Bende aynı dertten muzdaribim Grenajı tamamen değiştirmek istiyorum.
Aksaray, Fatih, Merter, Zeytinburnu,Topkapı, civarında saglam usta lazım...
özelden Mesaj Bekliyorum Ustalar Hakkında...
Bende aynı dertten muzdaribim Grenajı tamamen değiştirmek istiyorum.
Aksaray, Fatih, Merter, Zeytinburnu,Topkapı, civarında saglam usta lazım...
özelden Mesaj Bekliyorum Ustalar Hakkında...
Denizde balık olsam...
foresight arkadasimin uyarisiyla bidaha baktim arattim sitede
T1 parcalarini buldum
pek ucuz olmasada servisten 30-50TL daha ucuz
http://www.rialli.com/ara/?ara=150T-1&x=0&y=0 150T-1 parcalari
arkadaslar bende 125t var daha yenı aldım .fazlada tecrubem yok bana bunun puf noktalarını .artılarını eksılerını anlatırsanız sevınırım.sızın tecrubelerınız benım akıl hocam olacak sımdıden tesekkur edıyor kazasız belasız yolculuklar dılıyorum .mesela hangı yagı kullanmalıyım .akusu nasıl sarj olur yada yenısınımı almalıyım .fatıh yada bayram pasada tanıdıgınız motor ustası onerebılırmısın .aklınıza ne gelırse yazın neolur .
Slm asyalılar
benimde bir sarı rt 125'im oldu,çok sevimli bişi yaa,tostosumda sarı buda sarı,yakında sarılık geçircezz..
Sizden ricam resmini koyduğum akünün jellimi sulu mu olduğunu söylermisiniz (tamirci kuru diye salladı ama akülerden az çok anlarım ve bunun için ıslak ve üstünde su kapakları var üstündede lower level yazdığına göre sulu, bu markayı göreniniz duyanınız var mı ? üstünde yazana göre 12 v. 7 amp. dimi ?
Birde akü durmaktan zayıflayıpta marşı basmamasından evdeki 12v. 2.5 amper adaptör ile kendini toplaması için kısa süre şarj etsem ne olur (jelli olanları bilmediğimden)
Motorum ayaklada almıyor yaw,burda okuduklarımdan yola çıkarak ciğerlerini sökecem bunun,temizler takarım yine..
deli hayırı olsun. resmini koyduğun aku bıldığımız sulu aku. eger elındekı akun cok zayıfsa 2,5amperlık adaptore bağladığında çok yuksek akım cekeceği için adaptorunu yakarsın. akunu 14.4v en az 5-10 amperlık bir güç kaynağı ile şarj edebilirsin. eger elektrikten anlıyorsan pc lerde kullandığımız ups ler var kesıntısız guc kaynakları onun içini acıyorsun akusune giden kablodan paralel kablo alıyorsun kendı akusunun uclarını sokup akunu şarja başlıyorsun burda dikkat edilecek husus polaritelerı doğru bağlamak (+'yı +'ya/ -'yide -'ye yani).ayrıca üstdeki kapakların açılıp açık havada şarj edilmesi gerekır cunku şarj olurken zehirli gaz çıkartır ayrıca yanıcı olabilir. sorumluluk tamamen sana aiitdir.
Teşekkür ederim...
Yaa buralardaki motor tamircilerinde bi bozukluk var galiba.Bugün yeğen istedi motoru,ona aküyü bi göster dedim su asit falan koysunlar diye, o tamircide bu su konan akülerden değil demiş..
En iyisi üşenmeyip benzinciden kendim alıp koyarım..
bende kasalı pc yok :( ama 3 tane daha adaptör var,7-8 amperlik onlarla 2-3 saat şarz ederim (uzun olursa patlar matlar).ben amperi küçük olursa daha iyi olur diye düşünmüştüm..
yakın bi zamanda akü şarj aleti alayım ben ,vosvosun aküsüde durmaktan sorun çıkarmaya başladı.. :(
bana adaptorle dolar gibi geldi v uyuyor sonucta
sadece 2.5amp oldugundan doldurmak uzun surer 6-7saat tutsan sana yeter gibi kanimca tam dolmasini beklemezsin heral...
yakinlarda aku bakimi yapan elktrikci varsa onlarda 5tl ye dolduruyorlar 1saatte
hatta tabanin aku doldurmak icin adaptoru satiliyor...
resimdeki aku sulu aku,
birsekilde icine akusuyu yani safsu koymak lazim oseviyeler arasinda olacak..
senin usta ugrasmak istemediginden basindan savmis bence cunku artik sulu akuler kalmadi heryer kuru aku bunlarla kimse ugrasmiyor
herkese merhaba arkadaşlar
150t-1 kullanıcılarının full depo ile kaç km yaptığını öğrenebilirmiyim??
Sanada teşekkür ederim kentacdis
zaman sorum yok,yeter ki motora aküyü taktığımda marş bassın..
Akünün bakım işine gelince saf su ve sitini ben koyarım,önceden belirttiğim gibi akülerden biraz anlarımda bu jelli akülerden hiç görmediğim için yanlış bişi yapmıyayım dedim,jelli olurmuş akü ben su koyarmışım altımda patlar ben havya uçarmışım
Yakında bir tane alıcam şarj cihazı,icabında kışın akü çalışsın diye evde takarım 12 aydınlatma lambalarından hem kullanır hem şarj ederim,çalışsın inek boşuna mı para verdik..
Ama bu ayakla çalışmada da direniyo,sanırım yakında bi bakıma girecek,zaten 5000 garanti bakımınıda yaptırmamıştım,şimdi 6250 de,garanti dışı bakım yaptırcaz artık..
Siz kendi bakımlarınızda neler yapıyorsunuz,icabında bende sökerim,evde temizler takarım..
asyacılar nerdesiniz?
deli sakın ola asit koymaya kalkma akuye. sadece saf su ekleyeceksın asit akuye bir seferlık ılk kullanımdan once konur ondan sonra hep saf su eklenır aklında olsun.
kentacdis şimdi ben neden 2.5 amper olmaz dedim onu soyleyeyım benım evde kopek gibi bir trafo akuyu şarja bağladığımda elektronık elemanların ustune fan takmak zorunda kaldım cunku akumun voltajı 6v a düşmüştü dolayısı ıle yuksek akım hem hem trafoya hem de trafodan sonra d.c. akım elde etmek için kullandığımız diyotları yakar. bilginize.
bu arada ben ş.içi 300-350 km arası yakıyorum.
bu arada bu aralar gidon bilyelerini yani furş bilya takımını ve marş dişlisini değiştirecem bu motorun grenajlarını sokup takmaktan yoruldum walla insanın naked alası gelıyor her sey ortada tabiri caizse mal meydan da bizim ki kimi saklı gizli diil... herkese kazasız sürüşler. bu arada ufak ir tavsiye eğer yeni başlayıpta okuyan varsa dizlik olmadan kesinlikle soğuk havalrda motor kullanmayın o bir anlık diz üşümeleri sonra bendeki gibi en ufak soğuklarda sızlamaya döner. :(
bu furs bilya takimi nedir ne degildir biraz bilgi verirmisin neye yarar nezaman degisir gibi...
benim sorum olacak birde son gunlerde benim motorumun gaz teli bir anlik takiliyor!! ilk calistirmadan sonra 5dk icinde oluyor yolda giderken takili kaliyor, motoru kapatip gazkolunu az oynatip 1dk beklersem hemen duzeliyor yada yol musaitse giderkende duzeltebiliyorum..
az da olsa tehlike arzediyor
sorum gaz kolu neden takilir bilen varmi? teli mi degistirmek gerek acaba?
slm kentacdis gidonun on çatala giden bağlantının gövdenın içinden geçtiği yerdeki rulman grubu. verdiğim linkte var benim ön frene basınca gidon tak dıye ses yaparak one gidiyor durduğun yerdede on frenı sıkarak one zorlayınca oynadığını görebılıyorum. gaz telı sakat dır bılgın olsun en kısa surede ya yağla yada değiştir. eğer değiştirmez isen gaz kolunun altından sok ordan şırınga yardımı ıle ince bir yağ ile guzelce yağla sabırlı ol iyice yağlansın.benimkisi çok sertleşmişti yağlanınca şıkır şıkır oldu. ayrıca koltuğu kaldırdığında ordakı kapağı sokunce karburatoruun ustundekı gaz telının olduğu yerı goreceksın elınle hareket ettir eger kolayca hareket ediyorsa kesın olarak telden kaynaklıdır.bu arada birde şu ihtimal var elektrikli jikle bozulmuş olabilir. bilirsin sabah ilk çalıştırmalarda motor kendi kendine devirlenir ısınınca rölantiye düşer.bu elektrikli jiklenin işi bu arızalı ise bundan da yapabilir. bence once gaz kolunu bir inceleolmazsa elektrikli jikleye bakarsın. kolay gelsın . furş yatak
jiklem arizlaiydi yani arizali oldugunu tahmin ediyorum cunku isinmadimi motor hemen stop ediyordu karb ayarli olmasina ragmen
acaba bu arizali jiklemi kafayi yedi
ama normal jikle gazi gibi degil bir sanki koldan tam gaz veriyormus gibi acikkaliyor gaz...
birde son 2hafta iyi yagmur yedi brandayi cekmedim acep onunda etkisi varmidir
hava filtreni,bujini yağını değiştirdin mi? karburator ayarı subap ayarı nasılbunlara bakmak lazım bırde km saatleri bırbırını tutmuyor burdan da farklılıklar çıkabiliyor.
hava filtresi 700km once degisti yagi 500km once degisti buji 3 gun once degisti karburator ayari yapildi cekisinde hicbir sorun yok gayet cok iyi.Km saatinde bi sorun war sanirim ama ondanda emin degilim.
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)