Jinlun JL-250 İnceleme ve testi
Reklamlar
-
Alacak olanlar, almak isteyenler ya da merak edenler için Jinlun JL-250 modelini 1.5 yıldır kullanan biri olarak bu motosiklet hakkındaki izlenimlerimi sizlerle paylaşmak istiyorum.
Motorumu Haziran 2005 ‘de teslim aldım. Şu ana kadar 11.300 km yol yaptım. İyisiyle kötüsüyle, huyunu suyunu sizlere aktarmaya çalışacağım. Bunları da kategoriler halinde yapmaya çalışacağım. Umarım işinize yarar.
Genel Görünüm ve Aksam :
Motorun genel olarak görünümü 250cc bir motora göre oldukça dolgun. Model olarak daha önce Suzuki için üretilen Marauder modeli baz alınmış. Marauder ismi de üretimi yapan fabrikadan geliyor. Suzuki Marauder modelinin üretimini bırakınca, üretim hakkını fabrikanın da sahibi olan Jinlun firması satın almış. Suzuki zamanında bu fabrikaya Marauder modelini fason olarak ürettiriyordu. Neyse tarihçe bu kadar yeterlidir sanırım.
Motora genel olarak baktığımızda bir çok parçasının plastikten olduğunu görüyoruz. İlk başlarda insana bu kalitesizliğin göstergesi gibi de gelse, günümüz modern motorların da ağırlıklı olarak plastik veya fiber malzeme kullanılarak üretildiğini hatırlatmak isterim. Plastik kullanmanın avantajları; hafif bir malzeme oluşu, darbe emiciliğinin metale oranla fazla oluşu, paslanma gibi bir durumu olmaması ve en önemlisi ucuz oluşu diye sıralayabiliriz. O yüzden motorun çamurlukları, yan kapaklar, çantalar falan hep plastik. Ancak özellikle çantalardan ilk fırsatta kurtulup yerine deri yan çantalar takmanızı öneririm. Sebebine gelecek olursak, plastik yan çantalar hem estetik olarak kötü durmakta, hem de rahatsız edici derecede ses yapmakta.
Motorun üzerinde standart olarak motor koruma demiri geliyor. Ayrıca çantaların orada da koruma demirleri mevcut. Düşme anlarında işlevlerini tam olarak yerine getirebiliyorlar. Benim ciddi bir düşüşüm şu ana kadar olmamasına rağmen çevremde daha ciddi düşüşler yaşamış ama ne motoruna ne kendisine bir zarar gelmeden ayağa kalkmış bir cok Jinlun kullanıcısı arkadaşım oldu. Size önerim koruma demirlerini çıkartmamanız. Bence estetik olarak da motoru kötü göstermiyor, hatta daha hacimli bile gösteriyor diyebilirim.
Standart olarak gelen ön cam malzeme olarak biraz çabuk kırılabilmekte. O yüzden ayar yapayım derken vidaları gevşettikten sonra sıkma aşamasında ayarı biraz kaçırırsanız camı çatlatmanız işten bile değil. Ayrıca dalgalı formu nedeni ile cam yüksek hızlarda dengeyi sağlamada ve düz gidişte olumsuz etkiler yaratabiliyor. Camı çıkararak kullanırım derseniz de bu sefer ciddi manada rüzgar alıyorsunuz. Ancak, zaten yüksek süratler için tasarlanmamış olan bu motorda rüzgar yüzünden düz gidiş problemi de öyle tehlike yaratacak boyutta değil, kısa zamanda alışıyorsunuz.
Arka yolcunun konforunda önemli bir payı bulunan sisi bar, motorda standart olarak gelen bir diğer aksesuar. Boyut olarak alışık olduğumuz giwi vs. Gibi kaliteli sisi barlara nazaran biraz ufak da kaçsa yine de iş görüyor. Ancak biraz kilolu ve iri artçıların, arkaya dayanma esnasında fazla geriye yüklenmeleri halinde sisi barın kırılabildiğini duydum. Benim motorumda böyle bir sorun yaşamadım. Ancak cok iri artcılarım da oldu sayılmaz. Genelde bayanlardı..
Motorun bazı parçalarının montajında kullanılan civata ve vidalar oldukca kalitesiz secilmişler ve cok kısa sürede pas tutuyorlar. Üşenmezseniz bu vida ve civataları cok az bir masraf yaparak paslanmaz olanlarla değiştirebilirsiniz. Ama motor kısmı ve yürüyen aksam gibi hayati parçaların malzemesinde bu güne kadar hiçbir paslanmaya rastlamadım.
Sürücü için ayaklıklar ve salıncak sistem vites levyesi konulmuş. Alıştıktan sonra bu sistemdeki vites levyesi cok büyük konfor oluyor. Ayakkabılarınızın burun kısımları yıpranmıyor en azından..
Koltukların icindeki sünger malzemesi ve deri kalitesi ise cok iyi değil. Özellikle 0 km bir motor almışsanız, olcukça sert olan sele nedeni ile poponuzda uzun yolculuklar sonunda agrı duyabilirsiniz. Zamanla sele yumuşuyor ve daha konforlu bir yolculuk imkanı sunuyor (vibrasyonu saymazsak).
Kullanım, Güvenlik ve Performans:
Motorun kuru ağırlığı 140 kg. Olarak veriliyor broşürde. Yakıt, yağ vs. Derken 160 kg diyelim. Çok ağır olmaması nedeni ile her boy ve kiloda kullanıcının kullanabileceği bir motosiklet. Sele yüksekliği de 1.60 boyundaki bir bayanın bile ayaklarının yere temas etmesine rahatça izin veriyor. Motoru çalıştırmak için yan sehpayı kapamanız yada boş vitese almanız gerekiyor. Motorun üzerinde birçok motorda olduğu gibi boş vitesi gösteren yeşil bir N ışığı mevcut. Ancak kimi zaman boşa geçmiş gibi bu ışık yansa bile motor boşa geçmemiş olabiliyor. Bu durumda marşa basınca motor ileri dogru hareket edip yan sehpadan kurtulup düşebilir. Siz siz olun boşta olduğuna emin olduktan sonra yan sehpada calıstırın. Neyse devam edelim. Rölanti ayar vidası motorun sağ tarafında karbüratörün altında, elle rahatca motordan inmeden dahi ulaşılabilecek bir yerde bulunuyor. İlk çalışma anında özellikle soğuk havalarda jigle kullanmak şart. Sıcak havalarda jikle kullanmadan da motor çalışabiliyor.
Motoru çalıştırdık, hareket etmek için 1’e attığımızda motor stop ederse ayaklığı açık unutmuşuz demektir J Motorun 1. vitesinde çekişi oldukça yeterli. Tam yüklü ve artçı dahi olsa her tür yokuşu rahatlıkla çıkabiliyor. 2’ye geçmede bazen sorun yaşatabiliyor. 2’ye atıyorsunuz, birkaç metre gittikten sonra ısrarla boşa geçmekte direnebiliyor. 3-4-5. viteslerde böyle bir sorun yok. Devir saati bulunmayan motorda, biraz gaza yüklenip devri arttırdığınızı hissettiğiniz zaman vibrasyon başlıyor. 0 km aldığınızda oldukça yüksek olan bu vibrasyon zamanda biraz daha azalıyor. Ancak asla tamamen yok olmuyor. Cruiser tipi motorların büyük cogunlugunda vibrasyon normal kabul edilir ancak Jinlun’da bu normal seviyenin biraz daha üstünde bir vibrasyon mevcut. Özellikle artcı ile 90-100 km/h gibi hızlarda seyretmek isterseniz, arkanıza aldığınız arkadaşınız bir süre sonra sizin için cok guzel seyler dusunmemeye başlayabilir. Zira, artcı sizin hissettiğinizden daha da fazla vibrasyon hissediyor, popo ve ayakları uyuşacabiliyor. Tek kişi iken 80-90 gibi hissedilir seviyeye gelen vibrasyon 100-110 gibi iyice tavana vuruyor. Daha sonra sanki biraz azalıyor. (5. vites) Motordaki vibrasyondan dolayı zaman içerisinde vidalarda gevşeme olabiliyor. Bu yüzden düzenli aralıklarla motorun vidalarını sıkmakta veya kontrol etmekte fayda var.
Motorun performansı hakkında bilgi vermek gerekirse, 1. 2. ve 3. viteslerde çekişi kendi sınıfındaki motorlar için yeterli seviyede. 4. vites de yine kendisinden bekleneni veriyor diyebilirim. Ancak 5. vitese attıktan sonra güçlü bir çekiş beklememek gerekiyor. Özellikle hafif de olsa rampalara geldiğinizde vites 5’den 4’e düşmek istediğini belli ediyor. Ani vites kucultmelerle motoru ivmelendirmeye calismak da pek işe yaramıyor bu motorda. Söz gelimi 70 ‘le giderken 4’den 3’e cekeyim de fırlayayım şu aracı sollayayım derseniz yalan olur, 3’e cektiğiniz motor bas bas bağırmasına ragmen bir yere gitmiyor, hicbir yere fırlamıyor. Özellikle artcı ile rampa yukarı sollamalarda cok dikkat etmenizi oneririm. Cok güzel bayılıp kalabiliyor rampada. Hızmetre’de maksimum 160 km/h gorunse bile bu motorun bu hızlara ulaşması mümkün değil, güvenli hiç değil. Motorun rğzgarsız havada düz yolda çıkabileceği maksimum sürat 130 km/h. Biraz rüzgar varsa bu 120-115 km/h hızlara düşebiliyor. Çevrenizde 150-160 gibi hızlar yaptığını iddia eden Jinlun sahipleri var ise onların kadranları yüzünden böyle hızlarda gittiklerini sandıklarını size rahatça söyleyebilirim. Keza birkaç Jinlun sahibi arkaşla beraber yola çıkıp kadranlarımızı denediğimizde hepimizde farklı hızlar okundu. Ben 80 km/h iken arkadaşımın motoru 100 km/h bir diğerinin 105 km/h gösteriyordu. Birkaç güvendiğim araba ile de yaptığım testlerde kendi motorumun kadranının oldukca guvenilir bir gostergesi oldugunu gordum. Bu hız degerlerini de ona göre yazıyorum.
Motorun fren sistemi gerçekten çok başarısız. Ön fren tek disk tek kliper, arka ise kampana. Ön fren kolunda ne kadar ayar yaptı isek ( sadece benim motor degil başka jinlunlar da) istenilen hassasiyeti yakalayamadık. Tam performanslı olarak ön frenden yararlanmak mümkün olmuyor. Bu hassasiyet yakalanamadığı için ani frenaj durumlarında ön tekeri kilitlemeniz söz konusu. Bu sebeple araçları cok yakın takip etmemenizi öneririm. Arka fren ise motoru hafifçe yavaşlatmaktan öteye bir işlev görmuyor. Kimi zaman fren levyesinin üstüne bile çıksanız arka fren tay tay yavaşlatmaktan başka birşey yapmam ben diye bağırıyor size.
Motorun üzerinde standart olarak gelen Duro marka, ön 110 arka 130 kalınlıktaki lastikler ise motorun özelliklerine göre yeterli performans gösteriyor. Yağışlı havalar, su birikintileri, toprak yollarda dahi dikkatli kullanımlarda sorun çıkamıyor. Virajlarda limitleri zorlamadığınız sürece yola yeterli tutunmayı sağlıyor. Zaten cruiser tipi bir motorda virajları cok zorlamanın da anlamsız olduğunu düşünüyorum.
Motorun orjinal egzozu oldukca sessiz, ses isteyen birçok insan susturucuları çıkartma yoluna gidiyor. Ben de motorum trafikte fark edilsin diye egzozu asimetrik olarak kestirip alt üst her bir egzozda bulunan 4’er susturucudan 2’şer tanesini çıkarttırdım. Çok kaliteli bir ses elde edilmese bile trafikte fark edilmenize yardımcı oluyor. Yolda uzun süreli kullanımlarda kulağınızı rahatsız edebileceğini de hatırlatmak isterim. Konu egzozdan açılmışken, egzozlarda kimi zaman susturucuların olduğu bolumdeki bağlantı yerindeki kaynakların vibrasyondan olduğunu tahmin ettiğim kopmalar yaşanabiliyor. 1.5 yıl içerisinde egzoza içten 2 kere kaynak attırmak zorunda kaldım.
Motorun farları gece karanlık yollarda yeterli aydınlatma sağlamıyor. Bu sebeple far aynasında biraz modifikasyon işe yarayabiliyor. Ayrıca ampulu de daha guclu bir ampulle değiştirmek faydalı oluyor. Yine de yeterli bir aydınlatma sağlamadığını düşündüğümden, ek olarak sis farları bağlattım. Çok karanlık yollarda faydasını göebiliyorsunuz. Ama bu sis farlarını devamlı açık tutmak akünüzün bitmesine neden olabiliyor.
Yakıt tüketimi olarak sınıfındaki diğer motorlar ile ortalama aynı oranda yakıt tüketiyor. Bu da 100 km’de yaklaşık olarak 3-3.5 litreye tekabül ediyor.
Motorda yağ filtresi olmaması nedeni ile japon motorları kadar uzun süre aynı yağı kullanamıyor. Yağınızı 2000 km. De bir değiştirmeniz gerekiyor.
Sonuç :Fiyatı düşünüldüğünde bazı olumsuzluklarına rağmen yine de benim düşünceme göre verdiğinizin karşılığını size sunuyor. Ufak tefek olumsuzluklara rağmen beni 1.5 yıl boyunca hiç yolda bırakmadı. Garanti kapsamında 2 kere benzin tankım değiştirildi. 1. değişimin sebebi sızdırma idi, ikinci değişim sebebi ise vibrasyon nedeni ile şasiye sürten tankın alt kısmında delinme oluşması idi. Distribütör firma garanti kapsamında yapılan değişiklikler için hiç sorun çıkarmıyor ve uzun süre bekletmiyor. Bu önemli bir artı. Özellikle motora yeni başlayan, bütçesi kısıtlı olup da sağlam bir motosiklete binmek isteyen kullanıcılara tavsiye edebilirim.
Cenk MENDERES
Kralını tanımam. Edirne Motorcycle Club!!!
Reklamlar
-
SADAKAT NEDİR BİLMEM KİMSENİN GÖLGESİNDEN GEÇİNMEM HİÇ KİMSEYEDE EYVALLAHIM YOKTUR BU CANI ALLAH VERDİ ANCAK ALLAH ALIR EMİR OLUNDUĞUNDA VAKTİ GELDİĞİNDE KOŞA KOŞA GİTMEK NASİP OLUR İNŞAALLAH
-
-
[i][u][b]''''GERCEKCI OL İMKANSIZ OLANI İSTE'''' 34 AZ 3637 TEK ASKIMM MOTORUM HERSEYIMMM.
AMA MALESEF SATIYORUM.....[/b][/u][/i]
[b]Denize ve Özgürlüğe[/b]
-
BUnReCU adlı üyeden alıntı
paylaşım için teşekkürler...
arkadaşınla olan foto süper
o objektife bakıyo, sen bakmıosun
(tabi eğer bu foro dururken çekilmişse komik) bunu da belirtmeliyiz tabi
Hayır o motor giderken yandaki motorun artçısı tarafından çekildi. Artçım yani Ersen biraz komik çıkmış resimde kabul ediyorum. Yani durmuyorduk merak etme
Kralını tanımam. Edirne Motorcycle Club!!!
-
sayın cenk aynı motordan bende bir yıl kullandım her şeyiyle anlattıgınız gibi katılıyorum yalnız ilk çalışmada biraz ugraştırıyor selamlar
-
cın mallarının ıcınde en gosterıslı motor bence
derı cantaları ıyı dusunmussun sınyaller kasıste cok kotu vuruyor cunku
arka amatsorlerın mesafesı cok kısa cok vuruyo
bu motorun lastıklerı cok guzel cırajlarda cok rahatım
arka fıren konusunda cok haklısın
on fıren tek taraflı oldugu ıcın sola ekıyor ama asla anı fıren yapma pompalayarak kullanmaya calıs o zaman ıyı sonuclar alırsın
ondekı camı sokmenı tavsıye edesın cok buyuk ve ruzgarlı havada cok sallıyor camdan cazgecmem dıyorsan kucuk bır cam dene
-
eline agzına saglık dediklerine bir e bir katılıyorum paylaşımın için sagol
-
sağol CENK...arkadaşların bu tarz bilgilere ihtiyacları olabiliyor...BMW 650 arıyormuşsun diye duydum...Hayırlı olsun şimdiden...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
-
Özellikle artcı ile 90-100 km/h gibi hızlarda seyretmek isterseniz, arkanıza aldığınız arkadaşınız bir süre sonra sizin için cok guzel seyler dusunmemeye başlayabilir.
Bu konuda taamamen katılıyorum viper_1 arkadaşımızla yaptığımız yolculukdan sonra artçı almama kararı aldım
-
çok güzel bir yazı olmuş. teşekkürler
-
ersen abi de kıyak çıkmış hani
güzel bir yazı olmuş eline sağlık tebrikler.
bir de gebze de jinlun servisi nerde?
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
-
jinlun kendi motor u yapmiyordur herhalde
motosikletin motoru lifan olabilirmi?
-
scooter dan sonra alıcağım 2 ci motor bu olucak ardından da kawasaki ninja zx istiorum
-
jinlun 250 marauder yardım
gayet güzel çalışan motorum yıkanıp temizlendikten sonra çalışmadı.marşa basıyorum ama çalışmıyor.önce buji,karbüratör gibi yerlerden şüphelendim tabiki.ama heryer kontrol edildi,bujiler,karbüratör tertemiz,bujiye elektrik geliyor.vurdurarak çalıştırıyorum fakat bir süre sonra bi anda stop ediyor.birde ilginç olan boş vites ışığı sürekli yanmaya başladı ve boş vitese geçirmeye çalıştığım anda stop ediyor motor.acil yorumlarınızı bekliyorum
GÜCÜN BİLGİ OLMADAN HİÇBİR DEĞERİ YOKTUR.
-
boş muşurunda su varsa kısa devreden dolayı lamba yanabilir.indüksiyon bobinine de su gitmiş olabilir.bunlarıda kontrol etmeni öneririm kolay gelsin.
-
önder geçmiş olsun bugün ramazan amca anlattı inşaallah düzelir
SADAKAT NEDİR BİLMEM KİMSENİN GÖLGESİNDEN GEÇİNMEM HİÇ KİMSEYEDE EYVALLAHIM YOKTUR BU CANI ALLAH VERDİ ANCAK ALLAH ALIR EMİR OLUNDUĞUNDA VAKTİ GELDİĞİNDE KOŞA KOŞA GİTMEK NASİP OLUR İNŞAALLAH
-
eroldayı adlı üyeden alıntı
önder geçmiş olsun bugün ramazan amca anlattı inşaallah düzelir
teşekkürler erol abi.altından önemli birşey çıkacağını sanmıyorum çünkü yıkama ve temizlikten önce güzel çalışıyodu.
siteden gerekli desteği göremeyince servise başvurduk.bakalım çabucak halledebilecekler mi? bu havaları kaçırmak istemiyorum çünkü
GÜCÜN BİLGİ OLMADAN HİÇBİR DEĞERİ YOKTUR.
-
Kaiser senin motorun hakkında fazla bir bilgim yok ama büyük ihtimal bir yerlere su kaçırmışsın. İnşallah ateşleme beyni değildir su kaçırdığın yer. Bazı motorlarda yan ayakta ayak açıkken motosikletin çalışmasını engelleyen bir müşür oluyo onda kısa devre olabilir. Yıkamadan sonra bu tip arızalar olabiliyo eminim önemli bişey değildir ama can sıkıcı bir durum tabiki.
Motorunu yıkamaya götürdüğünde basınçlı su tutmalarına izin verme. Normal su sabun ve bezle yıkayabilrisin ama basınçlı su elektrik arızasına yol açabiliyor.
Marşa bastığın zaman marş motoru çalışıyor mu? Yoksa sadece tık diye bir sesmi geliyor?
Farların kornan düzgün çalışıyomu kontağı açınca yoksa zyıflar mı. Hiç çalışmıyolarsa kısa devre olabilir.
-
marş motorum düzgün çalışıyor,farlarım kornam düzgün.bujiler kontrol edildi elektrik geliyor,karbüratör temiz.beyinde bir problem görmedik.açıkcası bu aksamda hiçbir problem göremedik.sadece farklı olan şey,vurdurarak çalıştırdığımda, boş vites ışığının sürekli yanık kalması ve boş vitese geçtiği anda stop etmesi.
GÜCÜN BİLGİ OLMADAN HİÇBİR DEĞERİ YOKTUR.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler