benim motor için 30 hava vuruyorum direksiyon rahat dönüp lastiklerden ses gelmeyecek gibi ayarlıyorum
benim motor için 30 hava vuruyorum direksiyon rahat dönüp lastiklerden ses gelmeyecek gibi ayarlıyorum
[CENTER]imza yok parmak izi daha garanti yaşasın biyometrik imza:cat:
motosiklet seçerken gösterdiğiniz özeni yöneticileri seçerkende gösteriniz[/CENTER]
ben 28 kullanıyorum metzeller lastiklerle daha fazla yapınca gidon çok sallanıyor...
Beratonur, motorunu halletiğine sevindim. Hayırlı sürüşler...
TuğrulÖzbek arkadaşımın tavsiyesine uyarak motorumu rodajda sakin sakin kullanıyorum ama dün akşam keyfine dayanamayıp motorumu 1 - 1,5 saat aralıksız kullandım. Hep aynı devirde gitmiyorum ve motoru da sıkıştırmıyorum. Tam anlamıyla sakin sakin gidiyorum... Ancak dünkü sürüşümün son 10 dakikasında sanki motor biraz şişti gibi geldi. İlk kalkışlarda birazcık zorlandı sanki. Hemen eve döndüm. Acaba ben mi motora alışıyorum da o nedenle öyle hissettim bilmiyorum ama sizlere iki sorum olacak.
1.soru : Uzun süreli kullanımda dikkat etmek gereken özel bişey var mı? Atıyorum mesela her 1 saatte bir motor dinlenmek zorunda mı? Eğer öyleyse sadece rodajda mı yoksa her zaman mı?
2.soru : Motorun hararetini gösteren bişey yok 150T1'lerde. Harareti anlamak için ne yaparız?
Teşekkür ederim.
Herkesin yolu açık olsun.
C BEER 600
motorunda rodaj için kullanılan yağ de değiştirilmişse sakin kullanımda tek kişi ile 1 saatlik kullanma çok sorun olmaz.
şu anda kaç kmde?
[CENTER]imza yok parmak izi daha garanti yaşasın biyometrik imza:cat:
motosiklet seçerken gösterdiğiniz özeni yöneticileri seçerkende gösteriniz[/CENTER]
as125t nin yakıt tüketimi nedir acaba? (fabrika değerleri)
litre olarak bi değer söylerseniz çok sevinirim.. bu arada benim motor daha yeni olduğu için rodajda.. acaba daha fazla benzin yakma ihtimali var mı acaba normalden?
rodajda normal olarak fazla yakar bir miktar,
rodaj bitince hala fazla ise servise gidip karburator vs ayarlatman gerekiyor
2.8-3Lt/100km T1 ler 125' olanda hemen hemen aynı diye biliyorum, bu civar tüketim normal olucaktır, şehirdışında uzunyol 60/s-70km/s düşücek şehir içi 50km/s altında ve dur kalklarda küçük oynamalar artmalar olacak.
saygılar.
slm millet ben diorum ki asya tunıng olarak geziler yapalım manisadan zafer ben manisa ve çevresi benle irtibata geçebilir beraber tur yapabiliriz bizasyacıların ne eksiği var çhopperlerden racinglerden tamam hız ses ama bizdede onlarda olmayan bişiy var oda rahatlık biz ....... yaya giderken onlar eze eze gidio
Arkadaslar bi sorum var Bilen biri yanıtlarsa sevinirim simdi
Bende 150 t motor var ..üzerinde Yuasa akü var ama motor elden calismio el marsina basinda biraz ses gelio ama calistirmio Sonra yolda giderken farlar zayıf yanmaya baslio Simdi Sorun aküdemi , mars motorundamı bide sarj dinamosu die bisey varmis ondamıdır.Ben aküden cıkan kablolara baktim sarj dinamaosu falan görmedim ama :D Servis yok bulundugum yerde Sizin cevapolariniza göre int. parça siparis etcem Akü yuasa yuasa bildigim kadariyla saglam bi marka
@Bradley akünün voltajını ölçerek başlayayabilirsin. motorunu çalıştırıp 3- 5 000 devir aralığında voltmetre ile 13.5 gibi bir rakam çıkıyorsa şarj sistemin normaldir. şarj dinamosu yok onun yerine alternatör var alternatör arızalı olsa o zaman motorunda ateşleme sorunu olur. akü kaynaklı olma ihtimali yüksek. akü kutup başlarında oksitleme ve elektrolit sıvısı kontrolü yaptır. aküyü sağlıklı olarak şarj ettir ve taktığından sonra yine şarj etmesinde sorun olursa bakman gereken ilk yer konjektördür. konjektör arızasını akü voltajını ölçerek bakabilirsin. yinede bulunduğun yere en yakın motor tamircisine götürmen daha iyi olacaktır. buradan arızayı tam anlamak zor olabiliyor
[CENTER]imza yok parmak izi daha garanti yaşasın biyometrik imza:cat:
motosiklet seçerken gösterdiğiniz özeni yöneticileri seçerkende gösteriniz[/CENTER]
ben 3 kez kullandım motorumu(as125t).düz yolda 50kmyi, yokuşta da 40kmyi geçmeden sağdan sağdan gittim.. ama motor böyle sanki cok zorlanıyomuş gibi geldi bana. (gerçi bu benim ilk deneyimim o yüzden caylaklığımın etkisiyle öyle olduğunu da sanıyor olabilirim) acaba rodajda olan bir motor için ideal bir kullanım tarzımı bu? (yani devir saati de olmadığı için kaç devir yaptığımı bilemiyorum o yüzden km bazında soruyorum) ne önerirsiiniz acaba bana kullanım hakkında?
Selamlar,
AS 150 T1'e büyük ön cam takılabilir mi ?
anladığım kadarıyla marşta sorun yok, onun dışında akü mutlakaki boşalır4-5günde tamamen eğer şarj etmiyorsa
buyüzden eger bu durum olalı 1haft geçiyse ve farların iyi kötü yanıyorsa korna ses veriyorsa akü şarj oluyor demektir iyi kötü..
arkdaşında dediği gibi akünün voltajına bakabilirsin... gösterge tablosundada gösteriyor çok net olmasada zaten akü bitikse orda 0gözüküyor
daha önce akü işleri başıma gelmiştide
akü ömrünü tamamlamış olabilir 1seneden fazla ise yaşı bunu düşün.. benim üstündeki dandikakü 2sene gitti bu sene aldım yenisini..
aküde problem çıkmazsa marş motoruna bakarsın
ama ayaktan çalışıyorsa zaten marşmotoru basıyor demek digilmidir?!?
emin değilim bundanama ayaktan çalışırkende marş motoru gerekiyor buyuzden o sağlam sanırım.
bu durumda akü değişecek gibi yani
motorun sesini dinle çok zorlanıyorsa gazı kes düz yolda, motora çok ağır taşıtma azami 120kg filan alıyor bildigim, bunların dışında tam gaz vermemeye çalış, yağını erkenden ve kalitelisiyle değiştir
takılması zor gibi bunlara uygun öyle bir yedek parça yok fakat benzeri motorlardan bulabilirsin.. ses olayı birde başına bela olaiblir ön rüzgarlık çünkü zaman zaman ses yapıyor birçok motorda...
merhaba arkadaşlar ben uzun üredir evde yoktum yeni geldim de birikmiş sorularım var hemen sorayim ya lastik havaları için tuğrul özbek dostum 30, kentacdis dostum da 28 demiş. Cevaplarınız için teşekkür ederim. Buarada ben lastiklerimin havasını ölçtüm geçen gün, ön ve arka 20 çıktı. Bence o yüzden çok yakıyor. Çünkü lastiklerin havasını 23 e çıkardım ve 15 ytl ye 130 km yol yaptım (115 bin lira demek oluyor). Ve çekişinde acayip bir değişme oldu. Özelllikle yukuştan kalkarken falan neredeyse zapt edilemiyor. Eskiden yukuş aşağı hızı azalırdı şimdi hafif hafif hızlanıyor. Ben şimdi lastiklerin havasını 28 yapim diyorum da "güveli 28" dostum tek kişi biniyorsan 22 iki kişi biniyorsan 24 yap lastiklerin havasını diye bi mesajını buldum forumda. Bi de havayı 28 yapınca motorun dengesi bozulmasın?
ilginiz için teşekkür ederim. Havayı 28 vurduktan sonra yakıt 100 bin liraya düşceğini düşünüyourm. Deneyip haber veririm size
TuğrulÖzbek arkadaşım cevap için teşekkürler, gecikmem için de kusuruma bakma lütfen. Bilgisayarımın harddiskinde bir sorun yaşayınca iş güç feci başımı ağrıttı, vakit bulup siteye giremedim.
Motorum henüz 190 Km'de. Yağ değiştirmedim... Kısmetse 300Km olunca gideceğim. Sakin kullanıyorum motoru. Artçı almıyorum hep tek kullanıyorum.
Motorun hararetini anlamak için tavsiye edilebilecek bir yöntem varsa onu da dinlemek isterim....
Herkesin yolu açık olsun.
C BEER 600
Orjinal motor yağının çok kötü olduğunu söylüyorlar. Değiştirmekte yarar var. Serviste değiştireceksen motor yağını kendin götür derim. Yoksa ellerinde ne varsa onu kullanmak zorunda kalıyorsun. Kış aylarında motorumda Castrol magnatec kullanıyordum ama usta yazın daha kalın bir yağ kullanmamı önerdi. Bende şimdi castrol 20-50 gtx kullanıyorum.
90km henüz çok az.. daha değiştirmene var 300de değiştirmek sanırım yerinde olur.
yeni yağ aldım 1lt "castrol scooter" olanlardan aldım carrefour dan 15.50ytl biraz içim gitti ama kaliteli olsun diye alıyorum tavsiye ederim 10-40
yağ değişiminde yağını sen değiştirmeyeceksen servis yada usta yapacaksa yağıını kendin götürebilirsin böylece kaliteli yağ konur. 300kmden sonra sanırım 800-1000km de bir değiştirsen yeterli olur.
cevaplarınız için çok teşekkürler. tavsiyelerinize uyucam
ne kadar dönersen dön, popon yine arkandadır... :queen:
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)