yaklaşık 1 senedir 150 t1 kullanıyorum..1 kere yolda kaldım..oda kayış koptu..avrupa kayış taktım sorun çözüldü....genelde sorunsuz ama kalitesiz tabi.. ..satmayı düşünüyorum...ilgilenenler bana ulaşabilir...
yaklaşık 1 senedir 150 t1 kullanıyorum..1 kere yolda kaldım..oda kayış koptu..avrupa kayış taktım sorun çözüldü....genelde sorunsuz ama kalitesiz tabi.. ..satmayı düşünüyorum...ilgilenenler bana ulaşabilir...
[B]Md[/B]
techseen_honda arkadaşım,öncelikle motorun hayırlı olsun..Motorunun nekadar sorun çıkaracağı birazda senden önce ki sahibinin nekadar temiz kullandığına bağlı,ama genelinde yolda bırakacak sorunlar çıkarmayan motorlar. sorularına gelmeden önce motorunu 2. el aldığın için garanti dışı olduğu düşüncen yanlış,aldığın kişi 300-1000-3000 km bakımlarını garanti dahilinde yaptırdıysa motorun devrini alsan dahi garanti belgesine değişiklik not düşülerek garantin devam eder.
Motorunun bloğunun esnemesi ve gaz verince ya da virajlarda kıç sallama nedeni motor takozlarının aşınmasındandır %99,varyatör kayışına gelince servisler bile iç piyasadan temin ediyor,sirkecide falan rahatlıkla bulabilirsin,ama yolda değiştirmen biraz zahmetli,koltuğunun altında çektirme aparatı gezdirmen lazım varyatörü sökebilmek için,ama imkansız diye bişey yoktur.Tavsiye istersen ;bu eziyeti çekmek ya da olmadık yerde yolda kalmaktansa motoru kullanırken,kalkışlarda vuruntu ve titreme yapıyorsa ve son sürat düştüyse serviste değiştir,yollarda uğraşma.t1 de ömrü ortalama 6000km.Yanlız t1 lerde bazen ön varyatör içinde ki ağırlıklar bazen takılıyor ve aşırı titreşimle kendini belli ediyor,sonuçta kayışıda koparıyor.
Arka fren tertibatının oynamsına gelince;sabitleyici 2 civatasını sık,balata tası genede oynuyorsa,stoper lastiğini parçalamıştır,milinin üzerine 2-3cm.benzin hortumu geçir sesi ve oynamasını biraz olsun keser.tamir takımı yok boşuna arama...
techseen_honda motorunu 2.el almanla garantinin bitmesi gibi bişey söz konusu olamaz.Eğer orcunemre ninde dediği gibi bakımları yapıldıysa garantin devam ediyor.Yapılmamışsa bile servise git şansını dene,garanti kitapçığı kayıptı önceden işletemedik felan de, aksi taktirde bütün arızalarında para harcamak zorunda kalırsın ki bu da hiç iyi olmaz...
orcunemre ve forrap arkadaşlara teşekürler.Motoru 2.el aldım ama devir işlemlerini henüz yaptırmadım ruhsat adıma kayıtlı olmadığı için bir sorun yaşarmıyım diye sorayım dedim.Lakin bakım kitapçığını saorduğumda aldığım şahsa o da bilmiyorum kayıp filan diye laflar etti.Bu yüzden bakım onarım parça işlerini ya yetkisiz elemanlara ya da kendim yapmak zorundayım.Asya motorun parçalarını temin edebileceğim yerler sirkeci de vardır ama T1 e olur mu diye mi sormalıyım yoksa direk T1 in balataları var mı diye sormalıyım.Keza diğer yedek parçalar da öyle.Yada hiç uğraşmayıp Damla motor dışarıya(kullanıcıya tamirciye değil) verir mi?İlginize teşekkürler.iyi haftalar
techseen_honda İzmirde olsan bi şekilde servisle seni anlaşmaya vardırabilirdim ama İstanbuldakiler hakkında bi bilgim yok.Bence sen genede bi git servisle konuş durumu izah et ve bütün bakımlarının yapıldığını felan söyle,bi şekilde garanti kapsamına sokturtmaya çalış motorunu yani,zaten garanti kitapçığı denen şey uyduruk kaydırık siyah beyaz bi kitapçık.Fazladan ellerinde varsa ve anlaşırsanız belki sana yeni bi kitapçık verebilirler,tabi bu tamamen İstanbulda ki servisin insafına kalmış.İzmirde olsaydın keşke dediğim gibi elimden geleni yapardım.Dışardan parça alman veya motorunu tamir ettirmen senin açından kötü olacağı kanısındayım (parasal açıdan) çünkü asya da bi çin malı ve bu motorların ne zaman ne yapacağı belli olmuyor,her seferinde para harcamakda maddi olarak büyük bi külfet olabilir...Keşke motorunu almadan önce başka bi motora baksaydın sonuçta tek 2.el asya senin aldığın değil...Son bi düşüncem de Asya motor ana merkezi arayıp serhat bey veya başka bi müşteri hizmetleri temsilcisiyle bu konu hakkında görüşmendir...Umarım bi çaresini bulursun,olanlardan bizi haberdar et dostumKeşke yardımcı olabilsem...
Konu ile ilgili olarak forrap ve diğer arkadaşlara teşekkürler.Bugün pazar dolayısıyla havaların da düzelmesiyle şu bizim T1 e bir el atayım dedim.Ne var ne yok diye (garanti olayına şimdilik giremiyorum ama duruma bakacağız) .Neyse Arka frenle olaya başladım.Fren teşkilatını tutan iki vidayı sökünce komple arka fren teşkilatını yerinden çıkardım.(Hidrolik kısmı hariç zira yağım yok) .burda bir lackalık var oynamaması lazzım diye düşünürken iki küçük pim birisi alyan (setuskur da deniyor) birisi de 12 lokma olan iki vida nın alyan tarafındakının kamalı olduğunu ve bu kama tarafının çok kolay aşınabildiğini (ki benimki öyle olmuştu) gördüm.Sanırım bu kamalı olan vida zamanla esneyerek ya da tolaerans değerlerinin fazla olmasından çabuk aşınmıştı.Bu pimi sökerek ters yani kamanın yönünü farklı tarafa baktırarak taktım.Hazır dedim sökmüşken arka fren niye tutmaz ona da bir bakayım.İki küçük alyan vidası var arkası vida önleri pim olan o vidaları sökünce balatalar yerinden çıkartılabiliyor.Balataları sökünce balatanın düzgün aşınmadığını diske tam oturmayarak üzerlerinde diske değmeyen kısımlarda aşınma olmadığını dolayısıyla balatların sol ve sağdaki aşınmayan taraflarının birbirlerine değerek frenin sıkılamadığını gördüm.Bu kısımları düzelterek olayı bitirdim.Bu arada önce yanlış yaptığım bir şey var freni yerine takarken iki vidayı da düzgün ayarlamak gerekiyor zira fren teşkilatı dike sürtebiliyor.Kalın Sağlıcakla.
Dostlar su yag işine bayagı kafam takıldı...kaliteli bi yag alıp koysam ve 3000 de bir değiştirsem olur gibi geliyo..........
Ben her 1000 km de yag degiştirecek olsam har ay yag değiştirmem gerekecek........Bu arada fuardan sonra Asya T-19 alıcam...
Asyanın kullandıgı yagın özelliğinden dolayı her 1000 km de bir değişmesi gerektiğini söylüyolar herhalde...kaliteli yagla bu problemi çözerim herhalde ne dersiniz???
Arkadaslar merhaba.
Motor olayina yeni girmek uzereyim
ehliyetim mayis ayina cikiyor.
Suana kadar mondial 151rs dusunuyordum ancak en son olarak
asya 150 t1 de karar kildim
kisa zaman sonra aranizdayim
hadi artık yeter bu kadar kış uykusu,biraz canlanalım asyacılar.daha aktif olalım,sorunlarımızı paylaşalım.ben sizlere 8 aydır as150t kullanan biri olarak söylüyorum bu aletler o kadar'da kötü makinalar değil,sadece benim uyuz olduğum olay servislerin tutumları,adamlar hiç bir sorunu adam gibi çözemiyorlar,aletin her yeri zangır,zungur ses çıkarıyor götürüyorum servise,3 gün sonra yine aynı problem,bıktım bu servis işinden.peki sizlerin servislerle arası nasıl bu arada km daha 3,100'de ocak ve şubat'ta hiç kullanmadım.
[SIZE="2"][B][FONT="Comic Sans MS"][COLOR="Red"]gerçekleri [/COLOR][COLOR="Yellow"]tarih [/COLOR][COLOR="Red"]yazar[/COLOR],[COLOR="Yellow"]tarihi [/COLOR][COLOR="Red"]galatasaray[/COLOR] [COLOR="Yellow"]yazar[/COLOR][/FONT][/B][/SIZE]
kahraman34 adlı üyeden alıntı
yaw arkadaşlar
hepiniz motorunuzdan memnun olduğunuzu söylüyorsunuz ama anlaşılıyorki hepiniz servise servis olmuşsunuz. İlginç bir durum
kaliteli motor yerine ucuz motor alırsanız 20 - 30 bin km sonra kaliteli motor parası kadar harcarsınız toplamda. Yani aslında kar ettiğinizi sanıyorsunuz ama 2 milyarı veren 1 milyar daha toplar gider honda beat yamaha bws gibi markalar alır rahat eder. bu kadar zamanınızı harcamanız serviste ve kafanızı yormanız da cabası
techseen_honda arkadaşım,fren tertibatı üstünde baya bir işçilik yapmışsın ,o bir tarafı alyanlı dediğin aşınmış ve laçkalaşmış pimin üzerinde orjinalinde esnek güzel bir siyah lastik var,125 lik modellerin ön freninde de aynı sistemi görebilirsin,freni sıktığın zaman fren tertibatı ileri ve geri esneyerek bu lastiği ezip zamanla kopartıyor,büyük ihtimal sen motoru aldığında kopuk olduğundan pimin balata tasına vura vura aşınmış haliyle karşılaştın,bir önceki mesajımda üzerine bir kaç santim benzin hortumu geçir dediğim pim budur.bunu yaparsan frenler hem zil gibi ses yapmaz hemde vuruntuyla aliminyum aksamın kırılmasını önlersin,ben lastiğin orjinalini çok aradım ama bulunmuyor.Fren balatalarının birbirine sürtmesini iyi tespit etmişsin!! Birçok servis bu sebepten daha 4-5 bin km de bitmemiş balataları bitti diye değiştirip kullanıcılara ek masraf çıkartıyorlar.Ben de senin yaptığını yaptım ve balataların bitmiş denilmesi üzerine aynı balatalarla 2800km yaptım ve hala gidiyor...Birde takıldığım motorun garanti dışı kalmış olabilir diye parçaları servislerden temin edemezmişsin gibi bir izlenime kapılmışsın gibi geldi bana,halbuki asya sevislerinin hangisine gitsen sana parça temin etmek mecburiyetindedir,sen motoru aldığın kişiyle net konuş eğer servis bakımları yapıldı da belgesi kayıpsa,bakımların yapıldığı servisten yeni belge çıkarttırman mümkün...herkese keyifli sürüşler
Titanik arkadaşım,ben 8000km dir t1 kullanıyorum,ondan öncede 5000km 125t modelini kullandım,yolda bırakacak hiçbir sorunla karşılaşmadım,arıza çıkaran parçalarda(eksoz ve kayış)garantiden tamamen ücretsiz değişti..Ha bunun yanında Çin malını tercih eden birçok arkadaşımız 2000ytl(ki çoğu model bu fiyattan da çok düşük) veripte 5.000-10.000 YTL kalitesi ve konforu beklemiyordur herhalde,daha düne kadar 1500YTL ye milletin pejolara mobiletlere bindiğinide unutmayalım.Öyle üstüne 1000YTL verip Honda beat yada bws100 gibi bit kadar motora bineceğime ben T1 ime biner hiç yoktan altımda motor olduğunu hissederim.Hiç yoktan motoruyla yağmasada görüntüsüyle gürler.2 sene sonra da garantisi biter,gider sıfırını alırım 20000-30000km sonrada motor üzerine motor parası falan harcamamtitanic adlı üyeden alıntı
Asya kullanıcısı arkadaşlar,şimdiye kadar yazılanlardan anlaşılan şikayetlerin genelinin motorlardan çok servislerden kaynaklanıyor,bizde olduğu gibi birçok ildeki servisin müşteriye çok ilgili olduğu sorunları çözebildiğini okuyoruz.Bunun yanında motorlu bisiklet bile söküp takamayan,adam akıllı montajını yapamadıkları motorlar yüzünden birsürü insanın daha 1000km yi doldurmadan yollarda kalmasına sebep olan ve müşteriyi insan gibi değilde ayaklı bankonot gibi gören kabiliyetsizler ve paragözlerde bişekilde servis olabiliyorsa bunda garibim çin motorumun kabahati ne????
Arkadaşlar servislerden kaynaklanan sıkıntılarımızı sıksık ithalatçı firmaya iletirsek elbet kulak veren çıkar,çoğu arkadaşımızda ne motorundan soğur ne saçını başını yolar ne de sıfırdan yanlış monte edildi diye yollarda kalır...LÜTFEN HAKKINIZI ARAMAYI BİLİN
herkese merhaba.Ya geçen sene neydi şimdi ne oldu bu Asyacı arkadaşlara.Bir hevesmiydi gelip geçen.Yoksa nerde bu millet. Yazıldı çizildi bitti mi yani? bu kadar mı.Kış bitti yahu...
Bu arada Asya motorun Damlası Damla motorun TSE (Hizmet yeri yeterlilik.Bakım onarım yapabilir filan diye..belgesi var mı?Bilen varsa bi el atıversin
Toprağım, seni ancak tebrik edebilirim. LAPSEKİ'liorcunemre adlı üyeden alıntı
ZORU BAŞARIRIM; İMKANSIZA BİRAZ ZAMAN GEREKİR
Kullandığım t1 marka çin malı motorun hemen hemen aynısı olan bu motoru alabilmek için bayağı bi 1000 ytl eklemem gerekecek galibatitanic adlı üyeden alıntı
ZORU BAŞARIRIM; İMKANSIZA BİRAZ ZAMAN GEREKİR
Dostlar dün ikitellideki servise gittim T-19 u görmeye görür görmez budur dedim harika bir görünüşü var....Resmindekiyle kıyaslanamayacak kadar güzel.........Buarada yag işinide servise sordum...
ilk 300 sonra 1000 daha sonra her 3000 de bir dedi e mantıklı olanda buydu.....
SOYGUN!!!! Arkadaşlar ben gecen agustos ayınında maslaktan ASYA 125t modelınde motor aldım ama ANAHTAR TESLİM olarak aldım ama ilk vergisini yatırmamişlar eger siz yatırmadıysanız sizinkide yatmamiştir. Yani cok buyuk bı sahtekarlık var ortada. hepinize gecmiş olsun. Tepkinizi koyun kardeşim hepimizi kazıklamişlar ben bundan sonra o dukkanın önunden gecmem cunku böyle insanlar bunu hak ediyo
ben 150t kullnıyorum biraz memnunum ama eğer 125t düşünüyosan tavsiye etmem kullanan ardaşım var
hayabusa_01 adlı üyeden alıntı
tavsiye etmeme sebibini söylermisin
Şu an bu konu içerisinde 9 kullanıcı var. (0 üye ve 9 misafir)