BMW F650 GS / Dakar Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
06 Ağustos 2007, 01:14
#201
değerli arkadaşım böyle bir araştırmayı bizlerle paylaştığın için çok teşekkür ederim
f650gs kullanan diğer arkadaşlar da bize tecrübelerini aktarırlarsa çok daha güzel bir topik olacaktır........
Bir de bu yorumu yapan arkadaşın (F650GS) yzaı uslubu hoşuma gitti,bu yönüyle de tebrik ederim bir eğitimci olarak
Reklamlar
-
06 Ağustos 2007, 01:39
#202
lütufpaşa adlı üyeden alıntı
Şu tip mevzusu beni hasta ediyor. TA'nın yaşını ele veren tasarımına karşılık F650 GS'in kendine özgü (ki bence otomobilde BMW 1 serisinde olduğu gibi) yaratıcı ve erkeksi tasarımını kıyaslayıp nasıl TA'yı beğeniyorsunuz ben anlamıyorum. Kaldı ki GS'in tasarımı "sev ya da nefret et" boyutunda "aykırı" değil. Motorların üstündeki logoları ters de çevirseniz kızların yine en az %90'ı GS'i seçecektir. Çünkü estetik zorunlulukları nedeniyle kızların zevkleri rafine olmuştur. Nokta
Görüş belirtin; katılıyor musunuz, deli saçması mı? Görüşünüz her koşulda benim için makbuldur yeterki "zevkler ve renkler tartışılmaz" noktasına varmasın.
-
06 Ağustos 2007, 01:47
#203
şu f650gsler benimde ilgi noktam ama çok ürkek davranıyorum bu topic süper olmuş devamını büyük bir heyecan ile bekliyorum. Emeğinize Sağlık
-
06 Ağustos 2007, 02:04
#204
camadan adlı üyeden alıntı
şu f650gsler benimde ilgi noktam ama çok ürkek davranıyorum bu topic süper olmuş devamını büyük bir heyecan ile bekliyorum. Emeğinize Sağlık
Camadan vuruyorsan GS'i de seversin, ürkek olmana gerek yok
-
14 Ağustos 2007, 20:34
#205
Arkadaslar once kisa bir aradan sonra hepinize tekrar merhaba. Islerimden dolayi biraz uzak kalmak zorunda kaldim forumdan. Ovguleriniz icin bir kez daha tesekkur ediyor ve F650GS incil'ine devam etmek istiyorum.
Buraya kadar kisa bir ozetleme yapmak istersek:
- F650GS rakiplerine oranla cok daha az yakan, uzun vadede kullanicisi icin buyuk ekonomi saglayan bir motordur
- Titresim konusunda rakipleri kadar uysal degildir ama yakit ekonomisinde oldugu gibi evrensel bir yorumu bu konu icin yapmak imkansizdir. Sonucta herkesin esik degeri farklidir. Kisisel yorumum ise BMW F650GS kisa yada uzun yolda beni hicte rahatsiz etmeyen bir vibrasyon degerine sahiptir. Ciddi alici iseniz siddetle bir test drive tavsiye ediyorum. Mumkunse testinizi kiyas yapabileceginiz rakip bir motorla tamamlayiniz. Rakip diyorum cunku ciddi alici icin motorunu alana kadar her motor bir yarismaci gibidir
- BMW F650GS klasmandaki diger motorlara gore daha hos bir dizayna sahiptir. Fakat bu da titresim gibi goreceli bir kavramdir. Karar sizindir.
- BMW F650GS'teki Brembo frenlere uygulanmis ABS donanimi hayat kurtaran, surus keyfi ve konforu veren bir unsurdur. Yeterli butce dahilinde ne sinifta olursa olsun ABS'li bir motor almaniz gerekmektedir. F650GS guvenli bir sekilde durabilmektedir.
- BMW F650GS 165cm boyundaki insanlarin dahi surebilecegi bir motordur. Cesitli boydaki seleler ve yuksekli ayarli suspansiyonla 165cm-190cm araligindaki her kullanici icin rahat bir surus pozisyonu saglayabilir.
- Sehir icinde bir touring rahatligi sunan F650GS, arazide de sinifinda Kawasaki ve KTM'lerden sonra en yabani motor oldugunu bir cok yerde ispatlamistir. Agirlikli arazi kullanimi icin DAKAR Modelini tercih ediniz. Arazi kullanim ornekleri icin youtube'den bir kac arazi surusu videosu izleyebilirsiniz.
Yedek Parca:
Arkadaslar kaldigimizdan yerden devam etmek gerekirse merak edilen bir sey motorun yedek parca ve servis fiyatlaridir. Bundan oncede sunu belirtmekte fayda varki 0km F650GS rakiplerinden daha pahali bir motordur. Bu konuda herkes butcesine gore hareket edecegi icin bir yorum yapmak sanirim yersiz olur ama ikinci el piyasasinda uygun F650GS'ler oldugunu bilmekteyim. Burda tekrar hatirlatmak istiyorum ki 2004 model ve ustu bir F650GS daha yeni bir teknolojiye sahiptir. Cift buji ve Airbox hava giris unitesi daha verimli bir motor olmasini saglamistir. Butce el verdigi surece bu modellere yonelmenizi tavsiye ediyorum.
Su ana kadar degisen bir parcam olmamakla beraber arkadaslarimdan aldigim veriler dogrultusunda:
Komple Debriyaj takimi (sol elcikte bulunan levye, ana govde, somunlar) 62 Euro'dur. BMW istinye Borusan fiyatidir. Gercekten bana gore yuksek bir fiyatdir. Ama tekrar hatirlatmak istiyorumki Honda veya Suzuki de bedavaya ya da ucuza parca vermez. Bu kategorideki motorlar icin her zaman yedek parca pahalidir. Ayni takim icin Honda icin fiyat verebilen arkadasimiz olursa forum basligimiz rolativite ve zenginlik kazanmis olur. Honda ile ilgili bildigim tek parca fiyati CBX 250 Twister'in kilometre saatinin oldugu elektronik headset 950 YTL'dir. Sadece kiyaslama yapmaniz icin soyluyorum bunu. Eminim bu parca F650GS icin de cok ama cok pahalidir. Motor suruyorsaniz umarim hic parcaya ihtiyaciniz olmaz. Fakat yinede parca gerektigi durumda dunyanin sonu degildir. Servis disi alternatifler her zaman mevcuttur. Istenilmesi durumunda Turkiye'nin bir kac noktasinda gercekten BMW sevdalisi isinin ehli ustalarin irtibat telefonlarini verebilirim. Sorunlariniz icin tahmin bile edemeyeceginiz cozumler sunabiliyorlar ve bunu gercekten ucuza yapabiliyorlar.
F650GS surus karakteristigi:
F650GS sehir icinde sizin icin konforu on plana almis bir motordur. Defalarca kez soyledigimiz genis bir bantta size sunulan yuksek tork motoru adeta arkasindan tekme yemis gibi ileri itebilmektedir. Motor 0-100km hizlanmasini 5 saniyenin biraz uzerinde tamamlamaktadir. Bu surat icinde ikinci vitesi bitirmis olmaniz gerekmektedir.
Titresim konusunu cok kafaya takan arkadaslar icin burayi onemle okumlarini rica ediyorum:
Motorun ideal calisma araligi 3000rpm ile 5000 rpm araligidir. Motor bu devir bandinin disinda kaldiginda surucu icin pek konforlu olmayan bir titresim ve ses yaratmaktadir. Sanirim motorun titresimini kabul edilemez bulan arkadaslar israr bu bant araligi disinda motorlarini surmektedirler. Burda biraz daha detayli bir anlatim yapmak gerekirse:
Saatte 50 km hizla trafik icinde ilerlerken 4. vites size Transalp'ten farksiz bir titresim vermektedirki bu hizda bu viteste duz bir yolda 2400rpm civarlarinda olmaniz beklenmektedir. Bu suratten bir anda kurtulup ani bir ivmelenme icin gazi fazlaca acitiginizda motor yaklasik 3000rpm'e gelene kadar siddetli bir sekilde titreyecek ve TAK TAK diye ses yapmaya baslayacaktir. 3000rpme geldiginiz anda ise bu titresim ve ses kaybolacak artan devir saati kilometre saatininde hizli bir sekilde artmasini tetikleyecektir. Zira gazi birakmayip 6000 devire gelirseniz hiziniz 130km'yi gecmis olacaktir. Bu acemice bir surus karakteristigidir ki bu sekildeki bir kullanici tek viteste keyifli bir ivmelenme yasayacak olsada 3000rpm-5000rpm devir bandi disinda rahatsiz olmaya mahkumdur.
Ayni seyi yapmak isteyen bir bilinci surucu, hizlica bir vites asagi inerek 3viteste 5000rpm'e daha sonra 4viteste 5000rpm'e gelip 5. vitese gecerek ayni hizlanmayi daha hizlica ve cok ama cok daha az titresimle tamamlamis olacaktir.
Burda bir onemli noktada acemi surucumuz bile yuksek tork karakterli motorla hic vites atmadan 80km'lik bir ziplama yapabiliyor olmaktadir.
Bir cok ama cok onemli noktada BMW muhendisleri yakit deposunu selenin altina alarak motorun agirlik merkezinin yerek daha yakin olmasni saglamislardir. Rakiplerine oranla yere daha yakin surucu poziyonunu da hesaba katinca BMW F650GS'le virajlarda super sport motor kullaniyormus gibi yatabilirsiniz. Tek handikapiniz ise motorun uzerindeki lastigin bu kadar yatmaya uygun bir sekilde tasarlanmamis olmasidir. Yinede bu alcak agirlik merkezi yeni kullanicilar icin fark edemeyecekleri ama hayat kurtaracak bir ozellikdir. Lastik demisken bir arkadasin lastik sorusunu cevaplayalim. Motorun defalult lastikleri Metzeler'dir. Benim de bu sinif icin size onerebilecegim bir baska lastik yoktur. Kendisini cokca kanitlamis bir lastikdir.
Arakdaslar simdilik motor icin aktarabileceklerim bunlar. Sorularinizi ictenlikle cevaplamak benim icin bir zevk olacaktir. Ne olur rakip diyerek nitelendirdigim TA ve V-Strom sahibi arkadaslar bana darilmasin. Ben bu motora sahip oldugum icin bunlari yaziyor degilim. Ben hangi motora sahip olacagima cok uzun sure karar veremedigim icin ve benim durumumda olan arkadaslar icin yaziyorum. TA ve V-Strom da sayisiz ozelliklere sahip kendilerini ispatlamis motorlardir.
-
14 Ağustos 2007, 23:20
#206
gs'si olmasa 4x4 lük
[COLOR="Black"]hayatta [/COLOR][COLOR="White"]tek [COLOR="Black"][COLOR="Red"]aşk [/COLOR][/COLOR][COLOR="Black"]beşikt[/COLOR][/COLOR][COLOR="red"]aşk[/COLOR]:bounce:.................:flower:06 B 1903 :flower: [COLOR="Red"][COLOR="Black"]ç[COLOR="Red"]A[/COLOR]rşı [/COLOR][/COLOR]heryerde
-
16 Ağustos 2007, 01:28
#207
F650gs...f650gs...f650gs...f650gs
-
16 Ağustos 2007, 12:05
#208
Elinize sağlık.Emeğinize teşekkürler.En kısa zamanda alacağım BMW F 650 yi daha yakından tanıdım.Gerçekten de uzun yılda Honda ve BMW farkı hemen kendini gösteriyor.Bu iki marka çok revaçta.Ve sürekli rekabet içinde.
-
16 Ağustos 2007, 16:57
#209
tebrikler, elinize sağlık.
hemen test sürüşüne başvuru yaptım.
TA mı F650GS mi? çok sordum bu soruyu kendime.
yakıt avantajı, görüntü, abs, elcik ısıtma f650 diyor. bakalım test sürüşünde titreşim ile ilgili ne sonuç çıkacak. tabi TA da yabana atılmaz, gürüntüsü her seferinde etkiliyor beni...
bir de aklıma takıldı. 2004 öncesi versiyon ve hatta ondan öncesi için sözü geçen versiyonun yakıt tüketimi nasıl, ikinci el almayı düşünenler için?...
-
16 Ağustos 2007, 19:23
#210
çok güzel bilgiler, ellerine sağlık.
2002 model bir F650 gs kullanıcısı olarak, henüz 4 aylık motosiklet tecrübemle sizlere verebileceğim çok ileri bilgi sahibi değilim, daha doğrusu belli başlı şeyler söyleyebilirim. Mesela
Yakıt tüketimi: Henüz uzun yol yapmadım ama, sabah işe gidiş ve geliş de dahil olmak üzere üzerinden inmediğim GS imle yaptığım 6500 km sonunda diyebilirim ki, en az 3,9lt/100km en çok da 4,4lt/100km yaptım. Hakikaten az yakıyor.
Titreşim: Alırken en büyük soru işaretiydi. F650GS in dediği gibi, titreşim hissi kişiden kişiye değişiyor. Peki bu titreşim rahatsızlık veriyor mu? Evet, 130km/saat ve üstünde (aslında 5000 devir civarlarında demek daha doğru olur heralde) 15 dakika boyunca aynı devirde kullanınca, rahatsızlık vermeye başlıyor. Nasıl mı çözüyorum bu sorunu? Zaten çok da keiyf almadığım o hızlara çıkmayarak. Bu motorla hızlı gitmek bana keyif vermiyor işin aslı. Şehir içinde titreşim beni rahatsız ediyor diyen zaten o motoru gözden çıkarmış demektir.
ABS: Şimdilerde anlıyorum, 3-4 kere hayatımı kurtarmış. ABS şöyledir böyledir, olmassa olmaz, düz frenlerden daha iyi gibi şeyler söylemiyorum, zaten söyleyemem de. Neyse demek istediğim şudur ki, acemilik, cahillik, abi sözü dinlememek; tıkanmış sabah trafiğinde, emniyet şeridinde 90-100 ile seyreden iki kuryenin peşine takılınır, onlarla birlikte 90 civarı bir hızla sürülür, ve aynaya bakmadan önündeki üç arabayı geçmek için emniyet şeriden atılan bir arabanın fark edilmesiyle allah ne verdi ise ön arka frenler sıkılır. Arabanın tamponuna metre mesafe kala durulur.
Kullanım kolaylığı: Bilmiyorum. Birkaç arkadaşın başka marka/model motorları yarım saat- bir saat kullanmakla anlayamadım. Boyum 1.70. ilk 500km kabus gibiydi, çünkü motor durduğu yerde yatmaya başladı mı tutamıyordum, ki üç kere tutamadım. Daha kötüsü dolusu 193 kg olan f650 gs imi (eğitim-kitap-forum bilgilerini kullanarak dahi) tek başıma kaldıramadım.
Borusan: Allah var parça pahalı. Yukarıda söylediğim yatışlarda, sol ayna, sol sinyal, sol yolcu peg i kırıldı. Sanki sabit fiyat, her parçaya aşağı yukarı aynı fiyatı söylüyorlar; 50Avro. 20.000km bakımı için 310avro + kdv istediler. Orjinal yan çantaları sordum 1350 ytl gibi bir fiyat çıktı.
Arıza: Bu 6500km içerisinde yaşadığım problemler ise; debriyaj teli koptu (her motorda kopar), kontak dan giden elektrik kablosunda temassızlık yaptı (her motorda yapabilir), yağ müşürü bozuldu (sadece F650 gs de yapar) (Bu arada ona da 54avro dediler, ne alırsan 50 avro sanki). O kadar.
Şimdi Olkan Ustanın ellerinde 20.000km bakımını tamamlamış gidip onu almamı bekliyor. Benzin filtresi değiştiği için biraz pahalı oldu bu bakım. Bu kadar çok yazdığıma göre çok özlemişim.
Kazasız belasız çevirin iki tekerinizi..
AhmetOzbek
Dip Not: F650GS. benim motorun üzerinde bridgestone lastikler vardı. Borusan bunu teyid etti, bir süre Bridgestone ile gelmiş F650 GS ler. Şu anda Metzeler Turance var, gayet memnunum.
-
16 Ağustos 2007, 23:04
#211
Bu sekilde F650 GS almak isteyenlere yardim edebiliyor olmak gercekten mutluluk verici... Bir kez daha tesekkur ediyorum ovguleriniz icin...
2004 model sonrasi modeller, BMW'nin verdigi resmi test sonuclarina oranla 6 % yakit tasarrufu sagliyor. Motor ayni miktarda tork uretmesine ragmen bu torku daha genis bir bantta, daha alcak devirlerden itibaren kullaniciya sunabiliyor.
GS'ten onceki karburotorlu seri icin ise cok ekonomik yorumunu yapmamiz olanaksiz. Zira karburotor beslemeli motor performansli kullanimda 5,5 litreyi asacak bir tuketim degerine sahip.
Sonuc olarak onumuzdeki yillarida goz onunde bulundurdugumuzda 2004 sonrasi motorlarin daha avantajli olacagi asikar. Bu en cok da ikinci el piyasasinda belirgenlesecek. Su anda bile 2003 ve 2004 modeller arasinda diger araliklara oranla azimsanmayacak buyuklukte bir fark var. Her kullanici motorunda en son teknolojiyi gormek istedigi icin boyle bir talep fazlasi doguyor ve fark kacinilmaz oluyor.
-
21 Ağustos 2007, 00:02
#212
F650 Gs... F650... F650gs
-
21 Ağustos 2007, 00:20
#213
F650GS adlı üyeden alıntı
F650 Gs... F650... F650gs
Madem öyle Bu motora bence 6. vites lazım.
-
21 Ağustos 2007, 00:40
#214
Bildiğim kadarıyla 2000 ve üstü modellerde kasa değişiyor sonraki yıllarda teknik özelliklerinde bir değişme oluyor mu?
-
21 Ağustos 2007, 00:56
#215
bu motorun acil yenilenmesi gerekiyor bence...
-
21 Ağustos 2007, 01:31
#216
objektif olmak
[QUOTE=F650GS;756027]Arkadaslar oncelikle sunu belirtmek istiyorum ki bu calismayi BMW F650GS almak isteyipte aklinda bir cok soru isareti olan ve diger rakipleriyle kiyaslama yapan kisiler icin sunuyorum. Umarim google'a yazdiklarinda ön siralarda karsilarina cikar.
30 yasinda beynelminel bir otomotiv firmasinda makine muhendisi olarak ARGE departmaninda calismaktayim ve 17 yasindan bu yana aktif motosiklet kullanicisiyim. Zira Istanbul'da yasayan bir birey olarak baska bir alternatifimin olmadigina inaniyorum. Zaman icerisinde neredeyse butun klasmanlardaki motorlari tanima firsatim oldu. Scooter, maxiscooter, custom, enduro, sport-touring hatta bir kac seferinde super-sport sinifinda motorlar surdum. Burda en uzun sure kullandigim katagori custom bike'lardi. 4 sene Yamaha 650 Dragstar ve iki senede Honda 750 Shadow surdum. Onun disinda Aprilia area 51, honda beat, Burgman 400, Piaggio X9 250 sahipligi yaptim. 3 ay gibi kisa bir sureligine de olsa Honda Transalp'im de oldu. Bu zamanlar icerisinde agabeyimin de bir BMW F650 (98 model)'si, Honda AfricaTwin'i ve Yamaha TDM 900'ü oldu ki bu motorlar icinde aktif surucu sayilirim.
Su an bu calismayi burada sunmak istememin sebebi, benim gibi uzun sure motor alma konusunda kararsiz kalan arkadaslara bir parca da olsa yol gosterebilmek. Ben ilk defa bu foruma kayit oldum ama iyi bir database olduguna inanmaktayim. Sadece entryler arasinda bilincli bir ayirim yapabiliyor olmak gerekmetedir.
http://www.ultimatejourney.com/CR.No...sicaRiding.JPG
Motor almadan once su sorulari kendinize sormanizda fayda var olduguna inaniyorum.
- Neden motor aliyorsunuz? Hobby amacli kullanim mi, ulasim amacli mi?
- Hangi kosullarda sureceksiniz? Sehirici kullanim mi, uzun yol mu?
- Performans mi, ekonomi mi?
- Yatirim araci olarak goruyor musunuz yoksa amortisman sizin icin sorun degil mi?
Kisisel olarak bu sorulara hizlica soyle bir cevap verebilirim.
Scooter: yuksek pratiklik, muthis yakit ekonomisi, yuksek yuk tasima kapasitesi, dusuk vergi, makul fiyatlar... Scooteri sanirim en kalabalik klasman yapan ogeler bunlar. Fakat sunu samimi olarak soylemek istiyorum ki, kullanim rotaniz icinde periyodik olarak kullandiginiz hizli bir yol veya bogaz koprusu varsa bu sinifi derhal eleyebilirsiniz. Zira duzenli kullanimda sizi yorar ve keyif araci olmaktan cikar. Bir onemli konu da ben kisisel olarak sunu belirtmek istiyorum ki her ne kadar en yavas motor sinifi da olsa, motor dunyasinin en tehlikeli sinifidir. Gerekli yerlerde ara hizlanma yapamazlar, ufak tekerler kucuk atalet momenti saglar ki bu da iki teker uzerinde denge kurmakta buyuk bir handikaptir ve de diger araclar tarafinda gorulmezsiniz, bazen gormemizlikten gelirsiniz. Oglen saatlerinde istanbul'u saran pizzaci ve pideci scooteri bu sehirde yasayan insanlari motorcular karsi daha saygisiz ve duyarsiz olmaya itmistir. Sorunu kendimizde aramak lazim birazda. Ayrica bu kategoride italyan markalara yonelmek orta ve uzun vadede size geri doner. Deger kaybetmezler, sorun cikarmazlar, elit olmanizi saglar kimse sizi pizzaci sanmaz.
Maxi-Scooter: Scooterin arti yonlerini bu sinifta da bulabilirsiniz fakat artik muthis yakit ekonomisi yerini sadece yakit eknomosine birakmistir. Zira Burgman 400 ün yol bilgisayari sehir icinde 100km de 5,6ltlere kadar cikmaktadir. Dizel arabalar daha ekonomiktir. Tehlikeli kullanim kucuk tekerlere baglantili devam etmektedir. Yasamak sizin icin onemliyse mutlaka ama mutlaka ABS li bir model tercih ediniz. Deneyim ya da temkin cogu zaman sizi yari yolda birakir. Bu motorlar uzun yolda sizi idare edebilecek kadar hizli gidebilmektedirler. Burgman 400 le 150 km hiza ulasmaniz ve yolunuza devam etmeniz kolaydir. Bu sinifin en buyuk dezavantaji benim icin yere cok yakin olmalaridir. Neredeyse hic bir kaldirma cikamazsiniz ya da inemezsiniz. Sehir icinde bu sorunu defalarca yasamak bu kategoriden wazgecmem icin buyuk etkendir. Neredeyse park edecek yer bulamazsiniz motoru.
Custom: Belirgin bir avantaji olmamakla beraber cogu zaman sorunsuz bir siniftir. Uzun yolda size keyif verir. Insanlar size cok bakar (tabi sizin icin ne ifade ediyor bilemiyorum). Gurultulu bir egsozunuz varsa ara gazi vermek kurtulamayacaginiz bir illet oluyor tabi yakit tuketimi konusunda sehir icinde her 100kmde yaklasik 1,5 lt deponuzdan kulaklariniza akiyor. Pratiklige gelince en sondaki siniftir. Cogu yerde arabadan farki yoktur. Endurolar scooterlar yaninizdan akarken, siz sikisik trafigin icinde arablarin egsoz gazlarini solursunuz. Yinede severim bu sinifi... Biraz gosteris hosuma gidiyor. Bu satiri yazdiktan sonra birseyler beni rahatsiz ediyor onu da belirtmek istiyorum ki, kimseyi rencide etmek istemiyorum ama, 150 veya 250 cc lik cin mali chopperlar artik gosteris yapmaniza engel oluyorlar. Sinifin buyuk cogunlugunu olusturan bu motorlar maalesef kasksiz ve bilincsiz kullanicilar tarafindan sehri birbirine katiyorlar. Zaten yaslilar tarafindan hep bir hor gorulen, sizi American Choppers'taki Senior Paul sanan insanlar sizden biraz daha soguyorlar diger arkadaslardan etkilenip. Ayrica bu sinifta kaldirim inip cikma ozurludur scooterlar kadar olmasa da.
Touring: Agabeyimin TDM 900uyle cokca keyif aldigim bu sinif icin soylecek arti sey cok, eksi neredeyse yok. Adi uzerinde yol motorudur. Sehir icinde yasayan insanlar icin yapilmistir. Dikkat edilmesi gereken husus en az super-sport yani racing motorlar kadar hizlidirlar. Yakit tuketimi konusunda cokca comerttirler. Bir de bozuk yollari pek sevmezler.
Super-sport: Sadece hobby amacli kullanilicak bir siniftir. Pratiklik konusunda konusulmayacak kadar nazlidirlar. Surus pozisyonu sizi her yarim saatte bir durup motordan inmenize sebep verir. Zaten siz yorulmasaniz da bosalan depoyu doldurmak icin inmeniz gerekecektir. Uzun yol yapmak ilk bir kac dakika dunyadaki en keyifli seydir. Yuksek suratten metobolizmaniz ne yapacagini sasirir. Adrenalin sizi titretir, terletir. Ama ilerleyen kilometrelerde beliniz tabiri caizse kopar. Hayattaki her seye sahip olduktan sonra kesinlike bir tane almakta fayda var.
Enduro: Sanirim bu kategoriyi biraz daha genisletmekte fayda var zira ureticiler de oyle dusunup hemen hemen hepsi bu motorlari piyasaya dual-purpose (hem on road hem off road) amacli pazara sunmaktadirlar. Avantajlari: pratik, sehir icinde istediginizi yapip haftasonlari bir outback molasi almaniza izin veren, bazilari yakit tasarruflu, saglam, rahat, hizli, guvenli... Kisacasi butun amaclara hizmet eder, her motorun ortak iyi yonlerinden bir parca tasir... ama tabiki de ne bir touring kadar hizlidir, ne de scooter kadar pratik... Hepsinden birer parca tasirlar.
http://z.about.com/d/motorcycles/1/0/P/K/1/f1403.jpg
Gelelim bu klasmani markalar bazinda kisaca incelemeye ve detayli bir F650 GS incil'i yazmaya...
Piyasada ki tutulan orta sinif dual purpose motorlar:
1Suzuki V-Strom 650: Klasmanin en genc uyesidir. 2004 yilinda piyasa surulen bu motor icin 2007 yili bir milat olarak kabul edilebilir. Zira 2007 yilindan sonra uretilen motorlarda daha homojen bir yanma icin silindir basina cift buji ve hepsinden önemlisi opsiyonel de olsa ABS sunulmaya baslanmistir. Suzuki bu yeni nesil iki silindirli motoruyla nerdeyse inanilmazi basarip 67 hp’lik bir gucu V-Strom sahiplerinin altina sunmustur. Yuksek-Orta devir karakterli bu motor sorunsuz calisan az bir titresimle sehir icinde ekonomik sayilabilecek bir motordur ve fakat performansli kullanimda arkadaslardan ogrendigim kadariyla cokta ekonomik sayilmaz. Tork banti ise tipki yamaha fazer gibidir. Dusuk devirlerde bir alt vites icin homurdanip durur. Zaten 6 vitesli bir motordur. Sehir icinde cok vites atmaniza sebep olur. Daha cok sehir ve yol icin yapilan bu motor sinirli da olsa off road kullanima izin verebilmektedir. Burda cok icten olarak sunu soylemek istiyorum ki eger bir V-Strom almak istiyorsaniz lutfen bu tercihinizi ABS li bir 2007 modelden yana kullanin zira boylesine guclu ve atak bir motorda ABS sizi yasama baglayabilecek bir donanimdir. Keske ABS si olsa dediginizde hersey icin gec kalmis olabilirsiniz. Motordaki ABS opsiyonu da iknci el fiyatlara cok onemli bir sekilde yansimaktadir ve ABS li modellerin sayisi piyasada arttikca ABS sizler ciddi deger kaybina ugrayabilir tipki eski BMW lerde oldugu gibi. Kullanimi keyifli bir motor oldugunu arkadaslardan duydugum kadariyla buraya aktarabilirim ama dizayn konusunda bir cok kisiye gore cok cekici olmayi basaramamis bir motordur.
Honda XL 650 Transalp: Sanirim bu motor icin “dede” sifatini kullanmak cokta yanlis olmaz zira cok uzun suredir pazarda olan bir motordur ve motor camiasinda dolasan dedikodulara gore cok ciddi bir renovasyona hatta banttan kaldirilip yerine yeni bir motor sunulacagi iddiasi vardir. Gelmis gecmis en sorunsuz motorlardan biridir. Cok sessiz calisan az titresimli iki silindirli bir motoru vardir. Bu motorlarla 400k km yapan gezginler vardir. Dizayn olarakta cok basarili bir motordur. Gercekten insana guven ve keyif veren bir motordur fakat buyuk dezavantajlarida vardir. Bunlarin basinda sahip oldugu eski teknoloji gelir. Elcik isitma yada yol bilgisayari gibi konfor unsurlari yoktur. ABS yoktur. Benim icinde en onemlisi hala karburotorlu bir motor kullanmaktadir. 50hp’ye yakin guc ureten bu motor performans olarak sizi tatmin edebiliyor olsa da, bu performansi sunmak icin 100km’de 8 litreye kadar benzin icebilmektedir. Cok ama cok musrif bir motordur. Arabayla ya da bir racing motorla ayni tuketimi yaparken sadece bir Honda Transalp suruyor olmak sizi cok uzer. Honda eger yeni nesil bir transalp yapar ve teknolojinin nimetlerini bu motoruna koyarsa eminim “market clearer” rolunu ustlenmis olacaktir. Tabi sunu da unutmamak gerekirki yapacagi yeni motor icin cokta makul fiyatlar talep etmeyecektir.
Kawasaki ya da Aprilia konusunda cok fazla bilgim olmadigi icin buraya birseyler yazmak istemiyorum ama yabanci forumlardan takip edebildigim kadariyla Kawasaki kendini kanitlamis cok saglam bir motordur. Daha cok arazide kullanim ozellikleri on plandadir ve Turkiye pazarinda ikinci elde Kawasaki olmasindan kaynakli cok tutlan bir motor degildir. Aprilia da eski teknolojiyi kullanicina sunan bir motordur.
Sira gelelim baslikta da gordugumuz uzere BMW F650 GS’e...
BMW F650GS Tarihcesi:
BMW'nin 1993 yilinda baslayan F650 efsanesi 2000 yilinda yerini F650 GS'e birakarak, dual purpose yani hem on-road hem de off-road ozellikerini barindiran motor severlere daha alimli ve daha teknolojik bir motorla cevap verebilir oldu. Genel olarak atasi F650'den cok buyuk farklari olmayan F650 GS artik daha agresif bir gorunume, sertlik ayarli suspansiyon ve elcik isitmayla daha konforlu ve eklenen ABS siyle daha guvenli bir suruse sahip olmustu. Herhangi bir degisiklige ugramayan motor blogunda, Alman muhendisler besleme olarak karburatorden elektronik kontrollu enjeksiyona gecis yaparak yakit tuketiminde ciddi oranda tasarruf sagladilar. Avrupa cevre normlarina da cevap verebilmek icin katalitik konvertor kullanilmaya baslanan motor, bu sayede 21. yy'a hazirlanmis oldu.
http://www.motorbikefuntours.de/images/neue/f650gs.jpg
BMW F650GS'te kullanilan Rotax motor:
Bircogumuzun da bildigi uzere F650 GS'te 652cc'lik tek silindirli Avusturyali Rotax Motor kullanmaktadir. Bu motorlar italya'da aprillia tarafindan BMW icin uretilmektedir ve yine bircogumuzun bildigi uzere karburotorlu hali hala Aprilia Pegasso'lara guc vermektedir.
Nikasil kaplamali 650cc lik silindir icinde haraket eden tabir-i caizse devasa olarak nitelendirebilecegimiz piston motosiklete her donusunde grafikleri zorlayan 60nm'lik bir tork sunmaktadir. BMW M5'te, Ferrari F50'de ve Corvette ZR1'de de gordugumuz pistonlara nikasil kaplama uygulamasi, silindir odasi icersinde cok yuksek basinclara ve sicakliklara cikma imkani vermesiyle BMW muhendisleri cok yuksek sikistirma oranlarina sahip bir motor uretibilmisler. Yuksek torku cok genis bir devir bandinda sunan motor, yine buyuk ve hantal bir silindire sahip olmasindan kaynakli maksimum gucunu 6500 d/d'da sunmaktadir. 7400dev/dak da motorun cevirebildigi maksimum devir sayisidir ki bu devirde gaz kesici devreye girer. Cok silindirli motosikletlerde gormeye alisik oldugumuz yuksek devirler, bu tip arazi kullanimi icin tasarlanmis olan motorlarda tek silindirli olmasi sebebiyle yerini genis devir araliginda yuksek torka birakmaktadir. Bu ozellik ayni zamanda sehir ici kullanim icin de keyifli ve konforlu bir surus karakteridir. Bu sayede motor arabalardan alisik oldugumuz devir bantlarinda calisarak, dusuk yakit tuketimi ve genis tork araligi sayesinde daha az vites degistirme zorunlulugu saglamaktadir.
Sanirim belirtilmesi gereken onemli bir nokta 2000 yilinda buyuk bir degisiklige ugrayan ve elektronik kontrollu enjeksiyon sistemine gecen ki bu sayede egzosta ki lambda sensorunden aldigi anlik veriyle en dogru hava yakit karisimini silindir icine puskurterek en iyi yanmayi ve en ekonomik surusu saglayan motor 2004 yilinda bir baska buyuk degisklige ugrayarak tek bujiden iki bujiye gecmistir. Test verilerinde goruldugu uzere cift bujili silindir odasi tek silindire gore daha homojen bir yanma ve bunun sonucu olarakta daha cok motor gucu ve daha cok tork uretmektedir. Bir de 2004 modellere eklenen Airbox unitesi motorun daha rahat nefes almasini saglar ve silindir odasina maximum miktarda hava girisi saglar.
Bu sebeptendir ki bir makine muhendisi olarak kisisel yorumumu eklemek istiyorum. Egerki bir F650 GS almak istiyorsaniz butceniz de elveriyorsa 2004 model veya ustu oncelikli tercihiniz olmalidir.
Ve sanirim hepinizin bekledigi aklini karistiran motor titresim karakteristigi. BMW’nin tek silindirli motoru piyasadaki diger rakiplerinden daha cok vibrasyon uretir. Bu kacinilmaz bir fizik fenomenidir. Pistonun yarattigi atalet momenti kullaniciya titresim olarak geri doner. Bu KTM in de bir cok off road modelinde oldugu gibi off road kullanima yonelik dizayn edilen motorlarda kacinilmaz bir sondur. Tek piston motora muthis bir tork kazandirir ve bu torku cok genis bir bantta kullaniciya sunar ama ote yandan daha titresimle calisan bir motor olur. Peki bu noktada muhendisler neyi gelistirmistir? Krank balansor unitesini gelistirmislerdir ki titresimi bir parca olsun azaltabilsenler. Rotax muhendisleri sanirim bu konuda iyi bir is cikartmislarki diger tek pistonlu motorlara gore 652cc’lik 8 derece egimli calisan motorlari daha az titresim uretmektedir. Ama asil muhendislik yine BMW tarafindan gelmistir ve motordaki titresim buyuk olcude saside emilir ve kullaniciya zorluk veren bir titresim aksettirilmez.
Bu konuda tabi herkesin esik siddeti farklidir. Kimisi titresimi Honda Transalp e yakin bulurken kimisi de tahammul edilemez bulur. O yuzden yorum yapmak cok dogru olmayacaktir ama soyle bir gercek varki motorla dunya turu yapanlar arasinda BMW F650 en cok tutulan motordur. Demek ki bu titresim herkesin atip tuttugu derecede degil, kullanici tarafindan tolere edilebilecek bir titresimdir. Burada yapabilecegim en iyi tavsiye, motoru almak isteyenlerin istinye Borusan’da ücretsiz bir test drive yapmalaridir. Sanirim en iyi cevabi motor onlara verecektir.
Ve BMW F650 GS’i kanimca butun rakiplerinin onune geciren ozelligi yakit tuketimi... BMW ve Rotax muhendisleri enjeksiyon beslemeli bu motorla adeta bir scooter gibi yakit tuketen bir motoskilete uretiebilmeyi basarmistir. Uzun yolda sabit hizda 100km’de 3 litreye kadar inen yakit tuketimi sehir icinde ne kadar sikistirirsaniz sikistiran 4,3 litreyi gecmemektedir. 2 zamanli 50cc’lik aprilia scooter bile performansli kullanimda bu degerlerden daha yukarida bir tuketime sahiptir. Saatte 170km hiza cikabilen bir motorsikletle 100 kilometreyi 3 litre benzinle kat etmek gercekten uzun vadede cok ama cok keyifli bir durum............................................. ............................... diğer markaları anlatırken gayet objektifsiniz fakat bmw f650gs e gelince açık söyliyim çuvallamışsınız çok yanlı olmuş sanki borusan ın son günlerde dağılan karizmasını toparlayabilmek için uğraşan bi satış görevlisi gibi yaklaşmıssınız konuya-- belkide gercektende borusanda çalışıyorsunuzdur ki olabilir ---ayrıca koskoca kawasaki gibi bi markayı kısacık cümlelerle geçiştirmek yokmuş gibi dawranmakda tuhafıma gitti . SAYIN BEYEFENDİ birazda BMW nin yedek parça fiyatlarından yada parça bulunabilirliğinden birde yukarıda bahsettiğiniz diğer markaların yedek parça fiyatları ve tedarikinden bahsederseniz daha çok aydınlanacaz madem bu kadar çok motosiklet değiştirdiniz eminim ki bu soruyada verecek cevabınız vardır , biliyosunuzdur... ha gayret ...
....paranoyak olman takip edilmediğin anlamına gelmez:cherry:...
-
21 Ağustos 2007, 02:05
#217
F650GS adlı üyeden alıntı
Test esanisinda daha once deneyim sansiniz olmadiyda mutlaka bir duzlukta ABS testi yapin. Hatta biraz deneyiminiz varsa bir de viraj icinde sert bir fren testi yapin. ABS konusunda ki bu israrci tutumuma sanirim o an hak vereceksiniz. Unutmayalim ki 600cc kategorsinideki motorlar gercekten tehlikelidir.
hocam bu viraj içinde ABS testini biraz daha açabilir misiniz??
düzlükte asılınca duruyo bişekilde ama virajda bana çok mantıksız geliyo bu ABS olayı..
hatta süratliyken frenlere asıldığınız zaman,süratinize göre yerde 20-30cm'lik lastik fren izleri görebilirsiniz..
virajdayken frenleri ABS devreye girecek kadar sıkınca sizi virajdan atmaması için herhalde sağlam sapasağlam bi ustalık gerekir..
ayrıca ben bikaç ABS li motor kullandım ve f650 ninki çok kötü geldi..yani şehir içinde daracık ara sokaklarda bile frene basınca abs hemen elinize ayağınıza vurmaya başlıyor..çok garibime gitti doğrusu..cbf1000 de ancak çok sert basarsanız devreye giriyo abs..belli bir sürate kadar diskler tutuyodu ama f650 öle değil..belkide benim bindiğimde bi sorun vardır bilemeyeceğim..
birde şu titreşim ve hızlanma durumu var tabii..
bana traktöre binmişim gibi geldi
uzun soluklu kullanmadım ama uzun zamandır bmw kullanan abilerim var.f650,bmw'nin yüz karası diyolar...
benim f650 ile bi alıp veremediğim yok yanlış anlaşılmasın ama o çirkin görünüşüne,eski teknolojisine,yüksek yakıt tüketimine,pahalı fiyatına rağmen gider yine transalp alırdım...
-
21 Ağustos 2007, 02:06
#218
ya abi titreşimsiz motor mu oLur..Gaza bastığında kıpraşacan ki tadını aLasın
ama titreşimden dolayı görme bozukLuğu biLe yaşadım diyen arkadaş için test ettiği makinenin bmw oLup oLmadığını tekrar bi düşünmesini tavsiye ederim
Retro Moto Works
Instagram & Facebook
.../retromotoworks
-
21 Ağustos 2007, 02:06
#219
Sayin asphaltkowboy konu basligi itibariyle kawasaki ile ilgili detayli bilgi werecegimi tahahüd etmedim. Bu F650 GS konu basligi... F650 GS ile ilgili sordugunuz sorular 3. sayfada zaten yazilmisti...
Agresif te olsa yorumunuz icin tesekkurler
-
01 Eylül 2007, 22:39
#220
Hayatımda gördüğüm en çirkin motorlardan birisi.f 650
Fazlası ile feminen kızlara daha çok yakışıyor!!!!
TDM,Africa twin.Transalp.daha yakışıklı
F 650 ler de karakter yok .golf,megane,hyundai,ile Alfa romeo gibi farklı şeyler
Yani tercih meselesi
Aklınıza her zaman uymayın
[B][I]Dayak nedir ? Kime atılır [/B]??[/I]
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 9 kullanıcı var. (0 üye ve 9 misafir)
Bu Konudaki Etiketler