BMW F650 GS / Dakar Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
scuderia06 adlı üyeden alıntı
şimdi durumu acıklayım 2005 model xt660 r 30 bin km de 8000 tl ye felan alınabiliyor,bunun yanında 2000 model f650 gs 30 40 50 bin km de 8000 tl ye alınabiliyor.iki motorda aksesuarlı motorlar.gs de abs ve elcik ısıtma gibi ekstra donanımlar var.durum böyle olunca paramın olmasıda bir şeyi degiştirmiyor 2005 model varken 2000 model bmw tercih etmek mantıklımı? keşke 2004 2005 model f 650gs bulsam 9000 tl satan
hiç düşünmem direk alırım.
yanlız şunuda göz önünde bulundurun, Alacağınız xt 660 r de 2005 model yani bir iki yaşında değil. 2000 model bmw ile 2005 xt 660 r neredeyse aynı döküklükte olur. Hatta iyi bakılmış, km si oynanmamış bir bmw sizi üzmez 2005 gibi de düzgün olur. Üstelik ABS ve elcik ısıtma bence artık çok önemli.
kısmetindir gezdiren yer yer seni...
Reklamlar
-
2001 model ile 2007 arasında fark yoksa eğer...
pangasuspan adlı üyeden alıntı
2007 model bir BMW F650 GS aldım. 3 gündür motoru kullanıyorum ve alışmaya çalışıyorum. Artık aranıza bende katıldım. Herkese selamlar. Bu forumdaki BMW sayfalarını baştan sona okudum. Fakat ABS sistemini devreye verip devreden alma olayını bir türlü beceremiyorum. Yeterli ayrıntıyı bulamadım yada yapılan açıklamaları ben anlayamadım.Arkadaşlar, kontak açık, motor boşta ABS butonuna 3 sn basıyorum. Gösterge panelinde ABS ışığı yanıp sönmeye başlıyor. Bu ABS devrede mi demek yoksa devre dışı mı? Yola çıkıp frene sertçe bastığım zaman hiç ABS'yi hissetmiyorum. Allah aşkına şu ABS'yi birisi ayrıntılarıyla bir anlatsada nasıl olduğunu öğrensek. Yoksa kafayı yiyeceğim.
ABS yi devre dışı bırakma olayında iki model yılı arasında fark yoksa eğer, benim motorda : kontağı aç vites boşta ABS ye 3-4 sn basılı tut yanıp sönüyo , DEVRE DIŞI, tersine işlemde kontak ilk açıldığında yağ uyarı lambası gibi kısa sürede yanıp vitese takınca sönüyorsa DEVREDE.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:50 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:40 ----------
scuderia06 adlı üyeden alıntı
şimdi durumu acıklayım 2005 model xt660 r 30 bin km de 8000 tl ye felan alınabiliyor,bunun yanında 2000 model f650 gs 30 40 50 bin km de 8000 tl ye alınabiliyor.iki motorda aksesuarlı motorlar.gs de abs ve elcik ısıtma gibi ekstra donanımlar var.durum böyle olunca paramın olmasıda bir şeyi degiştirmiyor 2005 model varken 2000 model bmw tercih etmek mantıklımı? keşke 2004 2005 model f 650gs bulsam 9000 tl satan
hiç düşünmem direk alırım.
Bende bu durumun aynısını yaşamıştım XT alıyordum 2006 model 9000 Tl ye, bu arada motora alışmak içinde eğitim sırasında 8-10 saat kullandım. sonradan öğrendim motorun üstünde haciz varmış. Aynı fiyata 2001 model 650 GS aldım ikisi arasında karşılaştırma yapacaksak ; bana bmw daha konforlu geldi oyturumu uzun yol için daha rahat, arazi yollarına 660 daha iyi gider sanki ama 650 de de süspansiyon ayarı var, oturumu 650 nin daha alçak şehir içinde ben daha rahat kullanıyorum, benzin deposundan dolayı daha dengeli. Sıkışk trafikte yüksekliğinden dolayı ve gidonun daha dar olmasından dolayı tecrübeli bir elde 660 daha keyifli olabilir. 660 ın artçısı için oturma yeri neredeyse yok gibi, çok rahatsız.
9000 Tl ye 2004 ve sonrası olmasa bile bu aralar rahatlıkla 2002-2003 alınabilir diye düşünüyorum.
-
merhabalar abs açma kapama konusunda bende cuncun un anlattığüı gibi başarılı oluyorum motorum 2006 dakar,
sanırım 650 sahipleri genelde XT660 ile arasında kalıyorlar benim içinde öyle olmuştu ayni fiyata daha yeni model yamaha fikri iyi geliyor, ama f 650 GS sınıfının bence en iyisi
F650 kullanan arkadaşlardan bir konuda fikir istiyorum benim yakıt sarfiyatım net üzerinden okduğum ve kullanım klavuzunda yazanın çok üzerinde
100 kilometrede 5.2 ila 5.9 , bazen 6 + arasında yakıyorum , kullanımım için %80 şehir içi ve agresif kullandığımı söyliyebilirim genelde 90 -120 arası hızlarda ,
yap filtresi hava filtresi değiştirdim değişen bir şey olmadı maddi sebelerden borusana gitmiyorum kendi ustama baktırıyorum, sibop larda bir şey olmadığı söyledi keze moyo 13000 de
sizce bu değerler fazla mı yoksa kullanıma göre normal mi ?
Aldığımdan beri hiç, MODİ tec bmw bilgisayarına takmadım gerklimi
fikirleriniz nelerdir ?
-
sagolun arkadaslar bmw den yana zaten şüphem yok millet ne derse desin konusulanlar beni ilgilendirmiyor mümkünse iki motoruda kullanıp en çok begendiğimde karar kılmayı düşünüyorum sonuc olarak xt yada gs alsam iki motorda beni pişman etcek motorlar degil onu biliyorum.xt belki kullanım olarak daha rahat,düşüp ettiğinizde pek kırılcak yeri olmayan daha çok kross vari bir motor ,aslında kamp dağ olaylarına girmeyi düşünen biri olarak sanki xt660 r daha cazip duruyor ancak gs650 de bu işlerin üstesinden gelebilir diye düşünüyorum.Anlicanız kafam karışık umarım iki motoruda kullanınca netleşir.
Instagram: gezgin_endurocu
https://www.facebook.com/gezginendurocu?pnref=story
https://www.youtube.com/c/GezginEndurocu52?gvnc=1
-
Merak etme bende de aynı...
SpearHEAD adlı üyeden alıntı
100 kilometrede 5.2 ila 5.9 , bazen 6 + arasında yakıyorum , kullanımım için %80 şehir içi ve agresif kullandığımı söyliyebilirim genelde 90 -120 arası hızlarda ,
sizce bu değerler fazla mı yoksa kullanıma göre normal mi ?
Aldığımdan beri hiç, MODİ tec bmw bilgisayarına takmadım gerklimi
fikirleriniz nelerdir ?
BU değerler bende de aynı filtreleri değiştirdim bujiyi değiştirdim ama aynı yakıyor ben hep şehir içinde 4100 ve biraz üzerinde devirde kullanınca (böylesi çok güvenli) 5,5 -6,2 değerlerini gördüm, eğer 3200-3500 devir aralığında kalacak şekilde kullanılırsa (hiç güvenli değil) 4-4,5 arasında değişiyor. Bende artık umursamıyorum ne yapalım bu kadar devirli kullanmaya ve gaz açmaya 5,5civarı iyi gibi geliyor.
-
cuncun bu motorun 5.5 6 litre yaktıgını ilk defa sizlerden duydum gs için çok yüksek bir deger geldi bana.
Instagram: gezgin_endurocu
https://www.facebook.com/gezginendurocu?pnref=story
https://www.youtube.com/c/GezginEndurocu52?gvnc=1
-
100 km de 3.8 yakan arkaşlar var gerçekden nasıl kullandıklarını bilmek isterim 90 km üstüne 3500 devrin üstüne çıkmadan belki mümkün olur, 650 nin kendi klasmamnında en az yakan motosiklet olduğunu biliyorum,
dip not olarak hyosung gt250 r ile daha fazla yakıyorum ben bu do dip not olsun
-
SpearHEAD adlı üyeden alıntı
merhabalar abs açma kapama konusunda bende cuncun un anlattığüı gibi başarılı oluyorum motorum 2006 dakar,
sanırım 650 sahipleri genelde XT660 ile arasında kalıyorlar benim içinde öyle olmuştu ayni fiyata daha yeni model yamaha fikri iyi geliyor, ama f 650 GS sınıfının bence en iyisi
F650 kullanan arkadaşlardan bir konuda fikir istiyorum benim yakıt sarfiyatım net üzerinden okduğum ve kullanım klavuzunda yazanın çok üzerinde
100 kilometrede 5.2 ila 5.9 , bazen 6 + arasında yakıyorum , kullanımım için %80 şehir içi ve agresif kullandığımı söyliyebilirim genelde 90 -120 arası hızlarda ,
yap filtresi hava filtresi değiştirdim değişen bir şey olmadı maddi sebelerden borusana gitmiyorum kendi ustama baktırıyorum, sibop larda bir şey olmadığı söyledi keze moyo 13000 de
sizce bu değerler fazla mı yoksa kullanıma göre normal mi ?
Aldığımdan beri hiç, MODİ tec bmw bilgisayarına takmadım gerklimi
fikirleriniz nelerdir ?
Mesajınız tam zamanında geldi. Bende yeni aldığım 2004 gs nin 3. deposunda 5.0 litrede karar kıldığını gördüm. tamamı şehir içinde kullanımda bu değer. Eski 2000 model gs motorum 6 litre yakıyordu aynı güzergahta. 2004 te 5 litre civarı yakıyor.
Eski aletin 100 km sabit hız da 100 km de yaktığı yakıt ise tam yük ve yan çantalarla 3.5 lt değeriydi.
Yanlız tork konusunda 2000 model olan daha cömert gibiydi her viteste bundan daha toleranslıydı. Ya buna kıyamadığımdan, yada motorun tork karakteristiği yeniden düzenlenmiş; 2004 model olan sürekli 3000-4000 aralığında kullanmaya sevk ediyor beni.
kısmetindir gezdiren yer yer seni...
-
scuderia06 adlı üyeden alıntı
şimdi durumu acıklayım 2005 model xt660 r 30 bin km de 8000 tl ye felan alınabiliyor,bunun yanında 2000 model f650 gs 30 40 50 bin km de 8000 tl ye alınabiliyor.iki motorda aksesuarlı motorlar.gs de abs ve elcik ısıtma gibi ekstra donanımlar var.durum böyle olunca paramın olmasıda bir şeyi degiştirmiyor 2005 model varken 2000 model bmw tercih etmek mantıklımı? keşke 2004 2005 model f 650gs bulsam 9000 tl satan
hiç düşünmem direk alırım.
2000 Tl fazla verip Abs li,çift bujili,parça temini daha kolay bir motor almak her zaman mantıklıdır.
zaten XT 660 F650Gs yanında bisiklet gibi duruyor.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:21 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:20 ----------
scuderia06 adlı üyeden alıntı
sagolun arkadaslar bmw den yana zaten şüphem yok millet ne derse desin konusulanlar beni ilgilendirmiyor mümkünse iki motoruda kullanıp en çok begendiğimde karar kılmayı düşünüyorum sonuc olarak xt yada gs alsam iki motorda beni pişman etcek motorlar degil onu biliyorum.xt belki kullanım olarak daha rahat,düşüp ettiğinizde pek kırılcak yeri olmayan daha çok kross vari bir motor ,aslında kamp dağ olaylarına girmeyi düşünen biri olarak sanki xt660 r daha cazip duruyor ancak gs650 de bu işlerin üstesinden gelebilir diye düşünüyorum.Anlicanız kafam karışık umarım iki motoruda kullanınca netleşir.
YBR 125 den sonra 650 cc motorla kamp/dağ olayı rotanın zorluğuyla orantılı olarak ciddi kondusyon gerektirir.
-
saol savaş abi haklısın kondşsyon şart bu nedenle spora basladım 10 kg vermem kas yapmam lazımki bu motorlarla ugrasayım :D 125 liklede yedigöllere gittim geldim sanırım 600 lukler daha rahat olur
Instagram: gezgin_endurocu
https://www.facebook.com/gezginendurocu?pnref=story
https://www.youtube.com/c/GezginEndurocu52?gvnc=1
-
scuderia06 adlı üyeden alıntı
saol savaş abi haklısın kondşsyon şart bu nedenle spora basladım 10 kg vermem kas yapmam lazımki bu motorlarla ugrasayım :D 125 liklede yedigöllere gittim geldim sanırım 600 lukler daha rahat olur
sen bir 650 ile yoldışına başla,
10 kg ı kaç günde verirsin seyret
-
savaskayan adlı üyeden alıntı
sen bir 650 ile yoldışına başla,
10 kg ı kaç günde verirsin seyret
650 nin agırlıgı çok mu yorucu oluyor toprakta bozuk yollarda dengesi torku kurtarmıyomu bu agırlık dezavantajını?
Instagram: gezgin_endurocu
https://www.facebook.com/gezginendurocu?pnref=story
https://www.youtube.com/c/GezginEndurocu52?gvnc=1
-
-
scuderia06 adlı üyeden alıntı
650 nin agırlıgı çok mu yorucu oluyor toprakta bozuk yollarda dengesi torku kurtarmıyomu bu agırlık dezavantajını?
torku dengesi kurtarıyor tamam ama sonuçta 200 kg la geziyorsun.
-
-
sanırım tercihim xt olacak hayılırıs bakalım
Instagram: gezgin_endurocu
https://www.facebook.com/gezginendurocu?pnref=story
https://www.youtube.com/c/GezginEndurocu52?gvnc=1
-
Teşekkür
ABS konusundaki yardımlarınız için çok teşekkürederim. Yeni motorumla ilk izlenimlerimi de sizlerle paylaşayım ; Öncelikle ben Beverly 250 maxi scooter'dan F650 GS'ye geçtim. İçimde hep en az 600'lük bir motora binmek vardı. Uzun yollar yapmak istiyordum fakat şehir içinde alışveriş yapmak istediğimde de beni zorlamasın istiyordum. fakat yakıtının yüksek olması ve şehir içi pratikliliğinin olmaması sebebi ile hep 600 ve üzerindeki motorlardan uzak durmak zorunda kaldım. Taa ki F650'yi keşfedene kadar. Bu motor gerçekten beni hayretler içinde bıraktı. Şehir içinde eski scooter'ımın konforunu ve pratikliğini aratmadı. Çok dengeli ve vites aralıklarının genişliği mükemmel şehir içi sürüş sağlıyor. Yakıt konusu süper. Neredeyse bir 250'lik motor gibi yakıt yakıyor. Canım istediğinde, gazı açınca motor kükrüyor. Her viteste torku hissedebiliyorum. sollamalarda rahat bir ivmelenmesi var. Belki çok süratli bir motor değil ama benim gibi dengeli ve mütevazi motor kullanmayı tercih eden ve fazla riske bulaşmadan evinde çoluk çocuğunuda düşünen bilinçli sürücüler için tam biçilmiş kaftan.
-
pangasuspan adlı üyeden alıntı
ABS konusundaki yardımlarınız için çok teşekkürederim. Yeni motorumla ilk izlenimlerimi de sizlerle paylaşayım ; Öncelikle ben Beverly 250 maxi scooter'dan F650 GS'ye geçtim. İçimde hep en az 600'lük bir motora binmek vardı. Uzun yollar yapmak istiyordum fakat şehir içinde alışveriş yapmak istediğimde de beni zorlamasın istiyordum. fakat yakıtının yüksek olması ve şehir içi pratikliliğinin olmaması sebebi ile hep 600 ve üzerindeki motorlardan uzak durmak zorunda kaldım. Taa ki F650'yi keşfedene kadar. Bu motor gerçekten beni hayretler içinde bıraktı. Şehir içinde eski scooter'ımın konforunu ve pratikliğini aratmadı. Çok dengeli ve vites aralıklarının genişliği mükemmel şehir içi sürüş sağlıyor. Yakıt konusu süper. Neredeyse bir 250'lik motor gibi yakıt yakıyor. Canım istediğinde, gazı açınca motor kükrüyor. Her viteste torku hissedebiliyorum. sollamalarda rahat bir ivmelenmesi var. Belki çok süratli bir motor değil ama benim gibi dengeli ve mütevazi motor kullanmayı tercih eden ve fazla riske bulaşmadan evinde çoluk çocuğunuda düşünen bilinçli sürücüler için tam biçilmiş kaftan.
Motorun hayırlı uğurlu olsun dostum.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:21 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:19 ----------
bir kaç gün içinde ciddi soğuklar başlayacak ve özellikle Trakya ve İstanbul'un -10 ları görme
ihtimali var,motorunda antifriz eksiği olanların tamamlamasını öneririm.
kaynak
www.accuweather.com
-
BMW servislerinde bakımlarda işçilik alınmayan bir kampanya başlamış haberiniz olsun.
-
Arkadaşlar f650 forumuna yazıcaktım fakat orası pek aktif sayılmaz , 94 model 55 binde f650 ye 6000 fiyat istiyorlar , boyum 1.96 olduğunda enduro tipi yüksek bir motor bakmaktayım , henüz birşey netleştirmedim ancak bu yaşta ki bir motor da neye dikkat etmemi önerirsiniz ? Ayrıca her parça ve bakım için borusana bağımlımı bu motorlar ? Uygun fiyata parça bulma şansımız oluyormu piyasadan ?
Teşşekürler ...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 17 kullanıcı var. (0 üye ve 17 misafir)
Bu Konudaki Etiketler