repsol 150 t de ciddi modifiye varmis arkadaslar. Polis motorlari ile yarisabiliyormus alet o derece. Servis te konusmustum.
repsol 150 t de ciddi modifiye varmis arkadaslar. Polis motorlari ile yarisabiliyormus alet o derece. Servis te konusmustum.
Asya 125 T nin internet sitesinde 9500rpm de 7.2 kw yani 10 beygir gücü olduğu belirtiliyor.Hesapladım bir arkadaş 110 km/h hız yapmıştı. 7000 rpm de 80 km/h yaparsa 9500 devirde 108 km/h hız yapabiliyor.Bu motor kaç beygir 8 mi 10 mu ?
Bir sorum daha var AS 150 T modeli 9.5 hp 8000 rpm de güç üretiyor.
Ben Ankara dışkapıda gördüm WYS Falcon 150 yi As 150 T nin aynısı ama
malzeme kalitesi ve işçilik daha kaliteli Motor 11 Beygir
Sordum 2250 YTL plaka hariç. Acaba bu motorda maksimum gücünü 8000 rpm de mi veriyor yoksa 9500 de verip o yüzden mi 9,5 değilde 11 beygir.
Sorularıma cevap verirseniz sevinirim. Herkese güvenli sürüşler dilerim.
Mengu16, Kardeş benim bildiğim kadarıyla izah etmeye çalışayım: Tüm motorlu aracların ulaşabilecekleri maksimum bir devir vardır. Buda bazı arçların km kadranlarında vardır.(hepsinde olmayabilir.) Yani bu boşta ve yüksüz halde ulaşabilecekleri rpm yani DEVİR i gösterir. Yaptığı devir esnasında Kw cinsinden bir güç üretir. Yani bunun beygir gücüyle tan orantısı yoktur. Ancak benim araştırmalarıma göre önemli olan testler sonucunda ulaşabileceği maksimum devir(rpm) ve bu devirde ürettikleru TORK tur. 150 lik motora sahip bir asya normal yol şartlarında ve yük şartlarında maksimum olarak 6000 rpm yapar ve 8,4 Nm Tork üretir. Eğer motor her hangi bir modifikasyon görmüşse rpm otomatik olarak yükseleceğinden tork artar. Tüm araç motorlarında önemli olan gösterge MAKSİMUM SEVİYEDE NE KADAR TORK ÜRETTİĞİDİR. Sende araştırmalarında buna dikkat edersen daha sağlıklı bilgiler edinirsin.
Yardımcı olabildiysem ne mutlu
nurguldemirbay, kardeş dikkat etmen gerekn birkaç önemli husus var.
1-Motorun Aküsünün taliye borusunun mevcut olup olmadığına bi baktır. Yoksa taktır.
2-Tüm çivata ve somunlarının tekrar sıkılmasını talep et özellikle ön takımın, zira bu motorlar sadece öntakımları sökük geliyor burada monte oluyor.
3-Lastik havalarını kesinlikle kontrol ettir. Ön lastiğe fazla hava basmanı önermiyorum(20 hava civarında olsun)
4-Benzin göstergesinin çalışıp çalışmadığına bi bak bazıları sorunlu oluyo.
ZORU BAŞARIRIM; İMKANSIZA BİRAZ ZAMAN GEREKİR
arkadaşlar, motorun doğru düzgün açılması için kaç km ye kadar 50 km hızı geçmemek lazım, 300 mü 500 mü 1000 mi ? kitapçıkta 1000 km diyor ama kullananların tecrübeleri daha da önemli bence, bir de uzun süre yarım gaz gitmekten kaçının deniyor, burada kastedilen yarım gaz ne demek acaba?
Rodaj zamanı 1000 km. Motorundan ileride maximum performans almak istiyorsan 1000 km'ye kadar kitapçıkra yazdığı şekilde kullanmalısın.lesvos adlı üyeden alıntı
Yarım gazla gitmek derken "uzun süre sabit süratte gitmekten kaçının" demek istiyor. Yani ara sıra hızlan, ara sıra yavaşla, hep sabit süratte gitme diyor. Tam gaz dediğini de biliyorsun zaten; gazı sonuna kadar kökleme diyor.
60 km geçmeden değişik süratlerde gitmeni tabvsiye ederim. İleride çok faydasını görürsün. Rodaj süresini sağlıklı geçirmeyen motorların ileride performansları düşük oluyor. Çekişi falan düşüyor. Dik yokuşlardan uzak durursan ve bu süre içinde iki kişi binmemeye çalışırsan iyi olur.
Km sayacının fazla gösterdiğini varsayarak 60 km'yi geçmeden 1000 km boyunca belirtildiği gibi kullanırsan iyi olur.
Havalı tiplerin içi boştur çünkü "hava" boşlukları doldurur. Balonun içinde de hava vardır...
orcunemre, kardeş asya 150t1 lerin ilk gelen partısınde bu sorunların hepsi var bende bu konudan muzdanibim ama yapacam bişey yok idare ediyorum.
ZORU BAŞARIRIM; İMKANSIZA BİRAZ ZAMAN GEREKİR
arkadaslar rodaj sirasinda sabit hizla gidilmesi neden kotudur? surekli ayni devir olmasi rodaji etkiler mi?
arkadaşlar t1imi gecen perşembe satın aldım ama haftasonu istanbulda olduğum için ancak 1 kaç kez binebildim daha 40 kmde.neyse size izlenimlerimi sunayım:
1.mumkunse yagıslı havalarda motora binilmemeli tekerlekler cok kayıyor( degiştirsen bile arkadasım diger tekerlerde kayar sonuçta küçük teker dedi)
2.frenlere basınca balatalardan dikkat cekici bir sürtünme sesi geliyor (bu neden olabilir ? )
3.kuru zeminde kontrolu cok rahat hafif bir motor cok rahat idare edebiliyorum
3.airohun ceneli kasklarını tavsiye ederim yarım kasklarla aralarında cok fark var
4.farlar biraz zayıf ( ne yapmalı acaba )
5.gerçekten çok güzel bir motor hem estetik hem kullanım açısından. İnsanların cok dikkatini çekiyor.
6.t1i aldığıma çok memnunum inşallah ilerki zamanlarda da beni utandırmaz.
7.herkeze kazasız belasız keyifli sürüşler
nurguldemirbay, bahsettiklerinin hepsi bütün t1 lerde olan problemler aslında ama zamanla alışyıor insan ben alıştım mesela.. ön fren balatasından yakında ses gelmeye başlar çokkkk gıcık bir ses servis bile buna bişiy yapamıyor belli bir süre sonra bunlara alışıyor insan bu arada ben 1000'i geçtim şuan bir problem yok 100km hız yaptığımda oldu
nurguldemirbay, Hayırlı olsun kazasız sürüşler dilerim. Ha unutmadan farların iç kısmında far ayar vidası var buradan farları biraz yukarı kaldırırsan daha iyi gösteriyor. Ön tarafı sökmeye gerek olmadan el ile ayarlanabiliyor
ZORU BAŞARIRIM; İMKANSIZA BİRAZ ZAMAN GEREKİR
arkadaslar benim motorun 3.000km bakımı geldi yarın goturmeyi dusunuyorum.Fakat yag degisimi icin servise kendi yagimizi goturebiliyormuyuz?Acikcasi serviste koyduklari yagin kalitesi hakkinda hicbir bilgimin olmamasi beni rahatsiz ediyor..
Kendi yagimla gitsem kabul ederlermi?yag deposu kac lt acaba bizimkerin bileniniz varmi?
rainmans tavsiyelerin için teşekkürler.
Bugün motorumla ilk uzun yolumu yaptım sapanca-adapazarı (20) km işe t1le geldim.düşünceler şöyle:
1 ) en sinir bozucu şey 1000 km'ye kadar 60'ı geçememek.arabalar vın vın geçiyor yanımdan ben kagnı gibi neyse buna da şükür .şehir içinde allahtan bu sürat iyi.
2) aynalar rüzgardan sürekli aşağıya kayıyor.300 kmde yaptırıcam
3 ) frenler ilk aldıgım gibi degil daha sıkı basmak gerekiyor
4 ) motor kullanmak harika bir şey
5 ) ah bir de kötü yollar olmasa
arkadaşlar dün benimde bir as150t1 oldu hepinize hayırlı ramazanlar....
yalnız benim bir kaç sorum olacaktı motorun direksiyonu sağa tam dönerken sol tarafa yarım dönüyor buda geri dönüşlerde çok kötü oluyor buna nasıl bir çözüm bulunabilir... tşk.
sol tarafa yarımmı dönüyo alla alla niye ya gözle bi kontrol ettinmi?
km teli yada fren hortumu falan takılıyor yada gergin olmasın???
yok dostum baktım hatta serviste gösterdim bunlar böyle olur sol tarafa doğru direksiyon kilitlendiği için ondan olur dediler
ateşman gündüz farı açık bırakarak akü bitmez öyle olsa gecede biterdi.ay yada güneş enerjisiyle dolmuyorya akü.şarj dinamonda yada akünde bir arıza vardır.
far aküyü ancak motor çalışmazken açık tutarsan bitirir.
gündüz farları açık tuttum aküm bitti lafını duyunca bi fıkra geldi aklıma.
temel deney yapıyomuş.çekirge almış bitane zıpla demiş çekirge zıplamış.sonra bi ayaanı koparıp yine zıpla demiş çekirge yine zıplamış.sonra diğer ayaada koparmış zıpla demiş çekirgede tık yok.temel yazmış defterine;Deney sonucu bacakları kopan çekirge sağır olur...
arkadaşlar görünürlüğümüzü arttırmak için gündüz farlarımızı açık tutalım lütfen.
Kullanma kitapcığında zaten ön ve arka firenleri sıkarak kick start yapınız diyor.....???CaBRioLeT adlı üyeden alıntı
arkadaşlar benim bir sorunum var eğer benim t1in benzin göstergesinde bir sorun yoksa motor su gibi benzin içiyor 180 kmdeyim ipre en alttaki kırmızının hemen üstüne geldi.bu ne ya bu kadar cok benzin mi yakılırmıs araba mı bu
ancak daha once baska bir t1ci arkadas kendi motorunun kırmızıya geldikten sonra 14 lt daha benzin aldıgını yazmıstı umarım benımki de oyledır.umarım gösterge bozuktur.ogle arasında servisten sol swichi düzelttirirken bunu da soracagım
okhantolga arkadaşım,direksiyon normalde sola yarım falan dönmez,servisler montajda önfren hidrolik hortumunu(sağda) pilastik kelepçeyle maşaya bağlıyorlar.hortum kıvrılıyor ve özellikle u dönüşlerde grenajın içindeki davlumbaza takılıyor.direksiyon takıldığında hiç kıpırdatmadan durup bak dediğim şeyi göreceksin.kazasız sürüşler.
nurgüldemirbay;t1 in deposu toplam 11 lt kapasitelidir,kırmızıya gelince 14 lt alması mümkün değil.t1 lerin benzin göstergeleri okadar sağlıklı değil.ilk depoyu fullemede yaklasık70 km hiç ibre aşağıya düşmüyor,sonra birden 50-60 km de kırmızıya kadar düşüyor,normalde kırmızıda 30km falan gitmesini beklediğin benzinle neredeyse 80 km daha yapabiliyor.benim ikinci t1 im ve ikisinde de aynı,diğer kullanan arkadaşlarımda aynı fikirde.full depoyla şehiriçi ben daha 250km den fazla yol yapamadım
ben as 150t kullanıyorum şu anda 1750 km'de bu güne kadar toplam 130 ytl benzin aldım
130 ytl/1750 km = 0,074 ykr (74,000 tl)
[SIZE="2"][B][FONT="Comic Sans MS"][COLOR="Red"]gerçekleri [/COLOR][COLOR="Yellow"]tarih [/COLOR][COLOR="Red"]yazar[/COLOR],[COLOR="Yellow"]tarihi [/COLOR][COLOR="Red"]galatasaray[/COLOR] [COLOR="Yellow"]yazar[/COLOR][/FONT][/B][/SIZE]
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)