Asya Motor Scooter'ları Hakkında
-
10 Mayıs 2006, 11:44
#841
T1 ile ilgili olarak ilk izlenimlerim,
- Disklerin oradan yağsız kalmış gibi ses geliyor, servise gittim, keser gibi oldu tekrar başladı, balatalardan olabilir.
- Yol bozuksa çok sarsıyor, zamanla daha kaliteli amortisor vb. takılabilir.
- Işık kısa kalıyor, daha iyi bir aydınlatmaya ihtiyaç var.
- Benzin göstergesi kafasına göre bir seviye gösteriyor,
Bunların dışında hiç bir sorun yok, umarım çıkmaz da,
zira çok keyifli bir motor bu.
Reklamlar
-
10 Mayıs 2006, 12:46
#842
arkadaşlar T1in benzin göstergelerinde sorun olmasının nedeni benzin deposunun saçma sapan şekli.öyle bir şekilde yapmışlar ki depoyu daha depoda 5-6 litre benzin varken ibre kırmızı çizgiyi gösteriyor. biz benzin bitmek üzere sanıyoruz ama daha depoda kalan benzinle 150 km civarında yol yapılır.
neyse sonuçta 1 kaç kez depoyu doldurduğunuzda gösterge nereye geldiğinde benzinizin ne kadar olduğunu biliyorsunuz isterse gösterge en dipte olsun.
bu arada benim motor 5000 kmyi geçti.nazar değmesin 1 aydan fazladır hiçbir pürüz çıkartmadı yalnız arka fren balataları bitik durumda onları da 6000 bakımında değiştireceğim.bir de şu beyaz ampüllerden kendim alıp servise taktırsam çok işçilik parası isterler mi acaba
KARTAL GOL GOL GOL
54 SD 534 B RH+
-
10 Mayıs 2006, 13:54
#843
motosiklet icin branda soruyordu bazı arkadaşlar
yarın komşuma gelecek
gelecek boyutlarına göre bilgiyi yarın veririm
resimlerinide yollarım
fiyatı 30-35 ytl arasında olcakmış.
-
10 Mayıs 2006, 14:09
#844
-
10 Mayıs 2006, 15:52
#845
kartal: sana dedim ki, motor durduğu yerden farları yanık olarak camın üzerine elini koy ısıya bak, eğer cok ısınıyorsa watt ı düşük bişi al. 55/60 watt olanlardansa, zannetmiyorum pek zarar vercegini ama 100 watt liksa bana kalirsa hem akuye zarar verir hem farına.
-
10 Mayıs 2006, 17:15
#846
-
10 Mayıs 2006, 23:00
#847
Arkadaşlar bugun yagı degiştirdim....1000 bakımında n ler yapılıyor bi yapın dedim...Abi bi şikayetin varmı yok dedim...e tamam o zaman ne güzel bakım....
Dedim bari vidalarına bakın onlara baktılar sagolsunlar...Bi gevseme falan yoktu....
Bu arada Castrol GPS 10w/40 Levent sanayiden 15 ytl ye aldım...
Aynı yagı bundan önce bi motosiklet satıcısından 19 ytl ye almıştım haberiniz olsun....
-
10 Mayıs 2006, 23:28
#848
meraba arkadaşlar as150t 7b modeli ile bilgisi olan varmı???
yada kullanan?
-
10 Mayıs 2006, 23:32
#849
abi ne tuttururlasa hemen kakalıyorlar...
dikkat etmek gerekkk...
Motorumu Sattım Kendimi Garip ve Yanlız Hissediyorum
( A RH + ) Türkçe' ye Sahip Çık, Yok Olmasına İzin Verme...
Aşkın Bir Sabun İse Köpürt Beni Pakize
-
11 Mayıs 2006, 12:45
#850
Jetix adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar bugun yagı degiştirdim....1000 bakımında n ler yapılıyor bi yapın dedim...Abi bi şikayetin varmı yok dedim...e tamam o zaman
ne güzel bakım....
Dedim bari vidalarına bakın onlara baktılar sagolsunlar...Bi gevseme falan yoktu....
Bu arada Castrol GPS 10w/40 Levent sanayiden 15 ytl ye aldım...
Aynı yagı bundan önce bi motosiklet satıcısından 19 ytl ye almıştım haberiniz olsun....
Ben oto yedek parcaciyim, Asagidaki iki modelde 10w/40 alternatif olarak kullanabilirsin. Magnatec GPS den iyidir. Bp de Castrol ü aratmaz.
Castrol GTX Magnatec = 1 lt: 15 ytl
BP Visco 5000 = 1 lt: 12 ytl
yalniz alirken yada servislerde yag degisirken yagin acilmamis olmasina ozen gosterin, Genelde ayni kaba acik yagdan koyuyorlar.
-
11 Mayıs 2006, 15:52
#851
selamlar arkadaşlar
150-T1 ön ve arka Lastiklerin hava basıncı ne kadar olmalıdır
bir bilginiz var mı ?
-
13 Mayıs 2006, 00:57
#852
dostlarım... geçen cumartesi farımı değiştirmiştim ya.. ondan sonra motoru kullanmadım.. bu akşam kullandım... bu farlar motorun aküyü yiyip bitiriyooo... bilginiz olsun.. akü değişimi şart...
Motorumu Sattım Kendimi Garip ve Yanlız Hissediyorum
( A RH + ) Türkçe' ye Sahip Çık, Yok Olmasına İzin Verme...
Aşkın Bir Sabun İse Köpürt Beni Pakize
-
13 Mayıs 2006, 01:22
#853
Kartal23 adlı üyeden alıntı
dostlarım... geçen cumartesi farımı değiştirmiştim ya.. ondan sonra motoru kullanmadım.. bu akşam kullandım... bu farlar motorun aküyü yiyip bitiriyooo... bilginiz olsun.. akü değişimi şart...
Kartal kardeşim arkadaşlar sana daha önce söylediler o ampüller araba ampülü, motora olmaz diye sen dinlemedin.Şimdi bir de akü masrafı çıktı.Gerçi aküyü her halukarda değiştirmekte fayda var.Ben de 9 Amp.kuru akü almayı düşünüyorum.Uygun fiyatlı bir yer bulursam sana da bildiririm.
-
13 Mayıs 2006, 10:24
#854
kartal gecmis olsun
bir onerim daha var sana
simdi bu dalgada 2 ampul var
1 ine orjinalini koy
digerine 55 watt lik koy
bakalim isik yetecek mi
-
13 Mayıs 2006, 11:41
#855
death dostum magnatec araba yagı degilmi...Yoksa benmi yanılıyorum...Üzerinde motosiklet içindir diye yazıyomu...Teşekkürler..
-
13 Mayıs 2006, 12:02
#856
açıklamalar için teş.ediyorum...büyük sözü dinlemeyenin diye bir ata sözü varya onu benim için söylemiş atalarımız..
mum ışığında gitmektense far değiştiririm dedim ama dün akşam cafe çıkışı arkadaşlara madara oldum... ve ilk defa ayakla çalıştırdım motoru ilk anlarda panikledim çalışmayacak diye ama çalıştı...
tavsiyem..ayakla hiç çalıştırmadıysanız kulağınıza küpe olsun... motoru orta sehbaya çıkarın... gidonu sol elinizle yakalayın ön fren sıkın ve gazı yarım gaz verecek kadar çevirin ve ayağınızla yüklenin oradaki zımbırtıya..yanlız bir boşluğu var onu alın... boşluk almak içinde hafif ayağınızla basın.sonra ayağınızı kaldırın kuvvetlice tekrar basın ve motor bir anda çalışacak sonra elinizi gazdan alın... zımbırtı diyorum çünki adını unuttum.. zımbırtı biraz içerde kalıyo ayağınızla basarken dikkat edin.. yaralanmatın...
Motorumu Sattım Kendimi Garip ve Yanlız Hissediyorum
( A RH + ) Türkçe' ye Sahip Çık, Yok Olmasına İzin Verme...
Aşkın Bir Sabun İse Köpürt Beni Pakize
-
13 Mayıs 2006, 17:19
#857
Jetix adlı üyeden alıntı
death dostum magnatec araba yagı degilmi...Yoksa benmi yanılıyorum...Üzerinde motosiklet içindir diye yazıyomu...Teşekkürler..
Motor yagi tasit secmez, adından anlasildigi gibi motor yagidir, motor yagini otomobilde, motosikletde, ağaç kesme makinasında vs. yerlerde kullanabilirsin.
Motor yagı üzerindeki numara inceliğini gösterir.. Motor yagı sadece Benzinli ve Dizel olarak ikiye ayrılır. Taşıt seçmez numarası tuttukdan sonra hepsinde kullanabilirsin..
Gecengün Kanuni Husar icin arkadasa Bp Visco 5000 verdim. Ne kadar doğrudur bilemem arkadaş motorun sarsıntısı geçti, sesi değişdi dedi. Daha önce motec marka kullanıyordu.
Uzun lafın kısası
Motosiklet in için Magnatec veya visco 5000 rahatlikla kullanabilirsin
Saygilar.
Kartal23 adlı üyeden alıntı
açıklamalar için teş.ediyorum...büyük sözü dinlemeyenin diye bir ata sözü varya onu benim için söylemiş atalarımız..
mum ışığında gitmektense far değiştiririm dedim ama dün akşam cafe çıkışı arkadaşlara madara oldum... ve ilk defa ayakla çalıştırdım motoru ilk anlarda panikledim çalışmayacak diye ama çalıştı...
tavsiyem..ayakla hiç çalıştırmadıysanız kulağınıza küpe olsun... motoru orta sehbaya çıkarın... gidonu sol elinizle yakalayın ön fren sıkın ve gazı yarım gaz verecek kadar çevirin ve ayağınızla yüklenin oradaki zımbırtıya..yanlız bir boşluğu var onu alın... boşluk almak içinde hafif ayağınızla basın.sonra ayağınızı kaldırın kuvvetlice tekrar basın ve motor bir anda çalışacak sonra elinizi gazdan alın... zımbırtı diyorum çünki adını unuttum.. zımbırtı biraz içerde kalıyo ayağınızla basarken dikkat edin.. yaralanmatın...
Gecmis olsun
bende sanırım t1 aldıgımda ilk yapacağım şey aküsünü değişmek olcak,
Sen arastırır mısın 9 amperden fazlası var mıdır? üzerinde 7 amperlik var sanıyorum. Marka olarak sana "Mutlu" öneririm.
-
13 Mayıs 2006, 17:39
#858
bazı arkadaşlar da mutlu akünün 9 amperlik olanını tavsiye ettiler...
Motorumu Sattım Kendimi Garip ve Yanlız Hissediyorum
( A RH + ) Türkçe' ye Sahip Çık, Yok Olmasına İzin Verme...
Aşkın Bir Sabun İse Köpürt Beni Pakize
-
13 Mayıs 2006, 21:11
#859
death dostum yag konusunda maalesef senle aynı fikirleri paylaşmıyorum...
Öyle olsa Castrol ve Mobil gibi firmalar Motosiklet yagı diye ayrı bi ürün üretmezlerdi....Arabaların maximum kaç devir motorların maximum kaç devir cevirdiklerini bi hatırla dostum....
Eralp arkadaşımızın şöyle bir araştırması vardı..Onu aynen kopyalıyorum...
Arkadaşlar internetten yaptıgım geniş araştırma sonucunda, (bundan yaklaşık 1 yıl evvel) motosikletlerde araba motor yağlarının kullanılmaması öneriliyor..
Bir çok sayfada araba yagı kullnıldıgında debriyajın kaydırdıgını yazıyor.. Hatta Kawasaki nin, otomobil yagı kullanıldıgında garantisinin devre dışı kaldığına dair yazı okumuştum. Bir marka motosiklet yağının sitesinde de "garantinizi etkilemez" diye ibare vardı özelliklerinin içinde..
Şimdi gelelim sınıf olayına. Hiç bir motosiklet el kitabında veya servis manuelinde, API-SG sınıfından daha üst seviyede bir yag kullanılmasını önermiyorlar.. Şu anda revaçta olan yağ sınıfı API-SL. API sınıfları SE-SF-SH-SG-SJ-SL olarak gitmekte.
Peki nedir bu API?
API American Petroleum Instıtute un kısaltılmışıdır. Burası yeni teknolojili motorlar çıktıkça yağ koruma seviye değerlerini 2-3 yılda bir değiştirerek daha kaliteli dah korumaya yönelik yağ üretimi için üreticilere yeni sınıflar belirler.
SG sınıfndan sonraki yağların SH -SJ- ve SL kaydırma özellikleri daha fazladır. İçinde birtakım katkı maddeleri konularak yağlama özelliği eklenmiştir.
O nedenle zaten yagın içinde çalışan debriyaj sistemi kaymamak için kendini zor tutarken birde kaygan yağ işiniçine girdi mi agır yük altında pes edip kaçırmaya başlar. Bu araştırmayı bir yıla yakın bir zaman önce yaptıgım için linklerim yok.. Ama müsait bir zamanda o linkleri bulup yazacagım.
Yağ katkı maddelerinin üzerinde "do not use with wet clutch" diye bi ibare yazar. Bu demektir ki yağ içinde çalışna debriyajı olan araçlarda kullanmayın. Yani yagın kayganlaştırma özelliği artınca debriyaj da tutunma özelliğinden ödün veriyor.
Şu anda piyasadaki otomobil yaglarının hemen hepsi API SL sertifikasına sahipler. Oysa bu yağların zaten içinde az önce bahsettiğim kaydırıcılardan mevcut. Doğal olarak debriyajın kaydırması kaçınılmaz.
Motosiklet motorlarının ayrıca şanzımanı da motor yağıyla yağlanıyor. Bu nedenle araca konan yağın sadece motoru yağlama görevi değil şanzımanı da yağlama görevi var. Motosiklet yağlarında bu da mevcut. Yani araba yagı sadece motor (piston segman, yataklar gibi sürtünme yüzeyi olan) parçaları
yağlamak için geliştirlmiş, dişli sistemi yaglamak için geliştirilmemiştir.
Motul yagın kutusunda, "daha iyi vites değişimi sağlar" gibi bir ibare var idi..
Araba yagları motoru 14.000 devirde yeterli koruyamayabilir. Mikron kalınlığındaki yağ filmi kopar ve motor ciddi hasar görür. Çünkü araba yağı 10.000+ devirlerde motoru korumak için üretilmiş bir yag değildir. Bu sebeple motosikletinizin sağlığı için az biraz fazla para verip motosiklet yagı kullanın.
Avrupada 300.000- 400.000 lerde TA lar AT ler mevcut.. Çünkü adamlar bilinçli kullanıyorlar motorlarını. El kitabına uyarak kullanıyorlar.
Herşeyden önce üreticiler SG sınıfı yagdan daha üstün yağ kullanmayın diyor. Yani bizim kullandığımız makineyi üreten binlerce mühendisten daha mı iyi biliyoruz? Artık SL sınıflı motosiklet yagları da mevcut. Ama SL sınıfı olacaksa illa motosiklet yagı olmasına dikkat edin.
El kitabınız ne diyorsa onu yapın..
Ama şunu unutmayın ki, pahalı yağ her zaman iyidir. Yag farkına vereceginiz 20 milyon farkı 5.000 km boyunca kullanacaksınız. Oysa 20 milyonluk benzin sadece 150 Km gitmekte.. Bu sebeple canımız kadar sevdiğimiz makinelerimize adam gibi yag koyalım ki daha uzun ömürlü daha sağlıklı olsunlar.
Magnatec ise motosiklet için ÇOK YANLIŞ bir seçim..
Internette araba yagı kullanarak motosiklet kullanan bir kaç sitede yazı gördüm.. Ama hiçbirini kaale almıyorum. Çünkü bu makineyi üreten üreticiden daha mı iyi biliyor o kullanıcılar??
Not: Bu söylediklerim BOXER BMW ler için geçerli değil. Onlar kışın 15W/50 yazın 20W/50 olmak şartıyla kafalarına göre takılabilriler
Eralp TEREM (yağ konusuna dikkat eden rider)
_________________
Eralp TEREM
-
13 Mayıs 2006, 22:58
#860
yaw honda suziki yamaha v.s için bu kadar yorum yapılmamıstır
ben hiç memnun değilim motordan malzeme kalitesi çok düşük gidişide tatmin etmiyo madem bu kadar yavaş gidicem az bi fark verip landcruiser alırım daha zevkli bi sürüş olur ehliyet alınca satıcam isteyen varsa alabilir yeni motor daha 650km yol yaptım
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler