Asya Motor Scooter'ları Hakkında
Reklamlar
-
29 Ekim 2007, 14:22
#2061
yau bu debriaj ne oluyo ? anlayamadim bak simdi... biri beni de aydinlatirsa hizda filan farkediyomus neyse bende yaptirayım onu bea..
bu arada disk mevzusunda bu arka disklerin uzerindeki onu sıkan zımbırtı varya adı nedir bilmiyorum ama yani balatayı sıkıştırıp fren görevi yapan o alet... o alet sabit mi sizde ? benim ön frende sabit arkadakinde biraz boşluk var ben söyledim abi bu oynuyo ses yapacak tabi titreşince balataya değiyor ve zırıltı yapıyor ses normal bir ses dedim bunu sabitleyelim dedi arka balata sabitlenmez sabitlersen fren tutmaz esneme payı bırakılır arka disklerde ön için aynı şey söz konusu değilmiş ben o şekilde bilgi aldım yalan mı yanlış mı ? yada doğruysa o titreşimden doğan balataya değerek çıkardığı zırıltı sesini nasıl dindiriyonuz ? her zaman değil ama motora ilk bastığımdaki titreşimde ses oldukça belli ediyo kendini uzun yolda filan 80 i geçince balatayı kıracak sanki onun titreşim ve gürültüsünü felaket derecede hissediyorum bi varss vurss ediyor aynı zincirin gevşeyipte titreşimde sallandığı gibi korkuyom valla yav kırılacak bi tarafı diye.. ? bence o arkadaki esneme pay olayı saçma, incelediğim üzere altından bir plastikle ses olayını halletmek için uğraşılmış ama becerememişler o iş balata üzerine plastikle desteklenmeyle olmaz her halükarda o plastik erir ve benimki gibi olur... benim bu disk olayına kafam çok takılıyor...
soracağım bir soru varsa o da sizlerin T1' lerinde de arka disk in üstündeki zımbırtı sabit mi ? esneme payı varmı ?
eksoz olayına gelecek olursak hocam 14.000 km de o eksoz hiç mi arıza vermedi ? forumu okursan herkesde oluyormuş bu bana has bişey değil yani olayda susturucunun parçaları dökülüyormuş eksozun içine dandik olduğu için normal diyorlar bir müddet sonra kimisi ben yılda 4 kere değiştirdim diyor, hadi diğer o 150 T leri biliyoz kelepçelerinde sorun çıkıyor ama bizimkilerin nesi var...! neyse ben yenisini istettirdim tutanağını tutturdum gidip alırım ben senin eksozu dedi okey dedik.. değişsin garantinin bir işe yaradığı yok zaten...
bir de bu 150 T1 lerde ibreyi sona vardırabilen varmı ? ben otomatik yağlıyken kayış kaçırıyorken 99 km yi görebildim çok uğraştım 100' ü göremedim ucunda kaldı :D
Reklamlar
-
29 Ekim 2007, 16:30
#2062
debriyaj dediğim kayışın takılı olduğu yer kavrama aktarma organları bunlar zamanla eskiyor özelliğini kaybediyor ve motorun kalkışından gidişine kadar hepsinde önemli rol oynar birde disklerde boşluk var demişsin hele önfren sabit arkadaki sabit değil demişsin niye? başka yerdemi geziyor boşluk olması gerekir demişler benimkilerin ikisindede var ama çok hafif tatlı bir boşluk frenini anlayan bir ustaya yaptır egzozt işine gelince bu son taktırdığım sağlam çıktı bayadan beri kullanıyorum ibreyi sona dayamaya çalışma çok zor
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar. Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar. :bounce:
-
29 Ekim 2007, 20:21
#2063
Evet arkadaşlar forum bayağı hareketlenmiş ve iyi olmuş gerçekten.Evet 11000 km.'de hiç mi hiç eksozla ilgili sorun yaşamadım.İbreyi sona dayama meselesine gelince;bizim ibreler zaten yanlış gösteriyor.Biliyorsunuz bu konu çok tartışıldı zaten ama ben yanlışta gösteriyor olsa bizim T-1'de 115 km.yi gördüm.Hafif eğimli bir yolda gördüm bu kilometreyi.Arka frenlerde bir mil üzerine önceden bir hortum geçirilmiş.fakat bu hortum zamanla yıpranıyor ve boşluk yapmaya başlıyor.Yani o mevcut boşluk o durumdan kaynaklanıyor.Oraya bir hortumdan kesilip bir parça geçirilmesi gerekir ve olay hallolur.
-
03 Kasım 2007, 18:46
#2064
Hareketten bahsettik bu sefer tamamen durdunuz arkadaşlar.Asya Motorlar heralde tedavülden kalktı mı ne oldu ben anlamadım.Yazacamda diyorum birileri birşeyler yazwsın ancak kimseden çıt yok neyse.Yine bizim mesajın peşine yazmış olduk.Arkadaşlar devamlı güncel tutalım...
-
05 Kasım 2007, 18:25
#2065
1. Fren Kolunu yere paralel duruma getiriyoruz ve fren padlerini kaliperden sökünüz ki padlere yağ bulaşmasın. kaliperin arasına gerek duyduğunuzda koyabileceğiniz bir tahta ya da o tip bir şey ayarlayınız.
Shot at 2007-08-01
Shot at 2007-08-01
2. Almış olduğumuz Hidrolik Yağ Kitini hazırlayalım (böyle bir yağla en az 3 kez arka freni doldurursunuz) bu şekilde bir kit değilse mutlaka kaliperinizdeki yağ akıtma tıpasına tam oturacak şekilde 20-30 cm lik bir boru ve bir sigara kutusundan biraz büyükçe olabilecek bir poşet hazırlayın.
Shot at 2007-08-01
3. Fren Kolundaki yağ haznesini 1. resimdeki gibi vidalarını sökerek açın. Alttaki resimde görünen sistemi kurun ve kaliperinizdeki yağ akıtma tıpasını açın. Yağ borudan naylon torbaya doğru akmaya başlayacaktır.
Shot at 2007-08-01
4. fren kolundaki hazneye yağı boşaltın yağ hazneden kalipere doğru akacaktır burada dikkat etmeniz gereken asla yağ haznede tamamen bitmemeli yoksa hava alır. kaliperdeki borudan kesintisiz yağ akana kadar yani hava kabarcığı gelmeyene kadar yağı hazneye boşaltın.
Shot at 2007-08-01
5. hava kabarcıklarını almanın ikinci bir yolu bu sıraya göre devam edip kaliperdeki yağ akıtma tıpasını kapatıp fren kolunu 3-5 kez sıkarak içerideki havanın kabarcıklar halinde fren kolundaki hazneye gelmesi olur.
sonra tekrar kaliperdeki yağ akıtma tıpasını açarak yağ boşaltın.
Shot at 2007-08-01
6. Bu arada kaliperden akan yağ kesintisiz ise hızlı bir şekilde kaliperdeki yağ akıtma tıpasını kapatın.(hızlı diyorum çünkü fren kolu haznesindeki yağ kaliperden poşete akmaya devam edecektir ve kaliperdeki yağ akıtma tıpasını zamanında kapatmazsanız hava alır. Sonra sil baştan ya da ikinci bir kişi siz vanayı sıkarken hazneye yağ boşaltmaya devam eder.)
arkadaşlar herkese slm.motorumu mayıs 2005 de almıştım orjınal akusu ömrunu tukettı bugun yenı aku aldım golden marka 12V14AH orjinali 7AH ben biraz buyuk aldım ozellıkle.bu arada yerıne buyuk gelıyor cunku orjınalden yuksek ve kapak kapnmıyor. ben bu şekılde kullanacağım. 60ytl golden akulerı mutlu aku getırıyormuş ve mutlu aku garantısınde 2yıl. akuyu bir taktım marş tık dıye aldı walla kaç kez yolda kaldım takviye ıle çalıştırdık malum ayaktan marşlar t1 lerde hep kaçırıyor.bu arada nedenının bilmediğim bir sebepten dolayı arka fren yağı boşalmış arka fren yok onu araştırdım biraz once havası nasıl alınır felan musait olduğum bir gun yapacam inşallah onuda.hadi görüşmek üzere
arkadaşlar herkese slm.motorumu mayıs 2005 de almıştım orjınal akusu ömrunu tukettı bugun yenı aku aldım golden marka 12V14AH orjinali 7AH ben biraz buyuk aldım ozellıkle.bu arada yerıne buyuk gelıyor cunku orjınalden yuksek ve kapak kapnmıyor. ben bu şekılde kullanacağım. 60ytl golden akulerı mutlu aku getırıyormuş ve mutlu aku garantısınde 2yıl. akuyu bir taktım marş tık dıye aldı walla kaç kez yolda kaldım takviye ıle çalıştırdık malum ayaktan marşlar t1 lerde hep kaçırıyor.bu arada nedenının bilmediğim bir sebepten dolayı arka fren yağı boşalmış arka fren yok onu araştırdım biraz once havası nasıl alınır felan musait olduğum bir gun yapacam inşallah onuda.hadi görüşmek üzere
-
07 Kasım 2007, 00:49
#2066
-
07 Kasım 2007, 17:56
#2067
Kardeş bizim buralarda ASYA 150 T ile HONDA CGL 125 kapıştı ve olayı anlatayım..
Asya 140 ile giderken Honda 107 ile ona çoooook fark açtı.
Motorularınız göstergeleri vasat denecek kadar kötü düşünün 33 KM fark olur mu böylelikle ne oluyor Km fazla gösteriyor yakıt düşükmüş gibi oluyor yani her şey planlı bir şekilde...
Denizleri seviyorsan dalgaları da seveceksin Sevilmek istiyorsan önce sevmeyi bileceksin Uçmayı seviyorsan düsmeyi de bileceksin Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayati seyredersin
-
07 Kasım 2007, 18:20
#2068
ddh adlı üyeden alıntı
Kardeş bizim buralarda ASYA 150 T ile HONDA CGL 125 kapıştı ve olayı anlatayım..
Asya 140 ile giderken Honda 107 ile ona çoooook fark açtı.
Motorularınız göstergeleri vasat denecek kadar kötü düşünün 33 KM fark olur mu böylelikle ne oluyor Km fazla gösteriyor yakıt düşükmüş gibi oluyor yani her şey planlı bir şekilde...
ddh doğru soylüyor o kapışan cgl benim çocuk biraz onden başladı sonra ben ona 4-5direk fark attım eger o cocuk 100 geçtisye valla ben motorumu beleşe veririm 140 falan yapmıyor ya yalan ddh nin dediği yuksek hız fazla kilometre daha az yakıt bu motorların prensipleri bu ama şunu biliyorum parası ona yetmiştir ben almayın demiyorum ama sadece inanmayın
HIZ YOLU DEĞİL ÖMRÜ KISALTIR
-
07 Kasım 2007, 18:29
#2069
ddh adlı üyeden alıntı
Kardeş bizim buralarda ASYA 150 T ile HONDA CGL 125 kapıştı ve olayı anlatayım..
Asya 140 ile giderken Honda 107 ile ona çoooook fark açtı.
Motorularınız göstergeleri vasat denecek kadar kötü düşünün 33 KM fark olur mu böylelikle ne oluyor Km fazla gösteriyor yakıt düşükmüş gibi oluyor yani her şey planlı bir şekilde...
arkadaşım kapışan motorun markasıne asya ama t1 değildir o t dir ve sizin honda dediğiniz motor da fazla gösteriyor ozaman neden diyeceksin ben 100 le gidiyorum adamlar 140 la gidiyor anca beaber gidiyoruz sen diyorsunki honda 107 gösteriyor 7 km fark var ozaman senin hondada t1 ler doğru gösteriyor kaçdefa denedik
coolony kardeş boşuna deneme başka motorun aküsünden basmaz yani kablo aracılığıyla anca taksi akü sünden basacaksın ancak çalışıyor
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar. Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar. :bounce:
-
07 Kasım 2007, 18:30
#2070
okayyorukcuoglu adlı üyeden alıntı
arkadaşım kapışan motorun markasıne asya ama t1 değildir o t dir ve sizin honda dediğiniz motor da fazla gösteriyor ozaman neden diyeceksin ben 100 le gidiyorum adamlar 140 la gidiyor anca beaber gidiyoruz sen diyorsunki honda 107 gösteriyor 7 km fark var ozaman senin hondada t1 ler doğru gösteriyor kaçdefa denedik
sayın arkadaşım ben 107 yaparken o motor140 yapıyordu ve fark attım ben
HIZ YOLU DEĞİL ÖMRÜ KISALTIR
-
07 Kasım 2007, 19:15
#2071
okayyorukcuoglu adlı üyeden alıntı
arkadaşım kapışan motorun markasıne asya ama t1 değildir o t dir ve sizin honda dediğiniz motor da fazla gösteriyor ozaman neden diyeceksin ben 100 le gidiyorum adamlar 140 la gidiyor anca beaber gidiyoruz sen diyorsunki honda 107 gösteriyor 7 km fark var ozaman senin hondada t1 ler doğru gösteriyor kaçdefa denedik
coolony kardeş boşuna deneme başka motorun aküsünden basmaz yani kablo aracılığıyla anca taksi akü sünden basacaksın ancak çalışıyor
Kardeş olayı anlamamamışın sen HONDA 107 ile giderken ASYA 140 yapıyordu ve HONDA farkı açtı gitti...
Hem üstteki yazdığımı doğru okursan "T"yazdım saten
Denizleri seviyorsan dalgaları da seveceksin Sevilmek istiyorsan önce sevmeyi bileceksin Uçmayı seviyorsan düsmeyi de bileceksin Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayati seyredersin
-
07 Kasım 2007, 19:29
#2072
ddh adlı üyeden alıntı
Kardeş bizim buralarda ASYA 150 T ile HONDA CGL 125 kapıştı ve olayı anlatayım..
Asya 140 ile giderken Honda 107 ile ona çoooook fark açtı.
Motorularınız göstergeleri vasat denecek kadar kötü düşünün 33 KM fark olur mu böylelikle ne oluyor Km fazla gösteriyor yakıt düşükmüş gibi oluyor yani her şey planlı bir şekilde...
arkadaşa katılıyorum.2 sene kullanıp sattığım 125t ile kardeşimin ve kuzenimin otomobili ile defalarca yaptığım ölçümlerde 125t 80km/s gösterirken otomobil 68km/s gösteriyordu.hem analog hem dijital gösterge ile test edildi.80 km deki bu sapmayı 140 la giderken siz hesaplayın
Ne irfandır veren ahlâka yükseklik nede vicdandır, Fazilet hissi insanlarda, Allah korkusundandır
-
07 Kasım 2007, 21:45
#2073
ddh adlı üyeden alıntı
Kardeş bizim buralarda ASYA 150 T ile HONDA CGL 125 kapıştı ve olayı anlatayım..
Asya 140 ile giderken Honda 107 ile ona çoooook fark açtı.
Motorularınız göstergeleri vasat denecek kadar kötü düşünün 33 KM fark olur mu böylelikle ne oluyor Km fazla gösteriyor yakıt düşükmüş gibi oluyor yani her şey planlı bir şekilde...
asya 150t 140 ı gösteriyorsa o epey bi fazla gösteriyor.. klometre göstergelerinin falza gösterdiğini biliyorumda bu kadar değil..
-
07 Kasım 2007, 21:51
#2074
abal adlı üyeden alıntı
asya 150t 140 ı gösteriyorsa o epey bi fazla gösteriyor.. klometre göstergelerinin falza gösterdiğini biliyorumda bu kadar değil..
Kardeş bizdeki ölçümler doğru bizim motora bir lafımız yok ama göstergesi üzerinde çok oynanmış..
Aynı şey MONDİAL 125 MT de de var gerçek göstergeli bir araçtan ölçdüğümüze göre 30 KM den sonra oynama başlıyor biz 30 ile giderken 35-36 gösteriyor ve sürat arttıkça oynama da azar artıyor hele bu 100 KM den sonra gözle görülür bir şekilde belli oluyor
Denizleri seviyorsan dalgaları da seveceksin Sevilmek istiyorsan önce sevmeyi bileceksin Uçmayı seviyorsan düsmeyi de bileceksin Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayati seyredersin
-
07 Kasım 2007, 22:10
#2075
ddh adlı üyeden alıntı
Kardeş bizdeki ölçümler doğru bizim motora bir lafımız yok ama göstergesi üzerinde çok oynanmış..
Aynı şey MONDİAL 125 MT de de var gerçek göstergeli bir araçtan ölçdüğümüze göre 30 KM den sonra oynama başlıyor biz 30 ile giderken 35-36 gösteriyor ve sürat arttıkça oynama da azar artıyor hele bu 100 KM den sonra gözle görülür bir şekilde belli oluyor
evet çin motorlarını genelinde böyle.... benim şaşırdığım 140 ı göstermesi.. o dediğin gibi göstergesi ile oynanmış olabilir.. bende ilkden okuyunca modifiyemi edilmiş acaba diye tereddüt ettim.. benim motorda 10 km fazla gösteriyor arabayla ölçüm yapıldı..
-
08 Kasım 2007, 10:06
#2076
ddh adlı üyeden alıntı
Kardeş olayı anlamamamışın sen HONDA 107 ile giderken ASYA 140 yapıyordu ve HONDA farkı açtı gitti...
Hem üstteki yazdığımı doğru okursan "T"yazdım saten
kusura bakma kardeş akşam biraz aceleye geldi yanlış okumuşum
birde anlamadığım yahu 125 lik motor nasıl 107 yapıyorda 150 cc makina geçiliyor lastiklerinin ölçüleri farklı değilmi onların
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar. Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar. :bounce:
-
08 Kasım 2007, 12:57
#2077
okayyorukcuoglu adlı üyeden alıntı
kusura bakma kardeş akşam biraz aceleye geldi yanlış okumuşum
birde anlamadığım yahu 125 lik motor nasıl 107 yapıyorda 150 cc makina geçiliyor lastiklerinin ölçüleri farklı değilmi onların
o 125lik makina honda 150cc çin malı motoru geçmesi gayet normal.cgl 125 honda tarafından pek umursanmasada iyi ve sağlam motordur
Ne irfandır veren ahlâka yükseklik nede vicdandır, Fazilet hissi insanlarda, Allah korkusundandır
-
08 Kasım 2007, 13:33
#2078
okayyorukcuoglu adlı üyeden alıntı
kusura bakma kardeş akşam biraz aceleye geldi yanlış okumuşum
birde anlamadığım yahu 125 lik motor nasıl 107 yapıyorda 150 cc makina geçiliyor lastiklerinin ölçüleri farklı değilmi onların
Kardeş ASYA küçük tekerli doğru HONDA nın geçmesi gayet normal çünkü o HONDA
Denizleri seviyorsan dalgaları da seveceksin Sevilmek istiyorsan önce sevmeyi bileceksin Uçmayı seviyorsan düsmeyi de bileceksin Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayati seyredersin
-
09 Kasım 2007, 10:24
#2079
Merhaba arkadaslar benim 150 T1 imin km teli koptu acaba nereden bulabilirim bilen var mı ne kadardır? Kendim takabilirmiyim?
-
09 Kasım 2007, 20:05
#2080
JoJo adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaslar benim 150 T1 imin km teli koptu acaba nereden bulabilirim bilen var mı ne kadardır? Kendim takabilirmiyim?
servis 15 ytl'ye kendisi takıyordu.
Ne irfandır veren ahlâka yükseklik nede vicdandır, Fazilet hissi insanlarda, Allah korkusundandır
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)
Bu Konudaki Etiketler