BMW F650 GS / Dakar Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
01 Aralık 2009, 18:24
#541
purenake adlı üyeden alıntı
Peki Savaş abi 1-2 sene içerisinde CBF250'den enduroya terfi etmek istiyorum kısmetse.
F650 mi F650GS mi ? Çünkü bazı tartışmalarda GS için pek bir fark yok gerek yok F650 daha sağlam diyorlar.
Bir de şu var F650GS'ler ikinci el pek satılmıyor mu ? Bayaa eski ilanlar var, 2000-2001 model makinalar 30.000-50.000 arası 7-8 milyara satılamıyor, piyasası bu mu ?
Bir de bu yaş bir enduro için bu km'ler az değil mi ? Yoksa kullanıcısna göre değişir mi ? 30.000^de kırmızı bir GS 7.500TL'ye var mesela.
sahibinden.com daki bir çok ilandaki fiyatlar uçuk kaçık.
Adam 2000 model 650Gs e 12500 Tl fiyat yazıyor.
Aynı paraya 2006 da var.
Enduro motor bir YBR gibi yada CBF 150 gibi her gün ya da yoğun trafikte kullanılmaz genelde.
Kullanan yok mudur? vardır elbette ama bazı endurolar kış uykusuna yatar
bu yüzden 2000 model bir enduronun 30.000-50.000 km aralığında olması mümkündür.
Mesela benim F650GS bu yaz 5000 km,yaptı ancak Eylül-Ekim-Kasım aylarında da toplam 80 km yaptı
"F650 mi , F650GS mi sağlam?" sorusuna ancak Gültekin cevap verebilir,o ikisini de kullandı.Sağlamlık yönünden daha doğru cevap verecektir.
Teknolojik olarak F650Gs daha üstün tabii,
2004 e kadar olan modellerde ABS ve enjeksiyon 2004 ten sonraki modellerde çift buji kullanılıyor.
F650 de teknolojik olarak bu kadar donanımlı olmamasına rağmen yabana atılacak motor değil,Rahmi Barutçu'nun Hindistan'a gittiği motor F650 dir.
Genel olarak enduro satışları diğerlerinden daha yavaştır.
Çünkü enduro kullanmak için bu tarzı benimsemek kadar kesinlikle daha fazla sürüş tecrübesine ve mekanik tecrübeye ihtiyaç var.
Bence F650GS fiyatlarını etkileyen önemli bir nokta da şudur;
F650Gs kullananların çoğu motorunu büyütmek istediklerinde R1200GS hedefliyor,
ancak aradaki fiyat farkı F650GSin fiyatından fazla.Yani iki F650Gs parasından fazla vermek zorunda.
Bu fiyat farkının yüksekliği F650Gs in ikinci el fiyatlarında da ciddi olarak fiyatı
arttırıyor ya da F650Gs fiyatlarını düşürmüyor.
Ayrıca gerçekten iyi bakılmış,yedek parçaya ihtiyaç hissetmeyen motorların da emsallerine göre biraz daha fiyatlı olması da kaçınılmaz elbette.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:13 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:10 ----------
azgurbuz adlı üyeden alıntı
http://www.hexcode.co.za/
Şöylede bir cihaz satılıyor, iddiaya göre hata okur, siler, motor değerlerini okur vs vs...
Şavaş hocam yazı güzel ama bir eksiği; DeLenin ağırlık merkezi çok yukarda. Olmayacak yerde düşen gördüm.
valla yazı benim eserim değil,çok bilinen anonim bir yazı
demek ki eksiği buymuş. e ben de yazayım eksik kısmını
---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:24 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:13 ----------
delenin ağırlık merkezi yüksektedir,bu yüzden dele her fırsatta kendini yere vurur,
kendini yere vuran motor pişkopata bağlamıştır.saybisinin kıçı selede durmaz,asfalttan kalkmaz,
Pişkopata bağlayan deleyi tekmeleriz,döveriz ama dövmekle dele enduro olmaz,çünkü enduro asildir.pişkopattan asil olmaz.
öteki kısmını ben yazmadım valla
o yazı senelerdir nette var.
Benim F650Gs ise topu topu 9 aylık,
Reklamlar
-
01 Aralık 2009, 23:39
#542
Enduro dağların aslanıdır,kartalıdır dele isem doğan görünümlü serçedir
Araziye giremez,girse tekerine tiken batar,tiken acıtır.canı acıyan dele ağlar
yağ salar karterinden çünkü dele sulugözlüdür ama enduro aglamaz,enduro delikanlıdır,bitirimdir,yiğittir.Sulugözden yiğit olmaz.
-
06 Aralık 2009, 22:24
#543
merhaba arkadaşlar 97 model f650 buldum motor 97 olmasından dolayı bir problem olur mu alırken nelere dikkat etmeliyim parça ve yakıt konusunda görüşleriniz nelerdir çok teşekkür ederim forumuda okuyorum bi yandan
-
06 Aralık 2009, 22:44
#544
arkadasım makina eski ve karbratörlü oldugundan biraz fazla yakar.dikkat etmen gereken hususa gelince makinada vuruntu olmamasıdır onuda ensağlıklısı bi ustaya göstermek olur.bu hususta ist da olsaydın yardımcı olabilirdim kardeşim
---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:44 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:42 ----------
savaskayan adlı üyeden alıntı
Enduro dağların aslanıdır,kartalıdır dele isem doğan görünümlü serçedir
Araziye giremez,girse tekerine tiken batar,tiken acıtır.canı acıyan dele ağlar
yağ salar karterinden çünkü dele sulugözlüdür ama enduro aglamaz,enduro delikanlıdır,bitirimdir,yiğittir.Sulugözden yiğit olmaz.
kesinlikle katılıyorum uzun bir süre 2004 f650 gs e bindim cok esnek ve rahat bir makina bu bir hastalık birkere bmw ye binen bidaha baska makinaya binemiyo adeta
-
06 Aralık 2009, 22:49
#545
F650Gs-DL650 konusundaki tartışmalarının vazgeçilmez yazısı
dele neden endüro değildir?.
bizler endüro motorları çok severiz, çünkü endüro motorlar güzeldir.
aslında tüm motorlar güzeldir ama esas endürolar da güzeldir. dele de
bir motordur , hemde güzeldir ama endüro değildir . çümkü endürolar
daha güzeldir . ama dele de pek fazla güzeldir , diğerleri kadar.
dele endüro değildir , çünkü jantları alaşımdır . alaşımlar kırılır ,
endürolar kırılmaz çünkü güzeldir , dele de güzeldir ama kırabilir. bu
yüzden endüro değildir. tel jant sert darbede yamulur , sökülür
düzeltilir , yolumuza gideriz ama delenin cantları kırılır , oturur
üzülürüz.
delenin aküsü kurudur , enduroda kuru akü olmaz , fazla ısınırsa
patlar ayrıca , dahada kötüsü su eklenmez , bu yüzden endüro değildir
ama kuru akü de güzeldir . ama endürolar kuru akü sevmez , bozulursa
yolda bırakır , endürolar yolda kalmaz , çünkü endürolar çok güzeldir.
dele nin amortisörleri serttir , bu yüzden endüro olamaz .
amortüsörleri yumuşlatılabilir ama en yumuşak hali bile çok serttir ,
sert iyidir ama toprakta sert olmaz , çok zıplar yer tutmaz, yer
tutmazsa düşer , düşerse güzel olmaz , güzel değilse endüro değildir.
çünkü endürolar güzeldir.
dele 'de tork yerine beygire vardır . endüro beygirden çok torku sever
. dele caddede hepsini geçebilir ama arazide cırt cırt fites
değiştirilir , vitesi falza değiştirisen kırılır ( hatta bir
arakadaşın delesinin fitesi kırılmıştı ) . endüro kırılmaz , fiteside
zırp pırt değiştirmesi gerekemz çünkü torkludur . tork güzeldir , eğer
güzel se demekki o endürodur. tork bize çok faydalıdır , beygir
yorulur , acıkır , kişner ama tork sakin bir hayvandır her zaman
çalışlır ( tork: öküz ile sığır karışımı bir heyvan).
dele de elcik koruma , motor ( karter) koruma , balans topuzu , falan
filan yoktur . çünkü o endüro değildir . koruma olmazsa korunamaz ,
korunamazsa bozulur . bozuldumu kızar tekme atarız . tekme atarsak
yamulur . yamulursa güzel olmaz . enduro güzeldir , demek ki deelee
endüroo değildir.
dele nin lastikleri tüpsüzür. endüro tüp vardır . demek ki dele ye
eksik parça koymuşlar . parçası eksik olan şey güzel değildir , bu
yüzden dele endurö değildir. ayrıca tüplüsü her yerde tamir edilir ve
şişirilebilir , tüpsüzünün her yerde tamir edilmesi zordur , güçsüz
pompa ile de şişip canta oturmaz. yerine oturmazsa çirki gözükür , o
zaman endürö olamaz.
peki dele endüro değilse nedir . ? dele melezdir . eğer bir beyazla
bir siyah bir birlerini çok servse , leylek onlara melez verir. melez
iyi midir , iyidir . enduro mudur , değildir çünkü melezdir. peki melez
güzel olmazmı... olur. eğer annesi ve babası onu iyi yetiştirirse
güzel olur , enduro gibi olur ama , enduro değildir enduro taklidi
yapar. ama bu önemli değildir , çünkü o da enduro ile dolaşır ama
enduro değildir çünkü enduro bir başka bişeydir. çok güzeldir...
buraya kadar olan kısmı anonim bir yazıdır
sonrası tarafımdan eklenmiştir.
dele her fırsatta kendini yere vurur çünkü delenin ağırlık merkezi yüksektedir
kendini yere vuran motor pişkopata bağlamıştır.
saybisinin kıçı selede durmaz,asfalttan kalkmaz,
Pişkopata bağlayan deleyi tekmeleriz,döveriz ama dövmekle dele enduro olmaz,
çünkü enduro asildir.pişkopattan asil olmaz.
Enduro dağların aslanıdır,kartalıdır dele isem doğan görünümlü serçedir
Araziye giremez,girse tekerine tiken batar,tiken acıtır.canı acıyan dele ağlar
yağ salar karterinden çünkü dele sulugözlüdür ama enduro aglamaz,
enduro delikanlıdır,bitirimdir,yiğittir.Sulugözden yiğit olmaz
-
06 Aralık 2009, 22:49
#546
malkocoglu48 adlı üyeden alıntı
merhaba arkadaşlar 97 model f650 buldum motor 97 olmasından dolayı bir problem olur mu alırken nelere dikkat etmeliyim parça ve yakıt konusunda görüşleriniz nelerdir çok teşekkür ederim forumuda okuyorum bi yandan
ben 99 modelini kullanıyorum aynı motorun. parça sıkıntın olmaz piyasada iyi ustasını bulursan sıkıntın olmaz. 90-100 arası zorlamadan gittiğin sürece motorun durumu iyiyse eğer 17lt depoyla 350km yedek dahil gidebilrisin.
-
06 Aralık 2009, 23:18
#547
ugurcuk adlı üyeden alıntı
ben 99 modelini kullanıyorum aynı motorun. parça sıkıntın olmaz piyasada iyi ustasını bulursan sıkıntın olmaz. 90-100 arası zorlamadan gittiğin sürece motorun durumu iyiyse eğer 17lt depoyla 350km yedek dahil gidebilrisin.
dostum sendeki makina eski kasa galiba dimi 2000 den sonra ara kasaya gecti sanırım ?
-
06 Aralık 2009, 23:20
#548
Şavaş hocam son kısım süper olmuş
-
06 Aralık 2009, 23:40
#549
azgurbuz adlı üyeden alıntı
Şavaş hocam son kısım süper olmuş
naçizane yazmaya calıştım bir kac cümle
-
07 Aralık 2009, 00:04
#550
batubay adlı üyeden alıntı
dostum sendeki makina eski kasa galiba dimi 2000 den sonra ara kasaya gecti sanırım ?
benimki eski kasa 99 model tek silindir çift buji
2000 de hem kasa değişti hemde tek buji oldu oda sorunlar yaratığı için 2004 te tekrar çift bujiye geçti
-
07 Aralık 2009, 00:05
#551
ugurcuk adlı üyeden alıntı
benimki eski kasa 99 model tek silindir çift buji
2000 de hem kasa değişti hemde tek buji oldu oda sorunlar yaratığı için 2004 te tekrar çift bujiye geçti
ok bende öle biliyorum kardeşim o yüzden sordum yeni mi eski kasamı diye.nasıl memnun musun makinadan?
-
07 Aralık 2009, 00:15
#552
batubay adlı üyeden alıntı
ok bende öle biliyorum kardeşim o yüzden sordum yeni mi eski kasamı diye.nasıl memnun musun makinadan?
maşallahı var makinanın severek biniyorum. 1 senedir bende ve hiç sorun çıkarmadı yağ değişimi yapıp yola devam ediyorum
-
07 Aralık 2009, 14:38
#553
Savaş Bey,
yaptığınız yan çantalardan ben de yapmak istiyorum.Acaba çantaları nasıl bulabilirim ? Çantalar,normalde kullanılan medikal ambalaj malzemesi gibi bir şey mi ? Ya da o şekilde çanta olarak mı satılıyor ?Selamlar..
-
07 Aralık 2009, 15:35
#554
adadost adlı üyeden alıntı
Savaş Bey,
yaptığınız yan çantalardan ben de yapmak istiyorum.Acaba çantaları nasıl bulabilirim ? Çantalar,normalde kullanılan medikal ambalaj malzemesi gibi bir şey mi ? Ya da o şekilde çanta olarak mı satılıyor ?Selamlar..
özel mesajlarına bir bakar mısın?.
-
08 Aralık 2009, 12:44
#555
Merhaba Arkadaşlar;
Bende uzun uzun uzun araştırmalar test etmeler (XT, KLE, KLR V.B..) ve pazarlılar sonucu 2004 model f650 dakar sahibi olarak aranıza katıldım. Yazıların hepsini ilk sayfadan itibaren okudum baya bilgi sahibi oldum sayenizde teşekkür ederim. Bana çok ilginç gelen şey ise almadan önce tabu olarak şehir içinde zorlanırsın sakın ha!! gibi yaptırımlara karşın şehir içinde Honda cbf 150 den daha rahat ilerlemesi. Cbf in geçemediği aralıktan dakar çok rahat geçiyor ve manevra kabiliyeti harika. Yakıt sarfiyatı cbf den biraz fazla araştırmalarıma göre yedek parça fiyatları abartıldığı gibi aynı ayardaki diğer markalara göre çok pahalı değil.
Birde ön tekerden çok çamur atıyor. Ön tekere ekstra alt tarafa siyah bir çamurluk takılıyormuş sanırım onu nereden temin edebilirim yada elinde olan varmı acaba...
Motorun sol granaj altında bir soket yeri var kapaklı çakmaklık gibi duruyor. Aslında ne işe yarar acaba ?
Tekrar hepinize saygılar....
-
08 Aralık 2009, 12:51
#556
sevgili dostlar dün dediğim makinaya baktım bindim
genellikle şehiriçi kullanacağım için makina biraz farklı geldi
vazgeçtim bende teşekkürler herkese
-
08 Aralık 2009, 17:52
#557
apn adlı üyeden alıntı
Merhaba Arkadaşlar;
Bende uzun uzun uzun araştırmalar test etmeler (XT, KLE, KLR V.B..) ve pazarlılar sonucu 2004 model f650 dakar sahibi olarak aranıza katıldım. Yazıların hepsini ilk sayfadan itibaren okudum baya bilgi sahibi oldum sayenizde teşekkür ederim. Bana çok ilginç gelen şey ise almadan önce tabu olarak şehir içinde zorlanırsın sakın ha!! gibi yaptırımlara karşın şehir içinde Honda cbf 150 den daha rahat ilerlemesi. Cbf in geçemediği aralıktan dakar çok rahat geçiyor
ve manevra kabiliyeti harika. Yakıt sarfiyatı cbf den biraz fazla
araştırmalarıma göre yedek parça fiyatları abartıldığı gibi aynı ayardaki diğer markalara göre çok pahalı değil.
Birde ön tekerden çok çamur atıyor. Ön tekere ekstra alt tarafa siyah bir çamurluk takılıyormuş sanırım onu nereden temin edebilirim yada elinde olan varmı acaba...
Motorun sol granaj altında bir soket yeri var kapaklı çakmaklık gibi duruyor. Aslında ne işe yarar acaba ?
Tekrar hepinize saygılar....
Aramıza hoşgeldin. Öncelikle sorununu çözelim. Bu kişiyle irtibata geç. Gerçekten çok yardımsever biridir.
Link: http://www.endurocu.com/modules.php?...ewtopic&t=7275
Sol taraftaki o yer de çakmaklıktır. Ucu BMW tipi diye geçer. Cihaz bağlayabilirsin. Bunun gibi:
By a_vagrant at 2009-07-06
Keyifli sürüşler.
-
08 Aralık 2009, 17:59
#558
apn adlı üyeden alıntı
Merhaba Arkadaşlar;
Bende uzun uzun uzun araştırmalar test etmeler (XT, KLE, KLR V.B..) ve pazarlılar sonucu 2004 model f650 dakar sahibi olarak aranıza katıldım. Yazıların hepsini ilk sayfadan itibaren okudum baya bilgi sahibi oldum sayenizde teşekkür ederim. Bana çok ilginç gelen şey ise almadan önce tabu olarak şehir içinde zorlanırsın sakın ha!! gibi yaptırımlara karşın şehir içinde Honda cbf 150 den daha rahat ilerlemesi. Cbf in geçemediği aralıktan dakar çok rahat geçiyor
ve manevra kabiliyeti harika. Yakıt sarfiyatı cbf den biraz fazla
araştırmalarıma göre yedek parça fiyatları abartıldığı gibi aynı ayardaki diğer markalara göre çok pahalı değil.
Birde ön tekerden çok çamur atıyor. Ön tekere ekstra alt tarafa siyah bir çamurluk takılıyormuş sanırım onu nereden temin edebilirim yada elinde olan varmı acaba...
Motorun sol granaj altında bir soket yeri var kapaklı çakmaklık gibi duruyor. Aslında ne işe yarar acaba ?
Tekrar hepinize saygılar....
Motorun hayırlı uğurlu olsun.
bahsettiğin çakmaklık aslında güç soketidir.
GPS ve şarj için kullanılır.
Ancak normal çakmak fişleri uymaz
bu konuda Gültekin'in bir çözümü var
ayrıca
http://touratech.de den alabilirsin
-
08 Aralık 2009, 18:04
#559
Birşey daha eklemem gerek ''apn'' arkadaşım. Çamurluk bol ama tutturulacağı yer Dakar'da mevcut değil. Bunu yaptırmak ise bayağı pahalıya çıkıyor, haberiniz olsun. Bir arkadaşımdan biliyorum bunu.
-
09 Aralık 2009, 15:43
#560
Merhaba arkadaşlar;
Çamurluğu, imal eden Melih Bey ile görüştüm. Dakarların ön teker büyük olduğundan uyum konusunda kendisi de kesin bişey söylemedi.Sanırım pazartesi gidip deneyeceğim. Melih Bey den Chiquita isimli arkadaş alıp takmış sanırım bir sorun yok. Birde borusan ile görüştüm. Çamurluk 42 eu+kdv uydurmak için aparat 135 eu+kdv Benim amortisörün üzerinde çamurluğun takılacağı yerde allen vida ile sabitlenmiş metal bir plaka var sanırım çamurluk bu plaka altına monte ediliyor yani takma yeri var gibi geldi bana...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 9 kullanıcı var. (0 üye ve 9 misafir)
Bu Konudaki Etiketler