Asya Motor Scooter'ları Hakkında
Reklamlar
-
12 Haziran 2005, 03:03
#1
Admin
Asya Motor AS 150 T1 & AS 150 T & AS 125 T Hakkında Bütün Yazışmalar Bu Başlık Altında Toplanıyor.
Asya Motor AS 125 T
Asya Motor AS 150 T
Asya Motor AS 150 T1
Bu başlığa yazı yazmadan önce aşağıdaki kuralları lütfen okuyun ve bu kurallar doğrultusun cevap yazın...
* Bu başlık altına Asya Motor AS 150 T1 & AS 150 T & AS 125 T modelleri dışında başka marka ve model hakkında yazı yazılması yasaktır. Bu tarz yazılar ve konu dışı yazışmalar uyarı yapılmaksızın silinecektir.
* Modeller hakkındaki sorularınızı yazmadan sonunuzun başına Soru: yazınız (örn: Soru : As 150 Zatın yakıt tüketimi nedir?)
* Sorulara cevap vermeden önce yazınıza soruyu quote(alıntı) yaparak ilave ediniz. Vermiş olduğunuz cevabın başına Cevap: ibaresini ekleyiniz.
Örn:
ahmet adlı üyeden alıntı
Soru : As 150 Zatın yakıt tüketimi nedir?
Cevap: 100km 3.5lt
* Başlığa mesaj gönderirken, boş mesaj göndermek, konuyla alakası olmayan mesaj göndermek, +1, bencede, güzel, gibi belli bir amacı, paylaşımı olmayan mesaj göndermek,altalta aynı içerikli veya ayrı içerikli mesaj atmak flood oldugu için yasaktır. Aklınıza sonradan bir şey gelirse mesajınızın altında cevap yoksa önceki mesajınızda DÜZENLE butonuna tıklayarak o mesajına ekleme yapınız... Flood içerikli mesajlar silinir. Tekrarı halinde kullanıcıda art niyet tespit edilirse forumdan uzaklastırılır.
* Yazmış olduğunuz cevabın detaylı olmasına ve vermiş olduğunuz bilgilerin tatmin edici düzeyde olmasına dikkat ediniz. Gerekli sepebleri belirtilmeyen açıklamasız yanıtlar silinecektir. ( Örn: Bu motor yaramaz bence sorunlu... gibi sebep beliriltilmeyen kısa mesajlar silinecektir.)
* Forum sayfalarının bütün herkese açık olduğunu ve mesaj trafiğinin yoğunluğu göz önüne alındığında moderatörlerin ve adminlerin her mesajı kontrol etmesi mümkün değildir. Birbirimizi ve yöneticiler bilgilendirerek oto kontrol sistemi daha düzenli ve güzel bir foruma sahip olabilir. Şimdiden Teşekkürler.
* Şikâyetler , istekler ve önerileriniz için...info@motosiklet.net
Reklamlar
-
15 Haziran 2005, 13:50
#2
arkadaşlar motorunuz hangi marka olursa olsun şuna dikkat edin
En ufak bir problem çıksa civatadan yağ a kadar servise gittiğinizde mutlaka ama mutlaka tutanak tutturun yok eğer garanti belgesi yanınızda değilse boş bi kağıda en ufacık dahi olsa yapılan işlemi yazıp altına imzaa attırın servise ÇOK ÖNEMLİ BİR HUSUS
-
16 Haziran 2005, 05:06
#3
Aklıma gelmişken...
Bilenler bilir. Otomobillerin makinalarından aldığı verimi hesaplamak için basit ve genel bir formül vardır. Kg/hp... Aracın kilosunu, beygir gücüne böldüğünüzde çıkan sonuç, 12'den ne kadar küçük ise o kadar verimli, 12'den ne kadar büyük ise o kadar verimi düşer.
Bu olay, düz mantık ile motosikletlerde de aynıdır bence. Bundan yola çıkarak:
T-1 kilosu 132/beygiri 9,5=13,8
Hani demiştik ya, kasaya motor biraz ufak diye, bu da bir anlamda sağlaması oldu.
Ama bunu birçok otomobil üreticisi de yapıyor. Mesela Passat 1.6 ve Vectra 1.6
Zaten gidecek yol mu kaldı, görüntü olsun yeter. Artık yeni trend bu abicim
-
17 Haziran 2005, 00:24
#4
lastik konusu tekrar : dikkat piyalepaşa bulvarı (e5 ten kasımpaşaya inişte ) sabahları yol kenarlarında sulama var sol şerit ve aşağı bölgelerd sağ şerit ıslak oluyor. Hızla viraja girerken dikkat yerde birşeyler ararken bulabilirisiniz. Ben bu sabah yerle tanışma şerefine erecektim. Ucuz atlattık. Islak zeminde kesinlikle kullanmayın .
:
-
26 Haziran 2005, 02:51
#5
Ya ben röfleliyim ya. %50 sarı,%50 siyah.. hatta %60 siyah dikkatli bakarsanız.
Asfalta yapışmadan motorcu olunur mu ki?
-
26 Haziran 2005, 02:53
#6
150 Zat kullanıcılarında bunu duydum ama bizimkilerde (125T'i bilmem) böyle birşey yok. Denedim....
-
26 Haziran 2005, 02:54
#7
Ya zaten olayda saçmalık olduğu aşikar da ayıp olmasın diye sordum. 150 T almayı düşünen kardeşler: Bu motor 100 km'de 3 litrenin üzerinde yakıt tüketir. deposu 15 milyona dolar (6 lt). bir depoyla da 160-170 km gidersiniz söyliim. asyamotora sorarsan 100 km de 2.7 litre tüketiyo. Belki de bunu motorun üzerindeki km göstergesine göre hesaplamışlardır. Çünkü gerçek anlamda 100 km yol gittiğinde benim motorda 125 km gitmişin gibi gösteriyo. Km göstergesini otoryallardaki 5 km'lik Baz tabelalarından kontrol edin. Benimkisi 5 km de 1200 metre civarında fazla gösteriyo. Tüm AS 150 T sahipleri sonuçlarınızı bekliyoruz. Muhtemelen hepsi hatalı çıkacak.
-
26 Haziran 2005, 13:19
#8
oooo topic e bak bee, çoşmuşuz vallaa,
yavv kusura bakmayın, motoru alınca gezmekten yazamadım vallahi,
benzin sarfiyatı konusundaki ilk fikrimi söyleyeyim,
depoyu aldığım gün 95 oktan ile tam 28 ytl ye dodurdum.
190 km yol yaptım, benzin ibresi en alta kırmızı kutucuğun en üst noktasına geldi, depoyu yine fulledim. tam 17.33 ytl ye doldu. yani ortalama 0.092 ytl( yani 92.000 TL ) yakmışım km de. buda rodaj için iyi bir rakam.bu arada artık 98 oktan alıcam.
motor soğukken ilk çalışmada, çalıştıktan sonra hafif gaz vermek gerekiyor. benim otom jigle sorunlumu ne anlayamadım. yaklaşık 30 saniye elle hafif gaz verdikten sonra herşey normal. bunu 300 bakımda hallettiricem.
cuma akşamı beşiktaşa giderken yağmur yağdı. ARKADAŞLAR YAĞMURA ÇOK DİKKAT.bizim laztikler ıslakta iğrenç, zaten biliyosunuz ,ben yine hatırlatayım dedim.
dün iki arkadaşım 125 t sini teslim aldı, ben bi test edeyim dedim, biri sarı renk, renk le alakası yok ama motorun adını sarı roket koyduk. yerinden bi fırlama var, kendini arkaya yasla kafası kalkacak gibi oluyor. diğeri siyah onunki öyle kalkmıyor ama siyahında frenleri iyi. ancan su bi gercek t1 in fren leri çok daha üstün.
uzunyol merakı olanlar için, dün maslak servite bi abiyle tanıştım( yaşı yaklaşık 40 ) t1 i alalı 1 ay olmuş km 4196. neyaptın abi dedim. iki kere marmarise gittim dedi. çok rahattı dedi, şişme yığılma vb gibi hiçbir sorun yok dedi, yolda 95-100 gidiyorum dedi, hiç bişe olmuyo dedi. tabi ben ne kadar yaktı diye sormayı unuttum. ama adam dediki herkeze tavsiye ederim. alanı mahcup etmez dedim.
yine bi başka kişiyle tanıştım. adamda varadero var. günlük kullanım içim t1 almış. bayya memenun. tek dediği verdiğim paranın çok çok üstünde fayda sağlıyor dedi.
bu görüşleri duyunca insan baya mennun oluyor.
bu arada burgman400 ü merak eden varsa yina dün biriyle tanıştım, burgmanı bayaa bi anlattı. km de yakaşık 150 bin yakıyor dedi. 2 kişi ile 170 i rahat görüyor dedi. parçası pahalı dedi, ilk alırken fiyatı da pahalı dedi. ama çok sağlam dedi. ( bunları sadece merak eden olursa diye yazdım)bilg.
kappa 35 çanta almıştım onu taktım, felaket zıplama yapıyor. arka amortisörlerin bağlantı vidalarından ince ama sağlam bi ayakla arka seleyi destekleyecem. yoksa sele kırılacak valla.
bu arada kız arkadaşıma la bindik. iki kişi inanılmaz rahat. arka amortisörü 2 kişi için ayarlamışlar sanırım. hafta içi nam amortisöre uğrayıp, arka amotisör için ne yapa biliriz fiye sorcam. önderen gayet memnnunum.
seleyi açarken 2 anahtarıda eğdim. gidip çelik bi anahtar çektiricem. yoksa ben bu anahtarlarıı kesin kırarım.
oyyy, baya birikmişim. uzunmu yazdım ne. hepinize selamlar. malum hava güzel dışarı çıkma vakti. herkeze selamlar. kazasız belasız sürüşler dilerim.
not. max yaptığım sürati merak eden olursa ortamama 70 i hiç geçmedim. rodaj bitinde onada bakcaz artık.
aklıma geldikce yazıyom, 125 t ile yan yana gidiyoruz. onun gösterge 45 km yi gösteriyor, benim t1 inki 37 yi (yaklaşık ) gösteriyor. bunu diğer 15t ilede deneyeceğim. bakalım kiminki yanılıyor.
-
27 Haziran 2005, 00:17
#9
Selamlar herkeze,
Arkadaşlar T ve T1 için epeyce konuşuldu. Kimisi böyle motor olmaz olsun dedi, kimisi de motorunu övdü hatta 1.7 lt ile 100 km gittiği bile çıktı ortaya. Asya motor ile ilgili genel bir değerlendirme yapmak istiyorum. Bu firma bayileriyle birlikte tam bir türk mentalitesiyle yönetilen firma. dolayısıyla işler profesyonel olmaktan çok uzak, esnaf-müşteri, abi-kardeş şeklinde yürütülüyor. Bana sorarsanız firmayla ilgili asıl sıkıntı bundan kaynaklanıyor.
Motorun kendisiyle ilgili sıkıntı ise çin malı oluşu (motorla ilgili sorunları asyamotora yüklememek lazım çünkü asyamotor üretmiyor). Çin malına bu kadar önyargılı yaklaşılmasının bir sebebi var elbette. Çünkü adamlar düpedüz üçkağıtçı. Sadece motorda değil tüm sektörlerde üçkağıtçı. İşgücü aşırı ucuz olduğu için ve serbest ekonomiyle yönetilen bir ülke olmadığı için çin yönetimi her türlü illegaliteyle dünyaya kafa tutuyor. Avrupanın çin mallarına kota koymaya uğraşmasının sebebi de bu aslında. Amerikanın da korsan çin cd leri yüzünden epey başı ağrımıştı. Adamlar hiçbir lisans, kalite belgesi almadan üretim yapıyorlar. Sözgelimi AS150 T için adamlar utanmadan ön çamurluğa koskoca ABS yazısını yapıştırmışlar. Bir allahın kulu bana bu motordaki abs yi ispatlayabilir mi?
Honda, suzuki gibi kendini ispatlamış bir marka satın aldığınızda ise aldığınız ürün her yönüyle test edilmiş, çeşitli kalite belgelerini almış bir ürünü satın alıyorsunuz. Harput firmasını bilirsiniz fuarda standlarını ziyaret ettim. Victory modeli As150 T nin birebir aynısı. Babam victory aldı her yönüyle kıyasladım birebir aynı. Tek fark harputa alarm takmışlar. Fuardaki broşüründe bu motor için max hız için 128 km/h ve gücü için de 13 beygir yazmışlar. Düpedüz külliyen yalan. Yine aynı stantta aynı motor için düzenlenmiş başka bir broşürde aynı motor için 10 bg ve max 85 km/h yazmışlar. Oradaki yetkiliye sordum nedir bu yaman çelişki hangisi doğru diye bana 128 km/h 13bg ın doğru olduğunu söyledi. Ya bunları denetleyen bir kuruluş yokmu? Amerikada böyle bişey yapsalar dava açar tonla tazminat kazanırsınız. O motor 128 km/h yaparsa ben de koşarak 90 yaparım.
Neyse bir de madalyonun öteki yüzü var tabiyki. Bu ucuz malların olumlu tarafları da çok var. Yıllardır isim yapmış, tüketiciyi inek gibi sağan önemli markalar rekabet için fiyatlarını en azından belirli seviyelerde tutmak zorunda kaldılar inmeye de devam edecek. Ben AS150 T yi başıma gelebilecek olumsuzlukları göz ününde bulundurarak satın aldım ve yanılmadığımı gördüm. Egemotordan bir garanti belgesi alabilmek bile nasip olamadı yok elimizde kalmadı, kargoda, bitti vs. şeklinde oyalandım. Ama sanırım buradaki herkesin olduğu gibi benimde asyamotor alırken ana kriterim fiyatı oldu. Yoksa bir burgman ile T1 aynı fiyatta olsa kim gider asyamotor alır? bırak burgmanı titan ile T1 aynı fiyatta olsa herkes gider honda titan alır. Uzun lafın kısası olaylara biraz daha objektif bakmak, doğru değerlendirmeler yapmak lazım derim.
Kalın saglicakla.
-
27 Haziran 2005, 10:43
#10
Arkadaşlar günaydın malum memuriyet durumlarından hafta sonu yoktum, güzel muhabbetler çıkarıp topiği uçurmuşsunuz. Tebrikler. Hafta sonu yapmış olduğum yakıt testinin sonuçlarışöyle;
Benzini taşana kadar doldurup Km Sayacını sıfırladım. iki gün sonra tam 100 km ye geldiğinde benzincide idim. aldığı benzin tamı tamına 11,90 YTL yani yuvarlamayla 1 km başına 120 bin lira YAKIT SARFİYATI var.
CGL 125 im 85 bin lira yakıyordu, cglnin 150 cc olduğunu varsaydığımızda bu tutar 100 bin liraya çıkar + rodajı tamamlanmış motor.
Benim tahminin. (motorum 300 Km de) 1000 km yi geçince ve tüm ayarları emisyon rolanti gibi, bu sarfiyat ayarların iyi oluşuna göre 100 bin ile 110 bin lira arasında değişir. Bu da yakıt açısından çok iyi. Yani cgl nin şanzuman artısını saymazsak hemen hemen eşit gibi bir durum ortaya çıkıyor.
İlk aksesuar olarak far içinde bulunan park lambalarını mavi lambaya çevirdim. Akşam karanlığında küçük ilçemizde parklarla dolaşıyorum çok şık bi görünüm oldu.
Ayrıca yağ önerileri için mesaj yazan tüm arkadaşlara teşekkür ediyorum. Motorcu arkadaşlarımla yaptığım görüşme neticesinde Castrol 15x50 4T motor yağının ideal olacağını castrolün bu yağı 4 zamanlı bu tip düşük cc motorlar için ürettiğini tespit ettik servisimizde tamam kardeş iyi bi seçim dedi.
ELMASDAĞ , yeni elcik ve aynalar gayet şık olmuş, yanlız motorun koltuk arkalığını nereden aldığını ve nasıl uydurduğunu merak ettim bilgi verirsen sevinirim. Hepinize iyi sürüşler
-
27 Haziran 2005, 13:59
#11
Arkadaşlar dün kilyos a gittim motoru park edip 4-5 saat kadar sonra döndüğümde hüsrana uğradım motor marş basmıyordu ayaktanda çalıştıramadım uzun süre uğraştıktan ve sağolsun çevredeki motorcuların çabası tam sonuçsuz kalmışken bir aygaz bayisindeki arkadaş sağolsun arka ve ön freni sonuna kadar aynı anda sıkarak marşa bastı ve çalıştı böle oluyormuş zaman zaman herkezin dikkatine sanırım bir problem var en kısa zamanda göstericem motoru ama bilginize bu türlü bir durumda kalırsanız aklınızda bulunsun
-
29 Haziran 2005, 01:23
#12
-
29 Haziran 2005, 10:04
#13
Günaydın arkadaşlar. Dün mesaiden sonra servise gittim. Servis sahibi arkadaşım olur. Servis dediğimde küçük ilçemizde bi motor tamircisi. Motorun rolanti ve gaz yeme probleminden bahsettim kendisi alıp bi test sürüşü yaptı ve motoru beğenmedi oturup akşam vaktı söktük karbüratörü. Bi temiz lik ve ardından bazı ayarlar yapt, inanın bir motor ancak bu kadar keyifli çalışabilir. Hem çekiş hem sürat arttı. 85 i geçmiyodu motor 100 ü geçiyo şimdi. Ustanın demesine göre karbiratör üzerine takılıyor ve hiç ayar yapılmadan bizlere teslim ediliyormuş, ayrıca karbiratörlerin orjinal japon malı olduğunu, hondaların karbürotorlerinden olduğunu söyledi.
Yine akünün su asit taliyesinin olduğu ama buraya bir hortumun takılmadığını gördük. Akünün + kutbunun yanında taliyesi var buradan taşma olduğunda direk akü yatağına gidecek asit koltuk altı parcasının değişmesine neden olacağından hemen 1 metre hortum alarak alta deldiğimiz bir delikle hortumu ayaklığa yakın bi yerden yere verdik. Ayrıca sallanan ve boşluğu olan aküyü sünger vasıtasıyla sararak ses ypmasını ve kıpırdamasını önledik.
Küçük bi egzos modifiyesi ile motorun sesini tam anlamıyla dört zamanlı bir motor sesi gibi çıkmasını sağladık.
-
30 Haziran 2005, 04:39
#14
-
30 Haziran 2005, 09:31
#15
cafein, çok yaşa kardeşim. servise söylediklerin ve yaptığın uyarı için çoookk sağol.
benim motorun yakıt tüketimi ile ilgili bazı bilgiler,
0-200 km arasında 100 km de ortalama 3.5 litre yaktı.
200-300 km arasında 100 km de ortalama 3.1 litre yaktı.
şuan 325 km deyim. bakalım 1000 km bitinde yakıt ne duruma düşücek.
Not: 200-300 km arasının yaparken motorda 2 kişiydik, yolun yarısında trafik dur kalk şeklindeydi , diğer yarısındada ortalama 50 km/h ile gittik.
ÖNEMLİ HATIRLATMA:
MOTORUNUZDA MEYDANA GELEN SİZİ HOŞNUT ETMEYEN HERŞEYİ MAİL İLE ASYA MOTORA LÜTFEN BİLDİRİN( BUNU EGE MOTOR DEDİ )
BİZLERDEN GELEN ŞİKAYETLER NETİCESİNDE FABRİKA İLE GÖRÜŞÜP SORUNLARIMIZA DAHA KISA SÜREDE ÇÖZÜM ÜRETİLEBİLECEĞİ SÖYLENDİ.
-
30 Haziran 2005, 10:21
#16
-
01 Temmuz 2005, 17:34
#17
castrol 4 t iyi bir yağ ve moto siklet yağı ama bu yağın en önemli özelliği yüksek devirlerde köpüklenme yapmaması yani fitesli motorlar için çok ideal costrol magnatek burda kanunilere kullanıyolar baya iyi ama dediğiniz gibi castrol 4 te kullanmak daha iyi olabilir ama her yerde bulunmuyor malesef. mesela ben burda bulamadım
-
02 Temmuz 2005, 01:07
#18
yogi,
hoşgeldin
elmasdağ
gözünüz aydın kardeşim.
yaklaşık 1 saat önce sultanahmette tranvay yolunda 10 km/h da giderken, gazı bıraktım rolantide motor akıyor, pat stop etti. marşa bastım çalışmadı. 1 dakika bekledim(ne olabilir diye düşünüyorum) . marşa bi daha bastım. yine almadı. marşa 3 snyeden fazla basmıyorum.(kullanma klavuzunda yazıyor)
hemen peşinden bi daha bastım, hafif gaz verdim, baktım bi hareketleneme var, gazı kapattım çalıştı makina, hafif bi duman yaptı. düzeldi.
benzini ilk 2 sefer bp den almıştım. bu defa başka yerden aldım, pis bi benzin zannedersem.
topcase takan arkadaşların dikkatine.
arka tablanın bağlantı civataları inanılmaz kalitesiz. topcase aşağı yukarı zıplarken vida yalama olmuş. düşün yuvanın içinde aşagı yukarı oynaya oynaya dişleri gitmiş. allahtan topcase i düşürmedim. yaklaşık 2 gündür tek bağlantı vidası ile dolasıyomuşum. neyse yarın kaliteli 2 vida alıp değiştiricem. ayrıca amortisörlerin bağlantı vidalarımdan topcase nin altına bi destek demiri yaptırıcam ama bu biraz daha bekleyebilir.
arka amortisörlerin, tek kişi kullanımdaki sertliğini herkez biliyor.
(benimki 2 kişi binince çok daha rahat.)
1000 km ye kadar bekliycem yumuşamazsa nam amortisörde ufak bi ayar yaptırıcam.
bide bugün lastik havalarını kontrol ettim, ön 28 arka 30 bastım(maslak servis dedi) yoldaki her çukur bi tarafıma batıyo şuan. yarın gündüz lastiklerin üzerini okuyucam. belki hava ayarı lastiğin üzerinde yazıyordur. siz kaç hava basıyorsunuz.?
ARKADAŞLAR KM TELİNİ DEĞİŞTİRİRKEN ÖN TABLANIN ORALARI KOMPLE SÖKÜYORLAR. TOPLARKEN ÇOK DİKKAT EDİN. PLASTİK KALİTESİ ZATEN ORTADA. TIRNAKLAR ÇABUK KIRILABİLİYOR. SONRA KIRILAN TIRNAKLAR SİZE ROLANTİDE İĞRENÇ PLASTİK SESLERİ OLARAK GERİ DÖNÜYOR.
ne nankör kullanıcıymışım be, motorun hep kötü yanlarını yazdım
-
02 Temmuz 2005, 04:17
#19
150 T cilere birkaç not:
Bilgiler, 3000 km yi geçen bir motor tamircisi arkadaştan; (HARPUT 140 Victory i sattı bunu aldı, uzun yıllar büyük motor kullandı)
Süspansiyonu, zamanla yumuşuyor, diğer 150 lere göre en sorunsuzu imiş: benzin, diğer 150 lerde, direkt karbüratöre gidiyormuş, bunda ise otomobillerdeki gibi bir benzin otomatiği ile basıyormuş. Çok yakma ve ani kalkışta boğulmada bu önemli imiş. ayar çekince sorun kalmamış.
Bir çin malı klasiği olan vida civata gevşeme defalarca olmuş özellikle fren diski yolda bırakayazmış. (öneri bunları kullanan mulaka basit bir tamir çantası taşımalı ve birkaç ay GESTAY - 2B formülünü sabırla uygulamalı. )
Son olarak, egzost patlamış ( ne demekse) , sebebini kendinde buluyor ve aşırı yüklemeye bağlıyor. Garantiden değiştirmişler.
Haftada bir Manisa - Kuşadası yapıyormuş.
İyilere gelince; keyifli bir sürüş, yeterli süspansiyon, havalı görüntü...
Öte yandan ZAT mı 150 T mi diye gezinirken, SYM isimli su soğutmalı bir afet gördüm. 200 cc , 15 hp, 16 ve 12 lastikli 2 modeli var. 4500 YTL ve 5000 YTL . Taywan malı. Suzuki taklidi imiş. Fiayat biraz daha makul olsa, 16" lastikli olanı alıp gelecektim. adres: motana.com.tr
şimdilik hoşçakalın...
-
02 Temmuz 2005, 16:19
#20
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 misafir)
Bu Konudaki Etiketler