Asya Motor Scooter'ları Hakkında
Reklamlar
-
26 Nisan 2007, 22:20
#1781
babaçi kardeşim,
bu parça komple satılıyor, yani altta kaliperde sorun çıksa komple ön fren(kaliper+hortum+yağ haznesinin olduğu kısım) almak zorundasın.
şimdi alt kısmı arızalanan biri bu işlemi yapmış ve çıkan üst sağlam parçasını atmamış saklıyor olabilir. şayet ben böle parçaları saklarım çünkü bir gün birinin ihtiyacı olur.
haa bu arada komple ön fren asya da 150 YTL, salcanoda 80 YTL. ilginç bir fiyat politikası değilmi ???
netice de elinde aradığım parça varmıdır ?
Reklamlar
-
26 Nisan 2007, 23:07
#1782
cevap:
100/90-12 anlamı taban genişliği 100mm (10cm), ikinci rakam taban genişliğinin
yüzdesi olarak yanak yüksekliği (yani 10cmx%90=9cm)
130/90-12 nin yanak yüksekliği 130x%90=11.7 mm.
asya t1 de konfor ve güvenli sürüş istiyorsanız, lastikleri daha dişli olanlarla ve de arka amortisörleri ayarlı olanlarla değiştirmeniz tavsiye olunur.
lastik duro, metzelr, pirelli vs 40-90 ytl, amortisör çifti 40-50 ytl.
herkese güvenli sürüşler dilerim.[/QUOTE]
düzeltme :
130/90-12 nin yanak yüksekliği 130x%90=11.7 cm (birim yanlıştı..cm olacak)
-
27 Nisan 2007, 19:27
#1783
Kaan T adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaşlar,
Motorum 5.500 km de ve kayış ile ilgili bir problem yaşamamak için geçen Cuma günü Fikirtepe’deki Asya motora götürdüm. Kendilerinde bir kampanya var. Kayış, yağ(açık yağ 20-50), hava filtresi, arka fren balatası ve buji için 70 YTL eğer Japon Kayış(Bando) kullanılacaksa 90 YTL istiyorlar.
Bakımı yaptırmak üzere kayış kısmını söktüler ve kayışım sapasağlam çıktı. Üzerinde en ufak bir çatlak veya çizik bile yoktu. Marka olarak orjinal kayışıda japon malı bando kayıştı. Tamirciye sorduğum zaman son parti mallarda kaliteli malzeme kullandıklarını söylediler(geçen sene temmuz ayında motorumu aldım). Orjinal bujiyide değiştirdik oda NGK marka çıktı. Ben genede kayışımı değiştirttim. Arka fren balatasınıda daha önce değiştirttiğim için değiştirmediler ve ücretini almadılar. Toplam 80 liraya bana maliyeti tuttu.
Hava filtresinin içerisinde oluşan motor yağı motoru fazla zorladığım için olduğunu söyledi(halbuki çok fazla motorumu zorladığımı düşünmüyorum). Eğer içerisinde çok fazla yağ bulunursa temizlemem gerektiğini ve motora bi zararı olmadığını söyledi.
Ustaya motorun ömrünü sorduğumda bana 30.000 Km ye kadar dayandığını söyledi.
Bendede Asya 150 t Var Kayıs Japon Bando marka 11000 km yaptim hala banamisin demedi Alirken 5-10 fazla verin orjinal bando marka kayıs alin derim Arkadaslar Bide Motoru Servisteki yagla degistirmeyin Ben nazillideyim fabrika burda yagi 5 ytl ye satılıyor Cok adi bi yag ..Bide 90 ytl kampanya fiyatiysa pahaliymis
burda
kayıs bando 25
buji ngk 5 ytl
yag 5 ytl
hava filtresi 3 ytl
iscilik 15
toplam 50 ye anlasirsin
Arkadaslar Bide parcalari alin kendiniz degistirin degistirebiliyorsaniz ..Hava filt.. fln para vermeyin www.mondialmotor.com da parcalar satiliyor uygun fiyata ASya 150 t fln kullanan burdan parcalari ucuza temin edebilirler
-
29 Nisan 2007, 08:29
#1784
Sevgili arkadaşlar
dün as 150 t1 aldım. Daha önce as 150 t19 vardı.Genelde hafta sonlarında kullanıyorum ve her hafta 150-200 km kullanıyorum.Eğer şu sorularıma yanıt bulursam çok sevineceğim:
1-As 150 t1 in lastik hava basınçları ne olmalıdır?
2-100 km deki benzin tüketimi kaç litredir.
3-Yakıt tüketimi açısından ekonomik kullanma hızı nedir?
selamlar
-
29 Nisan 2007, 12:57
#1785
hitit, hayırlı olsun.
1- sürekli iki kişi biniyorsan 25-25 ama tek biniyorsan 23-23 yapabilirsin.
2- 100 km de 2,72 lt tüketiyor.(karışık kullanımda kendi ölçümlerim. bu zaman zaman 2,60 ile 3,10 aralığında değişti)
3- 60-70 aralığı dır.
-
30 Nisan 2007, 08:19
#1786
Güveli ilgin için teşekkür ederim.
Selamlar
-
30 Nisan 2007, 19:34
#1787
benzin göstergesi
arkadaşlar benim benzin göstergesi sanki biraz az gösteriyor gibi. sizde de aynı problem var mı acaba yoksa bende bir sıkıntı mı var?
-
30 Nisan 2007, 21:30
#1788
Mateo motorun 150 T-1 ise eğer senin motorda bir sıkıntı yok.Tüm t-1 lerde aynı problem maalesef mevcut.Benzin ibresi kırmızıya indiğinde depoda 6 litre civarında benzin kalıyor.
-
01 Mayıs 2007, 00:23
#1789
Yani gösterge kırmızıya geldiğinde t1 lerin 180 km daha yol katedilebileceğini mi söylüyorsunuz? Eğer açıklamalarınız doğru ise uzun yolda arzu ettiğimiz bir benzinciye kadar götürür mü?
Arkadaşlar şu konularda beni aydınlatırsanız memnun olacağım.
1-Benzin alırken depoyu sonuna kadar dolduruyormusunuz? yoksa makul bir seviyeye kadar mı dolduruyorsunuz? Zira bu aletlerde benzin aşırı dolduruldunda t 19 a da olduğu gibi belli bir seviyeden sonra tahliye hortumuna benzer bir hortumdan dışarı atılma gibi bir durum söz konusu olabilir.
2-Benzinin oktan değerinin yüksek olmasının bir önemi var mıdır?
3-t1 lerde sürüş sonrası (330- 500 km gibi yol yapıldıktan sonra) kontrol edilmesi gerekli parçalar neler olabilir?
4-Bir yıllık motor sürücüsüyüm. Şükürler olsun bir kaza yaşamadım. Olabildiğince yavaş ve dikkatli kullanmaya çalışıyorum.Ancak uzun mesafelerde bagaj ihtiyacı duyuyorum. Fakat düşme anında motordan atlamayı engelleyeceğini düşünerek çanta taktırmıyorum. Bu doğru bir düşüncemidir? Yoksa bagaj konusunda başka alternatif bulunabilir mi?
-
01 Mayıs 2007, 10:07
#1790
imdaaaaatt
arkadaşlar motoruma nazar değdi galiba. dün akşam sizlere yazdıktan sonra işten çıktım. garaja inip motoru bir çalıştırayım dedim birde ne göreyim ki motor çalışmıyor. start düğmesine basınca cır cır ediyor sonra zıııırrrt diye bir ses çıkıyor. ne yapmalıyım sizce?
-
01 Mayıs 2007, 18:28
#1791
hitit adlı üyeden alıntı
Yani gösterge kırmızıya geldiğinde t1 lerin 180 km daha yol katedilebileceğini mi söylüyorsunuz? Eğer açıklamalarınız doğru ise uzun yolda arzu ettiğimiz bir benzinciye kadar götürür mü?
Arkadaşlar şu konularda beni aydınlatırsanız memnun olacağım.
1-Benzin alırken depoyu sonuna kadar dolduruyormusunuz? yoksa makul bir seviyeye kadar mı dolduruyorsunuz? Zira bu aletlerde benzin aşırı dolduruldunda t 19 a da olduğu gibi belli bir seviyeden sonra tahliye hortumuna benzer bir hortumdan dışarı atılma gibi bir durum söz konusu olabilir.
2-Benzinin oktan değerinin yüksek olmasının bir önemi var mıdır?
3-t1 lerde sürüş sonrası (330- 500 km gibi yol yapıldıktan sonra) kontrol edilmesi gerekli parçalar neler olabilir?
4-Bir yıllık motor sürücüsüyüm. Şükürler olsun bir kaza yaşamadım. Olabildiğince yavaş ve dikkatli kullanmaya çalışıyorum.Ancak uzun mesafelerde bagaj ihtiyacı duyuyorum. Fakat düşme anında motordan atlamayı engelleyeceğini düşünerek çanta taktırmıyorum. Bu doğru bir düşüncemidir? Yoksa bagaj konusunda başka alternatif bulunabilir mi?
allah korusun, kaza anında zaten atlama gibi bir şey aklına gelmiyor son ana kadar kurtarabilirim diye direniyorsun düştüğün zamanda motor bi tarafa sen bi tarafa gidiyorsun,(tecrübe ile sabit)
Mateo adlı üyeden alıntı
arkadaşlar motoruma nazar değdi galiba. dün akşam sizlere yazdıktan sonra işten çıktım. garaja inip motoru bir çalıştırayım dedim birde ne göreyim ki motor çalışmıyor. start düğmesine basınca cır cır ediyor sonra zıııırrrt diye bir ses çıkıyor. ne yapmalıyım sizce?
büyük ihtimalle marş dinamosu arıza yapmıştır
Ne irfandır veren ahlâka yükseklik nede vicdandır, Fazilet hissi insanlarda, Allah korkusundandır
-
02 Mayıs 2007, 18:57
#1792
hitit adlı üyeden alıntı
Yani gösterge kırmızıya geldiğinde t1 lerin 180 km daha yol katedilebileceğini mi söylüyorsunuz? Eğer açıklamalarınız doğru ise uzun yolda arzu ettiğimiz bir benzinciye kadar götürür mü?
Arkadaşlar şu konularda beni aydınlatırsanız memnun olacağım.
1-Benzin alırken depoyu sonuna kadar dolduruyormusunuz? yoksa makul bir seviyeye kadar mı dolduruyorsunuz? Zira bu aletlerde benzin aşırı dolduruldunda t 19 a da olduğu gibi belli bir seviyeden sonra tahliye hortumuna benzer bir hortumdan dışarı atılma gibi bir durum söz konusu olabilir.
2-Benzinin oktan değerinin yüksek olmasının bir önemi var mıdır?
3-t1 lerde sürüş sonrası (330- 500 km gibi yol yapıldıktan sonra) kontrol edilmesi gerekli parçalar neler olabilir?
4-Bir yıllık motor sürücüsüyüm. Şükürler olsun bir kaza yaşamadım. Olabildiğince yavaş ve dikkatli kullanmaya çalışıyorum.Ancak uzun mesafelerde bagaj ihtiyacı duyuyorum. Fakat düşme anında motordan atlamayı engelleyeceğini düşünerek çanta taktırmıyorum. Bu doğru bir düşüncemidir? Yoksa bagaj konusunda başka alternatif bulunabilir mi?
1-Benzin alırken depoyu sonuna kadar dolduruyorum.Şimdiye kadar(7100 km) hiç bir sorun yok.
2-Benzinin kalitesi önemli.Ben bulunduğum yerde devamlıtek benzinlik olduğundan akpetten benzin alıyorum.Ancak uzun yola gittiğimde shell veya bpden alıyorum.Shellden aldığım benzin hem gidişe olumlu yansıdı hem de tüketime.Bence benzinin kalitesi ve oktanı etkili.
3-Görünen vidaların kontrol edilmesi önemli bence.Ayrıca fren sistemine de bir gözatmak lazım.Balata durumu,Hidrolik sıvısı seviyesi kontrol edilmeli.
Motor yağ seviyesi kontrol edilmeli,eksilme varsa ilave edilmeli,Lastik hava basınçları kontrol edilmeli.Ve bunlar gibi kontroller arada bir yapılmalıdır.
4-Bence bagaj olup olmamasının kaza durumunda hiçbir güvencesi yok.Özellikle T-1'de kaza esnasında atlayabilmen çok zor.kaza esnasında tek güvencen bence korumaların.Kask,dizlik,eldiven gibi korumaların olmadıkça zaten atlayabilsen bile yara almaman çok zor.Güvenlik ekipmanların tam olduğu müddetçe bagaj(top case) olmuş veya olmamış bu çokta önemli değil.
Umarım yardımcı olmuşumdur.
Mateo adlı üyeden alıntı
arkadaşlar motoruma nazar değdi galiba. dün akşam sizlere yazdıktan sonra işten çıktım. garaja inip motoru bir çalıştırayım dedim birde ne göreyim ki motor çalışmıyor. start düğmesine basınca cır cır ediyor sonra zıııırrrt diye bir ses çıkıyor. ne yapmalıyım sizce?
Senin ki akü sorunu büyük ihtimalle.Marş motorunda arıza olma ihtimali zayıf.Bence iyi bir akü al motoruna bağla.sorunun büyük ölçüde hallolacaktır.
-
03 Mayıs 2007, 18:59
#1793
150 T1 lerın 250cc lık "Cınlı" Modelı Varmı. Forumda 1-2 yerde Rastladım sankı "Gecmıs Zaman". Bugun Internette Bıraz Baktım Ama Gormedım, Acaba yanlısmı Kaldı Aklımda
-
03 Mayıs 2007, 20:50
#1794
cromn,
dediğin olay
dorado sandor.
-
03 Mayıs 2007, 21:30
#1795
Evet Dorado Sandor 250 su soğutmalı ve güçlü bir motoru var.Keşke bizim motorlarda 250 cc ve su soğutmalı olsaydı.http://www.dorado.com.tr/
-
03 Mayıs 2007, 22:17
#1796
guveli28 adlı üyeden alıntı
hitit, hayırlı olsun.
1- sürekli iki kişi biniyorsan 25-25 ama tek biniyorsan 23-23 yapabilirsin.
2- 100 km de 2,72 lt tüketiyor.(karışık kullanımda kendi ölçümlerim. bu zaman zaman 2,60 ile 3,10 aralığında değişti)
3- 60-70 aralığı dır.
benimkiler
1- 22-21civarı (2kişi) daha yuksek yaparsam çok sallıyor titreşim artıyor.
2-100 kmde 3.0Lt tüketiyor.
(tamamen ş.ici ve 2kisi--83+60kg--, benzinci fisleriyle hespladim ve trafikte tam gaz yaptıgım cok oldu)
3-en ekonomik sanırım 70km civarı motorun sesine ve rahatlığına bakmak lazım
hitit adlı üyeden alıntı
Yani gösterge kırmızıya geldiğinde t1 lerin 180 km daha yol katedilebileceğini mi söylüyorsunuz? Eğer açıklamalarınız doğru ise uzun yolda arzu ettiğimiz bir benzinciye kadar götürür mü?
Arkadaşlar şu konularda beni aydınlatırsanız memnun olacağım.
1-Benzin alırken depoyu sonuna kadar dolduruyormusunuz? yoksa makul bir seviyeye kadar mı dolduruyorsunuz? Zira bu aletlerde benzin aşırı dolduruldunda t 19 a da olduğu gibi belli bir seviyeden sonra tahliye hortumuna benzer bir hortumdan dışarı atılma gibi bir durum söz konusu olabilir.
2-Benzinin oktan değerinin yüksek olmasının bir önemi var mıdır?
3-t1 lerde sürüş sonrası (330- 500 km gibi yol yapıldıktan sonra) kontrol edilmesi gerekli parçalar neler olabilir?
4-Bir yıllık motor sürücüsüyüm. Şükürler olsun bir kaza yaşamadım. Olabildiğince yavaş ve dikkatli kullanmaya çalışıyorum.Ancak uzun mesafelerde bagaj ihtiyacı duyuyorum. Fakat düşme anında motordan atlamayı engelleyeceğini düşünerek çanta taktırmıyorum. Bu doğru bir düşüncemidir? Yoksa bagaj konusunda başka alternatif bulunabilir mi?
çili oldugundan b.göstergesi dogru göstermiyor, bittigini gösterdiginde anlaki yarım depo var.
1-azına kadar dolduruyorum benzin. zaten pompa algılayınca duruyor taşmıyor.
2-yuksek oktan kesinlikle motorun ömrünü kısaltır.
sanırım önerilen 95oktan. kaliteli benzin arkadaşında dedigi gibi daha verimli.
3-bunu bende tam olarak bilemiyorum fakat,
frenler ve motor kontrol eidlmeli eger sıcaksa sogutulmalı 100kmdebir..
onun dışında lastikler-frenler-kayış-ses-bir kontrol edilse iyi olur...
4-bagaj engellemez benim fikrim fakat
arkaya takılan plastik bagajlar
ses yaptıgı gibi kaza halinde kırılmaya müsaittir ayrıca ruzgarda artık denge daha kolay bozulur ve virajlara yatarken bagaj dolu ise çok dikkat etmek lazım çünkü ağırlık merkezinden uzaktır ve dengeyi kesinlikle olumsuz etikler.
bunun dışında eger yan çanta takılırsa kaza anında motorla yer arasında boşluk kalmasını sağlayabilr,grenajın çizilmesini önleyebilir.
kolaygelsin.
-
03 Mayıs 2007, 23:24
#1797
mateo' ya teşekkür
[QUOTE=foresight;655794]1-Benzin alırken depoyu sonuna kadar dolduruyorum.Şimdiye kadar(7100 km) hiç bir sorun yok.
2-Benzinin kalitesi önemli.Ben bulunduğum yerde devamlıtek benzinlik olduğundan akpetten benzin alıyorum.Ancak uzun yola gittiğimde shell veya bpden alıyorum.Shellden aldığım benzin hem gidişe olumlu yansıdı hem de tüketime.Bence benzinin kalitesi ve oktanı etkili.
3-Görünen vidaların kontrol edilmesi önemli bence.Ayrıca fren sistemine de bir gözatmak lazım.Balata durumu,Hidrolik sıvısı seviyesi kontrol edilmeli.
Motor yağ seviyesi kontrol edilmeli,eksilme varsa ilave edilmeli,Lastik hava basınçları kontrol edilmeli.Ve bunlar gibi kontroller arada bir yapılmalıdır.
4-Bence bagaj olup olmamasının kaza durumunda hiçbir güvencesi yok.Özellikle T-1'de kaza esnasında atlayabilmen çok zor.kaza esnasında tek güvencen bence korumaların.Kask,dizlik,eldiven gibi korumaların olmadıkça zaten atlayabilsen bile yara almaman çok zor.Güvenlik ekipmanların tam olduğu müddetçe bagaj(top case) olmuş veya olmamış bu çokta önemli değil.
Umarım yardımcı olmuşumdur.
Arkadaşım verdiğin bilgiler çok faydalı oldu. Teşekkür ederim.
Arkadaşlar Bugün t1 ile geziye çıktım. Dikkatimi çeken bir husus şu ki: Bu makina biraz dengesiz. Yokuş aşağı giderken ellerimi bırakarak dengeyi muhafaza ederek gitmek istediğide motor ya sola ya da sağa çekiyor.Halbuki daha önce kullandığım t19 a 'da hiç böyle bir sorun yoktu. Acaba öndeki rüzgar kesen cam mı buna neden oluyor. Yoksa motor da mı bir dengesizlik var?
Diğer bir sorun kasislerde on teker bir önceki modele göre daha çok titreşimi hissettiriyor. Acaba ileride daha yumuşak bir süspansiyon görecekmiyim.
-
04 Mayıs 2007, 21:35
#1798
[QUOTE=hitit;657358]
foresight adlı üyeden alıntı
1-Benzin alırken depoyu sonuna kadar dolduruyorum.Şimdiye kadar(7100 km) hiç bir sorun yok.
2-Benzinin kalitesi önemli.Ben bulunduğum yerde devamlıtek benzinlik olduğundan akpetten benzin alıyorum.Ancak uzun yola gittiğimde shell veya bpden alıyorum.Shellden aldığım benzin hem gidişe olumlu yansıdı hem de tüketime.Bence benzinin kalitesi ve oktanı etkili.
3-Görünen vidaların kontrol edilmesi önemli bence.Ayrıca fren sistemine de bir gözatmak lazım.Balata durumu,Hidrolik sıvısı seviyesi kontrol edilmeli.
Motor yağ seviyesi kontrol edilmeli,eksilme varsa ilave edilmeli,Lastik hava basınçları kontrol edilmeli.Ve bunlar gibi kontroller arada bir yapılmalıdır.
4-Bence bagaj olup olmamasının kaza durumunda hiçbir güvencesi yok.Özellikle T-1'de kaza esnasında atlayabilmen çok zor.kaza esnasında tek güvencen bence korumaların.Kask,dizlik,eldiven gibi korumaların olmadıkça zaten atlayabilsen bile yara almaman çok zor.Güvenlik ekipmanların tam olduğu müddetçe bagaj(top case) olmuş veya olmamış bu çokta önemli değil.
Umarım yardımcı olmuşumdur.
Arkadaşım verdiğin bilgiler çok faydalı oldu. Teşekkür ederim.
Arkadaşlar Bugün t1 ile geziye çıktım. Dikkatimi çeken bir husus şu ki: Bu makina biraz dengesiz. Yokuş aşağı giderken ellerimi bırakarak dengeyi muhafaza ederek gitmek istediğide motor ya sola ya da sağa çekiyor.Halbuki daha önce kullandığım t19 a 'da hiç böyle bir sorun yoktu. Acaba öndeki rüzgar kesen cam mı buna neden oluyor. Yoksa motor da mı bir dengesizlik var?
Diğer bir sorun kasislerde on teker bir önceki modele göre daha çok titreşimi hissettiriyor. Acaba ileride daha yumuşak bir süspansiyon görecekmiyim.
Evet dengesizlik T-1lerde olabilecek bir sorun.Bende de aynı sorun vardı.Mesela yolda giderken sizin gittiğiniz doğrultu ile aynı yönde asfaltta yükselti farkları olur.İşte bu farklılıkları ön tekerlek kapıp o yöne motoru alıyordu.Lastik havalarını tamamlayınca nispeten bu olay azaldı.Ancak vitesli motosikletlere alışkın birisi olarak şunu söyleyebilirim ki bu motorlarda genel bir dengesizlik söz konusu.Direksiyonun sağ ve sola turu bile farklı ölçülerde.Yokuş yukarı çıkışlarda özellikle artçı ile beraber çok hantal kalıyor.Benim bu motorun en çok sevdiğim yönleri birincisi geniş bagaj hacmi(Örneğin ben bir tesisatçı olarak birçok malzememi (hilti,anahtarlar ve malzemeler)koltuk altına sığdırabiliyorum),ikinci olarakta rahat koltuk-diz mesafesi ve artçıyla olan konum.Bir diğer sevdiğim özelliği frenler mükemmel.Ben fren konusunda kullandığım motosikletler içinde oyumu t-1 e veririm.
-
04 Mayıs 2007, 21:49
#1799
foresight,
direksiyon turunun farklı olmasının sebei, kilit mekanizması. direksiyon kilidi koyacaz diye tur ları farklı yapmışlar. )
bu arada ben her benzin aldığıda depoyu silme dolduruyorum.
km 8700.
hitit, dediğin dengesizlik için yolda el bırakmana gerek yok. motoru orta sehpaya al, ön lastiği havaya kaldır. gidonu ortala ve bırak. hhoooppp direkt olarak sağa yattığını göreceksin.
ön amortisörler konusunda haklısın. bende yumuşatmak istiyorum . nam amortisöre bir soracağım ancak uygulama yapan şimdilik hiç yok. o sebeple cesaret edemedim.
haa ön amortisör çok sert geliyorsalastik havasını kentacdis in dediği gibi yap. şayet ben uzun bir süre 22-22 kullandım. yakın zamanda da 22-22 ye geri dönecem gibi. çünkü daha ideal gibi.
-
04 Mayıs 2007, 22:01
#1800
asya bos dawa mondıale baq
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)
Bu Konudaki Etiketler