Asya Motor Scooter'ları Hakkında
Reklamlar
-
19 Temmuz 2005, 12:07
#41
hahahahhaa, arkadaşlar fren müşürü yanan 3. kişi ben oldum sanırım 1 hafta içersinde...
geçen pazar uludağın zirvesinden bursa merkezine iniyordum.bayağı bir fren yapmak zorunda kaldım sürekli.evin önüne geldim,motoru susturdum,eşyalarımı aldım,çalıştıracağım yerine sokacağım,çalışmadı
arka freni sıktığımda stop lambası yanmıyor,ön freni sıktığımda yanıp yanıp sönüyor,sanırım ikisini birden yaktım ki motor çalışmıyor. bide direksiyon yalpa yapmaya başladı :(
ayaklarımla itelerken ön tekerlek yalpa yapmaya başladı.sanırım civatalar kalk gidelim diyor.servis yolu gözüktü bana ilk defa 1200km de.( yag değ.hariç)
hadi hayırlısı bakalım,yavaş yavaş patlıyor elimde galiba ama olsun bursa-ayvalık, uludağ zirve , mudanya gibi uzun yollarda sorun çıkarmadı ya, şükür bunlarada.Kazasız belasız kalın
Reklamlar
-
22 Temmuz 2005, 19:29
#42
Arkadaşlar benim t1 şu anda 500km civarında ve şükürler olsunki büyük bir problem yaşamadım. Ayrıca şimdiye kadar 3 kere benzin aldım ve her aldığımda kilometre başına yakılan yakıtın dahada düştüğünü gördüm. şimdi motorum km başına 78.000 tl yakıyor. Ayrıca performansındanda şok memnunum.
Geçen gün 50 - 60km süratla gidiyordum ve aynamdan arkama bakıyordum. gözümü önüme çevirdiğimde 20m ileride durmuş olan bir araba farkettim ve hemen frenlere asıldım. Hiç ummadığım şekilde rahatlıkla durdum. Bu motorun frenlerine hiç güvenmiyordum ama artık güvenle kullanıyorum çünkü beni utandırmadılar...
Eğer düşünen var ise T1'i tavsiye ederim.. Umarım herkes problemlerini kolayca çözebilir.
-
25 Temmuz 2005, 09:24
#43
c.tesi bende ege motordaydım.
çinliler benim arka tekeri inceledi.
adam dediki bu lastiğin havası az, o sebeple yalpa yapıyor.
az kalsın çinliyi boğazlıyodum
dedik iyi bak diye.
egzoz, kaliper falan söküldü. detaylı incelendi. ve sonuç,
balatanın diske sürten yeri taşlandı ))))
tamam şuan sürtme yok herşey normal ama bu geçici bi çözüm. balata değiştirdiğimde aynı sorun yine olucak.
bu konuyla ilgili haftaya tekrar gidicem servise.
servisten bi diyalog,
ben: ön fren çok titreme yapıyor, acaba balatada sorun olabilirmi ?
usta tecrübe etti,
usta: (diğerlerine sesleniyor) arkadaşlar abs si çalışan bi t1 var burda !!!
bi an kamera şakası diyecektim ama baktım konu ciddi.
böyle eğlenceli anlar yaşanıyor serviste.
söylemeden geçemeyeceğim,
ege motor sahibi ihsan bey, müşteriyle birebir ilgileniyor. herkezin sıkıntısını dinliyor, çinlileri bayaa bi çalıştırıyor. bu çok iyi bi durum. bu hafta serviste çok büyük gelişmeler vardı.
çinliler, ayın 26 sında antalya ya gidiyomuş. antalyadaki arkadaşların dikkatine.
kalın sağlıcakla
-
26 Temmuz 2005, 00:42
#44
arkadaslar bnde 150 t var cok memunum bu arada bi abi demis bi cocuk babasıyla gelmisti diye eger egemotorsa ben olabilirim cok sıkı takip ettim o 300 bakımıydı ama abs lastik kitlenmesin diye dimi biri ben sıksırdı gecen burda iki frenede panikle aslıdım on teker kitlendi ve uctum biraz motorda granj daki ve yandaki cizik harincde hasar yok . bu arada yer kumluydu biraz belki oda etkendir allahtank askım eldivenlerim dizliklerim filan vardıda bisey olmadı neyse hadi kalın saglıcakla
-
26 Temmuz 2005, 01:31
#45
JackTheRipper, ben ABS yazan sistemi servisteki ustalara sordum.. Adam Aynen;
"Bunlardaki abs arabadaki gibi değil! Arabadaki abs sistemi gibi olsaydı bastığında olduğun yerde 10 takla atardın" dedi..
Kafasına görede açıkladı;
" bunlardaki abs farklı bir sistem. fren mekanizmasının içinde birşeyler var diğerlerinden iyidir falan dedi ama bir önceki sözünden dolayı adamı o sırada fazla kale almıyordum...
Çinlilerin antalyaya gelmesi beni çok sevindirdi gerçi şu anda pek sorunum yok (Maaşallah) ama yinede bi gözden geçirsinler....
-
26 Temmuz 2005, 14:00
#46
Forumdan Uzaklaştırıldı
ABS KOnusuna bi açıklık getirmeye çalışayım dedim.Abs anti lock brake sistem demektir.Otomobillerde bu elektronik bir beyin yardımıyla yapılır.Saniyede 30 kere biren sıkıp bırakır.bu sayede tekerlegin kilitlenmesi önlenir.asya motorlarda bu manuel bir devre ile yapılıyor.bu devre de çok sıhhatlı değil .birde abs nin devreye girmesi için sert fren yapmak lazım.çünki düşük ızlarda tehlikeli bir durumdur.Birde o servis elemanı bunda arabadaki gibi abs olsa uçarsın muhabbeti fln yalan.olsa muhteşişm olumr.Örenk Bkz. burgman 650
-
26 Temmuz 2005, 22:34
#47
iste bnm motorum nenonlar 4 renk yanıp sonuyo surekli renkler deisiyo filan pek belli olmuodur belki ama yinede idare edin 3 gun urastım bunları yaptım
aküyle baglantı YOK bi tane ufak pille akğü arasi bisey calıstırıyo 2 tane anahtar yaptım biri pilin agzında koltukta biri icerde bence s,zde yaptırcaksanız bole yaptırın cunku icerdekini kapatrısanız siz yokken kurcalayamazlar binince acarsınız yani olay bu cok ugrastım bence guzel oldu sizce nası?
-
28 Temmuz 2005, 10:50
#48
Selam Asya cılar ,
Bir sorunun var. AS 150 T1 sahibiyim. Sanırım arka bagajın takıldığı demir aşağı doğru hafiften eğildi ve kaportaya baskı yapıyor. Bu nedenle kaporta ile arka lambanın birleştiği yer açıldı. Dün Göztepe servise gittim. Oradaki usta "çıkar o bagajı , bu motora bagaj takılmaz. Bagaj kalırsa yakında o demir kırılır" dedi. Bu arada bu servisle ilgili daha önce pek olumsuz düşünmüyordum. Biraz zaman tanımak gerek felan diyordum. Ama geçen zaman içinde bir iyileşme olmadığı gibi tam tersi daha kötüye gidiş var. Oraya gidince ne bir karşılayan ne bir selam veren kimse var. Sanki yokmuşsunuz gibi davranıyorlar. Gidip bir usta veya çırak bulup peşinde geziyorsunuz. Zaten suratlar hep asık, sanki kovar gibi. İnsan bu motoru alarak bir suç işlemiş hissine kapılıyor. Oysaki bagajı ordan almıştım ve kendileri takmışlardı. Bu servis insanların gelip bağırıp çağırmasına o kadar alışmış ki , başka türlü hiç ilgilenmiyorlar. Gidip efendi efendi birşey söyleyince söylediğiniz şeyi problemden bile saymıyorlar. Bağırıp çağırmak da benim tarzım değil. Bu arada bagaja hiç yük yüklemedim. İçinde sadece motora aldığım kılıf duruyor. Bagaj dahil toplasanız 2 bilemediniz 3 kilo gelir. Eğer bu motorun yük taşıması için yapılan yeri 2 kiloyla eğiliyorsa veya kırılıyorsa şase nin geri kalan kısmının durumu hakkında çok ciddi endişelerim var. Bunun dışında 3 haftadır biniyorum , 750 km ye geldi ve genel olarak memnunun . Doğrusunu isterseniz bagajı sökmek istemiyorum. Hiçbir işe yaramasa bile motora ayrı bir hava veriyor. Bagaj la ilgili benzer bir problem yaşayan , bu konuda bir tavsiyesi olan var mı?
-
28 Temmuz 2005, 11:04
#49
slm newbiker .goztepe servıs hakkında soylşedıklerıne tamamen katılıyorum.eger sen bagıramıyorsan yanında bagaracak bırını goturmende fayda var.bak o zaman nasıl yapıyorlar.bu arada damlanın pendıktekı servısını aradım 1000 km bakımı ıcın 30 ytl ıstıyorlarmıs.gıttıkce fıyatlar artıyor..eger boyle devam ederlese asyanın ıthalatı bıle durdurulur sıze soyleyeyım.sıkayetler cıg gıbı buyuyor.insanların sabrını zorlamaya basladılar.bır yag degısımıne 30 mılyon ne bu be ben arabamı ustaya goturuyorum adam saatlerce ugrasıyor ancak o kadar alıyor.anlasılan goztepeye gıdıp kaseletmek bedavaya nasıl olsa orası karısık bakım yaptırmadan ofıs kısmına gıdıyorsunuz bakım yaptırdım deyıp kaseyı karanbolde attırmak lazım
motor surmek bır tutkudur,tutkunuzu facia ya dönüstürmeyin...34 HOF 21
-
06 Ağustos 2005, 21:39
#50
-
07 Ağustos 2005, 00:20
#51
Evet 420 km 'deyim. Gelelim sorunlara. Ön takım ses geliyor. Ön frene biraz sert basınca çat diye bir ses geliyor. Kilometre göstergesi doğru değil. Bugün 190 km'de yola çıktım. Araçla 93 km süren aynı yoldan gittim. 93 gidiş + 93 geliş +190 km = 376 olması gerirken 420 deyim. Şuana kadar toplam 35 YTL'lik benzin koydum yarım deposu halen duruyor. Asıl sorunuma gelince bu lastiklere hiç güvenmiyorum. Her an kaymaya musait bir yapısı var. Muhakkak değiştirmem lazım. 300 bakımını yarın yaptıracağım büyük ihtimal sesle ilgili sorunum kalmayacak. Genel olarak AS-150 T gayet hoş çekişi güçlü, özellikle trafik ışıklarında karmaşaya kalmadan istediğiniz manevrayı yapabilecek seviyeye kısa sürede ulaşıyorum. Belirtmek istediğim diğer bir konuda kaskın yararını bugünde gördüm. Zira beni sollayan aracın tekerleğinden gelen çakıl taşı kaskıma isabet etti. Ya kask olmasaydı diye düşünmek bile istemiyorum.
-
09 Ağustos 2005, 00:03
#52
ChatnoiR adlı üyeden alıntı
yaw asyam beni az daha yolda koyuyodu ama vazgeçti
akşam 19:30 sıraları turlarken durmam icap etti ve akabinde motor stop etti, marş a basıp tekrar çalıştırmak istedim ancak sadece "tık tık tık" ve sonra "cızzz" diye bir ses geldi ve şarj göstergesindeki ibre de marşa basınca düşüyordu. sanırım marş motoru yandı (kısa devre), sigortaya baktım sağlam duruyordu. zaten sigorta atsa tahminimce farlar falan da yanmazdı. neyse ayvayı yedim galiba diye düşünürken aklıma ayakla çalıştırmak geldi. o sırada başka bir scooterlı arkadaş yanıma geldi ve "nasıl memnunmusun diye sordu?" durumu anlattım o bir iki denedi çalıştıramadı sonra işi varmış bende adamı çok tutmak istemedim gitti. eh dedim içimden, bi yandan da yine içimden saydırıyorum
neyse bi kaç denemede ben yaptım ve alet çalıştı. o an yahu iyiki asya almışım ya sadece marş motorlu olan ve ayakla çalışmayan bir model olsaydı diye içimden geçirdim. sonrasında eve kadar geldim şükür. bir ara damla motora götürüp baktıracağım. sizce sorun ne olabilir ve garantiden tamir ederlermi?
not 1: ayakla çalıştırmayı denemeyenler denesinler sonra yolda kalırsanız "naapcam şimdi ben" dersiniz. ayakla çalıştırma şu şekilde oluyor bilmeyen arkadaşlar iyi okusun: motoru normal çalıştırır gibi kontak açık vaziyete alın, arka freni sıkarken sağ elinizle gaz verin ve ayağınızla ayak pedalına 4-5 defa pompalar gibi basın(tercihan sağ ayak). motor çalışıyor, istediğiniz yere gidebilirsiniz
not 2: ayak pedalını daracık ve öyle iğrenç bir yere koymuşlar ki kafayı yersiniz. genede olması iyi tabii
bu konuyla ilgili yorum yapan olmadığına göre ben işin doğrusunu anlatayım...
bu akşam damla motorun servisine gittim. neyse problemi söyledim, sorun ön fren müşürünün bozulması ve aküyü bitirmesiymiş. hakikaten durduk yerde fren lambası yanıyordu. neticede sabah gel yapalım dediler çünkü çok geç olmuştu ama sabah motor bana lazım dedim birazda şirinlik yapınca sağolsunlar yaptılar(bağırıp çağırmama gerek kalmadı). gerçekten ordaki arkadaşlar çok yoğunlar, hiç kızmamak lazım. ellerinden geleni yaptılar yani. bu arada müşür ve akü garanti kapsamında değişti. haaa esas bomba haber şu bu hafta içinde büyük olasılıkla damla motor DUNLOP bayiisi olacak ve bizim motorlara cillop gibi DUNLOP lastikler gelecek idaredeki kıza dedim ki "yaw ben bunu arkadaşlara yayarım şimdi", kızda bunalmış vaziyette "aman ha", "zaten mesai yapıyoruz bi de lastik için gelirlerse burdan hiç çıkamayız" dedi. uzun lafın kısası durum budur. haa birde işyerinin patronunun dediğine göre çinliler en çok bunların servisini beğenmiş, ne derece doğru bilmem tabii
hadi sağlıcakla kalın...
-
09 Ağustos 2005, 13:12
#53
-
15 Ağustos 2005, 10:18
#54
Arkadaslar selamlar,
Cuma aksam as 125 t min fari sallanmaya basladi. Bozuldu dedigim, onceki hafta bi vida dustu motorun ortasina. Bana, yoldan geldi gibi gelmisti ama yinede ne olur ne olmaz diye aldim bagaja attim. Cuma aksami o vidanin nerden ciktigini net olarak anladim:') Simdi farda 2 tane vida var. Rondela da atmamis elemanlar sallantidan sokulmus vida. Kalan vida da sallana sallana kendini kaybetmis sonuc olarak far basladi saga sola kafa cevirmeye. Cumartesi sabah (Izmir) Niran motor servisini aradim. tlf. lardan biri mesguldu digerine cevap vermiyolardi. Yinede atladim gittim (11:30 gibi).
Beni gayet hos karsiladilar sagolsunlar. Randevum olmamasina karsin aldilar motoru(bi dahaki sefere randevu almamin daha iyi olacagini soylediler). Telefonlarini yakin bi gelecekte PBX yapacaklarmis boylece daha ulasilabilir olacaklar. Servis cumartesi olmasina karsin 2.30 a kadar calisiyormus. 1 saat sonra falan halloldu motorum getirdiler. Hem temizlemislerde makineyi. Cok memnun kaldim.
Forumu vakitleri olmadigi icin takip edemediklerini ama bundan sonra takip etmeye calisacaklarini soylediler.
-
15 Ağustos 2005, 12:44
#55
kahraman34, Yok yok önemli diil
Ama 150T si olan biri sanırım bu sorunu daha sağlıklı cevaplar. Vidaların gevşiyeceğini sanmam çünkü vibrasyon pek yok bu motorlarda. Ama güzel motor seninki hem de iyi gidiyormuş bir hayli...
-
22 Ağustos 2005, 13:45
#56
merhaba arkadaslar benim bir arkadasımda 150t lerden var yolda giderken kaplolar sase yapmıs her halde ön lambasını yakmış servise gittiginde yapmışlar ama hem lamba parasını hemde iscilik olarak 28 mil filan almışlar bu mormal bir şeymi? benim hatam dısındaki bir şeyden dolayı benden para almaları diye soruyor vede daha önce burdaki arkadasların basıan böyle birşey geldimi yada ne gibi arıca cıkıyor bunlarda yazarsanız sevinirim tekerleriniz düz bassın vede görüşmek üzere
-
22 Ağustos 2005, 21:01
#57
göztepe servisi hakkında !
Arkadaşlar merhaba bugün öğlen motorumla Kadıköye gittim yazıcıoğlunun yakınında motoru orta sehpaya alayım derken sehpanın yayıyının çıktığını gördüm ve motoru yan ayağa dayadım
özel işimi hallettikden sonra eve uğradım ve garanti belgesiyle beraber en yakın olan servis göztepeye gittim
bütün periyodik bakımları içinde göztepedeki servise gitmiştim zaten
servise girer girmez bana servis için yazahaneden bakım kağıdı almam söylendi ruhsatımı verip görevli bayan arızaları not almaya başladı
servise gittiğimi babamada haber vererek bilgilendirmek istedim babamda motorsikletin egsozunun patlak olduğunu söyledi onuda değiştirt dedi inceledim ve kaynak yerinden patladığını ben de gördüm
2 saat sıramı bekledikten sonra usta çağırdı motoru içeri aldık ve egsozu değiştiremeyeceğini çok pahalı olduğunu daha önce değiştirdiği için genel müdürlükten uyarı aldığını söyledi egsozun fiyatı bu arada "100 ytl" şimdi kaynak yaptır dedi bende bunun üzerine doğal olarak sinirlendim şimdi sıfır araba alsam egsozu 1 ay sonra patlasa kaynakmı yaptırmam gerekir dedim üstelik kaynak yerine tekrar kaynak olacak bide kendilerinde kaynak makinesi olmadığını dışarda herhangi bir egsozcuya yaptırabileceğimi söyledi 3-4 milyon bişey tutar dedi bunun üzerine neden ben mağdur oluyorum siz yaptırın dedim oranın sahibi zeki beyle görüşmeye gittim durum böyle böyle kendiside utanmadan egsozun garantisi olmaz dedi siz yaptırıcaksınız dedi ben biraz daha agresifleşince ne yapacaksanız siz yaptırın dedim "adım gibi biliyorumki değiştirebilirler" ama nereden kısarsak kardır mantığı olduğu için...
sorunun böyle arkadaşlar şimdi motoru usta alıp bi egsozcuya götürüp kaynak yaptırdı bende yaptırabilirim ama bu kadar pişkinlik görmedim utanmadan dalga geçer gibi konuşuyorlar bide isim de veriyorum oranın sahibi zeki denen kişi kesinlikle işini bilmiyor masraftan kısmak için komik komik fikirler sunuyor bilginiz olsun egsozun tekrar patlamasını bekliyorum patlayınca gideceğim ve farklı şekilde tepkimi koyacağım...
-
29 Ağustos 2005, 17:49
#58
mars basma
Herkese merhaba,
Yaklasik bir aydir hic sorun cikarmadan calisan as125t'm ile dun ilk defa sorun denemese de belki bir anlasmazlik yasadim. Normalde arka freni sikarak marsa basip calistiriyorum ama dun nedense bu sekilde calismadi. eyvah demeye baslamisken on freni sikarak marsa bastim ve calisti. Dunden beri de kafasina gore takiliyor. bazen on frenle bazen arka frenle calisiyor. Bu neden oluyor bilen var mi?
Simdiden tesekkurler herkese...
-
29 Ağustos 2005, 19:55
#59
cinedev, Arka fren Elciginin hemen dibinde bir parca bulunmakta dikkatli bakarsan göreceksin elektrik aksamı ile ilgili Frene bastıgında bu elektirik iletmiyor ve bu yüzden marsa basamıyorsun. Bu arızayı genelde verıyor kullanılan parca sanırım egilmiş orada Ve dikkat edersen frene bastıgında stop lambalarında yanmıyordur.
Eger becerebilirsen sende yaparsın Anlamıyorsan servise götür.
\'\'Sadece ileri gitme riskini alanlar, ne kadar ileri gidebileceğini öğrenir\'\'
-
29 Ağustos 2005, 20:14
#60
tesekkurler
@just_life
Dedigin yere baktim tam olarak anlayabildigim soylenemez ama biraz ugrastiktan sonra sanirim hallettim tesekkurler
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler