Savaş hocamın motörü arz-ı endam etmiş.
Çantalar, cam ve her şey 10 numero olmuş. Ellerine sağlık.
Savaş hocamın motörü arz-ı endam etmiş.
Çantalar, cam ve her şey 10 numero olmuş. Ellerine sağlık.
Ülkemde hiçbir iyilik cezasız kalmaz.
Gültekin 10 numarayı verirken 5,5 üzerinden verdin di mi?
Daha bitmedi ki.
Teşekkürler
---------- Mesaj ekleme zamanı: 07:38 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 07:34 AM ----------
öncelikle sen kendi tarzını seçememişsin,F650GS ile Silverwing apayrı motorlar
karşılaştırılamaz bile.
helal olsun sana Savaş Kaptan...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
Değerli F650 kullanıcıları.. Burada birçok tartışma yaşanmış ve bende baştan sona kadar yazılarınızı okudum. Maalesef tartışmalar genelde tek silindir üzerine eleştirisel olmuş ve tartışmalar uzamış neden bu kadar uzamış ben anlamadıım..
Öncelikle aklımda DL650 yada F650 vardı. Ben DL650 yi eledim. Neden mi? Şimdi DL ciler kızmasın çünkü o motosikleti Türkiyenin motosikleti olarak bulmadım. Ama harika bir motor.. F650 ye gelince...
Tek silindir ve bu asla eksiklik değildir. Kocaman bir piston içine yerleştirilmiş silindir var. Yokuşta yüklü ve artçılı iken harika çeker. İvmelenme deki tork bandı çift silindirden daha iyidir. Sadece son hız 2 silindirde daha fazla olmakla beraber daha az titreşimli olur. onunda kullanıcının fark edip rahatsız olması için en az 250 km asfalt üzerinde kullanması gerekir ki bu dezavnatj kanımca tolere edilebilir.
Yani BMW Mühendislleri bir çelik silindiri daha kranka bağlamayıp maliyetimi düşürmüşler; yok öyle bi'şey. Burada amaç enduro yani kapalı yolda da ısınmayıp konfor sağlayacak motor yapmaktır. Oysa 4 silindirli bir CBF600 ile aynı kapalı yola girin motosiklet hararetten kapanır.
DL ye gelince bence harika bir TOURİNG motosiklettir. Bence asla enduro değildir. Mesela BMWF650 enduro dur tek silindir, Suzuki DL650 çift silindir Touring motordur, Honda CBF600 asla naked değildir bence sport-toruing dir. Yamaha fazer ise naked cadde motorudur..
Burada DL yi enduro olarak nitelemenin yanlış olduğunu söylüyor. Off Road yeteneği F650 kadar olamaz bozuk arazide düşük devirde fazla silindir her zaman düşük tork bandında homurdanır..
Unutmayın DL Tourıng F650 enduro dur. O sebeble motosikletimi satarsam Türkiyenin motoru olan bıunda 2005 yada üzeri az kullanılmış bir tane alıp en az 3000 liralık çanta taktırıp 10 yıl sürmeyi düşünüyorum.. Ve motosiklete F650 ile nokta koymayı... Teşekkürler..
Hadi; ben kafadan atıyorum diyelim.. Dünya turu yapan insanların sadece ama sadece 2 motor seçer. F650 Yada 1200GS o kadar. Ben hiç DL6560 ile dünya turu yapanı görmedim..
O sebeble motosikletimi satabilirsem 2005 yada 2006 model az kullanılmış F650 alıp üçlü çantalarım ile en az 10 yıl sürmek istiyorum
SOSYAL BİR MESAJIM KALMADI ARTIK BU İNSANLIĞA
Deselerki senin motosikletini çift silindir yapalım hiç düşünmem bile. Düşük devirde bayılmasına deli oluyorum. 3000rpm altına düşmesin diye daha çok vitesle oynamak zorunda kalıyorum.
Ne aldığını bilen kullanıcıya titreşim sorun değil. Uzun yolda rahat. İnanılmaz tasarruflu; 250cc motosikletlere kafa tutar. Acemiler için (benim gibi) çok uygun çünkü çok dengeli. Çoğu hatamda kaydı dengesi bozuldu ama sonuçta topladı ve düşürmedi. Ağırlık merkezinin yere yakın olması bunda çok etkili.
çok güzel bir konu olmuş.. bir O kadarda faydalı işe yarar
PiaggioCiao 25cc>>Mobilette Enduro 50cc>>Peugeot Nİnja 52>>Peugeot Trekker 100cc>>Ledow Cxm 250cc>>Kawasaki Zx9>> Yamaha DraGStaR 650..
"www.radyomoto.com"/MoToRCu CC'si BüYüK OLaN DeĞiL;GöNLü BüYüK OLaNDıR
vibrasyon ve F650Gs.
vibrasyon var arkadaşlar,tek silindir herhangi bir motor kadar vibrasyon var.
Var ama enduro motor araziye girer,
arazide konfor aranmaz.F650 nin asıl keyfi karayolları haritasında olmayan yollara girdiğimizde başlar.
F650GS kullanmak için enduro ruhu aranır.
Konforuna düşkün olan da enduro almasın.Zaten konforlu enduro araziye girmek için değil SOSENDER'e girmek için alınır
(Sosender:Sosyetik Endurocular Derneği)
F650Gs fiyatına göre iyi makinadır,endurodur,ondan alınacak keyif yüksek tork ve arazi performansında aranmalıdır.
Parçaları pahalıdır ama sorun çıkarmaz,bakımı pahalıdır ama bakım aralıkları uzundur,zaten endurocu kendi motorunun bakımını küçük tamiratlarını kendisi yapamıyorsa endurocu olamaz.Dağ başında kimden yardım isteyecek?.
Donanımına göre fiyatı makuldür,ikinci elde kolay satılır,satarken mundar olmaz.
250 cc motorlardan bile az yakar.
Sağlam motordur,çünkü o bir BMW dir.
Eksoz sesi dikiş makinası gibidir çünkü o bir cruiser değildir,katalitik konvertörü vardır,tek silindirdir.
Bu yüzden tok ve mahalleyi ayağa kaldıran v2 sesi beklenmez.Cafe motorcularına ve apaçilere hitap etmez.
F650Gs in çizgileri alışılmadıktır,on tane motorun arasında kabak çiçeği gibi dikkat çeker,farklıdır farklı olmak isteyene hitap eder.
F650Gs ile dünyayı dolaşanlar,Paris-Dakar a katılanlar,dünya çapında 100-150 k aynı motoru kullananlar varken hayatında hiç enduro kullanmamış ya da köşebaşından dönüp gelmiş birilerinin ortaya çıkıp bu motor sorunlu demesine,"sallama" demek bile azdır.
F650Gs kullanmak için değil ama hakkını vermek için endurocu ruhu gerekir.Zaten Endurocu ruhunuz varsa her motorla araziye çıkarsınız.
Atlayıp zıplamakla,teker yapmakla,stoppie yapmakla,iki karış yolda gaz açıp ortalığı ayağa kaldırmakla on kilometrelik yolu kırk fotoğraflı gezi yazısına dökmekle,iki sticker la modifiye yapmakla endurocu olmak çok ama çok farklıdır.
Endurocu ruhu özgür bir bakış açısı,toz,ter,efor,samimiyet ve tevazu gerektirir.
Genelde motora duygusal yaklaşmak,erişemeyeceğine mundar demek,tarzına hitap etmeyeni,hiç binmediğini bile çok bilirmiş gibi anlatmak yani bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak, kötülemek maalesef ortak kusurumuzdur.
Kusurlarımızı kabullenmek,haddimizi bilmek insanlık vasıflarımızı arttıracaktır.
Cüppeli Savaş Hocaefendi...bu fetvayı niçın buyurdunuz şimdi ortalık yere...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
KOnforuna düşkün olan ne alsın anlamadım
Alakasız iki motor ama er6-n ile 650gs arasında gidip geliyorum.Bu arada ;
http://www.sahibinden.com/yeni_basla...XQQdisplayitem
Bu motoru sürmesi bu kadar kolay mı
bana göre değildiBen zorlandım.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:06 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:04 PM ----------
BMW hazmı güç bir motordur.Dimağda sorun yaratması normaldir.
Yanına çerez olarak Bisan Roadstar 250 almak hazmı kolaylaştırabilir
Üstelik ben doğduğumda Türkiye'de enduro motorlar bilinmiyordu
benzini en az harcıyan enduro bu güzel bir artı kullanma fırsatım olmadı bendeki suzuki yapılan ilk çift bujili ve çift karbiratörlü tek silindir endurodur titreşimi oldukca az nede olsa suzuki yakıt tüketimi 5,5 gs ye göre fazla boy olarak akranlarına göre cüssesi ufak bi motor gs ama bmw işte en tuttugum markalardan
Motosiklet mucidi
2006 model f650gs sahibi oldum ve çok memnunum, almadan önce çok araştırdım transalp ve dl650 arasında gittim gittim geldim, önceki kle500 deneyimimden sonra endurolardan korkar oldum, benim için 1.72 boy ile diğer endurolar hayal gibi... yüseklikleri ve ağırlık merkezlerinin yukarıda olması özellikle duruşlar kalkışlar ve rampalarda kabusa dönüştürmesi bir felaket (kle500'ü aldığım gün mecidiyeköy'ün göbeğinde ilk trafik ışıklarında sağa yatmam yattıktan sonra kalkamamam, o insan selinin bana bakışları ve birinin sağ fren kolunu elime tutuşturması vs vs ) f650gs benim motorum.
Servis ve parça konusu işin en önemli kısmını oluşturuyor ancak borusana gitmek şart değil gibi, çok kıymetli bmw ustaları sayesinde bu sorunu aşabiliyorsunuz tabii ustanın niteliği ve niceliği çok önemli... Geçenlerde 6000 km de olmasına rağmen uzun süre yatmasından dolayı (normalde 10.000 km de bakımı) yağını ve yağ filtresini değiştirdim (yağ filtresini yurt dışından bir arkadaşım getirmişti) ve 150 tl civarında tuttu. Diğer markalarında bakım ve parça masrafları çok farklı değil.
Titreşim konusuna takılmıyorum dragstardan sonra çok daha konforlu geldi...sorun olabilecek bir titreşim yaşamıyorum, kişiye göre değişebilir bu durum.
ABS 3 defa devreye girdi ve her birinde beni büyük bir beladan kurtardı.
Yakıt ekonomisi mükemmel ilk scoterım 150 mondial ile aşağı yukarı aynı yakıyor...
Ön camdan aşan rüzgar deli ediyor ama özen plexi de uygun fiyatlara bu sorunu aşan çözümler mevcutmuş en kısa zamanda ziyaret edeceğim.
Sesine bayılıyorum tak tak tak hızlandıkça da taka taka taka taka.........)
İlk izlenimlerin bunlar, arkadaşlar yeterince aydınlatıcı bilgiler vermişler zaten sağolsunlar varolsunlar...
bmw f650 cs ıçınde aynı yorumlar gecerlımı ?
sormak ıstedıgım yakıt tıtresım ve denge konuları?
ve tabıkı yakıt tuketımı ?
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)