Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

f 650 hakkındaki tecrübeleriniz

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    28 Haziran 2006
    Selam. 2000 Model üstü Bmw F 650 Kullanan Ve Kullanmiş Olan Arkadaşlar.öncelikle Sormak Istediğim Tek Silindir Olmasindan Dolayo Vibrasyon Olayi Gercekten Abartildiği Gibimi Ne Olcude?yolculu Kullanimlarda Performansi Tatmin Edicimi? Bakim Ve Yedek Parca Bulunabilirliği Ve Maliyetleri Konusunda Bilgilerinizi Paylaşirsaniz Sevinirim.


    Saygilarimla;

    öncü Taşöz


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Prometheus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2004
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '14 BMW R1200GS
    5000 devir üstünde bir titreme oluyor evet ancak bu kullanım zevkinizi gölgelemeyecek ölçüde. Yani iş biraz amacınıza ve ne istediğinize bakar; uzun yolda az yakar (90 km sabit hızda 3.2; 120 km sabit hızda 4.3), süspansiyonları yumuşaktır yoldaki çukur ve tümsekleri kolay aşarsınız. Üzerine takacağınız bir TKC lastikle karda bile sürersiniz.

    Dediğim gibi eğer bu saydıklarım kafi ise size titreşimi farketmiyorsunuz bile, çünkü o zevk size unutturuyor. Diğer yandan ben V-Strom sürdüm çok az bir süre, artçı da oldum. Şahsi görüşüm arada dehşet verici bir fark yok. 600F mesela bu ikisinden de çok daha farklı derecede titreşimsiz, sebebi 4 silindir olması. R1200GS denemek istiyorum yakın zamanda, onun için 2 silindirli ama titreşim neredeyse yok diyorlar. Merak ettim ben de

    Eskiden F650GS'i olan ve şu an F650GS Dakar kullanan Adanalı bir arkadaşımız var. Sanırım daha detaylı yorum yapabilir size bu konuda. F650GS'i sadece 1 saat sürdüm ben.
    Onur Yollarda
    Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
    YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ

  3. #3

    Üyelik
    02 Aralık 2006
    Şehir
    9 Ay Ankara 3 Ay istanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 600f Hemde Gümüş...
    Simdi ben size farkli bi acidan F650 nin arka koltugundan tecrubeler yazıyım.
    Kuzenim kullanirdi bende arkada takılırdım.
    Arkası rahat benimgibi 1.75 adama gayet iyi. En uzun yolculugumuz 700km civari oldu daha cok gidicektik ama motor bozuldu =) onun disinda 2-3 tane 200-300 kmlik gezileye gittik. Ben arkadayken orman yollarina girdik camura bulandik tumseklerden atladik. 1 kerede aman ne rahatsizmis demedim.Vibrasyonu ben hic farketmezdim taki 1200gs e binene kdr =) ondan sonra farkli anliyosunuz ama oyle aman aman rahatsiz etmiyo.
    1 gezimizde 2 kisi 2 uyku tulumu 1 cadır 2 sırt cantasiyla beraber yolculuk yapabildik...

    Arka yolcudan izlenimler boyle.
    HONDA 600f -2008- >> Kawasaki Er6 N -2007->> Derbi 125 Nude -2006-

    Artik No Kawasaki Yes Honda =)

  4. #4
    tubis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2005
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Yamaha Cygnus L
    Öyle bi tecrübeye maalesef sahip değilim ama Şuraya da bi bakabilirsin..
    Neden TA olmasın
    Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
    'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>

  5. #5
    ozturk_sertac - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Şubat 2006
    Şehir
    ISTANBUL
    Motosikleti
    BMW F650 GS
    Ben yeni sayılabilecek bir süredir F650 GS kullanıcısıyım ama izlenimlerimi kısaca soruların yönünde anlatayım.
    - Vibrasyon ile ilgili olarak bir çok kişinin tersine ben Prometheusla aynı fikri savunuyorum evet bazı devir aralıklarında titreşimin farkına varacaksınız ama bu size ne uzun yolda ne de arazide alacağınız keyifin üzerinde bir rahatsızlık vermeyecektir. Hatta eğer kullanırsanız F650 titreşimlidir fikrini alıp bir kenara koyacaksınızdır.
    -Yolculu kullanımda gerek motor performansı ve gerekse denge açısında gayet keyifli ve başarılı bir motor.
    -Yedek parça ve bakım maliyetleri konusunda pek tecrübe etmemiştim ki sağolsun bir ruh hastası tarafından motosikletimin arka süspansiyon ayar valfinin hortumu kesildi, ve ben de bu durumla ilgili bir fikir edindim. Değiştirilmesi gereken arka süspansiyon seti ellerinde şu an olmadığından 15 gün gibi bir süre veriyorlar ki ben olağan bir süre olduğunu düşünüyorum. Fakat parça fiyatları açısından sanırım pahalı demek uygun olabilir. Servise gitmenizi pek gerektirmeyecek bir motor olduğu fikrindeyim. Garanti dışına çıkmış motorlarda ise muadil sarf malzemelerini bulup kendinizin değiştirmesi mümkün....

    Şimdilik aklıma gelenler bunlar...
    SERTAC OZTURK
    BMW F 650 GS/2006 *B Rh (+)*

  6. #6

    Üyelik
    28 Haziran 2006
    Değerli Görüşlerinizi Paylaştiğiniz Için Teşekkür Ederim
    öncü Taşöz

  7. #7
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    Pek BMW marka motosiklet tercih etmesem de, BMW Rider Academy'de aldığım eğitim esnasında F650GS kullandım. Dışarıdan son derece ağır ve hantal gözükmesine rağmen üzerine binip birkaç metre gitmeye başladıktan sonra kafamdaki bu izlenim tamamen değişti. Cüssesine göre hakimiyeti son derece kolay ve dengeli bir motor. Eğitimde yaptığımız bazı hareketler bu motorla imkansız gibi gözükse de hareketleri başarıyla yapabildim. Yedek parça olayını bilemem.
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.

  8. #8
    hakanz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    BMW F650 CS Scarver
    Tecrübeler F650 CS

    Öncelikle yol ağırlıklı kullanacaksanız F650 CS Scarver tavsiye ederim. Yolda pürüzsüz kullanım, hissetmeden vites değişimi ve daha az vibrasyon. Ayrıca zincir yağlama derdi yok hediyesi zincir dişli takımı bakımı yerine 60.000 km ömürlü kevlar kayış.

    Makina 3.750 devre kadar kuzu gibi, üzeri devirlerde çıldıran bir kurt. Prometheus'unda altını çizdiği gibi 5000 devirden sonrası rahatısz edicilikten çok uzak zarif bir titreşim. Zaten her enduro- (funduro) 130-140 tan sonra rüzgarda rahatsız etmeye başlar.

    Parça, servis masrafına gelince Sevgili Sertaç'la hemfikirim. İstanbulda yaşıyor iseniz ve aldığınız makina garanti sürecini doldurmuşsa Etilerde Saffet Beyi tavsiye ederim. Saffet bey bakım ve tamirini yaptığı her motora yavrusu gibi yaklaşan enteresan bir kişi. Sağlamlık ve kaliteden dolayı düzenli bakımlar dışında sorunsuz bir makina. Sonuçta Avusturyalı Rotax motor kullanılan bu makina zaten yiğitliğini ıspatlamış durumda. Yurt dışı sitelerde 70.000 de olanları için motor daha yeni açılmaya başladı gibi yorumlar var. Ayrıca bir çok dünya turu yapanların tercihi. Kimin ne dediğine kulak asmayın, herkes kendi fikrini söyler, kafanız çorba olur. Kısacası bu makinaya binecek sizsiniz ve kendi kararınızı kendiniz verin bunun içinde sadece alacağınız motor ne marka olursa olsun selesine oturun, gidonunu kavrayın veeee hissedin. Eminim BMW ise oturduğunuz motor felsefeniz değişecek.

    Kısacası bu bir "BMW". (Sanırım son cümle yeterli olmuştur.)

    Kazasız belasız günlere
    Saygı göster, saygı gör. Seviyesizlerden hep uzak dur!


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)