BMW F650 GS / Dakar Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
06 Kasım 2008, 15:25
#361
Arkadaşlar yardımınıza ihtiyacım var...
1 ay önce 2001 model f 650GS aldım. Geçen akşam eve dönerken arka fren tutmamaya başladı, sanki fren pedalı yerinden çıkmış gibi hissizleşti, ışıklarda arka arkaya pedalı bas çek yapınca tekrar tutmaya başladı, sebebi ne olabilir....
Birde selektörü çalışmıyor muhtemel arıza nedir kolayca halledebilirmiyim yada Ankara' da önerebileceğiniz usta varmı.
Arkadaşlar son olarak Türkçe kulanma klavuzuna nasıl ulaşabilirim.
Burada f 650 lerin titreşim sorunu çok tartışılıyor, hatta bu sebepten dolayı motoru almaktan vazgeçen arkadaşlar bile var.
Benim naçizane görüşüm 4000 devir aralığında kollarınızda ve başınızda ciddi titreme yaşıyorsunuz. Bugün 110 un üstüne çıktığımda bunu fazlasıyla hissettim, kaskınız titremeye başlıyor, bu titremeyle ancak 2 saat yol gidilebilir diye düşünüyorum. Algılama ve yol durumuna göre vibrasyon hissi artıp azalabilirde.
Herkese keyiflşi sürüşler diliyorum...
Reklamlar
-
06 Kasım 2008, 16:02
#362
Arkadaşlar yardımınıza ihtiyacım var...
1 ay önce 2001 model f 650GS aldım. Geçen akşam eve dönerken arka fren tutmamaya başladı, sanki fren pedalı yerinden çıkmış gibi hissizleşti, ışıklarda arka arkaya pedalı bas çek yapınca tekrar tutmaya başladı, sebebi ne olabilir....
Birde selektörü çalışmıyor muhtemel arıza nedir kolayca halledebilirmiyim yada Ankara' da önerebileceğiniz usta varmı.
Arkadaşlar son olarak Türkçe kulanma klavuzuna nasıl ulaşabilirim.
Burada f 650 lerin titreşim sorunu çok tartışılıyor, hatta bu sebepten dolayı motoru almaktan vazgeçen arkadaşlar bile var.
Benim naçizane görüşüm 4000 devir aralığında kollarınızda ve başınızda ciddi titreme yaşıyorsunuz. Bugün 110 un üstüne çıktığımda bunu fazlasıyla hissettim, kaskınız titremeye başlıyor, bu titremeyle ancak 2 saat yol gidilebilir diye düşünüyorum. Algılama ve yol durumuna göre vibrasyon hissi artıp azalabilirde.
Herkese keyiflşi sürüşler diliyorum...
-
06 Kasım 2008, 16:18
#363
Öncelikle hayırlı olsun. Güle güle kullanın.
1 ay önce 2001 model f 650GS aldım. Geçen akşam eve dönerken arka fren tutmamaya başladı, sanki fren pedalı yerinden çıkmış gibi hissizleşti, ışıklarda arka arkaya pedalı bas çek yapınca tekrar tutmaya başladı, sebebi ne olabilir....
Arka fren sistemi hava yapmış. bir tamirciye havasını aldırın.
Arkadaşlar son olarak Türkçe kulanma klavuzuna nasıl ulaşabilirim.
Ulaşanı henüz görmedim.
kaskınız titremeye başlıyor, bu titremeyle ancak 2 saat yol gidilebilir diye düşünüyorum. Algılama ve yol durumuna göre vibrasyon hissi artıp azalabilirde.
Başka bir f650gs ile kıyaslama imkanınız varsa, bunu test edin.
Rahatsız edecek tipte bir vibrasyon yok bende.
Ülkemde hiçbir iyilik cezasız kalmaz.
-
06 Kasım 2008, 16:21
#364
-
08 Kasım 2008, 03:50
#365
Louis'den, bakım için aldığım sarf malzemeleri elime ulaştı.
Yakında, kolları sıvayıp tanıdık bir kanuni servisinde girişeceğiz motura.
Ülkemde hiçbir iyilik cezasız kalmaz.
-
11 Kasım 2008, 13:03
#366
louis.de den alışveriş kolay geliyormu?
KocaAdam(Süper Teneke) & Camadan & ChomChok & G.ECE
-
11 Kasım 2008, 22:14
#367
ARKADAŞLAR SİZE KOMİK GELEBİLİR AMA, 2001 MODEL F 650GS, 5 VİTESMİ 4 VİTESMİ. iNGİLİZCE KULLANMA KLAVUZUNDA 5 VİTES DİYOR ANCAK BENİM F 650GS 4 VİTES 5 NCİSİ YOK. AKLIMA KÖTÜ ŞEYLER GELMEYE BAŞLADI, ARIZA FELAN...
AYDINLATABİLİRSENİZ SEVİNİRİM.
-
11 Kasım 2008, 22:28
#368
2001 model f650gs ler 5 vitestir. 1. vites aşağı doğru ve biraz sertçe geçiyor, makine torklu olduğundan 2 kişi ile bile düz yolda 2. vitesle kalkabilir, 5. vitesin olmamasındansa bulamamış olmanız daha akla yatkın geliyor?
-
11 Kasım 2008, 22:40
#369
kismetsiz adlı üyeden alıntı
2001 model f650gs ler 5 vitestir. 1. vites aşağı doğru ve biraz sertçe geçiyor, makine torklu olduğundan 2 kişi ile bile düz yolda 2. vitesle kalkabilir, 5. vitesin olmamasındansa bulamamış olmanız daha akla yatkın geliyor?
İhtimal bile vermiyorum; düşük devire inmemesi gereken bir motoru var (3000dev/dak altı).
Ama bağıttıra bağıttara kaldıracaksan 5. vitestede kalkar.
-
11 Kasım 2008, 22:47
#370
Unutkanlık olunca kalkıyor, tabii ki tavsiye edilen değil. Ancak 4 vitesli bir F650GS'ten ise 2. viteste farkedilmeden kalkan bir F650GS daha mantıklı geldi bana?
-
12 Kasım 2008, 02:51
#371
camadan adlı üyeden alıntı
louis.de den alışveriş kolay geliyormu?
Louis, direkt Tr. göndermiyor.
Akrabalarımın adresine göndertiyorum, onlar da bir şekilde ulaştırıyorlar.
_________________________________
Bu arada, teror Ergin, roadcarver Selçuk ve ben pazar günü evimin otoparkında bi giriştik motura, yağını, yağ filtresini, bujilerini değiştirdik, ve bir gün önceden söküp temizlediğim K&N hava filtresini taktık.
yağ tapası ve buji pipoları biraz uğraştırdı. Bolca cıvata söküp takmak haricinde hiç bir zorluğu olmadı.
Fren balatalarını da kısmetse yarın halledeceğim.
Ülkemde hiçbir iyilik cezasız kalmaz.
-
16 Kasım 2008, 19:52
#372
1yıl 2005, 2.5 yıl da 2006 model F650 GS sahibi olup yaklaşık 45.000 km yol yapan birisi olarak bu motosiklette en son kafaya takılabilecek şey titreşimdir.
Tek kişilik kullanımlarda motosiklet gayet kuvvetli. Eşimle beraber çok keyifli yolculuklar yapıyoruz ve titreşimden bahseden insanların ne demek istediklerini anlamaya çalışıyoruz. Sonuçta bir motosiklet sürücüsü limuzin konforu beklememeli de!
Gövdesinin ufak tefek olması diğer motorların yanında cılız görünmesine sebep olsa da bu denge ve şehiriçi kullanım avantajı sağlıyor ama maalesef bu ufak gövde ve yetersiz cam bütün rüzgarı özellikle kafanızda hisstemenize yol açıyor. Bence F650GS'nin en büyük olumsuz tarafı budur.
Benim gibi iki kişi ve 3 arka + depo üstü çantayla seyahat ediyorsanız genelde sizi tek rahatsız edecek şey yukarıda bahsettiğim karşıdan esen rüzgar olacaktır. Rüzgarsız bir havada bu yükle 160-170 km hıza bile erişebiliyorsunuz. Ama tavsiye etmiyorum
Bu sene Karadeniz'in yaylalarında ve Uludağ'ın zirvesinde daha çok arazi ağırlıklı sürme imkanım oldu. Motosikletin gücü her halukârda tatmin edici ve dengesi motosiklete daha fazla hayran kalmanıza sebep olacak nitelikte.
VStrom'da çok keyifli bir motor olmasına rağman toprakta aynı beceriye sahip değil. Şehirlerarası yolda yaptığım 15-20 km'lik sürüşe dayanarak asfaltta ve uzun yolda F650GS'e göre daha rahat olduğunu söyleyebilirim. Titreşimi daha az ve gövde sizi rüzgardan çok daha fazla koruyor.
Topik'in tümünü okumasam da genel olarak herkesin bahsettiği yakıt ekonomisi yola beraber çıktığınız arkadaşları kıskandıracağı için nazar ve kem gözlerden korkabilirsiniz.
Fakat VStorm da bundan birazcık daha fazla yakıyor. Düz yolcular VStrom'u düşünebilir!
-
16 Kasım 2008, 20:48
#373
Hani BMW seçenek sunsa; bir model - tek bir model çift silindir diye, hiç düşünmeden çift silindir derim.
Tek silindir daha güvenli, torku yüksek, vs gibi laflara da hiç inanasım yok. Bence yeni modellerde çift silindire geçmesi ile doğru iş yaptılar. Yeni motorsiklete eski motoru taktılar ama olsun, onada razıyım.
-
16 Kasım 2008, 23:59
#374
2001 model F 650GS motorun ilk benzin uyarı ışığından sonra depoyu fulledim 2 nci uyarı ışığına kadar sadece 220 km yol yaptım, bu bana fazla geldi. 13 Lt civarı aldığını düşünürsek 13 lt' ye 220 km az değilmi... Hava filtresinde sıkıntı olabilirmi yardım edebilirseniz sevinirim...
-
17 Kasım 2008, 00:11
#375
cuncun adlı üyeden alıntı
2001 model F 650GS motorun ilk benzin uyarı ışığından sonra depoyu fulledim 2 nci uyarı ışığına kadar sadece 220 km yol yaptım, bu bana fazla geldi. 13 Lt civarı aldığını düşünürsek 13 lt' ye 220 km az değilmi... Hava filtresinde sıkıntı olabilirmi yardım edebilirseniz sevinirim...
verdiğiniz değerler yüksek. ama ölçüm tekniğiniz de eksik. Güvenilir değil.
Tam ölçüm yapmak için, tekrar fullemeniz gerekirdi.
Böylece aldığınız miktar ve ödediğiniz para tam tüketim sonucunu verir.
Ülkemde hiçbir iyilik cezasız kalmaz.
-
17 Kasım 2008, 00:28
#376
İlk uyarıdan sonra fullediğimde 13,3 lt almıştı bununla 220 km yaptım, aldığım yer bakımlarını yaptık sorun yok demişti ama bakımdan kastları yağını koymak ve zinciri yağlamaktan ibarette olabilir.
birde bu motor hangi devir aralığında daha tutumludur ben genelde 3000 de kullanıyorum...
-
17 Kasım 2008, 00:35
#377
cuncun adlı üyeden alıntı
İlk uyarıdan sonra fullediğimde 13,3 lt almıştı bununla 220 km yaptım,
işte şimdi tekrar fulleyin, 220 km.'nin karşılığında ne kadar yaktığını görelim. (ilk değerin yani 13,3 lt. nin kıymeti yok)
cuncun adlı üyeden alıntı
birde bu motor hangi devir aralığında daha tutumludur ben genelde 3000 de kullanıyorum...
3500-4500 aralığında kullanıyorum. karışık kullanımda 4,1-4,5 civarı yakıyordu.
bakımını yeni yaptım, son durumu henüz test edemedim.
Ülkemde hiçbir iyilik cezasız kalmaz.
-
17 Kasım 2008, 09:54
#378
Merhaba
Şu an 2.el bir f650 gs almak üzereyim ve merak ettiğim konu, 2000-2003 model bir motor ile 2004 sonrası modellerin farkı. Çift buji ve airbox anladığım kadarıyla bir yakıt tasarrufu sağlıyor bununla beraber vibrasyonda hissedilir ölçüde azalıyor mu, acaba arada başka farklar da var mı? Açıkçası motoru uzun yıllar kullanmak için alıyorum, 2-3 sene sonra satıp yükseltmek gibi bir amacım olmayacak.
yardımları için forumdaki herkese çok teşekkür ederim
saygılarımla
-
17 Kasım 2008, 11:09
#379
kordem adlı üyeden alıntı
Merhaba
Şu an 2.el bir f650 gs almak üzereyim ve merak ettiğim konu, 2000-2003 model bir motor ile 2004 sonrası modellerin farkı. Çift buji ve airbox anladığım kadarıyla bir yakıt tasarrufu sağlıyor bununla beraber vibrasyonda hissedilir ölçüde azalıyor mu, acaba arada başka farklar da var mı? Açıkçası motoru uzun yıllar kullanmak için alıyorum, 2-3 sene sonra satıp yükseltmek gibi bir amacım olmayacak.
yardımları için forumdaki herkese çok teşekkür ederim
saygılarımla
Merhaba, 2003 ve sonrası model F650GS'lerde çift buji yakıtta yanlış hatırlamıyorsam %10 gibi bir tasarruf sağlıyor ve bunun yanında tork eğrisinin biraz daha iyi hale getirilmesini sağlıyor. Diğer farklar ise çizgisiz ön far tasarımı ve şeffaf rüzgar koruyucusudur. Herkesin dediği gibi, vibrasyon kişisel bir algı dolayısıyla üstüne binmediğiniz sürece yorum yapmanız biraz zor olacaktır.
-
17 Kasım 2008, 12:56
#380
anladım, çok sağolun. 2000-1-2-3 ile 2004 ler arasında ortalama 3000 ytl gibi bir fark var ki yakıt ekonomisi bu fark için cazip gelmiyor tek başına.
benim merak ettiğim iki motoru da deneyenler için sürüş anlamında arada farklar olup olmadığı. gerçi büyük bir fark olacağını bende tahmin etmiyorum ama gene de bir sorayım dedim, ne de olsa benim için ciddi bir yatırım.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 7 kullanıcı var. (0 üye ve 7 misafir)
Bu Konudaki Etiketler