Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Asya Motor Scooter'ları Hakkında

    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    19 Mart 2005
    beyler bu gün as 125 t ile 100 km yol yaptım sölemesi ayıp olmasın kaplıcaya gittim . genel olarak iyi 3 kere dinlendirdim motoru


    bitanesinde rampayı çıktım motor stop etti sonra bastım çalıştı sebebini bilemiyorum zannederim rampa esnasında benzinin pozisyonu değişebilir ondan etmiş olabilir. 10 dakka bekleyip sigara içtim. bu arada millette yanlış bir bilgi var benzin li motorlarda hararet yada ısı yükselince rolantide çalıştırın gibilerinden kesinlikle böyle bişey yok ısı yükselirse hemen motoru bi kenara çekip stop edin rolantide soğuyan motorlar dizel motorlardır kamyonlar felam . benzinli motor tam tersi rolantide ısı dahada yükselir...

    ikincisinde kaplıcaya varmıştık orda hamam esnasında dinlendi

    3. sünde aynı rampanın yarısında dinlendirdim

    dönüşte 2-3 kere sanki benzin memesine pislik geldi gibi oldu ara gaz yaptım düzeldi . neyse eve geldiğimde motor sanki ceyrek gazda biraz geç kavrıyormuş gibi yaptı .

    bu arada sıcak tepemde bide hamamdan çıktık rüzgar vs hasta oldum evde 4-5 saat uyuyup bi teraflu forte atıp terledim... motora tekarar bindim az önce

    geç kavarama olayı gitmiş ve her hangi bir problem yok

    birde hala içinde rodaj yağı duruyor yani faprikaa yağı fazla zorlamadan kullandım motoru daha motoru aldığımdan beri en fazla verdiğim gaz yarım gaz

    pazartesi 300 bakımına sokucam ya olarakta http://www.bp.com/genericarticle.do?...tentId=6001428 bunu atmayı düşünüyorum 8 papel miş
    kolay gelsin


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Admin Erhan Erdil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2003
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT-09 Tracer
    Asya Motor AS 150 T1 & AS 150 T & AS 125 T Hakkında Bütün Yazışmalar Bu Başlık Altında Toplanıyor.


    Asya Motor AS 125 T


    Asya Motor AS 150 T


    Asya Motor AS 150 T1

    Bu başlığa yazı yazmadan önce aşağıdaki kuralları lütfen okuyun ve bu kurallar doğrultusun cevap yazın...
    * Bu başlık altına Asya Motor AS 150 T1 & AS 150 T & AS 125 T modelleri dışında başka marka ve model hakkında yazı yazılması yasaktır. Bu tarz yazılar ve konu dışı yazışmalar uyarı yapılmaksızın silinecektir.
    * Modeller hakkındaki sorularınızı yazmadan sonunuzun başına Soru: yazınız (örn: Soru : As 150 Zatın yakıt tüketimi nedir?)
    * Sorulara cevap vermeden önce yazınıza soruyu quote(alıntı) yaparak ilave ediniz. Vermiş olduğunuz cevabın başına Cevap: ibaresini ekleyiniz.
    Örn:
    Alıntı ahmet adlı üyeden alıntı
    Soru : As 150 Zatın yakıt tüketimi nedir?
    Cevap: 100km 3.5lt

    * Başlığa mesaj gönderirken, boş mesaj göndermek, konuyla alakası olmayan mesaj göndermek, +1, bencede, güzel, gibi belli bir amacı, paylaşımı olmayan mesaj göndermek,altalta aynı içerikli veya ayrı içerikli mesaj atmak flood oldugu için yasaktır. Aklınıza sonradan bir şey gelirse mesajınızın altında cevap yoksa önceki mesajınızda DÜZENLE butonuna tıklayarak o mesajına ekleme yapınız... Flood içerikli mesajlar silinir. Tekrarı halinde kullanıcıda art niyet tespit edilirse forumdan uzaklastırılır.
    * Yazmış olduğunuz cevabın detaylı olmasına ve vermiş olduğunuz bilgilerin tatmin edici düzeyde olmasına dikkat ediniz. Gerekli sepebleri belirtilmeyen açıklamasız yanıtlar silinecektir. ( Örn: Bu motor yaramaz bence sorunlu... gibi sebep beliriltilmeyen kısa mesajlar silinecektir.)
    * Forum sayfalarının bütün herkese açık olduğunu ve mesaj trafiğinin yoğunluğu göz önüne alındığında moderatörlerin ve adminlerin her mesajı kontrol etmesi mümkün değildir. Birbirimizi ve yöneticiler bilgilendirerek oto kontrol sistemi daha düzenli ve güzel bir foruma sahip olabilir. Şimdiden Teşekkürler.
    * Şikâyetler , istekler ve önerileriniz için...info@motosiklet.net

  3. #23
    CoreMan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Haziran 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2004 Suzuki GsX1300R Hayabusa
    Arkadaşlar, Asya motora aşğıya kopyaladığım maili attım. Benden önce deneyen varmıdır bilemiyorum ama servisteki ilgisizlik beni çıldırttı ve yazmaya karar verdim. maili aşağıya koyuyorum.

    Sayın Yetkili,

    23/06/2005 tarihinde AS 150 T1 modeli motosikleti bayiilerinizde Damla Otomotiv / İstanbul Anadolu yakasından ücreti ödeyerek satın aldım. Geçen yaklaşık 15 gün içerisinde her motosiklet markasında olabileceği gibi sizin ithal ettiğiniz motosikletden de bir takım şikayetlerim oldu. Tabiiki bunları normal karşıladım. Ancak size belirtmek istediğim konu Damla Otomotiv'in ilgisizliği, ben ve benim gibilerin mağduriyeti. Motosikletim şu anda 320 km'de. Sitenizde ve motosikletin kullanım kitapçığında belirtildiği üzere 300km'de ilk bakımının yapılması gerekiyor. Damla Otomotiv'e uğrayıp servis için randevu istedim. Ancak aldığım cevap çok ilginçti. " O kadar yoğunuzki şimdi yapamayız. Sürekli motor teslim ediyoruz. Nasıl bakım yapalım. Başka zaman gel". Tabiiki bunun üzerine ısrarcı oldum ve herhangi birşey olursa diye yazılı bir kağıt istedim. Çünkü ben zamanında servise gitmiştim ama kabul edilmemiştim. En sonunda söylenerek motorun yağını değiştirdiler. Ancak servis kitapçığında kontrol edilmesi gereken bir çok şey olduğunu farkettim. Bunların hiçbirini kontrol etmediler.Yapmalarını söylediğimde yine aldığım cevap çok ilginçti " 300km'de ne olacak bu motora Allahını seversen. 1000km'de gel o zaman bakarız. Hem o zaman bu kadar çok motor satışımızda olmaz zamanımız olur".

    Bunun yanında yedek parça satışlarıda yapıyorlar bildiğiniz üzere. 150T'lerin aynalarını 30 milyon karşılığında 150T1'lere takıyorlar. Benimde hoşuma gitmişti ve motosikleti aldığım ilk gün aynalarıda almıştım. O gün çok yoğunuz hafta arası gel demişlerdi ancak aradan 15 gün geçti 08/07/2005 tarihinde bakım için gittiğimde verdikleri cevap aynayı takmak için 20-25 dakika aldığı ve şu anda bununla uğraşmalarının mümkün olmadığı olmuştur. Israr ettiğimde ise 2 milyarlık motor alıyorsunuz bir de söyleniyorsunuz dediler.

    Sizde bahsettiğim 2 konu hakkında yardım rica ediyorum. Sizden de olumlu bir cevap alamazsam konuyu tüketici köşesine bildireceğim. Yeterli servisi veremeyeceklerse kapasitelerinden fazla motor satmasınlar ya da siz göndermeyin. Zaten piyasada en çok tutulan motor. Sırf bu yüzden kullanıcıları rencide etmeye kimsenin hakkı yok. Paramızla rezil oluyoruz. Yedek parça var diyorsunuz. Bu yedek parçaları taktırmak için veya motorda bir sorun çıktığında tamir etmek için kaç gün beklemek gerekiyor? Hadi sorunuda geçtim periyodik bakım veremeyen bir servis olur mu? 2 milyarlık motor aldınız bir de söyleniyorsunuz nasıl bir cümledir? Zorla mı 2.5 milyara aldık? Bu markanın bu modelin satış fiyatı bu değilde bize lütufta bulunarakmı verdiler bu motoru? Sınırsız motor satarak servis hizmeti veremeyerek siz Asya Motor olarak ne yapmayı düşünüyorsunuz? Herkes illallah etsinde bıraksın diye mi uğraşıyorsunuz?

    İşinizi ciddiye aldığınızı umarak bu maili size yazıyorum. İnşallah gereken hassasiyeti gösterir bizim doğru seçim yaptığımızı kanıtlarsınız.Cevaplarınızı bekliyorum.


    Saygılarımla,

    Onur ÇAKAR

    Maden Mühendisi

  4. #24
    CoreMan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Haziran 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2004 Suzuki GsX1300R Hayabusa
    Bu sadece CoreMan, in mailiyle kalmasın sizde gönderin,telefon edin,faks çekin şikayetlerinizi dile getirin derim merkez en sonunda sorunun büyüklüğünü anlayıp İSTANBUL servisine yaptırım uygulayacaktır.Tepkinizi dile getirin inanıyorum ki sonunda sonuç alıcaksınız...
    evet sizdelütfen şikayetlerinizi info@asyamotor.com mail atın. ben mailimin sonuna şunuda ekledim.

    "Not: Size gönderdiğim bu mailin bir kopyasını motordelisi.com ve motosiklet.net sayfalarına göndereceğim. Aynı şekilde vereceğiniz cevabı da altına yazacağım."

    sizde atacağınız maillere eklerseniz sanırım daha da etkili olabiliriz. çünkü bu forumlar gerçekten inanılmaz bir güce sahip

  5. #25
    cafein - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Nisan 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    DL 650 V-STROM
    stenza,

    Sevgili kardeşim bir sürü yazı yazmışsın sağol ama; neden sürekli şöyle yapmanız lazım böyle yapmanız lazım diyorsun ben anlamadım. Bunları biz zaten söylüyoruz ,eğer sen şikayetlerinizi buraya yazın benim yazı yazma kabiliyetim iyidir, sizin adınıza ben yazarım Asya Motora resmi bir dille, diyorsan bu yazdıkların bir şeyler ifade eder. Onun haricinde alıntı yapıp şunu yapın bunu yapın demen bana biraz garip geldi. Sonra çoğu alıp satacak demişsin, çoğundan kastın rakkamsal olarak ne??? Teknik olarak çok satan ürünlerin arıza dönüş oranı da o oranda olur.Mesela %1 se ortalama dönüşü, satış adeti yükseldikçe ürününde arızaya gelme oranı yükselir. Buna dayanarak az satan üründe servise az gider yani göze batmaz. Bu ürünün satışı çok hızlı ve katlayarak gittiği için burada arıza çokmuş gibi gözüküyor. Belkide öğledir ama bu suçlamayı yapmak için genel satış rakkamının arızaya olan oranına bakmak lazım. Tüm markaların arıza dönüş oranları aşağı yukarı bellidir, çok iyi markalar dahi olsa bu olmak zorunda. Bu yüzden ürünlerle ilgili birşeyler söylerken dikkatli olmak lazım. Benim arkadaşımda da Mondial var altını parçaladı tümsekte. Neden çünkü altı çok alçak, ayrıca egzosu da düştü, şimdi buna bakarak benim genelle me yapmam doğru olur mu? Ki ayrıca motor bir hafta serviste bekledi.
    Her halde bu asya servisinde olsa olay çıkartırdık. Ben parçalanmış motoru bir gün içinde tamamen yenilediklerini gördüm şimdi bunlarıda görmezden gelmek haksızlık olur.

  6. #26
    guveli28 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    honda sw400
    benim depo ve ibreden örnek vereyim. belki fikir oluşturur.

    ilk aldığımda depoyu tam 28 ytl ye doldurdum

    depo full ken, en üstteki çizgiye gelene kadar 55 km yol yaptım.
    sonra en üst cizgiden alttaki kırmızı kutunun üzerindeki son çizgiye gelene kadar 80 km daha yaptım. etti 135 km.

    devamında alttaki çizgiden, kırmızı kutunun ortasına gelene kadar 55 km daha yaptım. etti 190 km.
    yolda kalmayayım diye benzin aldım. depoyu yine fulledim 16 milyonluk benzin aldı.

    burdan depoda 12 ytl lik daha benzin olduğunu anlaşılıyor.
    bu azdıklarım ilk ve daha sonraki benzin alışlarımdada aynen devam etti.

    bi uzunyol yapılca minik bi dahaki fullediğimde minik bi pet şişede yedek benzin alıcam ve benzin bitene kadar gezicem. bakalım ne olucak.


    Fren Kaliperi Düşme konusu,
    bende benim motorda arka kaliperde gevşeme olduğunu serviste söyledim. sen servisteki usta git fren kolundan elle arka freni sık(motor duruyor) bu kaliperin ayarı iyi dedi.
    ustaya dedimki kaliper sallanıyor.(çok az bi boşluk var)
    usta bu sefer arka fren kolunu eliyle aşağı yukarı oynadı ve dediki
    - abi bunda boşluk yok.
    bu sırada ben kendi kendime diyorum ki.
    ( ALLAH' ım beni sınıyormusun )

    adam kaliperi bilmiyor yaaa.

    neyse gösterdim olayı. kontrol etti . ve çözüm. abi bu normal bişey hepsinde var.
    dayanamadım, eyvallah dedim ve çıktım.

    sorun şu ki, arka tekerin yalpa yapması sebebiyle fren diski de eğri dönüyor. buda diskin belli noktada balataya temasını sağlıyor. sürekli bu hareket sonucunda, kimimizin fren diski vidaları gevşedi kimimizin kaliperi gevşedi.

    Buna bir çözüm bulan varmı?
    arka tekeri rot balansçıya gösteren oldumu hiç. ben bu hafta sonu göstereceğim. belki bi çözüm olur.

    Yeni gelen arkadaşlar hepinize hoşgeldin diyorum..


    Top case takacakların dikkatine.
    2. partide gelen motorların kronik sorunu, arka sele üst bağlantı vidalarını çok dandik. verin 2 ytl yenisini alıp takın.
    ben bu sorunu şimdilik böyle çözdüm. eğer bu vidalarda gevşerse, selenin bağlantı vidalarının olduğu yeri kaynakla 10 cm uzatacağım, hemen öndeki bağlantı yapıcam. böylelikle üstte 4 vida tutuyor olucak.

    uzun yazdım ama bilmeyenlere faydası olsun istiyorum.

    dikkatimi çeken bi konu oldu.
    arka amortisörlerin bağlantı noktaları (alt kısımda) bu noktaların şase ile bağlantı noktalarında amortisörü sabitleyen vidalarda somun yok?
    bu sizlerdede böyle mi. ordaki vidaların özelliğindenmidir acep )
    elle amortisörü sağ sol yaparak yaklaşık yarım cm esnetebiliyorsunuz.

    Elmasdağ,
    Kardeşim tekrar tebrik ederim, cinsiyeti belli olmuş. allah sağlıklı di dogum nasip etsin kanka
    renault sport

  7. #27
    SPORTMOTO - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2005
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    ASYA T-1

    asya t-1

    color=cyan]Selam arkadaşlar,öncelikle bir arkadaşımın önerisi ile tanıştığım bu sitede motorsiklet üzerine bu kadar kapsamlı bilgiler görmek beni son derece mutlu etti.Neden derseniz motorsiklet üzerinde çok fazla bir deneyimim olmamasına rağmen yavaş yavaş da olsa kendimi artık bir motorsiklet tutkunu olarak görüyorum.Eskiden kullandığım çok yıpranmış bir scooter dan sonra geçtiğimiz ay aldığım asya t-1 modelinden kısaca bahsetmek istiyorum,böylelikle hem sizlerin önerilerini okumak hemde sorularınıza bir nebzede olsa cevap yazabilmek beni daha da bu konulara vakıf tutacaktır...
    Aklımda bir maxı-scooter alma düşüncesi uzun zamandır vardı,fakat ekonomik koşullar ve standartlar beni manesef bu zevkimden hep mahrum etti.Taki bu motorla tanışana dek... t-1 bana göre ihtiyaca cevap veren ideal bir motor. Neden : Öncelikle fiyatı uygun + çok sayıda yaygın servis noktaları var ve de sınırsız yedek parça desteği. Arkadaşlar bana göre motorsiklet ihtiyaca cevap vermeli ve de yukarıda belirttiğim unsurlar yönünden zengin olabilmeli. Ben bu motoru hız için ve ya gösteriş için almadım,almaktaki amacım motora olan tutkum,ekenomiklik ve de senelerdir toplu taşım araçlarında çektiğim eziyetti.Ailem hiç bir şekilde onaylamasa da,ben inat edip bu zevkimden geri kalmamak ve ileride keşke .... dememek için gözümü karartıp aldım. Hadi artık motorsikletle ilgili yorumlarına geç,bizi bunlar ilgilendirmiyor dediğinizi duyar gibiyim,o yüzden hemen geçiyorum... KIZMAYIN::!
    Motoru alalı aşağı yukarı 1'5 ay olmasına rağmen,belki benim şansım,nerdeyse bu 1'5 ayın yarı zamanı servisinde geçirmişimdir.Neden derseniz,kalçamın altından hissettiğim bir titreşim belirli aralıklarla beni rahatsız ediyordu ve de arka fren ve ön fren balatalarından gelen o sinir edici viiick lemeler.İşte arkadaşlar sırf bu problemler den ötürü motor un belki irili ufaklı 15 e yakın parçası garanti kapsamında anında sıfır olarak değiştirildi.Ve şu anda motorum (nazar değmesin) sorunsuz.. Fakat ilgilenenlere bu motor ile ilgili küçük tavsiyeler vermek istiyorum.
    Öncelikle aldığınız motor çin malı bir motor ve de montajı türkiye de yapılıyor,dolayısıyla mekanik aksamda problem olabilme riski var,diğer elektrik aksamı içinde aynı şeyler geçerli fakat ben ön far lardan bir tanesinin yanmaması haricinde bir sorun yaşamadım,onuda garantiden anında değiştirdiler. Geriye kaldı motorun kullanımı,arkadaşlar motora ilk 1000 km. yapana kadara sakın yüklenmeyin,yani rodajı tamamlanıncaya kadar,bu söylediğim gerçekten motorun ömrünün uzaması adına çok büyük önem taşıyor.300 ve 100 bakımını kesinlikle aksatmayın,Motoru belkli bir ara dan sonra ilk defa çalıştırıyorsanız mutlaka 5- 10 dakika kadar hafif gazla iyice ısınmasını sağlayın(bunu yolda giderken yapın)Bir problem ile karşılaştığınızda(ses-titreşim v.s)kesinlikle servisi ile muhatap olun,başka yere götürmeyin,çünkü yeteri kadar ilgileniyorlar(en azından ben öyle düşünüyorum,şu ana kadar motor ile ilgili bütün sorunlarımla saolsunlar arkadaşlar ilgilendiler,diğer servisler ile ilgili duyumum yok,yorum yapamıyacağım)
    Glelim motorun yakışına; Arkadaşlar motor normal bir şehir içi kullanımla ortalama 350 km. yol yapıyor,bir deponun (11 lt.) 27-28 milyona dolduğunu varsayarsak ortalama km. de 75-80 bin lira civarında yakışı var. Tabiki bu değerler kullanıma göre farklılık gösterecektir.
    Yani kısacası motorun yakışı normal,hatta bana göre çok iyi.
    motorun süratine gelince,düz yolda 90,hafif aşağı eğimli yolda 110 a çıkıyor. (denemeler : çeşme otabanı ) herhangi bir sarsıntı ve ya extrem bir durum yaşamadım ama şunu altını çizerek ifade etmeliyim ki gazı uzun süre kesinlikle kapatmayın,mutlaka belli bir hızdan sonra gazı yarılayın ve daha düşük bir sürate gelin.
    Eee sanırım geriye pek birşey kalmadı,motorsikletinizi araba kullanır gibi kullanın(yolu ortalayarak,sürekli aynaları takip ederek,normal bir hızda 60-70-80 ) Güvenlik ve bakıma gelince; motorunuzu sağlam bir yere sağlam bir kilit ile arka tekerlekten kilitleyin,kaskınızı çok kısa mesafeye gitseniz bile takın(başta kendi daha sonra motorun güvenliği için harcayacağınız paraya kesinlikle acımayın KASK VE KİLİT) ,diğerleri gereksinim...
    öneri ve sorularınıza her zaman açığım,herkeze GÜVENLİ SÜRÜŞLER...

  8. #28
    djasil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mayıs 2005
    Şehir
    Kuşadası
    Motosikleti
    Asya 150 T
    Öncelikle Selamlar Bende 1 adet Asya 150 T Var İlk Partiden 29.03.2005 Faturalı Yani bazı arkadaşların dandik dediği seriden eh şimdi yalan söylemek istemem ilk başta bir kaç problemimiz oldu aletle

    İlk Amartisörler Çok Kötü İdi 70 Km Hızdan Sonra Zırlama Yapıyordu Yeni Amatisörler Güzel Kusuru Kalmadı

    Egsozlar Dandikti Perçinler Atıyordu Yeni Modellerde Tip Aynı Ama Kalite Farklı Şimdi İyi

    Ön fren sistemi tek baskıydı yeni modeller çift baskı ses gelmez oldu düzeldi

    Bu arada yakıt olarak şehir içi 5.5 litre 98 oktav 140 km falan şehirlerarası 200 km falan gidiyor tabi bu kullanmaya göre değişiyor illa motordaki ibreyi zorlamaya kalkarsanız 110-120 km hızla giderseniz o zaman 100 km yaparsa öpüp başınıza koyun bu bütün araçlar için geçerlidir ..

    Aracım Çok benzin yakıyor diyenler hava filitresini kontrol etsin birde aracına kesinlikle kurşunsuz 98 almanızı taviye ediyorum çekişi ve yakıtı çok değişiyor

    Bu arada benim motorum 6800 Km yol yaptı sorunum 2 milyarlık motora göre yok sayılır ..

  9. #29
    GokhanWolf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Haziran 2005
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    AS 150-T1
    Bende 200kmyi geçtim ve newbiker, arkadaşımızın bahsettiği arka fren problemi bendede dün patlak verdi. Önce ses gelmeye başladı sonrada civatalarının neredeyse düşecek duruma geldiğini gördüm. Bugün sabahtan servise götürdüm servise 9:00da gitmeme rağmen müthiş sıra vardı. motoru bırakmam gerektiğini ve hallolunca beni arayacaklarını söyldiler. Şimdi telefon bekliyorum...

  10. #30
    djasil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mayıs 2005
    Şehir
    Kuşadası
    Motosikleti
    Asya 150 T
    MAlesef Asya 150T-1 lerdeki bu fren ve crang problemi mevcut ama yeni gelen parçalarla bu problemi aşmaya çalışılıyor umarım herkez moro binmenin sevkini tadacak

  11. #31
    newbiker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Temmuz 2005
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Yamaha XMax 250
    Alıntı GokhanWolf adlı üyeden alıntı
    Bende 200kmyi geçtim ve newbiker, arkadaşımızın bahsettiği arka fren problemi bendede dün patlak verdi. Önce ses gelmeye başladı sonrada civatalarının neredeyse düşecek duruma geldiğini gördüm. Bugün sabahtan servise götürdüm servise 9:00da gitmeme rağmen müthiş sıra vardı. motoru bırakmam gerektiğini ve hallolunca beni arayacaklarını söyldiler. Şimdi telefon bekliyorum...
    Geçmiş olsun kardeş , bir de akılda kalsın , şu arka kaliper olur da yolda çıkarsa , alet fren hortumuna takılı bir vaziyette egsozun yanından sarkıyor ve fren hortumu egsoz a değiyor. Eğer servise kadar böyle giderim derseniz , fren hortumunu alemünyum folyoya felan sarın ki hortum sıcaktan erimesin (Ben öyle yapmıştım) . Yoksa hortum da gider , üstelik hidrolik boşalır ve tamir süresi uzayabilir. Aklıma gelmişken şunu da söyleyeyim. İşe motorumla gidip geliyorum. İş yerindeki arkadaşlar bu motoru bu fiyata aldığıma kesinlikle inanmıyor. Meretin görüntüsü harbiden çok güzel... Fiyakalı yani ...

  12. #32
    Gültekin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2005
    Motosikleti
    BMW F650FB
    newbiker, fren hortumunu alemünyum folyoya felan sarın ki hortum sıcaktan erimesin (Ben öyle yapmıştım) . Yoksa hortum da gider , üstelik hidrolik boşalır ve...

    dostum, alüminyum folyo sicagi kesermi?
    hortum bir yerden egzost' degecegine, sen komple ates cemberine aliyorsun.
    aldigin önlem, sorundan daha tehlikeli.
    Ülkemde hiçbir iyilik cezasız kalmaz.

  13. #33
    GokhanWolf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Haziran 2005
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    AS 150-T1
    newbiker, saolasın. Servise kadar yolda durup elimi yakmak pahasına civataları elimle sıkarak gittim Yarın alacağım motoru umarım birdaha başıma boyle birşey gelmez...

    tolga44, Kardeş sendeki sorunda benimki ile aynı arka frenden kaynaklı dikkatlice bakarsan vidaların yerinden çıkmak üzere olduğunu ve arka diskin yerinden sallandığını göreceksin.. sesi yapan o. frene basınca sesin gitmeside bu yüzden balata diski sıkıştırıyor.
    Ayrıca gösterge bende daha 1 kere sıfırladım ama yaklaşık 8 9 kere denedeim anca oldu... eee ne de olsa çin malı olur boyle ufak şeyler..

    fren için en kısa zamanda servise git fazla uzun süren bir işlem değil.. ama sakın gecikme ve motora binmeden once elinle vidaları sıkmaya çalış. alyan anahtarı gerektiriyor ama mesafe çok dar olduğundan alyan anahtarı girmiyor teker sokülmeli...

  14. #34
    tolga44 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2005
    Motosikleti
    asya motor T1
    slmlar sıkıntı çektiğim konuda yardımcı olan arkadaşlara teşekkkürler.sorunum bir metal gıcırtısı olduğu için en yakın problemin kaynağı gökhan wolf kardeşimizin söylediği diskten kaynaklanıyor gibi gözüküyor.zaten yarın servise gidip göstereceğim.Rodaj konusunda tüm arkadaşlara tavsiyem önemle 1000 km boyunca yarım gazı mümkünse geçmemeleri yokuşta zorlamamaları vede fren balataları düzgün bir şekilde oturna kadar 300 km boyunca yumuşak fren yapmaları.ayrıca motorda ki rodaj otomobildeki gibi değildir.otomobil firmaları zaten otomobili fabrikadan çıkartmadan önce motoru çalıştırırak motor parçalarının birbirine uyumunu alışmasını sağlıyorlar onun için otomobillerde rodaj günümüz otomobillerinde yok ama bizim için özellikle çin malı motor için böyle bir teknoloji olduğunu düşünmüyorum.motorun o km deki parça yüzeylerinin birbirine sıkı olması ve bu sıkılğın rodajda yani yumuşak ve yüksek hıza çıkmadan alıştırmak gerekiyor.rodaj motorun ömrüyle direkt alakalı onun için dikkat edin arkadaşlar????yani rodaj çocuk doğduğunda yürüyebimesi için elinden tutup yürütmeye benziyor.

  15. #35
    elmasdag - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2005
    Şehir
    İstanbul/Kadıköy
    Motosikleti
    Tiger 800
    tolga, Aklıma gelmişken diğer arkadaşların da faydalanacağı bir bilgi vereyim, bu senin problemin de olabilir. Eğer rolantide durduğunuz yerde bile "cik-cik ile vik-vik" arası bir ses geliyorsa, bu motor kulaklarından olabilir. Motorun şaseye bağlantı cıvatalarını iyice sıkın....

  16. #36
    cafein - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Nisan 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    DL 650 V-STROM
    tolga44,
    İki yeri kontrol et birincisi fren balatasının olduğu kısımda iki adet pim var. Bu pimlerin üzerleri lastik le kaplı fren sıktıkça bu lastikler eriyor ve bir müddet sonra giderken zırlamaya başlıyor. Fren sıkıncada duruyor. Ben yaşadım sonra gidip düzelttirdim, gerçi kamilin biri başlangıçta yaparken benzin hortumundan bir parça kesip o pimleri onuniçine sokmuştu sonra frenler sürekli sıkılı kaldı. Bu yüzden de egzos patlakmış gibi bir ses gelmeye başladı hatta nerede ise egzosu değiştiriyorlardı. Bu konuyu anlatmıştım gerçi forumda. İkinci olarak ta bunu herkeze söylüyorum egzos üstünde kromaj bir koruma var bu koruma (delikli olan) 5 adet vida tarafından koruma altında. Tabi biz öyle sanıyoruz, vibrasyondan olsa gerek böyle bir titreme sesi geliyordu sonra devam eden günlerde bu ses artmaya başladı. Bir baktım ki 4 muhafız vida tel örgülerden sıvışarak kaçmış kala kala bir zavallı vida kalmış. Oda canını dişine takar vaziyette inatla dayandı Allah için. Ben bunun için de servise gittim, ne olacak alt tarafı 4 adet vida sonuçta yani, takı verirler dedim ama kazın ayağı öyle değil çünkü servis bu tarz ufak işlerle uğraşmıyor bu vidaları nalburdan temin ediyorsun. Ve bir güzel takıyorsun dediler ama maalesef nalburda da yok çünkü buna uyan endeki vidaların hepsi uzun. Yani bir yerde vidaları kestirmeniz gerekiyor. Bakın nasıl 4 vida ne olacak demeyin ... Benimde aklıma pratik bir yol geldi dedim ki madem bu vidalar egzos üzerinden düştü bende doğru egzos cuya giderim dedim. Ve öylede yaptım daha önce elmasdağ ile gittiğimiz onun tanıdığı bir egzoscu arkadaş. Sağolsun hemen yapıverdi 2 ytl karşılığında şimdi ne ağlama ne zırlama hiç bişi kalmadı motorda. Neyse çok yazdım ama yazdıkça rahatladım valla.

  17. #37
    __face__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Haziran 2005
    Şehir
    balıkesir - bandırma
    Motosikleti
    YAMAHA XJR 1200
    LANEET OLSUN YAA DOSTLAR

    beyler asya motorun sitesini aynen alttakini yazdım fakat halaa bi cevap gelmedii..
    nee yapcaaaz yaaaw....


    ben daha öne 2 mail daha atmıştım fakat hiçbir cevap alamadım zannediyorum kale alınmıyorum...
    ben bir asya 150 T sahibiyim motorum aldığım günden beri sorun çıkarıyor, artık cansıkıcı hale geldi... lütfen ilgilenin..
    aldığım günden beri ön takomda bir tıkırtı var, aldığımın 3 yada 4 üncü günü ateşleme bobini değişti (motor çalışşmıyordu), aldığım günden beri ön balatamdan bir cik sesiki kulak tırmalıyıcı çözülemedi(balata spreyi sıkıldıktan 10 dak sonra dahi ses yineleniyor), egzozstumda dayanılmaz bi zırıltı vardı değişti yaklaşık 500 km sonra tekrar başladı aynı ses (servis bu seferde değiştirmeye çalışırım fakat 3 üncüde böyle çıkarsa parçalansa değiştirmem dedi, taktir sizin),
    arka amortisörlerimden zırıltı geliyodu değişti, arka lastiğim sağa sola haraket ediyor servis normal olduğunu iddia ediyor ne derece doğrudur bilmem artı her binişimde acaba nersinden sorun çıkacak deye bekler oldum, inanın motordan da soğur hale geldim.. lütfen bana bir yol gösterin, sizce bu motoru almakla hatamı ettim..
    inanın beni çok üzdü..
    ...der __face__

  18. #38
    rainmans - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2005
    Şehir
    çanakkale
    Motosikleti
    YAMAHA MAJESTJ 400
    __face__, Kardeş bende bi mail gönderdim arka disk freni ile ilgili bir haftadır banada bir cevap gelmedi. tekrar tekrar zorlamakta fayda var iye düşünüyorum.

    __jojo__ Kardeş aynı ses ben motoru aldığım günden beri var çeşitli işlemler yaptılar hala bi çözüm bulunamadı. ama bizim servis olayı çözdü. fren merkezinin içinde bulunan iki adet piston balataları itiş yapıyor ama geriye çekmiyor, yani pistonlar itili halde kayılor disk döndükçe az bişey diskin itişiyle geri geliyo. fakat bi kasise girdiğinde yeniden başlıyo. Balatalar PRİNÇLİ balata olduğu için yani alaşımında pirinç madeninin metal parçaları olduğu için diske sürttüğünde bu sesi veriyo. İl merkezinin servisiyle görüştüm yeni balatalar gelecek (prinçsiz) ozaman ses kesilecek diyor. Evet ses kesilir ama sürtünme kesilmez, dolayısıyla uzun yolda sürtünmeden kaynaklanan ısınma cantı patlatabilir lastik gümleyebilir, balatayı yakar.

    SONUÇ OLARAK ilçedeki servis arkadaşım olduğundan bir müddet bekleyelim bu sorun giderelmesi için fabrika gelen modellerde bu merkzleri değiştirecektir, yeni versiyonu çıkınca garantiden değiştititiz dedi. Aynı olay arka amortisörlerdede var yeni parti motorlarda kademeli amortisör geliyor.
    ZORU BAŞARIRIM; İMKANSIZA BİRAZ ZAMAN GEREKİR

  19. #39
    guveli28 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    honda sw400
    jojo,
    ikiz gibiyiz kardeşim, c.tesi benim arka fren müşürü bozuldu, çalıştırırken ön freni kullanıyorum.
    demek ki sende 2 si birden bozuldu.

    Evdeki pc bozulduğundan, bi kaç gündür yazamadım.

    Arka tekerlekteki arıza ile ilgili yorumumu ve servisden duyduğumu yazayım.

    dikkat ederseniz, arka fren diski dönerken yukarı aşağı sağa sola oynuyor. hiç bir vida gevşek olmadığı halde bunu yapmasının tek sebebi, lastiğin ortasından geçen(milin geçtiği) yerin, eğri delinmiş olması.(servis bunu kabul etti, fabrika ile bu konu için görüşüldüğünü. en kısa sürede sorunun çözüleceğini söyledi)

    bu sorun sebebiyle, eğri dönen teker ve tekere bağlı olan disk, fren balatasına temas ediyor. hızlandıkça balata ve diskin çarpışma şiddeti artıyor ve zamanla kaliperin esnemesine hatta vidaların gevşeyip yerinden çıkmasına sebep veriyor.(bazı arkadaşlardada disklerin vidası gevşedi).

    BU BAHSETTİĞİM SORUNU İLK ÇÖZEN BURAYA YAZSIN LÜTFEN. ÇÜNKÜ BU SORIN Bİ ÇOĞUMUZUN MOTORUNDA VAR.

    gezi olayı için, ben hepsine katılırım. hatta bu hafta sonu anadolu fenerine gittim.evim aksarayda. dönüşde yolda 3 motorcu ile karşılaştım. beykozun içindeki yol yapım çalışması sebebiyle yüksek bi kaldırıma çıkmak zorunda kaldık. kaldırıma çıkarken yapılan yardımlaşma gerçekten güzeldi. eğer bu arkadaşlar bu siteye giriyorsa hepsine teşekkürler.

    hadi bakalım yaa, yapalım artık bi gezi.
    renault sport

  20. #40
    rainmans - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2005
    Şehir
    çanakkale
    Motosikleti
    YAMAHA MAJESTJ 400
    Alıntı JoJo adlı üyeden alıntı
    Evet ya lutfen bu sorunu halleden buraya yazsin onemli bir konu.
    Sanada gecmis olsun guveli28 kardesim. Ben Carsamba yada Cuma gidecegim servise bir degisiklik olursa haber veririm.
    Arkadaşlar bende motoru aldığımdan beri uğraşıyorum bu arka fren işiyle, en sonunda bir deneme yaparak iki balata arasına itecek yayı koyduk yani bizim teşhisimiz fren merkezinin balatayı itiği halde geri çekmemesiydi bunun için iki adet yay kullandık şu anda eskisi kadar ses yapmıyor ama bu sefer iki kişi bindiğimizde daha keskin bi ses yapıyor. Yani hala çözemedik. Ama bu akşam inşallah sizin dediğiniz gibi tekerleği bi söktürüp milede baktıracağım. Ayrıca ustanın dediği şu "fazla acele etme fabrika bu sorunu halledecektir. Yeni gelen motorlarınz fren merkezleri kesin değişik olacak, bu gerçekleştiğinde gelenlerin merkezlerinden takarız" diyor Ama inanın bu ses beni cok gıcık ediyo. Motorda genel olarak başka bi sorun yok. yağ değişiminden bu yana 400 km yaptım yağı bugün kontrol ettim. Yağ eksiltme yok. Makina ii çalışıyo, 400 km de yağda çok az bi renk değişimi olmuş, bu da makinanın randımanlı olduğunu gösteriyor. Bu fren işini çözdüğümüzde mutlaka bilgi vereceğim. Şunuda yazmadan geçemeyeceğim. Asya Motor a gönderdiğim iki mail imede henüz CEVAP YOK.
    ZORU BAŞARIRIM; İMKANSIZA BİRAZ ZAMAN GEREKİR


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler