Asya Motor Scooter'ları Hakkında
Reklamlar
-
20 Haziran 2007, 23:45
#1921
arkadaşlar benim bir sorum olacak ben dün avcılardaki bayii ye gittim adama sorular sordum as 150 6a hakkında bunun gibi çinliler fln arıza yapmıyormu fln derken adam şöyle atladı 1 ocak 2007 den itibaren hiçbir asya motor çinli değil japon-italya fln filan parçalar geliyor nazillideki fabrikada montaj fln yapılıyor adam bir sürü şey dedi sizce doğrumu söylüyor artık türk malı mı adam ısrar ediyordu soysal grup almış asya motoru . türk malı diye ona göre asya alacağım da çünkü bide 30.000km garantide çıkmış 2 yıl yada 30.000 km. cevaplarınızı sabırsızlıkla bekliyorum . eğer doğruysa asya motor ilk 3 e girecek kaliteli mal sayesinde
Reklamlar
-
21 Haziran 2007, 00:00
#1922
Only4Friends adlı üyeden alıntı
arkadaşlar benim bir sorum olacak ben dün avcılardaki bayii ye gittim adama sorular sordum as 150 6a hakkında bunun gibi çinliler fln arıza yapmıyormu fln derken adam şöyle atladı 1 ocak 2007 den itibaren hiçbir asya motor çinli değil japon-italya fln filan parçalar geliyor nazillideki fabrikada montaj fln yapılıyor adam bir sürü şey dedi sizce doğrumu söylüyor artık türk malı mı adam ısrar ediyordu soysal grup almış asya motoru . türk malı diye ona göre asya alacağım da çünkü bide 30.000km garantide çıkmış 2 yıl yada 30.000 km. cevaplarınızı sabırsızlıkla bekliyorum . eğer doğruysa asya motor ilk 3 e girecek kaliteli mal sayesinde
asya motoru 2 sene kullandım.malını satmak için sana epeyce sallamış kesinlikle çin malıdır türkiyede üretilmesi onu sadece kırma yapar.kötü mü işte burada kullanıcı devreye girer 4000 de motor yaptıranda var 16000 de hala yoluna giden de
birazda şans işidir aldığın mal eve gitmeden de arıza verebilir benimki gibi 2 sene arıza yüzü de göstermeyebilir. sakın alma bu mal kötü diyemem herşey maddi imkan meselesi ama bana sorarsan 2. el temiz japon alsan satarken de rahat edersin
Ne irfandır veren ahlâka yükseklik nede vicdandır, Fazilet hissi insanlarda, Allah korkusundandır
-
21 Haziran 2007, 00:16
#1923
aslında ilk motorum olacak 3.000 ytl bütçem var asla hor kullanmam alsam da en fazla yapacağım sürat 70km/sa olur yani motoru hor kullanmam genede arıza yaparmı ? (t1 almayı planlıyorum da)
-
21 Haziran 2007, 00:22
#1924
Only4Friends adlı üyeden alıntı
aslında ilk motorum olacak 3.000 ytl bütçem var asla hor kullanmam alsam da en fazla yapacağım sürat 70km/sa olur yani motoru hor kullanmam genede arıza yaparmı ? (t1 almayı planlıyorum da)
3000 ytl ye alırsın 2 ay kullan 1500 veren olurmu bakalım.elindeki para 2.el honda cg titan ybr 125 yamaha cbf 150 ye rahatlıkla yeter.hem rahatlık olarak da satarken de sıkıntı yaşamazsın.ama yinede sen forumları iyice bir dolaş, bu sadece benim fikrim.son karar senin
Ne irfandır veren ahlâka yükseklik nede vicdandır, Fazilet hissi insanlarda, Allah korkusundandır
-
21 Haziran 2007, 00:36
#1925
tşk ler yamaha ybr 125 ve honda beat da gözüm kaldı :D beat ufak ama sağlam ve dayanıklı neyse sana iyi akşamlar
-
21 Haziran 2007, 01:02
#1926
arkadaşlar çok gzüel şeyler söylüyosunuz bende motor alıcam fakat 150t1-150zat ve bisan senatör arasında gidip geliyorum istanbulda oturuyorum sanırım senatörün satışı istanbulda yok yada ben göremedim siz bu üç motor arasında neler düşünüyosunuz yardımcı olabilirmisniz şimdiden teşekur ederim nutfen bişiyler yazın.
-
21 Haziran 2007, 10:07
#1927
alcaksan t1 yada zat al bisan kötü bence zatın tipi çok güzel ama servisleri berbat iyi bir servis bulabilirsen zat , bulamassan t1.
-
21 Haziran 2007, 10:40
#1928
Selamlar uzunca bir süre buralarda yoktum.Asya T1 sahibiyim iki senedir kullanıyorum. İkinci el aldığım için biraz zorluk yaşadım zira aldığım sahıs motorun suyunu çıkarmıştı 2300 gibi bi km de aldım 2006 ocak ayında aldığım gibi en ufak vidasına kadar revizyon malum vidalar rulmanlar ıvır zıvırı çin kalitesinin en üst sınırında olduğundan elden geçirmek icap etti.Parçaların listesini kendim çıkartıp tek tek aldım.Bir pazar günü kıştı gerçi ama evimin bahçesinde küçük bi atelye kurarak elektrik sobasının o yakıcı sıcağında aldım elime 12-13 anahtarı başladım sökmeye.Ben söktükçe sökesim geldi.Neyse lafı fazla uzatmıyım şu an motorum 35863 km de ve hala hiçbir sorun olmadan gidiyor.Bu arada motor 10.000 de segman piston ister filan hikaye aldanmayın.İyi kaliteli bir yağ kullanırsanız ben mesela 15/40 yağ kullanıyorum hiç bir sorunla karşılaşmadım henüz.Nede olsa bu motor çin malı olabilir ama gerek kasası olsun gerekse motoru olsun Hondanın fotokopisi.Çin Kalitesi biraz da bize yani kullanıcılara bağlı hepimiz eminim ki orjinal japon italyan motora binmeyi isteriz ama malum ki rüyamızda bile göremezdik eğer çinliler bu fiyatlara gelmeseydi ülkemize.
Saygılarımla motosiklet dostları
-
21 Haziran 2007, 14:49
#1929
sertel adlı üyeden alıntı
arkadaşlar çok gzüel şeyler söylüyosunuz bende motor alıcam fakat 150t1-150zat ve bisan senatör arasında gidip geliyorum istanbulda oturuyorum sanırım senatörün satışı istanbulda yok yada ben göremedim siz bu üç motor arasında neler düşünüyosunuz yardımcı olabilirmisniz şimdiden teşekur ederim nutfen bişiyler yazın.
Arkadaşlar merhaba;
Her ne kadar motorumu, ASYA 150 T1, alalı henüz 300 Km olsa dahi hem arkadaşlarımdan hem de internet forumlarından edindiğim bilgileri özetlemek istiyorum.
Yanlışım varsa düzeltin lütfen.
Öncelikli olarak babaçi arkadaşımızın dediği gibi çin malı motorların ikinci eli dehşet düşüyor. Kimse kırılmasın ama bunda 3000 YTL'lik bir motordan ne
beklmesi gerektiğini bilmeyen kullanıcılarımızın da payı var. Yaklaşık 3- 5 kat pahalı motorlara yapılan muameleyi çin motorları kaldırmıyor. Özellikle ilk
parti gelen motorlarda ki yanlış öğrenmediysem 2004 yılı sonları, çok büyük sıkıntılar ve sorunlar yaşanmış. Sonuçta kulaktan kulağa yayılarak çin malları
şöyle böyle diye adı çıktmış ve uzun süre de devam edecek gibi görünüyor. Çoğu durumda şikayetçi olanların haklı olduğunu kabul etmek gerek ama bazı
durumlarda da kullanıcıların bilgisizliği tedbirsizliği var. İthalatçı firmalar, kar marjlarını çok etkilemeyecek düzeltmelere gidiyorlar ama kökten bir
değişiklik de yapmıyorlar yani bu düzelme hızıyla daha çok zamana ihtiyaçları var. 30 sene önce FIAT'ın sadece kalıpları fabrikadan sökme maliyetine verdiği
kalıplarla üretilen "KUŞ" serisi ve hatta öncesi arabaları ne paralar vererek alıp kullandığımızı şöyle bir hatırlayın. Aynı arabalardan bir tane de bende
olsa diye dua ettiğim günleri bilirim... O arabalar şu anda bindiğiniz arabalarla karşılaştırıldığında sanki çin malı gibi durmuyor mu? Aynı fabrika o zaman
da biliyordu kaliteli araba üretmeyi ama kime satardı? kaç tane satardı? Çin motorlarında yaşanan durum da benzer bir durum. 3000 ytl, kredi kartına 12
taksit, 3 ay taksit ertele yok bilmem ne.... Çin motorları gelene kadar motor alamayan bir çok insan motor alabildi... Bu konuda benim tek umudum çin
mallarının düzelmesi değil gerekiyorsa aynı kalite ve fiyatta Türk malı motorların üretilmesidir o zaman hiç olmazsa dövizim çine gitti diye de düşünmek
zorunda kalmam.
Az çok motor kullanmış biri olarak, ASYA 150 T1 almayı düşünen öncelikle sertel arkadaşıma hemen şunu söyleyeyim. Eskiden de motor kullanmışlığım olduğu için şunu kesinlikle söyleyebilirim ki 150 T1'in malzemesi kalitesiz. Plastik işçiliği kötü, tam sıfır denk gelmesi gereken plastik parçalarda bir kaç
milimetrelik oynamalar var. Ayaklarını dayadığın yerdeki lastik kaplamalar kopçalarından oynuyor. Forumları oku, az biraz kullanan arkadaşlar koltuk
kılıfının dikişlerinin attığını söyleyecektir. Sinyal verirken sinyal switch'i elimde kalacak diye korkuyorum. Hemen her forumda far aydınlatmasının kötü
olduğunu ve 35W'lık kaliteli bir ampül ile değiştirmek gerektiğini okursun. Akü ile ilgili de hikayeler mevcut. Ve benzer bazı bilinen arızalar, şikayetler
var. Bu arada bunları hatta fazlasını halletmenin maliyeti de çok büyük değil ama sıkıntı verici tabi ki.... Sıfır motor ve arıza!!!! insana mantıklı
gelmiyor...
Sonuç olarak aldığın mal ucuz bir mal ve hep dedikleri gibi ucuz etin yahnisi hikayesi...kalitesi sınırlı, dayanıklılığ sınırlı, tecrübe etmiş ve çeşitli
sorunlar yaşamış arkadaşların yazdığı sayfalar dolusu bilgi var. İkinci el motor alma fikrine karşı olduğum için git kendine ikinci el japon al demiyorum.
Senden önceki sahibini tanımadan, motora nasıl baktı bilmeden motor almak risklidir derim ben. Ayrıca 150 T1 muadili olabilecek ikinci eller yani maxi-scooter dediğimiz motorlar yine pahalı... Ben maxi-scooter benzeri diyerek ASYA aldım ama eğer amaç sadece motor almak ise o zaman durum değişir... ASYA 150 T1'e benzeyen motor bilinen markalarda çok pahalı ve zaten 150lik değil genelde daha büyük motorlu.... ASYA aldım ama scooter tecrübemi ve tabi ki bütçemi kısmetse toparlayabilirsem Burgman, X9, silverwing filan almaya çalışırım çin malının hastası da değilim )) Yani, ASYA alırsan karşına çıkma
ihtimali olan sorunları iyi öğren derim... Hazır olmakta fayda var
Hep kötülemeyelim biraz da güzel şeyler konuşalım. Motorun genel görünüşü güzel ve heybetli. Frenleri, üzerindeki aşırı sert lastiklere rağmen, fena değil
ama alışmak lazım büyük tekerli motor gibi durmuyor. Dönüşleri de öğrenmek gerek... dengesi lastik ebatları küçük olduğundan ve lastik boyutuna göre yanak genişliği fazla olduğundan dolayı biraz aksıyor ama alışıyorsun.... Kullanımı rahat. Özellikle boyun 170 - 180 civarı ise oturduğun seledeki ilk seviye ile ayak koyma bantı arasına cuk diye yerleşiyorsun ki oh gel keyfim gel.... Yedek parça fiyatları makul ama daha güzeli cebinde az biraz para varsa parçanın orjinal japon muadilini alabiliyorsun... Ne de olsa tüm bu motorlar büyük markaların kopyası Çekişiyle ilgili sorunum yok ki ben yaklaşık 90 kiloyum sadece uzun süreli kullanırken hava sıcaklığı, motorun taşıdığı yük, yokuş durumu filan dikkat edilmeli.
Mondial ZAT kullanmadım ama ASYA'yı satın almadan önce gördüm, araştırdım. Söylenilen ZAT'ın az biraz daha kaliteli olduğu ki doğru olabilir. Aralarında 700
YTL kadar fark var dolayısı ile normaldir.... ki o paraya ben de Asya'nın bazı parçalarını japon ile değiştiriririm Salakça olabilir ama bu da bir fikir
)) Mondial de çin ASYA da çin.... Mondial'in genelde servisleriyle ve yedek parça bulunmasıyla ilgili şikayetler var. Ama bu benim forumlardan filan
öğrendiğim kendi tecrübem değil.... Ben de ASYA mı Mondial mi çok düşünerek karar verdim....
Özetle verdiğin para karşılığında alacağın kaliteyi az çok tahmin edebilirsin. Bu motoru alırsın, dikkatli kullanırsın, arızalarına para harcaman gerekebilir
şans işidir biraz da, ve sonunda leş bir paraya satarsın )) Sana verdiği keyif veya eziyet sonrasında iyi ki aldım ya da almaz olaydım dersin... Şansını
denemek istiyorsan durum bu... Şansını denemek istemiyorsan zaten motora binme çünkü yaralanmalı kaza riskin arabaya göre 35 kat fazla (imiş)
Scooter ile ilgili, ASYA ile ilgili şahsen çok tecrübem yok ama bir kaç haftalık araştırma sonucunda edindiğim izlenimleri paylaşmaya çalıştım. İşin erbabı
arkadaşlarımız bişey eklerse ben de sevinirim. Biraz kafa şişirdim kusura bakmayın....
Herkesin yolu açık olsun.
-
21 Haziran 2007, 16:17
#1930
techseen_honda ve malwe dostumuza teşekkür ederim, yazdıları yazılar çok faydalı olmuş özellikle karasız arkadaşlar kulak versin diyorum.
asyanın japon olup olmadı meselesine gelince bunu piyasayı tanıyan birine söylesen bitarıfyla güler demek yeridir. tabikide ÇiN
bizim memlekette çin mallarını kötülemek moda oldu
adamlar sayesinde türkiyede motor sayısı arttı, insanlar rahat ulaşımla tanıştı, gözünü açtı demekki 3binytl ye de bu oalbiliyomuş dedi.
diyeceksinizki çok kalitesiz...
ozaman şunu sormak gerekir Başka hangi memlekette üretilen marka 2-3bin Ytl ye satılıyor?? 3bin ytl ye alıcağınız APRiLLA veya PAIGGO scooter kaç bin KM de olucak?? 70~80bin!? adamlar bu fiyata bize 0motor satıyor...
buyüzden kötülemek anlamsız az paranız varsa alın gülegüle kazasızbelasız binin. :D çok parası olan, imkanı olan almasın şikayet edicekse.
asyanın tr de fabrika kurduğu monte ediceği doğrudur. böylece çinden monteli gelmiyecek maliyet düşücek ki bize yansıtmazlar.
ha şu var bizimkilerin montajı daha kaliteli olabilir, belli de olmaz.
asya motor mondial ilişkisine gelince
2side gözümde aynı fakat mondial sanırım çok sattığından servisleri daha yoğun;) bu bir dezavantaj.
esas patlamayı büyük cc çin malı getiren markalar yapıcak.. asyada getirirse oda yapar.
çin alıcaksanız şuan 2.el alın 3binkm civarı temiz oluyor.. vergi ödemek yok.. çok daha ucuz.. artan parayla kask mont alırsınız, kronik problemleri varsa ilk sahibi halletmiş oluyor...
-
21 Haziran 2007, 17:21
#1931
kentacdis adlı üyeden alıntı
esas patlamayı büyük cc çin malı getiren markalar yapıcak.. asyada getirirse oda yapar....
Kentacdis arkadaşım valla haklısın; şöyle 4- 4,5 'a 250'likler filan olsa fena mı olurdu... Hiç olmazsa 2 kişi gidebilecekmiyiz acaba diye düşünmezdik İnşallah yakında görürüz... Bir forumdan bulmuştum, bizim motorları üreten Çin'li firmanın web sayfasında 250'lik model vardı... Bilgisayarın harddiskini kaybettiğim için linkini buraya koyamıyorum ama yakışıklıydı valla...
Herkesin yolu açık olsun.
-
21 Haziran 2007, 22:00
#1932
arkadaşlar 22 ay kullandığım as 125 t mi bugün sattım.alan arkadaş gayet memnun olarak yanımdan ayrıldı allah utandırmasın,12165 km yol yapmışım çok gezdim dolaştım bana hiç sıkıntı çektirmedi,ama çin malı olması hep insanların gözünde hakir görülmesine yol açtı.buna en büyük sebeb altındaki motorun ne olduğuna bakmadan cros yapargibi kullanan yağını bujisini hiç değiştirmeyen bilinçsiz kullanıcılardır.
çin malı motosiklet çok kötü bir mal değildir,onu yanlış kullanan kişi vardır.
çin malı motor almayı düşünen kardeşlerime tavsiyem
1000 km yağ
3000 de buji
yumuşak kullanım
ve temizlik
bunları yaparsanız verdiğiniz parayı kat be kat alırsınız
meraklı olun tamirciye yada servise gittiğinizde mümkün olduğu kadar
motorunuzun başında bulunun
birşeyler kapmaya çalışın (bilgi olarak)
hepinize kazasız sürüşler
Ne irfandır veren ahlâka yükseklik nede vicdandır, Fazilet hissi insanlarda, Allah korkusundandır
-
22 Haziran 2007, 17:29
#1933
Güzel söyledin babaçi dostum. Bakım çok önemli.... Bu forumun ilk açıldığı zamanlara yakın tarihlerde "10 bin Km yapmış çin motorları buraya" filan gibi bir forum vardı. Motor almaya karar verdiğimde bu sitenin altını üstine getirmeye çalıştığım için arşivlerden bile bulmuş olabilirim Oradaki bazı arkadaşlar da yarı şaka yarı ciddi "10 bin Km ve çin motoru olmaz öyle şey" diyorlardı ama senin gibi motora iyi bakan ve bir kaç onbinler yapan çinli motorcular var artık... Darısı kazasız belasız bizlerin başına...
Herkesin yolu açık olsun
-
22 Haziran 2007, 23:42
#1934
as125t'ler için ideal lastik basınçları kaç acaba?
ben öne 20 arkaya ise 25 basıyorum. bu uygun mu acaba? iki kişiyken (arkadaki yolcu 60-65 kilo iken) kaç olmalı lastik basınçları?
ne kadar dönersen dön, popon yine arkandadır... :queen:
-
23 Haziran 2007, 05:20
#1935
CanCanFB adlı üyeden alıntı
as125t'ler için ideal lastik basınçları kaç acaba?
ben öne 20 arkaya ise 25 basıyorum. bu uygun mu acaba? iki kişiyken (arkadaki yolcu 60-65 kilo iken) kaç olmalı lastik basınçları?
servis tavsiyesi ön 24 arka 26
Ne irfandır veren ahlâka yükseklik nede vicdandır, Fazilet hissi insanlarda, Allah korkusundandır
-
23 Haziran 2007, 23:35
#1936
vay be.. benim ön bayaa inik yani..
ilk fırsatta ayarlamalı bunları...
çok teşekkürler..
ne kadar dönersen dön, popon yine arkandadır... :queen:
-
24 Haziran 2007, 01:36
#1937
Manwe adlı üyeden alıntı
Kentacdis arkadaşım valla haklısın; şöyle 4- 4,5 'a 250'likler filan olsa fena mı olurdu... Hiç olmazsa 2 kişi gidebilecekmiyiz acaba diye düşünmezdik
İnşallah yakında görürüz... Bir forumdan bulmuştum, bizim motorları üreten Çin'li firmanın web sayfasında 250'lik model vardı... Bilgisayarın harddiskini kaybettiğim için linkini buraya koyamıyorum ama yakışıklıydı valla...
Herkesin yolu açık olsun.
bu forumda birkaçtane gördüm, Turkiyede satılan dorado markasının 250cc lik bizim T1 modelinin aynısı var ve su soğutmalı. daha dogrusu honda fes250nin aynısı...
bunun dışında bmw f650 takliti olan bir cinli prototipn resimleride mevcuttu, yani uretiyorlar fakat gelmeme nedeni hakkında fikri olan pek yok, belkide otomobil üretiminde oldugu gibi bunlardada patent davaları ile uğraşıyorlardır.
büyük cc çinliler kesinlikle geldigi anda devrim yaratıcak.
-
24 Haziran 2007, 02:37
#1938
alibaba sitesinde eec onaylı 200 cc ve üzeri scooterler mevcut fakat onların piyasaya girmesi şu anki eldeki stokalar ve maliyetler açısından bu sene içinde olacak gibi görünmüyor. bütün firmalar eldeki stokları bitirmek için kampanya yapıyorlar. 250 cc scooterler geldiğinde ise fiyatların bu kadar ucuz olacağını sanmıyorum. çin motosiklet sanayi şu an piyasayı düşük fiyatlı ürünler ile sermaye toplayıp japonlar kadar söz sahibi olmaya çalışacakları için kaliteli malzeme ve pahalı ürün olarak vitrine çıkacaktır. Kymco örneğinde olduğu gibi
[CENTER]imza yok parmak izi daha garanti yaşasın biyometrik imza:cat:
motosiklet seçerken gösterdiğiniz özeni yöneticileri seçerkende gösteriniz[/CENTER]
-
24 Haziran 2007, 02:56
#1939
Evet uste yazılanlara katılıyorum bu ıs Şansa bakım ve kullanım ısı benım motor 10200 de bı sorun yok sukur.
Biri şu Düzcedeki kasksız ehliyetsiz üstüne üstlük Abart egzozları ile kafa ...... bir dur desin !!!
-
24 Haziran 2007, 03:27
#1940
arkadaşlar aslında motor iyi,sorun kullanıcıda başlayıp bitiyo bence.yeni motorumu almadan önce yaklaşık 3 yıl civarınca asya 125t kullandım.motor hala bende şu an 12.000 km de.motorun en son 3000 bakımı yapıldı ondan sonrada servis yüzü görmedi.şu anda hala kullanılıyo motor.tek sorun fren balataları bitti gibi birde ön gidonda boşluk var.ki şunu da ekliyeyim.bu motora hiç de öyle titreyerek bakmadım.yani bayaa zorladım.çoğu kez 110 a çıktıktan bi süre sonra motor kendi kendine sustu(koruması heralde).ama hala canavar gibi çalışıyo.bi kere sadece elektrik aksamda bir parça değişti şimdi hatırlamıyorum adını o kadar.kışında kullandım yazında.4 mevsim altımdaydı bu motor.hala da canavar gibi.Yani uzun lafın kısası bu motor malzeme açısından kötü evet,işçilik kötü olabilir belki ama verdiğin parayı fazlasıyla alıyosun.ben aldım bunu da burdan gönül rahatlığıyla söylüyorum.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler