BMW F650 GS / Dakar Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
19 Aralık 2009, 22:53
#581
azgurbuz adlı üyeden alıntı
Ben motor çalışırken düğmeye uzun süre basarak kapatıyorum ama bazen inat ediyor ve kapanmıyor. Tekrar açmak için kontağı kapatıp tekrar açıyorum. Düğmeye basıp tekrar açmayı ilk defa duydum.
ABS'yi arazi dışında kapatmak bencede güvenli değil. Ama arazide ABS açık gitmek kafa göz yarabilir (youtube'da bir 1200GS'in yokuş aşağı inişi vardı, görseniz bir daha ABS açık araziye girmezsiniz)
Chaingang'den alıntıdır.
Note 1. The ABS can't be deactivated while moving. This prevents the ABS from accidental deactivation due to a wiring fault in the switch etc.
Note 2. If you are having a hard time turning off your ABS, just rock the bike backwards or forwards a few inches (it wouldn't even take that much) and try the regular procedure again. (Seacuke #1214).
Note 3. If you hold the ABS button too long, the ABS will reactivate, and you will need to turn the bike off and on again before you can disable the ABS again. This is a safety feature in case the button is broken, and results in the ABS being enabled by default (if possible).
Note 4. If the ABS light does not start flashing after a few seconds and Note 2 does not help (rocking the bike back and forth a bit), the wiring on the switch may have come loose.
Benim böyle yapmamın sebebi; durup motoru stop ettirip bir daha çalıştırma prosedürünü atlamak için.
Sizin dediğiniz yöntem de yazılı.
Reklamlar
-
22 Aralık 2009, 17:37
#582
Selam arkadaşlar;
Motorun 30.000 bakımında sanırım benzin filitresi de değişiyormuş. Borusana sordum benzin filitresi regülatörü ile birlikte satılıyor ve fiyatı 250 tl civarı bişey. Daha ekonomik temin edeceğim bir yer biliyormusunuz acaba? Birde biyerde okumuştum lambda müşürü diye birşey. Bu parça nedir ne işe yarar acaba? Bakımda değişmesi gerekirmi fiyatı nedir.
-
22 Aralık 2009, 18:03
#583
apn adlı üyeden alıntı
Selam arkadaşlar;
Motorun 30.000 bakımında sanırım benzin filitresi de değişiyormuş. Borusana sordum benzin filitresi regülatörü ile birlikte satılıyor ve fiyatı 250 tl civarı bişey. Daha ekonomik temin edeceğim bir yer biliyormusunuz acaba? Birde biyerde okumuştum lambda müşürü diye birşey. Bu parça nedir ne işe yarar acaba? Bakımda değişmesi gerekirmi fiyatı nedir.
Topkapı'da Bempar'dan alabilirsin.
Yanılmıyorsan benzin filtresi 40.000 de değişiyor
kitapçığa bakmak lazım.
-
22 Aralık 2009, 18:16
#584
apn adlı üyeden alıntı
Selam arkadaşlar;
Motorun 30.000 bakımında sanırım benzin filitresi de değişiyormuş. Borusana sordum benzin filitresi regülatörü ile birlikte satılıyor ve fiyatı 250 tl civarı bişey. Daha ekonomik temin edeceğim bir yer biliyormusunuz acaba? Birde biyerde okumuştum lambda müşürü diye birşey. Bu parça nedir ne işe yarar acaba? Bakımda değişmesi gerekirmi fiyatı nedir.
Benzin filtresi çok pahalıdır. Ama Aksaray'da parçacılarda bulabilirsiniz.
Parçayı elinize alın ve gezin. Muhakkak bulacaksınız. Bir arabanın filtresi uyuyordu ama hangisi? Bakmam gerek. Lambda sensörünü değiştirmenize gerek yok. Katalizatörün parçasıdır. Yakıt hava karışımını ayarlar.
-
22 Aralık 2009, 18:23
#585
a vagrant adlı üyeden alıntı
Benzin filtresi çok pahalıdır. Ama Aksaray'da parçacılarda bulabilirsiniz.
Parçayı elinize alın ve gezin. Muhakkak bulacaksınız. Bir arabanın filtresi uyuyordu ama hangisi? Bakmam gerek. Lambda sensörünü değiştirmenize gerek yok. Katalizatörün parçasıdır. Yakıt hava karışımını ayarlar.
Golflerin uyduğu söylenmişti ama randıman vermiyormuş.
200 Tl veya biraz üzeri olması lazım.
Bempar.com.tr dan sorulabilir.
-
22 Aralık 2009, 18:23
#586
Yakıt filtresi her 20.000'de bir değişir.
-
22 Aralık 2009, 18:33
#587
Ustaya sordum Yakıt Filitresini temizleyip takıyoruz değişmeye gerek yok dedi... Acaba öylemi yaptırsam problem açarmı?
-
22 Aralık 2009, 18:41
#588
apn adlı üyeden alıntı
Ustaya sordum Yakıt Filitresini temizleyip takıyoruz değişmeye gerek yok dedi... Acaba öylemi yaptırsam problem açarmı?
Eğer herhangi bir tekleme veya çekişte sorun varsa; ilk bakılması gereken filtredir bence. Kolaydan zora gitmek gerek. Nasıl temizliyorlar acaba? Bence bir sorun yoksa hiç ellemeyin.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:41 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:37 ----------
BUNU DA SİZLERLE PAYLAŞMAK İSTİYORUM. http://ul.to/r7vkzg
-
22 Aralık 2009, 18:45
#589
www.bemar.com dan yakıt flitresini sordum 92 eu dediler 200 tl gibi bi rakkam. Melih Usta'ya sordum değiştirmek çok pahalı olur dedi. Filitreyi temizliyorlarmış. Benimki 20.000 oldu gerçi önceki sahibi bakımını yaptırıp sattı bana. 5000 km sonra yağ değişiminde soracağım.
-
23 Aralık 2009, 22:17
#590
Yabancı forumlarda okudum. Hatta bir tane arkadaşım 132.000 km'de değiştirmiş. O da değiştirmiş olmak için. 2000 model F650GS'e biniyor. Eğer benzin kalitesinde bir sorun olmazsa; asla tıkanma yapmaz bence.
VW, Seat, Skoda parçacılarında işinizi görecek filtre mevcut. Yalnız; orijinal filtre 3.5 bar, alacağınız 4 barı geçmesin. 3.5 bardan da aşağı olmasın.
O zaman enjeksiyon sistemine zarar verir. Önemli olan barların tutması.
Ben daha farklı bir çözüm düşünüyorum. OEM filtre önüne temizlenebilir bir ön filtre montajı filan. En güzeli de motosikletin deposunu boş tutmamak ve benzin istasyonlarını seçmek.
Saygılar.
-
23 Aralık 2009, 22:36
#591
Benzin filtresi ile ilgili yaşanmış bir tecrübem var, daha önce başka bir forumda paylaşmıştım burdada tekrar etmekte yarar var sanırım.
Muadil filtre olayı bende sadece parçacılar tarafından hafife alınma, düzgün ilgilenilmeme, sinir ve motordan gelen çok sert, nerdeyse kopma tarzı seslerle bitmişti. yaklaşık olarak 1000 km o filtre ile gittim. Filtre stop ettiğinizde benzini geri bırakır gibi bir sıvı sesi çıkarıyor ve siz tekrar marşlarken benzinin gelmesini bekliyorsunuz. Bazen ilk çalıştırmada da "cıvokkk" diye yırtılır gibi koparır gibi bir metal sesi ile marşı kesiyordu. Ben randıman alamadım, yaptığını söyleyen arkadaşıda defalarca mesaja boğdum, kullandığı filtrenin ne olduğunu tam hatırlamıyor, bütün levent oto sanayi, aksaray parçacıları ve maslak dolaşıldı kimse duymamış verdikleri bi filtre var ama değmedi. 35 liraya almıştım. detaylar ve bu mevzunun uzun tartışılmışı bu linkteki sayfalarda.
http://www.motovirus.com/forum/tekni...larimiz-7.html
kısmetindir gezdiren yer yer seni...
-
24 Aralık 2009, 00:22
#592
Muadil filtre kullanan çok kişi var.
Benim bunu düşünüyorum. K&N marka bir ön filtre. Çok kullanılan bir filtre.
İsim ve kod bu geçiyor: K&N #81-0312 Mini-Billet Fuel Filter
---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:01 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:52 ----------
ADVRider ve Chaingang'den görüştüğüm ''tmotten'' in cümleleri:
I've put in a pre-filter which seems to work fine. But if yours doesn't flow at all anymore, you're stuffed.
Otherwise, just go to Autobarn and get a Ryco car type fuel filter for FI.
--------------------------------------------------------------------------
ÇEVİRİSİ:
Ön filtre koydum, iyi çalışıyor. Eğer sizde yakıt pompalama sorunu varsa, tıkalı demektir. Yoksa Autobarn adlı siteye gidin ve Ryco araba tipi filtre alın.
--------------------------------------------------------------------------
Benim göstermek istediğim sadece muadilinin kullanıldığı, tabiki doğru seçim.
Dikkatinizi çekerim, bu sadece filtre değil aynı zamanda bir regülatör. İkisi birarada.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:18 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:01 ----------
---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:22 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:18 ----------
Bir çözüm daha fakat OEM parça ile aynı para neredeyse. Bar tutuyor demekki. Zaten sorun filtre içi regülatörde. Gerisi sıradan filtre. 3.5 bar arabaların basıncından bile yüksek.
--------------------------------------------------------------------------
''2008 Toyota Corolla - intank filter list price $149 +GST
Yaris - intank filter list price $176 + GST Plus removal of rear seats etc to get to the crap.''
--------------------------------------------------------------------------
-
27 Aralık 2009, 23:41
#593
Bakım periyodları bazı parçalar için değişti.
Mesela benzin filtre/regülatörü 40.000 km oldu.
Yeni Manual'ı yükleyeceğim.
Bilginize...
Herkese keyifli ve güvenli sürüşler.
-
28 Aralık 2009, 00:32
#594
Merhaba,
bugün bir arkadaşımla karşılaştırma imkanı bulduğum yeni motorumun selesi düşündüğüm gibi yüksek sele çıktı.
2004 F 650 GS sinde standart selesi olupta yüksek seleye ihtiyacı olan arkadaşlara duyurulur. Karşılıklı deneyerek değiştirebiliriz. Selede herhangi bir ezik yada yırtık yok. üst kaplaması oturulduğu zaman biraz kat yeri gibi kırışık yapıyor sadece. Yakında sahibinden.com da resim ve ilanıda buraya eklerim. Sele siyah renktedir, tercih de siyah renkten yanadır.
Tekeriniz düz bassın.
kısmetindir gezdiren yer yer seni...
-
Merhaba arkadaşlar...
2007 model bir BMW F650 GS aldım. 3 gündür motoru kullanıyorum ve alışmaya çalışıyorum. Artık aranıza bende katıldım. Herkese selamlar. Bu forumdaki BMW sayfalarını baştan sona okudum. Fakat ABS sistemini devreye verip devreden alma olayını bir türlü beceremiyorum. Yeterli ayrıntıyı bulamadım yada yapılan açıklamaları ben anlayamadım.Arkadaşlar, kontak açık, motor boşta ABS butonuna 3 sn basıyorum. Gösterge panelinde ABS ışığı yanıp sönmeye başlıyor. Bu ABS devrede mi demek yoksa devre dışı mı? Yola çıkıp frene sertçe bastığım zaman hiç ABS'yi hissetmiyorum. Allah aşkına şu ABS'yi birisi ayrıntılarıyla bir anlatsada nasıl olduğunu öğrensek. Yoksa kafayı yiyeceğim.
-
Öncelikle yeni motorunuz hayırlı olsun, kazasız belasız kullanın.
ABS yi hissetmiyorum derken ne hissetmeyi bekediğinizi de yazsaydınız keşke. ABS kısaca sizin fren yaptığınız zaman kızaklama dediğimiz duruma düşmemeniz içindir. Bu kızaklama dediğimiz olayda çoğunlukla yağışlı ortamlarda meydana gelir.
-
pangasuspan adlı üyeden alıntı
2007 model bir BMW F650 GS aldım. 3 gündür motoru kullanıyorum ve alışmaya çalışıyorum. Artık aranıza bende katıldım. Herkese selamlar. Bu forumdaki BMW sayfalarını baştan sona okudum. Fakat ABS sistemini devreye verip devreden alma olayını bir türlü beceremiyorum. Yeterli ayrıntıyı bulamadım yada yapılan açıklamaları ben anlayamadım.Arkadaşlar, kontak açık, motor boşta ABS butonuna 3 sn basıyorum. Gösterge panelinde ABS ışığı yanıp sönmeye başlıyor. Bu ABS devrede mi demek yoksa devre dışı mı? Yola çıkıp frene sertçe bastığım zaman hiç ABS'yi hissetmiyorum. Allah aşkına şu ABS'yi birisi ayrıntılarıyla bir anlatsada nasıl olduğunu öğrensek. Yoksa kafayı yiyeceğim.
Selamlar Motorunuz hayırlı olsun, Bnede yeni aldığımda bu konuya çok kafa yormuştum. Sonra melih ustaya götürdüm ve şu şekilde çözdük...
Kontak açık! vites boş konumda abs düğmesini basılı tutuyoruz. Abs ışığı yanıp sönmeye başladığında düğmeyi bırakıyoruz. Işık yanıp sönerken marşa basıyoruz. Motor çalışıyor, tekrar düğmeye basılı tutuyoruz ve ışık yanıp sönerken tekrar elimizi düğmeden çekiyoruz. Böylece ışık sürekli yanıp sönmeye başlıyor... Abs devre dışı kalıyor... Yanılmıyorsam bu şekilde yapılıyordu...
-
arkadaşlar xt660 r ve bmw f650gs arasında gidip geliyorum kafayı kırmassam iyidir yakında :(
Instagram: gezgin_endurocu
https://www.facebook.com/gezginendurocu?pnref=story
https://www.youtube.com/c/GezginEndurocu52?gvnc=1
-
scuderia06 adlı üyeden alıntı
arkadaşlar xt660 r ve bmw f650gs arasında gidip geliyorum kafayı kırmassam iyidir yakında :(
Paran varsa gidip gelme.
aklın yolu birdir.
-
savaskayan adlı üyeden alıntı
Paran varsa gidip gelme.
aklın yolu birdir.
şimdi durumu acıklayım 2005 model xt660 r 30 bin km de 8000 tl ye felan alınabiliyor,bunun yanında 2000 model f650 gs 30 40 50 bin km de 8000 tl ye alınabiliyor.iki motorda aksesuarlı motorlar.gs de abs ve elcik ısıtma gibi ekstra donanımlar var.durum böyle olunca paramın olmasıda bir şeyi degiştirmiyor 2005 model varken 2000 model bmw tercih etmek mantıklımı? keşke 2004 2005 model f 650gs bulsam 9000 tl satan hiç düşünmem direk alırım.
Instagram: gezgin_endurocu
https://www.facebook.com/gezginendurocu?pnref=story
https://www.youtube.com/c/GezginEndurocu52?gvnc=1
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler