en sonunda maslak sanyiye adam gibi bir servis açılıyor. avcılardaki pertekler servisi maslağa yer açıyormuş.
ilgilenenlere duyurulur.
haaa
budoğrumu???
çok güzel bir haber okadar yol gitmek zorunda kalmıycaz :D
nezaman açılıcak acaba biliyomusun
guveli28 adlı üyeden alıntı
benim motor şuan 9100 km de
ön teker bilyası biraz ses biraz boşluk yapmaya başladı. bazı çukurlarda lakırtıdan hissediliyo(amortisör değil bilya)
ön bilya ya değiştiren oldumu hiç ? ne kadara mal ettiniz.
ben daha evvel 5000 km de arkayı ses yapıyor diye değiştirmiştimm.
şimdi benim hiçbirzaman cevabını bulamadığım ses olayı var bilyadan şüpheleniyorum.. karyola gıcırtısı gibi ses yapıyor ve yarımsaat-1saat sonra başlıyor,
ilerlerken var sadece.. vida yada yayların yağsız kalıp sürtmesi gibi
bu ses bilyadanmıdır?? öyle ise değiştricemde fikriniz varmı??
bilyadansa
servisi dışında nerden temin edebilirim, kaç numaradır(neyegöre alıcam), ne markadır vs
yazabilirmisiniz
Arkadaşlar size acil bir şey sormam lazım ya, hemen cevap alabilirsem çok memnun olurum. Yarın ikinci el motor almaya gideceğim de. Bu motorların satışını nasıl yapsak acaba? İlk başta noterle satın alırım diye düşündüm de 100 ytl falan tutuyomuş noter olayı. Bu da yaklaşık motorun %17 si flan Pahalı yani, başka bir önerisi olan var mı? Satışlar nasıl yapılabilir? Nasıl mooru üzerime alabilirim?
ne % 17 si ya, kafam karıştı iyice %6 sı ediyo olsun yine de pahalı
Arkadaşlar size acil bir şey sormam lazım ya, hemen cevap alabilirsem çok memnun olurum. Yarın ikinci el motor almaya gideceğim de. Bu motorların satışını nasıl yapsak acaba? İlk başta noterle satın alırım diye düşündüm de 100 ytl falan tutuyomuş noter olayı. Bu da yaklaşık motorun %17 si flan Pahalı yani, başka bir önerisi olan var mı? Satışlar nasıl yapılabilir? Nasıl mooru üzerime alabilirim?
ne % 17 si ya, kafam karıştı iyice %6 sı ediyo olsun yine de pahalı
satan kişinin açık tarihli vekaletle vereceğini sanmıyorum.versede o bile 30 - 35 ytl civarı tutar.ben olsam üç kuruş fazla veririm motoru üstüme alırım.unutmadan 100 ytl oduğunu sanmıyorum 150 yi gözden çıkart noter için.trafiktede bi 30 kaat gider 28 sigorta 200 ytl yi geçer
teşekkürler babaçi,
dediğin dğru ya alalım üstümüze ne olur ne olmaz. Üç kuruş fazla veririm aklım kalmaz en azından. Çağlayandaki noter 103 ytl almış.
Neyse tekrar sağol.
Millet 150 t1 e hangi marka lastikleri önerirsiniz???
lastik almaya gittimde satıcı eleman KENDA diye bi lastik önerdi tanesi 50 ytl den.en iyisi sitede bi fikir edinip öyle gidip alayım dedim. İzmirdeyim,nereden ve hangi lastikten alacağım önerilerinde bulunursanız sevinirim teşekkürler arkadaşlar.
Millet 150 t1 e hangi marka lastikleri önerirsiniz???
lastik almaya gittimde satıcı eleman KENDA diye bi lastik önerdi tanesi 50 ytl den.en iyisi sitede bi fikir edinip öyle gidip alayım dedim. İzmirdeyim,nereden ve hangi lastikten alacağım önerilerinde bulunursanız sevinirim teşekkürler arkadaşlar.
abi naaptın ben KENDA diye marka hiç duymadım
iyimarkaların metzeller, pirelli,micheln, dunlop filan olduğunu biliyorum...
istediyi fiyat zaten çok, oparaya metzeller alınıyor forumda çokkullanan var,bendede takılı memnunum diger arkdaşlarada sor.6-7sf önce sanırım vardı lastik mevzuu defalarca konusuldu oralardan bak. internetten bulursun sanırım buz motorda filanda vardı.
arkadaşım ben de Kenda diye bir markayı ilk defa duyuyorum. Ve bildiğim kadarıyla en iyi lastikler metzeler veya prelli dunlop dur. Hatta sana 4 bir tavsiyem de şudur ki arkaları 130 ön lastiği 110 al. Hem çekişten kazanırsın hem de motorun altını vurmazsın. Benim bildiğim bunlar.
arkadaşlar en sonunda ehliyetime kavuştum ve motorumu kullanmaya başladım. gerçekten de (bazı sürücülerin sıkıştırmaları hariç) çok zevkli bir olaymış. umarım kaza bela yaşamam. bu arada Ankara'da olan ve koltukları sökülmüş olan arkadaşlara yardımcı olabilirim. dün çok iyi biriyle tanıştım bu konuda. iyi günler...
Kardeşim hayırlı olsun kazasız belesız sürüşler inşallah. Ben de bugün motorumu satın aldım ve ilk sürüşümü gerçekleştirdim. Gerisini Allah artırsın kazasız belasız umarım. Çok zevkli birşey bu motor işi yaa Yakında fotograflarını koyarım. Artık ben de ASYA T1 kullanıcısıyım. Motorumu seviyorum
Mateo adlı üyeden alıntı
arkadaşlar en sonunda ehliyetime kavuştum ve motorumu kullanmaya başladım. gerçekten de (bazı sürücülerin sıkıştırmaları hariç) çok zevkli bir olaymış. umarım kaza bela yaşamam. bu arada Ankara'da olan ve koltukları sökülmüş olan arkadaşlara yardımcı olabilirim. dün çok iyi biriyle tanıştım bu konuda. iyi günler...
ve sonunda bugün ilk kazamı yaptım (gerçi pek kaza sayılmaz ama Allah üyüğünden korusun yine de) Motoru daha dün almıştım bugün garajdan çıkarken altımdan kayıverdi motor, bi de üstüme devrildi. Kolum ve diz kapaklarım soyuldu Ya o kadar forumu gezdim de kimse dememiş ön freni asla kullanmayın diye. Burdan yeni motorcu arkadaşlara sesleniyorum : ÖN FRENİ KULLANMAYIN.
UMARIM DOĞRU BİR TAVSİYEDİR.
Ön freni sıkınca motor sağa yola sola doğru kayma yapıyor.
Ama çok zevkli bişeymiş bu yaa, ilk 100 km mi devirdim sorunsuz bişi çıktı Allahtan
Bi de usta motorculara birşey daha sormak istiyorum, motorun rolentisi çok yüksek ayarlanmış. Nerdeyse ben gaz vermeden gidecek gibi, durduğu yerde bile çok ötüyor. Soru da şu ki bu benim fazla benzin yakmama sebep olur mu?
ve sonunda bugün ilk kazamı yaptım (gerçi pek kaza sayılmaz ama Allah üyüğünden korusun yine de) Motoru daha dün almıştım bugün garajdan çıkarken altımdan kayıverdi motor, bi de üstüme devrildi. Kolum ve diz kapaklarım soyuldu Ya o kadar forumu gezdim de kimse dememiş ön freni asla kullanmayın diye. Burdan yeni motorcu arkadaşlara sesleniyorum : ÖN FRENİ KULLANMAYIN.
UMARIM DOĞRU BİR TAVSİYEDİR.
Ön freni sıkınca motor sağa yola sola doğru kayma yapıyor.
Ama çok zevkli bişeymiş bu yaa, ilk 100 km mi devirdim sorunsuz bişi çıktı Allahtan
Bi de usta motorculara birşey daha sormak istiyorum, motorun rolentisi çok yüksek ayarlanmış. Nerdeyse ben gaz vermeden gidecek gibi, durduğu yerde bile çok ötüyor. Soru da şu ki bu benim fazla benzin yakmama sebep olur mu?
kazasız belasız günler
Ufak bir kazayla atlatmışsın arkadaşım ona şükür ya birde hızlı gideken olsaydı bu :( Rölanti konusuna gelecek olursak arabada deneyimimden söylebilirim evet rölantinin yüksek olması yakıt sarfiyatını arttırıyor.Eh buda aynı mantık olsa gerek değil mi?
fren konusunda boş bir alanda bir süre fren çalışmak iyi gelecektir.
ben ön freni iki parmakla limon sıkar gibi sıkıyorum. frenaj için yeterli gücü sağlıyor.
rölanti konusunda alet kullanma becerin çok yoksa servisine yaptırmanı tavsiye ederim.
servise gitmek de sinir ediyor ama beni ya, eleman iki vida sıkıyor 30 ytl işcilik alıyor. Ben öğrenciyim, bursla okuyorum sokakda bulmuyorum ki parayı
Cimri miyim yoksa ya?
Buarada ben 150 T-1 i 1500 e bulduğuma göre senin 1000 ytl ye 125 zn ulman çok zor olmasa gerek, sıkı pazarlık yapmanı öneririm ama. Benimki 1700 dü, 1500 e kask ve çantayla falan aldım. Motosiklerpazarı.com a da gir bak istersen orası da baya motor yüklü, bol şans...
@beratonur o zaman sana bir ortaboy yıldız tornavida, 10 luk somunu çıkarmak için anahtar gerekli. selenin altındaki bagajı çıkarıyorsun 10 luk anahtar ile sonra kabüratörün üzerinde yıldız ayar vidasını yavaşça sağa sola çevirerek ısınmış motorda rölanti ayarı yapıyorsun. soğuk motorda rölanti ayarı yapılmaz. genelde 1500 ile 2000 devir arası normaldir. ayar vidası hangisi diye bulması kolak olsun dersen gaz kolunu çek bırak o zaman karbüratör üzerinde yarım daire şekilde bir parça haraket eder o paçayı ileri geri iten vida rölanti ayar vidasıdır. kolay gelsin. yavaş yavaş yaparsan geri toplarken sıkıntı olmaz.
Çok teşekkür ederim arkadaşım yarın ilk işim o olcak. lakin bi sorum da var koltuğu falan sökmeme gerek var mı, yani o koltuğun altındaki vida tam olarak nerde ve kaç tane? Yanlış şeyleri sökmeyelim bide
İkinci sorum ise motor çalışırken mi ayarıyla oynayayim? Yoksa her ayardan sonra motoru tekrar çalıştırıp bakim mi rolantisine?
Teşekkür ederim tavsiyen için
TuğrulÖzbek adlı üyeden alıntı
@beratonur o zaman sana bir ortaboy yıldız tornavida, 10 luk somunu çıkarmak için anahtar gerekli. selenin altındaki bagajı çıkarıyorsun 10 luk anahtar ile sonra kabüratörün üzerinde yıldız ayar vidasını yavaşça sağa sola çevirerek ısınmış motorda rölanti ayarı yapıyorsun. soğuk motorda rölanti ayarı yapılmaz. genelde 1500 ile 2000 devir arası normaldir. ayar vidası hangisi diye bulması kolak olsun dersen gaz kolunu çek bırak o zaman karbüratör üzerinde yarım daire şekilde bir parça haraket eder o paçayı ileri geri iten vida rölanti ayar vidasıdır. kolay gelsin. yavaş yavaş yaparsan geri toplarken sıkıntı olmaz.
bazı scooter modellerinde rölanti için kapak olsada geniş bir alanda çalışmak için koltuk altı bagajını sökmek daha rahat oluyor
koltuk altı bagajı genellikle 4 tane somunla sabitlenir. koltuk altı bagajını boşaltırsan göreceksin
kolay gelsin