Nurgul bende 45 e kadar baktım aynı bir iki sayfa önceki tezim doğru yane.
Nurgul bende 45 e kadar baktım aynı bir iki sayfa önceki tezim doğru yane.
arkadaşlar selamlar dün akşam saat 9 civarında motorum az daha çalınıyordu !!
motorumda MASTERLOCK marka iki adet kilit birisi disk kilidi digeride dünyanın en dandik kilidi olan vardı. kilit kaba kalın görünümüne ragmen şerefsiz hırzızların ellerindeki paslı bir kerpetenle ,içi incecik aliminyum ve içinde 3 adet 2 mm kalınlıgında sarma tel olan dünyanın en dandik kilidini hiç zaman kaybetmeden keserek motorumun ön ve arka panelin vidalarını söküp marş kablolarını kesip düz kontak yapıp çalıştırmışlar. diskkilidini sökememişler komşularımın barisları arasında kaçmışlar..size tavsiyem disk kilidi takın.. geliştirdiginiz güvenlik önlemleriniz varsa lütfeN paylasalım... ALLAH MOTORLARIMIZI KORUSUN.
[CENTER][COLOR="Yellow"]sarı kanaryam benim:wiinkk: [/COLOR][/CENTER]
Deri döşemeyi 20 ytl işçilik ödeyerek yaptırdım.malzeme bende vardı.
Amortisör sorunu çukura girince değil çıkınca vuruntu yapıyor özellikle
sabah ilk yola çıkınca daha belirgin halde bu nedenle tepe yaylarını
tadil edecegim tabi zaman bulabilirsem,çünki daha kn filitreyi bile
takamadım öyle yanımda gezdiriyorum
Xenon farları besleyecek akü ve alternatör malesef bizim makinelerde
yok 500 ytl verip üstünede bir adet yanık alternatör sahibi olursun.
En iyisi benim gibi blue coral ampul uygulaması yapmanız.
arkadaşlar biz bu m.lock ve binumum markayı güvenip alıyoruz. bu olay işin aslını gösteriyor USA malı denen kaliteli sağlam denen bu klitin nekadar etkisiz kaldıgını gösterişten ibaret olduğunu!!..
geçmişolsun arkadaşım,ucuz atlatmışın herkese böyle komşular nasip olsun.....
Birde benim bir sorum olucak mesela bu resimdeki kilitte anahtarın üstündeki dişlere bakıyorum çok basit bişee benziyor 3tane simetrik diş var
bukadar basit bi anahtar olurmu??
yani sanki kesmekten daha kolay gibi gözüküyor tokayla filan açmak
elime alıp incelemedim ama çok basit bi görünüşü var anahtar kısmının..
şaşırtanşey içinde zincir olmaması...
birbaşka şaşırtan hep çalınma ilanlarını bmw aprilla vs kaliteli motorlar üstüne okudum(%90) ve adamların bi 2000-3000ytl lik asya motor çalmak yerine 20,000liralık bmw nin zincirini kırıp düzkontagını vurdurmasını vs yapıp uğraşıcağını düşünmüştüm.
2binliralık motoru çalıp parçalayıp kaça satıcaklar merak ediyorum parçaları zaten ucuz bukadarmı kötüleşti durum.. motoru biyere bırakamaz oldum
bendede zincir var bitanede disk kilit almak en iyisi sanırım30-35ytlcivarıydı işimigörür heralde basit birşey..
buraya yazman beni ve arkadaşları uyarman çok iyi olmuş sağol..
buarada semt neresi olay ne civarda oldu???
geçmişolsun tekrar.
Xenon farları besleyecek akü ve alternatör malesef bizim makinelerde
yok 500 ytl verip üstünede bir adet yanık alternatör sahibi olursun.
En iyisi benim gibi blue coral ampul uygulaması yapmanız.[/QUOTE]
Bu dedigin blue coral ampul ne diR?
soru
yağmurdan korunmak için motorun üzerini kapatmak istiyorum. böyle bir malzemeyi nereden temin edebilirim?[/QUOTE]
cevap
iki motorcu arkadaş,ortaklaşa bir otomobil örtüsü alıp, tentecide bunu ikiye böldürüp, motorlara uydurarak diktirirseniz, tanesi 25-30 YTL ye malolur...
soru
Bide motora motorsilk yağ katkısı koysam nasıl olur deneyen varmı hiç.[/QUOTE]
cevap
teflon katkı (yağ miktarının %10 u kadar) . hem kartere hemde arka dişli kutusuna ekliyorum..motor ve transmisyon sesi azaldı..4000 km. deyim. rodajdan sonra her 1000 km.de yağ degiştiriyorum. yeni ve temiz yağ kadar mekanik aksamı mutlu eden hiçbir şey yok..
soru
Bide Arkadaslar herkes kayış tansikayetci benimmotor 9000 de hic kayıs fln kopmadi 150 t lerde bu sorun yok heralde[/QUOTE]
cevap
4000 km de sırf uzun yolda perişan olmaktan korktuğum için kapağı açtık. Gates marka 837 (mm uzunluk) 20 (mm üst genişlik) 30(derece konik) orijinal kayışı çıkardık. kayışta yıpranma, çatlama, partallanma emaresi yoktu. sadece yanaklarda kaydırma dolayısıyla satıhta hafif parlaklık gördüm. orijinal kayışla (motoru hırpalamamak kaydıyla) 10,000km yapılabilir. Aynı kayışın yenisini taktım 14000 km den önce açmam..yol şartlarım %50 yokuş..unutmayın varyatör sistemi zincir-dişli ikilisi gibi mutlak kilitlenme yerine sürtünme ve hafif kaydırma ile çalışır. bunu düşünerek, motorun zorlandığı yerlerde gazı açmak kayış yıpranmasını artırır..
hayırlı sürüşler..
Arkadaşlar, bugün ilkez 80 km temde yolyaptım. (Erenköy, İkitelli) aynalar çok berbat, motorda çok vibrasyon var sanırım motor takozundan Hondanın takozu ile değiştirmek lazım,
benim bujide bitmiş galiba 3000 km bakımında değiştireceğim ama bujiyi çıkartıp numarasını göremiyorum buji anahtarı kısa geliyor acaba numarasını bilen bir arkadaşım yardımcı olabilirmi servise yanımda götürmek istiyorum.
Birde Hondanın motor takozunu servisi dışarı verirmi yada nerden alabilirim bilgisi olan arkadaşlar varsa yardımcı olurlarsa çok sevinirim.
Teşekkürler.
soru
bizim lastik ebadında iyi lastik yok sanırım iyi markalarda , lastikler tam bi felaket.. bulan bilen varsa mutlaka haber versin.. buarada pirelli ve metzeller lastikleri için90ytl den bahsediyorlar...[/QUOTE]
cevap
12.00-4.00 lastik ebadı çinlilerin uydurduğu standart dışı bir formülasyon. 12 inç janta 4 inç (10cm) genişlikteki lastiği çinliler böyle tarif ediyorlar. bu arada lastiğin yanak yüksekliğinin 10 cm olduğunu söylemiyorlar. as150t1 arka lastik için en ideal pirelli 130/70-12 desen SL60 (tercümesi 13cm genişlik, 130X%70= 9 cm yanak yüksekliği) .Aralık ayında gelecekmiş.. arkadan çıkacak lastiği öne yedek yapacağım..t1 de ağırlık arkada..
soru
benim bujide bitmiş galiba 3000 km bakımında değiştireceğim ama bujiyi çıkartıp numarasını göremiyorum buji anahtarı kısa geliyor acaba numarasını bilen bir arkadaşım yardımcı olabilirmi servise yanımda götürmek istiyorum.
Birde Hondanın motor takozunu servisi dışarı verirmi yada nerden alabilirim bilgisi olan arkadaşlar varsa yardımcı olurlarsa çok sevinirim.
Teşekkürler.[/QUOTE]
cevap
buji NGK C7HSA
soru
ayrıca bir sorum daha olacak bu motorla uzun yola gidebilir miyim[/QUOTE]
cevap
yazın en sıcak günlerinde 130 km nonstop dağ yollarında gittim..yokuşlarda fazla yüklenmemek gerekiyor. bırakın hız gerekirse 40-50 lere düşsün..ama zorlamayın..amortisörler sert.. o yüzden lastik basınçlarını (yolcu yoksa) 1 kişiye göre düşürün.. orijinal lastikler ıslakta (kaymak asfalt ise) kayıyor. virajlarda çok yatırmaya gelmiyor. uzun yol için, diğer şeylerin yanısıra, lastik tamir fitili, yapıştırıcısı (bunlar için biz), küçük bir ayak pompası (5-10YTL) bulundurun..ve de lastiklere jel veya köpük doldurup uzun yola öyle çıkın..önemli olan, en yakın lastikçiye sürerek ulaşabilmek..
hayırlı yolculuklar..
[soru
QUOTE=Bradley;451039]Slm Arkadaslar bende Asya 150 t motor var motor yagini kendim degistirmek istiyorum yagi castrol almak istiyorum hangi model yag alicam bide yagi kendim nasil degistircem bilgilendiriseniz sevinirim[/QUOTE]
cevap
10w40 yağ koyabilirsin.. yağı boşaltmak kolay..tercihan motor sıcakken karter tapasını aç boşalsın..tapa üstündeki filtreyi temizle. doldurmak için ya uzun borulu bir huni veya veterinerlerin kullandığı en büyük boy plastik enjektör kullan..bu enjektör asıl arkadaki transmisyon yağını (90 numara dişli yağı) işine yarar. çünkü orası yatay ve küçük..motor yağı seviyesini çubuğu vidalamadan sadece daldırıp çıkararak kontrol edeceksin..
kolay gelsin..
merhaba arkadaşlar forumu okudum bende 125 t almaya karar werdim en kısa zamanda alıcam fakat öğrenmek istedim bişiler var arada balıkesire gitmem gerekio bu motorla balıkesire gidip gelebilirmiyim?cwplarınızı bekliorum...
Arkadaşlar, uzun bir uğraşıdan sonra resim eklemeyi buldum size motorumun resimini yolluyorum.
mükemmel resimler... ben kyco nun 250cc liğini kullandım geçen 60km yol yaptım 125km hıza ulaştım inanın asyat1 aradım desem yalan olmas çünki kafa bölümü acayip rüzgar aolıoyrr. ve selesi de makul yükseklikte asyaların.. kyco nun selsei bana göre bile yüksek 1,80cm boyum...
arkadaşlar kış geldi kışın da motor kullanacak olan arkadaşlara tavsiyem mutlaka lastikleri değiştirin allah muhafaza kaza yapmanız içten bile değil...
Motorumu Sattım Kendimi Garip ve Yanlız Hissediyorum
( A RH + ) Türkçe' ye Sahip Çık, Yok Olmasına İzin Verme...
Aşkın Bir Sabun İse Köpürt Beni Pakize
Metzeler' in lastiklerini buldum ama Feel Free desenmi yoksa ME 7 Teen desenmi alıcam ona karar veremedim.Bu hafta bayram dolayısı ile işlerim yoğun olucak artık bayramdan sonra firmayla görüşücem hangisi ıslak zeminde performaslı onu alıcam. Lastikleri taktırırken jantları da siyaha boyatıcam.
ben daha önce metzeller ve pirellii yi internetten saatlerce araştırmıştım, hatta pdf kataloglarındanda baktım uzun uzun...
feel free ve me7
feelfree özellikle spor-touring amaçlı yüksek performans scooterlar için yaptıklarını yazmışlar..
" http://www.metzelermoto.com/en_86/ti...&nome=FEELFREE "
me7
daha basit, günlük şehirde kullanım için yapılmış.
" http://www.metzelermoto.com/en_86/ti...nome=ME_7_TEEN "
ben burdan tekrar araştırdım 1-2tane bizimkine çok yakın ebatta olan var fakat, bizim ebatta 4.00-12 yok. sanırım 110filan uygun olucak 12"jant olmasına dikkat etmek gerekir diğerleri uygun değil 12"olanda çok az.
bana vatan motorda yanak için 82demişlerdi...
sonuçta metzeller ve pirellide yok türkiyede başka dunlopve continental var sanırım
dunlop a 2haftadır gidicem diyorum gidemiyorum.. mutlaka bakıcam ordan ümitliyim sonuçtan haberdar ederim.
dunlopun sitesinde tam bizimkine uygun lastik var fakat sadece ön lastik arka bulamadım.. en iyisi bayiyle konusmak.
inch hesabı olanlar var çinliler uydurmadı tabikide fakat bu ebatta lastik çok az..
sonuçolarak benzer ebatlarda alıcaz gibi gözüküyo şimdilik
kendi ebatına yakın lastiklerde daha önceden yazdığım gibi bana çekişi düşürücek diye söylediler özellikle vatanmotordaki deneyimli satışelemanı arakdaş bunun üstüne bastı göze alıcaksan öyle yap dedi.
Kentacdis, bizim T1 ler foresight'in kopyası değilmi Hondanın sitesinde lastik ölçülerini vermiş (Ön 110/90 - 12 64 L Arka 130/70 - 12 62 L )
ve yanılmıyorsam pascal arkadaşımız bu ebat lastikleri taktırmış.
Dunlop lastikler 2cm kısa damla motorda var ama continental zannedersem ben bulamadım Türkiye' de schooter lastiği yok Avrupada var sitesinde vermiş hemde kış için. Şu kışlık lastikleri bir bulsak.
kopyası ben de bunu ilgili arkadaşa söylemiştim fakat bizim pek düşünmedigimiz şey o arkadaşında söyledigi gibi kasalar tıpatıp aynıda olsa motorlar farklı,biri 9bg lik motora hareket kazandırmak, yönlendirmek, durdurmak için yapılmış... hondanın üstündeki motor çok daha farklı özellikte.. sadece kasaya uyması önemsiz.keske bizimkide 20bg susoğutmalı olsaydıda onun lastiklerini alsaydık
dün sirkecideydim
ilk olarak gittim bitane disk kilit aldım, 15ytl büyük olanlardan pazarlık yapmadım 15e aldım...
sonra hondaya gidip dunlop sordum 400e12dedim motoru söyledim,
vardedi.. ebadı ne dedim aynısı yok ona 120/70- 12 takıcaz dedi
hangi model filan diyip karta yazdırdım dunlop gt301 vericeği lastik 33avro tanesi.. peki dedim çıktım..
biraz pirelliye baktım tekrar internetten eğer 120/70 12 takarsam pirelli de 2model var sL26 ve sL36dj bu ebatlarda olan.
tekrar vatana motorla gidip konusucam ordaki görevliyle onun tavsiyesine uyucam.. kafama yatarsa ellerinde varsa pirelli ordan taktırabilirim, hem daha avantajlı ordan alırsam montajıda yapıyor sanırım,sirkecideki yer yapmıyor onun içinde ayrıca para vermek istemiyorum
sonuç olarak pirelliye gidicem ordan alıcam büyük ihtimal bayramdan sonra.. değiştirmek isteyen arkadaş varsa benimle gelebilir hem ellerinde yoksa bile belkide tekkişi için getirmezler ama 4-5lastik sözkonusu olunca getirtebilirler
Kentacdis, (hondaya gidip dunlop sordum 400e12dedim motoru söyledim,
vardedi.) Bu honda servismi yoksa yedek parçamı satıyor. Ben hondanın motor takozunu arıyorum ordan bulabilirmiyim onun için sordum.
bu sorduğum yer
sirkecideki HONDA. lastik olan yer...
ozen motor kocaman honda diye tabelası var servisdeğil içeride aksesuar satılıyor kask mont vs
telefon adres şube gibi bilgilere www.ozenmotor.com dan ulasabilirsin.
kartından baktım
servisi istoç toptancılar çarşısı 6.adano6 bağcılar/ist.
sanırım serviste bulabilrsin..
Yamaha jet
motor yağı seviyesini çubuğu vidalamadan sadece daldırıp çıkararak kontrol edeceksin.. [/QUOTE]
Hakikatten böylemi bakılıyor yağa ben hep vidalayıp sonra bakıyorum seviye çubuğun üzerindeki tırtıklı yer dimi o ful se ful birde yağa bakarken motorun konumu ( arka lastikmi yere değecek ön lastikmi servis cevap veremedide )
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)