunda akü kaynıyorsa iş yapar
kaynamıyorsa ölmüştür.
Sık kullanılmayan aküler çabuk bozulur.Benim ofisteki güç kaynağı aküleri 4.yılında ve sorunsuz.Günde 17-18 saat açık.
Otomobilde 10 yılda 3 kez akü değiştirdim.
Motosiklette 2 yıl gitmesi makul bir süredir.Kurye motoru olsa 3-4 yıl gider.
-
06 Nisan 2010, 23:41
#652
savaskayan adlı üyeden alıntı
şarj süresi dolduğunda akü kaynıyorsa iş yapar
kaynamıyorsa ölmüştür.
Sık kullanılmayan aküler çabuk bozulur.Benim ofisteki güç kaynağı aküleri 4.yılında ve sorunsuz.Günde 17-18 saat açık.
Otomobilde 10 yılda 3 kez akü değiştirdim.
Motosiklette 2 yıl gitmesi makul bir süredir.Kurye motoru olsa 3-4 yıl gider.
Isınma vardı. Artık kısmet. İt deyince de itilmiyorlar ki! Eşşek ölüsü gibi.
-
06 Nisan 2010, 23:48
#653
a vagrant adlı üyeden alıntı
Isınma vardı. Artık kısmet. İt deyince de itilmiyorlar ki! Eşşek ölüsü gibi.
itilmez,vurdurmayla calışmaz illa takviye yapmak gerekir
-
06 Nisan 2010, 23:50
#654
savaskayan adlı üyeden alıntı
itilmez,vurdurmayla calışmaz illa takviye yapmak gerekir
Yokuş aşağı bile çok zor viteste ilerletmek. Yokuş yukarısını bir düşünün...
-
06 Nisan 2010, 23:51
#655
a vagrant adlı üyeden alıntı
Yokuş aşağı bile çok zor viteste ilerletmek. Yokuş yukarısını bir düşünün...
topcase de bi takviye kablon olsun,dağ başında bile korkusuz gezersin
-
07 Nisan 2010, 00:04
#656
savaskayan adlı üyeden alıntı
topcase de bi takviye kablon olsun,dağ başında bile korkusuz gezersin
Kablo önemli değil de araç varsa olur takviye Yoksa en yakın yere kadar canı çıkar insanın yine de.
-
07 Nisan 2010, 00:09
#657
a vagrant adlı üyeden alıntı
Kablo önemli değil de araç varsa olur takviye
Yoksa en yakın yere kadar canı çıkar insanın yine de.
dostum motoru itmeyeceksin o durumda senin calıştıramadıgın motoru kimse calamaz zaten yuruyup gideceksin,bir arac bulacaksın,
olmadı taksi cagırıp takviye yapacaksın.
-
11 Nisan 2010, 14:12
#658
Merhabalar,öncelikle forumda emeği geçen herkese teşekkür ederim.Faydalı bilgiler paylaşılmış.Forumu baştan sona soluksuz okudum şuan gözlerim yanıyorDaha önce As 200 gy çin malı kross-enduro tarzı bi motosiklet kullandım 2 yıllık tecrübem var.F650GS almayı düşünüyorum.Bazı sorularım olcak.
1-)Bildiğiniz gibi 2004 öncesi modellertek bujili.2004 sonrası çift bujili bu yakıtta çok ciddi bi tasarruf sağlar mı?(tercih konusu olcak kadar)
2-)2004 altı bi modelin üst kapağını değiştirerek çift bujili yapmak mümkün mü?
3-)2000-2001 gibi düşük model GS alırken neye dikkat etmeli.Mesela Km'si az ve kurcalanmamış olsa bile 10 yaşında olduğu için malzeme yorgunluğundan değişmesi gereken parçalar olabilir mi?(lastikler hariç)
4-)Almayı düşündüğüm GS'i Borusan'da kontrol ettirmek istesem ekspertiz için bana kaça malolur? ve servis kontrolünde olası tüm kusurlar tespit edilir mi?
Teşekkür ederim.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:12 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:33 ----------
Bide ek olarak Boyum 1.90cm GS'ye oturduğum zaman dizlerim fazla katlanıyor(oturduğum motorun selesi yükseltilmemiş olabilir)82 cm'ye yükseltmenin mümkün olduğunu biliyorum.Dakar selesi gibi sele göbeğini doldurarak daha yüksek hale getirmek mümkün olabilir mi?Yani selenin aşağıya doğru bombesini doldurarak Dakar gibi hafif düzleştirmek.
-
12 Nisan 2010, 17:39
#659
Selam arkadaşlar 2002 f 650 gs kullanıyorum mayıs ayında vizesi doluyor.
Şase no motor no kontol edicem şase noyu buldum ama motor noyu bulamadım bilgisi olan varmı
-
14 Nisan 2010, 14:11
#660
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)
Bu Konudaki Etiketler