Hocam öncelikle yeni motorunuz hayırlı uğurlu olsun, iyi günlerde kullanın inşallah.
Sorununuz tahminen led ampul kaynaklı. Birkaç arkadaşta da 1200GS vardı. Park ampulü beyaz olsun diye led takınca motor lamba uyarısı vermişti aynı sizdeki gibi.
Hatta bir arkadaş far ampulünü sırf beyaz olması için led taktı onda da aynı uyarıyı verdi yine.
Gs serisi akım değişimini hemen algılıyor ve ampul patlak sanıp uyarı veriyor. Malum ledler normal ampulden daha az akım çektiğinden orayı denetleyen sensörler ampul patladı sanıyor.
Sizin sorununuzda led stoptan kaynaklı olabilir.
R harfi var sağ sinyalde sıkıntı olabilir..
Yine yaptın yapacağını 😂
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:31 ----------
Evet olabilir ilk fırsatta inceleyeceğim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:33 ----------
Olabilir bakacağım
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
Ramazan hocam 2010 öncesi 1200 Gs lerin arka teker porya garantiden Borusan da yeni tip ile değiştiriliyordu , eski sahipleri değişim yapmamış olabilir Borusan dan şase no ile sorgulat derim , uzun yıllar sonra bile bu değişim sağlanıyor internette okudum..
Arkadaşlar 2006 model motorum için yağ değişimi yapacağım . 10/40 diyenler var 20/50 diyenler var . İstanbulda kulllanıyorum genelde . Yağ ve yağ filitresi önerisi alabilirmiyim?
Hocam yağ filtresi olarak Mann veya Mahle öneririm. Alman motora alman malı filtre yakışır
Bi arkadaş 1200Gs motorunda mann filtre kullanıyor, yıllardır hiçbir sıkıntı yaşamadı. Sadece filtre orjinal olsun, yetkili bir satıcıdan alın, mann filtrelerinde çakması çıkmış, geçen yıl arabam için filtre alacakken bi firmanın sahte mann filtre sattığına şahit oldum.
Yağ olarak da tercih meselesi 10w40 da olur 20w50 de. Hatta ve hatta 10w50 , 15w50 de uygundur. Yine bir tanıdığım R1150gs motorunda 10w60 yağ kullanıyor, gayet memnundu. Sizin modeldeki 1200Gs de baskı balata aynı otomobillerdeki gibi kuru tip olduğundan ve yağ değmediğinden motor hiç yağ seçmiyor.
Bana sorarsan sırf hava soğutmalı olduğu için ve ayı gibi torklu olduğundan 15w50 kullanırdım. İstanbulda yaz sıcaklarında 15w50 bi tık daha iyi olacaktır diye düşünüyorum.
Tracer 900 motorumda 10w40 yağdan sonra motul 7100 15w50 yağ kullandım, motorda azda olsa titreşim azaldı, motor sanki daha stabil çalışmaya başladı gibi gelmişti bana ve çok memnun kalmıştım.
Ama dediğim gibi 1200GS klasik ıslak kavramalı motorlar gibi fazla yağ seçmiyor, kaliteli bir markanın 15w50 veya 20w50 yağı iyi olacaktır diye düşünüyorum.
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
Katalogda 15/50 yazıyor ben 10/50 Castrol tam sentetik kullanıyorum..yağ filtresi ise Hiflo HF164
Stop lambası orjinale dönecekse sinyallerden hata vermeye devam eder. Dirençle uğraşma bence fazla ısınır filan Allah muhafaza bela alma başına direk sinyal rölesini(flaşör) led uyumlu olan ile değiştirmen sorunu çözecektir. Bir de krank mili değişecek. Ustalar taş mı yesin.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:47 ----------
20w50 çok olmasın? 10w50, 15w50 castrol tam sentetik iyidir bence.
Filtre kodunu maalesef bilmiyorum, Shell'de 15/50 Full sentetik yağ bulmak daha kolay, maalesef 20/50 yağların geneli mineral bazlı belki sentetiği bulunabilir ama çok zor, kitapçığın önerdiğini kullanmak daha doğru olur yani oda 15/50. Yağ alırken üreticinin belirttiği sınıflandırmalara göre yağ almaya özen göstermenizi tavsiye ederim.
Bu arada Bmw otomobil ve motosikletleri için kullanabileceğiniz diagram web sitesini sizlerle paylaşıyım: https://www.realoem.com/bmw/enUS/sel...hive=0&series=
Bu linkteki diagramlardan parça kodlarına ulaşabilirsiniz, bu diagram çokca işime yaradı eminim ki sizlerede yarayacaktır.
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)