CanCanFB Hidrolik kutusunun üzerinde DOT3 veya DOT4 diye yazıyor.Orada yazan değeri kontrol et.Ona göre uygun değerde olanı koy.Aksi bir çeşit kullanman tüm fren merkezinin iptal olmasına neden olabilir.Ona göre dikkat et.
CanCanFB Hidrolik kutusunun üzerinde DOT3 veya DOT4 diye yazıyor.Orada yazan değeri kontrol et.Ona göre uygun değerde olanı koy.Aksi bir çeşit kullanman tüm fren merkezinin iptal olmasına neden olabilir.Ona göre dikkat et.
heh ben de onu soruyordum işte. bu dot3 veya dot4'lerin normal arabalarda da kullanıldığını bilmiyordum.. onu da öğrenmiş oldum..
ne kadar dönersen dön, popon yine arkandadır... :queen:
dot 3 dot 4 nedir yağın inceliğimi ?
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar. Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar. :bounce:
Herkese Tekrar merhaba,
Daha önce yazmış olduğum yazıya istinaden motorum yapılmış bulunuyor. Ankarada 2 adet Asya motor servisi var. İlk servise gittiğim zaman sorunun motorda olduğunu sibopları yaktığımı söyledi ve yaklaşık 120 ila 130 YTL arasında bi masraf çıkarır ama garantiden alamayız diyede not düşmüştü.
Bende garanti konusunda birde şansımı diğer serviste denemek üzere diğer servise gittim. Buradaki "Usta" da arızanın motordan olmadığını debriyaj ve oradaki çeşitli millerden kaynaklandığını. Bu parçalarıda garanti kapsamında değiştirebileceklerini belirtti.
Bende bir ustanın motor, diğerinin debriyaj dandır ikilemi içerisinde garanti kapsamına sokucaklarını söylediği için ikinci serviste yaptırmayı uygun gördüm.
ikinci servis debriyaj kısmı ile yaklaşık 2,5 - 3 saat uğraştıktan sonra sorunun buradan kaynaklanmadığını, motor bölümünden kaynaklandığını belirtti ve oranın tamir işlemini 2 gün geçikmelide olsa yaptı ve sorun çözüldü.
Arka Jantımda yamulduğu için;
Debriyaj Milleri - 35
Sibop takımı - 40
Conra Takımları - 10
Arka Jant - 80
Lastik Sökme-Takma - 5
Motor Yağı - 15
işlermeri için yaklaşık 185 YTL masrafım oluştu ve birgüzel de garantiye hiçbir parça sokulmaksızın ödendi.
Sonuç:
İlk Yetkili Servis soruna doğru teşhis koydu ancak çıkardığı rakam 120-130 YTL, ikinci servis yanlış teşhis sonucu deneme-yanılma yöntemi ile sorunu çözdü, sadece motor tamiratı için çıkan rakam 65 YTL
Buradaki sormamız gereken 2 soru
1- Fiyatlar arasında niye bu kadar fark var
2- Ustalar yeterli bilgi ve tecrübeye sahiplermi
ama maalsef bu soruların bir cevebı yok...
Herkese Kazasız Sürüşler
kaa t kardeşim benim bi arkadaş var bianchi aldı servisi okadar dandiktiki adam motorun m sinden anlamıyordu papaz oldular adamla şimdi motorun garantisi bitmediği halde bizim asya servisine götürüyor asya servisinden çok memnunum her konu da yardımcı oluyorlar komple motor yaptırdım sadece işçilik parası 65 ytl aldılar oda onların hakkıydı çünkü bizim t 1 lerin motorları çok zor indirilip toplana biliyor t leri 2 saat içinde topluyorlar t1 ler içinse en aşa 4 - 5 saat uğraşıyorlar motorun hertarafını açmak gerekiyor çünkü
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar. Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar. :bounce:
babaçi şakamı yapıyorsun motorun sübaplarıdır o 40 ytl lastiklerin ki okadar değil ben yeni yaptırdım ikisi için 10 ytl aldılardı
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar. Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar. :bounce:
Yok Patron motorun sibopları. Direk motoru açtılar. Bu arada benim 150 T 11.000 Km de.
Keşke lastik sibopları olsaydı
Ankara zaten motor konusunda kıt biryer. Birde çin malı motorun servisi deyince gerisini sen düşün. Ama olsun, motora her binişimde iyiki almışım seni diyorum. Taksiye verdiğim para gözönüne alınırsa şimdiye kadar parasını çoktan çıkardı.
eveeeeeet
yauu epey bakmadım yine de fazla hareketlenmemiş ortalık beaa...
bu arada 2 gün önce 600 YTL cezayı gömdüler haşadan ))) neymiş ters yoldan karşıya geçmişim fırıdakların derdine bakele.. velasli kelam A2 de olmayınca vazgeçtiler ters yoldan (ters yolda; göbekten 5 metre içeri karşı kaldırıma geçmek yani görseniz başka tarafınızla gülersiniz buna mı ters yön dediler diye)
motorda da yeniden üç beş sorun başladı yine arka fren müşürü müdür nedir o bozulmuş arka frene basınca fren lambası oralı olmuyo, eksozdan herkesin bir süre sonra kulağının duyduğu sesi duymaya başladı benim kulaklarda, susturucuları döküldü heral yarin garantiden getittirecem bitane...
yav benim epeydir marşta bi tuhaflık var sizde de aynı sorun varmı ? basıyorum basıyorum tık tık tık diye ses geliyor bazen bazen ilkinde alıyor ama alacağı zamanda çıvv.. ediyo 1 tur dönüyo 1 sn. susuyor ondan sonra çıvı çıvı devam ve çalışıyor.. enteresan. diyecem akü bitik 1 sn. sustuktan sonra neden çeviriyor ve gayet te güzel çeviriyor... akü bitik olsa 1 tur çevirdikten sonra benim bildiğim kökten susar ve bi daha çevirmez.. :S nedendir bir size sorayım...
motorda varsa yoksa 2 ses biri eksozun zırıltısı bi de arka diskin zırıltısı bıktım bu arka diskin zırıltısından yauu.... plastiğimidir nedir değiştiriyoz 1 hafta sonra yine zıngırdamaya başlıyo yau :S bu davaya köklü bi çözüm bulabilen varmı? yahu arkadaşta Mondial 150T RH Racing var onda arka fren kampana iddalaşıyo benle kampana diskten iyi diye ben diyom disk iyi o diyo kampana yahu sonunda hak verecem sırf bu zırıltıdan :S
neyse ben susuyom susuyom yazdım mı yine döşüyom ben en iyisi susayım )
yorum ve cevaplar haydiiiiiiii............
sayın sözlünün parke yolları egzot düşmanı ondan olma olasılığı yüksek.
belkide egzost sabitleme bleziklerinde gevşeme olabilir.
arka fren ile ilgili sorun; arka fren hamilinden de olabilir kalitesiz balatadan da olabilir.
[CENTER]imza yok parmak izi daha garanti yaşasın biyometrik imza:cat:
motosiklet seçerken gösterdiğiniz özeni yöneticileri seçerkende gösteriniz[/CENTER]
hocam hemşoymuşuz biz
bende ceyhan'lıyım
doğru diyosun Sayın Sözlü' nün parkeleri meşur ama ondan olacağını sanmam bu motorların eksozlarından bu tip seslerin bir süre sonra gelmesi normalmiş dandik ne olacak... ben yenisini istettirdim, yolda...
balatada dandik işte o da normaldir ama bir çözüm bulan vardır muhakkak onu soralım dedik ;)
bu arada A2 ehliyetin yoksa dikkatli ol yan komşuya da yazdılar ehliyetsizlikten bu ara sıkı tutuyolar Ceyhan' ı istihbaratı geldiydi zatende pek aldırış etmemiştim aldık nasibimizi...
sen Ceyhan' ın neresindensin ? ne iş yaparsın ?
Arkadaşım bende T-1 sahibiyim.Şu anda 11000 km.deyim.Disk sesiyle ilgil hiçbir sıkıntım olmadı.Ama arada bir temizledim.Kaliteli balata aldım taktım.Ve hiçbir ses duymadım.Eksozla ilgili de hiç problem yaşamadım.Sadee lastik patladığında söktüm aksozu o kadar.Bene disk frenin yerini tutmuyor kampana.Kim ne derse desin.Çünkü bindiğim diğer hiç bir motosiklette bizdeki frenin rahatlık ve güvenliğini bulamadım.Disk frenin bakımını yaptıktan sonra sorun yaşamak pek olası değil.Ama kampana öyle değil.geçenlerde bizim arkadaşın Mondial 110 Ft Cup motorunda arka balata kırılmış,farkında olmamış.Fren tutmamasından şikayetçi idi.Dedi ki yağ bulaşmış.Ama baktım yağ işine benzemiyor.Söktük baktık ki balata kırılmış,parçalanmış.Parçalar dağılmış kampananın içinde ve içeride balata değen yerler hep oluk oluk olmuş.Kampana olayı zaten birçok markada bitme noktasına gelmiş durumda.Benim her zaman disk tercihim.
Bildiğim kadarıyla Dot 3 veya Dot 4 yağın inceliği değil.Yağın diyoruz ama gerçi hidrolik yağ değil bir sıvı.Ve hidrolik sıvısı olarak geçer bir çok yerde.Bu numaralar bu sıvını karşıladığı değerlere göre veriliyor.Yani kullanıldığı sistemde istenen özelliklere göre olan durumlarından bu numaralar veriliyor.Bu yüzden sistemde kullanılması gereken hidrolik sıvı türü (genellikle sistemin herhangi bir yerinde yazar ki bu da genelde hidrolik haznesi kapağıdır)dışında bir sıvı kullanmak çeşitli zaralara yol açar.Bu zararlar keçelerin bozulması,sitemin kullanılamaz duruma gelmesi gibi durumlar olabilir.Umarım yardımı olabilmişimdir.
Arkadaşlar asya 125t scoterr kullanıyorum ve kayış değiştiricem servisler biraz
kazık fiyat çekiyorlar kayışın ne tip olduğunu nasıl bir kayış olduğunu bilen varsa
o kayıştan alıp kendim halledicem.
Bizim motorlardaki kayışlar triger kayış olrak geçiyor.Ben de değiştirmiştim.Numarasını şu anda bilmiyorum.Ancak en iyisinin Honda Cvt sistemli motorlarda da kullanılan Bando markalı olanı olduğunu biliyorum.Benimn şu anda kullandığımda BANDO markalı olandan.Tavsiye ederim bu kayışlar Japon malıdır.
1000 km bakımında neler yapılmasını tavsiye edersiniz acaba? (as125t)
sadece yağı yenisi ile değiştirmek yeterli olur mu?
ne kadar dönersen dön, popon yine arkandadır... :queen:
1000 km. bakımında kaliteli bir yağ ile yağ değişimi yapman,hava filtresini temizlemen,tüm vida civata ve somunları kontrol etmen-sıkılaman,kaliteli bir buji takman,lastik hava basıncını kontrol etmen,elektrik sistemini bir gözden geçirmen kanaatimce yeterli olacaktır.Tabi yine şikayetçi olduğun bir konu varsa bu bakımda o nokta üzerinde de durulmalıdır.saygılar...
hava filtresi ile buji olayını yaptırmamıştım.. onları da hallettireyim en iyisi ilk fırsatta.... çok teşekkürler.. ;)
ne kadar dönersen dön, popon yine arkandadır... :queen:
foresight teşekkürler
evet servisler hakkatten çok fiyat çekiyorlar ancak sorun sadece kayıştamı debriyajlar falan nasıl onlardan da süratte çok farkediyor ben 95 e yapırdım kayış ve debriyaj değişti ama sürat arttı birde bildiğim kadarıyla kayışı taktıktan sonra debriyajı çok sıkmak gerekiyormuş hava tabancalarıyla sıkıyorlar başına iş alma
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar. Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar. :bounce:
teşekkürler arkadaşlar foresight ve okay saolun.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)