BMW F650 GS / Dakar Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
03 Nisan 2016, 19:42
#2121
Merhaba arkadaşlar. Bu modelin ikinci el ilanları bolca mevcut. ama hemen hepsi 50.000 km üzerinde. Bu motosiklet için bu km üzerinde olması çok zarar ziyan bir durum mudur? Yani alınmış olsa sık sık masraf çıkartır mı? Ya da daha ne kadar ömrü kalmıştır?
Reklamlar
-
03 Nisan 2016, 19:58
#2122
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...2652852/detay/
bulup bulabileceğiniz en temiz motosikletlerden biridir. F800GS aldığım için satıyorum. değerlendirmenizi tavsiye ederim.
-
03 Nisan 2016, 21:41
#2123
ilkeronat adlı üyeden alıntı
Yeni motorunuz hayırlı olsun kazasız belasız kullanın, bunun için de hayırlı satışlar dilerim.. Ama benim sorumun cevabı bu değil.
-
04 Nisan 2016, 09:56
#2124
iyi dilekleriniz icin tesekkur ederim. bu motosikletle sorunuza cevap verebilecek kadar kilometre yapmadim, umarim yapan arkadaslar yardimci olurlar.
-
04 Nisan 2016, 12:50
#2125
İnstrument adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaşlar. Bu modelin ikinci el ilanları bolca mevcut. ama hemen hepsi 50.000 km üzerinde. Bu motosiklet için bu km üzerinde olması çok zarar ziyan bir durum mudur? Yani alınmış olsa sık sık masraf çıkartır mı? Ya da daha ne kadar ömrü kalmıştır?
Merhaba,
Cevabınız kısmen bende var. Benim motor o kilometrelerde.(55bin falandır) yaklaşık iki senedir kullanıyorum. Şimdiye kadar arıza çıkartmadı ama parça değişimleri yaptım.
Debriyaj balatalarını değiştirdim (sacları değştirmeme gek yoktu, hiç aşınmamışlardı) Ön arka fren diskleri ve su pompasını değiştirdim. Tekerlek rulmanları ve keçelerini değiştirdim. zincir ve dişlileri değiştirdim. Amortisör yağı ve keçelerini değiştirdim. Elcikleri ve camını değiştirdim. Sırada bujilerin değişimi ve sibop ayarı var. bu yaz içinde yakıt filtresini de değiştirmek istiyorum (filtre aynı zamanda basınç regülatörü) aklıma gelenler bunlar (hava ve yağ filtreleri, motor yağı, akü, fren balatası gibi şeyleri yazmaya zaten gerek yok )
Bu tip bakımları yapılmayan motorlar masraflı olabilir. Parçaları kendim değiştirdiğim için bana büyük bir maddi külfeti olmadı. Bu motoru güvenerek kullanıyorum. Duyduğum kadarıyla, bazı motorların krank taraflarında boşluk olabiliyormuş. Almadan önce bilen bir ustaya kontrol ettirmek lazım. (ağ taraftaki bir kapağı tornavida ile söküp, allen anahtar ile boşluğu fark edebiliyorlar)
aksesuar olarak, çantalar, çanta demirleri, koruma demiri, elcik koruma, uzun cam, alarm,telefon tutacağı ve bunu gibi şeyler taktım.
-
04 Nisan 2016, 18:26
#2126
İnstrument adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaşlar. Bu modelin ikinci el ilanları bolca mevcut. ama hemen hepsi 50.000 km üzerinde. Bu motosiklet için bu km üzerinde olması çok zarar ziyan bir durum mudur? Yani alınmış olsa sık sık masraf çıkartır mı? Ya da daha ne kadar ömrü kalmıştır?
Ben de 3 yıl önce 48000 de aldım. Şu ana kadar bir arıza çıkarmadı. Zaman içinde filtreleri, lastik ve iç lastikleri, devirdaim pompasını, zinciri ve balataları değiştirdim. Şu anda 60000 de ömrünü yarıladığımı düşünmüyorum.
-
05 Nisan 2016, 09:43
#2127
Ben de 2013 Eylülünde 2006 modelini yaklaşık 55.000 kilometredeyken aldım. Şu anda 85.000 kilometrede. Sürekli bakımlarını yaptırıyorum, değiştirilmesi gereken parçaları değiştirtiyorum. Zaman içerisinde zincir, lastikler, keçeler, akü, fren diskleri vs. değişti hatırladığım kadarıyla. Şimdiye kadar hiçbir sıkıntı yaratmadı.
-
07 Nisan 2016, 11:31
#2128
Süper Moderatör
Beyler 2011 model 800 cc F650 var arkadaşımda, bakım uyarısı veriyor motor. Sanırım ya zaman olarak ya da km olarak doldu bakım aralığı, fakat motorun bakımı yapıldı.
Bunu sıfırlamanın yolu nedir bilen var mı acaba?
"normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"
-
07 Nisan 2016, 15:09
#2129
Serviste bilgisayara bağlanıp bakım yapıldığı bilgisinin motora verilmesi lazım. İlla Borusan a gitmeye gerek yok (anladığım kadarıyla bakım yetkili serviste yapılmamış yoksa zaten bakım sayacını sıfırlarlardı) Bağlantı aparatı olan herhangi bir serviste yapılabilir.
-
08 Nisan 2016, 10:16
#2130
Süper Moderatör
Kullanıcının kendi yapabileceği bir sıfırlama yok mu acaba? Bu gün en karmaşık sistemlere sahip lüks otomobillerde bile bu işlemler için illa pc ye bağlamak gerekmiyor.
Kullanıcının da yapacağı bir yöntem oluyor, atıyorum mesela şu tuşa basılı tutarken kontağı aç sonra şuna bas sonra şunu basılı tutarken kontağı kapat vs gibi saçma kombinasyonlar vardır ya hani
"normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"
-
17 Nisan 2016, 03:41
#2131
2005-6-7 temiz bir f650 18-20 bin tl civarı, 2014-5 az km'li bir nc750x 25 bin tl civarı. Sizce hangisi daha mantıklı ?
-
17 Nisan 2016, 12:15
#2132
https://www.sahibinden.com/ilan/vasi...2652852/detay/
aradaki ağırlık farkı çok, NC750 isteksiz bir motora sahip. ekonomileri hemen hemen eşit, titreşim NC de daha az. biri alman diğeri japon. ikisi de abs li. bmw bakımı 10binde bir, nc 5 binde.
-
17 Nisan 2016, 20:49
#2133
ilkeronat adlı üyeden alıntı
Benim kafamı karıştıran BMW lerin artık yaşını almaya başlamaları. Yani eski motor alırsam başım ağrır mı diye düşünüyorum.
-
17 Nisan 2016, 23:05
#2134
tuttacromata adlı üyeden alıntı
Benim kafamı karıştıran BMW lerin artık yaşını almaya başlamaları. Yani eski motor alırsam başım ağrır mı diye düşünüyorum.
bakımı iyi yapılmış az kilometrede motor neden baş ağrıtsın. her şey kullanımla alakalıdır. hor kullanılmış bir motosiklet bin kilometre sonra da bitik olabilir ya da kilometresi nispeten fazla ama iyi bakılmış bir motosiklet asla sıkıntı yaratmaz. motosikletin kalitesi de çok önemli bu arada. saçma sapan markalardan bahsetmiyorum burada.dediğim şartlarda bir japonla ya da almanla başınızın ağrıyacağını sanmıyorum.
-
18 Nisan 2016, 10:47
#2135
Arkadaşlar Merhaba,
2004 Model, 52 bin km deki f 650 gs min debriyajı bir süredir kaçırıyor gibi, 140 km/h ten sonraki hızlarda gaza yüklenince motorun sarsıntı ile birlikte devri artıyor ama hız artmıyor. Bu sebepten yüklenmeden kullanıyorum düşük hızlarda kaçırma yok ama yağım eskidi ve büyük ihtimal yeni yağ ile birlikte kaçırma çok daha fazla olacak.
Yağ ile birlikte debriyajı da değişeyim dedim. Tecrübesi olan arkadaşların tavsiyelerine ihtiyacım var;
Debriyaj içindeki balata setini değişip demir diskleri eğer çizik çıkmazlarsa değişmeyeyim diyorum, EBC marka set alsam nasıl olur? Yay setini orjinal borusandan mı temin edeyim (set ellerinde var ama sadece yaylar derseniz 10-15 gün yurt dışı sipariş beklemek zorundayım)yoksa onun da EBC olanını alsam bana yeter mi? Orjinal set borusanda 243 euro(7 balata ve 6 yay) EBC alırsam diskler için 200 civarı bir ücret yetecek gibi. Yayların orjinali de 5 euro.
faq.f650.com sitesinde önleyici bakım amaçlı debriyaj bilyasını da değişin diyor, onu da aksarayda bilyacılardan kaliteli bir bilya ile değiştireyim mi yoksa orjinali ile mi devam etmeli ?(bilya içinde yurt dışı sipariş beklemek gerekiyor borusanda)
Debriyaj sepetini açmak için bir anahtara ihtiyaç var, EBC nin bu iş için bir anahtarı var, amazon.com da 14 $ civarı ama sadece bir sefer işime yarayacak. Bunun yerine daha uygun ve hızlı edinebileceğim bir muadil biliyor musunuz ? Ya da elinde olup ta bana kiralamak veya ödünç vermek isteyen olur mu?
Son olarak bu başlığın altında f 650 GS için bakım aralıkları ile ilgili bir tartışma geçmişti ve hem fikir olunan konu uzun yolda km yapmayan bir f 650 GS için (şehir içi kısa km lerde çalışan bir makine) bakım aralığı 3000 km dir. Manual de yeri var. isteyene yine bulabilirim. kendi tecrübemlede söyleyeyim bakım için 8000 km beklediğim motorum yerinden kalkmaz olmuştu artık. 8000 km deki yağın koladan bir farkı kalmıyor şerbet kıvamında ve hiç kaydırıcılık özelliği yok neredeyse. F 650 güzel ve dayanıklı makine ama bakımlarını aksatmaya gelmiyor.
-
18 Nisan 2016, 11:26
#2136
Merhaba,
Kısa notlar olarak yazıyorum: Yağı değiştirdiğimde debriyajım daha iyi kavrıyordu (önceden yanlış yağ da koymuş olabilirler) sonrasında 52600 km de iken debriyajı değiştirdim.Üzerinden çıkan balataların kalındığı, yeni taktıklarımdan daha kalındı. Metal plakalar hiç aşınmamışlardı. debriyajım yumuşak olmasına rağmen, yaylarını değiştirmedim. Şu an kaçırma yok (iki gün önce 135 kiloluk kuzemini ve büyük lokma setimi taşıdım yine kaçırmadı ama benim balatalar daha iyi kavrıyor olabilir tabi). Balataları değiştirinde, manetteki kavrama aralığı daraldı. Montaj yapılırken, metal yağ borusunun vidasını takmak (motorun bloğunun arka tarafındaki) inanılmaz yordu bizi) videolarda vidayı sökmeden sadece gevşeterek sol kapağı söküyorlardı, biz sökemedik . Bu kadar söküm yapınca kesinlikle, su pompasını da değiştirin derim. Benimkinin dişlileri keçeleri ve şaftı aşınmıştı, hatta inceden sızdırıyordu. Dişli iki tane alın biri motor tarafı diğeri pervane şaftı için. Aynı zamanda su pompa kapağının o ringinden de mutlaka alın, değiştirmezseniz su kaçırıyor (benim motor 2006 o ringi dikdörtgen kesitli). Her türlü aletimiz ve kedimizce olan tecrübemize rağmen baya zorlandık. Bu işleri sokakta, yerde yapmak zor. İlk aklıma gelenler bunlar.
-
18 Nisan 2016, 15:28
#2137
Çıkan balataların takılandan daha kalın olması ilginç, belki orijinal ve yan sanayi farkı olabilir ? Metal yağ borusu efsanesini iki defa su devir daim takımı değiştirmiş biri olarak yakinen tanıyorum. Hatta şu an bende arkadaki vida takılı değil. Depoyu egzosları sökmeden takabilmek mümkün değil gibiydi. Bir gün süren yorgunluktan sonra takmaktan vazgeçmiştim.
Su devir daim pompasını iyi hatırlattınız onu düşünmemiştim, değişeli 15 bin km olmuş 40 bin bakımında değişilmesi öneriliyor benimkini ilk defa 28 binde suyu yağa karıştırmaya başladığı için değişmiştim. Şu an için yağ deposu kapağında nemlenme ya da mayonez kıvamı beyazlık hiç yok ama bu kadar açmışken değişilebilir tabi. Devir daim seti; dişli, pim, şaft, pervane, iki tane o ringle geliyordu. O ringlerde sıkıntı değilde şaft oyululuyordu, eğer herşey yolunda ise bir 15 bin daha gidebilir ama değişmek iyi olur gibi.
Debriyaj sepetinin sökülmesi arkadaki yağ pompasının dişlileri ile ilgili sıkıntı varsa gerekliymiş, epey zaman önce bakmıştım anahtara gerek kalmadı
-
25 Nisan 2016, 15:51
#2138
Evet, Çıkan balatanın kalın olmasına ben de şaşırmıştım (balataları atmadım) yayları değiştirmediğimi, hiç kaşırmadığını söylemiştim ya; Şimdi ani yüklenmelerde biraz kaçırmaya başladı, yayları da değiştireceğim artık.
-
27 Nisan 2016, 12:10
#2139
Bu motor benim motosikletleri sevme sebebim. Küçüklüğümden beri yolda orada burada gördüğümde öylece bakardım.
Şu aralar hazır motor bakarken 15-16 civarında bütçem de varken, 2004 üstü ilanları gördüğümde acaba mı desem de çekiniyorum. ABS li olması beni cezbediyor. Ama o paraya alabileceğim ya çok yaşlı olacak ya da bana masraf açacak. Temiz olsa da kullanıma bağlı bakım yapmam gerekecek, acaba o zaman üzer mi diyorum. Bir de hayatımda sadece 125 lik motor (hatırı sayılır bir süre ve km ile) kullandığım için tecrübeden de çekiniyorum. Acaba bu seferlik de hayalimden vazgeçip duke 250 ye bakmaya devam mı etsem. Belki birkaç sene sonra... Hem o zaman o sevdiğin biri küçük biri büyük farlı modellerin fiyatı da düşmüş olur Kısaca kalbim orta sınıf enduro derken aklım ve bütçem 250 lik lere bak diyor.
10 sayfa falan okudum devam ediyorum okumaya. Selam vermek istedim. Daha çok monolog oldu bu tabi.
-
28 Nisan 2016, 10:00
#2140
İlk motorum olan regal raptoru (120 kg lık bir chopper oluyor kendisi) kullandıktan sonra 3 yıl ara verdim ve sonra F650gs aldım. Motoru teslim almaya giderken korkudan dizlerim titriyordu. Eski motoruma göre çok ağır ve çok yüksek olduğunu düşünüyordum. Yoğurtçu parkından kızıltoprak BP ye geldiğimde sanki yıllardır bu motoru kullanıyormuşum gibi hissettim. Bence idaresi çok kolay bir motor. Bacak boyu ektra kısa olmayan herhangi biri dakikalar içerisinde çok kolay alışır.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 7 kullanıcı var. (0 üye ve 7 misafir)
Bu Konudaki Etiketler