BMW F650 GS / Dakar Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
09 Temmuz 2009, 23:16
#421
savaskayan adlı üyeden alıntı
vibrasyon ve F650Gs.
vibrasyon var arkadaşlar,tek silindir herhangi bir motor kadar vibrasyon var.
Var ama enduro motor araziye girer,
arazide konfor aranmaz.F650 nin asıl keyfi karayolları haritasında olmayan yollara girdiğimizde başlar.
F650GS kullanmak için enduro ruhu aranır.
Konforuna düşkün olan da enduro almasın. Zaten konforlu enduro araziye girmek için değil SOSENDER'e girmek için alınır
(Sosender:Sosyetik Endurocular Derneği)
F650Gs fiyatına göre iyi makinadır,endurodur,ondan alınacak keyif yüksek tork ve arazi performansında aranmalıdır.
Parçaları pahalıdır ama sorun çıkarmaz,bakımı pahalıdır ama bakım aralıkları uzundur,zaten endurocu kendi motorunun bakımını küçük tamiratlarını kendisi yapamıyorsa endurocu olamaz.Dağ başında kimden yardım isteyecek?.
Donanımına göre fiyatı makuldür,ikinci elde kolay satılır,satarken mundar olmaz.
250 cc motorlardan bile az yakar.
Sağlam motordur,çünkü o bir BMW dir.
Eksoz sesi dikiş makinası gibidir çünkü o bir cruiser değildir,katalitik konvertörü vardır,tek silindirdir.
Bu yüzden tok ve mahalleyi ayağa kaldıran v2 sesi beklenmez.Cafe motorcularına ve apaçilere hitap etmez.
F650Gs in çizgileri alışılmadıktır,on tane motorun arasında kabak çiçeği gibi dikkat çeker,farklıdır farklı olmak isteyene hitap eder.
F650Gs ile dünyayı dolaşanlar,Paris-Dakar a katılanlar,dünya çapında 100-150 k aynı motoru kullananlar varken hayatında hiç enduro kullanmamış ya da köşebaşından dönüp gelmiş birilerinin ortaya çıkıp bu motor sorunlu demesine,"sallama" demek bile azdır.
F650Gs kullanmak için değil ama hakkını vermek için endurocu ruhu gerekir.Zaten Endurocu ruhunuz varsa her motorla araziye çıkarsınız.
Atlayıp zıplamakla,teker yapmakla,stoppie yapmakla,iki karış yolda gaz açıp ortalığı ayağa kaldırmakla on kilometrelik yolu kırk fotoğraflı gezi yazısına dökmekle,iki sticker la modifiye yapmakla endurocu olmak çok ama çok farklıdır.
Endurocu ruhu özgür bir bakış açısı,toz,ter,efor,samimiyet ve tevazu gerektirir.
Genelde motora duygusal yaklaşmak,erişemeyeceğine mundar demek,tarzına hitap etmeyeni,hiç binmediğini bile çok bilirmiş gibi anlatmak yani bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak, kötülemek maalesef ortak kusurumuzdur.
Kusurlarımızı kabullenmek,haddimizi bilmek insanlık vasıflarımızı arttıracaktır.
99% fikirlerine katılıyorum amaaa;
Enduro çoğu motordan daha rahattır. Yaptığınız yolu hissetmezsiniz.
Değil 250cc bazı yollarda 150cc bile fazla yakıyor.
Sağlamdır sağlamdır da endurocu olarak motorunuzun vidalarını kapaklarını vs vs belli zamanlarda kontrol edin. Yoksa benim gibi gittiğiniz yerde bir parça bırakır gelirsiniz
Gültekin adlı üyeden alıntı
Gültekin arkadaşımızın bulduğu bu değerli tamir kitabını indirin ve okuyun. Her aradığınızı bulacaksınız.
Reklamlar
-
09 Temmuz 2009, 23:38
#422
Onu bunu bilmem F650 de Vstrom da iyi makina bende kafayı yedim.. Sahibinden.com a abone oldum herkese mail atıyorum. Bir gün tamam F650 alıyorum bu benim motorum derken ertesi gün tamam Vstrom alıyorum deyip sabah mal sahibine akşam bilet alıyorum diyip aksam 6 da vazgeçtim F650 alıyorum diyorum. Sahipleride tırlattı bende.. Hangisi iyi avantajı ne dez avantajı ne valla çıldırmamak içten değil böyle rakip motor yapılmaz ki.. Sonrada evimde kalıp paşa paşa eski motoruma biniyorum.... Pata pata..
SOSYAL BİR MESAJIM KALMADI ARTIK BU İNSANLIĞA
-
09 Temmuz 2009, 23:48
#423
Selka adlı üyeden alıntı
Onu bunu bilmem F650 de Vstrom da iyi makina bende kafayı yedim.. Sahibinden.com a abone oldum herkese mail atıyorum. Bir gün tamam F650 alıyorum bu benim motorum derken ertesi gün tamam Vstrom alıyorum deyip sabah mal sahibine akşam bilet alıyorum diyip aksam 6 da vazgeçtim F650 alıyorum diyorum. Sahipleride tırlattı bende.. Hangisi iyi avantajı ne dez avantajı ne valla çıldırmamak içten değil böyle rakip motor yapılmaz ki.. Sonrada evimde kalıp paşa paşa eski motoruma biniyorum.... Pata pata..
Açıkçası ben şimdiki bindiğim gibi sorunsuz bir motora binmek istiyorum.Yani öyle güveneceğim ki yağına bakmak bile aklıma gelmeyecek.
Kaza yapıp 50 mt sürüklensem dahi motoru kaltırıp tekrar yoluma devam edebilecem..(ybr ile ,tecrübeyle ile sabittir) Yakıt konusunda beni külfete sokmayacak .... Bu da sanırım gs de var
Bu arada 650 gs nin yakıt tüketimi enjeksiyonlularda çok farkediyor mu acaba
-
09 Temmuz 2009, 23:58
#424
Selka adlı üyeden alıntı
Onu bunu bilmem F650 de Vstrom da iyi makina bende kafayı yedim.. Sahibinden.com a abone oldum herkese mail atıyorum. Bir gün tamam F650 alıyorum bu benim motorum derken ertesi gün tamam Vstrom alıyorum deyip sabah mal sahibine akşam bilet alıyorum diyip aksam 6 da vazgeçtim F650 alıyorum diyorum. Sahipleride tırlattı bende.. Hangisi iyi avantajı ne dez avantajı ne valla çıldırmamak içten değil böyle rakip motor yapılmaz ki.. Sonrada evimde kalıp paşa paşa eski motoruma biniyorum.... Pata pata..
Birbirlerine çok yakın motorlar değil aslında. Hangisi gözüne hoş görünüyorsa onu al.
-
10 Temmuz 2009, 00:11
#425
zaten biliyorum diye okumaya başladığım bir çok şeyi karşılaştırma fıtsatı buldum mükemmel bi paylaşım olmuş
:pl: [COLOR="Red"]Gimme fuel[/COLOR] !!! [COLOR="Blue"]Gimme fire[/COLOR]!!! [COLOR="Red"]Gimme that which I desire[/COLOR]!!! :pl:
adı üstünde u[B][COLOR="Blue"]M[/COLOR][/B]u[B][COLOR="Blue"]T[/COLOR][/B] :queen:
[COLOR="Red"]makine mühendisliği 4 sene kaldı[/COLOR]
-
10 Temmuz 2009, 01:46
#426
PIERzig adlı üyeden alıntı
Bu arada 650 gs nin yakıt tüketimi enjeksiyonlularda çok farkediyor mu acaba
F650GS (2000-....) zaten enjeksiyonlu.
F650 (1993-1999) karbüratörlü
yoluna, kullanımına göre 100 Km.'de 2-2,5 Lt fark ediyor.
Savaş hoca; adlı üyeden alıntı
Konforuna düşkün olan da enduro almasın.
Hocam; döt-göbek mevzuundan dolayı bana en rahat motor enduro.
Yapılı veya kilolu arkadaşlara enduro denemelerini tavsiye ederim.
Ülkemde hiçbir iyilik cezasız kalmaz.
-
10 Temmuz 2009, 10:55
#427
azgurbuz adlı üyeden alıntı
Birbirlerine çok yakın motorlar değil aslında. Hangisi gözüne hoş görünüyorsa onu al.
Evet Gürbüz bey kesinlikle katılıyorum. Çok yakın motorlar değil, ama avantajları dezavantajları o kadar dengeliki ne yapacağınızı şaşırıyorsunuz.
Mesela;
1- V-Strom sahipleri 100 YTL için pazarlık kırarken F650 sahipleri pazarlıkta daha makul.
2- F650 tek silindir ve arazide daha konforlu iken V-Strom çift silindiri ile asfalt yolda daha konforludur.
3- F650 4.5-5 lt yakıt tüketirken V-Strom 5-5.5 lt tüketmekte
4- V-Strom F650 ye göre çok daha karizmatik bir motosiklet.
5- F650 nin gücü 50 Hp iken V-Strom 70 Hp..
6-2.elde F650 muadili V-Stromlara göre en az 2000 YTL fiyat avantajını kullanmakta...
7- F650 nin yedek parça ve bakım maliyeti V-Strom un en az iki katı
Şu an 2009 yaz Türkiyesinde pazar bu durumda...
SOSYAL BİR MESAJIM KALMADI ARTIK BU İNSANLIĞA
-
10 Temmuz 2009, 11:35
#428
-
10 Temmuz 2009, 12:21
#429
merhabalalar,
Ben Sinan 2006 model dakar sahibiyim 6 ay önce aldım 2000 km de aldım şuan 9000 de genel olarak çok memnunum, malasef daha ağır arazi kullanımı yapma şansım olmadı (o kadar yakışıklı ki kıyamıyorum) ve çok rahat daha önce kullandığım tüm motorlardan az yakıyor
Zafer hocam ben 100 Km de 4 litre yi hiç göremedim uzun yolda 3.5 hangi şartlarda nasıl bir sürüşle ya ptığınızdan bahsederseniz sevinirim ,
genelde şehir içinde kullanıyorum (her gün binerim en azından işi git gel 30 km) yolum mecidiyeköy-esenler e 5 den dur kalk yapmadan ortalama 90-110 (ara ara 120-130) km hız ile ve bu şartlar altında 4.6-4,8 litre yakıkorum tabi otoyolda uzun yola çıkınca hızım 140 civarı olunca 5 litreyi geçiyor 100 km de benim ölçüm lerim bunlar benim motorda bir sorun yoktur umarım ,
Savaşkayan hocam , f650 hakkında yazdıklarınıza sonuna kadar katılıyorum benim düşüncelerimide çok çok iyi açıklamışsınız
ve f650 için çanta imalatınız dikkatimi çekti, size maliyeti ne kadara geldi ve sorunsuz olarak kullanıyormusunuz , bende böyle bir üretim yapmayı yada yaotırmayı planlıyorum tavsiyeleriniz neler olur teşekkkürler ,
-
10 Temmuz 2009, 12:59
#430
2,500km ve 1,500km'lik iki uzun gezim oldu. Motor tam olmasada yüklü sayılır. 70-90km/h ortalama ile grup sürüşü oldu.
Sürüş alışkanlıkları çok önemli; ben gazı birden açmam, ani hızlanmam, ani durmam. Planlı sürmeye özen gösteririm. 90% motor freni ile dururum. 120km/h geçmem; zaten rüzgar rahatsız ediyor. Zorlamadan sürmek yakıtı çok etkiler.
-
10 Temmuz 2009, 19:44
#431
SpearHEAD adlı üyeden alıntı
merhabalalar,
Ben Sinan 2006 model dakar sahibiyim 6 ay önce aldım 2000 km de aldım şuan 9000 de genel olarak çok memnunum, malasef daha ağır arazi kullanımı yapma şansım olmadı (o kadar yakışıklı ki kıyamıyorum) ve çok rahat daha önce kullandığım tüm motorlardan az yakıyor
Zafer hocam ben 100 Km de 4 litre yi hiç göremedim uzun yolda 3.5 hangi şartlarda nasıl bir sürüşle ya ptığınızdan bahsederseniz sevinirim ,
genelde şehir içinde kullanıyorum (her gün binerim en azından işi git gel 30 km) yolum mecidiyeköy-esenler e 5 den dur kalk yapmadan ortalama 90-110 (ara ara 120-130) km hız ile ve bu şartlar altında 4.6-4,8 litre yakıkorum tabi otoyolda uzun yola çıkınca hızım 140 civarı olunca 5 litreyi geçiyor 100 km de benim ölçüm lerim bunlar benim motorda bir sorun yoktur umarım ,
Sinan hocam; Zafer hocamla tüketim değerlerimiz aynı.
En son 1 ay kadar önce, artçımla beraber, 120-140 km/h aralığında yaptığımız tempolu sürüşte 4 lt yaktı. (toplamda 180 kiloyuz)
Beylikdüzü içerisinde, sürekli olarak günlük 3 km kullandığım zamanlarda 4.4 Lt yakıyor.
(motor henüz ısınmışken stop ediyorum, ve en yüksek 3. vitesi görüyor.)
Subap ayarları yaptırmadan önce bu değerler daha yüksekti.
Her benzin alımında çetele tutar, hesap yaparım.
(23 mayısta subap ayarı yapıldı)
Ülkemde hiçbir iyilik cezasız kalmaz.
-
10 Temmuz 2009, 23:17
#432
Gültekin adlı üyeden alıntı
F650GS (2000-....) zaten enjeksiyonlu.
F650 (1993-1999) karbüratörlü
yoluna, kullanımına göre 100 Km.'de 2-2,5 Lt fark ediyor.
Evet Gültekin hocam 99 sonrası enjeksiyonlu ama yakıtta bu kadar fark edeceğini hiç düşünmüyordum
.ve 2oo1 modellere bakmama sebep oldu
2oo1 modellerde 7ooo civarı bence bu fiyat süperin ötesinde ..
2oo1 çok düşük model değildir sanırım değil mi..
Gültekin adlı üyeden alıntı
Sinan hocam; Zafer hocamla tüketim değerlerimiz aynı.
En son 1 ay kadar önce, artçımla beraber, 120-140 km/h aralığında yaptığımız tempolu sürüşte 4 lt yaktı. (toplamda 180 kiloyuz)
Beylikdüzü içerisinde, sürekli olarak günlük 3 km kullandığım zamanlarda 4.4 Lt yakıyor.
(motor henüz ısınmışken stop ediyorum, ve en yüksek 3. vitesi görüyor.)
Subap ayarları yaptırmadan önce bu değerler daha yüksekti.
Her benzin alımında çetele tutar, hesap yaparım.
(23 mayısta subap ayarı yapıldı)
Hocam hiç üşenmedin mi
Bu yakıt verileri çok iyi 650lik bir motor için ,çok sağolun değerli bilgiler için
-
11 Temmuz 2009, 04:57
#433
-
11 Temmuz 2009, 13:00
#434
SpearHEAD adlı üyeden alıntı
Savaşkayan hocam , f650 hakkında yazdıklarınıza sonuna kadar katılıyorum benim düşüncelerimide çok çok iyi açıklamışsınız
ve f650 için çanta imalatınız dikkatimi çekti, size maliyeti ne kadara geldi ve sorunsuz olarak kullanıyormusunuz , bende böyle bir üretim yapmayı yada yaotırmayı planlıyorum tavsiyeleriniz neler olur teşekkkürler ,
Ben sorunsuz kullanıyorum ama yine de kendi yöntemimi önermiyorum.Ben yaptım güzel oldu çantalar ve bağlantı aparatı 240 Tl civarında mal oldu ama yeniden yapacak olsam Galvaniz kutu şeklinde yapardım.
doğrucu şahit hikayesi gibi oldu biraz.
Zamanın birinde adamın arkadaşından alacağı varmış.
Alamamış dava etmiş, çıkmış kadıya.
"Varmı şahidin demiş? kadı,
davacı var demiş göstermiş yanındakini.
Şahit çıkmış kadı'nın karşısına
"Anlat" demiş kadı."Anlat ama,gördüğünü,bildiğini dosdoğru anlat,yalan söylersen atarım içerii"
Şahit bakmış ki kadı efendinin bir gözü kör
başlamış anlatmaya;
"Ben de yalan yok, ey kör kadı" demişken
kadı susturmuş,"tamam ulan o kadar da doğrusunu" demedik,
"dava bitmiştir,bu adamın bu adamdan alacağı vardır alına".
biz de o şahit gibi bildiğimizi dosdoğru anlattık işte.
-
12 Temmuz 2009, 14:23
#435
bu topic olmek uzere
hareketlendirelim
-
12 Temmuz 2009, 22:01
#436
Selka adlı üyeden alıntı
Evet Gürbüz bey kesinlikle katılıyorum. Çok yakın motorlar değil, ama avantajları dezavantajları o kadar dengeliki ne yapacağınızı şaşırıyorsunuz.
Mesela;
1- V-Strom sahipleri 100 YTL için pazarlık kırarken F650 sahipleri pazarlıkta daha makul.
2- F650 tek silindir ve arazide daha konforlu iken V-Strom çift silindiri ile asfalt yolda daha konforludur.
3- F650 4.5-5 lt yakıt tüketirken V-Strom 5-5.5 lt tüketmekte
4- V-Strom F650 ye göre çok daha karizmatik bir motosiklet.
5- F650 nin gücü 50 Hp iken V-Strom 70 Hp..
6-2.elde F650 muadili V-Stromlara göre en az 2000 YTL fiyat avantajını kullanmakta...
7- F650 nin yedek parça ve bakım maliyeti V-Strom un en az iki katı
Şu an 2009 yaz Türkiyesinde pazar bu durumda...
1 - 3 yaşındaki V-S'nin, TA'nın yıllık motorlu taşıtlar vergisi 155 lira,
3 CC daha fazlalığıyla bir üst vergi diliminden vergilendirilen GS'nin ise 393 lira.
Sezai Rahmi YILDIRIM / Düzce / 1959 / T.Öğretmen
-
12 Temmuz 2009, 22:12
#437
sereye adlı üyeden alıntı
1 - 3 yaşındaki
V-S'nin,
TA'nın yıllık motorlu taşıtlar vergisi 155 lira,
3 CC daha fazlalığıyla bir üst vergi diliminden vergilendirilen
GS'nin ise 393 lira.
BMWkullanıcılarının onem vermedigi bir detaytan bahsediyorsun ''klas motor farkı'' diyelim
-
13 Temmuz 2009, 19:05
#438
sereye adlı üyeden alıntı
1 - 3 yaşındaki
V-S'nin,
TA'nın yıllık motorlu taşıtlar vergisi 155 lira,
3 CC daha fazlalığıyla bir üst vergi diliminden vergilendirilen
GS'nin ise 393 lira.
Haklısın abi. Vergisi yüksek.
Ancak kabataslak bir hesapla, vergiyi ödedikten sonraki ilk 1500-2000 km. içerisinde yakıt ekonomisiyle bu farkı kapatıyor BMW.
Vergideki farkı, yakıtta absorbe ediyor, sonrasında başlıyorsun kar'a geçmeye.
"Yok ben yılda en fazla 1000 km yaparım, fazla gezmem" diyorsan, Evet vergisi sana pahalıya gelir.
Ülkemde hiçbir iyilik cezasız kalmaz.
-
13 Temmuz 2009, 19:57
#439
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
-
13 Temmuz 2009, 23:00
#440
Sezai Rahmi YILDIRIM / Düzce / 1959 / T.Öğretmen
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 12 kullanıcı var. (0 üye ve 12 misafir)
Bu Konudaki Etiketler