Asya Motor Scooter'ları Hakkında
Reklamlar
-
22 Eylül 2005, 22:55
#101
Arkadaşlar şu yakıt tüketimini ytl cinsinden değilde litre olarak belirtsek daha iyi olacak çünkü benzinin bu artış hızıyla zaten 80 ytl yakması imkansız duruma gelicek yakında motorlarımızın.
Kendi deneyimimi aktarmak istiyorum. Motorumu daha aldığım ilk gün kuşadasına gittim. Hadi kilometre sayacı da yanlış kabul edelim karayollarının yazdığı tabelalara dayanarak motorum ilk 120 km'sinde 10 ytllik benzin harcadı. Şu aralar depoyu fulleyemediğim için pek ölçmüyorum ama ayrıca şamandıramda accayip bozuk durumda bu yüzden 10 ytllik benzin alıyorum ve 120 km gidip tekrar dolduruyorum şimdiye kadar hiç yolda kalmadım. Şu an 1700 kmde motorum. Son olarak 100 km yi 120 km ölçecek kadar da yanlış olduğunu düşünmüyorum km sayaçlarının.
Motorumun yakıt tüketimi yaklaşık olarak 0.03 litre/km
Reklamlar
-
22 Eylül 2005, 23:21
#102
arkadaşlar geçen perşembe 6000 bakımı için servise gittim 60 milyon kadar bir para ödedim motoru biraz fazla zorladığım için hava filitresine falan yağ kaçmış orda ahmet diye bi amcayla tanıştım motor konusunda bilgili bir şahıs ve bana servis hakkında baya bişeyler anlattı ve bence önemli şeyler mesela şu an burda yangın çıksa ve motorun yansa arkana baka baka gidersin ve hiç bi hak iddaa edemessin gibilerinden bizi bilinçlendirmesi açısından bende telefon numarasını aldım ve sitedeki arkadaşlarıma konuyu açarak bi buluşma ayarlamak istediğimi ve bana anlattıklarını sizede............
-
23 Eylül 2005, 00:37
#103
Motorun serviste yanmasından bahsediyorsan bir tanıdık olan çanakkale Ramzey motor servisinin sahibi dükkanında yangın çıktığında yanan sevisteki motoru kendi cebinden ödedi.. O yüzden öyle arkana baka baka yollamak o kadfar da kolay değil pek.
Servisin veya satıcının yapabileceği çok bişey yok yeterki tüketici kanununu iyi bilmek gerek.
Tabii kötü niyetli bir servis görevlisi istediğini size farkettirmeden yapabilir de.. Sağlam parçanızı değiştirir ya da daha kötüsü artık ne dakar kötü niyetliyse..
O yüzden , forumdaki mesajlardan hangi servisin iyi hizmet verdiğini anlayıp ona göre gitmek lazım. Ben şahsen izmir bayisi için 10 üzerinden 8 veriyorum..
-
23 Eylül 2005, 02:06
#104
slamdunk adlı üyeden alıntı
....şimdiye kadar hiç yolda kalmadım. Şu an 1700 kmde motorum. Son olarak 100 km yi 120 km ölçecek kadar da yanlış olduğunu düşünmüyorum km sayaçlarının...
Slamdunk,
ben motorumu ilk aldığımda ölçtüm 5 km yol gittiğinde 6.2 civarında gösteriyordu. 100 km uzun yolda test ettim 125 km gösteriyordu gösterge. Devir sayacı da farları açtığında kendiliğinden yükseliyordu. Devir sayacı yüzünden km sayacını komple değiştirttim garantiden. (hoş yine bişi değişmedi eskisi kadar olmasa da hala sapıtıyo) Değişen sayaçta da yeniden ölçüm yapıyorum yine sonuç aynı 5 km de 6.2 yi gösteriyo. Tüm motorlar böylemi bilmem ama genel olarak uyanık çinlilerin eski teknoloji motorlarını az yakıyormuş gibi göstermek için km sayacının fazla gösterdiğini tahmin etmek zor değil...
-
24 Eylül 2005, 00:35
#105
arkadaşlar aranıza yeni katılıyorum ama 150t1 3000km dir kullanıyorum ve oldukça gözlemleme imkanım oldu.bazı arkadaşlar uzun yol yaparmı,ne yakar gibi sorular sormuş.ben motorumla 1260km.den sonra çanakkale-İzmir-Selçuk arası 870 km. hiç mola vermeden (benzin alımları hariç) ve neredeyse sürekli tam gazla yol aldım ve hiçbir teknik sorunla karşılaşmadım.t1 le rahatlıkla 90-110 km hız arasında yol almak mümkün ve yol boyunca ortalama 104binlira yakıyor(kuşunzsuz95 oktan 2,770ytl).Yaz sıcağında 150 lik bir scooter için bu süratte 870 km yol ve sorunsuz bir sürüş motorun teknik olarak yeterince sağlam olduğunu gösterir bence.Motorda gördüğüm başlıca sorunlar hepinizin yazdığı eksoz lekeleri:akü yatağının tabanına kalem genişliğinde bir delik açıp akü tahliye hortumunu burdan yere kadar uzatırsanız bu sorunla karşılaşmazsınız.arka firen balatalarını bir civata bir saplama tutuyor,saplamanın üzerindeki lastik zamanla titreşimle kopuyor ve müthiş ses yapıyor,bayilerde tek lastik olarak ben bulamadın yerine herhangi bir lastik oluyor.Lastikler kaygan ve ıslak zeminde çok güvensiz,metzelerlerin teen serisi çok güzel performans veriyor.karbüratörün manifoldu plastik bu nedenle yeni motorlarda sıcakla büzüşüp gevşeme yapıyor,tüm arkadaşlara kontrol etmelerini tavsiye ederim.Birde farlar çok zayıf buna bir çözüm bulamadım.Çare bulan arkadaşlar yazarlarsa sevinirim.
-
24 Eylül 2005, 00:36
#106
arkadaşlar önemlei bi konuys bende değinmek istiyorum.
t1 deki yağ tahliye borusunda biriken yağ, muhakkak boşaltılmalı.
zararı şu:
burda biriken yağ hortumu doldurduğunda, şanzımanın üzerinde yer alan hava filtresinin olduğu kısma doğru gidiyor. hava filtre kutusuna dolan yağ zamanla ve filtrenin emiş gücüyle motora doğru gidiyor. Ardından motor hem benzin hem yağ yakıyor. yağ yakmaya başladıktan bir müddet sonra bujiniz görevini tam yapmamaya başlayacak. çünkü yanan yağın kurumu bujiyi çok çabuk etkiliyor. ömrü 4000-5000 km olan buji max 1500 km dayanıyor. tabi artı olarakda motorda biriken kurumlar cabası.
bu hortumu 2-3 günde bir kontrol edin. hatta ilk kez boşaltıcaklar, hortumun boşalttıktan sonra, hava filtre tankının hortuma en yakın vidasını gevşetsin. bu vidayı gevşettiğinizde o kısımda biriken yağ da boşalır. ama unutmayınki en sağlıklısı komple filtreyi değiştirmek.
söylediğim sebeplerden dolayı motoruna yağ kaçıp yada bi miktarda olsa yağ yakma olayı olan bunu rolantide rahatlıkla anlar. rolanti düzeniniz değişir. ilk gaz yeme değişir. ayrıca max suratte buji yeterli kıvılcımı veremez.
bu olay kullanma klavuzunda yazmıyor. servise gittiğimde ögrendim.
önemli bir soru: YAĞ SEVİYESİNİ NASIL KONTROL EDİYORSUNUZ.
1- çubuğu gevşetip çıkarttıktan sonra silip, bloğun içine batırıp çekerek mi?
2- çubuğu çıkarttıktan sonra silip, yerine tamamen oturtup tekrar çıkartarkmı?
-
26 Eylül 2005, 12:55
#107
arkadaşlar İzmir bayisinin Repsol modelleri piyasaya çıktı işte bi kaç foto.[img][/img]
[img][/img]
[img][/img]
ZORU BAŞARIRIM; İMKANSIZA BİRAZ ZAMAN GEREKİR
-
26 Eylül 2005, 23:49
#108
servis konusundaki duyarsızlığınız gözlerimi yaşarttı yakında hepinizin bu sayfada ağlarken görmek beni ben demiştim duygusuna büründürücek ona üzülüyorum
-
27 Eylül 2005, 09:35
#109
forrap, kardeş bilgiyi genişlettiğin için teşekkür ederim. Ayrıca Modifiye hususunda agzostan başka neler yapıldığını öğrenme gibi bir şansımız varmı acaba? Takip edebilirmisin?
ZORU BAŞARIRIM; İMKANSIZA BİRAZ ZAMAN GEREKİR
-
27 Eylül 2005, 19:24
#110
arkadaşlar ben mondial kullanıcısıyım fakat arkadaşla yan yana gidiyoruz benimki 60 arkadaşın asya 150t si 70 gösteriyor hangisi doğrudur
hayırlı yolculuklar
-
27 Eylül 2005, 22:49
#111
ikiside yanlışdır.çin işi
-
27 Eylül 2005, 23:35
#112
mondial50tt adlı üyeden alıntı
arkadaşlar ben mondial kullanıcısıyım fakat arkadaşla yan yana gidiyoruz benimki 60 arkadaşın asya 150t si 70 gösteriyor hangisi doğrudur
hayırlı yolculuklar
muhtemelen doğrusu 50 km/h dir
-
27 Eylül 2005, 23:38
#113
Şu Repsol reimlerinde arkada bir de 125T görünüyor, onun da önden/yandan bir resmini koysaydınız ya görseydik onu da.
Bu modifiyelerin bizim 125T'lere pek yakışacağını sanmıyorum da merak ettim ona ne yapmışlar diye.. Bir de diğer 150T/T1 'in de detay resimlerini de koyarsanız sevinirim. (Egzoz, göstergeler, motor, lastikler vs gibi...)
Bu arada mondial = 60, 150T = 70 gosteriyorsa hangisi doğru hangisi yanlış konusu çok da önemli değil. Muhtemelen ikisi de yanlıştır... Ama ne önemi var ki? Radar için falan mı endişeleniyorsunuz? İçiniz rahat edecekse farzedin 60 doğru. Ya da 70... Ya da 62,3339
Havalı tiplerin içi boştur çünkü "hava" boşlukları doldurur. Balonun içinde de hava vardır...
-
28 Eylül 2005, 09:36
#114
SuperDude adlı üyeden alıntı
Şu Repsol reimlerinde arkada bir de 125T görünüyor, onun da önden/yandan bir resmini koysaydınız ya görseydik onu da.
Bu modifiyelerin bizim 125T'lere pek yakışacağını sanmıyorum da merak ettim ona ne yapmışlar diye
[img][/img]
UMARIM BEĞENİRSİN.
Yeni arkadaşlara bir hatırlatma: Ben forumda sadece mesai saatleri içinde bulunuyorum.
[img][/img]
bayiden, kardeş bu resimleri bizler gibi motorsiklet düşkünü bir arkadaşımız bi web sitesine koymuş bende oradan aldım. Arkadaşımıza emekleri için buradan teşekkür ediyorum.Kartal23, bu lambalar ne diye geçiyo nasıl temin edebiliriz. mailini bekliyorum. demişsin buradan cevap vermeye çalışayım.
Altaki ve davlunbaz içendeki lambaların tanesi 15 milyon park lambalarının tanesi 2 mil. ayrıca bu lambalar cep telefonlarında kullanılan led ampullerden oluşuyor. bir lambanın içinde 12 adet led ampul var led oldukları için fazlabir akım çekmiyor dolayısıyla bün gece açık olsa bi sorun yartmadı şimdiye kadar. Lambaları Tekirdağ'da bulunan bi oto aksesuarcısından aldım.
ZORU BAŞARIRIM; İMKANSIZA BİRAZ ZAMAN GEREKİR
-
28 Eylül 2005, 10:46
#115
Siyah renkte 850 km de servis bakımlı motorumu 2.400 ytl satiyorum alan var mı?
-
28 Eylül 2005, 13:34
#116
rainmans, 125T resmi için teşekkürler... Yakışmaz sanıyordum ama 125 te de fena durmamış... siyah yerine sarı motora yapsalarmış daha da güzel dururmuş herhalde. Canlı renkler olduğu için bu renkler sarı bir motorda daha güzel dururdu herhalde. Teşekkürler.
Havalı tiplerin içi boştur çünkü "hava" boşlukları doldurur. Balonun içinde de hava vardır...
-
28 Eylül 2005, 14:36
#117
SuperDude, Bende kendi açımdan değerlendirecek olursam REPSOL ün t1 olarak siyahında iyi durmadığını düşünüyorum bence gride daha iyi duracak gibi
ZORU BAŞARIRIM; İMKANSIZA BİRAZ ZAMAN GEREKİR
-
28 Eylül 2005, 14:48
#118
arkadaşlar ben de yarın inşallah asya t1 motoruma kavuşuyorum.oldukça heyecanlıyım.haftasonu sirkeciden de kask kilit gibi şeyler alıcam bana uygun fiyatlı bir kask tavsite eder misiniz.herkese kazasız belasız sürüşler
-
28 Eylül 2005, 19:50
#119
2400 ytl motor satan arkadaş !! meraba
markasını modelini yazda alalım şunu ama asya ise eğer motorun çok para istiyon sıfırı zaten o kadar en iyisinin!
-
28 Eylül 2005, 19:54
#120
selam asya 150t ciler 150t nin km de ne kadar yaktığını yaza bilirmisiniz? ilgelindiğiniz için teşekkürler
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)
Bu Konudaki Etiketler